Google hoitaa asian puolestamme. Alla otteita kotisivun linkkilistan hauskoista käännöksistä:
Find out about me, my likes and dislikes and everything else!
Tutustu minuun, sinun mieltymyksiäsi ja inhoa ja kaikki muu!
Jotka ovat kiinnostuneet minun tutkijat...
Those interested in my academics and other related info can look here!
Lähes 300 lainausmerkkejä kerätty eri lähteistä.
Nearly 300 quotes collected from various sources.
Jotkut suosikkiartisteistani yritetty ja testattu reseptit täällä...
Some of my favourite tried-and-tested recipes here.
...minun suosikkeja tåållä -
Jotkut heistä ovat myös ammuttu omassa puutarhassa.
Some of them are also shot in my own garden.
I've put up some of my paintings here. I use a variety of media,
although I'm most comfortable with oil.
Olen pannut joitakin minun maalauksia täällä. I käyttävät eri tiedotusvälineissä,
vaikka olen eniten tyytyväinen öljyä.
Emme tarvitse
4
413
Vastaukset
- HAL 9000
kuka vielä muistaa vanhan ja opettavaisen tarinan luddiiteista ja Kehruu-Jennystä?
- Kehruu-Jenny
Teki parempaa jälkeä. Sinänsä tuo kääntäjä korjausnappuloineen on erittäin fiksu innovaatio.
- Kääntäinen
Käänsin viime kesänä melko mittavan tekstikokonaisuuden, jossa Kehruu-Jennykin kummitteli näkyvässä osassa. Teollistumisen historiaa ja sen semmoista.
Käytin tuota käännöstä tehdessäni hyväksi käännösmuistiohjelmaa. Se ei käännä kääntäjän puolesta mitään, mutta pitää kirjaa kääntäjän edesottamuksista. Jos se toteaa käännettävänä olevan tekstilohkon muistuttavan huomattavasti jotain aikaisemmin käännettyä lohkoa, se tarjoaa tätä kääntäjälle muokattavaksi niin ettei koko lohkoa tarvitse kääntää kokonaan. Jos lohko on täsmälleen identtinen aikaisemmin käännetyn kanssa, riittää sen ”kääntämiseksi” yhden näppäinyhdistelmän painaminen.
Déjà Vu, Trados, Transit, SDLX ja Wordfast ovat esimerkkejä tuollaisesta softasta. Itse käytän Transitia. Kääntäinen kirjoitti:
Käänsin viime kesänä melko mittavan tekstikokonaisuuden, jossa Kehruu-Jennykin kummitteli näkyvässä osassa. Teollistumisen historiaa ja sen semmoista.
Käytin tuota käännöstä tehdessäni hyväksi käännösmuistiohjelmaa. Se ei käännä kääntäjän puolesta mitään, mutta pitää kirjaa kääntäjän edesottamuksista. Jos se toteaa käännettävänä olevan tekstilohkon muistuttavan huomattavasti jotain aikaisemmin käännettyä lohkoa, se tarjoaa tätä kääntäjälle muokattavaksi niin ettei koko lohkoa tarvitse kääntää kokonaan. Jos lohko on täsmälleen identtinen aikaisemmin käännetyn kanssa, riittää sen ”kääntämiseksi” yhden näppäinyhdistelmän painaminen.
Déjà Vu, Trados, Transit, SDLX ja Wordfast ovat esimerkkejä tuollaisesta softasta. Itse käytän Transitia.Oireista päätellen Googlen käännösohjelma käyttää sekin käännösmuistia mutta huonosti.
Ihmeellisintä on, että tällainen on päästetty julkisuuteen, vaikka kuka tahansa suomea osaava huomaisi viiden minuutin testauksella, että laatu on vielä aivan liian heikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62941
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111851Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla277824- 58758
- 55673
- 57580
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93579Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45576- 23566
- 79554