Vihreät näyttävät mallia sp:n tasa-arvosta

P.e.p.e.

Tai oikeammin, Vihreät mitä ilmeisemmin tulevat näyttämään mallia/käsityksensä sp:n tasa-arviosta: 100:0.

Vihreät ovat saamassa kaksi ministerin paikkaa. Mitä ilmeisemmin molemmille paikoille valitaan nainen, joista toinen on monessa sopassa mukana hämmentämässä ollut naisasianainen. Mihin he häntä tarvitsevat, kun peli tulee olemaan 100-0.

Näin se sp:n tasa-arvo etenee, juuri kuten olen aavistellutkin (tai tiennyt). Hyvä Feministit ;))

13

616

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raipe

Eikös se riitä, että valittavat ministerit ovat puolueista riippumatta päteviä hoitamaan tehtäviään. Minulle, kuten sanottu on herttaisen yhdentekevää mikä on sp-jakauma, kunhan saadaan täysipäistä jengiä hoitamaan asioita. Ennakkotietojen pohjalta ei isompaa urputtamista tässä vaiheessa. VVM:n poliittinen ja muu kokemattomuus ehkä vähän kyrsii, mutta siinäpä poika opettelee. Olisin kyllä pistänyt Saulin niihin puikkoihin, mutta sehän on jo kertaalleen koettu. Ehkä puhemiehen kokemuksella on helpompi ponnistaa pressaksi.

• P.e.p.e.

"Eikös se riitä, että valittavat ministerit ovat puolueista riippumatta päteviä hoitamaan tehtäviään"

On, minulle ja ehkä sinullekin. Femmareille ei ole. Se on munat tai henki. En väitä, että esim. Katainen olisi master VVM:n paikalle. Katainen on kuitenkin iso pomo ja eittämättä (vielä näin sanon) vakuuttava henkilö. Katainen on pääporvareiden yhdessä valitsema napalanko. Hän on saavuttanut jotain, ikäänkuin etuoikeutettu. Kuten on Gronberg kin. Sen jälkeen katsotaan meriittejä. Masan meriitit tiedetään. Kuka voisi mielestäsi olla näin kovan porukan johtaja ja onnistua siinä, kuin Masa. On paineensietokykyä, sitä arvostan. Sitä voidaan vielä tarvita, kun peesaa lähialammaisiaan ja sehän nähdään.

• Raipe
        P.e.p.e. kirjoitti:

"Eikös se riitä, että valittavat ministerit ovat puolueista riippumatta päteviä hoitamaan tehtäviään"

On, minulle ja ehkä sinullekin. Femmareille ei ole. Se on munat tai henki. En väitä, että esim. Katainen olisi master VVM:n paikalle. Katainen on kuitenkin iso pomo ja eittämättä (vielä näin sanon) vakuuttava henkilö. Katainen on pääporvareiden yhdessä valitsema napalanko. Hän on saavuttanut jotain, ikäänkuin etuoikeutettu. Kuten on Gronberg kin. Sen jälkeen katsotaan meriittejä. Masan meriitit tiedetään. Kuka voisi mielestäsi olla näin kovan porukan johtaja ja onnistua siinä, kuin Masa. On paineensietokykyä, sitä arvostan. Sitä voidaan vielä tarvita, kun peesaa lähialammaisiaan ja sehän nähdään.

Tässä on nyt jotain magiaa. Siis itse asiassa, sen lisäksi että minua kutsutaan Raipeksi, toinen kutsumanimi on Raymond. Ettet vaan olisi joku meiltä töistä??? IIKS!!!

Masa on kingi, siitä ei ole epäilystäkään ja paras mahdollinen piällysmies uuden orkesterin johtamiseen. Minulla ei ole mitään Kataista vastaan, on nuoreksi kaveriksi hyvinkin vakuuttava, mutta vvm:n soisi olevan hieman kokeneempi. No, hyvässä yhteistyössä Masan kanssa homma rulettanee ihan hienosti.

Odotan mielenkiinnolla Kepun ministerilistaa. Väyrystäkin spekuloitiin maatalousministeriksi, mutta missä on Sepe, suuri savolainen? Tanja taisi jäädä nyt out, ainakaan missään ennakkolistoilla ei nimeä ole näkynyt. Sen sijaan "kävelevä kieltotaulu" (sitaatti Juicelta) Hyssälä olisi edelleen mukana. Samoin Mauri. Noh, huomenna rivit ovat järjestyksessä ja valtakunnassa kaikki hyvin?

• P.e.p.e.
        Raipe kirjoitti:

Tässä on nyt jotain magiaa. Siis itse asiassa, sen lisäksi että minua kutsutaan Raipeksi, toinen kutsumanimi on Raymond. Ettet vaan olisi joku meiltä töistä??? IIKS!!!

Masa on kingi, siitä ei ole epäilystäkään ja paras mahdollinen piällysmies uuden orkesterin johtamiseen. Minulla ei ole mitään Kataista vastaan, on nuoreksi kaveriksi hyvinkin vakuuttava, mutta vvm:n soisi olevan hieman kokeneempi. No, hyvässä yhteistyössä Masan kanssa homma rulettanee ihan hienosti.

Odotan mielenkiinnolla Kepun ministerilistaa. Väyrystäkin spekuloitiin maatalousministeriksi, mutta missä on Sepe, suuri savolainen? Tanja taisi jäädä nyt out, ainakaan missään ennakkolistoilla ei nimeä ole näkynyt. Sen sijaan "kävelevä kieltotaulu" (sitaatti Juicelta) Hyssälä olisi edelleen mukana. Samoin Mauri. Noh, huomenna rivit ovat järjestyksessä ja valtakunnassa kaikki hyvin?

Veikkaan jälkimmäistä.

Ei täällä enää ole ketään muuta jota kiusaisin kuin sinä ja sinua ei kauheesti edes rohi. Taidamme ajatella asioista liialti samalla tavalla.

Oikeestaan, en pidä siitä että ekana ollaan jotain mieltä ja sitten ei ollakkaan: Viittaa feminismiin.

• Raipe
        P.e.p.e. kirjoitti:

Veikkaan jälkimmäistä.

Ei täällä enää ole ketään muuta jota kiusaisin kuin sinä ja sinua ei kauheesti edes rohi. Taidamme ajatella asioista liialti samalla tavalla.

Oikeestaan, en pidä siitä että ekana ollaan jotain mieltä ja sitten ei ollakkaan: Viittaa feminismiin.

Minäkö feministi? Estä ja varjele. Missäköhän kohdassa tämä takinkääntäminen olisi tapahtunut?
        Vai viittaatko niihin vihreiden senaattoripaikkoihin?

• P.e.p.e.
        Raipe kirjoitti:

Minäkö feministi? Estä ja varjele. Missäköhän kohdassa tämä takinkääntäminen olisi tapahtunut?
        Vai viittaatko niihin vihreiden senaattoripaikkoihin?

Ei ihmisen kannatakaan olla mitään erityisesti, kuhan on vaan ja pyrkii ajattelemaan itse. Joku yritti väittää etten pidä naisista tai, että jopa vihaan naisia - ei se pidä paikkansa alkuunkaan :)

• olla seuraavaa vakanssia kuten Ruotsissa.

Nimeltään syrjintäasiamies, Pohjois-Ruotsissa toimii sillä postilla Katri Linna.

Tehtäviin kuuluu, etten sanoisi haukan lailla vahtia ja pyytää korvauksia valtiolta jos jonkun yhteisön jäsentä sorsitaan.

Itse, vasenkätisenä olen todella huolestunut, ettei kaiketi koto Suomessa olet tällaista henkilöä, koska vasenkätisiä sorsitaan ilman mitään sanktioita.

Meitä on noin 10% kansasta, siis pari kertaa enemmän kuin suomenruotsalaisia ja nyt muutama esimerkki syrjinnästä.

-ravintolan kattaus, veitsi on väärällä puolella
      -pihviveitsen hammastus on väärällä puolella
      -lankapuhelimien luurin johto on väärin
      - sähköporakoneiden liipasimen lukitus on väärin ja kun poraat vasemmalla kädellä lukitusnappi painuu pohjaan ja kone jää päälle= myös työturvallisuusriski ja kone on kuitenkin CE-hyväksytty.
      Tässä vain muutama seikka, joita syrjintäasiamies voisi hoitaa ja anoa heille kohtuullista korvausta näistä haitoista ja henkisistä kärsimyksistä kun kukaan tasa-arvo immeinen ei ole niihin tarttunut.
      Lisäksi kriisiapu olisi paikallaan

Tämä voisi olla sopiva lisäpesti Tarja Gronbergille joka on sentään kahden tieteen tohtori (tekniikka ja kaupallinen).

Ainoastaan Viialan kunta saa erityiskiitokset, koska siellä järjestetään sykyllä vasenkätisten päivät.

Niin ja Vanhanen M. ja Heinäluoma E. ovat vasureita mutta en paljoa heistä perusta.

• P.e.p.e.

Tehkää reaalinen rotesti. Ai niin, täällä ei saa yllyttää.

• Ruosutar

Katri Linna on mielenkiintoinen ruosu. Hän tuli 18-vuotiaana Tampereelta Uppsalan yliopistoon opiskelelmaan ja on kertonut että häntä sorsittiin kun hän puhui suomea yliopsitonasuntolan käytävällä tai keittiössä. Hän muuten asui samassa asuntolassa missä minun nuorin tytär asuu juuri tällä hetkellä.

Katrista tuli sitten juristi ja nyt hän on vieläkin siellä Uppsalassa ja toimii sieltä käsin "Ombudsman mot etnisk dikriminering (DO)" DO on suoraan hallituksen alainen virasto. DO:n valitsee hallistus.

http://www.do.se/o.o.i.s/2022

• Ruosutar kirjoitti:

Katri Linna on mielenkiintoinen ruosu. Hän tuli 18-vuotiaana Tampereelta Uppsalan yliopistoon opiskelelmaan ja on kertonut että häntä sorsittiin kun hän puhui suomea yliopsitonasuntolan käytävällä tai keittiössä. Hän muuten asui samassa asuntolassa missä minun nuorin tytär asuu juuri tällä hetkellä.

Katrista tuli sitten juristi ja nyt hän on vieläkin siellä Uppsalassa ja toimii sieltä käsin "Ombudsman mot etnisk dikriminering (DO)" DO on suoraan hallituksen alainen virasto. DO:n valitsee hallistus.

http://www.do.se/o.o.i.s/2022

Kirsti Linnasta oli eilen juttu Turun Sanomissa ja "kuuklasin" hänen "tekemisiään".

No kuten ymmärrät, että tuo heittoni vasureista oli , no joo mutta olen aika ummikko vasuri ja joudun vaihtamaan ruokailuvälineet.

Nyt on lukemisen alla Stefan Einhornin "Aidosti kiltti opus ja siitä kirjasta huokuu lämpö ja empatia.
        Ei syyllistetä eikä tuomita, aika harvinaista nykyisin, että löydetään positivismi.

• Ruosutar
        epikuros kirjoitti:

Kirsti Linnasta oli eilen juttu Turun Sanomissa ja "kuuklasin" hänen "tekemisiään".

No kuten ymmärrät, että tuo heittoni vasureista oli , no joo mutta olen aika ummikko vasuri ja joudun vaihtamaan ruokailuvälineet.

Nyt on lukemisen alla Stefan Einhornin "Aidosti kiltti opus ja siitä kirjasta huokuu lämpö ja empatia.
        Ei syyllistetä eikä tuomita, aika harvinaista nykyisin, että löydetään positivismi.

Sinulla on ihan huumorintaju ja olet niin empaattinen ettei taida kirjasta mitään uutta ahaa elämystä syntyä.

Mutta lämpimiä päiviä ja auringonpaistetta!

Pian pääset taas vesille vai oletko jo ollut?

• Ruosutar kirjoitti:

Sinulla on ihan huumorintaju ja olet niin empaattinen ettei taida kirjasta mitään uutta ahaa elämystä syntyä.

Mutta lämpimiä päiviä ja auringonpaistetta!

Pian pääset taas vesille vai oletko jo ollut?

mutta lainaan Erkki Mäkisen lyriikkaa.

"On valmiina venheeni matkalleen
        ja päivien päähän on suunta.
        On saattajat venheeltä lähteneet
        ja rintaani muistoon jää ranta"

Runoilija E.M kuoli 2003 ja hänen kynästään on myös teksti "Liehuva liekinvarsi"-- tunnetko?

No nyt käyn tekemässä kevät kunnostusta ja kesäkuussa matka Gotlantiin, Visbyyn jos saan kolme henkilöä miehistöön.

Idänterveisiä Epi.

• näkee

että ko. puolueelle ympäristöasiat ovat silmälumetta jota käytetään jotta päästään valtaan ajamaan seuraavanlaisia asioita:
      -valtaa feministeille
      -elämän hankaloittamista ja maksujen lisäämistä heteromiehille
      -seksuaalisille vähemmistöille enemmän oikeuksia tasa-arvon nimissä kuin heteroväestölle
      -erilaisten änkyräjärjestöjen toiminnan vaaliminen.

On mielenkiintoista että niinkin painava salkku kuin oikeusministerin salkku on päätymässä vihreille, ja kaiken lisäksi vielä Braxille!

Ei taida koittaa helpot ajat heteromiehelle....

Mitä tuohon sp:n tasa-arvoon tulee niin vihreistähän on sanottu että he ovat tasa-arvoisin puolue kun heillä on naisia selvä enemmistö. Se on nykyajan käsitys tasa-arvosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      155
      1263
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1174
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1080
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      65
      882
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      57
      632
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      553
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      548
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      509
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      474
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      467
    Aihe