Jättääkö Jumala pelastamatta kaikki sellaiset ihmiset maan päällä, jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesuksesta? Jos vain Jeesuksen kautta voi päästä taivaaseen, niin kuinka ihmeessä käy niille, jotka eivät tiedä Jeesuksesta? Onhan toki niitäkin ihmisiä,sillä kristinuskon opit eivät ulotu jokaiseen maailman kolkkaan. On esimerkiksi sellaisia ihmisjoukkoja, jotka elävät ja asuvat alkuperäiskansojen tavoin ja jonne kristittyjen lähetystyö ei yllä. Olisko Jumala niin Julma, et toteais vaan kuoleman tullen "sorry, no ticket to heaven, mitäs et etsinyt tietoa Jeesuksesta, helvettiin vaan." Tai entäs lapsena kuolleet, vai onko lapsilla automaattisesti pääsy taivaaseen? Kaikki lapset kun eivät varmasti ole kuulleetkaan Jeesuksesta, jos vanhemmat eivät ole siitä paasanneet hänelle. Puhun nyt alle kouluikäisistä.
Vastaukset 79
- zigi
Meille on annettu käsky mennä kaikkeen maailmaan, jotta kaikki saisivat kuulla Jeesuksesta.
Ei ihminen voi valita Jeesusta ennenkuin hänellä on siitä tieto esim. lapset.
Kuule jätetään tämäkin asia taivaallisen Isämme haltuun sillä Hän tietää paremmin.
Viisautta voi tähän asiaan kysyä.
Meillä on kutsu kutsua muut seuraamaan Jeesusta ja pääsemään eteenpäin uskossaan.
Jumala on kaiken järjestänyt valmiiksi, mutta Hänellä on täällä vain meidän kätemme ja jalkamme jotka voimme viedä viestiä eteenpäin.
Hyvä kun mietit näitä ja vastaat kutsuun omalta osaltasi.- jabababa
Eli meinaatko että jos lapsi joka ei usko Jeesukseen tai henkilö joka ei ole kuullut Jeesuksesta kuolee niin ei joudu helvettiin?
No miks näille sitte pitäs kertoo jeesuksesta jos ne pääsee kerta ilman jeesusta taivaaseen ja jos niille kerrotaan taivaasta, helvetistä ja Jeesuksesta niin sillonhan on riski että ne ei siltikään usko jeesukseen ja joutuu sitte helvettiin.
Niin eikö ois parasta olla vaa ihan hiljaa jeesuksesta kaikille afrikan heimoille sun muille?
Itsehän en sitte usko Helvettiin. - zigi
jabababa kirjoitti:
Eli meinaatko että jos lapsi joka ei usko Jeesukseen tai henkilö joka ei ole kuullut Jeesuksesta kuolee niin ei joudu helvettiin?
No miks näille sitte pitäs kertoo jeesuksesta jos ne pääsee kerta ilman jeesusta taivaaseen ja jos niille kerrotaan taivaasta, helvetistä ja Jeesuksesta niin sillonhan on riski että ne ei siltikään usko jeesukseen ja joutuu sitte helvettiin.
Niin eikö ois parasta olla vaa ihan hiljaa jeesuksesta kaikille afrikan heimoille sun muille?
Itsehän en sitte usko Helvettiin.Niin kauan kuin on lapsi niin ettei osaa erottaa oikeaa väärästä on Jumalan edessä puhdas. Mutta kun alkaa erottaa oikean väärästä niin silloin on valittava ketä seuraa. Näin olen oppinut toisilta viisaammilta.
On lohdullista tietää, ettei tuomio ole meidän vajavaisten ihmisten vaan se on Jumalalla.
Siis ei meidän tarvitse niin kauheasti pohtia sitä että pelastuuko tuo naapurin Maija. Tärkeämpää on kysyä miten hänellä on asiat Jumalan kanssa ja kertoa evankeliumin sanoma.
Onneksi ei ole meidän asia ollenkaan tuomita ketään ei helvettin eikä mihinkään muuhunkaan.
Meidät on kutsuttu kristittyinä jakamaan evankeliumia.
Siihen meidät on kutsuttu. - ikäraja?
zigi kirjoitti:
Niin kauan kuin on lapsi niin ettei osaa erottaa oikeaa väärästä on Jumalan edessä puhdas. Mutta kun alkaa erottaa oikean väärästä niin silloin on valittava ketä seuraa. Näin olen oppinut toisilta viisaammilta.
On lohdullista tietää, ettei tuomio ole meidän vajavaisten ihmisten vaan se on Jumalalla.
Siis ei meidän tarvitse niin kauheasti pohtia sitä että pelastuuko tuo naapurin Maija. Tärkeämpää on kysyä miten hänellä on asiat Jumalan kanssa ja kertoa evankeliumin sanoma.
Onneksi ei ole meidän asia ollenkaan tuomita ketään ei helvettin eikä mihinkään muuhunkaan.
Meidät on kutsuttu kristittyinä jakamaan evankeliumia.
Siihen meidät on kutsuttu.Tiedän kyllä lapsista aika paljon kun näitä sijaismuksuja pyörittelen, on jopa teini-ikäisiä jotka eivät osaa vielä valita oikeaa ja väärää, siis vilpittömästi. Tekevät kaikenlaista, minkä uskovat varmasti katsoisivat jo synniksi, kun ikää kuitenkin on jo 15 ja risat. He etsivät vieläkin sitä äidin ja isän rakkautta vierailtakin ihmisiltä, lähtevät kenen mukaan vaan ja tekevät jopa mitä vaan, että saavat kavereita ja ystäviä. Näin se vaan on. Sitten on kokemusta pienen sijaislapsemme äidistä, joka oli yli 20, mutta henkisesti jäänyt lapsen kenkiin. Hänestä oli tosi huvittavaa että kaikki miehet haluaa olla hänen kanssaan sillei...niin tykkäävät hänestä. Kyllä niin monen elämänkirjon olen tässäkin työssäni nähnyt, että en pysty minä erottelemaan ihmisiä syntisiin ja ei syntisiin. Elämässä on valintoja, toinen tekee toisenlaisia kuin toinen, joku joutuu sitten kärsimään niistä, joku nauttii valinnoistaan. Lapsuuden lähtökohdilla on niinikään ihan hirmuset vaikutukset siihen, millaisia valintoja aikuisenakin sitten tekee. Jos minä pitäisin näitä lapsirukkia tai heidän vanhempiaan esimerkiksi syntisinä, en voisi tehdä tätä työtä lainkaan tai jos alkaisin paasaamaan heiltä uskonnollista puolta tai Jeesuksen syntien anteeksantoa. Se on sellanen ihan ehdoton perusvaatimus, ettei sellaiseen tuomitsemiseen "helvetti tai taivas" tai kiihkoiluun koskaan ala. Jokainen saapi olla uskonnoltaan ihan mitä vaan. Perheessämme on kasvanut helluntailaisia, ortodoksi, tavallisia luterilaisia ja ihan kirkkoon kuulumattomia. Kaikki ovat yhtä arvokkaita, enkä usko että kenellekään kadotusta luvassa heistä.
- zigi
ikäraja? kirjoitti:
Tiedän kyllä lapsista aika paljon kun näitä sijaismuksuja pyörittelen, on jopa teini-ikäisiä jotka eivät osaa vielä valita oikeaa ja väärää, siis vilpittömästi. Tekevät kaikenlaista, minkä uskovat varmasti katsoisivat jo synniksi, kun ikää kuitenkin on jo 15 ja risat. He etsivät vieläkin sitä äidin ja isän rakkautta vierailtakin ihmisiltä, lähtevät kenen mukaan vaan ja tekevät jopa mitä vaan, että saavat kavereita ja ystäviä. Näin se vaan on. Sitten on kokemusta pienen sijaislapsemme äidistä, joka oli yli 20, mutta henkisesti jäänyt lapsen kenkiin. Hänestä oli tosi huvittavaa että kaikki miehet haluaa olla hänen kanssaan sillei...niin tykkäävät hänestä. Kyllä niin monen elämänkirjon olen tässäkin työssäni nähnyt, että en pysty minä erottelemaan ihmisiä syntisiin ja ei syntisiin. Elämässä on valintoja, toinen tekee toisenlaisia kuin toinen, joku joutuu sitten kärsimään niistä, joku nauttii valinnoistaan. Lapsuuden lähtökohdilla on niinikään ihan hirmuset vaikutukset siihen, millaisia valintoja aikuisenakin sitten tekee. Jos minä pitäisin näitä lapsirukkia tai heidän vanhempiaan esimerkiksi syntisinä, en voisi tehdä tätä työtä lainkaan tai jos alkaisin paasaamaan heiltä uskonnollista puolta tai Jeesuksen syntien anteeksantoa. Se on sellanen ihan ehdoton perusvaatimus, ettei sellaiseen tuomitsemiseen "helvetti tai taivas" tai kiihkoiluun koskaan ala. Jokainen saapi olla uskonnoltaan ihan mitä vaan. Perheessämme on kasvanut helluntailaisia, ortodoksi, tavallisia luterilaisia ja ihan kirkkoon kuulumattomia. Kaikki ovat yhtä arvokkaita, enkä usko että kenellekään kadotusta luvassa heistä.
No meitä ei ole kutsuttu siihen. Viisaasti kirjoitit, koska usein ajattelee että mikä vapaus toisella on valita, tämän lapsuuden perusteella.
Mutta ole vain rauhassa, Jumala tietää paremmin, eikä meitä ole kutsuttu ketään mihinkään lähettämään
- Ei jätä
Jumala ei jätä pelastamatta ketään. Vaikka asuisi Amazonin sademetsissä eikä ole kuullutkaan lähetyssaarnaajien kertovan Jumalasta, niin Jumala on hoitanut asian jo edeltä käsin: kertonut itsestään omin sanoin, ilman lähetyssaarnaajaa. Tiedäthän, että moni alkuasukasheimo kertoo Suuresta Hengestä? Kukapa muukaan se on kuin Jumala? ;) Jumala osaa hommansa!! Sen sijaa lähetyssaarnaajat eivät aina... ;D
Lapsena kuolleet ovat taas sen suojassa, että "kaikki lapset ovat Jumalan lapsia" ja ovat Jumalan yhteydessä, joten senkin on Jumala hoitanut kuntoon. :)
Jumala osaa hommansa, mutta meillä ihmisillä on joskus vaikeuksia tajuta Hänen työtään. - mualaisukko
puddhalaiset, hindut, muslimit?
- pelastamatta?
Siinäpä se, pohdin samaa? Ja koska Jumala ei varmaankaan ole antanut kenellekään ihmiselle oikeutta ainakaan tuomita kuka pelastuu ja kuka ei, niin kuka sen sitten sanoo oikeastaan, että kuka pelastuu ja kuka ei? Miksi ei voitais tyytyä siihen, että kaikki pelastuvat, olemmehan kaikki Jumalan luomia, tekeleitä, Hänen lapsiaan. Ei kukaan hyvä isä lapsiaan hylkää, eihän?
- mualaisukko
pelastamatta? kirjoitti:
Siinäpä se, pohdin samaa? Ja koska Jumala ei varmaankaan ole antanut kenellekään ihmiselle oikeutta ainakaan tuomita kuka pelastuu ja kuka ei, niin kuka sen sitten sanoo oikeastaan, että kuka pelastuu ja kuka ei? Miksi ei voitais tyytyä siihen, että kaikki pelastuvat, olemmehan kaikki Jumalan luomia, tekeleitä, Hänen lapsiaan. Ei kukaan hyvä isä lapsiaan hylkää, eihän?
muslimeilla, budhalaisilla ja hinduilla.
Kyllä sinne soppii niitä taivaita ja jumalia.
Sittenhän se nähhään kuka pussaa kenenkin jalkoja. - sappua
mualaisukko kirjoitti:
Sittenhän se nähhään kuka pussaa kenenkin jalkoja.Astraalinen taivas määräytyy sen mukaan mihin ihminen on eläessään uskonut.
- ottoalli
eivät pelastu. Koska nämä perustuvat johonkin muuhun, esim. henkien palvontaan.Sensijaan Kristinusko perustuu syntien sovitukseen ristillä,mikä aukaisee yhteyden elävään Jumalaan,Jeesukseen.
ja toimii kristillisen kokemuksen mukaan.
tervemenoa seurakuntiin. - nyt saarnataan
ottoalli kirjoitti:
eivät pelastu. Koska nämä perustuvat johonkin muuhun, esim. henkien palvontaan.Sensijaan Kristinusko perustuu syntien sovitukseen ristillä,mikä aukaisee yhteyden elävään Jumalaan,Jeesukseen.
tervemenoa seurakuntiin."Sijaissovitus" ei pelasta ketään. Kenenkään toisen puolesta ei voi sovittaa syntejä.
Kukin sovittaa omat syntinsä. - totuuteen
nyt saarnataan kirjoitti:
"Sijaissovitus" ei pelasta ketään. Kenenkään toisen puolesta ei voi sovittaa syntejä.
Kukin sovittaa omat syntinsä.Ei vaan kukin pyytää anteeksi syntinsä, mutta sovittamiseen ihminen on täysin kykenemätön. Ja miksi? Siksi että ihminen on NIIN paljon alempana Jumalan pyhyydestä, eikä millään kykene tekemään tyhjäksi omia syntejään itse.
- Ei jätä
mualaisukko kirjoitti:
Sittenhän se nähhään kuka pussaa kenenkin jalkoja.Tuli mieleeni tuosta vitsi, joka kerrottiin mulle:
Kaksi luterilaista käveli Taivaan kaduilla ja keskustelivat keskenään. Juttelivat niitä näitä ja huomasivat kolmannen henkilön, jolloin toinen alkoi kuiskaamalla puhumaan. Toinen ihmetteli, kuiskaten:"Miksi me kuiskitaan?". Ensimmäinen vastasi:"Katsos, kun tuo kolmas näkyy olevan helluntailainen ja hän luulee olevansa yksin taivaassa."
:D :D
Mitä me tästä opimme? Sen, ettemme voi tietää ketä siellä Taivaassa on! Joten kuiskitaan... ;D - pelastamatta?
ottoalli kirjoitti:
tervemenoa seurakuntiin.Kovin on epäoikeudenmukainen tuo kristittyjen Jumala, jos noin menee, että nekin ihmiset jotka eivät vilpittömästi ole kuulleetkaan Jeesuksesta joutuvat automaattisesti kadotukseen. Minun Jumalani hyväksyy kaiken erilaisuuden ja myös erilaiset mielipiteet ihmisillä eri asioista. Sillä hän rakastaa meitä kaikkia juuri sellaisena kuin olemme, eikä koskaan hylkää ketään, joka häneen uskoo. Olen saanut niin paljon Jumalalta tähän elämääni, että en voi olla väärässä.
- mualaisukko
ottoalli kirjoitti:
tervemenoa seurakuntiin.Dalailaama ja ämmiAmmakin joutuvat alakertaan.
- zigi
pelastamatta? kirjoitti:
Sammaa virttä aina veesataan. Siis täällä on moneen kertaan tämän tapaisiin kysymyksiin vastattu: että eihän hyvä Jumala ketään heitä helvettiin?
Jos olet uusi täällä niin aiemmista löydät kyllä vastauksia tällaiseeen kysymykseen.
Ja raamatun sanasta löydät vastauksen aivan varmasti. pelastamatta? kirjoitti:
Kovin on epäoikeudenmukainen tuo kristittyjen Jumala, jos noin menee, että nekin ihmiset jotka eivät vilpittömästi ole kuulleetkaan Jeesuksesta joutuvat automaattisesti kadotukseen. Minun Jumalani hyväksyy kaiken erilaisuuden ja myös erilaiset mielipiteet ihmisillä eri asioista. Sillä hän rakastaa meitä kaikkia juuri sellaisena kuin olemme, eikä koskaan hylkää ketään, joka häneen uskoo. Olen saanut niin paljon Jumalalta tähän elämääni, että en voi olla väärässä.
tuomitsee. Meidän ihmisten ei pidä toisiamme tuomita ,oli sitten toisuskoinen tai pakana.
- ottoalli
mualaisukko kirjoitti:
Dalailaama ja ämmiAmmakin joutuvat alakertaan.
se ei pelasta minua taivaaseen, eikä mikään muukaan tekeminen. On yleinen käsitys se, että hyviä töitä tekevä, rakastava ihminen pelastuu ilman muuta.
Ikävä kyllä, ei pelastu, vaan Jumalan pelastustie vie meidät syntisinä Golgatalle, jossa saamme katsella Herramme Jeesuksen kärsimystä meidän edestämme. Siis itse asiassa meidän siellä pitäisi riippua, koska olemme syntisiä. Vaan Hän teki sen meidän edestämme niinkuin ehtoollisella saamme kuulla
Sinun edestäsi annettu ja vuodatettu.
Jeesuksen risti on meidän pelastuspaikkamme, armahduksen jakopaikka, ja hyvä on tietää, ettei syntistä sieltä ajeta pois, vaan saamme sen oman syntikuorman siellä purkaa ja anteeksianto on täydellinen, siis kaikki synnit anteeksi, ihan kaikki, kiitos Jumalalle.
Jos tätä luet synnintunto päällä, tiedä että olet elämäsi "tuhannentaalan paikalla", jossa voit ratkaista pääsyn iankaikkiseen taivaaseen johtavalle tielle.
Siksi rohkaisen sinua: A N N A M E N N Ä! - ottoalli
pelastamatta? kirjoitti:
Kovin on epäoikeudenmukainen tuo kristittyjen Jumala, jos noin menee, että nekin ihmiset jotka eivät vilpittömästi ole kuulleetkaan Jeesuksesta joutuvat automaattisesti kadotukseen. Minun Jumalani hyväksyy kaiken erilaisuuden ja myös erilaiset mielipiteet ihmisillä eri asioista. Sillä hän rakastaa meitä kaikkia juuri sellaisena kuin olemme, eikä koskaan hylkää ketään, joka häneen uskoo. Olen saanut niin paljon Jumalalta tähän elämääni, että en voi olla väärässä.
monilla suomalaisilla näyttää olevan ihan ikioma käsitys Jumalasta. Heille ei kelpaa Raamatun ilmoitus, vaan he ovat sorvanneet itselleen ihan oman sellaisen : MINUN JUMALANI.
Jos liha ja veri rupiaa määräämään ,minkälainen Jumala on, niin varma on se asia että Taivas pysyy siitä kaukana. Koskaan ei synny sellaista tilannetta että Kaikkivaltias suostuisi ihmisen pompoteltavaksi, ihmisen tekemään muottiin.
Jeesus sanoo: "Seuraa minua". Tämä on Jumalan käsky meille ihmisille,jossa marssijärjestyksestä ei jää keskusteltavaa.
Edelleen, "Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia". Tällaiset "minun jumalani" ohjeistukset ovat suurta ylpeyttä,jossa Jumalan Sanalle, Raamatulle ei suoda sillekuuluvaa asemaa.
"Sinun Sanasi Herra on minun jalkaini lamppu, ja valkeus minun tielläni."
Mitä tulee ihmisiin,jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia, jätetään heidät Herran haltuun. - Aritta
ottoalli kirjoitti:
monilla suomalaisilla näyttää olevan ihan ikioma käsitys Jumalasta. Heille ei kelpaa Raamatun ilmoitus, vaan he ovat sorvanneet itselleen ihan oman sellaisen : MINUN JUMALANI.
Jos liha ja veri rupiaa määräämään ,minkälainen Jumala on, niin varma on se asia että Taivas pysyy siitä kaukana. Koskaan ei synny sellaista tilannetta että Kaikkivaltias suostuisi ihmisen pompoteltavaksi, ihmisen tekemään muottiin.
Jeesus sanoo: "Seuraa minua". Tämä on Jumalan käsky meille ihmisille,jossa marssijärjestyksestä ei jää keskusteltavaa.
Edelleen, "Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia". Tällaiset "minun jumalani" ohjeistukset ovat suurta ylpeyttä,jossa Jumalan Sanalle, Raamatulle ei suoda sillekuuluvaa asemaa.
"Sinun Sanasi Herra on minun jalkaini lamppu, ja valkeus minun tielläni."
Mitä tulee ihmisiin,jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia, jätetään heidät Herran haltuun.heidän tulkintansa raamatun jumalasta. Raamatussa on monta jumalaa ja uskovaiset ovat valinneet sen joka on kaikkeista verenhimoisin. Miksihän?
- hihi hih hih hih
ottoalli kirjoitti:
tervemenoa seurakuntiin.Vai niin.
- mualaisukko
ottoalli kirjoitti:
se ei pelasta minua taivaaseen, eikä mikään muukaan tekeminen. On yleinen käsitys se, että hyviä töitä tekevä, rakastava ihminen pelastuu ilman muuta.
Ikävä kyllä, ei pelastu, vaan Jumalan pelastustie vie meidät syntisinä Golgatalle, jossa saamme katsella Herramme Jeesuksen kärsimystä meidän edestämme. Siis itse asiassa meidän siellä pitäisi riippua, koska olemme syntisiä. Vaan Hän teki sen meidän edestämme niinkuin ehtoollisella saamme kuulla
Jeesuksen risti on meidän pelastuspaikkamme, armahduksen jakopaikka, ja hyvä on tietää, ettei syntistä sieltä ajeta pois, vaan saamme sen oman syntikuorman siellä purkaa ja anteeksianto on täydellinen, siis kaikki synnit anteeksi, ihan kaikki, kiitos Jumalalle.
Jos tätä luet synnintunto päällä, tiedä että olet elämäsi "tuhannentaalan paikalla", jossa voit ratkaista pääsyn iankaikkiseen taivaaseen johtavalle tielle.
Siksi rohkaisen sinua: A N N A M E N N Ä!sanoi se entinen tyttökin kun poika vähän epäröi...
- mualaisukko
Aritta kirjoitti:
heidän tulkintansa raamatun jumalasta. Raamatussa on monta jumalaa ja uskovaiset ovat valinneet sen joka on kaikkeista verenhimoisin. Miksihän?
olisiko siellä semmosta hyvännäköistä naisjumalaa joka tykkää prätkistä?
- Aritta
mualaisukko kirjoitti:
olisiko siellä semmosta hyvännäköistä naisjumalaa joka tykkää prätkistä?
Siihen aikaan ei ollut prätkiä, mutta kaikkihan olemme Jumalasta ja siten Jumalia ja minä tykkään prätkistä. :-)
Varmaan moni muukin hyvännäköinen naisjumala. :-) - Aritta
ottoalli kirjoitti:
Siksi rohkaisen sinua: A N N A M E N N Ä!kuin uskovaisten ns pelastus.
- mualaisukko
Aritta kirjoitti:
Siihen aikaan ei ollut prätkiä, mutta kaikkihan olemme Jumalasta ja siten Jumalia ja minä tykkään prätkistä. :-)
Varmaan moni muukin hyvännäköinen naisjumala. :-)naisjumalan cadillacissa.
- hullua
ottoalli kirjoitti:
Siksi rohkaisen sinua: A N N A M E N N Ä!Etkö näe mitään omituista sanoissasi? Etkö todellakaan näe, sinä ja kaverisi, kuinka umpihullua uskomusta edustatte? Juu ei pelastu hyvä ihminen, paha pelastuu, jos uskoo....joopa joo, voi vittu. Mitään pelastusta ei ole edes olemassa, koita jo herätä siitä unestas.
- ottoalli
hullua kirjoitti:
Etkö näe mitään omituista sanoissasi? Etkö todellakaan näe, sinä ja kaverisi, kuinka umpihullua uskomusta edustatte? Juu ei pelastu hyvä ihminen, paha pelastuu, jos uskoo....joopa joo, voi vittu. Mitään pelastusta ei ole edes olemassa, koita jo herätä siitä unestas.
että silleen
- Aritta
mualaisukko kirjoitti:
naisjumalan cadillacissa.
sellainenkin. :-)
- mualaisúkko
Aritta kirjoitti:
sellainenkin. :-)
on sellainen Biarriz-malli kahdeksanlitraisella veekasilla. Konepeltikin on meijän pottupellon kokoinen.
- ja niin vaan
Aritta kirjoitti:
heidän tulkintansa raamatun jumalasta. Raamatussa on monta jumalaa ja uskovaiset ovat valinneet sen joka on kaikkeista verenhimoisin. Miksihän?
Karma se vasta onkin verenhimoista, Hitler, Stalin...
- tosi asiaa........
ottoalli kirjoitti:
että silleen
Huomaatko kuinka sudet/hyeenat käyvät lampaan kimppuun. Vaan mitään pelkoa sinulla ei ole kun kirjoitat noin.
- vähän.
hullua kirjoitti:
Etkö näe mitään omituista sanoissasi? Etkö todellakaan näe, sinä ja kaverisi, kuinka umpihullua uskomusta edustatte? Juu ei pelastu hyvä ihminen, paha pelastuu, jos uskoo....joopa joo, voi vittu. Mitään pelastusta ei ole edes olemassa, koita jo herätä siitä unestas.
Ihminen pelastuu kun hyväksyy lahjasovituksen eli ottaa vastaan Jumalan itsensä valmistaman ja lahjoittaman pelastuksen Jeesuksessa.
Eli hyviä tekoja tekeväkin pelastuu, ei niiden hyvien tekojen vuoksi vaan armosta ottamalla pelastussanoman vastaan.
Kaikki, niin hyvät kuin pahat, ollaan samalla viivalla. Juuri siksi ettei kukaan voisi kerskata omilla hyvillä töillään. Jumalan maailmassa kaikki on päälaellaan verrattuna meidän ihmisten arvoasteikkoihin. Ne jotka ei mitään ole meidän maailmassa, ne Jumala valitsi:
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. 1.Kor.1
Eikö päinvastoin umpihullua ole se, että Jumala valitsee nobodyt eikä niitä hyväntekijöitä maailman silmissä?
http://www.dynamitelehti.fi/node/44 - Aritta
mualaisúkko kirjoitti:
on sellainen Biarriz-malli kahdeksanlitraisella veekasilla. Konepeltikin on meijän pottupellon kokoinen.
on Eldorado V kasilla.
- Aritta
ja niin vaan kirjoitti:
Karma se vasta onkin verenhimoista, Hitler, Stalin...
En tajunnut.
- Aritta
tosi asiaa........ kirjoitti:
Huomaatko kuinka sudet/hyeenat käyvät lampaan kimppuun. Vaan mitään pelkoa sinulla ei ole kun kirjoitat noin.
Ei häntä kukaan ole syömässä.
Tuo on juuri sitä teikäläisten turhaa pelkoa. Mitään pelättävää ei ole. - ottoalli
vähän. kirjoitti:
Ihminen pelastuu kun hyväksyy lahjasovituksen eli ottaa vastaan Jumalan itsensä valmistaman ja lahjoittaman pelastuksen Jeesuksessa.
Eli hyviä tekoja tekeväkin pelastuu, ei niiden hyvien tekojen vuoksi vaan armosta ottamalla pelastussanoman vastaan.
Kaikki, niin hyvät kuin pahat, ollaan samalla viivalla. Juuri siksi ettei kukaan voisi kerskata omilla hyvillä töillään. Jumalan maailmassa kaikki on päälaellaan verrattuna meidän ihmisten arvoasteikkoihin. Ne jotka ei mitään ole meidän maailmassa, ne Jumala valitsi:
27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. 1.Kor.1
Eikö päinvastoin umpihullua ole se, että Jumala valitsee nobodyt eikä niitä hyväntekijöitä maailman silmissä?
http://www.dynamitelehti.fi/node/44tarkoitan hyvän ihmisen pelastusta.Minä ymmärrän niin, että etsikkoajassaan hyvästä tehdään syntinen, kipeästi armoa tarvitseva, jolle myös armo kelpaa.
En usko että yhtään hyvää menee "henkselit paukkuen" taivaaseen, en todellakaan.
Lukijain joukossa täytyy olla joitakin hyviä, joista tehtiin syntisiä.
Pyydän, antakaa kommentti - mualaisukko
ottoalli kirjoitti:
tarkoitan hyvän ihmisen pelastusta.Minä ymmärrän niin, että etsikkoajassaan hyvästä tehdään syntinen, kipeästi armoa tarvitseva, jolle myös armo kelpaa.
En usko että yhtään hyvää menee "henkselit paukkuen" taivaaseen, en todellakaan.
Pyydän, antakaa kommenttipakkaus,
tiijä hänen syntisyydestään mutta joittenkin silimissä harhaoppinen. - mualaisukko
Aritta kirjoitti:
on Eldorado V kasilla.
koneremppaa?
- Aritta
mualaisukko kirjoitti:
koneremppaa?
Remonttia? Sitä on kyllä ollut.
- Aritta
mualaisukko kirjoitti:
pakkaus,
tiijä hänen syntisyydestään mutta joittenkin silimissä harhaoppinen.Ihan harhassa - joittenkin mielestä.
Mutta sitten taas jotkut ovat sitä mieltä että olen ihan oikealla tiellä ja omastakin mielestäni tämä tie on minulle juuri nyt se oikea. Olen minäkin vaeltanut kristinuskon kapeaa polkua mutta päätin sitten vaihtaa sen tähän polkuun. Vaikka välillä tämäkin on aika rankka tie. :-) Kun vain älyää ajatella oikein koko ajan, rakkaudella ja positiivisesti niin tie on leveä kuin valtatie. - mualaisukko
Aritta kirjoitti:
Ihan harhassa - joittenkin mielestä.
Mutta sitten taas jotkut ovat sitä mieltä että olen ihan oikealla tiellä ja omastakin mielestäni tämä tie on minulle juuri nyt se oikea. Olen minäkin vaeltanut kristinuskon kapeaa polkua mutta päätin sitten vaihtaa sen tähän polkuun. Vaikka välillä tämäkin on aika rankka tie. :-) Kun vain älyää ajatella oikein koko ajan, rakkaudella ja positiivisesti niin tie on leveä kuin valtatie.niin mitenolis rehvit?
Minä kysäsen suoraa,
miten olis rehvit? - älliä????..........
Aritta kirjoitti:
Ei häntä kukaan ole syömässä.
Tuo on juuri sitä teikäläisten turhaa pelkoa. Mitään pelättävää ei ole.Et tajunnut, kirjoitin EI MITÄÄN PELKOA. Ymmärrätkö?????????????????
Olet vainoharhainen tuon "pelko" sanan suhteen. - koska
älliä????.......... kirjoitti:
Et tajunnut, kirjoitin EI MITÄÄN PELKOA. Ymmärrätkö?????????????????
Olet vainoharhainen tuon "pelko" sanan suhteen.Kirjoitit susista tietyllä tavalla. Se kertoo että sinulla oli kirjoittaessasi pelkoa.
- se on
ottoalli kirjoitti:
tarkoitan hyvän ihmisen pelastusta.Minä ymmärrän niin, että etsikkoajassaan hyvästä tehdään syntinen, kipeästi armoa tarvitseva, jolle myös armo kelpaa.
Pyydän, antakaa kommenttiKommentoin tuolle epäilijälle, jolle ei tyypilliseen tapaan riitä ymmärrystä sille tosiasialle, ettei hyvillä töillä taivaaseen mennä, enkä tarkoita todellakaan että henkselit paukkuen taivaaseen mennään.
- Aritta
älliä????.......... kirjoitti:
Et tajunnut, kirjoitin EI MITÄÄN PELKOA. Ymmärrätkö?????????????????
Olet vainoharhainen tuon "pelko" sanan suhteen.tarkoitit ettei tarvitse pelätä jolloin jossakin on jokin pelko mikä teillä aina on. Ja sain sen käsityksen vielä että ottoalli voisi vaikka pelätä meitä hirveitä rajatiedon tyyppejä. Ja pelostahan te itse jankutatte jatkuvasti. Minä vain kerron ettei ole mitään pelättävää.
- Aritta
mualaisukko kirjoitti:
niin mitenolis rehvit?
Minä kysäsen suoraa,
miten olis rehvit?Olen jo varattu.
- et tajua........
Aritta kirjoitti:
En tajunnut.
Sen voisin hyvin uskoa ettet tajunnut. Hankala paikka teille karmaihmisille nuo Hitlerit ja Stalinit.
- se ei ole täällä
Aritta kirjoitti:
tarkoitit ettei tarvitse pelätä jolloin jossakin on jokin pelko mikä teillä aina on. Ja sain sen käsityksen vielä että ottoalli voisi vaikka pelätä meitä hirveitä rajatiedon tyyppejä. Ja pelostahan te itse jankutatte jatkuvasti. Minä vain kerron ettei ole mitään pelättävää.
Jälleensyntyjät ne näyttävät pelosta jankuttavan koko ajan ja varsinkin sinä. Ei juuri muut täällä pelosta puhele. Tuolla aikaisemmin olikin sinusta aika hyvä profilointi ja se näyttää pitävän hyvin paikkaansa.
- sepä se se vaan
koska kirjoitti:
Kirjoitit susista tietyllä tavalla. Se kertoo että sinulla oli kirjoittaessasi pelkoa.
Pelottiko sinua lukea susista?
- sukat jalkaan ja ulos
mualaisukko kirjoitti:
niin mitenolis rehvit?
Minä kysäsen suoraa,
miten olis rehvit?Haluaako joku todellakin sian säkissä?
Sääntö nro 1. Älä osta sikaa säkissä (ellet ole epätoivoinen). - Aritta
se ei ole täällä kirjoitti:
Jälleensyntyjät ne näyttävät pelosta jankuttavan koko ajan ja varsinkin sinä. Ei juuri muut täällä pelosta puhele. Tuolla aikaisemmin olikin sinusta aika hyvä profilointi ja se näyttää pitävän hyvin paikkaansa.
Ainoastaan siitä uskovaiset puhelevat. Minun ei tarvitse koska elän rakkaudessa.
Ja siitä "hanki elämä", sitä ei tarvitse hankkia kun se on jo. Eikö sinulla ole sitä automaattisesti? - Aritta
et tajua........ kirjoitti:
Sen voisin hyvin uskoa ettet tajunnut. Hankala paikka teille karmaihmisille nuo Hitlerit ja Stalinit.
että he tulevat kärsimään seuraavassa elämässään? Ehkä, ehkä ei. Ehkä heidän on vain sovitettava niille joita ovat piinanneet. Jokatapauksessa heidän ei tarvitse kitua helvetin tulessa ikuisuutta.
- ottoalli
pelastamatta? kirjoitti:
hindut,muslimit ym. keskuudessa julistetaan evankeliumia,jopa maailmanhistorian suurimmat herätykset ovat juuri parastaikaa ko. maissa meneillään.
Tilanne siellä on sama kuin suomessakin,joka uskoon tulee,pelastuu, joka ei välitä,ei pelastu.
Katsoin tämän lisäyksen tarpeelliseksi,jottei kenellekään jää vääränlaista kuvaa Jumalan pelastavasta työstä.
Kyllä Hän rakastaa edelleen jokaista luomaansa ihmistä,tahtoen taivaaseen. - Tammi2
Kaikista kansoita ja kansan heimoita pelastuu,ne jotka ottavat vastaan armon sanoman pelastuksesta.
Uskovat että jeesus on herra,ne jotka sen hylkäävät jäävät ulkopuolelle. - Tammi2
mualaisukko kirjoitti:
Sittenhän se nähhään kuka pussaa kenenkin jalkoja.Eikä toista jumalla joka pelasta on vain yksi jumala.Muut jumalat ovat kuoleita.
- Aritta
mihin näistä 20 000 uskonlahkosta kuuluu. Kaikilla on eri säännöt ja raamatuntulkinnat.
- uskova
Saatkin varmasti vastaukseksi vain ympäripyöreää höpöhöpöä siitä, että Jumalan viisautta ja rakkautta emme kykene millään ymmärtämään. Tuntuukin siltä, että joillain ihmisillä ei ole alkeellisintakaan käsitystä siitä mikä on rakkaudellista ja oikeudenmukaista. Pelkkä pieru kirkossa riittää lähettämään ihmisen helvettiin. Täällä maan päälläkin pyritään ymmärtämään sitä miksi joku ihminen sortuu pahaan. Kaikki tutkimukset päätyvät samaan eli siihen, että näiden ihmisten elämässä on ollut paljon sellaista mikä voi johtaa tämän ihmisen pahoille teille. Varsinkin lapsuus on hyvin tärkeässä asemassa siinä tuleeko ihmisestä "pahis". Ja kun olemme alkaneet ymmärtämään tätä asiaa kokoajan paremmin niin olemme voineet alkaa auttamaan näitä ihmisiä. Olemme myös ymmärtäneet sen, että raakalaismainen rangaistus on väärä tapa saattaa ihminen taas yhteiskuntakelpoiseksi. Jos me ihmisetkin kykenemme näin rakastavaan ja ymmärtävään suhtautumiseen, niin mihin pystyykään Jumala?
- piisaa..
"Pelkkä pieru kirkossa riittää lähettämään ihmisen helvettiin"
Vai niin sinä ajattelet. No eipä tuo paikkaansa pidä, onneksi.
"ympäripyöreää höpöhöpöä siitä, että Jumalan viisautta ja rakkautta emme kykene millään ymmärtämään."
Emme kykenekään! Se on faktaa, ei höpöhöpöä.
"Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." Jes.55:8-9
"Jos me ihmisetkin kykenemme näin rakastavaan ja ymmärtävään suhtautumiseen, niin mihin pystyykään Jumala?"
Ei ihmisiä voi verrata Jumalaan! Höpö höpö tuota hybristä, joka sieltä paratiisista asti on meitä seurannut!
Jumala pystyy kaikki pieleen menneet elämänkohtalot muutamaan kun ihminen kääntyy Hänen puoleensa ja antaa luvan muutoksen. Kaikkien raiskattujen, silvottujen, pahoinpideltyjen niin henkisessä kuin fyysisessäkin mielessä. Mikään ihmisen parannustoiminta EI yllä siihen mihin Jumala kykenee. On melkoisen omahyväistä laittaa Jumala ihmisen kanssa samalle viivalle. Jos kerran mekin niin... - löpölöpö
piisaa.. kirjoitti:
"Pelkkä pieru kirkossa riittää lähettämään ihmisen helvettiin"
Vai niin sinä ajattelet. No eipä tuo paikkaansa pidä, onneksi.
"ympäripyöreää höpöhöpöä siitä, että Jumalan viisautta ja rakkautta emme kykene millään ymmärtämään."
Emme kykenekään! Se on faktaa, ei höpöhöpöä.
"Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." Jes.55:8-9
"Jos me ihmisetkin kykenemme näin rakastavaan ja ymmärtävään suhtautumiseen, niin mihin pystyykään Jumala?"
Ei ihmisiä voi verrata Jumalaan! Höpö höpö tuota hybristä, joka sieltä paratiisista asti on meitä seurannut!
Jumala pystyy kaikki pieleen menneet elämänkohtalot muutamaan kun ihminen kääntyy Hänen puoleensa ja antaa luvan muutoksen. Kaikkien raiskattujen, silvottujen, pahoinpideltyjen niin henkisessä kuin fyysisessäkin mielessä. Mikään ihmisen parannustoiminta EI yllä siihen mihin Jumala kykenee. On melkoisen omahyväistä laittaa Jumala ihmisen kanssa samalle viivalle. Jos kerran mekin niin...Miten niin Jumalaa ei voisi muka ymmärtää?
Tuskin meille turhaan annettiin älyä ja tunnetta. Niillähän sitä oppii yhtä ja toista ihmeellistä asiaa. Miksi pitäs fakkiintua johonkin lokeroon ja väittää muille, että lokeross on hyvä olla. Ja, että ei ole muuta yhtä ihanaa paikkaa kun se oma ahdas ja rakas lokero. - ????
löpölöpö kirjoitti:
Miten niin Jumalaa ei voisi muka ymmärtää?
Tuskin meille turhaan annettiin älyä ja tunnetta. Niillähän sitä oppii yhtä ja toista ihmeellistä asiaa. Miksi pitäs fakkiintua johonkin lokeroon ja väittää muille, että lokeross on hyvä olla. Ja, että ei ole muuta yhtä ihanaa paikkaa kun se oma ahdas ja rakas lokero.jälleensyntymislokeroon pitää fakkiutua?
- eroon
???? kirjoitti:
jälleensyntymislokeroon pitää fakkiutua?
On se sen verran lohduton uskomus sekin. Ainakin meikäläisen kohdalla. Ihan meinaa alkaa oikeesti ahistaan ne menneiden elämieni pahat teot. Mut mähän oonki tällänen "hevari" ja uskomuksetkin on sen mukaset.
Mut ehkä mäkin tuun uskoon viel jonain päivänä. Jotkut uskovat tekee kyllä muhunkin vaikutuksen. Heissä on sellaista kivaa henkistä raikkautta, vilpittömyyttä ja nöyryyttäkin. Välillä kattelen telkusta sitä TV7 kanavaakin ja siellähän on ihan järkeviä ihmisiä kertomassa juttujaan.
En mä kyllä niihin Raamatun hupsuihin selityksiin voi ehkä koskaan kuitenkaan uskoa. Mutta ehkä jos pidetäänkin tiede ja Raamattu toisistaan erossa, niin mikäs siinä sitten.
Ja kyl se Rakkauskin johtaa meidät kaikki lopulta taivaisiin. Jos nyt sitten välttämättä sinne edes haluamme. Kyl mä ainakin haluaisin ehkä vielä vähän seikkailla täällä "pimeyden" keskellä.
Ei sais fakkiintua juu... - jälleensyntyjä
eroon kirjoitti:
On se sen verran lohduton uskomus sekin. Ainakin meikäläisen kohdalla. Ihan meinaa alkaa oikeesti ahistaan ne menneiden elämieni pahat teot. Mut mähän oonki tällänen "hevari" ja uskomuksetkin on sen mukaset.
Mut ehkä mäkin tuun uskoon viel jonain päivänä. Jotkut uskovat tekee kyllä muhunkin vaikutuksen. Heissä on sellaista kivaa henkistä raikkautta, vilpittömyyttä ja nöyryyttäkin. Välillä kattelen telkusta sitä TV7 kanavaakin ja siellähän on ihan järkeviä ihmisiä kertomassa juttujaan.
En mä kyllä niihin Raamatun hupsuihin selityksiin voi ehkä koskaan kuitenkaan uskoa. Mutta ehkä jos pidetäänkin tiede ja Raamattu toisistaan erossa, niin mikäs siinä sitten.
Ja kyl se Rakkauskin johtaa meidät kaikki lopulta taivaisiin. Jos nyt sitten välttämättä sinne edes haluamme. Kyl mä ainakin haluaisin ehkä vielä vähän seikkailla täällä "pimeyden" keskellä.
Ei sais fakkiintua juu...Hienoa sulle voi sopiakin uskovaisuus. Mäkin kattelen TV 7 ohjelmaa toisinaan kun sieltä tulee joskus sellasta jazzia mitä soittelen muutenkin.
Ei sun kannata ahdistua menneistä elämistä jos et niitä muista. On helppo uskoa vaikka että jälleensyntymistä ei olekaan jos et muista. Silloin olisi vasta syytä ehkä uskoa siihen kun tietää eli muistaa niitä asioita kuin eilisen päivän. - ottoalli
eroon kirjoitti:
Ei sais fakkiintua juu...tiedätkö, on valtava joukko tiedemiehiä elävässä uskossa, myös täällä suomessa.
Uskoontullessa kaikki loksahtaa paikalleen. Tai ainakin melkein. Kysyttävää riittää sen jälkeenkin,mutta tulee myös vastauksia.
Jos et vielä ole käynyt lukemassa, niin syötä googleen sanat : IVAN PANIN . Saat lisää luottamusta Jumalan Sanaan, Raamattuun.
Muuten ihan kiva lukea että joku suuntautuu poispäin jälleensyntymis opista. Se on hieno uutinen. Täyspäiset toimii niin. Hyvä !!!
Taidankin tästä pistää kahviämpärin hellalle ja eimuutakuin torttukaffet. - tosiaan!
ottoalli kirjoitti:
tiedätkö, on valtava joukko tiedemiehiä elävässä uskossa, myös täällä suomessa.
Uskoontullessa kaikki loksahtaa paikalleen. Tai ainakin melkein. Kysyttävää riittää sen jälkeenkin,mutta tulee myös vastauksia.
Jos et vielä ole käynyt lukemassa, niin syötä googleen sanat : IVAN PANIN . Saat lisää luottamusta Jumalan Sanaan, Raamattuun.
Muuten ihan kiva lukea että joku suuntautuu poispäin jälleensyntymis opista. Se on hieno uutinen. Täyspäiset toimii niin. Hyvä !!!
Taidankin tästä pistää kahviämpärin hellalle ja eimuutakuin torttukaffet.Uskoontullut tiedemies on lahja maailmalle! Hänellä on yhteys maailmankaikkeuden luojaan, jolta voi saada tietoa ja neuvoa kiperiinkin ongelmiin. Ja sitähän on tapahtunut. Suomalainen matemaatikko Antti Lange sai Jumalalta matemaattiseen probleemaan vastauksen.
http://www.fkf.net/FKFuni.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Lange
Vaan älä kuitenkaan ämpärillistä kaffetta kerralla juo! Voipi alkaa närästää... - heppunen
jälleensyntyjä kirjoitti:
Hienoa sulle voi sopiakin uskovaisuus. Mäkin kattelen TV 7 ohjelmaa toisinaan kun sieltä tulee joskus sellasta jazzia mitä soittelen muutenkin.
Ei sun kannata ahdistua menneistä elämistä jos et niitä muista. On helppo uskoa vaikka että jälleensyntymistä ei olekaan jos et muista. Silloin olisi vasta syytä ehkä uskoa siihen kun tietää eli muistaa niitä asioita kuin eilisen päivän.Kyllähän mä saisin karmaltani rauhan todennäkösesti loppu elämäkseni jos nyt tästä pamahtaisin uskoon. Toisaalta eihän karmastaan kannata niin hirveästi kantaa huolta. Se kyllä mitätöi itsensä kun sen aika koittaa. Tietenkin meidän itsemme avustuksella. Ja toki parin muunkin sielukumppanimme avustuksella.
Kaiffari muuten sano kerran joskus 20 vuotta sitten, että musta tulis aivan loistava tv-saarnaaja. Kyllähän mä osaan höpistä sekavia tosi vakuuttavasti.
Muistelemisen kanssa tuntuu olevan vähän sellanen probleema, että vaikka en muista niitä elämiä, tiedän silti tehneeni niissä tosi veemäisiä asioita. Ja vinkkejähän niistä teoista toki saa tässäkin elämässä. Ihan ihme juttuja.
Mut eihän nää ihmiskunnan historian suurimmat pahikset vois tänne edes enää syntyä jos kaikki uskos reinkarnaatioon. Nehän tunnistettais heti! Mustakin tuntuu välillä, että jotkut tunnistaa mut.
Oon mä niin hylkiö ollut tässä elämässäni, että se voi selittyä vaan sillä, että mua vihataan jossain oikein kunnolla. Ja kyllä mä hullunakin hilluessani olen nähnyt muissa ja itsessäni vaikka mitä kamalaa, mutta ei nyt niistä sen enempää.
Ja kyllä mä oikein mielelläni haluaisin uskoa johonkin muuhun. Mut mitäs jos mä näänkin kaiken oikein? Mut tunnetaan kyllä aika rauhallisena ihmisenä ja välillä tunnen itseni jopa lähes onnelliseksikin. Jotkut on vieläpä pitäneet mua jonain Jeesuksen kaltaisena heppuna!
Oishan se jänskää tietää millasen elämän Jeesus eläis täällä maan päällä jos se uudestaan tänne syntyis? Olisko se joku rikas ja komee "superstar" vaiko joku tosi kumma heppu, joka tekis kummia juttuja. Sitä sopii miettiä. - en pannu
ottoalli kirjoitti:
tiedätkö, on valtava joukko tiedemiehiä elävässä uskossa, myös täällä suomessa.
Taidankin tästä pistää kahviämpärin hellalle ja eimuutakuin torttukaffet.Siitä vaan joukolla uskomaan!
Muistaakseni Einsteinikin oli sitä mieltä, että eihän sitä koskaan tiedä, joten ei siinä ainakaan niin hirveästi mitään menetä jos uskoo Jumalaan.
Uskonhan mäkin Jumalaan ihan täysillä. Tuota Jeesus fanittamista vaan vähän vierastan. Jeesuksen jututhan on harvinaisen selväpäisiä. Lukuunottamatta muutamaa juttua.
Mutta kyllä se pirun kummalta tuntuu, että olis vaan tää yksi elämä ja sen jälkeen ikuinen ilo tai piina. Se ei mun pieneen mieleeni millään mahdu. Ois se kyllä aika sadistista luoda tällainen maailma jos asia olisi oikeasti niin. Kyllä mäkin vihaan vääryyttä ihan pirusti, mutta en mä millään vois kuvitella ketään ikuisesti minnekään helvettiin.
Ja kun jo täällä maan päälläkin joitain meistä kidutetaan ja kiusataan ihan tarpeeksi. Ja sama jatkuu kuolemankin jälkeen jos en tajua ottaa Jesseä vastaan. On siinä sitten sitä "rakkautta" ja "oikeudenmukaisuutta".
Sit se Raamatun juttu siitä LAsaruksesta ja rikkaasta miehestä. Rikkaat on varmaan aina naureskellu kun köyhät on kuvitellu, että just niinhän siinä käy jos on sellanen rikas ihminen. Pelkkää rikkaiden propagandaa jolla saadaan köyhät tyytymään osaansa. - ottoalli
heppunen kirjoitti:
Kyllähän mä saisin karmaltani rauhan todennäkösesti loppu elämäkseni jos nyt tästä pamahtaisin uskoon. Toisaalta eihän karmastaan kannata niin hirveästi kantaa huolta. Se kyllä mitätöi itsensä kun sen aika koittaa. Tietenkin meidän itsemme avustuksella. Ja toki parin muunkin sielukumppanimme avustuksella.
Kaiffari muuten sano kerran joskus 20 vuotta sitten, että musta tulis aivan loistava tv-saarnaaja. Kyllähän mä osaan höpistä sekavia tosi vakuuttavasti.
Muistelemisen kanssa tuntuu olevan vähän sellanen probleema, että vaikka en muista niitä elämiä, tiedän silti tehneeni niissä tosi veemäisiä asioita. Ja vinkkejähän niistä teoista toki saa tässäkin elämässä. Ihan ihme juttuja.
Mut eihän nää ihmiskunnan historian suurimmat pahikset vois tänne edes enää syntyä jos kaikki uskos reinkarnaatioon. Nehän tunnistettais heti! Mustakin tuntuu välillä, että jotkut tunnistaa mut.
Oon mä niin hylkiö ollut tässä elämässäni, että se voi selittyä vaan sillä, että mua vihataan jossain oikein kunnolla. Ja kyllä mä hullunakin hilluessani olen nähnyt muissa ja itsessäni vaikka mitä kamalaa, mutta ei nyt niistä sen enempää.
Ja kyllä mä oikein mielelläni haluaisin uskoa johonkin muuhun. Mut mitäs jos mä näänkin kaiken oikein? Mut tunnetaan kyllä aika rauhallisena ihmisenä ja välillä tunnen itseni jopa lähes onnelliseksikin. Jotkut on vieläpä pitäneet mua jonain Jeesuksen kaltaisena heppuna!
Oishan se jänskää tietää millasen elämän Jeesus eläis täällä maan päällä jos se uudestaan tänne syntyis? Olisko se joku rikas ja komee "superstar" vaiko joku tosi kumma heppu, joka tekis kummia juttuja. Sitä sopii miettiä.sillä Hän elää mutta tulee kyllä takaisin.Kohta,eräänä päivänä, Hänen jalkansa koskettavat tätä maata jälleen.
Rohkaisen sinua etsinnässäsi kohti kristinuskon ydintä,pelastusta Jeesuksessa. Se vapauttaa sinut noista jälleensyntymisen turhista taakoista,jotka ovat täysin ylimääräisiä painoja elämääsi. Liian raskaaksi käy mutta huomaa,Jumala ei ole sellaisia taakkoja koskaan suunnitellut. Kyllä ne on tehty jossain muualla.Arvaat kyllä missä ja kuka.
Suosittelen "majataloon" eli seurakuntaan menoa.Sielunhoitajina olemme vaitiolovelvolliset.
Ihan niinkuin se Raamatun kertomuksen ryöstetty mies Jerikon tieltä,niin saamme tulla Herran hoidettaviksi. Hänellä on taivaallista balsamia haavoihimme.
Suomessa on joka pitäjässä seurakuntien työntekijöitä,kirkkoherroja,diakoneja,saarnaajia, ym. jotka rukoilevat että joku tulisi. Mikset soita ja sovi tapaaminen.Siitä se lähtee.
ROHKEASTI - ANNA MENNÄ ! ! - vaan kiitti
ottoalli kirjoitti:
sillä Hän elää mutta tulee kyllä takaisin.Kohta,eräänä päivänä, Hänen jalkansa koskettavat tätä maata jälleen.
Rohkaisen sinua etsinnässäsi kohti kristinuskon ydintä,pelastusta Jeesuksessa. Se vapauttaa sinut noista jälleensyntymisen turhista taakoista,jotka ovat täysin ylimääräisiä painoja elämääsi. Liian raskaaksi käy mutta huomaa,Jumala ei ole sellaisia taakkoja koskaan suunnitellut. Kyllä ne on tehty jossain muualla.Arvaat kyllä missä ja kuka.
Suosittelen "majataloon" eli seurakuntaan menoa.Sielunhoitajina olemme vaitiolovelvolliset.
Ihan niinkuin se Raamatun kertomuksen ryöstetty mies Jerikon tieltä,niin saamme tulla Herran hoidettaviksi. Hänellä on taivaallista balsamia haavoihimme.
Suomessa on joka pitäjässä seurakuntien työntekijöitä,kirkkoherroja,diakoneja,saarnaajia, ym. jotka rukoilevat että joku tulisi. Mikset soita ja sovi tapaaminen.Siitä se lähtee.
ROHKEASTI - ANNA MENNÄ ! !Kyllä mä aina törmäilen uskoviinkin tuolla kadulla kulkiessani.
Eikä mun taakkakaan nyt ihan mahdoton kantaa ole. Paljosta saan kiitollinenkin olla.
Lisäksi nää jälleensyntymisjutut on aika jänniäkin.
KAtos vaikka tääkin video
http://www.youtube.com/watch?v=VST2KKIYn50&feature=related
Aika jännää kun voi vaikka maantierosvosta kehittyä avaruudenmatkaajaksi! :D - tiedemies joukossa
tosiaan! kirjoitti:
Uskoontullut tiedemies on lahja maailmalle! Hänellä on yhteys maailmankaikkeuden luojaan, jolta voi saada tietoa ja neuvoa kiperiinkin ongelmiin. Ja sitähän on tapahtunut. Suomalainen matemaatikko Antti Lange sai Jumalalta matemaattiseen probleemaan vastauksen.
http://www.fkf.net/FKFuni.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Lange
Vaan älä kuitenkaan ämpärillistä kaffetta kerralla juo! Voipi alkaa närästää...Tää Panin nyt on aika vähänen vetonaula tähän paikkaan, jos ajattelee maailman kaikkia tiedemiehiä. Heitä on kuitenkin tosi paljon. Mieheni serkku on tutkija ja erikoislääkäri lääketieteen saralla. Tutkinut pitkälle ihmisen biologiaa ja yleensäkin geenikarttaa. Tää tyyppi kasvoi uskovaisessa perheessä ja siinä on kyllä vanhemmillaan nyt ollut nielemistä, että pojasta on tullut täysin ateisti. Hänen vaimonsa on lääketieteen tutkija myös, jonka suvussa taas pappeus on ollut se perinteinen ammatti monessa polvessa. Vaan eipä ollut tytöllä. Tämä pariskunta on vahvasti sitä mieltä, että kaikelle on tieteellinen selitys, ihmisen tänne tulo ja kehitys voidaan tieteen keinoin selittää nykyään jo täysin. Niin paljon jo tiedetään. Lääketieteen piirissä on kuulema suurin osa tällä linjalla. Jo opiskeluaikana. Vaikka ihmistenauttajia heistä monista tuleekin. On hyvin vaikeaa uskoa johonkin yliluonnolliseen, kun löytää vastauksia, todistettavissa olevia muita teitä. Näitä yliluonnollisia juttuja kun on aika vaikea todistaa puolueettomasti eri ihmisten.
- ottoalli
tiedemies joukossa kirjoitti:
Tää Panin nyt on aika vähänen vetonaula tähän paikkaan, jos ajattelee maailman kaikkia tiedemiehiä. Heitä on kuitenkin tosi paljon. Mieheni serkku on tutkija ja erikoislääkäri lääketieteen saralla. Tutkinut pitkälle ihmisen biologiaa ja yleensäkin geenikarttaa. Tää tyyppi kasvoi uskovaisessa perheessä ja siinä on kyllä vanhemmillaan nyt ollut nielemistä, että pojasta on tullut täysin ateisti. Hänen vaimonsa on lääketieteen tutkija myös, jonka suvussa taas pappeus on ollut se perinteinen ammatti monessa polvessa. Vaan eipä ollut tytöllä. Tämä pariskunta on vahvasti sitä mieltä, että kaikelle on tieteellinen selitys, ihmisen tänne tulo ja kehitys voidaan tieteen keinoin selittää nykyään jo täysin. Niin paljon jo tiedetään. Lääketieteen piirissä on kuulema suurin osa tällä linjalla. Jo opiskeluaikana. Vaikka ihmistenauttajia heistä monista tuleekin. On hyvin vaikeaa uskoa johonkin yliluonnolliseen, kun löytää vastauksia, todistettavissa olevia muita teitä. Näitä yliluonnollisia juttuja kun on aika vaikea todistaa puolueettomasti eri ihmisten.
Siksi, että moni "kiikunkaakun" Raamattua ihmettelevä saa lisää luottamusta siihen,että kyseessä todellakin Jumalan Sanaa.Siksi kannattaa pitää esillä hänen löydöksiään.
Sentähden, olkoon IVAN PANININ elämäntyö arvossa,varsinkin meidän kristittyjen keskuudessa. Sitäpaitsi hän on esimerkillinen kristitty että aina vaan jatkoi ja jaksoi tehdä omaa kutsumustyötään,missä vastuksiakin riitti.
Ja millä välineillä. Kynä,paperia,ei laskukonetta,ei tietokonetta.Mahtoikohan laskutikku olla jo tuohonaikaan käytössä ? En tiedä - estää
tiedemies joukossa kirjoitti:
Tää Panin nyt on aika vähänen vetonaula tähän paikkaan, jos ajattelee maailman kaikkia tiedemiehiä. Heitä on kuitenkin tosi paljon. Mieheni serkku on tutkija ja erikoislääkäri lääketieteen saralla. Tutkinut pitkälle ihmisen biologiaa ja yleensäkin geenikarttaa. Tää tyyppi kasvoi uskovaisessa perheessä ja siinä on kyllä vanhemmillaan nyt ollut nielemistä, että pojasta on tullut täysin ateisti. Hänen vaimonsa on lääketieteen tutkija myös, jonka suvussa taas pappeus on ollut se perinteinen ammatti monessa polvessa. Vaan eipä ollut tytöllä. Tämä pariskunta on vahvasti sitä mieltä, että kaikelle on tieteellinen selitys, ihmisen tänne tulo ja kehitys voidaan tieteen keinoin selittää nykyään jo täysin. Niin paljon jo tiedetään. Lääketieteen piirissä on kuulema suurin osa tällä linjalla. Jo opiskeluaikana. Vaikka ihmistenauttajia heistä monista tuleekin. On hyvin vaikeaa uskoa johonkin yliluonnolliseen, kun löytää vastauksia, todistettavissa olevia muita teitä. Näitä yliluonnollisia juttuja kun on aika vaikea todistaa puolueettomasti eri ihmisten.
Jumalan olemassaoloa? Miten tutkimus VOI osoittaa henkimaailman asioita, kun nykyiset tutkimusmetodit kykenevät saamaan tietoa vain aineen maailmasta? Millä tavalla syntymisen ihme, genetiikka ja muu siihen liittyvä olisi todiste Jumalan olemattomuudesta?
Lääkäreissäkin on paljon uskovia. Esim. Pekka Reinikainen oli kovan linjan ateisti, joka uskoi tieteen olevan se viimeinen sana. Mutta niin täytyi hänenkin nöyrtyä omasta ihmisviisaudestaan kun Jumalan kutsun kohtasi.
Kannattaa katsoa mielenkiintoisia videoita TV7:lta:
http://vod.tv7.fi/vod/
ohjelmasarjassa Café Raamattu
067, 068, 085, 086, 087 Evoluutiosta, vieraana Pekka Reinikainen
Myös ohjelmat, joissa on vieraana kasvatustieteen professori Tapio Puolimatka, ovat katsomisen arvoisia.
Usko ei ole tiedon vastakohta. Usko on konkreettista ja järjellä perusteltavissa. - Aritta
ottoalli kirjoitti:
Siksi, että moni "kiikunkaakun" Raamattua ihmettelevä saa lisää luottamusta siihen,että kyseessä todellakin Jumalan Sanaa.Siksi kannattaa pitää esillä hänen löydöksiään.
Sentähden, olkoon IVAN PANININ elämäntyö arvossa,varsinkin meidän kristittyjen keskuudessa. Sitäpaitsi hän on esimerkillinen kristitty että aina vaan jatkoi ja jaksoi tehdä omaa kutsumustyötään,missä vastuksiakin riitti.
Ja millä välineillä. Kynä,paperia,ei laskukonetta,ei tietokonetta.Mahtoikohan laskutikku olla jo tuohonaikaan käytössä ? En tiedänumerologiahan on saatanasta uskovaisten mielestä. Miten se nyt sitten passaa?
- bolgrad**
Ihan ekaksi; Kuka/mikä on Jumala?
Mikä on taivas?
Onko olemassa muitakin vaihtoehtoja kuoleman jälkeen kuin taivas/helvetti?
Mikä on oikea uskonto? Maailman vanhin, maailman muuttumattomin vai kristinusko? Vai onko mikään/kaikki?
Eikö ole kummallista, että kristinuskovaiset ovat niin varmoja omasta uskosta? Minusta sekin on rasismia, rotusortoa. Nostetaan itsemme ylemmäs muita ja kuvitellaan olevan taas muita parempia. (taivaspaikan saajat)
Jospa kaikki uskonnot ovat siinä määrin oikeita, että ne opettaa elämään ja kaikki väärässä, kun niillä ei ole hajuakaan, mitä tapahtuu henkimaailmassa oikeasti.
Maailmassa, jos lasketaan KAIKKI uskonnot yhteen kautta aikojen, niitä on mieletön määrä. Mutta se määrä juuri todistaa sen, ettei ole Jumalaa niinkuin kristinuskossa sanotaan. Miten voisi silloin olla uskontoja/uskomuksia niin paljon? Jumala olisi pitänyt kontrollia yllä.
Jos jotain on oikeasti, se on.
jos jotain kuvitellaan, se on niin moninaista, kun ihmisen oma mielikuvitus. Niinkuin kaikki maailman uskonnot.- ottoalli
kristinuskon elävä Jumala, ja muut uskonnot ovat niin kaukana toisistaan,et niistä tuskin samana päivänä kannattaa puhua.
Kristityillä on elävä, kuolleista ylösnoussut Jeesus Kristus, joka on aivan ylivoimainen .Millään uskonnolla ei ole vastaavaa. Ja näyttöä tästä on jopa omassa elämässäni. Olenhan näistä kertonut täällä netissäkin.
Seurakunnissa, uudestisyntyneiden kristittyjen keskuudessa kuulet lisää omakohtaisia kertomuksia, mitä Jeesus on tehnyt. Ja näitä on suomessakin valtava määrä. - Aritta
ottoalli kirjoitti:
kristinuskon elävä Jumala, ja muut uskonnot ovat niin kaukana toisistaan,et niistä tuskin samana päivänä kannattaa puhua.
Kristityillä on elävä, kuolleista ylösnoussut Jeesus Kristus, joka on aivan ylivoimainen .Millään uskonnolla ei ole vastaavaa. Ja näyttöä tästä on jopa omassa elämässäni. Olenhan näistä kertonut täällä netissäkin.
Seurakunnissa, uudestisyntyneiden kristittyjen keskuudessa kuulet lisää omakohtaisia kertomuksia, mitä Jeesus on tehnyt. Ja näitä on suomessakin valtava määrä.yhtä paljon väärässä. :-)
- uskomaton määrä
bolgrad** kirjoitti:
maailman uskonnot.
http://www.uskonnot.fi/uskonnot/kadotukseen joutujia siinä!!! (paitsi he tietty) Jokaisen ihmisen sisällä olevaan Jumalan valtakuntaan uskova taas sanoisi "meitä on moneksi, sallittakoon se kaikille".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran77798Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?145770- 57666
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47654Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25653Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46634- 44597
- 31531
Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20513Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27511Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27506- 6476
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee403468Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭77445- 30436
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39404Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.28398- 36392
Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3390