Vastustan naispappeutta

Antsux

...ja vastustan miespappeutta.

Vaikka vastustan pappeutta kokonaisuudessaan, määritelläänkö minut tällä palstalla kuitenkin vain naispappeutta vastustavaksi änkyrä-äijäksi, jonka koulunkäynti rajoittuu, ei feministi-akatemiaan, vaan sovinisti-sikatemiaan?

Mitähän mä taas olin sanomassa? Antsu-parka lumoutuu usein omasta nokkeluudestaan niin, että varsinaista "sisällöntuottamista" on vaikea havaita.

9

559

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antsuxista on ilmi selvästi, tullut intelektuelli. Älykköjen tunnuksenahan pidetään kaiken vastustamista. Haitaa ei ole siitäkään, että vastustetaan keskenään ristiriitaisia asioita.

Pääasi on se, ettei erehdy puolustelemaan ihmisiä, se on humanisti höppänien heiniä. Ei siis lainkaan miehekästä hommaa.

• Antsux

Tuo kaikenvastustaminen yhdistyy mielessäni uuden hallituksen kokoonpanoon.

Olisi hauskaa jos hallitukseen todellakin valittaisiin ne, jotka aina ja kaikkialla vastustavat jokaista asiaa: Paavo Haavikko, Hannu Taanila, Pentti Linkola... Erno Paasilinna ehti kuolla pois, mutta hän jos kuka oli AINA ei-rintamassa.

Nykyään tuntuu siltä että jos Tittelityytä ei olisi, minulle ei kukaan enää vaivautuisi vastaamaan yhtään mitään.

• Antsux kirjoitti:

Tuo kaikenvastustaminen yhdistyy mielessäni uuden hallituksen kokoonpanoon.

Olisi hauskaa jos hallitukseen todellakin valittaisiin ne, jotka aina ja kaikkialla vastustavat jokaista asiaa: Paavo Haavikko, Hannu Taanila, Pentti Linkola... Erno Paasilinna ehti kuolla pois, mutta hän jos kuka oli AINA ei-rintamassa.

Nykyään tuntuu siltä että jos Tittelityytä ei olisi, minulle ei kukaan enää vaivautuisi vastaamaan yhtään mitään.

Hallituspohjahan on kaavalujen mukaisesti varsin myönteinen. Keskusta on hyvinkin myötäsukainen puolue, se vastustaa maataloustukia EU.ssa ja vaatii niitä kotomassa. Kokoomus taas vastustaa kaikenlaisia tukimuotoja, mutta vaatii niitä yrttäjille.

Unohdit änkyröistä Jaakko Laakson ja Kimmo Kiljusen besserwissereiden kruunaamattoman kuninkaan.

Minä olen vaalityön uuvuttama ja aika apealla mielellä. Aika paljon kavereitä jäi valitsematta uuteen eduskuntaan. Vaikka vaalit omalta kannaltani menivätkin kohtuullisesti, tehty työ kannatti.

• Oleskelevainen

Jostain lehdestä osui silmiini otsikko "Olemattoman orjat". Joku ulkomaalainen kirjailija (en enää muista nimeä) sanoi ihmisten olevan olemattoman orjia, koska ihmiset ovat itse keksineet kaikki jumalat ja alistaneet itsensä näille.

Tässä pappeuskiistassakin on lopulta kysymys vain siitä, kenellä on oikeus johtaa näitä olemattoman palvontamenoja.

Pappismies Terho Pursiainenkin käytti Jumalasta nimitystä "Nobodaddy".

• käy?

luultavasi valtaosa on vanhempia naisia ja itselleni on aivan sama kuka siellä kertoo vanhoja tarinoita.

Seuraavan kerran kun menen kirkkoon, on kyseessä hautajaiset, omat tai jonkin muun.

Muuten onko Kalevala mielestäsi uskottava eepos?

• Antsux

Kalevala ei todellakaan ole uskottava ns. historiallisena kertomuksena, mutta ihailen sen sisältöä. Eivätpä taida muiden kansojen vastaavat eepokset esitellä päähenkilöään hengen jättiläisenä, vaan sotasankaruus on aina se hallitsevin ominaisuus.

Mutta meidän vaka vanha Väntti... oho, olinkohan liian tuttavallinen - siis Väinämöinen, LAULOI kriitikkonsa suohon. Häh hää!! Tehkää perässä, nais- ja miespapit!

• Antsux kirjoitti:

Kalevala ei todellakaan ole uskottava ns. historiallisena kertomuksena, mutta ihailen sen sisältöä. Eivätpä taida muiden kansojen vastaavat eepokset esitellä päähenkilöään hengen jättiläisenä, vaan sotasankaruus on aina se hallitsevin ominaisuus.

Mutta meidän vaka vanha Väntti... oho, olinkohan liian tuttavallinen - siis Väinämöinen, LAULOI kriitikkonsa suohon. Häh hää!! Tehkää perässä, nais- ja miespapit!

Tämän taitavan ja kuuluisan metallimiehen, Ilmarisen ja hän kun loi koneen, Sammon niin se oli hieman sitä globaalia hyvinvointia.

Nyt jos Kalevala merkittäisiin muistiin, niin Ilmarisella pitäisi olla vähintään kaksoistutkinto.

luultavaa olisi, että hän olisi yhteiskuntatieteilijä, joista ei ole puutetta mutta hankalampi tuo toinen, mistä löytyy Taitava Takoja?

• Antsux
        epikuros kirjoitti:

Tämän taitavan ja kuuluisan metallimiehen, Ilmarisen ja hän kun loi koneen, Sammon niin se oli hieman sitä globaalia hyvinvointia.

Nyt jos Kalevala merkittäisiin muistiin, niin Ilmarisella pitäisi olla vähintään kaksoistutkinto.

luultavaa olisi, että hän olisi yhteiskuntatieteilijä, joista ei ole puutetta mutta hankalampi tuo toinen, mistä löytyy Taitava Takoja?

Jos Kalevalaa tosiaankin luonnosteltaisiin nyt, niin mikä mediatapahtuma olisikaan tilanne, jossa Väinämöinen tavoittelee nuorta Ainoa!

Ahdistelija! Pedofiili! Elostelija!

Entäs hauen leukaluusta tehty kannel?

"Animalia ja Greenpeace iskivät soitinverstaaseen!" (Ilta-Runoelmat /lööppi)

Toisaalta taloussivuilla ilakoitaisiin... "Sammon osake nousussa - Ilmarisen varallisuus kasvaa"

...ja niin edelleen.

• Mutta missä määrin tarvitaan pappeja toimimaan liturgian ja saarnojen lausujina?

Jos on harras uskova, niin pitääkö näyttäytyä kirkossa?

Eikö se riitä mitä jokainen syömmessään tuntee.

Liitän tähän pari säkeistöä kauniista runosta/laulusta joka kertoo siitä syvimmästä uskon olemuksesta.

On armas sunnuntaiaamu tää,
      se muistot mielessä herättää -
      nyt toiset on kirkkotiellä.
      Mä etsin kirjani kontistain,
      sen äitivainaalta muistoks sain -
      hän on jo tallella siellä,
      tallella siellä.

"Nyt metsä kirkkoni olla saa,
      voi täälläi palvella Jumalaa,
      mun urkuni kauniit soikaa!

Mun kirkkon´ katto on korkeella
      ja yks´on ystävä seurassa,
      hän kyllä muistavi poikaa,
      paimenpoikaa.

No en itse tarvitse asiamiehiä, koska olen tuohon agnostiseen suuntaan kallellaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      155
      1263
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1174
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1080
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      65
      882
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      57
      632
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      553
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      548
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      509
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      474
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      467
    Aihe