pelivelkaa 50000

itsemurha tuntuu ainoalta v...

Olen pelannut muutamassa vuodessa velaksi n 50000.nyt olen siinä tilanteessa että haluan kuolla.en tiedä mistä lähden hakemaan apua.kaapit on täynnä laskuja,joita olen maksellut ottamalla uutta lainaa.en halua tälläistä elämää,mutta en kykene tekemään mitään.kaikki voimat on mennyt.minulla on 5-v tyttö,joka on ainut syy miksen tänään hypännyt metron alle.pelkään että sen toteutan,kun tuntuu että ulospääsyä ei ole.ja häpeä on niin suuri.kukaan ei tiedä tilanteestani.
pystyykö joku auttamaan,kertomaan mitä voisin tehdä.

16

8296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .Kampela2

      5v. lapsen ois helpompaa maksaa 50e kuin 50000e. Mutta sulle ei se 50e tuntunut missään, 500 meni helposti myös, no 5000 nyt maksaa parissa kuukaudessa, kun syö vain kaurapuuroa,... No, 50000 oli sitten sun raja. Se saa maksettua parissa vuodessa, jos elää kaurapuurolla, eikä hanki mitään turhuuksia. Toisaalta, sillä 50ke:n säästämisellä hankkii samalla itselleen elämän. Aika halvalla saat. Opetus tulee sitten kaupantekijäisiksi.

      • marketista ostaja

        Et ole ainoa joka on menettänyt rahaa tai tehnyt velkaa. Itsemurhaa ei kannata edes miettiä, ajatteleppa jos kaikki konkurssintekijät olisi itsemurhan tehneet tilastot oli synkentyneet huomattavasti. Rahaa voi menettää monella lailla, konkurssi on yksi niistä, alkoholismi, peliriippuvaisuus, tai mikä tahansa yli varojen eläminen, vai mitä. Hae nyt apua itsellesi ja lapsen vuoksi et edes voi ajatella muuta kuin että hoidat asiasi kuntoon, lapsi rakastaa sinua tarvitsee tukea elämäänsä, muuten kerron tapauksen jonka kuulin marketissa takavuosina ja pidän sitä totuutena koska kyseinen naisehenkilö oli jatkuvasti eri pelikoneilla käydessäni kaupassa vuosikausia. No hän oli ostokärryjä palauttamassa, niistä sai siihen aikaan taisi olla 10 penniä, ihmiset jätti niitä mihin tahansa, hän kärräsi niitä jonoon paikoilleen saaden vaunusta aina kymmenen pennin lipun.
        Siinä hän kertoili, että oli pelannut pelikoneilla ja kiertänyt kaupunkia toisen naisen kanssa, aamulla oli lähdetty, illalla palattu, milloin milläkin tuloksin, hän oli leskeksi jäätyään ensin pelannut ukkonsa rahat jotka oli saanut, sen jälkeen yhteisen talonsa, ja kärrejä rahdatessaan asui vuokralla, oli ehkä ollut muutaman vuoden eläkkeellä, siis ajattele tätäkin ihmistä, sinulta ei ole mennyt niin paljoa jotta häntä vaan pystyyn ja asioita hoitamaan. Itse laitan kolikoita joskus pelikoneeseen, ja nyt viime aikoina en enää laita, miksi minä niitä sinne työnnän toisten voitettaviksi, minulla on näet niin huono tuuri ettei paremmasta väliä.
        Siis eiköhän nyt aleta ajattelemaan toisin ja toivon sinulle tässä hyvää syksyn jatkoa vaikka se ei sinusta nyt sille tuntuisi, hae rohkeasti apua. Pahempi olisi jos olisit esim. sairastunut vakavasti ja sitä kautta olisi pitänyt elämästä lähteä kesken kaiken, jotta äläpä nyt masennu kesken kaiken.
        tv lähimmäinen elon polulta


      • marketista ostaja kirjoitti:

        Et ole ainoa joka on menettänyt rahaa tai tehnyt velkaa. Itsemurhaa ei kannata edes miettiä, ajatteleppa jos kaikki konkurssintekijät olisi itsemurhan tehneet tilastot oli synkentyneet huomattavasti. Rahaa voi menettää monella lailla, konkurssi on yksi niistä, alkoholismi, peliriippuvaisuus, tai mikä tahansa yli varojen eläminen, vai mitä. Hae nyt apua itsellesi ja lapsen vuoksi et edes voi ajatella muuta kuin että hoidat asiasi kuntoon, lapsi rakastaa sinua tarvitsee tukea elämäänsä, muuten kerron tapauksen jonka kuulin marketissa takavuosina ja pidän sitä totuutena koska kyseinen naisehenkilö oli jatkuvasti eri pelikoneilla käydessäni kaupassa vuosikausia. No hän oli ostokärryjä palauttamassa, niistä sai siihen aikaan taisi olla 10 penniä, ihmiset jätti niitä mihin tahansa, hän kärräsi niitä jonoon paikoilleen saaden vaunusta aina kymmenen pennin lipun.
        Siinä hän kertoili, että oli pelannut pelikoneilla ja kiertänyt kaupunkia toisen naisen kanssa, aamulla oli lähdetty, illalla palattu, milloin milläkin tuloksin, hän oli leskeksi jäätyään ensin pelannut ukkonsa rahat jotka oli saanut, sen jälkeen yhteisen talonsa, ja kärrejä rahdatessaan asui vuokralla, oli ehkä ollut muutaman vuoden eläkkeellä, siis ajattele tätäkin ihmistä, sinulta ei ole mennyt niin paljoa jotta häntä vaan pystyyn ja asioita hoitamaan. Itse laitan kolikoita joskus pelikoneeseen, ja nyt viime aikoina en enää laita, miksi minä niitä sinne työnnän toisten voitettaviksi, minulla on näet niin huono tuuri ettei paremmasta väliä.
        Siis eiköhän nyt aleta ajattelemaan toisin ja toivon sinulle tässä hyvää syksyn jatkoa vaikka se ei sinusta nyt sille tuntuisi, hae rohkeasti apua. Pahempi olisi jos olisit esim. sairastunut vakavasti ja sitä kautta olisi pitänyt elämästä lähteä kesken kaiken, jotta äläpä nyt masennu kesken kaiken.
        tv lähimmäinen elon polulta

        "lainaus"

        miksi minä niitä sinne työnnän toisten voitettaviksi, minulla on näet niin huono tuuri ettei paremmasta väliä.

        Rahat eivät mene tosille pelaajille vaan kun tarpeeksi kauan pelaa menee KAIKKI rahat RAY:lle


        http://www.ray.fi/raytietoa/medianurkka/tiedote.php?id=263&l1=1

        "lainaus

        Yli viisitoistavuotiaat suomalaiset kuluttivat RAY:n peleihin keskimäärin 149 euroa, josta muodostui rahapelitoiminnan tuotoksi 653,0 miljoonaa euroa. RAY:n liikevaihto pieneni edellisvuoteen verrattuna 0,7 prosenttia eli noin 4,4 miljoonaa euroa, ja oli 599,3 miljoonaa euroa. Eli RAY voittaa aina.



        Kannattaa muistaa myös, että jos on hävinnyt ei hävittyjä rahoja kannata voittaa takaisin koska peli ei mitenkään "muista", että olet hävinnyt sinne.

        Pelit ovat satunnaisia ja edellisesta arvonnasta riippumattomia. Miksi satunnaisesta pelistä ei voi voittaa olen selostanut täällä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000026&conference=4500000000000781&posting=22000000037304525







        Hannu Hanhi voi voittaa van lotossa tai pelistä jossa on suuri päävoitto.


    • Näin on.

      Myös peliriippuvaisille on RAY:n kustantamaa alkoholismin hoitamisen kaltaista apua saatavilla. En tiedä, missä asut, mutta googleta, niin löydät varmasti sinulle sopivan osoitteen.
      Velkajärjestelyyn myöskin on mahdollisuus,uskoisin.
      Olen tuntenut erään pelaajan, joka pelasi oman talonsa ja myös isänsä talon. Elää edelleen ja voi hyvin. Vaimo ja kolme lasta.

      Ota itseäsi symbolisesti "niskasta" kiinni, ja ala selvittää asioita. Pelaamalla et mitään voita.
      Itsemurha on pahin mahdollinen teko itseäsi ja perhettäsi kohtaan.

      Minä en moralisoi, en ole peliriippuvainen, vaan alkoholisti. Ongelma on kuitenkin samankaltainen.
      RIIPPUVUUS!!!

    • ----+

      http://www.peluuri.fi/

      Lopeta ongelman salaaminen muilta. Kerro läheisille, miten asia on.
      Voit yllättyä, miten joku toinen voi löytää ratkaisumallin heti.

    • vielä näyttää

      Kuten moni on neuvonutkin niin itsemurha ei ole järkevä ratkaisu.. Monethan jotka laman alla köyhtyivät tekivät itsemurhan ja nykyisin olisi kaikki asiat mallillaan... Saati sitten miten iso "häpeä" se itsemurha on.. Se on vielä pahempi asia kuin jotkut "50k€ velat"..

      Ensimmäinen vaihe on tietysti ottaa yhteyttä johonkin tahoon joka sinua voi auttaa esim. tuo peluuri. Sieltä varmaan saat tietoa niin velkaneuvonnasta kuin muistakin asioista.

      Toinen vaihe on kertoa läheisille että sinulla on tämmöinen ongelma ja jos he pystyvät sinua auttamaan tai ymmärtämään niin se on hyvä asia. Usein saa anteeksi jos vain kertoo rehellisesti asiat.. eli siinä vaiheessa kannattaa jo kertoa että pyrit saamaan apua ongelmaasi...

      Yksi konsti voi olla pyytää mielenterveystoimistoltakin psykologiapua jos vain on saatavilla. Ongelmien syyt lienevät kuitenkin henkisiä joihin puhuminenkin voi auttaa.. Toki peluuristakin voi löytyä vertaistukea.

      Netissä taisi olla myös jokin palsta joka varmasti lyötyy googlettamallakin jossa on "saman kohtalon kärsineitä". Muistelen ainakin lukeeni.

      Vielä tuosta itsemurhasta niin tuskimpa tyttärei siitä kovin hyvää ajattelisi. Varsinkin kun kasvaa isommaksi... Itsemurha ei ole yleensä vaihtoehto juuri mihinkään. Varsinkaan tuommoiseen tilanteeseen joka on "helposti" hoidettavissa, jos vain ryhdyt tuumasta toimeen. Toki pitää saada perusasiat kohdalleen ja rahantuhlaus pois ja yrittää suunnata katseet muualle. Eivät liene varsinkaan aluksi helppoja asioita, mutta kunhan oppii niin alkaa se elämäkin näyttämään paremmalta.

      • skatt123

        Tervetuloa keskustelemaan, paihdelinkki.fi ja sieltä keskustelu->valtti

        Siellä olen minä ja muut peliriippuvaiset. Et ole ainoa jolla on ongelmia..

        Jaksamista!


    • J.U.

      Ei vaan.. Totta puhuakseen, se on iso raha, MUTTA ei itsarin paikka! Ole mies ja kestä tappiot. Nyt ei ole muuta kuin yksi suunta ja se on ylöspäin! Jätät ne pelit helvettiin ja kasaat ittes. Tsemiä!

    • Perkkeleeeee!!!

      Olemme kaikki rahan orjia. Erikoista, sillä kellään meistä ei rahaa ole. Miten voi olla jonkun sellaisen orja, jota ei ole olemassa? Sais tulla joku Nipiru vai mikä se meteori olikaan ja tappaa meidät kaikki, saatana. Eiköhän tämä helvetti ole jo nähty. Ihan sama mille Helvetin kerrokselle joutuu, kun ei se voi olla tätä pahempi paikka. En jaksa enää tätä kituuttamista...

    • sinulle lämpimästi

      lottovoittoa

      • dfsbhd

        ei tuo vielä kuitenkaan ole niin iso raha että kiolla pitäisi.Siis onhan jollain miljoonavelkojakin.


      • mä vaan
        dfsbhd kirjoitti:

        ei tuo vielä kuitenkaan ole niin iso raha että kiolla pitäisi.Siis onhan jollain miljoonavelkojakin.

        ga-ryhmä / laitoshoito / a-klinikka.. siis jos oikeesti ei kykene lopettamaan pelaamista. Ei paljo auta jos läheisille kertoo ja sitte mietitään ja pohditaan .. vaan toimintaa!! siis jos oikea ongelma! itellä 5v tyttö ja pelihistoriaa takana n,20v ja vasta 26v olen ja ens viikolla menen aisoita hoitamaan . ei paljo itsarit auta jos lastaan ajattelee. sorry vaan ,mutta samat tunteet mullakin aika joittain. erittäin velkaantunnu mutta ajattellu asian niin etä se on rahaa. ensiksi ittensä täytyy saada kuntoon ja sitten raha asiat vaikka siinä kestääkin oma aikansa saada kaikki kuntoon mutta eikös se sitte oo tois sijanen seikka kun ajattelee että pääsee pelaamisesta ja sen tuomasta tuskasta eroon. jaksamiset sinne päin!


    • Taistele

      Sulla 5-vuotias tyttö, ekaks älä koskaan huuda lapsellesi, vaikka kuinka kiristäs, sitä kadut myöhemmin, ja se on pahempi juttu kun velat. Sitä ei saa koskaan anteeksi.
      Pidä tyttöäsi kuin kukkaa kämmenellä.
      Lapsi ansaitsee semmoisen kohtelun, se tulee monin kerroin takasin.
      Raha on vaan rahaa, tavara tavaraa tässä maailmankaikkeudessa. Asunto ja ruoka on ekaks tärkeitä. Paljonko menisi niihin vippeihin kuukaudessa, laske paperilla kaikki ja laita ylös, maksa vaikka 10 vuotta, pieni summa kuukaudessa, silloin on otettava niskasta itseä kiinni, että pysyy kurissa ja myytävä koko pelivälineistö, ettei sortumaa tule uudestaan.
      Taistele vastaan lapsesi takia, päivä kerrallaan.

    • ray ja vastuullisuus

      Gamblers Anonymous on hyvä alku, sieltä saat vertaistukea ja se usein on erinomaisen toimivaa. Takuu-Säätiöön sinun kannattaisi olla yhteydessä tuon taloutesi kuntoonsaamiseksi, sillä sekin on hyvä alku, ja tiedät ettet ole yksin.

      Häpeä on turha tunne tässä, samoin syyllisyys. Ne vain myrkyttävät toimintakykysi, mitä juuri nyt tarvitset. Ja tukea. Takuu-Säätiöstä saat henkilökohtaista taloustietoa ja apua taloustaitojen kehittämiseen. Ja soitto on ilmainen! Aina, aina on tie ulos. Ratkaisu ei löydy samalta tasolta kuin ongelmat, mutta aina on tie ja vaihtoehto. Muutosta se tarvitsee, mutta taidat olla siihen myös valmis.

      http://www.nimettomatpelurit.fi/
      http://www.takuu-saatio.fi/

      " Takuu-Säätiö on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen sosiaalialan järjestö, joka edistää taloudellisessa kriisitilanteessa olevien henkilöiden itsenäistä selviytymistä.

      'Altera pars iustitiae est aequitas'
      Oikeuden toinen puoli on kohtuullisuus "

    • ray ja vastuullisuus

      Mitä sinulle kuuluu juuri nyt?

    • Pokeriholisti

      Minäkin viimein heräsin! Olen pelaillut erinäisiä pelejä kymmenkunta vuotta varsin aktiivisesti aloittaen kauppojen peliautomaateilla ja päätyen nettipokerin pauloihin pariksi vuodeksi. Nettipokerin kanssa hävisin arvioni mukaan 4-5 tonnia, ei paljon sinun summaasi verrattuna, mutta minulle maksukykyyni nähden kohtuullisen paljon, onneksi ei kuitenkaan aivan konkurssiin asti. Heräsin siis ajoissa!

      Mikä kumma saa aikaan riippuvuuden eri asioihin? Pelaamisessani ei ollut mitään mieltä siis itse pelillisesti, usein tein päinvastoin kuin olisi järjen mukaan pitänyt tehdä ja jos voittoa joskus tulikin, piti se seuraavana päivänä häitä mielettömällä riskinotolla. Oikeastaan eihän sitä osannut olla jos kassassa oli rahaa, peli oli tärkeämpi itsessään kuin voitot tai kassanhallinta. Niin ne rahat meni.

      Tällaista tapahtui kerta toisensa jälkeen ja aina lupasin itselleni tehdä parannuksen, mutta pian se taas alkoi kutkuttamaan. Nyt kuitenkin on sellainen raja vastassa, ettei pelaaminen tule enää kysymykseen, rahat loppui ja luottotilikin on tapissa, seuraava askel olisi uuden velan ottaminen pelaamista varten ja siihen en aio lähteä. Harmittaa valtavasti, en uskalla kertoa vaimolle asiasta, parempi kuin hän ei tiedä mitään ja alan hoitamaan raha-asiat kuntoon vähän kerrallaan. Jospa sais samalla tavalla kuin rahaa siirtelin pokeritilille siirtelemällä nyt rahaa lainanmaksuun talouden tasapainoon.

      Mutta mikä tekee ihmisen riippuvaiseksi? Minulla on sama homma myös alkoholin suhteen vaikka en enää juokaan vaan heittäydyin täysraittiiksi aikoja sitten, mutta tiedän, että helposti olisin koukussa jos alkaisin uudestaan. Kokeilin sitäkin kyllä muutaman raittiin vuosikymmenen jälkeen ottaa viiniä fiksusti iltaisin terveysvaikutteisesti, mutta kummasti se kuppi alkoi isota muutaman viikon jälkeen ja loppuvaiheessa viiniä piti alkaa terästämään väkevällä viinalla, ettei muka tarvitse niin paljon ottaa.

      Nyt lopetin sen homman ja yllättävän helpolta tuntuu, en ehkä ehtinyt vielä kunnlla addiktoitua kun olin vielä pokeriaddiktiossa kiinni.

      Älä tee itsellsi vahinkoa vaan tunnusta tilanne ja ala pikkuhiljaa korjaamaan sitä, tarvitset varmaan apua ulkopuoleltasi ainakin henkisen jaksamisei vuoksi, pyri löytämään sellainen paikka ja ihminen. Olet vielä suhteelisen nuorikin lapsestasi päätellen, kaikki ehtii vielä kääntyä hyväksi. Tämän päivän valinnat ja päätökset vaikuttavat tulevaisuuteemme. Sanon nämä sanat itsellenikin vaikka en enää ihan nuori olekaan, mutta kumminkin.

      Voimia sinulle !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe