Pojalleni nimi raamatusta?

Marianne¤

Hei,

Olen raskaana ja lapsi mitä todennäköisimmin on poika.

Pyydän Teiltä fiksuja nimi ehdotuksia raamatusta.

Jos on mahdollista voitko samalla laittaa viittauksen, mistä kohtaa raamattua nimi on.

Kiitoksia jo etukäteen avustanne.

31

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristar

      ihan suoraan Jeesusta. No ei vais, Daniel on nätti nimi, eikös se ollut joku enkeli siinä opuksessa?

      Ja ihan uteliaisuuttani, miksi tahdot antaa lapsellesi raamatullisen nimen?

      ***

      • Marianne¤

        Ei Daniel sentäs enkeli ollut, vaikka enkeli ilmestyi hänelle. Daniel on yksi vanhan testamentin kirjoittajista.
        Yksi Baabelin viisaista kai, joka mm. tulkitsi unia kuninkaille.

        Vanhempani antoivat kaikille lapsilleen nimen raamatusta ja haluan jatkaa, tehdä siitä kenties perinteen.

        Itselläni on toinen nimi raamatusta, mutta muilla on ensimmäiset nimet.

        Nimet on kansainvälisesti ymmärrettäviä ja joukosta löytyy ihan kivoja perusnimiä kuten Johannes, Markus, Samuel yms.
        Noista vaan lähes kaikki on jo suvussa.
        Daniel on kiva nimi omasta mielestäni, mutta mieheni ei halua kyseistä nimeä.

        Benjamin on myös yksi suosikeistani, kun raamatun mukaan tarkoittaa onnen poikaa, mutta mieheni pitää kyseistä nimeä koiran nimenä.

        Ehkäpä joku kiva nimi löytyy vielä opuksesta, sen takia kaipaankin ehdotuksia.


      • sebula sebulon segenia
        Marianne¤ kirjoitti:

        Ei Daniel sentäs enkeli ollut, vaikka enkeli ilmestyi hänelle. Daniel on yksi vanhan testamentin kirjoittajista.
        Yksi Baabelin viisaista kai, joka mm. tulkitsi unia kuninkaille.

        Vanhempani antoivat kaikille lapsilleen nimen raamatusta ja haluan jatkaa, tehdä siitä kenties perinteen.

        Itselläni on toinen nimi raamatusta, mutta muilla on ensimmäiset nimet.

        Nimet on kansainvälisesti ymmärrettäviä ja joukosta löytyy ihan kivoja perusnimiä kuten Johannes, Markus, Samuel yms.
        Noista vaan lähes kaikki on jo suvussa.
        Daniel on kiva nimi omasta mielestäni, mutta mieheni ei halua kyseistä nimeä.

        Benjamin on myös yksi suosikeistani, kun raamatun mukaan tarkoittaa onnen poikaa, mutta mieheni pitää kyseistä nimeä koiran nimenä.

        Ehkäpä joku kiva nimi löytyy vielä opuksesta, sen takia kaipaankin ehdotuksia.

        kokeile pyöritellä benabbas nimeä kielesi päällä


      • Marianne¤
        sebula sebulon segenia kirjoitti:

        kokeile pyöritellä benabbas nimeä kielesi päällä

        Heh, Vois poika joutua kiusatuksi alta aikayksikön,
        jos pysyttäisiin nimissä jota ei ole ihan älyttömän vaikea lausua.

        Kiitos kuitenkin.


      • Jollei jo oo
        Marianne¤ kirjoitti:

        Heh, Vois poika joutua kiusatuksi alta aikayksikön,
        jos pysyttäisiin nimissä jota ei ole ihan älyttömän vaikea lausua.

        Kiitos kuitenkin.

        käytössä .
        Timoteus / Timo ja
        Joonatan / Joona


      • Tristar
        Jollei jo oo kirjoitti:

        käytössä .
        Timoteus / Timo ja
        Joonatan / Joona

        Joona on ihana! Joonas siitä tavallisempana johdananisena. Joonia taitaa muuten olla sekä tyttöjä että poikia.

        Entä Lilith? :D

        ***


      • Tristar
        Tristar kirjoitti:

        Joona on ihana! Joonas siitä tavallisempana johdananisena. Joonia taitaa muuten olla sekä tyttöjä että poikia.

        Entä Lilith? :D

        ***

        se olikin poika, Lilith ei siis käy

        ***


      • Tristar kirjoitti:

        se olikin poika, Lilith ei siis käy

        ***

        En ole kovasti etsinyt, mutta en muista moista nimeä omasta Raamatustani. Onko se vain sinun opukesessasi?


      • Tristar
        tuttumies kirjoitti:

        En ole kovasti etsinyt, mutta en muista moista nimeä omasta Raamatustani. Onko se vain sinun opukesessasi?

        Ei itse asiassa minun Raamattuni on teillä tietymättömillä, oletin että se sieltä löytyy kun (jesaja 34:14? sanoo wiki) raamatulliseen kehykseen kuuluu. Mene ja tiedä. Saataa olla myös muodossa Lilit.

        ***


      • Tristar kirjoitti:

        Ei itse asiassa minun Raamattuni on teillä tietymättömillä, oletin että se sieltä löytyy kun (jesaja 34:14? sanoo wiki) raamatulliseen kehykseen kuuluu. Mene ja tiedä. Saataa olla myös muodossa Lilit.

        ***

        34:14 Siellä erämaan ulvojat ja ulisijat yhtyvät, metsänpeikot toisiansa tapaavat. Siellä yksin öinen syöjätär saa rauhan ja löytää lepopaikan.
        Joo, eipä ollut suomenkielisessä vuoden 1938 käännöksessä, mutta wikissä tosiaan oli maininta.


      • tuttumies kirjoitti:

        34:14 Siellä erämaan ulvojat ja ulisijat yhtyvät, metsänpeikot toisiansa tapaavat. Siellä yksin öinen syöjätär saa rauhan ja löytää lepopaikan.
        Joo, eipä ollut suomenkielisessä vuoden 1938 käännöksessä, mutta wikissä tosiaan oli maininta.

        ei edes tunne satukirjaansa.


      • Tristar
        tuttumies kirjoitti:

        34:14 Siellä erämaan ulvojat ja ulisijat yhtyvät, metsänpeikot toisiansa tapaavat. Siellä yksin öinen syöjätär saa rauhan ja löytää lepopaikan.
        Joo, eipä ollut suomenkielisessä vuoden 1938 käännöksessä, mutta wikissä tosiaan oli maininta.

        että jossain kohtaa Lilith mainitaan ihan nimeltä. Hmmh... pirskale kun ei omaa satukirjaa ole, pitääköhän kysyä naapurilta :D

        ***


      • Nasse.

      • Tristar

      • Tristar kirjoitti:

        Siellähän se todella; justiins iinä Jesajan kohdassa,

        "Villikoirat ja sakaalit siellä kohtaavat, villivuohi villivuohta kutsuu. Siellä lepäilee Lilit, öinen velhotar, sieltä hän löytää rauhallisen sijan."

        ***

        Joo, onpas vuoden 92 käännös aika erilainen. No, ei voi tuon Lilit(h) osalta moittia, kun se on kerta alkukielessäkin enempi erisnimi. Ja kelpaa siis raamatulliseksi etunimeksi, mutta ei oikein pojalle.


    • Riikka-Susanna

      en tiedä mistä kohtaa löytyvät...

    • Light-bearer

      Kyllähän Raamatusta hyviä nimiä löytyy vaikka se vähän hassu paikka on niitä etsiä. Kärjessä on mielestäni kaikkien kaveri Juudas, perheväkivallan edelläkävijä Kain ja itse Jehova. Jehova olisi muuten todella kova nimi.

    • nimet ovat suoraan Raamatusta.

      Mieheni ja poikani nimet ovat Johannes-kantanimestä: Jumala on armollinen. Heidän kanssaan on armollista elää!
      Heidän toiset nimensä ovat Pietari-nimestä: Pekka ja Petteri, ei nekään hassumpia.

    • jeesusteleva kiihkohihhuli ...

      Mielestäni Leevi voisi olla hyvä vaihtoehto.

      terveisin
      etunimi Johannes sukunimi

      ps. minulla on myös nimiongelma. Olen rakentanut veneen, jolle pitäisi keksiä nimi, tulisiko mieleen hyvää ehdotusta? Pitää olla naisen nimi ja mielellään kolmitavuinen aahan päättyvä (vaatimukset tulevat purjelaivojen nimeämis perinteestä, jota olisi kiva seurata).

      • Debora ? :D


      • jeesusteleva kiihkohihhuli ...
        purje kirjoitti:

        Debora ? :D

        "Debora"

        Aika hyvän tuntunen ehdotus, täytyy miettiä vielä, kun on muutama muukin ehdotus, menee kyllä aika vaikeaksi nyt. :)


    • kohdalleen:

      Nebukadnessar.

    • Jehu oli kova kunkku Israelissa. Kalle Tappistakin tituleerattiin "sellaiseksi jehuksi"
      Jos taas haluat antaa sellaisen nimen, joita on jo muutenkin käytössä, niin tästä voisi olla apua:
      http://www.etunimet.net/tark.htm
      Siellä on raamatullisiakin nimiä mukana.

    • xzcrtsrew

      Jos olisin raskaana oleva uskis, poikani nimeksi tulisi tietenkin Jeesus K. Lihasjärvi.

      Mutta koska olen vain miespuolinen lesbo ja lisäksi syvästi uskova ateistinen atleetti enkä ole edes raskaana muutoin kuin aterian jälkeen, ylle kirjoitettu on vain postmodernia todellisuutta ja sellaisena kyllä varsin vakavasti otettavaa tekstiä.

    • ehdotus.

      Etsi Googlesta koneellesi Koivuniemen Raamattu. Sieltä voit etsiä raamatullisille nimille raamatunkohdat. Mikael on kylläkin Miikael.

    • näitä.

      Tulee mieleen Mikael, Miika, Joonatan, David, Benjamin, Joosef, Jaakob, Simeon, Leevi, jne.

      • on sekä tällä hetkellä tyyliin sopiva että vanha suomalainen muunnelma samoin kuin Tapani. Tuomas oli apostoli, Tapani varhainen kristillinen marttyyri, tunnettu suomalaisista kansanrunoista.

        Johannes on eri muodoissaan ollut suosituimpia suomalaisia nimiä - Juha, Jussi jne.


    • no religion

      Mooses on ok.Tai Jesus Maria, mikä on yleinen miehen nimi latinalaisissa maissa.

    • a.k.

      ja miksei peräti Ukko Nooa! Molemmat nimet ovat kyllä käytössä nykysuomalaisten lasten niminä, mutta tuskinpa sentään yhdistelmänä. Tulisi vaan turhan tähden kiusaa ja pilkkaa...

      • no religion

        siinä hyvät raamatulliset nimet kolmelle lapselle.


    • Pete66

      No se on tietty JOEL

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe