Jehovan todistajien mukaan kristikunta on "saatanan vallassa" ja Jehova tulee tuomitseman sen ankarasti väärien oppien ja verivelkaisuuden vuoksi silloin kun tämä asiainjärjestelmä päätetään.
Miten on JT uskon laita? Joutuuko Vartiotorniseurakin tuomiolle? Onko sen asema yhtään parempi kuin kristikunnan (oletettavasti) ?
Karttamissääntö: Miten Jumala suhtautuu siihen, että perheitä hajoitettu kylmästi ja läheiset ihmissuhteet turmeltu? JT uskovat ovat kylmästi jättäneet lähimmäisensä vaikka opille ei löydy perusteita raamatusta. Hyväksyykö Jumala tämän?
Jeesus ei käskenyt rakastaa vain samanhenkisiä vaan jopa vihamiehiä. Uskonnollisen liikkeen jättäneet eivät edes ole vihamiehiä!
Verensiirrot: Verensiirtokiellolle ei löydy perusteluja raamatusta vaikka kuinka etsisi. Sillekään ei löydy perusteluja että jotkut osat verestä olsivat sallittuja ja toiset eivät. Jos verensiirto on synti niin kenen verestä sallitut ainesosat voidaan ottaa? Tällekään ei löydy perusteluita. Miten Jumala suhtautuu siihen että JT väki on suhtautuneet välinpitämättömästi "elämän lahjaan" ja antaneet henkensä säännön vuoksi? Hyväksyykö Jumala tämän? Onko Jt järjestö verivelkainen?
Valehtelu: Vartiotorniseura pyrkii salaamaan oppiseikkailujaan ja pitää monista opetuksista kiinni vaikka ne ovat helposti osoitettavissa valheiksi. Varmaan seura itsekin tämän tietää. Miten Jumala suhtautuu valehteluun? Katsooko hän sitä läpi sormien?
Tuomitseminen: Onko oikein että JT tuomitsevat kovasti toisia uskovia vaikka eivät itse ole lähellekään täydellisiä. Mitä Jumala sanoo tästä? Eikö Raamatussa lue: älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi?
Onkin aihetta kysyä: Onko VT seura Jumalan järjestö? Onko siihen kuuluminen pelastuksen tae?
(Ikävä kyllä raamattu ei tue kumpaakaan Jt näkemystä näistä)
Tuomitseeko Jumala Jt uskon?
12
706
Vastaukset
- eeekluntti
ristiriidassa raamatun ja jeesuksen opetuksen kanssa. Esim. tässä luopio jutussa. Jeesus kertoi vertauksen tuhlaajapojasta(vert. luopio), ja kuinka isä(jumala)otti tuhlaajapojan riemuiten vastaan. Tuhlaajan veli(jehovantodistajat)vihastuivat isälle joka heidän mielestään toimi epäoikeudenmukaisesti. Samoin tänäpäivänä toimivat tuhlaajapojan veljet, luopioita kohtaan, ja syyttävät jumalaa armosta jota hän osoittaa syntisiä kohtaan.
- totuus tekee vapaaksi
nämä asiat joita toit esille kriittisessä tarkastelussasi vartioseuraa vastaan ovat aivan tosi asioita mutta ei pääasioita siihen jotka tekevät järjestöstä epäraamatullisen ja sitä kautta jumalan tuomio alaisen.pahin ongelma on että heidän "evankeliuminsa"on täysin voimaton antamaan ihmiselle uuden elämän elävän jumalan yhteydessä ja jeesus sanoi joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi periä jumalan valtakuntaa.raamatun jeesus on jumalan lihaksi tullut sana joka eli täydellisen puhtaan elämän ilman syntiä joka kärsi ristillä syntisten ihmisten edestä ja hän lähetti mailmaan pyhänhengen joka uuden testamentin opetuksen mukaan on hänen nimensä kirkastava eli jeesuksen nimen.johanneksen evankeliumin muistaakseni ensimmäinen luku sanoo että kaikki jotka ottivat hänet vastaan,hän antoi voiman tulla jumalan lapseksi,olen itse tämän kokenut elämässäni,elämäni muuttui heti kun sain hänet henkilökohtaisesti elämääni vastaan ottaa,koin jumalan ansaitsemattoman rakkauden ja hyväksynnän.se ei ole mikään pelkkä tunne asia vaan konkreettinen asia jonka olen elämässäni kokenut.huomasin että pitää paikkansa kun raamattu sanoo että totuus on tekevä teidät vapaiksi ja jeesuksen nimessä on totuus joka voi yksin ihmisen pelastaa ja viedä isän yhteyteen.en vihaa jehovantodistajia vaan suren ja säälin heitä ja ymmärrän senkin että heidän on vaikea ymmärtää järjestönsä ovela saatanallinen valhe.tunnen monia entisiä jehovan todistjia jotka ovat saaneet aidolta jumalalta aidon herätyksen jeesuksen kautta he ovat heti alkaneet ymmärtää jumalan sanan koko totuuden ja ovat onnellisia siitä että ovatkin itse menossa taivaaseen eikä vaan ne 144000 jotka ovat oikeasti kirjoitusten mukaan israelin sukukunta.vartioseuran tulkinta jumalan alkuperäisen sanan valossa on täysin virheellinen
- Jinskobans
>>Karttamissääntö: Miten Jumala suhtautuu siihen, että perheitä hajoitettu kylmästi ja läheiset ihmissuhteet turmeltu?>>
Niin, miten?
Matteus 10:32-39 UM
"32 Niinpä jokaiseen, joka tunnustaa yhteyden minuun ihmisten edessä, siihen minäkin tunnustan yhteyden Isäni edessä, joka on taivaissa, 33 mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35 Sillä minä olen tullut aiheuttamaan jakautumisen: mies on isäänsä vastaan ja tytär äitiään vastaan ja nuori vaimo anoppiaan vastaan. 36 Tosiaankin, ihmisen vihollisia tulevat olemaan hänen omat huonekuntalaisensa.
37 Joka on kiintynyt isäänsä tai äitiinsä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni, ja joka on kiintynyt poikaansa tai tyttäreensä enemmän kuin minuun, ei ole minun arvoiseni.
38 Ja joka ei ota vastaan kidutuspaaluaan eikä seuraa minun jäljessäni, ei ole minun arvoiseni. 39 Joka löytää sielunsa, tulee kadottamaan sen, ja joka kadottaa sielunsa minun tähteni, tulee löytämään sen."
Luukas 12:51-52 UM
"51 Kuvitteletteko, että tulin tuomaan maan päälle rauhaa? En toki, sanon teille, vaan pikemminkin jakautumista. 52 Sillä tästä lähtien on viisi yhdessä talossa eri puolta, kolme kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan. 53 He ovat jakautuneet: isä poikaa vastaan ja poika isää vastaan, äiti tytärtä vastaan ja tytär äitiään vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiaan vastaan."
Luukas 18:29, 30 UM
"29 Hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka on jättänyt talon tai vaimon tai veljiä tai vanhemmat tai lapsia Jumalan valtakunnan tähden ja 30 joka ei jollakin tavoin saa monta kertaa enemmän tänä ajanjaksona ja tulevassa asiainjärjestelmässä ikuista elämää."- perttu3
tuon asian jeesus sanoi israelin kansalle ja niin oli että jotka hänen nimeensä uskoivat ja ottivat vastaan niin erotettiin synagoogista ja niitä vainottiin.kuitenkin oli kysymyksessä jeesuksen evankeliumin julistajia eikä todellakaan vartioseuran jehovantodistajia tämä harhaoppihan sai vasta joskus 1800 luvulla alkunsa.kuitenkin on jumala sanassaan luvannut antaa luopio kansallensa herätyksen armon.vanhatestamentti todistaa että he saavat nähdä hänet jonka ovat lävistäneet ja koko kansa kääntyy herran puoleen.muistaakseni kirje room 11 kertoo että hellä on tilapäinen peite silmissään
- Kentremorz
perttu3 kirjoitti:
tuon asian jeesus sanoi israelin kansalle ja niin oli että jotka hänen nimeensä uskoivat ja ottivat vastaan niin erotettiin synagoogista ja niitä vainottiin.kuitenkin oli kysymyksessä jeesuksen evankeliumin julistajia eikä todellakaan vartioseuran jehovantodistajia tämä harhaoppihan sai vasta joskus 1800 luvulla alkunsa.kuitenkin on jumala sanassaan luvannut antaa luopio kansallensa herätyksen armon.vanhatestamentti todistaa että he saavat nähdä hänet jonka ovat lävistäneet ja koko kansa kääntyy herran puoleen.muistaakseni kirje room 11 kertoo että hellä on tilapäinen peite silmissään
perttu3
>>kuitenkin oli kysymyksessä jeesuksen evankeliumin julistajia eikä todellakaan vartioseuran jehovantodistajia tämä harhaoppihan - perttu3
Kentremorz kirjoitti:
perttu3
>>kuitenkin oli kysymyksessä jeesuksen evankeliumin julistajia eikä todellakaan vartioseuran jehovantodistajia tämä harhaoppihanminua ei ensi sijaisesti kiinnosta edustaa mitään helluntai seurakunnan tai kirkon oppia ja näihin ihmisiä kalastaa vaan väärentämättämän raamatun oppia ja ottaa siinä koko totuuden huomioon eikä irrottaa jakeita kokonais yhteyksistä pois kuten vartioseuralla on tapana.jeesus sanoi että hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä ja vain hän on ovi todellisen isän luo vain tässä nimessä on jumalan rakkaus hän on jumalan lihaksi tullut sana joka kerran sovitti ihmiskunnan synnin,siihen tehtävään ei olisi olisi käynyt enkeli mikael.oikea pyhähenki johdattaa ihmistä kaikkeen totuuteen ja on jeesuksen nimen kirkastava ei siis jehovan vaan sanan mukaan muistuttaa ihmistä mitä jeesus on puhunut.jos lähdemme tutkimaan alkukieltä tai vaikka kirkko raamattua niin huomaamme että on olemassa helvetti ja kokonais sanan valossa ihminen kute4n jumalakin on kolmiyhteinen vaikka se ei helposti ihmisen järkeen menekkään ihminen on henki sielu ja ruumis mutta kuitenkin varmaan ymmärrät yksi ja ihmisen henki sielu on kuolematon
- tiedon merkitys
perttu3 kirjoitti:
minua ei ensi sijaisesti kiinnosta edustaa mitään helluntai seurakunnan tai kirkon oppia ja näihin ihmisiä kalastaa vaan väärentämättämän raamatun oppia ja ottaa siinä koko totuuden huomioon eikä irrottaa jakeita kokonais yhteyksistä pois kuten vartioseuralla on tapana.jeesus sanoi että hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä ja vain hän on ovi todellisen isän luo vain tässä nimessä on jumalan rakkaus hän on jumalan lihaksi tullut sana joka kerran sovitti ihmiskunnan synnin,siihen tehtävään ei olisi olisi käynyt enkeli mikael.oikea pyhähenki johdattaa ihmistä kaikkeen totuuteen ja on jeesuksen nimen kirkastava ei siis jehovan vaan sanan mukaan muistuttaa ihmistä mitä jeesus on puhunut.jos lähdemme tutkimaan alkukieltä tai vaikka kirkko raamattua niin huomaamme että on olemassa helvetti ja kokonais sanan valossa ihminen kute4n jumalakin on kolmiyhteinen vaikka se ei helposti ihmisen järkeen menekkään ihminen on henki sielu ja ruumis mutta kuitenkin varmaan ymmärrät yksi ja ihmisen henki sielu on kuolematon
- hae paperipussi ja hengitä siihen. tulee muuten happivajaus. minäkin joskus kirjoittelen paljon nopeammin, mitä ajatus kulkee; silloin otan koiraherran mukaani, ja menen ulos lenkille. jos on joku ongelma, niin siellä saattaa tulla vastaan joku mummu tai paappa, joka tietää siihen maanläheisen ratkaisun . esim. "että lähikaupassa on sitten hiiskatin hyviä suolakurkkuja.
niitä mutustellessa sitten taas runo" rimmaa", - miksi hävittää
Kentremorz kirjoitti:
perttu3
>>kuitenkin oli kysymyksessä jeesuksen evankeliumin julistajia eikä todellakaan vartioseuran jehovantodistajia tämä harhaoppihanKentremorzille muutama kysymys:
- Miksi ottaa käyttöön juuri hebrealaisten heimojumalan nimi Jahve/Jehova, joka oli vain yksi heidän monista luonnonjumalista, kun El Eljon oli taivaan Kaikkein Korkein Jumala? Olisi ollut valittavana myöskin El, El Shaddai, Elohim, Adonai. Ja miksi kirjoittaa nimi raamattuun, joka paikkaan HERRAN tilalle, kun ei kerran tiedossa ole, mistä jumalasta milloinkin on ollut kysymys. (Hebrealaiset eivät koskaan kirjoittaneet jumalansa nimeä, tuskinpa vielä tänä päivänäkään.)
- Maailman loppu? Jeesusko sitä opetti?
- Kolminaisuus ei ole ongelma. Eikö he ole kolme persoonallisuutta jotka toimivat yhdessä?
- Eikö Kristikunnan kirkolle kuuluisi antaa kiitosta siitä, että se jo kahden vuosituhannen ajan on huolehtinut ja säilyttänyt ja ylläpitänyt tietoutta Jumalasta ja Jeesuksesta? Jos ei Kristikunnan kirkkoa (Kristikuntaa)olisi, niin olisiko tämän päivän lahkojakaan olemassa?
- Jos ei joulua vietettäisi, (kuka mitenkin hartaasti), niin kuinka moni tietäisi Jeesuksesta yhtään mitään tai edes muistaisi hänet?
- Rakastaako Jumala meitä kaikkia? Entäpä Jeesus? Miksi silloin odottaa hirmutekoja heidän toimestaan? Halloooo?
/miksi hävittää - Nimetön
Minä kun luulin että jätin omaiseni kun menin JT-järjestöön, en sieltä pois lähtiessäni!
- pppppppppppppppp
paskapuhetta sanon minä!!! kekseit sitte maailman paskimman jutun..muahhhaahhhaaaa.....otas säki selvää ennenku puhut jotai
>>paskapuhetta sanon minä!!!
Sitähän voi sanoa ihan mitä haluaa. Toinen asia onkin voiko sanomisiaan perustella millään tavoin.
- miksi hävittää
"On syytä kysyä" kysyy:
"Onko VT seura Jumalan järjestö? Onko siihen kuuluminen pelastuksen tae?"
Pitäisi lähteä (mielestäni) näistä ajatuksista:
Onko Jumala kaikkien isä? Jos on, niin eikö silloin me KAIKKI olla veljiä ja sisaria keskenämme, vaikka ehkä erijärjestöjen jäseniä, erilaisin ajatuksin, uskomuksin jne?
Jos Jumala on rakkaus, oikeudenkukaisuus, kauneus, hyvyys... niin miksi hän tekisi pahimman, tuomituimman rikoksen, eli hävittäisi oman perheensä jos se ei kuulu johonkin VT-seuraan?
Eikö me juuri siksi, että Jumala on meidän kaikkien isä, kaikki olla tasaväkisiä hänen edessä, riippumatta siitä mihin kehitys-uskontoon/-salaseuraan/-järjestöön kuulumme?
Sitäpaitsi, miksi meidät pitäisi hävittää/pelastaa? Eikö meitä juuri tällaisiksi luotu, ja juuri tälle planeetalle? Ja juuri näin oli hyväkin vielä?
/miksi hävittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24045291Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy17910827Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369691Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858508Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03190Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282202- 321525
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261490