katsastusmies

Autoteknikko-69

Autoteknikko, joka ei osaa asentajan työtä ja on työnjohtajaksi liian tyhmä. Peukalo keskellä kämmentä oleva teoreetikko, pilkunnussija ja koulukiusattu kusipää, joka ei tule asiakkaiden kanssa toimeen.

Tämmösten kanssa sitä sitten joutuu tekemään töitä samalla alalla. Kengänkuvaa vaan perseelle jokaisesta "väljästä" pallonivelestä, joita turhaan autokorjaamoilla vaihdetaan.

Nykyään annan ehjän osan asiakkaalle ja käsken viemään asemalle ihmeteltäväksi. Loppuu se päteminen ja toisaalta osaa asiakaskin vaihtaa asemaa, tuollaisesta "vihjeestä".

51

4561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallevillejalmari

      Tekstisi on lapsellista provokaatiota.

      Jo ensimmäinen kappale osoittaa, että (jos todella olet autoteknikko) autotekniikan tietämyksesi on pornolehdistä peräisin.

      Miellä päin sinunlaisesi pellet tekivät aiemmin niin, että jättivät osan vaihtamatta ja lähettivät asiakkaan näyttämään autoa, koska "siinä ei ole mitään vikaan", ja kertoivat juuri samanlaisia juttuja kuin tekstisi ensimmäisissä kahdessa kappaleessa. Kun meillä päin katsastuspäätökset tehdään auton kunnon, eikä korjaamon juttujen perusteella, olemme pitäneet päätökset voimassa.

      Kun sitten korjaamolta tulee asentaja tai työnjohtaja tohkeissaan näyttämään edelleen samaa niveltä, olemme pyytäneet häntä näyttämään, että osa on kunnossa. No, ottavat esim. rengasraudan käteen ja vääntävät naama punaisena ja soittavat suuta väärästä päätöksestä. Jutut ovat loppuneet siinä vaiheessa, kun olemme näyttäneet niin että korjaamon setäkin ymmärtää, että (esim.) pallonivel on aivan loppu.

      Vielä yksi sitkeä, joka on muutaman kerran lähtenyt asemalta häntä koipien välissä, lähettää sellaisia osia tarkastettavaksi, joita ei paljain käsin pysty toteamaan viallisiksi.

      Asentajina on paljon teknikoita, joilla ei ole ymmärrystä kuinka esim. pallonivelet tarkastetaan erilaisissa rakenteissa.

      • harhaa vain

        Eli, kun olet katsastusmies, osaat. Kun olet asentajana korjaamolla, et osaa. Näinhän se varmasti onkin.

        Sitkeässä on usko katsastusmiesten erehtymättömyyteen. Aivan aiheetta.

        Mitkä ovat ne erinomaiset menetelmät väljyyden toteamiseen, joita korjaamoilla ei osata ? Ne mitä minä olen nähnyt käytettävän katsastuksessa eivät totisesti ole kovin kummoista teknologiaa sisältäneet...


      • Kallevillejalmari
        harhaa vain kirjoitti:

        Eli, kun olet katsastusmies, osaat. Kun olet asentajana korjaamolla, et osaa. Näinhän se varmasti onkin.

        Sitkeässä on usko katsastusmiesten erehtymättömyyteen. Aivan aiheetta.

        Mitkä ovat ne erinomaiset menetelmät väljyyden toteamiseen, joita korjaamoilla ei osata ? Ne mitä minä olen nähnyt käytettävän katsastuksessa eivät totisesti ole kovin kummoista teknologiaa sisältäneet...

        Eli, kun olet asentajana korjaamolla, osaat. Kun olet katsastusmies, et osaa. Näinhän se varmasti onkin.

        Sitkeässä on usko asentajien erehtymättömyyteen. Aivan aiheetta.

        En opeta netissä niitä menetelmiä väljyyden toteamiseen, joita korjaamoilla ei osata. Ne, mitä käytetään katsastuksessa eivät totisesti kovin kummoista teknologiaa sisällä. Vaativat vain tietoa, taitoa ja ymmärrystä. Kumpikaan niistä ei kehity aloitusviestissäsi osoittamallasi asenteella.


      • hyvä niin
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Eli, kun olet asentajana korjaamolla, osaat. Kun olet katsastusmies, et osaa. Näinhän se varmasti onkin.

        Sitkeässä on usko asentajien erehtymättömyyteen. Aivan aiheetta.

        En opeta netissä niitä menetelmiä väljyyden toteamiseen, joita korjaamoilla ei osata. Ne, mitä käytetään katsastuksessa eivät totisesti kovin kummoista teknologiaa sisällä. Vaativat vain tietoa, taitoa ja ymmärrystä. Kumpikaan niistä ei kehity aloitusviestissäsi osoittamallasi asenteella.

        Näin epäilinkin. Korjaamoilla osataan. Eikä siellä tarvita asennetta. Asiat ratkaisevat.


      • Toinen autoteknikko -69
        hyvä niin kirjoitti:

        Näin epäilinkin. Korjaamoilla osataan. Eikä siellä tarvita asennetta. Asiat ratkaisevat.

        keskustelussa muka haluttiin sanoa?
        Paitsi että olen autoteknikko, olen myös sitä ennen ollut koulut käynyt asentaja ja niistä töistä säästäen teknikoksi ihan omin varoin opiskellut, olen myös nähnyt kaksastusmiesten pallonivelten väljyyden tutkintatavan eikä se poikkea mitenkään korjaamolla käytetystä.

        Mitä keskustelussa haluttiin väittää? Olen kai jo niin dementoitunut, etten ymmärtänyt.
        Vääntäkää se minulle rautalangasta ja maalatkaa punaiseksi, niin pääsen itsekin ottamaan kantaa!


      • kus
        harhaa vain kirjoitti:

        Eli, kun olet katsastusmies, osaat. Kun olet asentajana korjaamolla, et osaa. Näinhän se varmasti onkin.

        Sitkeässä on usko katsastusmiesten erehtymättömyyteen. Aivan aiheetta.

        Mitkä ovat ne erinomaiset menetelmät väljyyden toteamiseen, joita korjaamoilla ei osata ? Ne mitä minä olen nähnyt käytettävän katsastuksessa eivät totisesti ole kovin kummoista teknologiaa sisältäneet...

        katsastuamies väitti että mulla on mersussa huoltojouset(300te 4matic)mitkä on huolto jouset?
        asiAA TUNTEVAT TIETÄÄ minkä näköset on nelivedon jouset?HÄ?


    • todellakin

      autoteknikko? Oletko jäänyt asentajaksi, mitä vikaa sinussa oli ettet päässyt eteenpäin urallasi? Ainakin tekstistä päätellen asennevika, ammattitaidottomuus, katkeruus paistaa läpi. Tule joskus itse näyttämään mielestäsi väärin hylättyä niveltä, niin me mielellään opetamme sinulle miten välykset kuuluu tarkastaa. Jos ja kun olet niin tyhmäkin vielä voin kertoa, että katsastusmies on suorittanut jo sen ylistämäsi asentajatason. Taitaakin olla täyttä paskaa koko juttusi.

      • Autoteknikko-69

        Te osaamattomat katsurit yritätte näyttää asiantuntevan yrityksen osaamattomaksi tekemällä ammattitaidottomia tuomioita. Ne takaisin lähettämäni osat saa toki tutkia kuka tahansa.

        Kyse on asiakaspalvelusta ja ammattitaidosta. Ammattitaitoisen työnjohtajan tulee näyttää asiakkaalleen missä "väljä" on, myös jos se on katsurin korvien välissä.

        Me kaikki autoteknikot emme olekaan pelkästään kyykyttämässä autoilijoita vaan teemme työtä myös autoturvallisuuden eteen turhan vittuilun sijasta.


      • nivelien
        Autoteknikko-69 kirjoitti:

        Te osaamattomat katsurit yritätte näyttää asiantuntevan yrityksen osaamattomaksi tekemällä ammattitaidottomia tuomioita. Ne takaisin lähettämäni osat saa toki tutkia kuka tahansa.

        Kyse on asiakaspalvelusta ja ammattitaidosta. Ammattitaitoisen työnjohtajan tulee näyttää asiakkaalleen missä "väljä" on, myös jos se on katsurin korvien välissä.

        Me kaikki autoteknikot emme olekaan pelkästään kyykyttämässä autoilijoita vaan teemme työtä myös autoturvallisuuden eteen turhan vittuilun sijasta.

        kunnon tarkastukseen ovat pakollisia varusteita konttoreilla.

        Milläköhän korjaamolla on ravistimet? Ei ainakaan yhdelläkään maahantuojien korjaamoista:
        MB, BMW, Volvo, Audi, Opel jne. Kellään ei ole korjaamokäytössä ravistinlaitteita.

        Autoteknikko-69 käyttää epäilemättä ravistinlaitteita nivelien kunnon määritykseen.


      • Kallevillejalmari
        Autoteknikko-69 kirjoitti:

        Te osaamattomat katsurit yritätte näyttää asiantuntevan yrityksen osaamattomaksi tekemällä ammattitaidottomia tuomioita. Ne takaisin lähettämäni osat saa toki tutkia kuka tahansa.

        Kyse on asiakaspalvelusta ja ammattitaidosta. Ammattitaitoisen työnjohtajan tulee näyttää asiakkaalleen missä "väljä" on, myös jos se on katsurin korvien välissä.

        Me kaikki autoteknikot emme olekaan pelkästään kyykyttämässä autoilijoita vaan teemme työtä myös autoturvallisuuden eteen turhan vittuilun sijasta.

        Olen ihan tarpeeksi monta kertaa näyttänyt kaltaisillesi asentajille ja heidän esimiehilleen mm. "ehjistä" nivelistä väljyyksiä, joita on tultu korjaamolta näyttämään tai soitettu korjaamolta kiukkuisena, että "teimme tähän katsastustarkastuksen ja nyt väität, että tässä on väljää". Olen muutaman kerran käynyt huvikseni korjaamolla katsomassa kun näyttävät, että nivelessä ei ole väljää ja sitten olen heille näyttänyt nivelen väljäksi niin, että ovat ihmetelleet sitä että eivät ole sitä huomanneet vaikka se on ihan selvä. Joskus olen ottanut korjaamoa varten pätkän videota ja laittanut sähköpostissa kuvaa.

        Koviten tuntuu ottavan merkkiliikkeiden porukan itsetunnon päälle. Tuskaisinta tuntuu merkkikorjaamoillekin olevan B-Vectrojen, Transportereiden, Passatien ( vastaavan etupään rakeneteen omaavien Audien) välysten havaitseminen.


      • Kallevillejalmari
        nivelien kirjoitti:

        kunnon tarkastukseen ovat pakollisia varusteita konttoreilla.

        Milläköhän korjaamolla on ravistimet? Ei ainakaan yhdelläkään maahantuojien korjaamoista:
        MB, BMW, Volvo, Audi, Opel jne. Kellään ei ole korjaamokäytössä ravistinlaitteita.

        Autoteknikko-69 käyttää epäilemättä ravistinlaitteita nivelien kunnon määritykseen.

        Olen törmännyt korjaamoihin, jotka luottavat liikaa ravistimiin, eivätkä osaa (tai ymmärrä) tarkastaa akselistoja ravistimen lisäksi muita tarvittavia keinoja käyttäen.


      • Tuliko hylky
        Autoteknikko-69 kirjoitti:

        Te osaamattomat katsurit yritätte näyttää asiantuntevan yrityksen osaamattomaksi tekemällä ammattitaidottomia tuomioita. Ne takaisin lähettämäni osat saa toki tutkia kuka tahansa.

        Kyse on asiakaspalvelusta ja ammattitaidosta. Ammattitaitoisen työnjohtajan tulee näyttää asiakkaalleen missä "väljä" on, myös jos se on katsurin korvien välissä.

        Me kaikki autoteknikot emme olekaan pelkästään kyykyttämässä autoilijoita vaan teemme työtä myös autoturvallisuuden eteen turhan vittuilun sijasta.

        "Me kaikki autoteknikot emme olekaan pelkästään kyykyttämässä autoilijoita vaan teemme työtä myös autoturvallisuuden eteen turhan vittuilun sijasta."

        Onneksi me kaikki katsastajat olemme pelkästään kyykyttämässä autoilijoita, mutta saammepa samalla kyykyttää autokorjaamoita.

        Autoteknikko-69: Olet jokseenkin onneton nössö, et tainnut saada eskorttiisi leimaa.

        Jos noin yleisemmin tarkastelee meitä katsastajia, niin:
        -emme ole saaneet pillua
        -meillä on aina vain huonoja päiviä
        -meillä on suunnaton pätemisentarve
        -pystymme ruostuttamaan teräkseen reikiä
        -meillä on lupa rikkoa erilaisia asioita autoista
        -nussimme, mutta vain pilkkuja
        -meillä ei ole omia aivoja
        -olemme ammattitaidottomia
        -ainoa vaate päällämme on suikka
        -otamme lahjuksia vastaan
        -juomme paljon viinaa ainakin viikonloppuisin
        -kyykytämme ja kyttäämme
        -päät on täynnä kusta
        -jne. jne. keksi itse lisää, ei ole vaikeaa

        Ps.tervetuloa maanantaina taas katsastamaan autoasi, avaamme kello 9.00


      • Autoteknikko-69
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Olen ihan tarpeeksi monta kertaa näyttänyt kaltaisillesi asentajille ja heidän esimiehilleen mm. "ehjistä" nivelistä väljyyksiä, joita on tultu korjaamolta näyttämään tai soitettu korjaamolta kiukkuisena, että "teimme tähän katsastustarkastuksen ja nyt väität, että tässä on väljää". Olen muutaman kerran käynyt huvikseni korjaamolla katsomassa kun näyttävät, että nivelessä ei ole väljää ja sitten olen heille näyttänyt nivelen väljäksi niin, että ovat ihmetelleet sitä että eivät ole sitä huomanneet vaikka se on ihan selvä. Joskus olen ottanut korjaamoa varten pätkän videota ja laittanut sähköpostissa kuvaa.

        Koviten tuntuu ottavan merkkiliikkeiden porukan itsetunnon päälle. Tuskaisinta tuntuu merkkikorjaamoillekin olevan B-Vectrojen, Transportereiden, Passatien ( vastaavan etupään rakeneteen omaavien Audien) välysten havaitseminen.

        Kun nivelessä ei ole väljää, niin ei ole. Katsos kun yli kymmenen vuoden merkkikohtaisella kokemuksella osaa tutkia nuo välykset. Luuletko että rikkinäisiä osia lähetän asemalle ihmeteltäväksi? Ymmärrän suikan tuoman ylpeytesi mutta kyllä irrotetun pallonivelen välyksen toteaminen onnistuu myös korjaamon puolella työskentelevältä teknikolta.

        Ei sekään ole uusi asia, että väljä onkin viereisessä nivelessä, mikä on määrätty vaihdettavaksi. Puhuin tässä nimen omaan katsureitten tekemistä virheistä, joissa määrätään EHJÄ osa vaihdettavaksi.


      • fgjghmghm
        Autoteknikko-69 kirjoitti:

        Kun nivelessä ei ole väljää, niin ei ole. Katsos kun yli kymmenen vuoden merkkikohtaisella kokemuksella osaa tutkia nuo välykset. Luuletko että rikkinäisiä osia lähetän asemalle ihmeteltäväksi? Ymmärrän suikan tuoman ylpeytesi mutta kyllä irrotetun pallonivelen välyksen toteaminen onnistuu myös korjaamon puolella työskentelevältä teknikolta.

        Ei sekään ole uusi asia, että väljä onkin viereisessä nivelessä, mikä on määrätty vaihdettavaksi. Puhuin tässä nimen omaan katsureitten tekemistä virheistä, joissa määrätään EHJÄ osa vaihdettavaksi.

        yksinkertainen, kun vaihdat ehjän nivelen. Ei muuta, kun ajat takaisin konntorille ja pyydät näyttämään välyksen. Turha sinne on irtonaisia niveliä lähetellä: ei läheskään kaikki välykset tunnu irtonaista niveltä käsissä pyörittelemällä.


      • lantapaukku
        Tuliko hylky kirjoitti:

        "Me kaikki autoteknikot emme olekaan pelkästään kyykyttämässä autoilijoita vaan teemme työtä myös autoturvallisuuden eteen turhan vittuilun sijasta."

        Onneksi me kaikki katsastajat olemme pelkästään kyykyttämässä autoilijoita, mutta saammepa samalla kyykyttää autokorjaamoita.

        Autoteknikko-69: Olet jokseenkin onneton nössö, et tainnut saada eskorttiisi leimaa.

        Jos noin yleisemmin tarkastelee meitä katsastajia, niin:
        -emme ole saaneet pillua
        -meillä on aina vain huonoja päiviä
        -meillä on suunnaton pätemisentarve
        -pystymme ruostuttamaan teräkseen reikiä
        -meillä on lupa rikkoa erilaisia asioita autoista
        -nussimme, mutta vain pilkkuja
        -meillä ei ole omia aivoja
        -olemme ammattitaidottomia
        -ainoa vaate päällämme on suikka
        -otamme lahjuksia vastaan
        -juomme paljon viinaa ainakin viikonloppuisin
        -kyykytämme ja kyttäämme
        -päät on täynnä kusta
        -jne. jne. keksi itse lisää, ei ole vaikeaa

        Ps.tervetuloa maanantaina taas katsastamaan autoasi, avaamme kello 9.00

        tehkää kaikille palvelus pitäkää kiinni.


      • sinähän
        Autoteknikko-69 kirjoitti:

        Kun nivelessä ei ole väljää, niin ei ole. Katsos kun yli kymmenen vuoden merkkikohtaisella kokemuksella osaa tutkia nuo välykset. Luuletko että rikkinäisiä osia lähetän asemalle ihmeteltäväksi? Ymmärrän suikan tuoman ylpeytesi mutta kyllä irrotetun pallonivelen välyksen toteaminen onnistuu myös korjaamon puolella työskentelevältä teknikolta.

        Ei sekään ole uusi asia, että väljä onkin viereisessä nivelessä, mikä on määrätty vaihdettavaksi. Puhuin tässä nimen omaan katsureitten tekemistä virheistä, joissa määrätään EHJÄ osa vaihdettavaksi.

        paljastit itsesi, lähetät vain niitä ehjiä niveliä katsastusasemalle ihmeteltäväksi! Siinä meillä luotettava ja vastuuntuntoinen asentaja taas. Terv. 20 v. katsurina ollut, kaikkien automerkkien katsastaja eikä yhtään niveltä tullut takaisin, meilläpäin myös korjaamon porukka on ammattinsa osaavaa.


      • sitroen.
        fgjghmghm kirjoitti:

        yksinkertainen, kun vaihdat ehjän nivelen. Ei muuta, kun ajat takaisin konntorille ja pyydät näyttämään välyksen. Turha sinne on irtonaisia niveliä lähetellä: ei läheskään kaikki välykset tunnu irtonaista niveltä käsissä pyörittelemällä.

        muuten tuntuu, älä väitä muuta tai VALEHTELET!
        Tuttu katsurien VALE kun omaa virhettään peittelevät!


      • Teknikko-69
        sinähän kirjoitti:

        paljastit itsesi, lähetät vain niitä ehjiä niveliä katsastusasemalle ihmeteltäväksi! Siinä meillä luotettava ja vastuuntuntoinen asentaja taas. Terv. 20 v. katsurina ollut, kaikkien automerkkien katsastaja eikä yhtään niveltä tullut takaisin, meilläpäin myös korjaamon porukka on ammattinsa osaavaa.

        Kyllä ne "palautetut" osat on ihan niitä samoja, jotka tuomittu huonoksi. Mistäs sinä luulet niitä ehjiä käytetty osia löytyvän? Käyn varmasti ihan vittuilessani romuttamoilta niitä teidän kiusaksi irrottelmassa? Älä perkele rupee vänkäämään.

        Teidän asema ja korjaamo taatusti "synkronoitu" mutta minä en rupee asiakkaalle valehtelee, jos katsastaja tekee vääriä päätelmiä. Teillä varmaan katsastajat sitten osaa määritellä öljyn laadun sormin ja ohjata korjaamon puolelle öljynvaihtoon ;)

        Meille paukkas kerran asiakas tulistuneena ja sanoi että olemme kusetusliike. Katsuri oli kertonut öljyn olevan huonoa. Alle tonnin ajetut Mobil1 öljyt oli näppituntmalla kuulemma "kuivaa"...

        Hyvä on jos ei teille tarvii "palautetta" lähetellä.


      • yksinkertaisuus
        fgjghmghm kirjoitti:

        yksinkertainen, kun vaihdat ehjän nivelen. Ei muuta, kun ajat takaisin konntorille ja pyydät näyttämään välyksen. Turha sinne on irtonaisia niveliä lähetellä: ei läheskään kaikki välykset tunnu irtonaista niveltä käsissä pyörittelemällä.

        on tässä tapauksessa siellä, missä ehjä osa vaadiitaan vaihdettavaksi. Se ei ole meiltä pois (päinvastoin), jos ehjän osan vaihdamme mutta luuletko, että meillä aikaa ja intressejä lähteä asemalle teikäläisten kanssa kinastelemaan jostain järjettömyydestä? Kuka maksaa kuluneen työajan? Ehjän osanvaihdon maksaa asiakas, joka on tällaisen aseman entinen asiakas.

        Jos et pysty irrotettua niveltä testaamaan, kertoo se vain ammattitaidottomuudestasi.

        Itse vältän nämä asemat missä näitä "ammattilaisia" suikka liian kireällä. Omat autoni pidän kunnossa mutta vittuilua ja kyykytystä ei tarvitse sietää, onneksi saa valita aemansa ihan itse.


      • Ainutlaatuista

        On se hienoa, että katsastus alalta ei löydy sitä yhtäkään mätämunaa. Sen voi tästäkin keskustelusta huomata oikeaksi.


      • sinulta
        Teknikko-69 kirjoitti:

        Kyllä ne "palautetut" osat on ihan niitä samoja, jotka tuomittu huonoksi. Mistäs sinä luulet niitä ehjiä käytetty osia löytyvän? Käyn varmasti ihan vittuilessani romuttamoilta niitä teidän kiusaksi irrottelmassa? Älä perkele rupee vänkäämään.

        Teidän asema ja korjaamo taatusti "synkronoitu" mutta minä en rupee asiakkaalle valehtelee, jos katsastaja tekee vääriä päätelmiä. Teillä varmaan katsastajat sitten osaa määritellä öljyn laadun sormin ja ohjata korjaamon puolelle öljynvaihtoon ;)

        Meille paukkas kerran asiakas tulistuneena ja sanoi että olemme kusetusliike. Katsuri oli kertonut öljyn olevan huonoa. Alle tonnin ajetut Mobil1 öljyt oli näppituntmalla kuulemma "kuivaa"...

        Hyvä on jos ei teille tarvii "palautetta" lähetellä.

        vielä, onko tämä suuri ongelma? Voisitko kertoa jotain määristä viikko-, kuukausitasolla?


      • ongelmia
        sinulta kirjoitti:

        vielä, onko tämä suuri ongelma? Voisitko kertoa jotain määristä viikko-, kuukausitasolla?

        korjaamon kannalta tuottaa se, ettei yhtenäistä linjaa ole. Toiset pätee ja löytää olemattomia vikoja ja toiset ei löydä selviä vikoja.

        Tilastoja: Joka päiväistä.

        Et saa aiheesta virallista paperia vaikka tiedän, että sen asian ymmärtämiseksi vaatisitkin.


      • Kallevillejalmari
        sitroen. kirjoitti:

        muuten tuntuu, älä väitä muuta tai VALEHTELET!
        Tuttu katsurien VALE kun omaa virhettään peittelevät!

        Kerro kuinka toteat irrotetusta nivelestä välykset. Ota erikseen huomioon eri rakenteiset nivelet ja sekä eri suuntaiset välykset.


      • samalta asemalta?
        ongelmia kirjoitti:

        korjaamon kannalta tuottaa se, ettei yhtenäistä linjaa ole. Toiset pätee ja löytää olemattomia vikoja ja toiset ei löydä selviä vikoja.

        Tilastoja: Joka päiväistä.

        Et saa aiheesta virallista paperia vaikka tiedän, että sen asian ymmärtämiseksi vaatisitkin.

        Jos joka päivä tulee, onhan se ongelma. Jos tilanne on niinkuin sen sanoit, neuvoisin työnjohtajaa tai korjaamopäällikköä ottamaan yhteyttä kats.aseman päällikköön tai esimieheen ja lähettäisitte auton takaisin VAIHTAMATTA OSAA, joka hylätty mielestäsi turhan takia. Asioita ei voida selvittää kuin yhdessä läpikäymällä, tuskin katsastusmies niitä tahallaan hylkää.


      • Kallevillejalmari kirjoitti:

        Kerro kuinka toteat irrotetusta nivelestä välykset. Ota erikseen huomioon eri rakenteiset nivelet ja sekä eri suuntaiset välykset.

        ehjää rikkinäisestä erota, ole hiljaa äläkä tyhjää vaahtoa!


      • Kallevillejalmari
        sitroen kirjoitti:

        ehjää rikkinäisestä erota, ole hiljaa äläkä tyhjää vaahtoa!

        Et tainnut ymmärtää kysymystäni. En pyytänyt neuvomaan, mitä tai miten minun pitäisi tehdä. Älä siis pohdi kysymyksen tarkoitusta, vaan vastaa itse kysymykseen. Kerron kysymyksen tarkoituksen sitten kun (jos) vastaat siihen.

        Kysymys siis alkoi "Kerro kuinka toteat..."


      • muistatko ?
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää kysymystäni. En pyytänyt neuvomaan, mitä tai miten minun pitäisi tehdä. Älä siis pohdi kysymyksen tarkoitusta, vaan vastaa itse kysymykseen. Kerron kysymyksen tarkoituksen sitten kun (jos) vastaat siihen.

        Kysymys siis alkoi "Kerro kuinka toteat..."

        Eikö sinulta myös kysytty samaa asiaa ?


      • Kallevillejalmari
        muistatko ? kirjoitti:

        Eikö sinulta myös kysytty samaa asiaa ?

        Minulta ei ole kysytty samaa asiaa.


      • paskanjauhantaa.
        samalta asemalta? kirjoitti:

        Jos joka päivä tulee, onhan se ongelma. Jos tilanne on niinkuin sen sanoit, neuvoisin työnjohtajaa tai korjaamopäällikköä ottamaan yhteyttä kats.aseman päällikköön tai esimieheen ja lähettäisitte auton takaisin VAIHTAMATTA OSAA, joka hylätty mielestäsi turhan takia. Asioita ei voida selvittää kuin yhdessä läpikäymällä, tuskin katsastusmies niitä tahallaan hylkää.

        Katsastusmies on erehtymätön, eikä peru päätöstään. Turhaa on "keskustelu" niinkuin täälläkin foorumilla huomataan. Esimerkiksi jarrulevyjen ruostuminen. Aivan arpapeliä niiden kelpuutus. Mitä siinä on kinattavaa katsastajan kanssa? Päätös kun on tehty, se on tehty ja asiakas maksaa. Kinatkoon asiakas itse katsastajan kanssa jos huvittaa moinen turhuus.

        Miten on lokasuojan kaaren ruostevaurio. Toiset puhkoo ruosteet j hylkää, toisille riittää, että ei päivä paista läpi. Korjaamolla ei oikeen oikeutta hakata pintapelteihin reikiä. Erään romun kyljessä oli monta vuotta teippi reiän paikkana. Käskivät katsastuksessa vaihtamaan teipin.

        Tuulilasin halkeamat. Liimalasihan on kantavaa rakennetta mutta eipä tuostakaan katsastuskäytännöstä ota pirukaan selvää.

        Onhan näitä. Toisaalta jos teemme asiakkaalle vikalistan mutta havaitsemamme viat ei katsastajaa haittaa, olemme taas kusetusfirma.

        Ei tule samalta asemalta. Pitäisikin varmaan kysyä asiakkaalta mihin asemalle on menossa katsastamaan ajoneuvonsa ja soittaa asemalle, kelpaako teillä ruosteinen jarrulevy ja haljennut tuulilasi? Löydättekö olemattomia väljiä ja hylkäättekö ehjät iskunvaimentimet? jne....


      • Kallevillejalmari
        paskanjauhantaa. kirjoitti:

        Katsastusmies on erehtymätön, eikä peru päätöstään. Turhaa on "keskustelu" niinkuin täälläkin foorumilla huomataan. Esimerkiksi jarrulevyjen ruostuminen. Aivan arpapeliä niiden kelpuutus. Mitä siinä on kinattavaa katsastajan kanssa? Päätös kun on tehty, se on tehty ja asiakas maksaa. Kinatkoon asiakas itse katsastajan kanssa jos huvittaa moinen turhuus.

        Miten on lokasuojan kaaren ruostevaurio. Toiset puhkoo ruosteet j hylkää, toisille riittää, että ei päivä paista läpi. Korjaamolla ei oikeen oikeutta hakata pintapelteihin reikiä. Erään romun kyljessä oli monta vuotta teippi reiän paikkana. Käskivät katsastuksessa vaihtamaan teipin.

        Tuulilasin halkeamat. Liimalasihan on kantavaa rakennetta mutta eipä tuostakaan katsastuskäytännöstä ota pirukaan selvää.

        Onhan näitä. Toisaalta jos teemme asiakkaalle vikalistan mutta havaitsemamme viat ei katsastajaa haittaa, olemme taas kusetusfirma.

        Ei tule samalta asemalta. Pitäisikin varmaan kysyä asiakkaalta mihin asemalle on menossa katsastamaan ajoneuvonsa ja soittaa asemalle, kelpaako teillä ruosteinen jarrulevy ja haljennut tuulilasi? Löydättekö olemattomia väljiä ja hylkäättekö ehjät iskunvaimentimet? jne....

        Nimimerkkisi kertoo kaiken olennaisen tekstistäsi.


      • ymmärretty.
        paskanjauhantaa. kirjoitti:

        Katsastusmies on erehtymätön, eikä peru päätöstään. Turhaa on "keskustelu" niinkuin täälläkin foorumilla huomataan. Esimerkiksi jarrulevyjen ruostuminen. Aivan arpapeliä niiden kelpuutus. Mitä siinä on kinattavaa katsastajan kanssa? Päätös kun on tehty, se on tehty ja asiakas maksaa. Kinatkoon asiakas itse katsastajan kanssa jos huvittaa moinen turhuus.

        Miten on lokasuojan kaaren ruostevaurio. Toiset puhkoo ruosteet j hylkää, toisille riittää, että ei päivä paista läpi. Korjaamolla ei oikeen oikeutta hakata pintapelteihin reikiä. Erään romun kyljessä oli monta vuotta teippi reiän paikkana. Käskivät katsastuksessa vaihtamaan teipin.

        Tuulilasin halkeamat. Liimalasihan on kantavaa rakennetta mutta eipä tuostakaan katsastuskäytännöstä ota pirukaan selvää.

        Onhan näitä. Toisaalta jos teemme asiakkaalle vikalistan mutta havaitsemamme viat ei katsastajaa haittaa, olemme taas kusetusfirma.

        Ei tule samalta asemalta. Pitäisikin varmaan kysyä asiakkaalta mihin asemalle on menossa katsastamaan ajoneuvonsa ja soittaa asemalle, kelpaako teillä ruosteinen jarrulevy ja haljennut tuulilasi? Löydättekö olemattomia väljiä ja hylkäättekö ehjät iskunvaimentimet? jne....

        En kysele sinulta enempää. Kehottaisin vaihtamaan alaa, kun mitään ei ole tehtävissä! Suosittelen jatko-opintoja vaikkapa joskus sinustakin tulisi ammattinsa osaava katsastusmies.


      • sitroen.
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Minulta ei ole kysytty samaa asiaa.

        Jos et kerta itse ehjää rikkinäisestä erota, ole hiljaa äläkä tyhjää vaahtoa!


      • fgfg
        sitroen. kirjoitti:

        Jos et kerta itse ehjää rikkinäisestä erota, ole hiljaa äläkä tyhjää vaahtoa!

        Miksiköhän vaivaudin vastaamaan tälle epelille tuolla toisessa säikeessää...

        "Osaa autoista, atomivoimasta ja jostain muustakin melkein kaiken."

        Selkeästi!


      • Wilmaji
        Autoteknikko-69 kirjoitti:

        Kun nivelessä ei ole väljää, niin ei ole. Katsos kun yli kymmenen vuoden merkkikohtaisella kokemuksella osaa tutkia nuo välykset. Luuletko että rikkinäisiä osia lähetän asemalle ihmeteltäväksi? Ymmärrän suikan tuoman ylpeytesi mutta kyllä irrotetun pallonivelen välyksen toteaminen onnistuu myös korjaamon puolella työskentelevältä teknikolta.

        Ei sekään ole uusi asia, että väljä onkin viereisessä nivelessä, mikä on määrätty vaihdettavaksi. Puhuin tässä nimen omaan katsureitten tekemistä virheistä, joissa määrätään EHJÄ osa vaihdettavaksi.

        Hei! Mitä merkkiä tai merkkejä korjaat tai tunnet parhaiten? Olisi pari pientä ongelmaa vanhassa Audissa, joissa voisit ehkä auttaa...


    • -IK-

      Pitkään eläneen kansanviisauden mukaan kaikki parturit ovat paitsi tukanleikkaajia myös maksullisia naisia. Kysäisepä seuraavan kerran hiussalongissa käydessäsi mitä neiti veloittaa koko yöstä.

      • tosasia

        Hinttejäkin joukossa. Ne kaikki miespuoliset.


    • että..

      Tämän provon tekijä on itse katsuri. ;-)

      Erittäin hyvä suoritus!

    • fgfg

      Ensinnäkään tuollaista "vanhat osat kädessä" valitusta ei katsastusasemalla, tai AKE:ssa edes käsitellä. Tämä on AKE:n kanta asiaan. Perusteena se, että osia on mahdotonta yksilöidä juuri kyseiseen autoon, eikä luotettava kunnon määrittäminen ole irroitettuna mahdollista. Kuvitteletko asiakkaan tulevan takaisin sen jälkeen kun vaihdatte kalliita "ehjiä" osia tietoisesti? Tuskinpa asiakas teillekään tulee, jos ei katsastusasemallekaan.

      Kyllä tuollaisia kuvailemiasi tapauksia saattaa tapahtua, mutta äärimmäisen harvinaisia ne ovat. Minulle on tullut muutamia reklaamatioita asiasta, ja joka kerralla olen näyttänyt ongelman asiakkaalle/mekaanikolle, ja olemme eronneet yhteisymmärryksessä. Näitä turhia reklamaatioita tulee, koska monet mekaanikot eivät tunne oikeita välystentarkastusmenetelmiä. Tosin täytyy todeta että heillä ei ole käytössä kunnon työkalujakaan. Ilman ajosiltanosturia, kevennintä ja tarvittavaa rutiinia ei onnistu läheskään kaikkien alustarakenteiden välysten tarkastus. Jotkin vastuuntuntoiset mekaanikot tähän kyllä pystyvät, heitä tuntuu olevan merkkikorjaamoissa hyvin harvassa.

      Minulla on muuten suuri kunnioitus nimenomaan perinteisiä teknikkoja kohtaan. Tuo kuvauksesi ehkä sopisi moniin nykyajan lukiotaustaisiin AMK insinööreihin. Tosin hekin ovat yleensä senverran järkeviä, että oppivat nopeasti.

      T. Tyhmä insinööri, entinen työnjohtaja ja mekaanikko, nykyinen katsastaja.

      Suurin syy miksi lähdin pois työnjohtohommista oli paine asiakkaan kusetukseen. Minulla ei kantti kestänyt yliveloittaa "tyhmiä" asiakkailta älyttömiä hintoja pienistä töistä, varsinkin kun pikkuhommasta tuli monesti iso mekaanikkojen taitamattomuuden vuoksi(itseasiassa suurin osa heistä on vain osanvaihtajia, mihinkään diagnostiikkaan he eivät kykene). Onneksi tuo laskutuspuoli puuttuu tältä alalta. Onhan katsastuksessa toki kovat hinnat, mutta hinnat on kuitenkin kaikille samat. Minusta ei vissiin oikein ole työnjohtajaksi, ehkä kasvatuksessani painotettiin liikaa rehellisyyttä...

      Mitenkäs muuten nykyään palkat työnjohdossa? Meneekö jo 3k rikki? Minulla oli palkka aikanaan 2600€, ja nyt olen ollut katsastushommissa 2 vuotta. Keskiansio tänävuonna noin 4000€. En kyllä palkan perässä tälle alalle lähtenyt, ja palkkakehitys on ollut lähinnä mukava yllätys.

      • Ei virkamies virkamiehestä vikaa löydä.
        Eikä joka korjaamossa asiakkaita kuseteta, vaikka kylläkin liian monessa. Ja liian monessa on niitä osamattomia asentajiakin, jotka eivät ole ammattikoulua käyneet. Tekevät just sen mitä pomo käskee eivätkä itsenäisesti osaa vikaa paikallistaa.

        Katsastuksessakin valitettavasti tahallaan tekaistaan "vikoja", jotta saataisiin tilasto halutuksi ja asemalle lisätuloja.
        Turha on muuta väittää, kokemusta asioista on. Valitettavasti.


      • taaskin
        sitroen kirjoitti:

        Ei virkamies virkamiehestä vikaa löydä.
        Eikä joka korjaamossa asiakkaita kuseteta, vaikka kylläkin liian monessa. Ja liian monessa on niitä osamattomia asentajiakin, jotka eivät ole ammattikoulua käyneet. Tekevät just sen mitä pomo käskee eivätkä itsenäisesti osaa vikaa paikallistaa.

        Katsastuksessakin valitettavasti tahallaan tekaistaan "vikoja", jotta saataisiin tilasto halutuksi ja asemalle lisätuloja.
        Turha on muuta väittää, kokemusta asioista on. Valitettavasti.

        Naulan kantaan.

        Huvittaa täälläkin henkeen ja vereen käyty puolustustaistelu, ainuttakaan väärää päätöstä ei katsastuksessa tehdä.

        Ja kyllä, niitä tilastovikoja tehdään.

        Hieman mietityttää AKE:n rooli ja tarkoitus.


      • fgfg
        sitroen kirjoitti:

        Ei virkamies virkamiehestä vikaa löydä.
        Eikä joka korjaamossa asiakkaita kuseteta, vaikka kylläkin liian monessa. Ja liian monessa on niitä osamattomia asentajiakin, jotka eivät ole ammattikoulua käyneet. Tekevät just sen mitä pomo käskee eivätkä itsenäisesti osaa vikaa paikallistaa.

        Katsastuksessakin valitettavasti tahallaan tekaistaan "vikoja", jotta saataisiin tilasto halutuksi ja asemalle lisätuloja.
        Turha on muuta väittää, kokemusta asioista on. Valitettavasti.

        Uskomatonta potaskaa! "SIIS ASIA ON NÄIN KOSKA MINÄ SANON!" Ei näytä vanhuus ja viisaus oikein korreloivan tälläkään kertaa.

        Siis kerroppa minulle lisää tästä vikojen "tekaisusta". Miten se tapahtuu? Missä? Milloin? Minä en pysty käsittämään miten sellainen voisi onnistua. Kiinnitän toki itsekin huomiota tilastoihin, ja ne käydään yleensä kuukausittain palavereissa läpi. Jos jossain ollaan muita jäljessä, on syytä olla huolellisempi niiltä osin. Tilastoja vertaillaan katsastajien välillä, ja myös kansallisiin keskiarvoihin. Ei olemattomia vikoja kuitenkaan ruveta merkkaamaan, perästä kuuluisi samantien... Ei suurin osa asiakkaista kuitenkaan tyhmiä ole.

        Mitä aseman tuloihin tulee, niin aina parempi mitä vähemmän hylätään. Sillä jälkitarkastusmaksulla ei ole mitään merkitystä. Veloitus on suhteessa pienmpi kuin MAK:ssa, ja hyväksytyn katsastuksen jälkeen asiakas tulee todennäköisemmin uudestaan.


      • El Hoblaa
        fgfg kirjoitti:

        Uskomatonta potaskaa! "SIIS ASIA ON NÄIN KOSKA MINÄ SANON!" Ei näytä vanhuus ja viisaus oikein korreloivan tälläkään kertaa.

        Siis kerroppa minulle lisää tästä vikojen "tekaisusta". Miten se tapahtuu? Missä? Milloin? Minä en pysty käsittämään miten sellainen voisi onnistua. Kiinnitän toki itsekin huomiota tilastoihin, ja ne käydään yleensä kuukausittain palavereissa läpi. Jos jossain ollaan muita jäljessä, on syytä olla huolellisempi niiltä osin. Tilastoja vertaillaan katsastajien välillä, ja myös kansallisiin keskiarvoihin. Ei olemattomia vikoja kuitenkaan ruveta merkkaamaan, perästä kuuluisi samantien... Ei suurin osa asiakkaista kuitenkaan tyhmiä ole.

        Mitä aseman tuloihin tulee, niin aina parempi mitä vähemmän hylätään. Sillä jälkitarkastusmaksulla ei ole mitään merkitystä. Veloitus on suhteessa pienmpi kuin MAK:ssa, ja hyväksytyn katsastuksen jälkeen asiakas tulee todennäköisemmin uudestaan.

        Niin, kyllä asiakaskin ymmärtää mikä vaikutus tilastoinnilla on.

        Jos mielikuvituksesi ei riitä, se kertoo vain siitä, että et halua nähdä asiaa.

        Ei tänäpäivänä kukaan voi vakavalla naamalla väittää, että hylkäystilastot ovat osa laaduntarkkailua. Se on käsittämätön väite.
        Uskottavuudenkin kannalta olisi asiallista luopua ko. menettelystä.

        Asiakas saatttaa olla tyhmä, jopa idioottimainen. Mitä sitten, ei se vaikuta asiaan, monenko luulet jaksavan nostavan prosessia "väljästä" pallonivelestä. Asiakas harvemmin uskoo voittavansa, vaikka oikeassa olisikin. Tämän tosiasian joutuu myöntämään ja sitä myös vastapuoli osaa hyödyntää.

        Asemalla tietysti joudutaan tasapainoilemaan AKE:n hylkytilatojen ja asiakastyytyväisyyden välimaastossa. Kumpikohan on ääripäässä tärkeämpi ?


      • Kallevillejalmari
        sitroen kirjoitti:

        Ei virkamies virkamiehestä vikaa löydä.
        Eikä joka korjaamossa asiakkaita kuseteta, vaikka kylläkin liian monessa. Ja liian monessa on niitä osamattomia asentajiakin, jotka eivät ole ammattikoulua käyneet. Tekevät just sen mitä pomo käskee eivätkä itsenäisesti osaa vikaa paikallistaa.

        Katsastuksessakin valitettavasti tahallaan tekaistaan "vikoja", jotta saataisiin tilasto halutuksi ja asemalle lisätuloja.
        Turha on muuta väittää, kokemusta asioista on. Valitettavasti.

        Mikä tilasto katsastusasemilla pyritään saamaan halutuksi?


      • fgfg
        El Hoblaa kirjoitti:

        Niin, kyllä asiakaskin ymmärtää mikä vaikutus tilastoinnilla on.

        Jos mielikuvituksesi ei riitä, se kertoo vain siitä, että et halua nähdä asiaa.

        Ei tänäpäivänä kukaan voi vakavalla naamalla väittää, että hylkäystilastot ovat osa laaduntarkkailua. Se on käsittämätön väite.
        Uskottavuudenkin kannalta olisi asiallista luopua ko. menettelystä.

        Asiakas saatttaa olla tyhmä, jopa idioottimainen. Mitä sitten, ei se vaikuta asiaan, monenko luulet jaksavan nostavan prosessia "väljästä" pallonivelestä. Asiakas harvemmin uskoo voittavansa, vaikka oikeassa olisikin. Tämän tosiasian joutuu myöntämään ja sitä myös vastapuoli osaa hyödyntää.

        Asemalla tietysti joudutaan tasapainoilemaan AKE:n hylkytilatojen ja asiakastyytyväisyyden välimaastossa. Kumpikohan on ääripäässä tärkeämpi ?

        Itse teen hommat AKE:n ohjeiden mukaan, ilman mitään toleransseja. Lähes kaikki tilastoni ovat yli keskiarvojen. Ei vikoja tarvitse "keksiä". Riittää kun tekee hommat AKE:n ohjeiden mukaan, niin tilastot menevät varmasti kohdalleen.

        Ja kuten sanoin, jos menee vikoja keksimään, tulee palautetta varmasti välittömästi.

        Tilastoihin perustuva laadunvalvonta tulee uuden ATJ:n myötä lisääntymään, kun vikatiedotkin lisätään ajoneuvoliikenteen tietojärjestelmään. Tällöin voidaan valvontaa suorittaa tietokoneellisesti reaaliajassa. Vaikutus tullee näkymään siinä, että omat toleranssit tulevat jäämään pois, jolloin katsastus muuttunee toivottavasti tasalaatuisemmaksi. Se on hyvä asiaa, eikö?

        "Asiakas saatttaa olla tyhmä, jopa idioottimainen. Mitä sitten, ei se vaikuta asiaan, monenko luulet jaksavan nostavan prosessia "väljästä" pallonivelestä. Asiakas harvemmin uskoo voittavansa, vaikka oikeassa olisikin. Tämän tosiasian joutuu myöntämään ja sitä myös vastapuoli osaa hyödyntää."

        Heh, asiakkaat saattavat "nostaa prosessin" mitä uskomattomimmista asioista, esim. selkeästi huonokuntoisista pyyhkijän sulista. Näitä reklaamaatioita tulee harva se päivä.

        Miksi asiakas ei voittaisi jos hän olisi oikeassa? Hän voi aina valittaa AKE:en, jossa asia varmasti käsitellään puelueettomasti(AKE ja katsastusasemat eivät todellakaan ole samalla puolella). Kyllä suomalainen on aina valmis valittamaan, ja sen hän myös tekee jos aihetta on.


      • kats.mies
        sitroen kirjoitti:

        Ei virkamies virkamiehestä vikaa löydä.
        Eikä joka korjaamossa asiakkaita kuseteta, vaikka kylläkin liian monessa. Ja liian monessa on niitä osamattomia asentajiakin, jotka eivät ole ammattikoulua käyneet. Tekevät just sen mitä pomo käskee eivätkä itsenäisesti osaa vikaa paikallistaa.

        Katsastuksessakin valitettavasti tahallaan tekaistaan "vikoja", jotta saataisiin tilasto halutuksi ja asemalle lisätuloja.
        Turha on muuta väittää, kokemusta asioista on. Valitettavasti.

        Siis käsittämättömiä ajatuksia! Siis ei kai kukaan katsastaja voi kuvitella jotakin välystä niveleen, jos sitä ei siinä ole. Tai toisaalta ihan vittumaisuuttaan hylätä täysin ehjää niveltä.

        Tottakai sellainen auto tulisi heti takaisin ja älkää tosiaan tuoko niitä "ehjiä" niveliä pussissa irtonaisena, ei niistä mitään näe, jos eivät ole ihan irtiväljiä.

        Mielelläni minä näytän tarvittaessa asiakkaalle, missä se väljä on, jos ei asiakas sitä itse löydä. Ei muuta kuin autolla takaisin ja nosturille uudestaan, ei minulla niin kiire ole.

        Ja joidenkin "korjaamojen" asennetta en ymmärrä, että katsastusta morkataan ihan viimeiseen asti. Yhdessähän näitä hommia pitäisi tehdä ja tuohan se töitäkin kun pidetään autot kunnossa. Olisko näissä tapauksissa käynyt niin, että asentajan oma "helmi" on hylätty ja asentaja kantaa kaunaa katsastajia kohtaan.

        Kyllähän aina on tapauksia, joissa auto juuri ollut merkkihuollon katsastustarkastuksessa ja sitten tulee hylky. Mutta en yhtään ihmettele, korjaamothan hyvin usein nostaa autot esim helmoista ylös, jolloin välykset jäävät huomaamatta, varsinkin taka-akselistoissa on nykyään hyvin paljon välyksiä.

        Näistä asioista voitaisiin kinastella vaikka kuinka paljon, mutta ainakin katsastajat todella tietävät, miten niihin tilastoihin suhtaudutaan. Siis ne AKE:n hylkytilastothan muodostuvat keskiarvoina kaikista Suomesta katsotuista autoista ja jos joku asema/katsastaja poikkeaa näistä paljonkin, niin silloin aseman/katsastajan pitää kiinnittää huomiota tarkastuksen laatuun.

        Joo, tuskin tämäkään nyt ketään vakuutti, mutta älkää ihan faktoina höpöttäkö katsastuksista, jos ette itse ole sitä työtä tehneet.


      • Minä hylkään
        kats.mies kirjoitti:

        Siis käsittämättömiä ajatuksia! Siis ei kai kukaan katsastaja voi kuvitella jotakin välystä niveleen, jos sitä ei siinä ole. Tai toisaalta ihan vittumaisuuttaan hylätä täysin ehjää niveltä.

        Tottakai sellainen auto tulisi heti takaisin ja älkää tosiaan tuoko niitä "ehjiä" niveliä pussissa irtonaisena, ei niistä mitään näe, jos eivät ole ihan irtiväljiä.

        Mielelläni minä näytän tarvittaessa asiakkaalle, missä se väljä on, jos ei asiakas sitä itse löydä. Ei muuta kuin autolla takaisin ja nosturille uudestaan, ei minulla niin kiire ole.

        Ja joidenkin "korjaamojen" asennetta en ymmärrä, että katsastusta morkataan ihan viimeiseen asti. Yhdessähän näitä hommia pitäisi tehdä ja tuohan se töitäkin kun pidetään autot kunnossa. Olisko näissä tapauksissa käynyt niin, että asentajan oma "helmi" on hylätty ja asentaja kantaa kaunaa katsastajia kohtaan.

        Kyllähän aina on tapauksia, joissa auto juuri ollut merkkihuollon katsastustarkastuksessa ja sitten tulee hylky. Mutta en yhtään ihmettele, korjaamothan hyvin usein nostaa autot esim helmoista ylös, jolloin välykset jäävät huomaamatta, varsinkin taka-akselistoissa on nykyään hyvin paljon välyksiä.

        Näistä asioista voitaisiin kinastella vaikka kuinka paljon, mutta ainakin katsastajat todella tietävät, miten niihin tilastoihin suhtaudutaan. Siis ne AKE:n hylkytilastothan muodostuvat keskiarvoina kaikista Suomesta katsotuista autoista ja jos joku asema/katsastaja poikkeaa näistä paljonkin, niin silloin aseman/katsastajan pitää kiinnittää huomiota tarkastuksen laatuun.

        Joo, tuskin tämäkään nyt ketään vakuutti, mutta älkää ihan faktoina höpöttäkö katsastuksista, jos ette itse ole sitä työtä tehneet.

        En minä menisi koko ammattikunnan puolesta puhumaan, minkään. Varsinkaan tämän.

        Mistähän saataisiin nämä katsastaja kohtaiset hylkytilastot ?


      • taas kerran
        Minä hylkään kirjoitti:

        En minä menisi koko ammattikunnan puolesta puhumaan, minkään. Varsinkaan tämän.

        Mistähän saataisiin nämä katsastaja kohtaiset hylkytilastot ?

        "En minä menisi koko ammattikunnan puolesta puhumaan, minkään."

        Siis mistä sait tuon nyt päähäsi? Hän totesi ainoastaan sen mikä on moneen kertaan todettu. Jos tarkastuskorttiin merkataan vika jota ei todellisuudessa ole, esim. väljä nivel, niin perästä kuuluu välittömästi. Ja kalliiksi tulee.


      • Setä narraa
        taas kerran kirjoitti:

        "En minä menisi koko ammattikunnan puolesta puhumaan, minkään."

        Siis mistä sait tuon nyt päähäsi? Hän totesi ainoastaan sen mikä on moneen kertaan todettu. Jos tarkastuskorttiin merkataan vika jota ei todellisuudessa ole, esim. väljä nivel, niin perästä kuuluu välittömästi. Ja kalliiksi tulee.

        Kerro esimerkki.


      • ihan

        reippa 300 ekua kuussa,kela maksaa paremmin.


    • harmittaa...

      Kun ranetuksesi ei mene läpi vaikka kirveellä yrittäisit. Katso peiliin.

    • koulukiusattu

      Tekeekö se ihmisestä huonomman, jos häntä on koulukiusattu? Miten on sinun laitasi tässä suhteessa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe