Eräs lähipiirini ihminen on päättänyt alkaa käymään vapaakirkon tilaisuuksissa ja tuntuu huolestuttavan innostuneelta asiasta.
Hän sanoo aina olleensa "omalla tavallaan uskovainen", josta hämmästyin; hän on psykologin koulutuksen saanut entinen perheneuvolan ammattilainen, vaikeahkosti invalidi, psyykkiseltä puoleltaan liki älykkö ja jonka sosiaalisuutta ja energiamäärää lähes kadehdin!
Hän sanoo uskonnollisen uskonsa olevan täysin tahdon alainen ja tietoisen valinnan kautta haluttu asia, ei "hihhuloitumisen" aikaan saannosta. Hän kokee jostain syystä syvää turvattomuuden tunnetta ja olen ymmärtänyt rivien välistä, että hän ei ole tyytyväinen "tähän elämään" invalidina ja toivoo kai kuoleman jälkeen saavansa paremman, normaalisti toimivan ja kivuttoman ruumiin. Tai pääsevänsä jonnekin paratiisiin aivan muuhun elomuotoon kuin nykyiseen. Hänellä on ollut vaikea elämä ja tavallaan ymmärrän tämän turvattomuuden tunteen hyvinkin. Se lääke siihen on nyt vain jotain sellaista, mihin minä, ystävänä, haluaisin hiukan vaikuttaa ja antaa vaihtoehtoja mietittäväksi.
Olemme jutelleet aiheesta ko. ihmisen kanssa paljonkin, enkä minä enää tajua miten tästä pitäisi eteen päin mennä. Minä kun olen ymmärtänyt, että uskonnollisen uskon pitää tulla puhtaasti "hihhuloitumalla", koska muuten se ei ole "aitoa".
Minusta tämä ihminen huijaa vain itseään ja elää valeessa.
Miten saisin hänet ymmärtämään, että todellisen turvallisuuden tunteen tuo ymmärrys siitä, että oma itse on järkevintä hyväksyä sellaisenaan ja että on tehtävä olemassa olevalla, "viallisellakin" ruumiilla sen mitä kykenee, miten parhaaksi näkee ja jaksaa. Itseltään jatkuva vaatiminen ja paremman haikailuhan luo vain lisää katkeruutta ja psyykkisiä vaikeuksia.
Hän on myös uransa jälkeen taistellut omien psyykkisten vaikeuksien kanssa ja ruumiinvamman pahenemisen myötä (pahenee vanhetessa) ymmärrän hyvin, että voimat ovat varmasti kiven takana.
Mutta että hän tietoisesti haluaa Tahtoa uskoa, että on olemassa jonkin näkymätön "pelastaja"..Äh.
Hän käsittääkseni ymmärtää täysin rukouksen olevan itse-/ryhmäsuggestiota, raamatun olevan hyvin ristiriitainen ja lähempänä tarustoa kuin tositarinaa. Silti nyt näyttää siltä, että nämä faktat hän on jättämässä kokonaan syrjään ja aikoo heittäytyä vapaakirkon/uskonnon uhriksi kokonaan.
Mitä minä teen?!
Poikamme kautta hän on meille "läheinen", sillä sukulaistemme asuessa kaukana nimesimme hänet "varamummuksi", jonka luona voisimme käydä silloin tällöin.
Minä en halua poikamme "varamummun" olevan tällainen, kuin mitä nyt on paljastunut. Vainoharhaisesti pelkään, että tämä ihminen pimahtaa vielä siellä vapaakirkon tilaisuuksissa täysin, menettää todellisuudetajunsa kokonaan ja "hihhuloituu" joka tapauksessa. Olemme sopineet, ettemme koita toisiamme käännyttää, mutta minä alan olemaan ihan oikeasti huolissani. Pahasti. Jotain pitäisi tehdä, mutten tiedä Yhtään mitä.
On kammottavaa seurata sivusta, kun toinen ajautuu hitaan kiduttavasti järkiperäisen ajattelun ulottumattomiin, vaikka kuinka onkin älykkö.
Kaipaisin apuja palstan ateisteilta.
Te jeesuksenmorsiamet ja muut huttujulistajat voitte jättää kommenttinne näpyttämättä ja siirtyä seuraavaan keskusteluun, tämä ei ole teitä varten.
Avautuminen ja kysymyksiä
117
2770
Vastaukset
- VIHAINEN,,
anna toisen olla,hän on menossa oikeeaan suuntaan,kun sie oot kadotuksen lapsi..pidä näppis erossa..
- m-ilian
Suksippa v*ttuhun. Pyysin uskovaisia olemaan kommentoimatta ja tiesin, että ainakin yksi rääväturpa ilmaantuu piippaamaan.
Kyse on siitä, että ihminen josta välitän on menossa mielestäni hyvin huolestuttavaan suuntaan ja haluaisin auttaa.
>>pidä näppis erossa.. - jälkiviisas Koira
m-ilian kirjoitti:
Suksippa v*ttuhun. Pyysin uskovaisia olemaan kommentoimatta ja tiesin, että ainakin yksi rääväturpa ilmaantuu piippaamaan.
Kyse on siitä, että ihminen josta välitän on menossa mielestäni hyvin huolestuttavaan suuntaan ja haluaisin auttaa.
>>pidä näppis erossa..Oisit korvannu tuon kirkon Islamilla niin ois pysyny haaskat kaukana. Ateisteille yks ja sama kuitenkin.
Apua en kyllä osaa tarjota vaikeaan ongelmaasi.
Tsemppiä kuitenkin
- DarkNinjaHiiri
Minun yksi parhaimmista kavereistani alkoi kanssa helluntailaiseksi. Olen toki surullinen hänen puolestaan. Ihan älykäs ihminen oli mutta jotenkin vaan meni semmoseksi. Hän sanoi että; aivan kuin olisin koko elämäni tapellut vastaan ja nyt tämä on se juttu. Olemme edelleen väleissä vaikka hän tietää että olen ateisti. Kaupan päälle hän on ottanut asenteen että ateismi on uskonto ja kretionismi on totta.
Voisiko rakas millian olla kyseessä älyn taakka. Ja lopulta vaan antaa periksi ja ajautua sinne virran vietäväksi. Herran haltuun kuten sanotaan.
Auttaisin jos voisin mutta muuta mulla ei ole kuin sympatiaa.- m-ilian
>>>Kaupan päälle hän on ottanut asenteen että ateismi on uskonto ja kretionismi on totta. >Voisiko rakas millian olla kyseessä älyn taakka. Ja lopulta vaan antaa periksi ja ajautua sinne virran vietäväksi.
- kuuma tee
on teil hihhuleil kans ongelmat.
Sä et mirkamaisesti uskalla ava ymmärrys poikasi kanssa että tämä rakas mummo on elännyt pikkusen kauempi kun te ja käynyt elämän koulussa missä hän on oppinut ettei ateismilta eikä maailmalta löytyy hänelle apua. Niin sellaista on kun on soke ja ei uskalla myöntää että hän on jo löytänyt auttajansa joka ei ateismi eikä maailma ollut. Kiitos Herralle tästä mummosta joka on valinnut Hyvän osan !!!
- puusilima_
osaa lukea saatananpalvoja!
" Te jeesuksenmorsiamet ja muut huttujulistajat voitte jättää kommenttinne näpyttämättä ja siirtyä seuraavaan keskusteluun, tämä ei ole teitä varten." puusilima_ kirjoitti:
osaa lukea saatananpalvoja!
" Te jeesuksenmorsiamet ja muut huttujulistajat voitte jättää kommenttinne näpyttämättä ja siirtyä seuraavaan keskusteluun, tämä ei ole teitä varten."Tulis jättä kommentoimatta! Mutta on se ihana Olla uskis ja saada siunata mummi joka on menossa taivassa !! Ottakaa te muut vastaan Jeesus niin saatte mahdollisuuden nähdä hänet ihanassa olotilassa !!
- puusilima_
savonarola kirjoitti:
Tulis jättä kommentoimatta! Mutta on se ihana Olla uskis ja saada siunata mummi joka on menossa taivassa !! Ottakaa te muut vastaan Jeesus niin saatte mahdollisuuden nähdä hänet ihanassa olotilassa !!
osaa pitää turpaasi kiinni missään tilanteessa. tuo ilkeytesi kuvastaa suoraan sinun viehtymystäsi saatanaan ja hänen palvelemiseen ja muiden ahdingon ihailuun ja ilkkumiseen.
paskansuoltamisen sijaan voisit ottaa asiallisesti kantaa, jos pahuudenruhtinas vain sulle luvan siihen antaa. "ihanaa jeesus ihanaa" kommentti ei hirveästi tässä hyödytä, varsinkin kun aloittaja pyysi jättämään sellaiset selostukset.
olet siis todella ilkeä ja paholaisen vallassa, kun tuollaista teet. hommatkaas nyt sinne kaatuilubileisiinne manaaja että saavat riivaajan pois.
p.s. en usko kristinuskon oikeellisuuteen ja niiden otusten olemassaoloon, joten minua on turha sanoa saatananpalvojaksi toisin kuin sinua joka palvot saatanaa raamattusi välityksellä.
- SemiSeppä
Kuten kerrot olette keskustelleet asiasta ja vaikuttaa, että hän on päätöksensä tehnyt. Itse katsoisin turvallisemmaksi jonkin luterilaisen uskonsuuntauksen, joka jo tunnettavuutensa takia on velvollinen ainakin myötäilemään yhteiskunnan moraalikoodia, kuin jokin epämääräinen uskonlahko, jossa vaikuttavat karismaattiset henkilöt.
Mutta kuten totesin ystäväsi on tehnyt valinnan ja ehkä, niin ehkä, tulisi hyväksyä hänen valintansa.
Vaikea asia.
Vuosia, vuosia sitten isäni kuoltua äitini oli lohduttoman surullinen ja kaipasi tukijoita sekä lohduttajia, tulevaisuuden uskoa jne.
Hän sitten sattui menemään johonkin epämääräiseen Vapaaseen kirkkoon tai jokin semmoinen pieni pulju se näytti olevan. Hänet otettiin lämpimästi vastaan ja hän tunsi tulevansa todella ymmärretyksi. Kuukauden hän oli siellä käynyt ja sanoi eräänä päivänä ettei ikinä enää sinne mene. Kysyin miksi ei ja hän vastasi, että eihän ne enää mitenkään häntä kuuntele vaan hokee kokoajan Jeesus, Jeesus auta, Jumala siellä, Jumala täällä...
Sanoinkin hänelle, että sellaisia ne karismaattiset lahkot tahtovat olla. Pelkkiä tyhjiä sanoja.
Sitten äitini menikin hänelle sopivampaan seuraan eläkeläisten yhteisiin iltoihin ja oli paljon tyytyväisempi.
Tämä ei varmaan mitenkään auta ystäväsi kysymyksessä, mutta jos vänkäät vastaan hänen elämänkatsomuksen valinnassaan, niin saatat pian menettää hänen ystävyytensä. Ehkä hän voi käydä siellä lahkossansa ja te voitte edelleen keskustella syvällisesti elämästä, tunteistanne, peloista ja toiveista ilman uskonnollista sävyä.- Milian Ei.Kirj.
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin en ole enää yhtään varma mitä oikeasti menettäisin, jos ystävyytemme loppuisi.
Ellen saa suutani auki ja ilmaistua huoltani, niin joka tapauksessa tulen loitontumaan sivuun, koska en aio alkaa tuputtamaan vaihtoehtoja, jos hän ei niitä halua ottaa vastaan kokeiltaviksi.
Hyväksyn hänen valintansa siis, mutta hänen tulisi hyväksyä myös se, etten minä ystävänä halua olla seuraamassa miten hän vaipuu "koomaan" antamatta minulle mahdollisuuksia auttaa. - SemiSeppä
Milian Ei.Kirj. kirjoitti:
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin en ole enää yhtään varma mitä oikeasti menettäisin, jos ystävyytemme loppuisi.
Ellen saa suutani auki ja ilmaistua huoltani, niin joka tapauksessa tulen loitontumaan sivuun, koska en aio alkaa tuputtamaan vaihtoehtoja, jos hän ei niitä halua ottaa vastaan kokeiltaviksi.
Hyväksyn hänen valintansa siis, mutta hänen tulisi hyväksyä myös se, etten minä ystävänä halua olla seuraamassa miten hän vaipuu "koomaan" antamatta minulle mahdollisuuksia auttaa.Ei-uskonnolliseen yhteyteen liittyy eräs kokemukseni jossa ystäväni ja minä erkaannuimme erilaisten harrastusten ja uravalintojen takia. Nykyään olemme hyvänpäivän tuttuja. Ja täytyy sanoa, että en minäkään oikeastaan ole mitään menettänyt. Uusia ystäviä on tullut ja mennyt - jotkut jääneet läheisimmiksi kuin toiset.
- Missukka
"Olemme sopineet, ettemme koita toisiamme käännyttää, mutta minä alan olemaan ihan oikeasti huolissani. Pahasti. Jotain pitäisi tehdä, mutten tiedä Yhtään mitä."
Jotain pitäisi tehdä, mutta olet luvannut olla tekemättä. Tuohon ongelmaan on vaikea auttaa, jollet halua pettää hänelle antamaasi lupausta.
Jollet kestä lähipiirissäsi uskovaista ihmistä, sinun on lie "luovuttava hänestä". Jos siedät, niin ystäväsi tulee avartamaan omaa ajatusmaailmaasi.
Olettaisin, että psykologi ja liki älykkö osaa kyllä löytää vaihtoehtoja itsekin ilman sinun apuasi.
Luin kyllä, että kaipasit apua vain ateisteilta, mutta toivottavasti vastaukseni kelpaa silti.- m-ilian
En tiedä onko minusta otsikossa mainittuun.
Minä kestän kyllä uskovaisia, jotka eivät tuputa tai koko ajan puhu uskostaan. Mutta näillä näkymin aiheet alkavat pikku hiljaa muuttumaan kaikissa keskusteluissa uskonnollisiksi.
Ehkäpä hän voi avartaakin ajatusmaailmaani ystävänä, mutta ei jankuttamalla uskovaisuudesta/puhumalla uskonnollisesti koko ajan. Saa nähdä miten käy.
Luulen, että jos aiheiden supistuminen jatkuu, niin yhteydenpitokin ehkä vähenee.
>>>Olettaisin, että psykologi ja liki älykkö osaa kyllä löytää vaihtoehtoja itsekin ilman sinun apuasi. - Missukka
m-ilian kirjoitti:
En tiedä onko minusta otsikossa mainittuun.
Minä kestän kyllä uskovaisia, jotka eivät tuputa tai koko ajan puhu uskostaan. Mutta näillä näkymin aiheet alkavat pikku hiljaa muuttumaan kaikissa keskusteluissa uskonnollisiksi.
Ehkäpä hän voi avartaakin ajatusmaailmaani ystävänä, mutta ei jankuttamalla uskovaisuudesta/puhumalla uskonnollisesti koko ajan. Saa nähdä miten käy.
Luulen, että jos aiheiden supistuminen jatkuu, niin yhteydenpitokin ehkä vähenee.
>>>Olettaisin, että psykologi ja liki älykkö osaa kyllä löytää vaihtoehtoja itsekin ilman sinun apuasi.Onko uskovaisuus ainoa merkki psyykkisestä huonosta kunnosta tai mielisairaudesta hänen kohdallaan? Meinaan normaalivaihtelusta poikkeavaa. Uskallatko sanoa rehellisesti hänelle mielipiteesi, eli ilmoittaa olevasi huolissasi hänestä ja suositella psykologia/psykiatria? Käsitin, että sitä mieltä olet oikeasti.
"mutta ei jankuttamalla uskovaisuudesta/puhumalla uskonnollisesti koko ajan"
Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Toivottavasti on ohimenevää tuo jankutus ja suhteenne palautuu vastavuoroisuuteen. Kuulosti vähän siltä, että hän on rikkonut omasta puolestaan lupauksenne. - Milian Ei.Kirj.
Missukka kirjoitti:
Onko uskovaisuus ainoa merkki psyykkisestä huonosta kunnosta tai mielisairaudesta hänen kohdallaan? Meinaan normaalivaihtelusta poikkeavaa. Uskallatko sanoa rehellisesti hänelle mielipiteesi, eli ilmoittaa olevasi huolissasi hänestä ja suositella psykologia/psykiatria? Käsitin, että sitä mieltä olet oikeasti.
"mutta ei jankuttamalla uskovaisuudesta/puhumalla uskonnollisesti koko ajan"
Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Toivottavasti on ohimenevää tuo jankutus ja suhteenne palautuu vastavuoroisuuteen. Kuulosti vähän siltä, että hän on rikkonut omasta puolestaan lupauksenne.En ole tuntenut tätä ihmistä kuin vasta reilun vuoden. Taustasta ja historiasta on kertonut paljon, ja sinne liittyy vakavaa ja keskivaikeasta vaikeaan masennusta sairaalassaolojaksoineenkin.
Aion sanoa mielipiteeni ääneen ja samalla syödä myös kai sanani. Olen oikeasti huolissani ja tiedän, ettei tuo tie ole ystävälleni hyvä. Sekava mieli sekoittuu entisestään sellaisen lahkon pyörityksessä.
Hän ei ole lupaustaan rikkonut vielä. Muistaa mainita aina, ettei hänen tarkoituksensa ole käännyttää, vaan kertoa mielipiteitään. Oli tuo totta tai ei, niin hän tietää kyllä, ettei minua voi käännyttää. Ja luulisin tietävän senkin, että ärsyynnyn jos muita puheenaiheita ei tule olemaan. - Missukka
En ole tuntenut tätä ihmistä kuin vasta reilun vuoden. Taustasta ja historiasta on kertonut paljon, ja sinne liittyy vakavaa ja keskivaikeasta vaikeaan masennusta sairaalassaolojaksoineenkin.
Aion sanoa mielipiteeni ääneen ja samalla syödä myös kai sanani. Olen oikeasti huolissani ja tiedän, ettei tuo tie ole ystävälleni hyvä. Sekava mieli sekoittuu entisestään sellaisen lahkon pyörityksessä.
Hän ei ole lupaustaan rikkonut vielä. Muistaa mainita aina, ettei hänen tarkoituksensa ole käännyttää, vaan kertoa mielipiteitään. Oli tuo totta tai ei, niin hän tietää kyllä, ettei minua voi käännyttää. Ja luulisin tietävän senkin, että ärsyynnyn jos muita puheenaiheita ei tule olemaan.Ok. Just tuota varten ystävät on. Vapaakirkot on mulle tuntematonta toimintaa.
- Elwen
tuttava, tai melkeinpä ystävä, joka on invalidisoitunut. Hän on varhaisessa keski-iässä, hyvin koulutettu, ja hänkin tahtoo ajatella, että sitten taivaassa hän on taas terve.
Uskokoon rauhassa minun puolestani. - firerose
Tuli ihan mieleeni eräs ystäväni menneiltä vuosilta. Hänellä oli melkosen huonoa elämä kotonaan ja vihtyi paremmin muualla kuin kotonaan.
Jossain vaiheessa aikuisikäänsä hän sitten alkoi etsiä vastauskia uskonnosta ja eron huomasi melko pian asenteissa ja käytöksessä.
Harvemmin nähtiin enään aikuisiällä,mutta aina kun nähtiin oli hankalaa katsoa kuinka toisen olemus oli jotenkin niin kiinni uskonnossa..vaikka toisaalta taas näytti,että sen turvin hän olisi ollut toisaalta sitten iloisempi.
Minäkin mietin usein,että miten saisin hänet tuosta uskonnosta vierotettua,mutta en sitten kuitenkaan tohtinut mennä asiaan puuttumaan,koska hän muuten näytti saavan palnjon enemmän elämällään aikaan kuin koskaan ennen uskoonsa tuloa.
Vanhat haamut oli raamatun taakse laitettu ja ne näytti hyvin siellä piilossa pysyvän.
Tiemme ovat erkaantuneet jo vuosia sitten,mutta joskus mietin häntä ja ajattelen mitä hälle mahtaa kuulua nykyään...
Vaikka mua kovasti vaivasi tuo uskonnon mukaan tulo,koska itsellä on tiettyjä ajatuksia siitä,niin jotenkin en vaan kyennyt sekaantumaan asiaan kun näin toisen kerrankin hymyilevän. Ja tästä mulle on noussut se ajatus,että joku voi oikeesti tulla onnelliseksi tullessaan uskoon...vaikka itse sitä pitään ns. lume onnena.
Voihan olla,että itse en vaan näe niin syvälle siihen mielentilaan missä uskoon tullaan? =/
Ehkäpä usko on ystävällesi jokin ohi menevä vaihe elämässä tai hän humaa pian ettei se olekkaan vastaus kysymyksiin tai sitten hän oikeasti tulee siitä helpottuneeksi...aika näyttää. Mutta mä tiedän ton tunteen kun tuntuu,että ote lipeää toisesta ja se tuntuu pahalta..- isoveljesi
Miks ei joku muukin sais kokea hyötyvänsä elämästä itseään vahvemman varassa, vai onko se yksin isoveljen oikeus;)
- firerose
isoveljesi kirjoitti:
Miks ei joku muukin sais kokea hyötyvänsä elämästä itseään vahvemman varassa, vai onko se yksin isoveljen oikeus;)
siitähän viestissäni oli kysekin. Että vaikka minä en näe sitä syvyyttä,jossa uskoon tullaan sen joku muu voi nähdä ja löytää sitä kautta kadoksissa olleen hyvän olonsa. :) Tässä tiivistettynä koko asian ydin.
Eli hirmusen vaikeeta on mennä ystävänsä luokse oikomaan käsityksiä uskosta,koska toiselle ne käsitykset voivat olla oikealta tuntuvia ja oikeita,kun niistä taas itse ei perusta lainkaan :)
Siksipä minä en sinunkaan uskoasi edes yritä horjuttaa,koska A) luulen ettei se mitään horjuisi B)sinä olet uskosi kanssa onnellinen C)onnellisuutesi ilahduttaa minua ja surullisuustesi ei D) jos luopuisit uskostasi olisitko enään onnellinen? - on että
firerose kirjoitti:
siitähän viestissäni oli kysekin. Että vaikka minä en näe sitä syvyyttä,jossa uskoon tullaan sen joku muu voi nähdä ja löytää sitä kautta kadoksissa olleen hyvän olonsa. :) Tässä tiivistettynä koko asian ydin.
Eli hirmusen vaikeeta on mennä ystävänsä luokse oikomaan käsityksiä uskosta,koska toiselle ne käsitykset voivat olla oikealta tuntuvia ja oikeita,kun niistä taas itse ei perusta lainkaan :)
Siksipä minä en sinunkaan uskoasi edes yritä horjuttaa,koska A) luulen ettei se mitään horjuisi B)sinä olet uskosi kanssa onnellinen C)onnellisuutesi ilahduttaa minua ja surullisuustesi ei D) jos luopuisit uskostasi olisitko enään onnellinen?ystäväsi kokee olevansa onnellinen.
- firerose
on että kirjoitti:
ystäväsi kokee olevansa onnellinen.
että ihminen välittää ihmisestä oikeista syistä ja antaa ystävän olla onnellinen :)
Jos usko ja uskonto on ystävälleni avain onneen ja tyyneyteen,miksi ottaisin häneltä sen avaimen ja onnen pois?
Kaikkea ei tarvitse ymmärtää itse samoin,riittää et ymmärtää mikä on toiselle se hyvä.Ja mistä toisen olo hyväksi tulee. =) - isoveljesi
firerose kirjoitti:
Siksipä minä en sinunkaan uskoasi edes yritä horjuttaa,koska A) luulen ettei se mitään horjuisi B)sinä olet uskosi kanssa onnellinen C)onnellisuutesi ilahduttaa minua ja surullisuustesi ei D) jos luopuisit uskostasi olisitko enään onnellinen?En jaksa jauhaa ikuista myllyä juupas-eipäs. Kuten kerroin "käännyttäjän" tie on loppuun kuljettu;)
Kysyn vain, miksi ihmisten on niin vaikea jättää toiset ihmiset "oman onnensa nojaan" mitä uskon tai uskomattomuuden suhteen tulee. Tai ei se minua yllätä, päinvastoin. Ihan arjessa huomaa kuinka jotkut manipuloivat heikompiaan, väittävät tietävänsä mikä heille on hyväksi, vaikka heikot itsekään eivät ole sinut minuutensa kanssa.
Kohdat A, B, D ovat ihan OK, juuri näin. Kohta C on vähän mietityttävä, sillä ilman suruani en kokisi onneakaan:)
Isoveljesi - firerose
isoveljesi kirjoitti:
En jaksa jauhaa ikuista myllyä juupas-eipäs. Kuten kerroin "käännyttäjän" tie on loppuun kuljettu;)
Kysyn vain, miksi ihmisten on niin vaikea jättää toiset ihmiset "oman onnensa nojaan" mitä uskon tai uskomattomuuden suhteen tulee. Tai ei se minua yllätä, päinvastoin. Ihan arjessa huomaa kuinka jotkut manipuloivat heikompiaan, väittävät tietävänsä mikä heille on hyväksi, vaikka heikot itsekään eivät ole sinut minuutensa kanssa.
Kohdat A, B, D ovat ihan OK, juuri näin. Kohta C on vähän mietityttävä, sillä ilman suruani en kokisi onneakaan:)
IsoveljesiC kohta kertonee enemmän siitä miten minä suhtaudun sinuun onnellisena tai surullisena...elikkäs mieluummin olet onnellinen :)siis jos multa kysytään.
Mutta tosi tuokin surua ja onnea tarvitaan sopivasti kumpaakin.
- puusilima_
tuo alkaa kyllä kuulostaa ihan jo erittäin pahalta, kun miettii vaikkapa savonarolan käännyttämistä ateistiksi. ei taida onnistua ihan helposti kun on sen verran pahasti vinksahtanut.
vaikea on toisen mieltä muuttaa sanoipa sille mitä hyvänsä. itse en näe tuossa mitään mahdollisuutta vaikuttaa hänen tahtoonsa vaan hän varmasti päättää itse "hihhuloituuko" vai ei ihan ilman muiden mielipiteitä tai kannanottoja huomioimatta.
hänen elämäntilanteensa huomioon ottaen, kaikenlainen vastaanlaittaminen voi jopa tuhota koko ystävyyden vain jonkun uskomuksen takia. onko se sitten järkevää voi miettiä ihan itse.
ainakin tekisin selväksi asian, että jos hän aikoo olla "varamummu" niin uskonnonasiat voi pitää ihan omana tietonaan. hihhuleilla kun on tapana hyväksikäyttää juuri lapsia, kuten hyvin tiedät.
siis tuo kannattaa tehdä sille selväksi ihan ystävällisesti(varovasti?) ja *tähän voit asettaa haluamasi uhkauksen* , jonka avulla luulet että hihellyshömpätys jää lapsilta kuulematta.
esimerkkinä vaikkapa:
-vetoat sopimukseen käännyttelyistä (tämän voit ympätä matkaan ja perustella sitä vapaalla tahdolla jonka jumala antoi, tuskin se lähtee j:tänsä vastustamaan)
-huonompi vaihtoehto on ei nähdä ikinä enää
-sanot teidän olevan islamin uskossa :) heh no toi oli vähän vitsi, piristykseksi.
toivottavasti tästä nyt jotain apua oli.- Milian Ei.Kirj.
Minä en itse asiassa ole koskaan ennen ollut tällaisessa tilanteessa, joten ei ole mitään kokemustakaan kun voisi auttaa. Ja kun kyseessä ei mielestäni ole mikään tavallinen hihhuloituva aivonsa narikkaan unohtanut pilipalipelle, niin vielä hankalampaa on.
>>>..kaikenlainen vastaanlaittaminen voi jopa tuhota koko ystävyyden vain jonkun uskomuksen takia. onko se sitten järkevää voi miettiä ihan itse. >ainakin tekisin selväksi asian, että jos hän aikoo olla "varamummu" niin uskonnonasiat voi pitää ihan omana tietonaan. hihhuleilla kun on tapana hyväksikäyttää juuri lapsia, kuten hyvin tiedät.
- FemDOG
Terve,
Todella surullista kuulla.
En tiedä mutta tässä ehkä jokunen näkökulma asiaan. Mielestäni lupausta ei tarvitse pitää, jos omasta mielstäsi sen purkaminen on parempi. Voi olla että ystäväsi on toista mieltä, mutta sinä voit mielestäni hyvin seurata omaa omaatuntoasi.
Ystäväsi ehkä kokee että hän ei ole tullut kuulluksi omassa tuskassaan, ja tällöin hihhuleitten pseudohyväksyntä saattaa antaa vaikuleman että hän on löytänyt jotain hänelle sopivaa.
Ystäväsi ehkä kaipaa hyväksyntää ja onnistumisen kokemuksia. Olisko hän jollain alueella erityisen luova? Voisiko tätä vahvistaa? Olisko joku harrastus minkä kautta hän voisi kokea onnistuvansa?
Tiedätkö onko jotain vertaisryhmiä, jotka voisivat auttaa, ottaa huomion pois harhauskoista?
Toisaalta taas jos usko antaa hänelle lohtua ja turvaa, eikä riistä häntä, niin voi sekin olla hyväksyttävissä.
Sen mitä voit on yrittää parhaasi. Parhaallasi ei ole määräkriteeriä. Vähän tai paljon, mikä tahansa on riittävää. Ketään et voi pelastaa, voit kyllä näyttää ettei maailma tarvitse yliluonnollisia olioita, mutta hänen pitää tämä itse tajuta. Parhaasi yrittämällä olet tehnnyt kaiken mitä voit.
FemDOG- Milian Ei.Kirj.
>>>Mielestäni lupausta ei tarvitse pitää, jos omasta mielstäsi sen purkaminen on parempi.>Ystäväsi ehkä kokee että hän ei ole tullut kuulluksi omassa tuskassaan, ja tällöin hihhuleitten pseudohyväksyntä saattaa antaa vaikuleman että hän on löytänyt jotain hänelle sopivaa. >Olisko hän jollain alueella erityisen luova? Voisiko tätä vahvistaa? Olisko joku harrastus minkä kautta hän voisi kokea onnistuvansa? >Ketään et voi pelastaa, voit kyllä näyttää ettei maailma tarvitse yliluonnollisia olioita, mutta hänen pitää tämä itse tajuta.>>>
Minun pitäisi keksiä jokin lyhyehkö terävä lause tai kaksi, joilla saada tämä ihminen pysähtymään ja miettimään.
Mitään pitkiä virsiä en ala toitottamaan, koska silloin se menee pulputuskäännytykseksi, mikä on raivostuttavaa.
Ystäväni on erityisen ihastunut vapaakirkkonsa pastoriin; on kuulema todella karismaattinen hauska veikko. Varoittelin, että sellaisia ne kaikki lahkojohtajat ovat, mutta hän viisveisasi faktan ja sanoi vain pitävänsä "tunteikkaista tarinankertojista".
Todella hämmentävää.
- Dresden
Ehkä tässä tilanteessa uskontoa voisi yrittää korvata jollakin muulla aktiviteetilla, josta kyseinen ihminen saisi voimia uskonnon sijasta. Onko hänellä mitään harrastuksia ennestään ja mitä epäilet, että hän pystyisi tekemään, kun hän on ilmeisesti liikuntarajoitteinen? Tietenkin tämä saattaisi vaatia sinultakin sitoutumista tämän ihmisen harrastukseen jossakin määrin, jotta hän pääsee edes alkuun.
- Milian Ei.Kirj.
Sehän tässä niin hölmöä onkin, että sen ihmisen elämän arki on aivan täynnä touhua ja puuhaa. On harrastuskia, kuntoutusta, vapaaehtoistyötä, matkustelua jne jne.
Meni ilmeisesti vielä niin päin, että hänen piti alkaa järjestämään aikaa vapaakirkossa käynneille, jotta raamattupiireihin ja rukousiltoihin joskus pääsee.
Apua hänelle on saatava, mutta minulla ei ole mitään mahdollisuuksia sitoutua häneen niin paljoa kuin ehkä vaadittaisiin. - Dresden
Sehän tässä niin hölmöä onkin, että sen ihmisen elämän arki on aivan täynnä touhua ja puuhaa. On harrastuskia, kuntoutusta, vapaaehtoistyötä, matkustelua jne jne.
Meni ilmeisesti vielä niin päin, että hänen piti alkaa järjestämään aikaa vapaakirkossa käynneille, jotta raamattupiireihin ja rukousiltoihin joskus pääsee.
Apua hänelle on saatava, mutta minulla ei ole mitään mahdollisuuksia sitoutua häneen niin paljoa kuin ehkä vaadittaisiin.Nyt on kyllä pakko nostaa kädet pystyyn kun ei tule enää mitään uusia apuja mieleen. Täytyy nyt vielä koittaa miettiä jos tulee jotakin mieleen.
- Jansku H
Ethän sinä voi tietää mikä toisen tekee onnelliseksi tai onnettomaksi. Sinä nyt näet omasta ympyröistäsi käsin ja yrität saada ystäväsikin samaan muottiin? Tuo muotti voi tehdä toisen ihmisen onnettomammaksi.
Onko tuo nyt sitä suvaitsevaisuutta?
Mitä väliä sillä on oikeesti sulle uskooko joku Jumalaan vai uskooko siihen ettei Jumalaa ole?
Tuntuu kuin sinä yrittäisit käännyttää nyt ystävääsi omaan uskonkäsitykseen!- Milian Ei.Kirj.
Muokkaampas oman tekstisi seuraavanlaiseksi ja kysyn loppuun jotain ratkaisevaa:
"Ethän sinä voi tietää mikä toisen tekee onnelliseksi tai onnettomaksi. Sinä nyt näet omasta uskonnollisista ympyröistäsi käsin ja yrität saada ystäväsikin samaan muottiin? Tuo muotti voi tehdä toisen ihmisen onnettomammaksi.
Onko tuo nyt sitä suvaitsevaisuutta koittaa käännyttää ihmisiä uskoon?
Mitä väliä sillä on oikeesti sulle uskooko joku Jumalaan vai uskooko siihen ettei Jumalaa ole?
Tuntuu kuin sinä yrittäisit käännyttää nyt ystävääsi omaan uskonkäsitykseen!"
Mitäs olet Mieltä?
*
Minä ymmärtääkseni näen hyvin läheltä mitä ystävälleni on tapahtumassa ja ottaen kokonaisuuden huomioon, se ei lupaa hyvää.
Ystäviä autetaan hädässä, eikö? Siihen kyselen nyt apuja, en mihinkään tuputuskäännyttämiseen. - Jansku H
Muokkaampas oman tekstisi seuraavanlaiseksi ja kysyn loppuun jotain ratkaisevaa:
"Ethän sinä voi tietää mikä toisen tekee onnelliseksi tai onnettomaksi. Sinä nyt näet omasta uskonnollisista ympyröistäsi käsin ja yrität saada ystäväsikin samaan muottiin? Tuo muotti voi tehdä toisen ihmisen onnettomammaksi.
Onko tuo nyt sitä suvaitsevaisuutta koittaa käännyttää ihmisiä uskoon?
Tuntuu kuin sinä yrittäisit käännyttää nyt ystävääsi omaan uskonkäsitykseen!"
Mitäs olet Mieltä?
*
Minä ymmärtääkseni näen hyvin läheltä mitä ystävälleni on tapahtumassa ja ottaen kokonaisuuden huomioon, se ei lupaa hyvää.
Ystäviä autetaan hädässä, eikö? Siihen kyselen nyt apuja, en mihinkään tuputuskäännyttämiseen.Kuule, sanot tietäväsi mikä on toiselle parasta tai mikä ei. Haluat tietenkin vaikuttaa toiseen omasta maailmankatsomuksestasi, siis omasta uskostasi käsin.
Entä se, kun joku löytää Jumalan ja kokee aidosti että se on parasta mitä elämässä on tapahtunut ja haluaa kertoa siitä sinulle? Tuo tekee sen omaan kokemukseensa perustuen ja haluaa silloin sinullekin hyvää omasta näkökulmastaan, vaikka itse et sitä arvostaisi pennin vertaa...
Mitä voit tarjota ystävällesi sellaista mitä hänellä ei olisi jo ilman Jumalaa? Mitä voit antaa tilalle siihen tyhjyyteen mitä hän saattaa kokea?
Kuule, sanon sulle niinkuin tuo Gamaliel aikoinaan:
"antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." - Milian Ei.Kirj.
Jansku H kirjoitti:
Kuule, sanot tietäväsi mikä on toiselle parasta tai mikä ei. Haluat tietenkin vaikuttaa toiseen omasta maailmankatsomuksestasi, siis omasta uskostasi käsin.
Entä se, kun joku löytää Jumalan ja kokee aidosti että se on parasta mitä elämässä on tapahtunut ja haluaa kertoa siitä sinulle? Tuo tekee sen omaan kokemukseensa perustuen ja haluaa silloin sinullekin hyvää omasta näkökulmastaan, vaikka itse et sitä arvostaisi pennin vertaa...
Mitä voit tarjota ystävällesi sellaista mitä hänellä ei olisi jo ilman Jumalaa? Mitä voit antaa tilalle siihen tyhjyyteen mitä hän saattaa kokea?
Kuule, sanon sulle niinkuin tuo Gamaliel aikoinaan:
"antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."Kuulehan neiti
Kyse on nyt siitä, että minä haluan tarjota vaihtoehtoja sille lahkoon kuulumiselle. esim sellaista, että voi hyvinkin Uskoa Uskonnollisesti, mutta tarvitaanko siihen tyhjiin imeviä lahkoja apuun. En ole viemässä häneltä Uskoa pois enkä sellaista koskaan tekisikään, koska siitä hän saa nähtävästi voimaa ja turvaa itselleen.
>>>..siis omasta uskostasi käsin.> Entä se, kun joku löytää Jumalan ja kokee aidosti että se on parasta mitä elämässä on tapahtunut ja haluaa kertoa siitä sinulle?>ja haluaa silloin sinullekin hyvää omasta näkökulmastaan, vaikka itse et sitä arvostaisi pennin vertaa...>Mitä voit tarjota ystävällesi sellaista mitä hänellä ei olisi jo ilman Jumalaa? Mitä voit antaa tilalle siihen tyhjyyteen mitä hän saattaa kokea?
- absurdisti
Itse ajattelen että uskonto on vain mielipidekokoelma. Joillakin ihmisillä mielipiteet vaihtuvat tiheämpään, jotkut suhtautuvat niihin kiivaasti ja jotkut eivät oikien itsekään tiedä mitä mieltä ovat.
Tuskinpa kukaan ajattelee asioista täsmälleen samalla tavoin kuin vaikkapa 10 vuotta sitten.
Mielipiteet vaihtuvat, mutta ystävät pysyvät.
Jos haluaa ystäviä, jotka ajattelevat samalla tavoin kuin itse, niin sitten pitänee kait vain vaihtaa ystäviä tiheämpään. Pitkäaikaisissa ihmissuhteissa pitää varautua ajoittaisiin hurahtamisiin. Oli sitten kyseessä vapaakirkko tai verkostomarkkinointi.- absurdisti
"Hän sanoo uskonnollisen uskonsa olevan täysin tahdon alainen ja tietoisen valinnan kautta haluttu asia, ei "hihhuloitumisen" aikaan saannosta."
Tuollainen tahdonalainen ja tietoinen usko on juuri sitä 'hihhuloitumista', eli kuuluu näihin ns. uskonratkaisu lahkojen oppeihin: Hellarit, JT:t, mormoonit, vapaakirkko jne. - Milian Ei.Kirj.
absurdisti kirjoitti:
"Hän sanoo uskonnollisen uskonsa olevan täysin tahdon alainen ja tietoisen valinnan kautta haluttu asia, ei "hihhuloitumisen" aikaan saannosta."
Tuollainen tahdonalainen ja tietoinen usko on juuri sitä 'hihhuloitumista', eli kuuluu näihin ns. uskonratkaisu lahkojen oppeihin: Hellarit, JT:t, mormoonit, vapaakirkko jne.>>>Tuollainen tahdonalainen ja tietoinen usko on juuri sitä 'hihhuloitumista', eli kuuluu näihin ns. uskonratkaisu lahkojen oppeihin: Hellarit, JT:t, mormoonit, vapaakirkko jne.
- absurdisti
>>>Tuollainen tahdonalainen ja tietoinen usko on juuri sitä 'hihhuloitumista', eli kuuluu näihin ns. uskonratkaisu lahkojen oppeihin: Hellarit, JT:t, mormoonit, vapaakirkko jne.
Tuo uskonvalinta on tietenkin vastakkainen näkemys perinteiselle luterilaisuudelle, jossa usko ei ole ihmisen teko, vaan lahja Jumalalta tai muuta vastaavaa.
- Eka kerta
on tämä, kun atet keskustelevat keskenään. Melko toivotonta jutustelua, tyhjäkäyntiä koko ajan.
Kun Milian tunnustaa olevansa VAINOHARHAINEN, kukaan ateisti ei uskalla sanoa sinulle/hänelle suoraan: hae itse apua!
Kun Milian on HUOLISSAAN. PAHASTI, miksi ateisti ei tee muuta kuin "otan osaa", "kamalaa on"??
Et sinä Milian ole huolissasi tästä mummelista, olet huolissasi ITSESTÄSI, niin kuin aina olet ollut, kun tänne kirjoittelet.
Olet AINA tässä tilanteessa, koska pakenet ITSEESI. Tässä on ateismin syvin rotko, sen vihonviimeisin tila, josta viisas ihminen tajuaa nousta ylös, etsiä APUA ja . . . jääköön sanomatta, että et taas suutu.
Kuuliaisuutta on monenlaista. Kuuliaisuus vain omalle äänelleen vie syövereihin, sillä kuuliaisuudesta voi tulla uhrina olemisen kokemus. Tämä uhrina oleminen on joka tapauksessa kaikessa, mikä menee liikaa ihmiseen tai liikaa uskomiseen päin. Siksi meitä neuvotaan valitsemaan kuuliaisuus, se joka nostaa ja kantaa, ei hukuta ja vie pois muista ihmisistä.
Kirkon tehtävänä maailmassa on näyttää Jumalan kunnia ja ihmisen pienuus. Hänessä kaikenlainen epätietoinen, vajavainen ja epäilyksenalainen muuntuu TOTUUDEKSI, joka valaisee pimeyteen asti.- Eka kerta
tuli tokavikaan kappaleeseen. Piti sanoa: Uhrina olemisen tuntua on kaikessa, mikä on pelkästään ihmisen ajatuksia tai pelkästään uskon ajatuksia. Luonnollinen ihminen kokee noin. Syntyy vastarintaa.Silti meitä kehoitetaan olemaan mieluummin kuuliaisia, ettemme joutuisi uhrin osaan, jolla aina menee huonosti.
(ei tosiaankaan ole sen selvempää ;)) - Milian Ei.Kirj.
Tuo syväluotaava analyysisi oli aika onneton. Voin vain arvailla, mitkä olivat motiivisi yleensäkään ketjuun vastaamiseen. Luulen syyn olevan lähimpänä turhautumista, kateutta, pelkoa ja itseinhoasi.
>>>Kun Milian tunnustaa olevansa VAINOHARHAINEN, kukaan ateisti ei uskalla sanoa sinulle/hänelle suoraan: hae itse apua! >Kun Milian on HUOLISSAAN. PAHASTI, miksi ateisti ei tee muuta kuin "otan osaa", "kamalaa on"?? >Et sinä Milian ole huolissasi tästä mummelista, olet huolissasi ITSESTÄSI, niin kuin aina olet ollut, kun tänne kirjoittelet. >Olet AINA tässä tilanteessa, koska pakenet ITSEESI.>. . jääköön sanomatta, että et taas suutu. >Siksi meitä neuvotaan valitsemaan kuuliaisuus, se joka nostaa ja kantaa, ei hukuta ja vie pois muista ihmisistä.>Kirkon tehtävänä maailmassa on näyttää Jumalan kunnia ja ihmisen pienuus.>Hänessä kaikenlainen epätietoinen, vajavainen ja epäilyksenalainen muuntuu TOTUUDEKSI, joka valaisee pimeyteen asti. - Eka kerta
Tuo syväluotaava analyysisi oli aika onneton. Voin vain arvailla, mitkä olivat motiivisi yleensäkään ketjuun vastaamiseen. Luulen syyn olevan lähimpänä turhautumista, kateutta, pelkoa ja itseinhoasi.
>>>Kun Milian tunnustaa olevansa VAINOHARHAINEN, kukaan ateisti ei uskalla sanoa sinulle/hänelle suoraan: hae itse apua! >Kun Milian on HUOLISSAAN. PAHASTI, miksi ateisti ei tee muuta kuin "otan osaa", "kamalaa on"?? >Et sinä Milian ole huolissasi tästä mummelista, olet huolissasi ITSESTÄSI, niin kuin aina olet ollut, kun tänne kirjoittelet. >Olet AINA tässä tilanteessa, koska pakenet ITSEESI.>. . jääköön sanomatta, että et taas suutu. >Siksi meitä neuvotaan valitsemaan kuuliaisuus, se joka nostaa ja kantaa, ei hukuta ja vie pois muista ihmisistä.>Kirkon tehtävänä maailmassa on näyttää Jumalan kunnia ja ihmisen pienuus.>Hänessä kaikenlainen epätietoinen, vajavainen ja epäilyksenalainen muuntuu TOTUUDEKSI, joka valaisee pimeyteen asti.Milianille ja rauhallista, aurinkoista päivänjatkoa.
Olen seurannut jutusteluasi pitkään ja mielestäni ehdottelet hyviä puheenaiheita. Harmi vain, että sinunlaisesi ihmiset kiertävät myös omaa kehäänsä, omien pelkojensa varassa eläen.
Ei tähänkään amuupäivään tarvita niin kummoisia hengellisiä tai ateistisia mietteitä, sehän olisi kahleissaoloa. Tästäkin päivästä tulee hyvä, kun tekee jotain tähdellistä jonkun ihmisen kohdalle. Se voi olla vaikka mitä, puhelu jonnekin esim. ei sen hengellisempää tai jumalattomampaa. Arkeen meidät on pantu työtä tekemään, nauttimaan tuloksista niin kauan, kuin voimia riittää ja kekseliäisyyttä uuden kokemiseen.
Ehkä mielestäsi elän kristittynä aivan väärin, kun en tämän enempää taivu muita houkuttelemaan omille teilleni. Tie kun on niin arkisen ihana.
Jos haisen kateudelle, harmi, ainakaan en kadehdi osaasi "attena", se kun ei missään määrin ole kateuteni aihe.
Eiköhän kaikilla olisi helpompi elää, kun ei niin paljoa sorruttaisi antamaan omia ohjeitamme (helmasynti meille kristityille).
Pahinta ovat "valkoiset valheet", ne, joiden keskellä kaksi kristittyä saattaa elää rinta rinnan ja toisiaan takana tai edessä morkaten, antaen huonon kuvan kristillisyydestä. Kaipa ateisti elää samoin, tuskin te ihmisiä parempia olette?
Kosketa otsaasi, sieltä lähtevät ajatuksesi, kosketa suutasi, sieltä ajatuksesti tupsahtavat esiin ja kosketa sydämesi kohtaa, se on lopullinen
hyvien tai huonojen ajatusten päätepiste.
Huumorintajustasi. Joo, olet huumoria täynnään, varsinkin kirjoittaessasi jotain toisinajattelevaa kohtaan. Itseäsi kohtaan on huumorin vastaanottaminen jo vaikeampaa, kyllä siinä loukkaantuu helposti monikin "atte", jos joku Milianille tölväisee. Taidat olla ihan "pomoja", sillä kukaan ateisti ei tunnu välittävän, jos sinulla on huono olo. Sehän ei lähde pelkällä juu juu ja voi voi sanoilla. Yleensä johtajahahmot ovat kaikista yksinäisimpiä, sillä heitä on vaikea lähestyä.Ettekö uskalla ehdottaa toisillenne terapiassa käymistä? Eihän siinä voi olla mitään hävettävää enää nykyaikana.
Olet aidosti huolissasi "lähisukulaisesi" mielenterveydestä, sanot ja minä sanon: olen aidosti huolissani sinun omasta mielenterveydestäsi. Nyt en tarkoita minkäänlaista kirkollista avunhakemista, vaan ihan tavallista terv.keskuksen kautta lähetettä juttelemaan asioista, jotka mieltäsi painavat.
Tuntuu vain siltä, että oman kyvykkyytesi syvästi tuntien, et voi keskustella muitten kuin ateistien kanssa. Mutta - mutta, saatko heistä tarpeeksi keskusteluapua. kovin heikolta näyttää, kun viestejä lukee. Pyrithän muuten ihmisten yhteyteen, sinulla on paljon annettavaa, muutakin kuin jumalattoman elämän esiinmarssia.
Tämmöistä tänä aamupäivänä kertoili "paskiainen". - firerose
Eka kerta kirjoitti:
Milianille ja rauhallista, aurinkoista päivänjatkoa.
Olen seurannut jutusteluasi pitkään ja mielestäni ehdottelet hyviä puheenaiheita. Harmi vain, että sinunlaisesi ihmiset kiertävät myös omaa kehäänsä, omien pelkojensa varassa eläen.
Ei tähänkään amuupäivään tarvita niin kummoisia hengellisiä tai ateistisia mietteitä, sehän olisi kahleissaoloa. Tästäkin päivästä tulee hyvä, kun tekee jotain tähdellistä jonkun ihmisen kohdalle. Se voi olla vaikka mitä, puhelu jonnekin esim. ei sen hengellisempää tai jumalattomampaa. Arkeen meidät on pantu työtä tekemään, nauttimaan tuloksista niin kauan, kuin voimia riittää ja kekseliäisyyttä uuden kokemiseen.
Ehkä mielestäsi elän kristittynä aivan väärin, kun en tämän enempää taivu muita houkuttelemaan omille teilleni. Tie kun on niin arkisen ihana.
Jos haisen kateudelle, harmi, ainakaan en kadehdi osaasi "attena", se kun ei missään määrin ole kateuteni aihe.
Eiköhän kaikilla olisi helpompi elää, kun ei niin paljoa sorruttaisi antamaan omia ohjeitamme (helmasynti meille kristityille).
Pahinta ovat "valkoiset valheet", ne, joiden keskellä kaksi kristittyä saattaa elää rinta rinnan ja toisiaan takana tai edessä morkaten, antaen huonon kuvan kristillisyydestä. Kaipa ateisti elää samoin, tuskin te ihmisiä parempia olette?
Kosketa otsaasi, sieltä lähtevät ajatuksesi, kosketa suutasi, sieltä ajatuksesti tupsahtavat esiin ja kosketa sydämesi kohtaa, se on lopullinen
Huumorintajustasi. Joo, olet huumoria täynnään, varsinkin kirjoittaessasi jotain toisinajattelevaa kohtaan. Itseäsi kohtaan on huumorin vastaanottaminen jo vaikeampaa, kyllä siinä loukkaantuu helposti monikin "atte", jos joku Milianille tölväisee. Taidat olla ihan "pomoja", sillä kukaan ateisti ei tunnu välittävän, jos sinulla on huono olo. Sehän ei lähde pelkällä juu juu ja voi voi sanoilla. Yleensä johtajahahmot ovat kaikista yksinäisimpiä, sillä heitä on vaikea lähestyä.Ettekö uskalla ehdottaa toisillenne terapiassa käymistä? Eihän siinä voi olla mitään hävettävää enää nykyaikana.
Olet aidosti huolissasi "lähisukulaisesi" mielenterveydestä, sanot ja minä sanon: olen aidosti huolissani sinun omasta mielenterveydestäsi. Nyt en tarkoita minkäänlaista kirkollista avunhakemista, vaan ihan tavallista terv.keskuksen kautta lähetettä juttelemaan asioista, jotka mieltäsi painavat.
Tuntuu vain siltä, että oman kyvykkyytesi syvästi tuntien, et voi keskustella muitten kuin ateistien kanssa. Mutta - mutta, saatko heistä tarpeeksi keskusteluapua. kovin heikolta näyttää, kun viestejä lukee. Pyrithän muuten ihmisten yhteyteen, sinulla on paljon annettavaa, muutakin kuin jumalattoman elämän esiinmarssia.
Tämmöistä tänä aamupäivänä kertoili "paskiainen".mutta oli tossa sun kirjoituksessa ihan asiaakin.
Vaikka en tiedä onko niistä itse aloituksessa läpi käytävään tilanteeseen apua.
Puhelu ystävälle on joskus päivän paras työ ja teko.Voi pelastaa kummankin päivän.
Tätä kokeilin,utelias kun olen...
>>Kosketa otsaasi, sieltä lähtevät ajatuksesi, kosketa suutasi, sieltä ajatuksesti tupsahtavat esiin ja kosketa sydämesi kohtaa, se on lopullinen
hyvien tai huonojen ajatusten päätepiste.>>
Ja täytyy sanoa,että ihan hyvä muisti sääntö,etenkin mulle jolta meinaa lipsua sammakoita suusta aika usein.Siis juttua ilman ajattelua ensin.. - puusilima_
Eka kerta kirjoitti:
Tämmöistä tänä aamupäivänä kertoili "paskiainen".asiaa jota tuossa aiemmin esitit, että muut ateistit eivät sano mitään tai sanovat "otan osaa" tms.
no omasta puolestani sanon, että en osaa auttaa asiassa. jos sanon omat näkemykseni niin todennäköisesti saan jonkun vain suuttumaan. en ole koskaan joutunut tuollaiseen tilanteeseen, joten omatkin fiilikset asiasta on vielä määrittelemättömät.
odotitko että kaikilla ateisteilla olisi vastaus oikeaan toimintaan tilanteessa?
oma mielipiteeni on että jokaisella on oikeus uskoonsa ja elämäntyyliinsä, kunhan hän vain tekee ratkaisunsa täysissä järjissä, eikä joudu esim. vaikkapa nyt jonkin lahkolaisen manipuloimaksi.
ihmisen mielenterveydellä ei pidä leikkiä, olipa kyse mistä hyvänsä.
no sanonpa nyt kuitenkin, että jos minä olisin tilanteessa niin veisin sen ihmisen äkkiä lekuriin juttelemaan asioista ja estäisin menemisen lahkomiitingeihin ainakin niin kauan että pää on varmasti kondiksessa.
"Tuntuu vain siltä, että oman kyvykkyytesi syvästi tuntien, et voi keskustella muitten kuin ateistien kanssa."
oletkos miettinyt mistä se johtuu? voisiko kyseessä olla vaikkapa omien näkemysten pakkotuputus ja vaihtoehdoitta jättäminen? vai antaako kiihkohihhuli muka vaihtoehtoja helvettiin toivottamisen sijaan? - Milian Ei.Kirj.
Eka kerta kirjoitti:
Tämmöistä tänä aamupäivänä kertoili "paskiainen".Jätät vastaamatta kaikkiin kysymyksiini, jätät jälleen perustelematta väitteesi ja teet samaa mitä moni muu uskovainen; koitat edellä mainittuja peitelläkseni vedota tunteisiin ja teet outoja pätelmiä sinulle täysin tuntemattoman ihmisen mielenterveydestä yms.
Läpinäkyvää ja lapsellista.
En ala keskustelemaan "pulun" kanssa tämän enempää. Menee aikaa vain hukkaan. - Eka kerta
Jätät vastaamatta kaikkiin kysymyksiini, jätät jälleen perustelematta väitteesi ja teet samaa mitä moni muu uskovainen; koitat edellä mainittuja peitelläkseni vedota tunteisiin ja teet outoja pätelmiä sinulle täysin tuntemattoman ihmisen mielenterveydestä yms.
Läpinäkyvää ja lapsellista.
En ala keskustelemaan "pulun" kanssa tämän enempää. Menee aikaa vain hukkaan.ja perustelujen perusteluja... Tässä sitä mennään, mukamas rinta rinnan ja ihan eri raiteilla. Puusilimä väittää, että puhun liian suoraan (niin ymmärsin) ja sinä väität, että kiertelen ja kaartelen kuin lennokki taivaalla. En vetoa tunteisiisi, vetoan järkeesi.
Minustakin oli aika lapsellista (sinulta) ruveta kertoilemaan "sukulaisenne" mielenterveydestä. Eihän näitä asioita kaiketi kuulu levitellä pitkin ja poikin mäeltä toiselle, vai olisiko Lapissa toisenlainen akka-laki? Jos näin on, olette paljon poikkeavia meistä keski-, ja etelä-suomen ihmisitä. Ja - Pohojanmaalla tuskin noin toimitaan.
Ai niin, nyt olen pulu-paskiainen. Sopii erinopmaisesti, täällä haiskahtaa jo. Kun keskustelumme nyt päättyy, ottakaa ateistit todesta tuo ihminen ja reilusti sanokaa, mitä ajattelette. Yhtään vetoamatta siihen, että tunnette toisenne. Aina ei aviopuolisokaan tajua, mitä vierellä elelevä mielessään miettii...
Mukavaa illanjatkoa. - puusilima_
Eka kerta kirjoitti:
ja perustelujen perusteluja... Tässä sitä mennään, mukamas rinta rinnan ja ihan eri raiteilla. Puusilimä väittää, että puhun liian suoraan (niin ymmärsin) ja sinä väität, että kiertelen ja kaartelen kuin lennokki taivaalla. En vetoa tunteisiisi, vetoan järkeesi.
Minustakin oli aika lapsellista (sinulta) ruveta kertoilemaan "sukulaisenne" mielenterveydestä. Eihän näitä asioita kaiketi kuulu levitellä pitkin ja poikin mäeltä toiselle, vai olisiko Lapissa toisenlainen akka-laki? Jos näin on, olette paljon poikkeavia meistä keski-, ja etelä-suomen ihmisitä. Ja - Pohojanmaalla tuskin noin toimitaan.
Ai niin, nyt olen pulu-paskiainen. Sopii erinopmaisesti, täällä haiskahtaa jo. Kun keskustelumme nyt päättyy, ottakaa ateistit todesta tuo ihminen ja reilusti sanokaa, mitä ajattelette. Yhtään vetoamatta siihen, että tunnette toisenne. Aina ei aviopuolisokaan tajua, mitä vierellä elelevä mielessään miettii...
Mukavaa illanjatkoa.no kyllä, puhut liian suoraan tai oikeastaan sinä solvaat miliania mt-ongelmaiseksi ja yrität väliin ympätä vielä ajatuksesi ainoastaoikeasta jumalasta ,ilmeisesti siksi että huomio saataisiin pois originaali ongelmasta joka oli tämän mummun hihhuliseuroissa käynti, joka voitaisiin ihan hyvin korvata jollain tervejärkisellä uskonto paikalla. vaikkapa nyt sit se ev.lut. kirkko.
minusta on aika lapsellista alkaa puluna paskomaan ihan erijuttua mistä on edes puhe. siinä mielessä sinä kaartelet ja kiertelet.
ei jumalauta.. pitääkö tällaista asiaa selvittää jollekin? no huh huh.. onko sulla oikeasti pulun aivot vai haluatko vain kiusata?
nämäkin sinun keskustelusi johtivat, kuten aina kiihkohihhulin tapauksessa siihen, että tapellaan onko jumalaa olemassa ja onko ateismi uskonto vai ei. ihme palikka kun pitää joka keskusteluun ympätä tappelua jostain saatanasta ja siitä onko se olemassa vai ei.
haehan nyt itse apua ihan lääkäristä.
Hienoa että välität lähimmäisistäsi mutta et taida ymmärtää mitä olet tekemässä.
Tämä henkilö ei menetä elämältään mitään käydessään vapaakirkon tilaisuuksissa. Jos hän kokee saavansa sieltä sisältöa ja voimaa elämäänsä niin miksi haluat kieltää sen häneltä? Jokainen saa voimansa jostain ja kuten itse sanoit hän on fiksu ihminen ja osaa päättää itse omista asioistaan. Ja eikö sinua yhtään ihmetytä että kun hän kerran on fiksu ja psykologin koulutuksen saanut ihminen ja hän haluaa uskoa..eikös siinä sittenkin voisi olla jotain mitä sinunkin kannattaisi tutkia..
Voimia sinulle ja toivon että tuet ja tätä ihmistä hänen OMASSA päätöksessään.- Milian Ei.Kirj.
Muutamat ovat täällä ilmeisesti käsittäneet, että minä olen suunnittelemassa jotain "teippaan tuoliin ja pakotan ateismiin"-hyökkäystä.
Minä haluaisin antaa tälle ihmiselle vaihtoehtoja mitä miettiä ja Itse päättää jatkosta.
>>>Tämä henkilö ei menetä elämältään mitään käydessään vapaakirkon tilaisuuksissa.>eikös siinä sittenkin voisi olla jotain mitä sinunkin kannattaisi tutkia.. >Voimia sinulle ja toivon että tuet ja tätä ihmistä hänen OMASSA päätöksessään. - eka kerta
Muutamat ovat täällä ilmeisesti käsittäneet, että minä olen suunnittelemassa jotain "teippaan tuoliin ja pakotan ateismiin"-hyökkäystä.
Minä haluaisin antaa tälle ihmiselle vaihtoehtoja mitä miettiä ja Itse päättää jatkosta.
>>>Tämä henkilö ei menetä elämältään mitään käydessään vapaakirkon tilaisuuksissa.>eikös siinä sittenkin voisi olla jotain mitä sinunkin kannattaisi tutkia.. >Voimia sinulle ja toivon että tuet ja tätä ihmistä hänen OMASSA päätöksessään.Tuiskutyttö osasi sanoa juuri niitä sanoja, joita atet eivät ole sinulle sanoneet.
Katsoin nimimerkkinsä, ei ole hänenkään elämä helppoa, kun anoreksian kanssa taistelee. Siitä huolimatta hän lähestyi sinun ongelmaasi "vihreän iloisesti", täynnä toivoa kohdallesi.
Sanot, että sinulla ei ole mt-ongelmia. Ehkä et niitä itse huomaa, koska torjut sen kamalana asiana, muut kyllä sen näkevät/lukevat ja alkavat olla sinusta huolissaan.
Paha fyysinen vamma voi suojata ihmistä, ei se ole automatio mt-ongelmiin.
Monet vammaiset ovat vahvempia sieto-ja kestokyvyltään, kuin konsanaan nk. fyysisesti terveet.
Haluat myös jäädä uskonnolliseten lahkojen "tutkinnassa" porstuapiiriin, siellä on jo tarpeeksi turvallista. Niin tekisin sinuna minäkin. Manipulointi on inhottavaa, tulee se mistä päin tahansa.
Panin merkille sanasi: "menetän hermoni herkästikin ..." Tuon uskon täysin. Sinä olet Milian, jolle kuuluu ja joka saa olla vapaa kaikesta painostuksesta, tulee se mistä päin tahansa!
Ihmettelen vain sitä, kuinka ateismi voi olla elämäsi sisältönä? - puusilima_
eka kerta kirjoitti:
Tuiskutyttö osasi sanoa juuri niitä sanoja, joita atet eivät ole sinulle sanoneet.
Katsoin nimimerkkinsä, ei ole hänenkään elämä helppoa, kun anoreksian kanssa taistelee. Siitä huolimatta hän lähestyi sinun ongelmaasi "vihreän iloisesti", täynnä toivoa kohdallesi.
Sanot, että sinulla ei ole mt-ongelmia. Ehkä et niitä itse huomaa, koska torjut sen kamalana asiana, muut kyllä sen näkevät/lukevat ja alkavat olla sinusta huolissaan.
Monet vammaiset ovat vahvempia sieto-ja kestokyvyltään, kuin konsanaan nk. fyysisesti terveet.
Haluat myös jäädä uskonnolliseten lahkojen "tutkinnassa" porstuapiiriin, siellä on jo tarpeeksi turvallista. Niin tekisin sinuna minäkin. Manipulointi on inhottavaa, tulee se mistä päin tahansa.
Panin merkille sanasi: "menetän hermoni herkästikin ..." Tuon uskon täysin. Sinä olet Milian, jolle kuuluu ja joka saa olla vapaa kaikesta painostuksesta, tulee se mistä päin tahansa!
Ihmettelen vain sitä, kuinka ateismi voi olla elämäsi sisältönä?että tuliko mieleesi ollenkaan, että ehkäpä(en nyt niin väitä) milianilla onkin mt-ongelma ja sinä heität vettä myllyyn ja yrität hänet romahduttaa täysin. onko se mielestäsi sopivaa käytöstä? missä on moraalisi jota kaikki hiheltäjät niin toitottavat?
milian kysyy neyvoja ongelmaansa(tää mummu) ja sinä alat lytätä koko ihmisen ihan maanrakoon?!?!?! omituinen kusipää..
älä ota milli liian vakavasti tätä hihhulia! - Jansku H
>>>Tämä henkilö ei menetä elämältään mitään käydessään vapaakirkon tilaisuuksissa.>eikös siinä sittenkin voisi olla jotain mitä sinunkin kannattaisi tutkia.. >Voimia sinulle ja toivon että tuet ja tätä ihmistä hänen OMASSA päätöksessään.Kirjoittelit tuolla aikaisemmin ettei ateismi ole uskonto? Ai jaa? Mikäs se sitten on? Sinä uskot ettei Jumalaa ole? Et sinä sitä tiedä vaan sinä uskot näin. Ja sinä hyväksyisit vain ja ainoastaan oman uskosi ystäväsikin elämään.
Ateismi on uskonto: sinä olet ottanut kantaa aattellasi/uskonnollasi ja sinä haluat omalla tavallasi levittää omaa käsitystäsi ja uskoasi ympäristöösi.
Turha väittää muuta, tai sitten olette sokeampia kuin tajuattekaan! - firerose
Jansku H kirjoitti:
Kirjoittelit tuolla aikaisemmin ettei ateismi ole uskonto? Ai jaa? Mikäs se sitten on? Sinä uskot ettei Jumalaa ole? Et sinä sitä tiedä vaan sinä uskot näin. Ja sinä hyväksyisit vain ja ainoastaan oman uskosi ystäväsikin elämään.
Ateismi on uskonto: sinä olet ottanut kantaa aattellasi/uskonnollasi ja sinä haluat omalla tavallasi levittää omaa käsitystäsi ja uskoasi ympäristöösi.
Turha väittää muuta, tai sitten olette sokeampia kuin tajuattekaan!minusta taas ateismi ei ole uskonto. Se on vain jumaluskon puute,jonka voi korvata realistisella ajattelulla.
Itse en ainakaan levitä mitään ateistista aatetta mihinkään..en vaan usko jumaliin. Ei mulle ole mikään hengen ja elämän kysymys uskooko mun naapuri jumaliin vai ei. Uskoo ken uskoo ja ken ei usko nii ei usko.
Ei se mua kiinnosta onko joku ateisti tai uskis livessäkään tai onko sillä olkkarissa punainen matto,kun mulla on sininen.
Oma pää ja omat ajatukset...taas.
Ja mitä mun ystäviini tulee,ne ovat mun ystäviäni uskostaan huolimatta. Niillä on sydäntä ja inhimillisyyttä ja voin luottaa heihin. Se on ystävyyden mitta,ei uskonto.
Tämä vain,koska laitoit loppuun tuon turha väittää muuta, tai sitten olette sokeampia kuin tajuattekaan! - puusilima_
Jansku H kirjoitti:
Kirjoittelit tuolla aikaisemmin ettei ateismi ole uskonto? Ai jaa? Mikäs se sitten on? Sinä uskot ettei Jumalaa ole? Et sinä sitä tiedä vaan sinä uskot näin. Ja sinä hyväksyisit vain ja ainoastaan oman uskosi ystäväsikin elämään.
Turha väittää muuta, tai sitten olette sokeampia kuin tajuattekaan!niin voimme kaikki pitää ateismia uskona, vaikka se jokaiselle ateistille onkin fakta tieto, ettei jumalaa ole olemassa. siihen ei tarvita mitään uskontoa tai uskoa.
jos nyt esitän sulle tällaisen värssyn:
"näin juuri tänäaamuna näyn jossa Luojamme ilmestyi minulle. hän kertoi minulle nimensä ja totuuden kaikesta. Valitettavasti käsityksenne "jumalasta" kaipaa hieman korjattavaa. Kaikkien uskontojen "jumalat" ovat olemassa, mutta ne eivät ole Luoja(jonka nimeä minulla ei ole lupa kertoa).
kaikki nämä sinunkin käsittämäsi "jumalat" ovat vain ihmisen käsityskyvyn yläpuolella olevia "henkiolentoja" jotka voivat matkustaa "ajassa"(niinkuin sinä sen käsität) ja tehdä kaikenlaisia "kikkoja" ja "temppuja" kuten luoda planeetan tai tähden. kuitenkin loppujenlopuksi kaikki on lähtöisin Luojastamme. joidenkin "mainostama" ikuinen elämä on vain erään "jumalan" lupaama "aika" ja se on rajallinen, kuitenkin eritavalla kuin sen ymmärrät.
yksi "jumala" ei myöskään ole muiden "jumalien" yläpuolella tai millään tavoin paremmassa asemassa.
jos nyt epäilet kaikkien "jumalien" olemassaoloa niin siihen on olemassa tarkat "määritykset" Luojaltamme, milloin "jumala" luodaan.
otetaan esimerkki: muutamat ihmiset alkavat palvoa ..hmm..vaikkapa perunoita. tiettyjen "määritysten" täytyttyä perunajumala luodaan.
jos nyt lyhentäisin kaiken niin nämä "jumalat"(myös sinun "jumalasi"), ovat "vain" eräänlaisten "sotajoukkojen" johtajia. enempää minulla ei ole lupa puhua tästä asiasta. se selviää sitten kaikille aikanaan.
T: Luojamme sanansaattaja puusilima_"
tekeekö tämä nyt minusta teistin ja sinusta ateistin tai vääräuskoisen?
tuskin noin. sinä todennäköisimmin sanot tietäväsi ettei tuo ole totta. todennäköisesti olet oikeassa, koska en pysty tuota millään tavalla todistamaan ja myönnän olevani väärässä ja sinä ateisti oikeassa. tarvitsitko mielipiteeseesi uskoa vai tietoa?
kumma kun ei avaudu millään, että ateismi ei ole millään muotoa uskoa vaan tietoa. - Milian Ei.Kirj.
eka kerta kirjoitti:
Tuiskutyttö osasi sanoa juuri niitä sanoja, joita atet eivät ole sinulle sanoneet.
Ihmettelen vain sitä, kuinka ateismi voi olla elämäsi sisältönä?Yhdyn tietyllä tavalla "puusiliman" kommenttiin; et ymmärrä yhtään mitä teet.
Lähipiirissäni on sen verran monia mt-ongelmaisia, että tunnen "alan" liiankin hyvin. Tiedostan kyllä, jos miunlla alkaa ongelmia sillä saralla olemaan ja osaan hakeutua hoitoonkin jos sellainen tarve tulee.
Sinä koitat epätoivoisesti vääntää minusta ongelmakimppua, kun kyse on toisesta ihmisestä. Minulle tärkeästä ihmisestä, jonka tila on huononemaan päin.
>>>Monet vammaiset ovat vahvempia sieto-ja kestokyvyltään, kuin konsanaan nk. fyysisesti terveet. >Ihmettelen vain sitä, kuinka ateismi voi olla elämäsi sisältönä? - Milian Ei.Kirj.
Jansku H kirjoitti:
Turha väittää muuta, tai sitten olette sokeampia kuin tajuattekaan!Jos se sinun henk.koht tuskaasi helpottaa, niin pidä aivan rauhassa ateismia uskontona ja uskona. Se ei kuitenkaan ole totta, mutta valheessahan sinä elät muutenkin joten yksi lisää sinne tai tänne..
>>>Mikäs se sitten on?>Sinä uskot ettei Jumalaa ole?>ja sinä haluat omalla tavallasi levittää omaa käsitystäsi ja uskoasi ympäristöösi. - puusilima_
Yhdyn tietyllä tavalla "puusiliman" kommenttiin; et ymmärrä yhtään mitä teet.
Lähipiirissäni on sen verran monia mt-ongelmaisia, että tunnen "alan" liiankin hyvin. Tiedostan kyllä, jos miunlla alkaa ongelmia sillä saralla olemaan ja osaan hakeutua hoitoonkin jos sellainen tarve tulee.
Sinä koitat epätoivoisesti vääntää minusta ongelmakimppua, kun kyse on toisesta ihmisestä. Minulle tärkeästä ihmisestä, jonka tila on huononemaan päin.
>>>Monet vammaiset ovat vahvempia sieto-ja kestokyvyltään, kuin konsanaan nk. fyysisesti terveet. >Ihmettelen vain sitä, kuinka ateismi voi olla elämäsi sisältönä?tarkoittanut että sulla olis mt-ongelmia. varmaan tajusitkin että pointti oli saada toi kirjoittaja tajuamaan miten myötätuntoinen,toisia kunnioittava ja toisen ajatuksia kunnioittava uskovainen hän on. sehän vain hyökkäsi sun kimppuun uskomuksineen vaikka kyse oli ihan jostain muusta.
"Lähipiirissäni on sen verran monia mt-ongelmaisia, että tunnen "alan" liiankin hyvin. Tiedostan kyllä, jos miunlla alkaa ongelmia sillä saralla olemaan ja osaan hakeutua hoitoonkin jos sellainen tarve tulee. "
sama juttu täällä. vierestä seuranneena on "ala" tullut tutuksi. - voi olla faktaa
puusilima_ kirjoitti:
niin voimme kaikki pitää ateismia uskona, vaikka se jokaiselle ateistille onkin fakta tieto, ettei jumalaa ole olemassa. siihen ei tarvita mitään uskontoa tai uskoa.
"näin juuri tänäaamuna näyn jossa Luojamme ilmestyi minulle. hän kertoi minulle nimensä ja totuuden kaikesta. Valitettavasti käsityksenne "jumalasta" kaipaa hieman korjattavaa. Kaikkien uskontojen "jumalat" ovat olemassa, mutta ne eivät ole Luoja(jonka nimeä minulla ei ole lupa kertoa).
kaikki nämä sinunkin käsittämäsi "jumalat" ovat vain ihmisen käsityskyvyn yläpuolella olevia "henkiolentoja" jotka voivat matkustaa "ajassa"(niinkuin sinä sen käsität) ja tehdä kaikenlaisia "kikkoja" ja "temppuja" kuten luoda planeetan tai tähden. kuitenkin loppujenlopuksi kaikki on lähtöisin Luojastamme. joidenkin "mainostama" ikuinen elämä on vain erään "jumalan" lupaama "aika" ja se on rajallinen, kuitenkin eritavalla kuin sen ymmärrät.
yksi "jumala" ei myöskään ole muiden "jumalien" yläpuolella tai millään tavoin paremmassa asemassa.
jos nyt epäilet kaikkien "jumalien" olemassaoloa niin siihen on olemassa tarkat "määritykset" Luojaltamme, milloin "jumala" luodaan.
otetaan esimerkki: muutamat ihmiset alkavat palvoa ..hmm..vaikkapa perunoita. tiettyjen "määritysten" täytyttyä perunajumala luodaan.
jos nyt lyhentäisin kaiken niin nämä "jumalat"(myös sinun "jumalasi"), ovat "vain" eräänlaisten "sotajoukkojen" johtajia. enempää minulla ei ole lupa puhua tästä asiasta. se selviää sitten kaikille aikanaan.
tuskin noin. sinä todennäköisimmin sanot tietäväsi ettei tuo ole totta. todennäköisesti olet oikeassa, koska en pysty tuota millään tavalla todistamaan ja myönnän olevani väärässä ja sinä ateisti oikeassa. tarvitsitko mielipiteeseesi uskoa vai tietoa?
kumma kun ei avaudu millään, että ateismi ei ole millään muotoa uskoa vaan tietoa.jota ei ole vielä pystytty todentamaan?
Ei teillä sitä TIETOA ole että Jumalaa ei ole, johan te varsinaisia silmänkääntäjiä olette...
Te vain luulette tietämättöminä ettei Jumalaa ole.
Näin se näyttäytyy sellaisille, joilla on kokemuksia henkimaailmasta. - Milian Ei.Kirj.
puusilima_ kirjoitti:
tarkoittanut että sulla olis mt-ongelmia. varmaan tajusitkin että pointti oli saada toi kirjoittaja tajuamaan miten myötätuntoinen,toisia kunnioittava ja toisen ajatuksia kunnioittava uskovainen hän on. sehän vain hyökkäsi sun kimppuun uskomuksineen vaikka kyse oli ihan jostain muusta.
"Lähipiirissäni on sen verran monia mt-ongelmaisia, että tunnen "alan" liiankin hyvin. Tiedostan kyllä, jos miunlla alkaa ongelmia sillä saralla olemaan ja osaan hakeutua hoitoonkin jos sellainen tarve tulee. "
sama juttu täällä. vierestä seuranneena on "ala" tullut tutuksi...ja hyvin kirjoitit. Jos tilanne olisi kuvaamasi lainen, niin tämä "Eka kerta" saisi pahaa jälkeä aikaan.
>>>sama juttu täällä. vierestä seuranneena on "ala" tullut tutuksi. - varmaankin
..ja hyvin kirjoitit. Jos tilanne olisi kuvaamasi lainen, niin tämä "Eka kerta" saisi pahaa jälkeä aikaan.
>>>sama juttu täällä. vierestä seuranneena on "ala" tullut tutuksi.myös 'asiantuntijana', että sukulaistesi ja ystäviesi mt - asiat eivät ole tarkoitettu sinulle ruodittavaksesi täällä julkisilla palstoilla.
tekisit kokemuksellasi jotain hyödyllistä. auta lähimmäisiäsi, jotka apuasi tarvitsevat.
täällä sun on turha 'lääkäriä' leikkiä. - puusilima_
..ja hyvin kirjoitit. Jos tilanne olisi kuvaamasi lainen, niin tämä "Eka kerta" saisi pahaa jälkeä aikaan.
>>>sama juttu täällä. vierestä seuranneena on "ala" tullut tutuksi.tämä oli juuri sellainen "minä olen oikeassa pulu" ja se vain kävi sontimassa "pelilaudalle" :D
- niit
puusilima_ kirjoitti:
tämä oli juuri sellainen "minä olen oikeassa pulu" ja se vain kävi sontimassa "pelilaudalle" :D
pului olikaa
- puusilima_
voi olla faktaa kirjoitti:
jota ei ole vielä pystytty todentamaan?
Ei teillä sitä TIETOA ole että Jumalaa ei ole, johan te varsinaisia silmänkääntäjiä olette...
Te vain luulette tietämättöminä ettei Jumalaa ole.
Näin se näyttäytyy sellaisille, joilla on kokemuksia henkimaailmasta.ei tarvitse todentaa olematonta.
siihen ei tarvita silmänkääntöjä.
yhtä hyvin minä voin tuota luojaamme selittää todeksi jä mäkättää tässä että et voi todentaa sitä epätodeksi lällällää, joten se on totta.
tajuatko mitä tarkoitan? vai oletko sinäkin "pulu"? - puusilima_
varmaankin kirjoitti:
myös 'asiantuntijana', että sukulaistesi ja ystäviesi mt - asiat eivät ole tarkoitettu sinulle ruodittavaksesi täällä julkisilla palstoilla.
tekisit kokemuksellasi jotain hyödyllistä. auta lähimmäisiäsi, jotka apuasi tarvitsevat.
täällä sun on turha 'lääkäriä' leikkiä.sieltä hyppäsi?
"tekisit kokemuksellasi jotain hyödyllistä. auta lähimmäisiäsi, jotka apuasi tarvitsevat. "
ja mitähän tuossa alkup. viestissä sanottiinkaan? - vittua
puusilima_ kirjoitti:
sieltä hyppäsi?
"tekisit kokemuksellasi jotain hyödyllistä. auta lähimmäisiäsi, jotka apuasi tarvitsevat. "
ja mitähän tuossa alkup. viestissä sanottiinkaan?se taas sulle kuuluu, kuka tähä välii hyppäs?
no mitä siin sit sanottii? - puusilima_
vittua kirjoitti:
se taas sulle kuuluu, kuka tähä välii hyppäs?
no mitä siin sit sanottii?kysyttiin neuvoja tilanteeseen. onko se mielestäsi väärin tehty, vaikka olisi kuinka asiantuntija?
oletko katkera "pulu" vai mikä ongelmasi on? - siis.
puusilima_ kirjoitti:
kysyttiin neuvoja tilanteeseen. onko se mielestäsi väärin tehty, vaikka olisi kuinka asiantuntija?
oletko katkera "pulu" vai mikä ongelmasi on?'asiantuntijana' hakee täältä neuvoa ystävänsä tapauksessa?
milianille tiedoksi, käänny ystäväsi kanssa ammattiauttajien puoleen. - vai mikä lie...
puusilima_ kirjoitti:
ei tarvitse todentaa olematonta.
siihen ei tarvita silmänkääntöjä.
yhtä hyvin minä voin tuota luojaamme selittää todeksi jä mäkättää tässä että et voi todentaa sitä epätodeksi lällällää, joten se on totta.
tajuatko mitä tarkoitan? vai oletko sinäkin "pulu"?Eihän sinun mitään olematonta tarvitsekaan todentaa, veli venkutus, kunhan myöntäisit ettei sinulla ole TIETOA Jumalasta...
Miksi minä todellista rupeaisin olemattomaksi todistamaan, heh... Alkaaks mennä kohti shakkilautaa, pulunen pien... - Milian Ei.Kirj.
puusilima_ kirjoitti:
tämä oli juuri sellainen "minä olen oikeassa pulu" ja se vain kävi sontimassa "pelilaudalle" :D
Noita valopäitä riittää. *huiskii sonnat sivuun*
Jos mie joku asiantuntija olisin, niin mitäs mie täältä apuja kyselisin silloin. - Milian Ei.Kirj.
varmaankin kirjoitti:
myös 'asiantuntijana', että sukulaistesi ja ystäviesi mt - asiat eivät ole tarkoitettu sinulle ruodittavaksesi täällä julkisilla palstoilla.
täällä sun on turha 'lääkäriä' leikkiä.Käyppä piruuttas vilkasseen joskus tämän saman palveluntarjoajan keskustelupalstaa "mielenterveys". Hajoat siihen paikkaan XD
>>>tekisit kokemuksellasi jotain hyödyllistä. auta lähimmäisiäsi, jotka apuasi tarvitsevat. - ystäväsi
Käyppä piruuttas vilkasseen joskus tämän saman palveluntarjoajan keskustelupalstaa "mielenterveys". Hajoat siihen paikkaan XD
>>>tekisit kokemuksellasi jotain hyödyllistä. auta lähimmäisiäsi, jotka apuasi tarvitsevat.ja läheisesi, että täällä heidän asioitaan ruodit?
- Jansku H
Jos se sinun henk.koht tuskaasi helpottaa, niin pidä aivan rauhassa ateismia uskontona ja uskona. Se ei kuitenkaan ole totta, mutta valheessahan sinä elät muutenkin joten yksi lisää sinne tai tänne..
>>>Mikäs se sitten on?>Sinä uskot ettei Jumalaa ole?>ja sinä haluat omalla tavallasi levittää omaa käsitystäsi ja uskoasi ympäristöösi.Siis te olette jo niin sokeita, ettette tajua että ateistikin vaan ja ainoastaan uskoo/luulee ettei Jumalaa ole.
Sama asia käännettynä on uskoa että Jumala on!
Hei haloo! Se on uskoa myös teilläkin ja selkeä kannanotto!
Jos ihminen ei ota kantaa uskonasioihin; hänelle on samantekevää mihin uskoo tai jättää uskomatta.
Mutta suurimmaksi osaksi tehän oikein kiivailette täällä oman näkemyksenne puolesta!
Ja sitten vielä uskotte tietävänne!!! lol! - puusilima_
siis. kirjoitti:
'asiantuntijana' hakee täältä neuvoa ystävänsä tapauksessa?
milianille tiedoksi, käänny ystäväsi kanssa ammattiauttajien puoleen.avun pyytäminen on mielestäsi väärin? oletko "pulu" vai etkö vain ymmärrä?
sinäkin varmaan kouluun mennessäsi osasit/tiesit kaiken ydinfysiikasta?
varmaan milli tarkoitti että on tosi specialisti ja specialforce ja koskaan hän ei tarvii apua missään koska osaa kaiken! just hei haloo pahvi..
BULULULULULULULU! - puusilima_
vai mikä lie... kirjoitti:
Eihän sinun mitään olematonta tarvitsekaan todentaa, veli venkutus, kunhan myöntäisit ettei sinulla ole TIETOA Jumalasta...
Miksi minä todellista rupeaisin olemattomaksi todistamaan, heh... Alkaaks mennä kohti shakkilautaa, pulunen pien...minulla ei ole tietoa jumalista, vain jotain ihmisten käsityksiä niistä.
sitä ei ole olemassa ennen kuin ON olemassa oikeaa tietoa ilman välikappaleita(esim. ihminen,koraani).
joo, shakkia alkaa olla..huoh. - Eka kerta
puusilima_ kirjoitti:
että tuliko mieleesi ollenkaan, että ehkäpä(en nyt niin väitä) milianilla onkin mt-ongelma ja sinä heität vettä myllyyn ja yrität hänet romahduttaa täysin. onko se mielestäsi sopivaa käytöstä? missä on moraalisi jota kaikki hiheltäjät niin toitottavat?
milian kysyy neyvoja ongelmaansa(tää mummu) ja sinä alat lytätä koko ihmisen ihan maanrakoon?!?!?! omituinen kusipää..
älä ota milli liian vakavasti tätä hihhulia!noin siis suhtaudut, mitä sanelet. Minun tarkoitukseni ei ole fiksua Miliania patistaa "maan rakoon", mietin vain, miksi hänen on niin vaikeaa hyväksyä erilaisuutta. Tai siis ateistin, sinunkin, ilmeisesti.
En puolustaudu, totean tekeväni virheitä, mutta niitähän kaikki tekevät. Olisi mukavaa, kun voisitte atteina auttaa kanssakulkijaanne, että hän voisi tutustua "sukulaiseensa" rauhassa. Mitä ihmettä hänessä on pelättävää, minkä salaisen vaatteen hän voisikaan päällenne heittää, jolla Milianin mieli masentuisi. Kaukaa haettu ja paljon luuloja täynnä oleva kannanotto yleensäkin ateistilta, joka on niin osaava ja rohkea, että voi heitellä lokaa muitten silmille.
Milian on kirjoittanut tuonne viestiinsä, että hänellä ei ole mt-ongelmaa ja jos on, hän hakee siihen myös apua. Sen uskon.
Moraalini käskee sanomaan, että ihminen, joka pakonomaisesti pelkää, on jonkinasteisen mt-ongelman kanssa tekemisissä.
Jotain pelottavaa näkyy suhteissa muihin ihmisiin, ihan sukulaiseenkin. Sellainen elämä on jo sinänbsä raskasta ja jos sitä päässään alkaa liikaa miettiä, pian onkin se mt-ongelma.
Luulen Milianin ratkaisevan asian niin, että puhumalla luulemiset vähenevät. Tuosta asetelmasta, mikä heillä on voisi kehitellä vaikka minkälaisen ristiriidan. Olisi mukavaa, jos "se toinen henkilö" olisi täällä kanssa keskustelussa mukana. Hän saattaisi ihmetyksestä haukkoa henkeään, eikä missään nimessä kutsua omaan kirkkoonsa Miliania. En tiedä - kuvittelen vain tilannetta. - Eka kerta
puusilima_ kirjoitti:
tarkoittanut että sulla olis mt-ongelmia. varmaan tajusitkin että pointti oli saada toi kirjoittaja tajuamaan miten myötätuntoinen,toisia kunnioittava ja toisen ajatuksia kunnioittava uskovainen hän on. sehän vain hyökkäsi sun kimppuun uskomuksineen vaikka kyse oli ihan jostain muusta.
sama juttu täällä. vierestä seuranneena on "ala" tullut tutuksi.sinulta Puusilimä, johon Milian on tottunut ja jonka Milian näkee olevan esim. minun tapani lähestyä ihmisiä. Sitten sinulta tulee kehuja oikein kroppakaupalla, mitä tämmöinen mielistelevä "tukeminen" on ja mihin se vie.?
Tiedätkö Puusilimä, tajusin joka sanan, mitä Milian kirjoitti "lähtölaukauksessaan". Hyvä tarkoitus vain paljasti hänen oman tämänhetkisen kurjan olotilansa ja luulin, että ateistit kertoisivat ihan täällä kaikkien nähden, miten te suhtaudutte mt-asioihin ja mitä atte-ystävät teille merkitsevät. Anteeksi vain, minusta aika huonosti. Soitto hänelle viimeistään huomenna ja asiallista keskustelua, ei mielistelyä tai moitetta. Rakastakaa toisianne hieman enemmän, ateistit! - Milian Ei.Kirj.
Jansku H kirjoitti:
Siis te olette jo niin sokeita, ettette tajua että ateistikin vaan ja ainoastaan uskoo/luulee ettei Jumalaa ole.
Sama asia käännettynä on uskoa että Jumala on!
Hei haloo! Se on uskoa myös teilläkin ja selkeä kannanotto!
Jos ihminen ei ota kantaa uskonasioihin; hänelle on samantekevää mihin uskoo tai jättää uskomatta.
Mutta suurimmaksi osaksi tehän oikein kiivailette täällä oman näkemyksenne puolesta!
Ja sitten vielä uskotte tietävänne!!! lol!Lue tavaten:
MINÄ TIEDÄN ETTEI JUMALIA OLE.
JOS SINÄ TIEDÄT PÄIN VASTAISTA, NIIN OLE HYVÄ JA ESITÄ MINULLE TODISTEET TIETOSI TUEKSI.
JOS ET KYKENE ESITTÄMÄÄN TODISTEITA, NIIN KENELLÄKÄÄN EI OLE SYYTÄ OLETTAA; ETTÄ SINUN "TIETÄMIÄSI" JUMALIA OLISI OLEMASSA.
Eikö se vi**u voi mennä jakoon, että se on TIETOA ettei jumalia ole, EI USKOA.
JOs haluat päättää tämän keskustelun sinulle edullisesti, niin kaiva ne todisteet esiin, äläkä intä enää.
>>>Jos ihminen ei ota kantaa uskonasioihin; hänelle on samantekevää mihin uskoo tai jättää uskomatta.
Mutta suurimmaksi osaksi tehän oikein kiivailette täällä oman näkemyksenne puolesta! >Ja sitten vielä uskotte tietävänne!!! lol! - Milian Ei.Kirj.
ystäväsi kirjoitti:
ja läheisesi, että täällä heidän asioitaan ruodit?
..että tällä palstalla kirjoittelen.
Eikä täällä kukaan tiedä, kenestä läheisestäni tässä ketjussa puhun.
Se, että olen atte ja kaipaan apua ei tarkoita, että olisin yhtä tyhmä kuin sinä. - Eka kerta
puusilima_ kirjoitti:
niin voimme kaikki pitää ateismia uskona, vaikka se jokaiselle ateistille onkin fakta tieto, ettei jumalaa ole olemassa. siihen ei tarvita mitään uskontoa tai uskoa.
kumma kun ei avaudu millään, että ateismi ei ole millään muotoa uskoa vaan tietoa.puusilimä?
Kun kerran TIEDÄT, ettei Jumalaa ole, TODISTA se minulle.
pulupaska
Ps. en ymmärtänyt tuota "värssyäsi lainkaan. Mies/nainen näkee näyn, alkaa kertoa siitä ja sitten rupeaa puhumaan omia, moneen kertaan täällä kirjoitettuja "näkyjänne". Rupeat yht´äkkiä opettamaan, tosi tunkkainen ja mielenkiinnoton näkysi, josta kukaan ei voi kiinnostua.
samapaska, sama potta - lähtee...
puusilima_ kirjoitti:
minulla ei ole tietoa jumalista, vain jotain ihmisten käsityksiä niistä.
sitä ei ole olemassa ennen kuin ON olemassa oikeaa tietoa ilman välikappaleita(esim. ihminen,koraani).
joo, shakkia alkaa olla..huoh.Kui voi olla tietoa ilman mitään välikappaletta?
Siis ilman ihmistä? —
Nyt tää pulu kaataa tän laudan muttei pasko kuitenkaan vaan pyrähtää lentoon räpy räpy...
...krääk, kuulkaa kaikki, tiede onkin pulujen heiniä, ei ihmiset VOI tutkia, koska tieto tulisi siten ihmisen kautta...
Hyvää illanjatkoa! ;9 - Milian Ei.Kirj.
Eka kerta kirjoitti:
sinulta Puusilimä, johon Milian on tottunut ja jonka Milian näkee olevan esim. minun tapani lähestyä ihmisiä. Sitten sinulta tulee kehuja oikein kroppakaupalla, mitä tämmöinen mielistelevä "tukeminen" on ja mihin se vie.?
Tiedätkö Puusilimä, tajusin joka sanan, mitä Milian kirjoitti "lähtölaukauksessaan". Hyvä tarkoitus vain paljasti hänen oman tämänhetkisen kurjan olotilansa ja luulin, että ateistit kertoisivat ihan täällä kaikkien nähden, miten te suhtaudutte mt-asioihin ja mitä atte-ystävät teille merkitsevät. Anteeksi vain, minusta aika huonosti. Soitto hänelle viimeistään huomenna ja asiallista keskustelua, ei mielistelyä tai moitetta. Rakastakaa toisianne hieman enemmän, ateistit!..että me tällä palstalla kommentoivat ateistit tunnemme kaikki toisemme henkilökohtaisesti?
Minä olen tavannut yhden palstalaisen tähän mennessä. Muita en tunne enkä tiedä palstan tekstejä enempää. - viiraa...
Lue tavaten:
MINÄ TIEDÄN ETTEI JUMALIA OLE.
JOS SINÄ TIEDÄT PÄIN VASTAISTA, NIIN OLE HYVÄ JA ESITÄ MINULLE TODISTEET TIETOSI TUEKSI.
JOS ET KYKENE ESITTÄMÄÄN TODISTEITA, NIIN KENELLÄKÄÄN EI OLE SYYTÄ OLETTAA; ETTÄ SINUN "TIETÄMIÄSI" JUMALIA OLISI OLEMASSA.
Eikö se vi**u voi mennä jakoon, että se on TIETOA ettei jumalia ole, EI USKOA.
JOs haluat päättää tämän keskustelun sinulle edullisesti, niin kaiva ne todisteet esiin, äläkä intä enää.
>>>Jos ihminen ei ota kantaa uskonasioihin; hänelle on samantekevää mihin uskoo tai jättää uskomatta.
Mutta suurimmaksi osaksi tehän oikein kiivailette täällä oman näkemyksenne puolesta! >Ja sitten vielä uskotte tietävänne!!! lol!Eihän sinulla voi olla TIETOA Jumalan olemattomuudesta, se on filosofinen mahdottomuus! Olet vasta matkalla tietoon ja ainoa mitä voit sanoa on, ettei sinulla VIELÄ ole varmuutta että Jumala olisi olemassa.
Puusilimakin myöntää ettei hänellä ole tietoa jumalista; näytäpä sinä nyt hänelle se tietosi Jumalan olemattomuudesta?
>kaiva ne todisteet esiin>
Mutta Milli pieni, ei niitä todisteita voi netistä kaivaa!
Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää. - Milian Ei.Kirj.
viiraa... kirjoitti:
Eihän sinulla voi olla TIETOA Jumalan olemattomuudesta, se on filosofinen mahdottomuus! Olet vasta matkalla tietoon ja ainoa mitä voit sanoa on, ettei sinulla VIELÄ ole varmuutta että Jumala olisi olemassa.
Puusilimakin myöntää ettei hänellä ole tietoa jumalista; näytäpä sinä nyt hänelle se tietosi Jumalan olemattomuudesta?
Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää.>>>Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää.
- ei mielikuvituksella
>>>Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää.
vaan ihan vaikka erilaisiin maailmankatsomuksellisiin näkemyksiin tutustumalla, järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä, älykkäästi pohdiskellen...
"Täydellistä epäilijää ei ole olemassa, sillä epäileminenkin edellyttää uskoa johonkin. Ilman uskoa johonkin ei voi epäillä mitään. Täydellinen epäilijä uskoo täydellisesti epäilyyn, ja niin hän ei siis olekaan täydellinen epäilijä.
Joka tapauksessa kaikilla ajattelevilla ja uskovilla ihmisillä on omat epäilynsä. Täysin vailla epäilyksiä on vain Jumala ja tietynlaiset hullut.
Epäily itsessään ei ole häpeä. Häpeällistä on se, että me häpeämme epäilyksiämme tai sitten ylpeilemme niillä."
http://www.netikka.net/mpeltonen/siirretyt/tekstit/daniel/kirja.html - Milian Ei.Kirj.
ei mielikuvituksella kirjoitti:
vaan ihan vaikka erilaisiin maailmankatsomuksellisiin näkemyksiin tutustumalla, järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä, älykkäästi pohdiskellen...
"Täydellistä epäilijää ei ole olemassa, sillä epäileminenkin edellyttää uskoa johonkin. Ilman uskoa johonkin ei voi epäillä mitään. Täydellinen epäilijä uskoo täydellisesti epäilyyn, ja niin hän ei siis olekaan täydellinen epäilijä.
Joka tapauksessa kaikilla ajattelevilla ja uskovilla ihmisillä on omat epäilynsä. Täysin vailla epäilyksiä on vain Jumala ja tietynlaiset hullut.
Epäily itsessään ei ole häpeä. Häpeällistä on se, että me häpeämme epäilyksiämme tai sitten ylpeilemme niillä."
http://www.netikka.net/mpeltonen/siirretyt/tekstit/daniel/kirja.html..tuo liittyi mihinkään aiheen puitteissa?
Mielikuvituksella saa aikaan jopa hallusinaatioita.
Järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen ei mielikuvituskavereita todellisiksi tehdä. - koko linkki
..tuo liittyi mihinkään aiheen puitteissa?
Mielikuvituksella saa aikaan jopa hallusinaatioita.
Järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen ei mielikuvituskavereita todellisiksi tehdä.>Jos minä pistän mielikuvituksen vauhtiin, niin sieltä löytyy Aivan mitä tahansa. Ihan niinkuin sinullakin; jumala.>
Tuohon lauseeseesi se liittyi.
Ei tarkoituksena olekaan mielikuvituskavereista todellisia tehdä vaan järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen voidaan saada todisteita Jumalasta, joka ei ole mielikuvituskaveri, vaikka sinun onkin mahdoton uskoa sitä että
"Usko ei tule ravituksi tyhjästä, vaan sen ruokana ovat tosiasiat. Se pyrkii juurtumaan totuuteen ja perustumaan todellisuuteen, ja juuri se erottaa uskon luuloista, mielikuvituksesta, haaveista ja pilvilinnoista." - puusilima_
Eka kerta kirjoitti:
puusilimä?
pulupaska
Ps. en ymmärtänyt tuota "värssyäsi lainkaan. Mies/nainen näkee näyn, alkaa kertoa siitä ja sitten rupeaa puhumaan omia, moneen kertaan täällä kirjoitettuja "näkyjänne". Rupeat yht´äkkiä opettamaan, tosi tunkkainen ja mielenkiinnoton näkysi, josta kukaan ei voi kiinnostua.
samapaska, sama pottatodellakin noin idiootteja? siis et tajunnut ihan selkeää esimerkkiä vaan alat luulemaan minua sanansaattajaksi??? se oli ESIMERKKI vitun pulu.. minä luovutan.. hihellä ihan rauhassa vaan.
- puusilima_
Eka kerta kirjoitti:
puusilimä?
pulupaska
samapaska, sama pottatarkoitan juuri tuota jonka itsekin sanoit. eli tajusit kyllä mitä tarkoitin tuolla jutullani, mutta et vain halua myöntää tajunneesi.
"tosi tunkkainen ja mielenkiinnoton näkysi, josta kukaan ei voi kiinnostua. "
sanot noin ja ilmeisesti tarkoitat että puhuin paskaa. no niin.. siitä päästään siihen että sama juttu muiden jumalien kohdalla, kukaan ei kiinnostu jos et todista selostustasi.
minun ei tarvitse todistaa mitään jumalaa olevaksi koska en ole väittänyt sellaista olevan. ja edelleen tuo äskeinen oli vain esimerkki!
jos sinä väität jumalasi olevan olemassa niin SINUN on TODISTETTAVA minun TIETONI vääräksi. - puusilima_
viiraa... kirjoitti:
Eihän sinulla voi olla TIETOA Jumalan olemattomuudesta, se on filosofinen mahdottomuus! Olet vasta matkalla tietoon ja ainoa mitä voit sanoa on, ettei sinulla VIELÄ ole varmuutta että Jumala olisi olemassa.
Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää." minulla ei ole tietoa jumalista, vain jotain ihmisten käsityksiä niistä.
sitä ei ole olemassa ennen kuin ON olemassa oikeaa tietoa ilman välikappaleita(esim. ihminen,koraani). "
minä sanoin tuolla tavalla, koska minun tietoni jumalan olemattomuudesta on huomattavasti varmempi kuin jonkun ihmisen väittämä olevuus tai varsinkaan jonkun kirjan väittämä :)
sitten alkoi pulu paskoa kun luuli ihmisen olevan kaiken välikappale..argh.. tarkoitin että jumalat voivat itse näyttäytyä ilman ihmisten "todisteluja",silloin se on olemassa. sitä ennen ei ole. ja tietoa minulla lumalista ei ole, koska sitä ei tarvita ennen kuin niitä on olemassa.
uskovaisen ymmärrettävästi tarkoitin lähinnä että on melkein mahdottomuus, että jumalia olisi olemassa. en jaksa enempää.. teillä tuntuu olevan sen verran pehmeät aivot että mikään ei mene perille.
revi nyt tästäkin joku lause jota voit vääristellä jollain hassulla tavalla niin päästään nauramaan.
"Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää."
ja sanopa yksikin syy, miksi olematonta pitäisi lähteä edes etsimään? todisteiden toivossa? olemattomasta saapi heleposti paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon todisteita :)
pannaan nyt tähän loppuun vielä tämä TODISTE:
JUMALIA EI OLE OLEMASSA!
todista nyt tämä tieto vääräksi. - puusilima_
lähtee... kirjoitti:
Kui voi olla tietoa ilman mitään välikappaletta?
Siis ilman ihmistä? —
Nyt tää pulu kaataa tän laudan muttei pasko kuitenkaan vaan pyrähtää lentoon räpy räpy...
...krääk, kuulkaa kaikki, tiede onkin pulujen heiniä, ei ihmiset VOI tutkia, koska tieto tulisi siten ihmisen kautta...
Hyvää illanjatkoa! ;9pehmeäaivo.
tieto jumalista ilman välikäsiä tarkoittaa esim. jumala(t) näyttäytyvät ihan ITSE, eikä mikään kiihkolahkolaisen suu kuolassa selittetty olemassaolo "todiste".
tajuatko palikka vai väännänkö vielä selkeämmin?
Todisteet:
JUMALIA EI OLE OLEMASSA!
todisteena toimii tuo lause ja *ei mitään*
täytä tuo kohta *ei mitään* jumalalla eli kaiva se jumala esiin ja näytä meille kaikille se niin sitten kumotaan tuo TODISTE paikkaansa pitämättömänä.
eli nyt minulla ON TIETO jumalien olemattomuudesta, kunnes toisin todistetaan.
olemattoman kun voi todistaa kato ihan ei millään. olevaa ei oikein voi. - puusilima_
viiraa... kirjoitti:
Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää.jutun kun en tiedä oletko sama "pulu" kuin tuo aivokuollut tuossa ylempänä.
" pehmeäaivo.
tieto jumalista ilman välikäsiä tarkoittaa esim. jumala(t) näyttäytyvät ihan ITSE, eikä mikään kiihkolahkolaisen suu kuolassa selittetty olemassaolo "todiste".
Todisteet:
JUMALIA EI OLE OLEMASSA!
täytä tuo kohta *ei mitään* jumalalla eli kaiva se jumala esiin ja näytä meille kaikille se niin sitten kumotaan tuo TODISTE paikkaansa pitämättömänä.
olemattoman kun voi todistaa kato ihan ei millään. olevaa ei oikein voi." - nyt vaan
puusilima_ kirjoitti:
pehmeäaivo.
Todisteet:
JUMALIA EI OLE OLEMASSA!
olemattoman kun voi todistaa kato ihan ei millään. olevaa ei oikein voi.Tätähän tässä on yritetty tolkuttaa: te saatte itse todisteen Jumalasta niin kuin jokainen uskova on saanut, ilman välikäsiä, omakohtaisen kokemuksen, mutta kun te aina vaan vaaditte että teille pitää osoittaa todisteet...
Jospa nyt kuitenkin lakattais uhoomasta, muuten sotkeennut sanoissasi yhä sekavammaksi...
Tuo olemattoman todistelusi ei nyt oikeen vakuuta, koska tietoa sinulla ei ole, sen minä tiedän... - puusilima_
Eka kerta kirjoitti:
noin siis suhtaudut, mitä sanelet. Minun tarkoitukseni ei ole fiksua Miliania patistaa "maan rakoon", mietin vain, miksi hänen on niin vaikeaa hyväksyä erilaisuutta. Tai siis ateistin, sinunkin, ilmeisesti.
En puolustaudu, totean tekeväni virheitä, mutta niitähän kaikki tekevät. Olisi mukavaa, kun voisitte atteina auttaa kanssakulkijaanne, että hän voisi tutustua "sukulaiseensa" rauhassa. Mitä ihmettä hänessä on pelättävää, minkä salaisen vaatteen hän voisikaan päällenne heittää, jolla Milianin mieli masentuisi. Kaukaa haettu ja paljon luuloja täynnä oleva kannanotto yleensäkin ateistilta, joka on niin osaava ja rohkea, että voi heitellä lokaa muitten silmille.
Milian on kirjoittanut tuonne viestiinsä, että hänellä ei ole mt-ongelmaa ja jos on, hän hakee siihen myös apua. Sen uskon.
Moraalini käskee sanomaan, että ihminen, joka pakonomaisesti pelkää, on jonkinasteisen mt-ongelman kanssa tekemisissä.
Jotain pelottavaa näkyy suhteissa muihin ihmisiin, ihan sukulaiseenkin. Sellainen elämä on jo sinänbsä raskasta ja jos sitä päässään alkaa liikaa miettiä, pian onkin se mt-ongelma.
Luulen Milianin ratkaisevan asian niin, että puhumalla luulemiset vähenevät. Tuosta asetelmasta, mikä heillä on voisi kehitellä vaikka minkälaisen ristiriidan. Olisi mukavaa, jos "se toinen henkilö" olisi täällä kanssa keskustelussa mukana. Hän saattaisi ihmetyksestä haukkoa henkeään, eikä missään nimessä kutsua omaan kirkkoonsa Miliania. En tiedä - kuvittelen vain tilannetta.tuskinpa hänellä on vaikeuksia hyväksyä erilaisuutta, hän on huolissaan ystävästään jolla on jo valmiiksi mt-ongelma ja on menossa sitä lisäämään johonkin lahkomiitngiin.. kyllä ne kaatuilukekkerit ja siellä lupailut kaikesta paranemisesta eivät varmasti tuossa tilassa imisessä mitään hyvää saa aikaan. eli jospa pidettäis valmiiksi vaikeuksissa oleva ihminen poissa vain lisävaikeuksista ja sitten kun polla taas säteilee niin sitten vaan sinn kaatulemaan muiden sekaan jos siltä tuntuu.
jos pakko on jumala juttuja hoitaa niin vaikka sitten ihan normaalikirkossa, mutta nuo montakertaaoksennetut on vaaarallisia ja ne pitää jättää ihan omiin oloihinsa.
miellyttikö vastaukseni? tää nyt oli minun mielipiteeni asiaan. - puusilima_
nyt vaan kirjoitti:
Tätähän tässä on yritetty tolkuttaa: te saatte itse todisteen Jumalasta niin kuin jokainen uskova on saanut, ilman välikäsiä, omakohtaisen kokemuksen, mutta kun te aina vaan vaaditte että teille pitää osoittaa todisteet...
Jospa nyt kuitenkin lakattais uhoomasta, muuten sotkeennut sanoissasi yhä sekavammaksi...
Tuo olemattoman todistelusi ei nyt oikeen vakuuta, koska tietoa sinulla ei ole, sen minä tiedän..."te saatte itse todisteen Jumalasta niin kuin jokainen uskova on saanut, ilman välikäsiä, omakohtaisen kokemuksen, mutta kun te aina vaan vaaditte että teille pitää osoittaa todisteet... "
niinpä.. sain juuri todisteet päähäni. jumalaa ei ole olemassa.
"Tuo olemattoman todistelusi ei nyt oikeen vakuuta, koska tietoa sinulla ei ole, sen minä tiedän..."
juurihan sain todisteet.
ja minulla ON tieto kunnes se kumotaan se tieto.
kyllä minä myönnän jos olen väärässä. - kaukaa ohi
koko linkki kirjoitti:
>Jos minä pistän mielikuvituksen vauhtiin, niin sieltä löytyy Aivan mitä tahansa. Ihan niinkuin sinullakin; jumala.>
Ei tarkoituksena olekaan mielikuvituskavereista todellisia tehdä vaan järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen voidaan saada todisteita Jumalasta, joka ei ole mielikuvituskaveri, vaikka sinun onkin mahdoton uskoa sitä että
"Usko ei tule ravituksi tyhjästä, vaan sen ruokana ovat tosiasiat. Se pyrkii juurtumaan totuuteen ja perustumaan todellisuuteen, ja juuri se erottaa uskon luuloista, mielikuvituksesta, haaveista ja pilvilinnoista.""Ei tarkoituksena olekaan mielikuvituskavereista todellisia tehdä vaan järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen voidaan saada todisteita Jumalasta, joka ei ole mielikuvituskaveri, vaikka sinun onkin mahdoton uskoa sitä että"
Tietenkin on mahdotonta uskoa, kun et ole kyennyt esittämään pienintäkään todisteen murusta, miksi pitäisi uskoa johonkin tuollaiseen näkymättömään henkiolentoon.
Mielipiteesi ei ole todiste mistään.
Mutta kun sinulla siis näköjään noita todisteita kuitenkin on vaikka muille jakaa, niin varmaan jaat ne sitten meille ja voidaan sitten kaikki uskoa niihin?
Eli siitä vain ne kaikki lukuisat todisteet pöytään.
(ja tiedämme jo etukäteen kaikki että kysyn ihan turhaan, koska ei sinulla mitään ole eikä tule koskaan olemaan...) - Milian Ei.Kirj.
koko linkki kirjoitti:
>Jos minä pistän mielikuvituksen vauhtiin, niin sieltä löytyy Aivan mitä tahansa. Ihan niinkuin sinullakin; jumala.>
"Usko ei tule ravituksi tyhjästä, vaan sen ruokana ovat tosiasiat. Se pyrkii juurtumaan totuuteen ja perustumaan todellisuuteen, ja juuri se erottaa uskon luuloista, mielikuvituksesta, haaveista ja pilvilinnoista.">>>Ei tarkoituksena olekaan mielikuvituskavereista todellisia tehdä vaan järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen voidaan saada todisteita Jumalasta, joka ei ole mielikuvituskaveri, vaikka sinun onkin mahdoton uskoa sitä että ..
- kuin sie kehtaat?
kaukaa ohi kirjoitti:
"Ei tarkoituksena olekaan mielikuvituskavereista todellisia tehdä vaan järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen voidaan saada todisteita Jumalasta, joka ei ole mielikuvituskaveri, vaikka sinun onkin mahdoton uskoa sitä että"
Tietenkin on mahdotonta uskoa, kun et ole kyennyt esittämään pienintäkään todisteen murusta, miksi pitäisi uskoa johonkin tuollaiseen näkymättömään henkiolentoon.
Mielipiteesi ei ole todiste mistään.
Mutta kun sinulla siis näköjään noita todisteita kuitenkin on vaikka muille jakaa, niin varmaan jaat ne sitten meille ja voidaan sitten kaikki uskoa niihin?
Eli siitä vain ne kaikki lukuisat todisteet pöytään.
(ja tiedämme jo etukäteen kaikki että kysyn ihan turhaan, koska ei sinulla mitään ole eikä tule koskaan olemaan...)Se kelle vastasit on tosi älykäs. Oisit nukkunut mieluummin kun palannut typeryyttäsi julistamaan. Keskity vastaisuudessa keskustelemaan vertaistesi tasolla, vaikkapa Aksun.
- pärisyttää
>>>Ei tarkoituksena olekaan mielikuvituskavereista todellisia tehdä vaan järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen voidaan saada todisteita Jumalasta, joka ei ole mielikuvituskaveri, vaikka sinun onkin mahdoton uskoa sitä että ..
mieluummin vaikkapa noitarumpujas.
- konna
pärisyttää kirjoitti:
mieluummin vaikkapa noitarumpujas.
ja herjaaminen alkoi. Kuinka kristillistä:)
- hio...
>>>Ei tarkoituksena olekaan mielikuvituskavereista todellisia tehdä vaan järjellä, hyvin perustellulla tiedolla, logiikan säännöillä tai älykkäästi pohdiskellen voidaan saada todisteita Jumalasta, joka ei ole mielikuvituskaveri, vaikka sinun onkin mahdoton uskoa sitä että ..
>Nuo kaikki luettelemasi ovat "jumalanne" vihollisia, etkö ymmärrä?>
Kuinka sinä voit tietää mitkä "meidän Jumalamme" vihollisia ovat? Etkö ymmärrä että latelet vain omia ennakkoluulojasi? Jumala on luonut loogisuuden, jonka jokainen voi nähdä luonnossa.
Oma vahinkosi tuollainen jääräpäisyys, joka ei taivu käyttämään järkeään siihen tarkoitukseen, mihin Jumala sen on luonut. Lue nyt hyvä ihminen länsimaisen ajattelun erilaisista suuntauksista, jos sinulla nyt ylipäätään on kiinnostusta maailmankatsomukselliseen pohdintaan. Linkki on erittäin mielenkiintoinen, mutta vaatii joustavan mielen. Vai lienetkö jo sitten niin postmodernin ajattelun kyllästämä, että sen vaikutus "Kun postmodernismi on ampunut alas viimeisetkin pyhät lehmät, jäljelle jää vain niiden uloste" on peruuttamattoman tuhonsa tehnyt. - konna
kuin sie kehtaat? kirjoitti:
Se kelle vastasit on tosi älykäs. Oisit nukkunut mieluummin kun palannut typeryyttäsi julistamaan. Keskity vastaisuudessa keskustelemaan vertaistesi tasolla, vaikkapa Aksun.
taitaa olla koko palstan pohjanoteeraus ikinä.
Ainakin lähellä sitä, onnittelut.
Varsinaista lällätilää-kamaa. Tai sitten surkea yritys omakehuun toisella nikillä. - kirjoitukseni!
konna kirjoitti:
ja herjaaminen alkoi. Kuinka kristillistä:)
Viirupäillä, Ei ei, Luehan ajatuksella, ja Oih -otsikot ovat meikäläisen... ;)))
- konna
kirjoitukseni! kirjoitti:
Viirupäillä, Ei ei, Luehan ajatuksella, ja Oih -otsikot ovat meikäläisen... ;)))
vaikka siitä saattoi sen käsityksen saada. Osaan (joskus) erottaa multinikin toisesta:)
Perustelut puuttuivat siltä, jolle viestin esitin. - Kts. Oih -viesti
konna kirjoitti:
taitaa olla koko palstan pohjanoteeraus ikinä.
Ainakin lähellä sitä, onnittelut.
Varsinaista lällätilää-kamaa. Tai sitten surkea yritys omakehuun toisella nikillä.Etkö kestä sitä että uskovakin voi olla älykäs?
Kuulehan kuinka eräs ateisti, fiksu sellainen! kykenee antamaan tunnustusta uskovalle: [ja ota opiksi! ;) ]
"Haluan ateismin olevan tosi ja tunnen oloni epämukavaksi, koska jotkut kaikkein älykkäimmistä ja informoiduimmista tuntemistani ihmisistä ovat uskovia. Ei ole pelkästään niin, etten usko Jumalaan ja siten luonnollisesti toivo olevani oikeassa tässä uskomuksessani, vaan että toivon, ettei mitään Jumalaa ole olemassa! En halua maailmakaikkeuden olevan sellainen...
Arvaukseni mukaan tämä kosmisen auktoriteetin mahdollisuuden tuottama ongelma ei ole harvinainen tila ja siitä johtuu suuri osa aikamme tieteismistä ja reduktionismista". (Nagel 1997)
Tuota "En halua maailmankaikkeuden olevan sellainen" kädet silmillä ja korvilla -hokemaa sähisee Miliankin... ;))
PS. Tuo Aksu-heitto oli tosi tyhmä uskovalta. - konna
Kts. Oih -viesti kirjoitti:
Etkö kestä sitä että uskovakin voi olla älykäs?
Kuulehan kuinka eräs ateisti, fiksu sellainen! kykenee antamaan tunnustusta uskovalle: [ja ota opiksi! ;) ]
"Haluan ateismin olevan tosi ja tunnen oloni epämukavaksi, koska jotkut kaikkein älykkäimmistä ja informoiduimmista tuntemistani ihmisistä ovat uskovia. Ei ole pelkästään niin, etten usko Jumalaan ja siten luonnollisesti toivo olevani oikeassa tässä uskomuksessani, vaan että toivon, ettei mitään Jumalaa ole olemassa! En halua maailmakaikkeuden olevan sellainen...
Arvaukseni mukaan tämä kosmisen auktoriteetin mahdollisuuden tuottama ongelma ei ole harvinainen tila ja siitä johtuu suuri osa aikamme tieteismistä ja reduktionismista". (Nagel 1997)
Tuota "En halua maailmankaikkeuden olevan sellainen" kädet silmillä ja korvilla -hokemaa sähisee Miliankin... ;))
PS. Tuo Aksu-heitto oli tosi tyhmä uskovalta.tuntuu kovin helposti menevät puurot ja vellit keskenään. Kannattaisi varmaan hiukka täsmentää puhutaanko enää raamatun jumalasta vai jostain muodottomasta kosmisesta jumalasta, josta ei ole sitäkään vähää tietoa.
Ja samaa nikkiä kannattaa varmaan käyttää ainakin saman keskustelun ajan, aivan väärinkäsitysten välttämiseksi. Ainakin älykäs keskustelija käyttäisi:) - vähäsen
viiraa... kirjoitti:
Sinun on itsesi lähdettävä suoraan ilman välikäsiä ottamaan selvää.Itse asiassa netin kautta voi älykäs ihminen saada tietoa, joka voi olla johdattamassa omakohtaisen kokemuksen saamiseen Jumalasta.
http://www.paraistenvapaasrk.com/todistus.htm
Mutta siis mitään suoraa havaintoa tiedehän ei kykene henkimaailmasta saamaan. - uskovat
konna kirjoitti:
tuntuu kovin helposti menevät puurot ja vellit keskenään. Kannattaisi varmaan hiukka täsmentää puhutaanko enää raamatun jumalasta vai jostain muodottomasta kosmisesta jumalasta, josta ei ole sitäkään vähää tietoa.
Ja samaa nikkiä kannattaa varmaan käyttää ainakin saman keskustelun ajan, aivan väärinkäsitysten välttämiseksi. Ainakin älykäs keskustelija käyttäisi:)kuitenkin Raamatun Jumalaa tarkoita. Kosmisesta jumaluudesta puhuvat kyllä erottaa teksteistään.
Ei ollut tarkoitus osallistua koko keskusteluun, ja yhden viestin jälkeen se pitikin jäädä siihen, mutta kun antoi pikkusormelle vallan niin vei koko käden... ja nikit 'unohtui'... paha tapa... - Milian Ei.Kirj.
hio... kirjoitti:
>Nuo kaikki luettelemasi ovat "jumalanne" vihollisia, etkö ymmärrä?>
Kuinka sinä voit tietää mitkä "meidän Jumalamme" vihollisia ovat? Etkö ymmärrä että latelet vain omia ennakkoluulojasi? Jumala on luonut loogisuuden, jonka jokainen voi nähdä luonnossa.
Oma vahinkosi tuollainen jääräpäisyys, joka ei taivu käyttämään järkeään siihen tarkoitukseen, mihin Jumala sen on luonut. Lue nyt hyvä ihminen länsimaisen ajattelun erilaisista suuntauksista, jos sinulla nyt ylipäätään on kiinnostusta maailmankatsomukselliseen pohdintaan. Linkki on erittäin mielenkiintoinen, mutta vaatii joustavan mielen. Vai lienetkö jo sitten niin postmodernin ajattelun kyllästämä, että sen vaikutus "Kun postmodernismi on ampunut alas viimeisetkin pyhät lehmät, jäljelle jää vain niiden uloste" on peruuttamattoman tuhonsa tehnyt.>>>Kuinka sinä voit tietää mitkä "meidän Jumalamme" vihollisia ovat? >Etkö ymmärrä että latelet vain omia ennakkoluulojasi?>Jumala on luonut loogisuuden, jonka jokainen voi nähdä luonnossa.>Oma vahinkosi tuollainen jääräpäisyys, joka ei taivu käyttämään järkeään siihen tarkoitukseen, mihin Jumala sen on luonut.>Lue nyt hyvä ihminen länsimaisen ajattelun erilaisista suuntauksista, jos sinulla nyt ylipäätään on kiinnostusta maailmankatsomukselliseen pohdintaan.>Vai lienetkö jo sitten niin postmodernin ajattelun kyllästämä,
- mr. manynames
Ikävä kyllä hän tulee katkeroitumaan jos vielä uskoo että käsien ristiminen tai jokin parantaja voisi hänet parantaa. Siitä se alamäki vasta alkaakin kun tajuaa, että mitään ei ole tehtävissä tälle ruumiinvammalle tämänhetkisellä lääketieteen tasolla.
Älykkyydellä tai sosiaalisen kanssakäymisen taidolla ei ikävä kyllä ole turvassa luuloilta. Epätoivoinen ihminen yrittää löytää oljenkorren ihan mistä vain. Se vaatiin selkärankaa kestää elämä sellaisena kuin se on ilman mitään mielikuvitusystäviä.
Saattaa olla myös että hän kokee itsensä yksinäiseksi ja halajaa lisää ystäviä. No ikävä kyllä hän hakee näitä ystäviä vähän väärästä paikasta.
On olemassa myös pieni mahdollisuus että hän potkaisee tyhjää ennenkuin kerkiää tajuaa millaisessa valheessa hän eli. Joten hän saa kuolla tietämättömän onnellisena.- Eka kerta
Kuten kaikki näemme, asiat menevät ihan sotkuun, kun ensimmäinenkin toisinajattelija tänne keskusteluun ryhtyi. Sitäkin Milian pelkäsi ja toivoi, että tänne kirjoittavat ainoastaan ateistit.
Tein poikkeuksen, koska kirjoituksia lukiessani näin, miten alkoi mennä pelkäksi pelleilyksi ateistien auttamiskyky. Heillä vain ei ole mitään tarjota avuksi ongelmalle kristitty/ateisti, sillä kaikilla on samanlainen "tuntuma" puluihin, samanlainen TIETO Jumalan olemattomuudesta, samanlainen "kokemus" mt-ongelmaisista, (varsinkin uskovien aiheuttamista ongelmista), asiat kiertävät kehää, yhtään helpotusta ei liene ongelmaan näkyvissä. Tyhmää, todella itse aiheutettu ongelma, varsinkin kun ei tarvitse ajatella, suostuuko Isä Jumala samoihin aatoksiin kanssanne, Häntä' kun ei sanomanne mukaan ole. Sehän on SANOMANNE, ettekö sitä huomaa?
Jumala ON ja jumalia on paljonkin. Kokeilkaa lähteä nyt Miliania tukemaan hyvällä, valoisalla mielellä. - puusilima_
Eka kerta kirjoitti:
Kuten kaikki näemme, asiat menevät ihan sotkuun, kun ensimmäinenkin toisinajattelija tänne keskusteluun ryhtyi. Sitäkin Milian pelkäsi ja toivoi, että tänne kirjoittavat ainoastaan ateistit.
Tein poikkeuksen, koska kirjoituksia lukiessani näin, miten alkoi mennä pelkäksi pelleilyksi ateistien auttamiskyky. Heillä vain ei ole mitään tarjota avuksi ongelmalle kristitty/ateisti, sillä kaikilla on samanlainen "tuntuma" puluihin, samanlainen TIETO Jumalan olemattomuudesta, samanlainen "kokemus" mt-ongelmaisista, (varsinkin uskovien aiheuttamista ongelmista), asiat kiertävät kehää, yhtään helpotusta ei liene ongelmaan näkyvissä. Tyhmää, todella itse aiheutettu ongelma, varsinkin kun ei tarvitse ajatella, suostuuko Isä Jumala samoihin aatoksiin kanssanne, Häntä' kun ei sanomanne mukaan ole. Sehän on SANOMANNE, ettekö sitä huomaa?
Jumala ON ja jumalia on paljonkin. Kokeilkaa lähteä nyt Miliania tukemaan hyvällä, valoisalla mielellä.EI OLLUT KYSYMYS EDES KIVIEN OLEVUUDESTA VITUN TOLLO!
MIKSI SINÄ TULET VÄITTÄMÄÄN SITÄ SAMAA PULUPASKAA VAIKKA SITÄ JUURI EI TOIVOTTU? JOS TAAS OIKEASTI HALUAT AUTTAA NIIN KERROT MITEN MILLIN KAVERIN SAA PIDETTYÄ POISSA LAHKOISTA AINAKIN SIIHEN ASTI ETTÄ PÄÄKOPASSA ON KAIKKI KONDIKSESSA.
MUUTEN VOIT MENNÄ INTTÄMÄÄN IHAN MUIHIN KESKUSTELUIHIN. SEURAAN VAIKKA PERÄSSÄ JOS VÄLTTÄMÄTTÄ HALUAT!
TAJUSITKO?
- puusilima_
voisit yrittää tarjota mummulle sellaista ihan tavallista kotimaista kirkkoa(ev.lut) jossa käypi. menet vaikka matkaan, ei se sinua tapa. mutta pidä nyt ainakin jollain konstilla se erossa niistä montakertaaoksennetuista.. ne on vaarallisia ja lähes rikollisia.
nyt alakaa tulla vielä sekopäisempää juttua mieleen joten lopetan tälle iltaa...- Milian Ei.Kirj.
..että hän kaipaa tällaista rukousryhmää jotenkin. Ev.lut ei sellaista kai tarjoa.
Hän on innostunut "hyvistä tarinan kertojista". Diggaa kuulema jopa Yli-Vainiotakin.
En mie tajua mitä tehdä. Taidan nostaa lapaset pystyyn ja annan olla. Kerron vain, että jos ongelmia aiheen puitteissa tulee, niin olen valmis auttamaan. - puusilima_
..että hän kaipaa tällaista rukousryhmää jotenkin. Ev.lut ei sellaista kai tarjoa.
Hän on innostunut "hyvistä tarinan kertojista". Diggaa kuulema jopa Yli-Vainiotakin.
En mie tajua mitä tehdä. Taidan nostaa lapaset pystyyn ja annan olla. Kerron vain, että jos ongelmia aiheen puitteissa tulee, niin olen valmis auttamaan.on väliinkään mennä jos ystävyyden meinaa säilyttää. siinä vaan meinaa käydä niin, että jos et sinäkin sitten suostu kiihkoilemaan niin se voipi loppua se ystävyys siihen tai sit joudut kuuntelemaan jatkuvaa käännytystä :S
kyllähän se on sama kirkko ja sama uskonto, orukka vain on eri ja paljon hullumpaa siellä "seuroissa".
taitaa olla menoa ja mulla loppui ideat :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1076449Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3615852Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam194306Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk703567Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123555Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1072805Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211900Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t211807Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.181634Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1921297