MESSIAITA TULOSSA

LEARSI

Iranin nykyinen presidentti Mahmoud Ahmadinejad
uskoo vahvasti, että shia- muslimien odottama messias, mahdi, on tulossa aivan lähiaikoina. Shia-muslimit perustavat uskonsa siihen, että 12.
imaami katosi lapsena ja he uskovat hänen palaavan muslimien johtoon ja hallitsevan seitsemän vuotta ennen tuomiopäivää.

Ahmadinajad perusti v. 2004 instituutin, joka tutkii imaamin katoamiseen liittyviä tietoja. Se
informoi maan oppilaitoksia imaamin paluusta. Arviolta viidennes Iranin 70-miljoonaisesta kansasta on taipuvainen uskomaan mahdin tuloon.

Jamkaran moskeija Qumin kaupungissa on tämän uskonsuunnan keskus. Amadinejad antoi moskeijalle 17 miljoonaa USD ja rakennutti kaupunkiin kadun mahdin tuloa varten.
Shia-muslimit opettavat pahan voiman tulevan Syyrian ja Irakin kautta. Taistelu sitä vastaan
käydään kufassa Irakissa lähellä Najahin kaupunkia. Iranin presidentin into ydinaseen rakentamiseen ja ballitisten ohjusten kehittämiseen voidaan ymmärtää valmistautumisena tuleviin taisteluihin.

Puhuessaan YK:ssa viime syyskuussa presidetti Ahnadinejad kertoo kokeneensa ihmeellisen ilmiön. Hän koki, kuin jokin valoilmiö olisi tullut istuntosaliin ja ympäröinyt hänet. hän kertoo, että eri maitten delegaatiot istuivat kuin naulittuina paikoillaan koko sen 27-28 minuuttia ajan, minkä hänen puheensä kesti, ahmien jokaisen sanan siitä. Hän kertoo delegaation jäsenten myös huomanneen oudon ilmiön.

Mitä ajatuksia herättää tämä messiaan tulo?
Ohko kyse aivopesusta sodan hyväksymiseksi.
Hyväksyvatkö kristitytkin salaa mielessään sodan tulon, koska messias ehkä sitten tulee?

Vai miten on?

53

1117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • obh

johtajien odotuksilla oman sotaintoilunsa lopputuloksesta ei nyt paljoa ole tekemistä Jeesus Messiasta odottavien kanssa.

• learsi

Usko kuin usko, mitä eroa?

Odotatko sinä Jeesus messiasta, ja miten tulevaksi?

• meitsy
        learsi kirjoitti:

Usko kuin usko, mitä eroa?

Odotatko sinä Jeesus messiasta, ja miten tulevaksi?

hei,

Jeesuksen taikaisintulo on niin valtava tapahtuma, että se ei jää keneltäkään elävältä olennolta huomaamatta. lue mm. Raamatusta 1. tess. 4;16. Muitakin kohtia on aiheesta. t:meitsy

• learsi
        meitsy kirjoitti:

hei,

Jeesuksen taikaisintulo on niin valtava tapahtuma, että se ei jää keneltäkään elävältä olennolta huomaamatta. lue mm. Raamatusta 1. tess. 4;16. Muitakin kohtia on aiheesta. t:meitsy

Näitä Paavalin ylöstempausjuttuja minä en ota vakavasti. Niinkuin en Paavalia ollenkaan.

• Crypticall
        learsi kirjoitti:

Näitä Paavalin ylöstempausjuttuja minä en ota vakavasti. Niinkuin en Paavalia ollenkaan.

Kirjoittaja tosin käytti Jeesuksen omia sanoja.

Sinun ihan oikeasti pitäisi joskus lukea Uusi Testamentti. Ainakin ennen kuin alat sitä arvostelemaan.

• Learsi
        Crypticall kirjoitti:

Kirjoittaja tosin käytti Jeesuksen omia sanoja.

Sinun ihan oikeasti pitäisi joskus lukea Uusi Testamentti. Ainakin ennen kuin alat sitä arvostelemaan.

Olenhan minä lukenut, mutta luepa sinä sitä vanhaa joskus.

Minä olen tullut siihen tulokseen, että kristityt ovat Jeesuksen morsiamia ja juutalaiset
        on J:la kihlannut omiksensa, siis morsiammeksensa.
        Niinpä juutalaisista tulee teille ANOPPI.

• Crypticall
        Learsi kirjoitti:

Minä olen tullut siihen tulokseen, että kristityt ovat Jeesuksen morsiamia ja juutalaiset

Vaikka totta on se, että kristityt ovat sielunsisaruksia ja kuin samaa perhettä monien juutalaisten kanssa. Silloin kysymys on kuitenkin siitä, että on yhteinen Isä ja yhteinen Veli. Etkö tiennyt kristittyjen pitävän Jeesusta veljenään, kuten Jeesus ilmaisi olevansa niiden veli, joilla hänen kauttaan on sama Isä kuin hänellä?

Toki sinä saat pitää juutalaisia kristittyjen anoppinakin, jos niin tahdot. Se on oikein hyvä ielikuva, mutta samoin kuin veljenä, niin myös anoppina voidaan pitää vain Messiaanisia juutalaisia, koska muiden juutalaisten kanssa kristityt ovat eri sukua, on eri Isä.

Kristityt ovat uskossaan Aabrahamin jälkeläisiä, koska myös heille heidän uskonsa luetaan vanhurskaudeksi, kuten Aabrahamille. Jeesus oli toki jo ennen Aabrahamia, mutta ei silti kaihda kutsua häntä veljekseen ja perheekseen.

Siten siis ei Aabrahamin veren perintö riitä sukulaisuussuhteeseen kristittyjen kanssa, kysymys on Jumalan Hengestä, osallisuudesta siihen. Niin siis nostaa Jumala kansan, joka ei ole kansa, vaan houkkioiden joukko, omakseen ja kateuden aiheeksi niille, jotka ajattelevat olevansa Jumalan omia syntyperänsä vuoksi.

• Learsi
        Crypticall kirjoitti:

Vaikka totta on se, että kristityt ovat sielunsisaruksia ja kuin samaa perhettä monien juutalaisten kanssa. Silloin kysymys on kuitenkin siitä, että on yhteinen Isä ja yhteinen Veli. Etkö tiennyt kristittyjen pitävän Jeesusta veljenään, kuten Jeesus ilmaisi olevansa niiden veli, joilla hänen kauttaan on sama Isä kuin hänellä?

Toki sinä saat pitää juutalaisia kristittyjen anoppinakin, jos niin tahdot. Se on oikein hyvä ielikuva, mutta samoin kuin veljenä, niin myös anoppina voidaan pitää vain Messiaanisia juutalaisia, koska muiden juutalaisten kanssa kristityt ovat eri sukua, on eri Isä.

Kristityt ovat uskossaan Aabrahamin jälkeläisiä, koska myös heille heidän uskonsa luetaan vanhurskaudeksi, kuten Aabrahamille. Jeesus oli toki jo ennen Aabrahamia, mutta ei silti kaihda kutsua häntä veljekseen ja perheekseen.

Siten siis ei Aabrahamin veren perintö riitä sukulaisuussuhteeseen kristittyjen kanssa, kysymys on Jumalan Hengestä, osallisuudesta siihen. Niin siis nostaa Jumala kansan, joka ei ole kansa, vaan houkkioiden joukko, omakseen ja kateuden aiheeksi niille, jotka ajattelevat olevansa Jumalan omia syntyperänsä vuoksi.

on niin monenlaisia. Minä olen kuullut, että seurakunta on morsian ja Kristus on ylkä.

• meitsy
        meitsy kirjoitti:

hei,

Hei,

Toivoisin, että luette tarkoin seur. teksti Raamatusta, liittyen Vapahtajamme toiseen tulemiseen:
        Matteus 24;15-44. t: meitsy

• Learsi
        meitsy kirjoitti:

Hei,

Toivoisin, että luette tarkoin seur. teksti Raamatusta, liittyen Vapahtajamme toiseen tulemiseen:
        Matteus 24;15-44. t: meitsy

Jerusalemin hävityksestä, silloin kun toinen temppeli myös hävitetiin.
        Jeesushan luuli tulevansa piankin takaisin.

• hui olkoon!
        Learsi kirjoitti:

Jumalan tekemä liitto vaati ehdottomuutta eikä sitä ehdottomuutta täyttänyt kuin vain yksi henkilö!
        Onhan kirjoitettu näin; 29:9 Noudattakaa siis tämän liiton sanoja ja täyttäkää ne menestyäksenne kaikessa, mitä teette....(5.Moos.)
        Mutta Israel ei ole tehnyt koskaan kansakuntana noin!
        Ne jotka eivät noudattaneet kaikessa, olivat rikkojia ja piti erottaa kansasta.Niimpä muut kuin Jeesus olivat rikkomisensa vuoksi kansasta erotettuja mutta Jeesuksen kautta on uusi yhteys rikkojillekin anteeksisaamisen kautta.
        Jeesus on siis siksi, että Jumalan ei tarvitse perua sanojaan eli siksi, että Jumalan nimi säilyisi Pyhänä.
        Israelin liitto on siis siksi, että tuo yksikin nuhteeton (Jeesus) olisi liiton jäsen ja tuon yhden nuhteettomuuden kautta kiertotietä kaikki muut. Näinhän Paavali asiasta opettaa.
        Israelille annettu liiton laki on siis tarpeen erottamassa syntiset pois Jumalan yhteydestä jotta kukaan ei voisi kerskua nuhteettomuudestaan.
        Miksi et voi nähdä tätä viisautta Jumalan suunnitelmassa?
        Lue KOKO Raamattua sillä tämä asia on kirjoitettuna samoin sekä VTssa että UTssa.
        Kaikki Jumalalta annetut kirjoitukset ovat yhtäaikaa voimassa kuten ovat olleet aina! Ei niiden merkityksiä ole muutettu. Näinhän Jeesus itsekin sanoi.

• Learsi
        hui olkoon! kirjoitti:

Jumalan tekemä liitto vaati ehdottomuutta eikä sitä ehdottomuutta täyttänyt kuin vain yksi henkilö!
        Onhan kirjoitettu näin; 29:9 Noudattakaa siis tämän liiton sanoja ja täyttäkää ne menestyäksenne kaikessa, mitä teette....(5.Moos.)
        Mutta Israel ei ole tehnyt koskaan kansakuntana noin!
        Ne jotka eivät noudattaneet kaikessa, olivat rikkojia ja piti erottaa kansasta.Niimpä muut kuin Jeesus olivat rikkomisensa vuoksi kansasta erotettuja mutta Jeesuksen kautta on uusi yhteys rikkojillekin anteeksisaamisen kautta.
        Jeesus on siis siksi, että Jumalan ei tarvitse perua sanojaan eli siksi, että Jumalan nimi säilyisi Pyhänä.
        Israelin liitto on siis siksi, että tuo yksikin nuhteeton (Jeesus) olisi liiton jäsen ja tuon yhden nuhteettomuuden kautta kiertotietä kaikki muut. Näinhän Paavali asiasta opettaa.
        Israelille annettu liiton laki on siis tarpeen erottamassa syntiset pois Jumalan yhteydestä jotta kukaan ei voisi kerskua nuhteettomuudestaan.
        Miksi et voi nähdä tätä viisautta Jumalan suunnitelmassa?
        Lue KOKO Raamattua sillä tämä asia on kirjoitettuna samoin sekä VTssa että UTssa.
        Kaikki Jumalalta annetut kirjoitukset ovat yhtäaikaa voimassa kuten ovat olleet aina! Ei niiden merkityksiä ole muutettu. Näinhän Jeesus itsekin sanoi.

....käsitys täällä. Sinä ilmeisesti et sitten olekaan niitä kristittyjen uuden liiton miehiä/ naisia.

Minäpä kysyn sinulta yhden kysymyksen; Ovatko kaikki juutalaiset sinun mielestäsi fariseuksia ja kirjanoppineita?

• hui olkoon!
        Learsi kirjoitti:

....käsitys täällä. Sinä ilmeisesti et sitten olekaan niitä kristittyjen uuden liiton miehiä/ naisia.

Minäpä kysyn sinulta yhden kysymyksen; Ovatko kaikki juutalaiset sinun mielestäsi fariseuksia ja kirjanoppineita?

Viet asian pois oikeasta osoitteesta kun otat puheeksi juutalaiset.

Raamatun sanoma on itse totuus, eivät ihmiset.
        Profeetat olivat toista näkökantaa kuin kirjanoppineet ja sama piirre toteutuu kirkkokuntien teologeissa kristinuskossa.
        Molemmissa tapauksissa papisto on pitänyt huolta sanoman säiluymisestä.
        Parhaiten asiaa kuvaa tämä Raamatunlause;Jesaja:
        42:19 Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?

• Miten liittyy aiheeseen
        Learsi kirjoitti:

Jerusalemin hävityksestä, silloin kun toinen temppeli myös hävitetiin.
        Jeesushan luuli tulevansa piankin takaisin.

Nyt tulee se tarkka vastaus: Sovellettuna sinuun.
        Lue 1.Piet.3:3-9.

"viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia" jne.

• Learsi
        Miten liittyy aiheeseen kirjoitti:

Nyt tulee se tarkka vastaus: Sovellettuna sinuun.
        Lue 1.Piet.3:3-9.

"viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia" jne.

... että naisen tulee vaieta seurakunnassa, olla miehelle alamainen.
        Täytyy sanoa, että minä olen erittäin huono alamainen kenellekään, varsinkaan miehelle.

Kasvattajan alaisuudessa olen mielelläni, koska tässä on levollinen ja rauhaisa olo.:)
        Paavalin koulukuntahan ei ole enää kasvattajan alaisuudessa, mutta minä en kuulukaan siihen.

9

• Learsi
        hui olkoon! kirjoitti:

Viet asian pois oikeasta osoitteesta kun otat puheeksi juutalaiset.

Raamatun sanoma on itse totuus, eivät ihmiset.
        Profeetat olivat toista näkökantaa kuin kirjanoppineet ja sama piirre toteutuu kirkkokuntien teologeissa kristinuskossa.
        Molemmissa tapauksissa papisto on pitänyt huolta sanoman säiluymisestä.
        Parhaiten asiaa kuvaa tämä Raamatunlause;Jesaja:
        42:19 Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?

Sinun otsikko oli :

Juutalaisistako? ja nikki hui olkoon! siitä tulee.

Juutalaisistako? hui olkoon! Kyllähän tämä hyppää silmille sen verran, että muu meneekin jo vähän ohi.
        Ei kai kuitenkaan niin vakavaa kaikkinensa, joten jatkellaan. :)

• juts kenet
        Learsi kirjoitti:

... että naisen tulee vaieta seurakunnassa, olla miehelle alamainen.
        Täytyy sanoa, että minä olen erittäin huono alamainen kenellekään, varsinkaan miehelle.

Kasvattajan alaisuudessa olen mielelläni, koska tässä on levollinen ja rauhaisa olo.:)
        Paavalin koulukuntahan ei ole enää kasvattajan alaisuudessa, mutta minä en kuulukaan siihen.

9

petettiin - ei siitä voi enää ketään yksittäistä syllistää...kai vai kuinka?

• Learsi
        juts kenet kirjoitti:

petettiin - ei siitä voi enää ketään yksittäistä syllistää...kai vai kuinka?

.....meni yli niin että helisi, en ymmärtänyt mitään?

• ????????
        Learsi kirjoitti:

.....meni yli niin että helisi, en ymmärtänyt mitään?

Koskas olet jotain ymmärtännyt?

• Trubaduuri

Jotenka älä valehtele enää tuon enenpää jota olet jo tälläkin palstalla tehnyt!

• taas olevan

känkkäränkkä päivä :)

Syö jotain hyvää - katsos;
        "Hyvä ruoka, parempi mieli"

terveisin - rebecca

• Ei kaataa toisen

mielipidettä perustelematta asiaa. Esim sanomalla olet väärässä, ei ole merkitystä jos et osoita MISSÄ JA MITEN jne.

• muunlaisiakin
        taas olevan kirjoitti:

känkkäränkkä päivä :)

Syö jotain hyvää - katsos;
        "Hyvä ruoka, parempi mieli"

terveisin - rebecca

päiviä?

• mieliala...
        muunlaisiakin kirjoitti:

päiviä?

tasoittunee...
        niin ja hyvä ruokakin vois auttaa :D

• Rasvahapoilla
        mieliala... kirjoitti:

tasoittunee...
        niin ja hyvä ruokakin vois auttaa :D

hän voi uudistua/2g vrk.

• Crypticall

Ahmadinejad on varmaankin oikeassa siinä, että uskonnollisella rintamalla tapahtuu pian huomiota herättäviä asioita. Minunkin käsitykseni mukaan hän uskoo tuon tiettyjen ryhmien messiaana pitämän henkilön saapuvan niinkin pian, kuin hänen oman elinikänsä puitteissa. Se perustuu varmasti pitkälliselle tutkimustyölle, jota tekemään on palkattu paljon henkilöstöä.

Monet seikat siinä kokonaisuudessa istuvat hyvin myös kristilliseen käsitykseen (seitsemän ”vuoden” hallinta-aika jne.). Kuitenkaan kristityt eivät käsittääkseni odota sen ihmeemmin tuota kristilliseltä kannalta katsoen antikristukseksi määriteltävän henkilön saapumista, eivätkä ehkä kovin monet kristityt usko sen tapahtuvan niin suurieleisesti, kuin tuon Ahmadinejadin messiaana pitämän henkilön saapuminen luultavasti tapahtuu (ellei muuten, niin Ahmadinejad saattaa itse järjestää sen).

Jos siis kysyisit, hyväksyvätkö kristityt tuon mahdollisesti tiettyyn valta-asemaan saapuvan henkilön lopulliseksi antikristukseksi, niin epäilen sitä suuresti ainakin tässä vaiheessa. Tosin ei koskaan voi tietää, miten tilanteet muuttuvat. Tuon kristittyjen kannalta katsoen antikristuksena, tai hänen edeltäjänään pidettävän henkilön henkilöllisyys saattaa hyvinkin olla jo Ahmadinejadin tiedossa ja hän voi pedata tuolle henkilölle ehdotonta kuuliaisuutta tiettyjen äärimuslimien keskuudessa. Ainakin Irakin presidentillä on olemassa missio, jota hän päättäväisesti toteuttaa, eikä se lupaa kovin hyvää Israelin kannalta katsoen.

Israelia ei olisi nytkään olemassa, ellei Jumala olisi niin säätänyt. Tällä hetkellä Israelin olemassaolo maallisesti katsottuna riippuu Yhdysvalloista, mutta näinhän Jumala työtään tekee tässä näkyvässä maailmassamme. Yleensä jonkin sellaisen välityksellä, josta voidaan muodostaa erilaisia selityksiä, joissa ei tarvita Jumalaa selittävänä tekijänä. Kuitenkin se on kaiken taustalla yksin Jumalan kädessä.

Jumalan säätämiin asioihin kuuluu myös se seitsemän ”vuoden” jakso, jolloin antikristus saa vaikuttaa. Antikristus siis voisi olla tuo henkilö, jolle Ahmadinejad petaa paikkaa. On kuitenkin liian aikaista sanoa, onko? Epäilyttää se, että asia on niin julkinen. Jotenkin odottaisin antikristuksen toiminnalta sellaista salakähmäisyyttä, ettei hän vaikuttaisi niin ilmeiseltä antikristukselta. Mutta nähtäväksi jää, millainen Ahmadinejadin mahdollisesti tulevaisuudessa esittelevä ”messias” tulee olemaan. Ehkä hän vaikuttaakin hyvältä ja ystävälliseltä ja vetoaa lähimmäisenrakkauteen ja kaikkiin hyviin asioihin, mutta toimissaan ja takahuoneessa tehtävissä päätöksissään on jotain muuta kuin puheissaan.

Sellaista ikävää asennetta Israelia kohtaan on ollut jo pitkään nähtävissä kaikissa kansakunnissa ja se tulee valitettavasti voimistumaan. Se tulee vielä pakottamaan Israelin näennäisen rauhan jaksoon, joka on oleva Israelille kovaksi koettelemukseksi. Maailman vihalla juutalaisia kohtaan on olemassa vahvat hengelliset syynsä ja ne syyt ajavat tällä hetkellä Ahmadinejadia kovaa vauhtia ja monella rintamalla. Hänen missionsa on hävittää juutalaiset ja jos hän onnistuu saamaan aikaiseksi sodan, jota käydään tuossa tarkoituksessa, niin hän tulee kokemaan karvaan tappion.

Sitä sotaa eivät kristityt voi hyväksyä, vaikka siinä luultavasti on mukana monia nimellisesti kristittyjä maita. Silti siltä rintamalta on turhaa etsiä sydämestään kristittyjä sotilaita.

• Pilkaajista

"Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla muistutan teidän puhdasta mieltänne, että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovet puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka apostoleiltanne olette saaneet.

Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkaajia, jotka vaeltavat omen himojensa mukaan ja SANOVAT; 'Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä kun asti, kun isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.'" 2.Piet.3:3,4.

• Learsi

En ymmärtänyt ollenkaan. Miten tuo liittyi aloitukseen.

Mutta kerropa minulle, kuka on tämä ilmestyskirjan peto. 13:

• Kirjoitit:
      "Hyväksyvätkö kristitytkin salaa mielessään sodan tulon, koska messias ehkä sitten tulee?"

Vastaus:
      Ei kukaan täysjärkinen ainakaan TOIVO eikä TAHDO sodan syttyvän missään päin maailmaa!

Siitä huolimatta sekä Tanakh että B'rit Hadashah ilmoittavat useita kertoja sodan tulevan ajallaan, ellei kansa käänny J-lan puoleen ja tee parannusta synneistään. Sodat ovat tulleet ja vastedeskin tulevat siksi, että J-la rankaisee maan kansoja näiden syntien tähden.

J-la on antanut nytkin esim. Euroopan kansoille vuosikymmenet aikaa parannuksen tekoon, mutta etsikkoaika on käytetty yhä julkeampien syntien harjoittamiseen ja Euroopan maaperä on saastunut miljoonien abortoitujen lasten verestä!

Miksi emme hyväksyisi J-lan oikeamielisiä tuomioita maan päällä, vaikka ne tuovatkin paljon kärsimystä ja tuhoa myös lapsille ja köyhille, joilla on kärsimyksiä ilman sotaakin?
      Ei kaiketi J-la ole sinun mielestäsi väärämielinen kostaessaan syntisille maan asukkaille heidän pahuutensa?

Kirjoittaahan esim. Jesaja J-lan langettamista tuomioista näin:

a) Jes.24:3-6

"3. Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut.

4. Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät.

5. Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

6. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle."

b) Jes.24:19-21

"19. Maa murskaksi musertuu, maa halkee ja hajoaa, maa horjuu ja huojuu.

20. Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin lehvämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus, se kaatuu eikä enää nouse.

21. Sinä päivänä Herra kostaa korkeuden sotajoukolle korkeudessa ja maan kuninkaille maan päällä."

c) Jes.26:21

"21. Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä."

- - -

Niinpä kysynkin sulta: Onko J-lla mielestäsi oikeus rangaista maan asukkaita sodalla ja muilla siihen verrattavilla rangaistustuomioilla?

Minun mielestäni on, sillä kirjoitettu on myös näin: (Jes.26:8-10)

"8. Niin, sinun tuomioittesi tiellä me odotamme sinua, Herra; sinun nimeäsi ja sinun muistoasi sielu ikävöitsee.

9. Minun sieluni ikävöitsee sinua yöllä, minun henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain; sillä KUN SINUN TUOMIOSI KOHTAAVAT MAATA, OPPIVAT MAANPIIRIN ASUKKAAT VANHURSKAUTTA.

10. Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta."

- Siis J-la opettaa maan kansoille vanhurskautta viime kädessä suurten rangaistustuomioitten, kuten sotien kautta, elleivät muut keinot tepsi.

Siunausta Yeshuassa!

• Learsi

Nyt alkaa mennä oikeaan suuntaan.

Et maininnut kertaakaan Yeshuaa, etkä sitä, kuinka juutalaisille pitää synnit kostaa niin ja niin monta kertaa.

Pitää tässä selvitellä vielä, kuka se Jeesuksen isä oikein on. Minulla on sellainen aavistelu, että se ei ole sama, kuin juutalaisten Jumala.

Ellei ole peräti se, joka heitetään tulijärveen
        siellä lopussa.
        olen jo melkein varma, että se on se.

• kirjoittaa?

Mikä ihmeen J-la?
        Pitääkö sinun säästää TÄRKEIMMÄSSÄ sanassa?

• kirjoittaa? kirjoitti:

Mikä ihmeen J-la?
        Pitääkö sinun säästää TÄRKEIMMÄSSÄ sanassa?

...vaan nimen J-la kunnioitus.

Näillä palstoilla käytetään paljon Hänen nimeään ja usein emme ajattele riittävän perinpohjaisesti sitä, että onko se edes tarpeen, emmekä silloin pidä Hänen nimeään pyhänä.

Muistanet, että käskyssä lukee:

"Älä turhaan lausu Herran, sinun J-lasi nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka Hänen nimensä turhaan lausuu."

Sama pätee myös Hänen nimensä kirjoittamiseen.

Siunausta Yeshuassa!

• Learsi kirjoitti:

Nyt alkaa mennä oikeaan suuntaan.

Et maininnut kertaakaan Yeshuaa, etkä sitä, kuinka juutalaisille pitää synnit kostaa niin ja niin monta kertaa.

Pitää tässä selvitellä vielä, kuka se Jeesuksen isä oikein on. Minulla on sellainen aavistelu, että se ei ole sama, kuin juutalaisten Jumala.

Ellei ole peräti se, joka heitetään tulijärveen
        siellä lopussa.
        olen jo melkein varma, että se on se.

Kirjoitit:
        "Et maininnut kertaakaan Yeshuaa, etkä sitä, kuinka juutalaisille pitää synnit kostaa niin ja niin monta kertaa."

Vastaan:
        Tämä sisältää kaksi valhetta, nimittäin...

1) mainitsin Yeshuan nimen lopusa, ja...

2) en ole koskaan enkä missään maininnut, että juutalaisille PITÄÄ kostaa heidän syntinsä niin ja niin monta kertaa! Minä rakastan juutalaisia ja etsin heidän parastaan, kuten Herrani Yeshua.

Kuinka saatat valehdella noin?

Jos viittaat alla olevaan kirjoitukseeni (löytyy linkistä alla), niin lue se tarkemmin ja huomaa, että mainitsen siinä ainoastaan sen, että miten monta kertaa Mooseksen kirjassa J-la on uhannut kostaa Israelin kansalle heidän syntinsä. Hän uhkasi kostaa ne 7 x 7 x 7 x 7 = 2401 kertaa. Mainitsin myös, että J-la Jesajan kirjan mukaan suuressa armossaan kostikin heille vain 2 kertaa!

Tässä kyseinen linkki:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000032069180

Aavistelusi, että Yeshuan Isä olisi joku muu kuin Israelin J-la osuu täysin pieleen ja suosittelen lämpimästi, että ensin otat asiasta ENSIN selvää, ennenkuin ryhdyt Messiaasi tuomariksi. Olisi nimittäin sinulle sangen surullista tavata Hänet tuomiopäivänä kasvoista kasvoihin...

Vaikka J-lan rakkaus on ikuinen ja Hänen laupeutensa suuri, niin miksi halveksit Hänen Poikaansa, josta et hakemallakaan löydä mitään virhettä?

Ja tietenkin lopuksi toivotan sinulle siunausta toden puhumiseen ja Messiaan tunnistamiseen Yeshuassa :D

• Learsi
        Yakov kirjoitti:

Kirjoitit:
        "Et maininnut kertaakaan Yeshuaa, etkä sitä, kuinka juutalaisille pitää synnit kostaa niin ja niin monta kertaa."

Vastaan:
        Tämä sisältää kaksi valhetta, nimittäin...

1) mainitsin Yeshuan nimen lopusa, ja...

2) en ole koskaan enkä missään maininnut, että juutalaisille PITÄÄ kostaa heidän syntinsä niin ja niin monta kertaa! Minä rakastan juutalaisia ja etsin heidän parastaan, kuten Herrani Yeshua.

Kuinka saatat valehdella noin?

Jos viittaat alla olevaan kirjoitukseeni (löytyy linkistä alla), niin lue se tarkemmin ja huomaa, että mainitsen siinä ainoastaan sen, että miten monta kertaa Mooseksen kirjassa J-la on uhannut kostaa Israelin kansalle heidän syntinsä. Hän uhkasi kostaa ne 7 x 7 x 7 x 7 = 2401 kertaa. Mainitsin myös, että J-la Jesajan kirjan mukaan suuressa armossaan kostikin heille vain 2 kertaa!

Tässä kyseinen linkki:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000032069180

Aavistelusi, että Yeshuan Isä olisi joku muu kuin Israelin J-la osuu täysin pieleen ja suosittelen lämpimästi, että ensin otat asiasta ENSIN selvää, ennenkuin ryhdyt Messiaasi tuomariksi. Olisi nimittäin sinulle sangen surullista tavata Hänet tuomiopäivänä kasvoista kasvoihin...

Vaikka J-lan rakkaus on ikuinen ja Hänen laupeutensa suuri, niin miksi halveksit Hänen Poikaansa, josta et hakemallakaan löydä mitään virhettä?

Ja tietenkin lopuksi toivotan sinulle siunausta toden puhumiseen ja Messiaan tunnistamiseen Yeshuassa :D

....kerran se Yeshua nimi, olen pahoillani.

• näyttää olevan
        Learsi kirjoitti:

Laki oli annettu Israelin liiton laiksi.
        Sitä lakia ei Jeesus muuttanut pilkunkaan vertaa.
        Ja tästä syystä tuo laki ei voi koskea ketään muita kuin Israelia.
        Muilla on Jeesuksen opettama Jumalan laki voimassa.
        Sitä samaa lakia opettivat Paavali ja apostolit Jeesuksen jälkeen.
        Yleensä sekoitetaan Israelille annettu maallisen elämän laki ja hengellinen Jumalan laki räikeästi keskenään.
        Israelin lakiin liittyi oleellisena osana lakiin säädetyt säädökset. Säädökset määrittelivät lain myös kuuluvaksi vain Israelin kansalle ja sen keskuudessa eläville muiden kansojen jälkeläisille. Säädösten merkitys oli maallinen ja seuraamukset olivat maallisia asioita.

• Learsi kirjoitti:

...missä kohden Yeshua erehtyi ja teki syntiä?

Yeshuahan ei muuttanut Mooseksen Lakia, vaan Hän tuli täyttämään sen!

AINOASTAAN Hän kykeni täyttämään Lain ja sen Hän teki kaikkien ihmisten, siis myös sinun puolestasi, jos se sinulle kelpaa?

Ellei se sulle kelpaa, niin taivaan portit pysyvät edessäsi kiinni ikuisesti, koska sinä et koskaan kykene elämään kaikessa Mooseksen Lain säädösten mukaisesti!

Yeshua opetti Laista ja profeetoista näin:
        (Matt.5:17-20)

"17. Älkää luulko, että minä olen tullut Lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten kuningaskuntaan."

- No, huomasitko jotain virheellistä Yeshuan yllä olevassa opetuksessa?

- tarkennuksena mainittakoon, että näillä sanoilla: ... "ellei teidän vanhurskautenne ole PALJOA SUUREMPI, kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten kuningaskuntaan"... Yeshua tarkoittaa sitä, että ellei meille kelpaa se vanhurskaus, jonka Hän meille lahjoittaa suoritettuaan syntiemme sovituksen, niin emme pääse sisälle taivasten kuningaskuntaan!

Sinua siunaten Yeshuassa!

• learsi
        Yakov kirjoitti:

...missä kohden Yeshua erehtyi ja teki syntiä?

Yeshuahan ei muuttanut Mooseksen Lakia, vaan Hän tuli täyttämään sen!

AINOASTAAN Hän kykeni täyttämään Lain ja sen Hän teki kaikkien ihmisten, siis myös sinun puolestasi, jos se sinulle kelpaa?

Ellei se sulle kelpaa, niin taivaan portit pysyvät edessäsi kiinni ikuisesti, koska sinä et koskaan kykene elämään kaikessa Mooseksen Lain säädösten mukaisesti!

Yeshua opetti Laista ja profeetoista näin:
        (Matt.5:17-20)

"17. Älkää luulko, että minä olen tullut Lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten kuningaskuntaan."

- No, huomasitko jotain virheellistä Yeshuan yllä olevassa opetuksessa?

- tarkennuksena mainittakoon, että näillä sanoilla: ... "ellei teidän vanhurskautenne ole PALJOA SUUREMPI, kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten kuningaskuntaan"... Yeshua tarkoittaa sitä, että ellei meille kelpaa se vanhurskaus, jonka Hän meille lahjoittaa suoritettuaan syntiemme sovituksen, niin emme pääse sisälle taivasten kuningaskuntaan!

Sinua siunaten Yeshuassa!

Älähän nyt väännä asioita.

• learsi kirjoitti:

Älähän nyt väännä asioita.

• Onx muissa maanosissa vaan puhtait pulmusia???

/..\
         O

• KTS kirjoitti:

Onx muissa maanosissa vaan puhtait pulmusia???

/..\
         O

...lähinnä siksi, että asummme Euroopassa ja varoittavana esimerkkinä muille kansoille aborttien suosimisesta ;)

Se hirmuPETO, 10-valtioliitto ja lopun ajan elpynyt ROOMAN Imperiumi, josta Daniel on ennustanut, on nousemassa Euroopasta...
        Siinä siis vielä kolmas syy.

On siis syytä harkita ihan vakavasti, että missä Yeshua tahtoo juuri SINUN asua tänä yhä pahenevana aikana! Oletkohan jo tehnyt muuttovalmisteluja Israeliin ja tottakai lähinnä Gazan remsalle, palestiinan sekalaisen arabikansan sydänystävänä ;)

Siunausta muuttopuuhiin!

• Yakov kirjoitti:

...lähinnä siksi, että asummme Euroopassa ja varoittavana esimerkkinä muille kansoille aborttien suosimisesta ;)

Se hirmuPETO, 10-valtioliitto ja lopun ajan elpynyt ROOMAN Imperiumi, josta Daniel on ennustanut, on nousemassa Euroopasta...

On siis syytä harkita ihan vakavasti, että missä Yeshua tahtoo juuri SINUN asua tänä yhä pahenevana aikana! Oletkohan jo tehnyt muuttovalmisteluja Israeliin ja tottakai lähinnä Gazan remsalle, palestiinan sekalaisen arabikansan sydänystävänä ;)

Siunausta muuttopuuhiin!

Mää meen Gazaan ja sää Jerusalemiin. Meistä tulee Yykoon viralliset hyvän tahdon lähettiläät ja sukkuloidaan yhessä rauha alueelle.

HYVÄ!

• Learsi
        Yakov kirjoitti:

sitten sanoa.

Jes. 53

Ei kerro Jeesuksesta, se kertoo kansasta, esikoisesta.

• KTS kirjoitti:

Mää meen Gazaan ja sää Jerusalemiin. Meistä tulee Yykoon viralliset hyvän tahdon lähettiläät ja sukkuloidaan yhessä rauha alueelle.

HYVÄ!

Vihdoinkin saadaan niitten katjuskojen ammunta Gazasta Israelin siviiliväestön keskuuteen loppumaan, kun sinä luotettava rauhanystävä menet puhumaan heille järkeä!

Muistathan kuitenkin varmistaa, että henkivakuutuksesi on kunnossa. Näin niinkuin perheväkeäsi ja lähiomaisiasi ajatellen...

Milloin olet ajatellut muuttaa sinne?

• Learsi kirjoitti:

sitten sanoa.

Jes. 53

Vastaukseni/kommenttini merkkien > < välissä.

Jes. 53

> Ei voi kertoa kansasta, koska luvussa kerrotaan koko ajan 'samasta kohteesta' ja jakeessa Jes.53:9 mainitaan näin:
        "Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan luo hän meni kuoltuaan, sillä hän EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ TEHNYT eikä PETOSTA OLLUT hänen suussaan."
        - Raamattua tuntevana sinun pitäisi myöntää, että Israel ja juutalaiset on tehnyt kansana erittäin suuria vääryyksiä ja ollut petollinen. Vaikket myöntäisikään tätä, niin Tanakh todistaa sen, sillä J-la itse sanoo Israelin tehneen jopa enemmän syntiä kuin sen naapurikansat! Tästä syystä olisi aika jo sinunkin uskoa ja sisäistää, että Jesaja kuvailee jakeissa 52:13-15 ja 53:1-12 NIMENOMAAN Israelin Messiasta, J-lan uhrikaritsaa, Yeshuaa! <

• Yakov kirjoitti:

Vihdoinkin saadaan niitten katjuskojen ammunta Gazasta Israelin siviiliväestön keskuuteen loppumaan, kun sinä luotettava rauhanystävä menet puhumaan heille järkeä!

Muistathan kuitenkin varmistaa, että henkivakuutuksesi on kunnossa. Näin niinkuin perheväkeäsi ja lähiomaisiasi ajatellen...

Milloin olet ajatellut muuttaa sinne?

Sää varmaan torjut mallikkaasti äärijuutalaisten Pulsa Denura kirousloitsut, joilla pääministerit Rabin ja Sharon poistettiin kuvioista.

:O

Pelottavaa!

• Yakov kirjoitti:

Siunausta muuttopuuhiin!

...koko keskusteluketjua:

Kirjoitin virheellisesti näin:
        "Otin esille Euroopan...
        ...lähinnä siksi, että asummme Euroopassa ja varoittavana esimerkkinä muille kansoille aborttien suosimisesta ;)"

Tekstin pitää olla näin:
        "Otin esille Euroopan...
        ...lähinnä siksi, että asummme Euroopassa ja tämän maanosan jumalattomat ovat varoittavina esimerkkeinä muille kansoille aborttien suosimisesta ;)"

Myös lopussa oli virheellisesti näin:
        "Oletkohan jo tehnyt muuttovalmisteluja Israeliin ja tottakai lähinnä Gazan remsalle, palestiinan sekalaisen arabikansan sydänystävänä ;)"

Tekstin pitää olla näin:
        "Oletkohan jo tehnyt muuttovalmisteluja Israeliin ja tottakai lähinnä Gazan remsalle, Israelin alueella laittomasti asustavan sekalaisen arabikansan sydänystävänä ;)"

• KTS kirjoitti:

Sää varmaan torjut mallikkaasti äärijuutalaisten Pulsa Denura kirousloitsut, joilla pääministerit Rabin ja Sharon poistettiin kuvioista.

:O

Pelottavaa!

Mä ensiksi evankelioin ne ja sitten hommat hoituu ihan itellään...

Näyttää siltä, että Ehud Olmertin hallitus kaatuu pian, koska Ehud on tehnyt pari pahaa mokaa.

Kävi miten kävi, niin Israelin Pyhä vie hyvän suunnitelmansa Israelin kohdalla voittoon ja liittää Gaza remsan Eretz Israeliin, samoin Jordanin Länsi- ja Itärannat, koska Israelille ne kuuluvat ikuisena omaisuutena!

Tavataan siis myöhemmin Israeliin liitettävässä Gazassa ja ylistellään Israelin Pyhää!

• Yakov kirjoitti:

Mä ensiksi evankelioin ne ja sitten hommat hoituu ihan itellään...

Näyttää siltä, että Ehud Olmertin hallitus kaatuu pian, koska Ehud on tehnyt pari pahaa mokaa.

Kävi miten kävi, niin Israelin Pyhä vie hyvän suunnitelmansa Israelin kohdalla voittoon ja liittää Gaza remsan Eretz Israeliin, samoin Jordanin Länsi- ja Itärannat, koska Israelille ne kuuluvat ikuisena omaisuutena!

Tavataan siis myöhemmin Israeliin liitettävässä Gazassa ja ylistellään Israelin Pyhää!

Mä teen susta Palestiinan Valtion kunniakansalaisen Itä-Jerusalemissa.

:D

• KTS kirjoitti:

Mä teen susta Palestiinan Valtion kunniakansalaisen Itä-Jerusalemissa.

:D

...että Olmertin hallitus voi kaatua on, että hän on antanut liian positiivisia lausuntoja Itä-Jerusalemin luovuttamisesta sekalaiselle arabien joukkiolle.

Ultraortodoksit eivät tule sitä hyväksymään KOSKAAN! Israelin Pyhä saattaa hyvinkin käyttää heitä kapuloina arabien poliittisiin rattaisiin, kuten muinoin egyptiläisten ollessa keskellä punaista merta: heidän sotavaunujensa pyörät alkoivat irtautua... heheheheheh...

Eix ookki jännää nähä taas, miten Israelin Pyhä selvittää tuonkin sotkun nimelleen kunniaksi :D

• ??????
        Yakov kirjoitti:

...että Olmertin hallitus voi kaatua on, että hän on antanut liian positiivisia lausuntoja Itä-Jerusalemin luovuttamisesta sekalaiselle arabien joukkiolle.

Ultraortodoksit eivät tule sitä hyväksymään KOSKAAN! Israelin Pyhä saattaa hyvinkin käyttää heitä kapuloina arabien poliittisiin rattaisiin, kuten muinoin egyptiläisten ollessa keskellä punaista merta: heidän sotavaunujensa pyörät alkoivat irtautua... heheheheheh...

Eix ookki jännää nähä taas, miten Israelin Pyhä selvittää tuonkin sotkun nimelleen kunniaksi :D

Älä istu siellä, missä pilkkaajat istuu.
        Itsesi takia.

• näet
        Yakov kirjoitti:

Jeesus on oikea "Israel" ja hänen on koko maailma ilman rajoja. Näinollen vanha Israelin maankamara kuuluu tuohon konaisuuteen koko ajan. Jeesuksessa ajatellen Jerusalem on "rajaton kaupunki" ja kattaa koko maanpiirin.
        Siten maallinen Israel on vain historiallisia profetioita varten.
        Minä en "usko" nykyisen Israelin toimien pyhyyteen niin kauan kuin he käyttävät väkivaltaa ja ovat "Kristuksen opin vihollisina".

• lopullisesti
        näet kirjoitti:

Jeesus on oikea "Israel" ja hänen on koko maailma ilman rajoja. Näinollen vanha Israelin maankamara kuuluu tuohon konaisuuteen koko ajan. Jeesuksessa ajatellen Jerusalem on "rajaton kaupunki" ja kattaa koko maanpiirin.
        Siten maallinen Israel on vain historiallisia profetioita varten.
        Minä en "usko" nykyisen Israelin toimien pyhyyteen niin kauan kuin he käyttävät väkivaltaa ja ovat "Kristuksen opin vihollisina".

vuoden 2100 ja jotain päälle, jolloin Jeesuksen ajan maailma loppuu. Se ei siis ole ns. maailmanloppu, vain Jeesuksen ajan loppu.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3471
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2826
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2640
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2331
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1724
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1184
    Aihe