Tervehdys uskon veljet ja sisaret,
Otsikon mukaisesti sain tänään voimallisesti huomata kuinka Jumala vastaa rukoukseen! Tässä ei varmasti ole monellekaan mitään ennenkuulumatonta tai ihmeellistä, mutta minulle henkilökohtaisesti vasta uskoontulleena tämä oli ensikertaisuudessaan valtavan iso ja ihana asia!
Vastaus tuli yhdellä kertaa, luulisin kahteenkin asiaan. Rukoilin eilen, että Jumala antaisi minulle merkin jos minun olisi määrä lähteä erääseen hengelliseen (Kristilliseen)kokoukseen, joka järjestetään aika kaukana (useita satoja kilometrejä) kotoani. Emmin lähtöäni, koska matkustaminen minulle on hankalaa sairauteni aiheuttaman fyysisen rajoittuneisuuteni vuoksi.
Samassa eilisessä rukouksessa rukoilin myös uskosta osattoman lihallisen veljeni puolesta, että hänkin oppisi tuntemaan Jeesuksen Kristuksen.
Tänään sitten olin tavanomaisesti veljeni kanssa Skypellä yhteyksissä ja satuin mainitsemaan, että olin harkinnut lähteväni tuonne kokoukseen.
Samalla hetkellä pyytämättä tämä uskosta osaton veljeni ilmoitti minulle; "Minä lähden sinun kanssasi. Minäkin haluan kuulla Herran sanaa".
Näin herra vastasi rukoukseeni ja hyvin voimallisesti ilmaisi, että minun oli määrä lähteä tuonne kokoukseen. Samalla hän luultavasti vastasi rukoukseeni veljeni uskoon kääntymisen puolesta, sillä suunta on hänellä ainakin jo oikea.
Ylistystä Herralle!
Runsasta siunausta kaikille.
-Mikko-
Jumala vastaa rukouksiimme!
14
287
Vastaukset
toivottavasti on hyvä kokous.
- Kyselyä asiasta
Muista että sairas ihminen on hyvin herkkä ja haavoittuva. Useat uskonlahkot käyttävät heitä törkeästi hyväkseen. Luvataan että sairas paranee, jos niin ei käy, syytetään ettei sairas uskonut tarpeeksi.
Yritä jaksaa ja hae tukea muualta, kuin näiltä uskovaisilta. Tulet pettymään heihin kyllä myöhemmin.
Parempaa vointia ja hyvää uutta vuotta Mikko- Lapinjäärä
Ei minulle kyllä kukaan moista ole luvannut, enkä usko, että kenelläkään maan päällä on valtuuksia moisia mennä lupailemaan. Uskon kyllä Raamatun sanaa, eli paranen jos se on Herran tahto. Minua ei kuitenkaan ohjaa seurakunta, vaan Herra itse ja miten hän minua henkilökohtaisesti ohjaa.
Tarkennukseksi vielä, että uskoon tuloni syy ei ollut sairauteni, vaikka se ehkä suurimpana herätteenä toimikin. En siis ensisijaisesti lähtenyt hakemaan uskosta apua sairauteeni. Olen elänyt ennen kääntymistäni sairauteni kanssa "sopusoinnussa" lähes kaksi vuotta.
Hyvää ja siunattua uutta vuotta myös sinulle.
-Mikko- - uskovainen hellaripalstalta
Lapinjäärä kirjoitti:
Ei minulle kyllä kukaan moista ole luvannut, enkä usko, että kenelläkään maan päällä on valtuuksia moisia mennä lupailemaan. Uskon kyllä Raamatun sanaa, eli paranen jos se on Herran tahto. Minua ei kuitenkaan ohjaa seurakunta, vaan Herra itse ja miten hän minua henkilökohtaisesti ohjaa.
Tarkennukseksi vielä, että uskoon tuloni syy ei ollut sairauteni, vaikka se ehkä suurimpana herätteenä toimikin. En siis ensisijaisesti lähtenyt hakemaan uskosta apua sairauteeni. Olen elänyt ennen kääntymistäni sairauteni kanssa "sopusoinnussa" lähes kaksi vuotta.
Hyvää ja siunattua uutta vuotta myös sinulle.
-Mikko-Kaikkia varmaan kiinnostaa mutta kukaan ei kehtaa kysyä.
- Lapinjäärä
uskovainen hellaripalstalta kirjoitti:
Kaikkia varmaan kiinnostaa mutta kukaan ei kehtaa kysyä.
Sairauteni laatu on sivuseikka, mutta jos se nyt jotain kiinnostaa, niin kyseessä on Lihasrappeumasairaus ALS, joka on lääketieteellisesti parantumaton, merkittävästi ennenaikaiseen kuolemaan johtava sairaus. Minun iässäni (diagnoosi 30v iässä) äärimmäisen harvinainen.
Lapinjäärä kirjoitti:
Sairauteni laatu on sivuseikka, mutta jos se nyt jotain kiinnostaa, niin kyseessä on Lihasrappeumasairaus ALS, joka on lääketieteellisesti parantumaton, merkittävästi ennenaikaiseen kuolemaan johtava sairaus. Minun iässäni (diagnoosi 30v iässä) äärimmäisen harvinainen.
-Mikko-enkä elä kauaa. En voi kertoa enempää. Yhdistetään voimamme...olen sinua viisi vuotta vanhempi mutta ei se haittaa.
- uskovainen.........
enkä elä kauaa. En voi kertoa enempää. Yhdistetään voimamme...olen sinua viisi vuotta vanhempi mutta ei se haittaa.
???
- Lapinjäärä
uskovainen......... kirjoitti:
???
Minun uskoon kääntymiseni oli aika pitkän ajan prosessi. Kaikki lähti liikkeelle sairauteni aiheuttamasta elämän kaventumisesta keittiön ja olohuoneen väliin. Sellainen pistää miettimään.
Tämä siis ajoi minut miettimään elämän tarkoitusta, elettyä elämää, tapahtuneita asioita.
Eräänä päivänä aloin sitten ajattelemaan, että voisiko tämä sairauteni olla herätys, viimeinen kehotus Jumalalta herätä tähän elämään?
Joidenkien päivien kuluttua aloin näkemään "merkkejä" vähän jokapaikassa, vaikken niitä silloin tajunnutkaan "merkeiksi".
Voimallisin näistä oli näky, jonka näin maatessani yksin sängylläni kotonani aamun tunteina. Tässä näyssä kasvojeni yläpuolelle ilmestyi toiset kasvot, jotka sanoivat minulle; "Mikko, olen tullut sinun vuoksesi. Nouse ja kävele" Tämän jälkeen kasvot katosivat, mutta kuulin että joku kutsui minua kolme kertaa voimistuvalla äänellä; "Mikko, Mikko, Mikko!"
Tähän päivään mennessä en ollut lukenut jaettakaan raamattua, enkä ymmärtänyt mistä voisi olla kysymys. Unohdinkin asian pian.
Sitten n. viikko myöhemmin eräällä kansainvälisellä ALS foorumilla eräs täysin tuntematon kaveri Amerikasta lähestyi minua, kertoi elämästään ja kehoitti lukemaan raamattua. Silloin ajattelin kaikkia niitä asioita, joita minulle oli viimeaikoina tapahtunut ja päätin "uteliaisuuttani" ottaa selvää mistä oli kyse.
Sairauden aiheuttaman fyysisen rajoittuneisuuteni vuoksi lukeminen (sivujen kääntäminen) on kuitenkin minulle paikoin liian työlästä. Onneksi löysin netistä uuden testamentin äännitteinä.
Aloin kuunnella sitä ja minuutit muuttuivat tunneiksi...ahmin kaiken. Sanan kuulemisen myötä rauha laskeutui sydämeeni ja tiesin, että se on tässä! Tämä minulta oli puuttunut ja tämä oli se johon minua oli johdatettu!
Ylistystä Herralle!
Runsasta siunausta kaikille!
-Mikko- - Lapinjäärä
Lapinjäärä kirjoitti:
Minun uskoon kääntymiseni oli aika pitkän ajan prosessi. Kaikki lähti liikkeelle sairauteni aiheuttamasta elämän kaventumisesta keittiön ja olohuoneen väliin. Sellainen pistää miettimään.
Tämä siis ajoi minut miettimään elämän tarkoitusta, elettyä elämää, tapahtuneita asioita.
Eräänä päivänä aloin sitten ajattelemaan, että voisiko tämä sairauteni olla herätys, viimeinen kehotus Jumalalta herätä tähän elämään?
Joidenkien päivien kuluttua aloin näkemään "merkkejä" vähän jokapaikassa, vaikken niitä silloin tajunnutkaan "merkeiksi".
Voimallisin näistä oli näky, jonka näin maatessani yksin sängylläni kotonani aamun tunteina. Tässä näyssä kasvojeni yläpuolelle ilmestyi toiset kasvot, jotka sanoivat minulle; "Mikko, olen tullut sinun vuoksesi. Nouse ja kävele" Tämän jälkeen kasvot katosivat, mutta kuulin että joku kutsui minua kolme kertaa voimistuvalla äänellä; "Mikko, Mikko, Mikko!"
Tähän päivään mennessä en ollut lukenut jaettakaan raamattua, enkä ymmärtänyt mistä voisi olla kysymys. Unohdinkin asian pian.
Sitten n. viikko myöhemmin eräällä kansainvälisellä ALS foorumilla eräs täysin tuntematon kaveri Amerikasta lähestyi minua, kertoi elämästään ja kehoitti lukemaan raamattua. Silloin ajattelin kaikkia niitä asioita, joita minulle oli viimeaikoina tapahtunut ja päätin "uteliaisuuttani" ottaa selvää mistä oli kyse.
Sairauden aiheuttaman fyysisen rajoittuneisuuteni vuoksi lukeminen (sivujen kääntäminen) on kuitenkin minulle paikoin liian työlästä. Onneksi löysin netistä uuden testamentin äännitteinä.
Aloin kuunnella sitä ja minuutit muuttuivat tunneiksi...ahmin kaiken. Sanan kuulemisen myötä rauha laskeutui sydämeeni ja tiesin, että se on tässä! Tämä minulta oli puuttunut ja tämä oli se johon minua oli johdatettu!
Ylistystä Herralle!
-Mikko-Haluaisin jakaa kaikille tänään seurakunnassa kuulemani yhden Mailmankaikkeuden kauneimmista kuulemistani biiseistä. Chris Tomlin - God of this city: http://www.youtube.com/watch?v=d61LamkXfwk
Lapinjäärä kirjoitti:
Ylistystä Herralle!
-Mikko-oma uskoontulokokemukseni. Jos ei sairautta olisi ollut en olisi alkanut alkuunkaan miettimään yleensä sitä miksi olen olemassa.
Miksi uskot että Jumala sanoi sinulle näyssä"nouse ja kävele"?
Tuo Pyhällä Hengellä täyttyminen on ollut tärkeää. Niin se on minullekkin ja kaikille.
Oletko vielä 30-v, vai olitko vaan silloin kun sait diagnoosisi?
Vastaa jos vain suinkin jaksat ja voit. - Lapinjäärä
enkä elä kauaa. En voi kertoa enempää. Yhdistetään voimamme...olen sinua viisi vuotta vanhempi mutta ei se haittaa.
Olen pahoillani kuullessani tämän, mutta sinä tiedät, että sinulla on Jeesus Kristus ja toisinpäin. Rukoilen puolestasi.
Jos Herra ei meitä täällä paranna, niin silloin hänellä on meitä varten suurempi suunnitelma hänen valtakunnassaan.
Runsasta siunausta!
-Mikko- - Lapinjäärä
oma uskoontulokokemukseni. Jos ei sairautta olisi ollut en olisi alkanut alkuunkaan miettimään yleensä sitä miksi olen olemassa.
Miksi uskot että Jumala sanoi sinulle näyssä"nouse ja kävele"?
Tuo Pyhällä Hengellä täyttyminen on ollut tärkeää. Niin se on minullekkin ja kaikille.
Oletko vielä 30-v, vai olitko vaan silloin kun sait diagnoosisi?
Vastaa jos vain suinkin jaksat ja voit.Olen syntynyt vuonna -77.
-Mikko- - Lapinjäärä
Rekkasin itseni, niin voit lähettää halutessasi viestiä myös privana (vaatii ilmeisesti rekkautumisen myös lähettäjältä).
Runsasta siunausta
-Mikko-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161928Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541402Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551317- 531069
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341011Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36857- 52854
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62832- 56801