Osaisiko joku kääntää latinaksi (oikein kirjoitettuna)
Elämä on kohtalokas
Olen soittanut jo papeille sun muille, mutta harva enään omia latinanopintojaan muisti. Olisin todella kiitollinen Sille joka minua auttaisi ongelmassani.
Yst. terv. Johanna
Latinaksi??
6
534
Vastaukset
- Huomauttelija
Kohteliaimmin ja ystävyydellä haluan huomauttaa, että oikea muoto on "enää", ei "enään".
Ja jotenkin haluaisin lisätä toivoa elämään sanomalla "elämä on kohtalokasta", ei "kohtalokas"... - -johanna
Huomauttele ihmeessä :)
Osaako joku siis kääntää:
elämä on kohtalokas
tai
elämä on kohtalokasta - latinaksi??
Eikö vita est fortuna
voisi käydä kumpaakin lausemuotoon, lauseyhteydestä tietenkin riippuen??
Teksti on tulossa tatuointiini ja haluaisin sen oikeinkirjoitettuna ikuistaa itseeni.
Onko latinankielessä -s / -sta - päätteitä erikseen?- ...ei...
...selviä hengissä...
- Tasapaksu tymplä
Haluatko siis tosissasi tatuoida itseesi "
Olen soittanut jo papeille sun muille, mutta harva enään omia latinanopintojaan muisti. Olisin todella kiitollinen Sille joka minua auttaisi ongelmassani.
"?!
Huh sanon minä!!! - eikäpä
Tasapaksu tymplä kirjoitti:
"?!
Huh sanon minä!!!"enään".
Tasapaksu tymplä kirjoitti:
"?!
Huh sanon minä!!!Jotakin sellaistahan kysyjä tulisi tatuoittaneeksi itseensä, jos saisi mitä pyytää. Sanoja olisi vähemmän mutta viesti aika lailla tuo, jos tatuoinnissa on kieltä, josta asianomainen itse ei tunne alkeitakaan.
Kannattaisi mieluummin käyttää tatuoinnissa esimerkiksi lineaari-A:ta, koska sitä ei kukaan osaa. :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 59778
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111763- 43636
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla212565- 40516
- 76513
- 51508
- 22496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82473Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37470