Ilo Herrassa - MISSÄ se näkyy?

poikalapsi

Muuan kiihkouskovainen puska-ampuja kirjoittaa seuraavaa:"Homous itsessään ei ole mikään keskeinen tekijä tai teema pelastuksen evankeliumissa ja Jumalan tahdon noudattamisessa. Kaukana siitä.

Sen sijaan keskeistä on ilo Herrassa, Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa ja syntien anteeksisaaminen Hänen sovintokuolemansa kautta niille, jotka haluavat tehdä parannuksen syntielämästään."

MISSÄ tuo ilo Herrassa NÄKYY teidän uskovaisten kirjoituksissa? Tuntuu siltä, että enemmän kiinnostaa ihmisten tuomitseminen mm. seksuaalisen suuntauksen perusteella. TEILLE me homot olemme vähemmistönä olennainen asia: luulette o9levanne oikealla asialla puhuessanne "syntielämästä", kun puhutte homojen rakkaudesta. Kuitenkin kyse on VAIN ja ainoastaan omasta homofobiastanne ja halustanne syrjiä. Jeesus ei missään tuominnut homoja. Sitä ette hyväksy, koska omahyväinen tuomiohalunne on teille rakas.

Kirjoituksistanne valtaosa on tuomiota ja uhoa, panettelua ja valheellisen "tiedon" levittelyä - siis kaikkea muuta kuin ILOA Herrassa. Mitä iloa sinäkin raukka siitä sat, että valehtelet homojen voivan muuttua heteroiksi tai että tirkistelet muiden sukupuolielämään? Mitä iloa moisesta saa kukaan?

46

1180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka elät tällä hetkellä ...

Jeesuksen selkeä sanoma oli toistuvasti läpi evankeliumeiden: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Jeesuksen Raamarru olivat Vanhan testamentin kirjoitukset. Niisä selkeällä tavalla osoitetaan pyhän Jumalan edessä synnillisenä ja häpeällisenä kahden miehen välinen seksuaalinen kanssakäyminen (ks. Jumalan tahdon vastaiset seksuaalisuhteet: mm. 3 Moos.18:19-23). Kun Jeesus kohtasi toisentyyppisestä seksuaalisesta synnistä, aviorikoksesta kiinniotetun naisen, hän ei tuominnut naista, mutta hänen sanansa ovat paljon puhuvat: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee". Meidän uskovien tulee omaksua Jeesuksen asenne kaikkia syntisiä kohtaan: Jeesus rakasti syntistä, ymmärrykseltään pimentyneessä tilassa olevaa ihmistä, mutta samalla Jeesus ei toiminut selkärangattomasti nyky-yhteiskunnan suvaitsevaisuusajattelun mukaan vaan hän totesi selkeästi aviorikoksen murhaksi. Uuden testamentin puolella Room.1:18-32 on kaikkein selkein osoitus Jumalan ikuisen ja muuttumattomn tahdon ilmauksesta suhteessa homoseksualisuuteen. Samoin 1 Kor.6:9-10. Niinpä ymmärrä uskovaisten huoli sinunkaltaisetsi eksyneiden ihmisten suhteen. Homoseksuaalisuus ilman parannuksen tekoa on 1 Kor.6:9-10:n mukaan iankaikkiseen kadotukseen johtava synti ja siksi siitä tulee varoittaa ihmistä joka ei itse sitä ymmärrä. Tilanne on sama kuin, jos sokea ihminen olisi kävelemässä lankkua pitkin, joka loppuisi kesken ja tämä ihminen olisi vaarassa pudota pohjattomaan kuiluun ilman, että hän itse tiedostaa sitä. Meidän uskovien tehtävä on osoittaa rakkautta siinä, että varoitamme vaarassa olevaa ihmistä. Raamatun mukaan Luuk.15:10:ssä todetaan Jeesuksen sanoina: "Niin myös, sanon minä teile, on ilo Jumalan enkeleillä yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen." Tuohon iloon on meidän uskovienkin helppo yhtyä! Toivoisin saavani yhtyä tuohon iloon sinun kanssasi, kun Pyhä Henki näyttää sinulle Joh.16:8:n mukaan todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion. Minä en voi sitä tehdä, mutta Jumalan oma sana (koko Raamattu) ja Pyhä Henki yhdessä voivat sen tehdä. Ota vastaan pelastuskutsu! Jeesus rakastaa sinua todella paljon.

• kukaan jaksaa

lukea tuollaista mossöä. Jaa ainakin kappaleisiin, niin on vähän selkeämpää.

• poikalapsi

En ole eksynyt yhtään mitenkään. En ole tehnyt ainoaakaan aviorikosta: elän uskollisena parisuhteessa, joka on rekisteröity.
        Sinä olet ihan itse selkärangaton ääliö, jos et kykene tajuamaan, että ei homon tarvitse seksualisesta suuntauksestaan parannusta tehdä. Se kun ei muuksi muutu, tekipä parannuksen siitä tai ei; on ja pysyy.

Uskon jo Jumalaan. Älä tuputa minulle muuta. Jos en omana itsenäni kelpaa sinulle, ongelma on sinun. Jumalalla tuskin moista ongelmaa on, koska on minutkin tällaiseksi luonut.

• Aslanin sivuilla...
        poikalapsi kirjoitti:

En ole eksynyt yhtään mitenkään. En ole tehnyt ainoaakaan aviorikosta: elän uskollisena parisuhteessa, joka on rekisteröity.
        Sinä olet ihan itse selkärangaton ääliö, jos et kykene tajuamaan, että ei homon tarvitse seksualisesta suuntauksestaan parannusta tehdä. Se kun ei muuksi muutu, tekipä parannuksen siitä tai ei; on ja pysyy.

Uskon jo Jumalaan. Älä tuputa minulle muuta. Jos en omana itsenäni kelpaa sinulle, ongelma on sinun. Jumalalla tuskin moista ongelmaa on, koska on minutkin tällaiseksi luonut.

Tuo järjestö tekee työtään mm. homoseksuaalien parissa ja auttaa muidenkin seksuaalisten alueiden vääristymissä eläviä ihmisiä Jumalan rakkaudesta käsin.

Tärkeintä on kuitenkin ensin, että kristittynä otat oman perustuslakisi eli Raamatun todesta ja annat sille auktoriteettiaseman elämässäsi. Ei niin, että sinä itse määrittelet mikä on oikein ja väärin vaan annat tuon kunniaseman elämässäsi Jumalalle, jota väität palvelevasi ristiriidassa Hänen sanansa kanssa. Ethän voi väittää olevasi suomalainenkaan ilman hyväksymättä Suomen perustuslakia? Saman logiigan mukaan et voi myöskään väittää olevasi kristitty ilman, että hyväksyn Jumalan tahdon ilmausta elämääsi kohtaan Raamatussa.

Jeesus sanoi, ettei yksikään piirto katoa laista, ennen kuin kaikki on täyttynyt. Tämä koskee myöskin Jumalan ilmoitusta homoseksuaalisuuden synnistä. Vaikka kuinka väittäisit muuta, Jumalan Pyhä Henki ei voi toimia ilmoittamansa sanan vastaisesti (2 Tim.3:16-17)!

Aslan on auttanut satoja ennen niin vahvasti itse synnynnäiseen homoidentiteettiin uskovia ihmispoloja, jotka kuitenkin Jumalan suuren armon edessä ovat luopuneet omasta ylpeydestään nousta Jumalan yläpuolelle! He ovat nöyrtyneet Jeesuksen ristin juurelle tunnustaen tämänkin synnin. Sen myötä Jumala on eheyttänyt ja parantanut tällaiset ihmiset luomistyönsä pohjalta terveeseen seksuaali-identiteettiin.

Jumala ei luonut alussa Aadamia ja Mattia ja pannut heitä lisääntymään ja täyttämään maata vaan Jumala loi Aadamin ja Eevan, miehen ja naisen omaksi kuvakseen ja loi heidän välilleen elinikäisen liittosuhteen - avioliiton (1. Moos.1:26-28). Vaikka Suomen lainsäädäntö on erkaantunut alkuperäiseltä Raamattuun perustuvalta pohjalta mahdollistaessaan rekisteröidyt suhteet lain edessä, se ei poista sitä tosiasiaa, että Jumala ei tänäkään päivänä siunaa kenenkään ihmisen syntielämää.

Sodoman ja Gomorran tapaus osoittaa, kuinka Jumalan viha kohtasi taivaasta homoseksuaalisuuden irstaaseen harjoittamiseen vihkiytynyttä, turmeltunutta yhteisöä pelastaen ainoastaan vanhurskaan Lootin tyttärineen tuolta tuomiolta (ks. 1. Moos.19).

Heb.13:8 toteaa: "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti." Samoin Jaak.1:17 toteaa: "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa." Jumala ei ole siis muuttunut oman ilmoituksensa perusteella miksikään Lootin päivistä.

Älä leikittele synnillä vaan tunnusta 1.Joh.1:8-9:n perusteella syntisi. Se on ensimmäinen askel parantumiseen ja johtaa seuraavaan! Apua löytyy sinullekin Aslanista: ks. www.aslan.fi

• poikalapsi
        Aslanin sivuilla... kirjoitti:

Tuo järjestö tekee työtään mm. homoseksuaalien parissa ja auttaa muidenkin seksuaalisten alueiden vääristymissä eläviä ihmisiä Jumalan rakkaudesta käsin.

Tärkeintä on kuitenkin ensin, että kristittynä otat oman perustuslakisi eli Raamatun todesta ja annat sille auktoriteettiaseman elämässäsi. Ei niin, että sinä itse määrittelet mikä on oikein ja väärin vaan annat tuon kunniaseman elämässäsi Jumalalle, jota väität palvelevasi ristiriidassa Hänen sanansa kanssa. Ethän voi väittää olevasi suomalainenkaan ilman hyväksymättä Suomen perustuslakia? Saman logiigan mukaan et voi myöskään väittää olevasi kristitty ilman, että hyväksyn Jumalan tahdon ilmausta elämääsi kohtaan Raamatussa.

Jeesus sanoi, ettei yksikään piirto katoa laista, ennen kuin kaikki on täyttynyt. Tämä koskee myöskin Jumalan ilmoitusta homoseksuaalisuuden synnistä. Vaikka kuinka väittäisit muuta, Jumalan Pyhä Henki ei voi toimia ilmoittamansa sanan vastaisesti (2 Tim.3:16-17)!

Aslan on auttanut satoja ennen niin vahvasti itse synnynnäiseen homoidentiteettiin uskovia ihmispoloja, jotka kuitenkin Jumalan suuren armon edessä ovat luopuneet omasta ylpeydestään nousta Jumalan yläpuolelle! He ovat nöyrtyneet Jeesuksen ristin juurelle tunnustaen tämänkin synnin. Sen myötä Jumala on eheyttänyt ja parantanut tällaiset ihmiset luomistyönsä pohjalta terveeseen seksuaali-identiteettiin.

Jumala ei luonut alussa Aadamia ja Mattia ja pannut heitä lisääntymään ja täyttämään maata vaan Jumala loi Aadamin ja Eevan, miehen ja naisen omaksi kuvakseen ja loi heidän välilleen elinikäisen liittosuhteen - avioliiton (1. Moos.1:26-28). Vaikka Suomen lainsäädäntö on erkaantunut alkuperäiseltä Raamattuun perustuvalta pohjalta mahdollistaessaan rekisteröidyt suhteet lain edessä, se ei poista sitä tosiasiaa, että Jumala ei tänäkään päivänä siunaa kenenkään ihmisen syntielämää.

Sodoman ja Gomorran tapaus osoittaa, kuinka Jumalan viha kohtasi taivaasta homoseksuaalisuuden irstaaseen harjoittamiseen vihkiytynyttä, turmeltunutta yhteisöä pelastaen ainoastaan vanhurskaan Lootin tyttärineen tuolta tuomiolta (ks. 1. Moos.19).

Heb.13:8 toteaa: "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti." Samoin Jaak.1:17 toteaa: "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa." Jumala ei ole siis muuttunut oman ilmoituksensa perusteella miksikään Lootin päivistä.

Älä leikittele synnillä vaan tunnusta 1.Joh.1:8-9:n perusteella syntisi. Se on ensimmäinen askel parantumiseen ja johtaa seuraavaan! Apua löytyy sinullekin Aslanista: ks. www.aslan.fi

Aslan on puoskarijärjestö, jonka kanssa ei MIKÄÄN lääkintähuollon viranomainen tee yhteistyötä. Tämä johtuu siitä, että Aslan perustaa toimintansa ihmisarvioa loukkaaviin valheisiin ja tahalliseen tieteen vääristelyyn. Aslan on syyllinen useaan itsemurhaan Suomessa. Milloin sen johtohenkilöt asetetaan vastuuseen, en tiedä - ajan kysymys on sekin, milloin Aslanin kaltaiset puoskarointipelleilyjärjestöt kielletään. Ihmisyyttä vastaan tehdyt rikokset ovat vakavia, ja niihin Aslan nimen omaan pyrkii.

• Badman.
        poikalapsi kirjoitti:

Aslan on puoskarijärjestö, jonka kanssa ei MIKÄÄN lääkintähuollon viranomainen tee yhteistyötä. Tämä johtuu siitä, että Aslan perustaa toimintansa ihmisarvioa loukkaaviin valheisiin ja tahalliseen tieteen vääristelyyn. Aslan on syyllinen useaan itsemurhaan Suomessa. Milloin sen johtohenkilöt asetetaan vastuuseen, en tiedä - ajan kysymys on sekin, milloin Aslanin kaltaiset puoskarointipelleilyjärjestöt kielletään. Ihmisyyttä vastaan tehdyt rikokset ovat vakavia, ja niihin Aslan nimen omaan pyrkii.

Mikä siinä noin pelottaa, jos joku pääsee Aslan avulla haluamaansa lopputulokseen?
        "Puoskarijärjestön" kanssa ei kenekään ole pakko olla missään tekemisissä, se on jokaiselle täysin vapaaehtoista!

• poikalapsi
        Badman. kirjoitti:

Mikä siinä noin pelottaa, jos joku pääsee Aslan avulla haluamaansa lopputulokseen?
        "Puoskarijärjestön" kanssa ei kenekään ole pakko olla missään tekemisissä, se on jokaiselle täysin vapaaehtoista!

Minua itseäni ei pelota Aslanissa mikään. Sen sijaan on selkeästi väärin, että Aslanin kaltaiset valhejärjestöt saavat vaikuttaa mm. herkässä iässä oleviin nuoriin ihmisiin antaen totaalisen vaarallista "tietoa" seksuaalisuudesta. Se on vaaraksi ihmisten mielenterveydelle. Se, että Aslanin pääpirut ovat mieleltään kieroutuneita, ei anna heille oikeutta kierouttaa muita ja ajaa itsemurhaan ketään. Sinusta Aslanin murhaamat ovat varmaan kuolleet ansiostaan?

Hyvä ystäväni uskoi Aslanin sontaan, kun nhelluntailahko sitä hänelle trjosi. Hänen mielenterveytensä murskattiin, ja hän teki itsemurhan. Sinusta se oli varmaan kiva asia ja oikein: onpahan yksi homo vähemmän maailmassa likaamassa teidän pikku uskovaisten kaksinaamaista maailmaa.

Oksetat.

• lainauksessa on

on vastausta kysymykseesi. Lainauksen viimeisessä sivulauseessa.

"me olemme painumassa, osa on jo pinnan alla, viihdekristillisyyden pariin. Mennään seurakuntaan kun siellä on niin mukavaa ja kavereitakin siellä voi tavata, ehkä niin,
      jos tilaisuuden henki on sellainen mutta kun kyseessä Jumalanpalvelus niin se ei mielestäni ole enää todellakaan leikin asia. "

Jumalan palveleminen on siis kuoleman vakava asia. Siinä ei ole ilolle sijaa.

• Le.arsi

Ilo herrassa on teeskentelyä meille helluntailaisille.
      Ilo homoseksuaalisuudesta on vilpitöntä iloa.
      Kukaan ei osaa iloita seksuaalisuudestaan niin kuin homoseksuaalit osaavat.

Homot ovat asiallisia, fiksuja, älykkäitä, suvaitsevaisia, tasapainoisia.
      Homot eivät herjaa toisinajattelevia, vaan antavat kaikkien kukkien kukkia.
      En koskaan olisi saanut tietää homojen olevan kaikkea tätä ellen olisi eksynyt tälle palstalle.
      Kiitos homot siitä kaikesta ystävällisyydestä ja ymmärtäväisyydestä meitä helluntailaisia kohtaan, kiitos!

• Miksi ihmeessä te uskovaiset pyritte näkemään homoseksuaalisuuden ikään kuin aatteena, itse valittuna lahkona. Helluntailaisuus on sellaista mutta homous on synnynnäinen ominaisuus. Ei ole kysymys mistään lahko-oppien vertailemisesta keskenään. Vai vertailetko helluntailaisuutta myös vasenkätisyyteen?

• Le.arsi
        Työmies2 kirjoitti:

Miksi ihmeessä te uskovaiset pyritte näkemään homoseksuaalisuuden ikään kuin aatteena, itse valittuna lahkona. Helluntailaisuus on sellaista mutta homous on synnynnäinen ominaisuus. Ei ole kysymys mistään lahko-oppien vertailemisesta keskenään. Vai vertailetko helluntailaisuutta myös vasenkätisyyteen?

"Miksi ihmeessä te uskovaiset pyritte näkemään homoseksuaalisuuden ikään kuin aatteena, itse valittuna lahkona."

Nyt en ymmärrä. Mitä sanoin aatteesta tai lahkosta? Yritätkö laittaa omia sanojasi minun suuhuni, vai mistä on kysymys?

"Helluntailaisuus on sellaista mutta homous on synnynnäinen ominaisuus."

Miksi jankutat tuota joka välissä? Etkö itsekään usko asian olevan noin?

"Ei ole kysymys mistään lahko-oppien vertailemisesta keskenään. Vai vertailetko helluntailaisuutta myös vasenkätisyyteen?"

Missä kohtaa vertailin? Mitä vertailin?
        Tarkoitatko ettei helluntailainen voi olla vasenkätinen? Vai eikö vasenkätinen voi olla helluntailainen? Vai mitä ihmettä nämä kätisyydet tässä yhteydessä mahtaa tarkoittaa?

• Le,arsi

Ilo herrassa on iloa, omien aatteidemme vastaisen toiminnan tuomitseminen on myös iloa ja se kohottaa yhteishenkeä meidän keskuudessamme.
        Ilo homoseksuaalisuudesta on vilpitöntä iloa.
        Homoseksuaalit ovat tyytyväisiä seksuaalisuuteensa, uskovaiset useimmiten eivät ole tyytyväisiä heidän seksuaalisuuteensa.

Homot ovat asiallisia, fiksuja, älykkäitä, suvaitsevaisia, tasapainoisia.
        Homot eivät herjaa toisinajattelevia, mutta eivät myöskään käännä toista poskeaan.
        En koskaan olisi saanut tietää homojen olevan kaikkea tätä ellen olisi eksynyt tälle palstalle.
        Kiitos homot siitä kaikesta ystävällisyydestä ja ymmärtäväisyydestä meitä helluntailaisia kohtaan, kiitos!

• ML213
        Työmies2 kirjoitti:

Miksi ihmeessä te uskovaiset pyritte näkemään homoseksuaalisuuden ikään kuin aatteena, itse valittuna lahkona. Helluntailaisuus on sellaista mutta homous on synnynnäinen ominaisuus. Ei ole kysymys mistään lahko-oppien vertailemisesta keskenään. Vai vertailetko helluntailaisuutta myös vasenkätisyyteen?

Miksi ihmeessä te uskovaiset pyritte näkemään homoseksuaalisuuden ikään kuin aatteena, itse valittuna lahkona.
        ----------
        Joo, ei homous ole tietoinen valinta, vaan kasvaminen poikkeavuuteen.Olen yhä vakuuttuneempi asiasta.Toisaalta tämä ei liene yksiselitteinen roblematiikka.

Esim. Ihmisen lapsuus/nuoruus voi ihmisen ohjata kasvussaan siten, että hänestä tulee näpistelijä/varas tai agressiivisesti käyttäytyvä tai ylikorostuvasti valehtelija tai muutoin epäsosiaalinen ihminen.

Tämäkin on kasvun/kehityksen tulosta kielteisessä muodossa.Vaikka ihmisellä olisi taipumus varastaa/näpistellä - valehdella- agressiivinen jne..niin jokainen mieltänee , ettei ihminen saa toteuttaa näitä tekoja.

Niin, homous on samansuuntainen käyttäytyminen.Lapsuus/ympäristö on aktivoinut genetikkan , jonka seurauksena on poikkeava persoonallisuus, joka ei ole tietoinen valinta, vaan ohjautuminen siihen.

Raamattuhan kieltää homouden harjoittamisen.

• Lahkolaisille ilo näyttäisi syntyvän juuri tuosta tuomitsemisesta. Kun uskoo toisen joutuvan Helvettiin ja tietää itse pääsevänsä Taivaaseen, tuntuu se ilmeisesti hekumalliselta. Sen lisäksi uskovaisilla on vahingoniloa.

• Ollyver

Pyrit selvästi loukkaamaan helluntailaisia kaikin mahdollisin keinoin, mutta ei tuolla tyylillä hyvä mies!
        Vaihda tyyliä. Loukkaamisessa voisit käyttää luovuutta ja asiantuntemusta enemmän.
        Vai oletko ummikko molemmissa?

• todé

Jos sinä pääsisit irti tuosta tosikkkoudestasi, niin minäkin pääsisin iloitsemaan het kättelysssä paaaaaaljon enemmän. Sinun kanssasi on ihan kamalan vaikeaa kommunikoida muulla tavalla kuin turpa rullalla ja oikein tosikkojen tosikkona.

• poikalapsi

Jos sinä taas pääsisit eroon tuosta ämmyydestäsi, voisit ymmärtää, että ihan oikeasti kovinkaan moni teistä lahkolaisista ei näytä ILOITSEVAN omasta sukostaan, ellei saa moitiskella muita, olla oikeassa vaikka kasteesta tms. SINÄ ja ukkoköörisi olette pahimpia hapannaamauskiksia, joita olen koskaan tiennyt olevan. Lut. kirkon muutamissa herätysliikkeissä - enkä nyt siis puhu teistä lahkoon langenneista - on sentään jotain iloakin mukana.

• todé
        poikalapsi kirjoitti:

Jos sinä taas pääsisit eroon tuosta ämmyydestäsi, voisit ymmärtää, että ihan oikeasti kovinkaan moni teistä lahkolaisista ei näytä ILOITSEVAN omasta sukostaan, ellei saa moitiskella muita, olla oikeassa vaikka kasteesta tms. SINÄ ja ukkoköörisi olette pahimpia hapannaamauskiksia, joita olen koskaan tiennyt olevan. Lut. kirkon muutamissa herätysliikkeissä - enkä nyt siis puhu teistä lahkoon langenneista - on sentään jotain iloakin mukana.

Täytyy taas verestää muistiasi:
        Sinä olet itse ukkoköörin jäsen. Sinä ja Frihet pahimpina palstan hengen luojina olette perusjäseniä.
        Sinut voisin lisäksi nimetä palstan ykköstosikoksi.

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

Sinä olet itse ukkoköörin jäsen. Sinä ja Frihet pahimpina palstan hengen luojina olette perusjäseniä.

Minä en ole koskaan liittynyt mihinkään ukkokööriin, joten en siis semmoiseen kuulu. Sinä taas olet omalla asenteellasi aito köörin perustajajäsen - itsehän olet herraseurasi kanssa köörisi perustanut.

Teidän uskisten kanssa kuule ei huumori auta: sen verran paksua valhetta mm. lahkosi kunniajäsenet syöttävät. Etkä ole viaton sinäkään: että ILOA Herrassa vaan...

=)

• todé
        poikalapsi kirjoitti:

Minä en ole koskaan liittynyt mihinkään ukkokööriin, joten en siis semmoiseen kuulu. Sinä taas olet omalla asenteellasi aito köörin perustajajäsen - itsehän olet herraseurasi kanssa köörisi perustanut.

Teidän uskisten kanssa kuule ei huumori auta: sen verran paksua valhetta mm. lahkosi kunniajäsenet syöttävät. Etkä ole viaton sinäkään: että ILOA Herrassa vaan...

=)

olet palstan pahimmat rääväsuut. Te näytätte meille esimerkkiä, kuinka keskustella asiattomasti, kuinka nimitellään ja haukkua louskutetaan toista keskustelijaa mielin määrin. Olette ukkoköörin tappikaksikko, negatiivisen hengen luojapari.

• frihetin puolesta
        todé kirjoitti:

olet palstan pahimmat rääväsuut. Te näytätte meille esimerkkiä, kuinka keskustella asiattomasti, kuinka nimitellään ja haukkua louskutetaan toista keskustelijaa mielin määrin. Olette ukkoköörin tappikaksikko, negatiivisen hengen luojapari.

Intoilet aivan liikaa se kööri-ideasi kanssa.
        Oletko varma, ettei siihen kuulu joku akka-jäsen?

Mauttomaksi on jo mennyt myös nim. Frihet:in vetäminen huonoon valoon.

Saisit ennemmin kiitellä viimeksi mainitun suoraselkäistä linjaa, jolla hän puolustaa sitä oikeaa ja raamatullista seksuaalisuutta, josta sinäkin mitä todennäköisimmin saat kiittää omaa syntymääsi.

• todé
        frihetin puolesta kirjoitti:

Intoilet aivan liikaa se kööri-ideasi kanssa.
        Oletko varma, ettei siihen kuulu joku akka-jäsen?

Mauttomaksi on jo mennyt myös nim. Frihet:in vetäminen huonoon valoon.

Saisit ennemmin kiitellä viimeksi mainitun suoraselkäistä linjaa, jolla hän puolustaa sitä oikeaa ja raamatullista seksuaalisuutta, josta sinäkin mitä todennäköisimmin saat kiittää omaa syntymääsi.

ilman vetämistäkin, niin rumasti hän kirjoittelee homoista. Kaikki raamatullisuus, jota hän tuo esille, kaatuu kuin helmet sikojen jalkoihin sen tähden, että hän kirjoittelee niin härskejä juttuja tänne.

Ukkokööriin kuuluu yksi akkajäsen, joskin hänet on nimitetty alkuperäisen köörin jälkeen. Hänenkin nimittämisensä vaikuttimiena on ollut yksipuolisen ilkeä suhtautuminen aiheeseensa.

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

Kuka sinä olet moisia arvioimaan? Mihin olet lahkoveljesi Rivokieli-Kaalepin unohtanut, ÄMMÄ? Sinä asennoidut täysin epäasiallisesti mm. minun oikeuteeni kirjoittaa asioista: et koskaan ole vielä suostunut myöntämään AINOAAKAAN epäkohtaa helluntailahkosta. Sinusta naiset ovat lahkossasi tasa-arvossa, vaikkei vanhimmistoissa heitä ei juuri ole, sinusta homoja ei sorreta eikä heille valehdella, sinusta sitä ja sinusta tätä. Olet samanlainen kuin rakas ukkoköörisi jäsen Ritari. SINÄ olet oikeassa ja jumalan lailla nimittelet kööriläisiä.

Minä EN KUULU kööriisi, ämmä. Kuulut siihen itse, mutta minä EN KUULU minhinkään sinun nimittämääsi joukkokuntaan. Menikös tuo nyt perille?

En ole liittynyt, ja koska en ole liittynyt, en kuulu. Minulla sattuu olemaan vapaus tässä asiassa itse valita, ja minähän en sinun ja Frihetin kanssa samaan kööriin tule IKINÄ.

• kuulukaan
        poikalapsi kirjoitti:

Kuka sinä olet moisia arvioimaan? Mihin olet lahkoveljesi Rivokieli-Kaalepin unohtanut, ÄMMÄ? Sinä asennoidut täysin epäasiallisesti mm. minun oikeuteeni kirjoittaa asioista: et koskaan ole vielä suostunut myöntämään AINOAAKAAN epäkohtaa helluntailahkosta. Sinusta naiset ovat lahkossasi tasa-arvossa, vaikkei vanhimmistoissa heitä ei juuri ole, sinusta homoja ei sorreta eikä heille valehdella, sinusta sitä ja sinusta tätä. Olet samanlainen kuin rakas ukkoköörisi jäsen Ritari. SINÄ olet oikeassa ja jumalan lailla nimittelet kööriläisiä.

Minä EN KUULU kööriisi, ämmä. Kuulut siihen itse, mutta minä EN KUULU minhinkään sinun nimittämääsi joukkokuntaan. Menikös tuo nyt perille?

En ole liittynyt, ja koska en ole liittynyt, en kuulu. Minulla sattuu olemaan vapaus tässä asiassa itse valita, ja minähän en sinun ja Frihetin kanssa samaan kööriin tule IKINÄ.

samaan kööriin. Frihet on sentään ihminen, sinuun verrattuna.

• todé kirjoitti:

ilman vetämistäkin, niin rumasti hän kirjoittelee homoista. Kaikki raamatullisuus, jota hän tuo esille, kaatuu kuin helmet sikojen jalkoihin sen tähden, että hän kirjoittelee niin härskejä juttuja tänne.

Ukkokööriin kuuluu yksi akkajäsen, joskin hänet on nimitetty alkuperäisen köörin jälkeen. Hänenkin nimittämisensä vaikuttimiena on ollut yksipuolisen ilkeä suhtautuminen aiheeseensa.

Minä näen jo profetioissani kääntymisesi ateistiksi ja kyllähän sinussa ateistiksi ainesta on.
        Lukase vielä TotuudenTorven ylempänä mainostama kirja josta löytyy sitä oikeaa ilosanomaa.

• todé
        poikalapsi kirjoitti:

Tämä kööri kun ei olekaan mikään uskonnollisesti muulla tavalla aatteellisesti rajattu kööri, vaan sen jäsenet on nimetty epäasiallisina keskustelijoina.
        Te, jos ketkä, olette ajaneet palstaa tilaan, jossa helluntailaisuudesta ei voi keskustella. Sen puutteellisuuksia tai virheellisyyksiä tuodaan kyllä esille, mutta lähtökohtaisesti negatiivisessa sävyssä. Sellaisessa sävyssä, jota juuri tuossa yllä esittelet aivan mainiosti.
        Lisäksi riitelette ja räyhäätte keskenänne niin paljon, ettei sekaan sovi.

Kaaleppi sopii kööriin aivan mainiosti. Täten nimitän hänet kööriin. Läiskis.

• todé
        Pe.ku kirjoitti:

Minä näen jo profetioissani kääntymisesi ateistiksi ja kyllähän sinussa ateistiksi ainesta on.
        Lukase vielä TotuudenTorven ylempänä mainostama kirja josta löytyy sitä oikeaa ilosanomaa.

---

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

Tämä kööri kun ei olekaan mikään uskonnollisesti muulla tavalla aatteellisesti rajattu kööri, vaan sen jäsenet on nimetty epäasiallisina keskustelijoina.
        Te, jos ketkä, olette ajaneet palstaa tilaan, jossa helluntailaisuudesta ei voi keskustella. Sen puutteellisuuksia tai virheellisyyksiä tuodaan kyllä esille, mutta lähtökohtaisesti negatiivisessa sävyssä. Sellaisessa sävyssä, jota juuri tuossa yllä esittelet aivan mainiosti.
        Lisäksi riitelette ja räyhäätte keskenänne niin paljon, ettei sekaan sovi.

Kaaleppi sopii kööriin aivan mainiosti. Täten nimitän hänet kööriin. Läiskis.

Kuulepas nyt ÄMMÄ: saat puolestani seurustella köörisi kanssa ihan millä tavalla tahdot. MINÄ en kuitenkaan siihen kuulu, vaikka sinä perkeleen akka miten inttäisit sienihuuruissasi. Minulla on vapaa tahto, ja sen mukaan toimin: EN KUULU sinun laatimiisi ryhmiin, kun en halua.

Menikö perille, mukauskova, huippuikeä ämmä? Sille et kai mitään voi, että olet vittumainen. Toivon mukaan kaikki helluntailaisakat eivät ole samanlaisia.

• todé
        poikalapsi kirjoitti:

Kuulepas nyt ÄMMÄ: saat puolestani seurustella köörisi kanssa ihan millä tavalla tahdot. MINÄ en kuitenkaan siihen kuulu, vaikka sinä perkeleen akka miten inttäisit sienihuuruissasi. Minulla on vapaa tahto, ja sen mukaan toimin: EN KUULU sinun laatimiisi ryhmiin, kun en halua.

Menikö perille, mukauskova, huippuikeä ämmä? Sille et kai mitään voi, että olet vittumainen. Toivon mukaan kaikki helluntailaisakat eivät ole samanlaisia.

Turha riehua, koska sinulla ei ole tässä asiassa vapaata tahtoa. Kuulut asiattomasti kirjoittelevien ukkokööriin ja sillä sipuli, tarkemmin ilmasipuli.

En ole ollenkaan ilkeä, vaan koetan saada sinut ystävällisesti ymmärtämään, että aikuisen ihmisen pitäisi pystyä kirjoittamaan S24 -foorumillakin asiallisesti eikä rääkyä tuolla tavalla. Ja vielä opettajaihminen sanot olevasi, esimerkki-erkki. Hyi, hyi, sinua.

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

Turha riehua, koska sinulla ei ole tässä asiassa vapaata tahtoa. Kuulut asiattomasti kirjoittelevien ukkokööriin ja sillä sipuli, tarkemmin ilmasipuli.

En ole ollenkaan ilkeä, vaan koetan saada sinut ystävällisesti ymmärtämään, että aikuisen ihmisen pitäisi pystyä kirjoittamaan S24 -foorumillakin asiallisesti eikä rääkyä tuolla tavalla. Ja vielä opettajaihminen sanot olevasi, esimerkki-erkki. Hyi, hyi, sinua.

SINÄ saat minulta vain ansiosi mukaan: annan samalla mitalla takaisin. Minä en kuulu sinun saatanallisten ihmisten kööriisi, sinä ämmänrupuska. Olet vittumaisen ämmän perikuva, ja senhän arvaa, olet helluntailainen. JUURI tuollaisia te olette, vittumaisia ja ilkeitä. Onneksi lahonne on vainaa aika pian.

Jos sinulla on mies, häntä säälin., Moisen huuhakaimen kanssa ei ole kovin kivaa.

Ämmä olet, ämmänä pysyt. Minä en kuulu kööriisi, vaikka sinä mitäläpätät vittumaisuuttasi.

Muilta palstan lukijoilta pyydän sanavalintojani anteeksi: sinulle nyt vain mene muu perille kuin suora puhe.

• tuo auttaa
        poikalapsi kirjoitti:

SINÄ saat minulta vain ansiosi mukaan: annan samalla mitalla takaisin. Minä en kuulu sinun saatanallisten ihmisten kööriisi, sinä ämmänrupuska. Olet vittumaisen ämmän perikuva, ja senhän arvaa, olet helluntailainen. JUURI tuollaisia te olette, vittumaisia ja ilkeitä. Onneksi lahonne on vainaa aika pian.

Jos sinulla on mies, häntä säälin., Moisen huuhakaimen kanssa ei ole kovin kivaa.

Ämmä olet, ämmänä pysyt. Minä en kuulu kööriisi, vaikka sinä mitäläpätät vittumaisuuttasi.

Muilta palstan lukijoilta pyydän sanavalintojani anteeksi: sinulle nyt vain mene muu perille kuin suora puhe.

jotain minuun. Nauran täällä perheeni kanssa sinun juttujasi ja homouttasi.

• todé
        tuo auttaa kirjoitti:

jotain minuun. Nauran täällä perheeni kanssa sinun juttujasi ja homouttasi.

minä olen yksin kotona. Mitä erityistä nauramista homoudessa on?

• homoudessa
        todé kirjoitti:

minä olen yksin kotona. Mitä erityistä nauramista homoudessa on?

olekaan mitään nauramista, mutta Poikalapsen homoudessa on. Miksi hän puhuu siitä koko ajan? Siksi että hänen pipoaan kiristää.

• todé
        homoudessa kirjoitti:

olekaan mitään nauramista, mutta Poikalapsen homoudessa on. Miksi hän puhuu siitä koko ajan? Siksi että hänen pipoaan kiristää.

on mm. köörikamunsa Frihet. Jos sillä miehellä olisi järkeä pitää suuta supummalla, olisi palstallakin mukavampaa.
        Uusin kööriläinen "kaaleppi" on myös yksi ongelmatapaus. Provosoi palstan homoja ihan liikaa. Mahtaneeko hänkään kirjoitella muusta aiheesta? Ovat antautuneet Poikalapsen kanssa aiheelleen kokonaisvaltaisesti.

• tämä kyseinen
        todé kirjoitti:

on mm. köörikamunsa Frihet. Jos sillä miehellä olisi järkeä pitää suuta supummalla, olisi palstallakin mukavampaa.
        Uusin kööriläinen "kaaleppi" on myös yksi ongelmatapaus. Provosoi palstan homoja ihan liikaa. Mahtaneeko hänkään kirjoitella muusta aiheesta? Ovat antautuneet Poikalapsen kanssa aiheelleen kokonaisvaltaisesti.

Frihet on asiallinen "avunantaja" täällä. Kyllä minun mielestä takaisin saa antaa, kun toinen aloittaa. Monta hyvää kirjoittajaa on täältä poistunut koska muutamat terrorisoivat tätä palstaa mitä omituisemmilla jutuilla.

• frihet
        todé kirjoitti:

Minua ei tosin häiritse mihin lahkoon tai kööriin kuulun, mut pidä sinäkin selvä linja uskosi suhteen.

Myönnän tosin, että täällä on muutama uskosta osaton pilkaaja, joille en ole hoksinut poskeani käännellä.

Sinäkö tänne henkeä olet tullut tuomaan, vai annatko Kristuksen hengen vaikuttaa, kun puhut palstan hengen luomisesta.

Kerro hiukan mitä ja millaisen hengen täällä tulisi vallita?, vaikkapa vain uudentestamentin kirjoitusten perusteella, kun silloinkin jo veljekset KIIVAASTI väittelivät.

• frihet
        todé kirjoitti:

---

Minulle on yks hailee, jos sinä et tohdi sanoa syntiä synniksi, vaan mielistelet ihmisten edessä sen mukaan mitä kukin tahtoo.

En tosin tuomitse ketään homoa kadotukseen, mutta parannus heidänkin tulee tehdä synneistään, eikä homoileminen kuulu sen enempää syntilistan ulkopuolelle, kuin epäusko.

Sinä satakielenä voit kauniita sanoja heitellä, mutta synnistä kertominen tekee kipeää.

Joskus ja aivan liian usein tosin palstan muutamille pilkaajille, kirjoitan raamatun vastaisesti, mutta eihän tämä palsta ole raamattu palsta ja sivistys palsta.

Kerroppa kuinka korkealle itsesi Raamatun tuntemuksessa ja sen todeksi elämisessä olet itsesi koroittanut, kun tunnut olevan hiukan parempi uskova, vai oletko saanut sellaisen koroituksen Jumalalta?

Minä kun ajattelin, että Jumala ei katso henkilöön ja Kristuksessa olemme yhtä.

• frihet
        poikalapsi kirjoitti:

Tuliko asia selväksi?

Et sinä ilman lupia ukko-kööristä mihinkään lähde, vaikket meiämn kanssa saunokkaan.

Miten sinä noin pahaa tykkäät, ku tode on sut nimittäny jäseneksi, aattele voit ukolles sen kertoa ja sanoa ettei sen tartte olle mustasukkane.

Ek sä hoksi et olet ihan pinta kööriläisiä, minun kanssa jaat eka sijan, paa mulle osoite, nii kravan sulle lähetän.

• ML213

MISSÄ tuo ilo Herrassa NÄKYY teidän uskovaisten kirjoituksissa? Tuntuu siltä, että enemmän kiinnostaa ihmisten tuomitseminen mm. seksuaalisen suuntauksen perusteella.
      ---------
      Ainakin tässä yhteisössä homouden puhumisesta/tiedostamisesta ylläpitää muutama henkilö.

Harmittaa miten ongelmallista tämä on asianomaisille henkilöille etsiessään hyväksyntää kuin huomioita vaille jäänyt pieni lapsi.

Jos joku haluaa harjoittaa homoutta, niin eikö sitä voi harjoittaa ilman toisten hyväksyntää.Niin, alemmuudentunnosta lienee kysymys.

Muistuu mieleen Hengellisen laulun sanat:"Niin alhaalla kenkään ei kulje, ettei siellä Jeesus ois.......

• Poikalapsella

onkin!Alemmuudentunne! Koska puhuu siitä koko ajan.

• ML213
        Poikalapsella kirjoitti:

onkin!Alemmuudentunne! Koska puhuu siitä koko ajan.

Aivan sama,jos me vuorollamme kirjoittelisimme, miten "mainioita" me olemme seksuaalisella alueella.Niin, ja vuodesta toiseen.

Kyllä se kertoo persoonan vakavasta häiriintyneisyydestä, jota homous/lesbous sisältää.Toisaalta kumpi on ollut ensin ja kumpi on häirinnyt toista käyttäytymistä.

Onko häiriintyneisyys vaikuttanut ihmisen poikkeavuuteen vai poikkeavuus häiriinnyttänyt persoonallisuuden.

Vaikeita ongelmia, koska ihminen ei tiedosta/muista lapsuuden merkittäviä tekijöitään.

• PL on
        ML213 kirjoitti:

Aivan sama,jos me vuorollamme kirjoittelisimme, miten "mainioita" me olemme seksuaalisella alueella.Niin, ja vuodesta toiseen.

Kyllä se kertoo persoonan vakavasta häiriintyneisyydestä, jota homous/lesbous sisältää.Toisaalta kumpi on ollut ensin ja kumpi on häirinnyt toista käyttäytymistä.

Onko häiriintyneisyys vaikuttanut ihmisen poikkeavuuteen vai poikkeavuus häiriinnyttänyt persoonallisuuden.

Vaikeita ongelmia, koska ihminen ei tiedosta/muista lapsuuden merkittäviä tekijöitään.

kertonut olleensa syntymästä saakka homo! Voiko tämä pitää paikkaansa? Miksiköhän sitten Jumala loi Aatamin ja Eevan? Miksei esim. kahta miestä tai naista?

• PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

ON MEIDÄN VÄKEVYYTEMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sinä olet kaikkea katkeraa saastaa täynnä ja siksi Herra on hyljännyt sinut tuota kyseistä syntiä tekemään.Jos kerran olet niin tyytyväinen syntielämääsi,kysy ihmeessä itseltäsi,miksi tänne kirjoittelet,poikalapsi.Näen sinun katkeruutesi lävitse.Minun ei millään tarvitse puolustella heterouttani,koska omatuntoni on puhdas.Miksi sinä puolustelet jatkuvasti homoseksualismiasi?Onko snulla jo nyt noin huono omatunto kaikesta siitä,millä loukkaat Jumalan Pyhän Hengen tahtoa.Etkö näe,että tässä kaikessa on Pyhä Henki takana.-"Herransana ei tyhjänä palaa".Sinä janoat Jumalan Rakkautta ja Hellää Huolenpitoa.Tee siis parannus,kun vielä siihen pystyt.Tiedät omassa tunnossasi,mikä on oikein.-"Tekeväthän pakanatkin jo luonnostaan sen,minkä laki vaatii".Ajattele tulevaisuutta Kristuksessa.Siunausta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ailin perijä.HKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• tällä kertaa

Selvästi paras ja osuvin näkemistäni PROFeetan kirjoituksista...

Jumalan Siunausta ja hyvää kesää sinulle!

Yksi ystävällinen vinkki:
        ne ailin perimiset voisit jo höpöhöpönä unohtaa,
        ei ole aileista eikä eiloista meille turvaa eikä apua, eihän!

• Silviisiin.
        tällä kertaa kirjoitti:

Selvästi paras ja osuvin näkemistäni PROFeetan kirjoituksista...

Jumalan Siunausta ja hyvää kesää sinulle!

Yksi ystävällinen vinkki:
        ne ailin perimiset voisit jo höpöhöpönä unohtaa,
        ei ole aileista eikä eiloista meille turvaa eikä apua, eihän!

Kuulutko Helsingin Saalemiin,vai oletko kokkolalainen?

• frihet

Ethän sinä vain millään tarkoita homoutta, kun et tosiaan niistä aloituksia ainakaan tee.

Tietenkiin ilosta voin sanoa, että Jeesus itse kehoitti jo iloitsemaan kun nimi on elämän kirjoissa ja synnit on merten syvyyksiin heitetty.

Oli on kyllä Raamatun mukaan myös väkevyytemme, et älä poikalapsi sinäkään tuomitse, kun sinuakaan kukaan ei tuomitse, ehkä eräitä synnillisiä piirteitä tulis karsia sinunkin pois elämästäsi, niin ilosi tulisi paremmin näkyviin.

Eli siukkuja sulle, elämä ei aina tosin hymyile.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      384
      2533
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      78
      1959
    3. 154
      1489
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1346
    5. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      6
      1282
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1231
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      136
      998
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      995
    9. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      882
    10. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      880
    Aihe