Seiniä myöten synnit anteeksi

todellako

ja sitten muutakin:

Tiesitkö että Lars Levi Laestadius ei aluksi hyväksynyt synninpäästösanojen käyttöönottoa.Erilliset synnin päästön sanat, ”Jeesuksen nimessä ja veressä on synnit anteeksi”, joista on tullut sittemmin vl-rituaali, ei ollut Lestadiuksella käytössä.

Mitäs tästä opimme?
Onko välivaihe, muuttumaton oppi vielä tallella?

12

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikakirja

- Synninpäästö perustuu kokonaan Kristuksen tekoon. Kaikki Jumalan sana ja Pyhät Sakramentit todistaa synninpäästöstä.

Synninpäästö tapahtuu Jumalan armosta.

Synninpäästö otetaan vastaan USKOLLA.

Synninpäästö on Herran Pyhässä Ehtoollisessa.

Synninpäästö on julistetussa Jumalan sanassa.

Synninpäästön julistus on OLEELLINEN osa kahdenkeskisessä ripissä.

Synnin päästön voit lukea ja ottaa USKOLLA vastaan sinun Raamatustasi.

Sanalla sanoen; synnin päästö on Jumalan sanassa.

Oleellista on: Että SYNNIN PÄÄSTÖ OTETAAN VASTAAN USKOLLA.

• Kempelainen

mutta kerro mistä kohti ne löytää Raamatusta

""Synnin päästön voit lukea ja ottaa USKOLLA vastaan sinun Raamatustasi. ** Kerrothan toki jo siitä, että ne on siellä, eli kerro

- Synninpäästö....
        - Synninpäästö....

• Aikakirja
        Kempelainen kirjoitti:

mutta kerro mistä kohti ne löytää Raamatusta

""Synnin päästön voit lukea ja ottaa USKOLLA vastaan sinun Raamatustasi. ** Kerrothan toki jo siitä, että ne on siellä, eli kerro

- Synninpäästö....
        - Synninpäästö....

Joh. 6:33   Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
        Joh. 6:34   Niin he sanoivat hänelle:

"Herra, anna meille aina sitä leipää."

Joh. 6:35   Jeesus sanoi heille:

"Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        _______
        *) Joh. 6:36   Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        ______

Joh. 6:37   Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni;...

...ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Joh. 6:38   Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        Joh. 6:39   Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään,...

...vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

Joh. 6:40   Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,...

...on iankaikkinen elämä; ...

...ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        -----

Tämä on Jumalan sana

• Kempelainen
        Aikakirja kirjoitti:

Joh. 6:33   Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
        Joh. 6:34   Niin he sanoivat hänelle:

"Herra, anna meille aina sitä leipää."

Joh. 6:35   Jeesus sanoi heille:

"Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        _______
        *) Joh. 6:36   Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
        ______

Joh. 6:37   Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni;...

...ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Joh. 6:38   Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
        Joh. 6:39   Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään,...

...vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.

Joh. 6:40   Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,...

...on iankaikkinen elämä; ...

...ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        -----

Tämä on Jumalan sana

vailla omaa tekstiä, jossa on tuki Raamatusta.

• Juhakki

Synninpäästöillä ei ole sanoilla merkitystä.

Mutta jos minä annan sinulle anteeksi sanalla "auto", niin uskotko, että sinun synnit on silloin anteeksi?

Eli sentähen kerrotaan, että kenen nimeesä tehdään, eli "Jeesuksen nimessä" ja mikä ne pyyhkii pois eli "Jeesuksen veri".

Eli siitä tulee sitten Jeesuksen nimessä ja veressä. Nämä sanat vain antaa vahvistusta ja tietoa että näin on. Eli se todistaa sen, että se ei ole ihmisteko.

Lutherkin hoksasi sen, että kun hän laittoi aina selityksen loppuun että "tämä sana on varmasti totta" niin se vaikutti paljon paremmin.

• Onko siis vl, hetken jumala, syntejä anteeksi antaessaan? Miksi Jumala delegoi valtansa vl:le?

• Juhakki
        Devoit kirjoitti:

Onko siis vl, hetken jumala, syntejä anteeksi antaessaan? Miksi Jumala delegoi valtansa vl:le?

"Onko siis vl, hetken jumala, syntejä anteeksi antaessaan?"

Ei ole.

"Miksi Jumala delegoi valtansa vl:le?"

Jumala ei delegoinut valtaansa vl:lle, ei muillekkaan ihmisille, siis tarkoitan lihalle ja verelle. Jumala vain voi antaa syntejä anteeksi. Jumala antaa synnit anteeksi Jeesuksen kautta eli nykyään Pyhän Hengen kautta. Jeesus on omissaan, eli Pyhä Henki on omissaan. Eli Pyhä Henki on ihmisen sydämessä.

Pyhällä Hengellä on valta antaa syntejä anteeksi ja pidättää niitä. Eli kun Pyhä Henki saarnaa synnit anteeksi, niin se tapahtuu ihmisen suun kautta.

• Kempelainen
        Juhakki kirjoitti:

"Onko siis vl, hetken jumala, syntejä anteeksi antaessaan?"

Ei ole.

"Miksi Jumala delegoi valtansa vl:le?"

Jumala ei delegoinut valtaansa vl:lle, ei muillekkaan ihmisille, siis tarkoitan lihalle ja verelle. Jumala vain voi antaa syntejä anteeksi. Jumala antaa synnit anteeksi Jeesuksen kautta eli nykyään Pyhän Hengen kautta. Jeesus on omissaan, eli Pyhä Henki on omissaan. Eli Pyhä Henki on ihmisen sydämessä.

Pyhällä Hengellä on valta antaa syntejä anteeksi ja pidättää niitä. Eli kun Pyhä Henki saarnaa synnit anteeksi, niin se tapahtuu ihmisen suun kautta.

kumpi on parempi, saada synnit anteeksi, vai kuten kristityt, saada Jeesuksessa Kristuksessa kertakinkkinen pelastus. Sillä yksin synnin sovituksella ei pelastu kukaan.

Miten oli Ristin ryöväri, antoiko Kristus synnit anteeksi, vai riittikö usko Kristukseen.

• Lestadiolainen

Päteekö mielestäsi meidän saarnaajien julistama synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä?

http://www.lyrs.fi/

• Juhakki
        Kempelainen kirjoitti:

kumpi on parempi, saada synnit anteeksi, vai kuten kristityt, saada Jeesuksessa Kristuksessa kertakinkkinen pelastus. Sillä yksin synnin sovituksella ei pelastu kukaan.

Miten oli Ristin ryöväri, antoiko Kristus synnit anteeksi, vai riittikö usko Kristukseen.

Syntien anteeksiantamuksessa uskotaan omat synnit anteeksi ja uskotaan että ne on annettu jo anteeksi.

Eli et voi kysyä tuolla tyyliin kysymystä, koska ne kumpikin asia sisältyy samaan asiaan.

Ei siis syntien anteeksi antaminen tai saaminen ole vain sitä, että synnit pyyhitään pois. Se vaikuttaa paljon muutakin.

Synti eroittaa ihmisen Jumalasta. Kun synnit on anteeksi, me menemme lähemmäksi Jumalaa.

Jos on syntiä omalla tunnolla niin että se on tullut oikein raskaaksi, niin se vaikuttaa jo hengen hedelmiin sillä tavalla, että niitä hengen hedelmiä ei enään oikein kunnolla näy. Sitten taas kun saadaan synnit anteeksi, niin nämät hengen hedelmät aivan kuin "vahvistuvat"

Ja paljon paljon muutakin syntien anteeksi saaminen vaikuttaa.

• Juhakki
        Kempelainen kirjoitti:

"Miten oli Ristin ryöväri, antoiko Kristus synnit anteeksi, vai riittikö usko Kristukseen."

Luuk. 23:43
        43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Tässä Jeesus antaa hänelle syntinsä anteeksi. Eihän tietenkään sano, että "Jeesuksen nimessä ja veressä" vaan Hän sanoo, "tänä päivänä sinun on oltava paratiisissa"

Missä kohtaan muuten ilmoitetaan tuon ryövärin usko? Hänhän pyysi teidän menetelmien mukaan vain muistamaan.

Kyllä minä tiedän teidän vastauksen. Se on kun hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi" eli tässäkään kohdassa ei mainita halasitua sanaa ryövärin uskosta, mutta sitä se tarkoittaa.

Nyt voisin kysyä, että miksi tämän kohdan saa "vapaasti" vain kääntää, mutta tuota toista ei?

• Juhakki
        Lestadiolainen kirjoitti:

Päteekö mielestäsi meidän saarnaajien julistama synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä?

http://www.lyrs.fi/

En ole tutustunut "teidän" oppiin, joten en tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      25
      2593
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1576
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1374
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1150
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1141
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      961
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      931
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      922
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      216
      889
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      825
    Aihe