Olen kuullut eri tahoilta,että viimesenä päivänä oikeat uskovat,ne jotka pääsee taivaaseen temmataan ylös,ja maan päälle jää vain pieni osa kansaa maata viljelemään.Kertooko Raamattu näistä asioista ja jos niin missä kohden Raamattua?
Vastaukset 17
- on tuleva
1.Tess.4:16,17 Sillä itse Herra on tuleva alas
taivaasta käskyhuudon,ylienkelin äänen
ja Kumalan pasuunan kuuluessa,ja
Kristuksessa kuolleet nouseva ylös ensin
Sitten meidät,jotka olemme elossa,jotka
olemme jääneet tänne,temmataan yhdessä heidän
kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin,ja niin me saamme aina olla Herran
kanssa. - minä vaan
Raamattu ei opeta ylöstempaamista.
Kaikilla ei ole samaa käsitystä siitä mitä ylöstempaaminen käsittää.
Siksi kerron tässä nyt yhden vaihtoehdon:
Jotkut, mutta eivät kaikki, ymmärtävät "ylöstempaamisella" samaa mitä kerrotaan 1 Tessalonikaliskirjeen 4 :17.
Mistä asiasta Paavali puhui ko. Raamatun paikassa ?---
Ilmeisesti jotkut Tessalonikan srk jäsenistä oli kuolleet ja Paavali kannusti jälleenjääneitä lohduttamaan toisiaan "ylösnousemustoivolla".
Hän muistutti heitä, että Jeesus sai ylösnousemuksen kuolemansa jälkeen;samoin Herran tullessa nuo heidän joukostaan kuolleet uskolliset kristity herätettäisiin olemaan Kristuksen kanssa.
Jakeessa 17 (1 Tess.4:17) sanotaan kysymäsi kohta, joten herää kysymys ketkä "temmataan
pilvissä" ??
Jae 15 sanoo että he ovat uskollisia, jotka jotka elävät yhä Kristuksen tulemisen aikaan.
Raamattu osoittaa että heidän täytyy kuolla, (Room.6:3-5 , 1 KO.15:35,36,44 ), ennenkuin he voivat saavat taivaallisen elämän. Mutta heidän ei tarvitse jäädä kuoleman tilaan odottamaan Kristuksen paluuta. Heidät "temmataan" heti "silmänräpäyksessä", olemaan Herran kanssa. (1 Ko.15:51,52 myös Ilm.14:13)
Toinen vaihtoehto mitä ehkä tarkoitit:
Raamattu opettaa että 144000 ( Ilm.14:1-3) pääsee taivaaseen hallitsemaan Kristuksen kanssa. Heihin soveltuu lopun ajalla tuo mitä kirjoitin että he kuoltuaan silmänräpäyksessä saavat ylösnousemuksen taivaaseen. Heistä puhutaan myös pienenä laumana ( Luuk.12:32)
Jeesus puhui myös että hänellä on myös "muita lampaita" joita hän paimentaa (Joh.10:16)
He saavat ikuisen elämän maan päällä (Ps.37:11)
Heistä puhuttan myös suurena joukkona, koska heidän lukumäärää on lukematon, verrattuna pieneen joukkoon, jonka lukumäärä on ilmoitettu.- tulee pian
Ei liene ainoa kohta Raamatussa jossa JT
tulkinta poikkeaa Jumalan sanan ilmoituksesta
"minä vaan" on JT opilla niin vahvasti kyllästetty
että kyllä siinä Raamattu saa melkein uuden kirjoittajan. - minä vaan
tulee pian kirjoitti:
Ei liene ainoa kohta Raamatussa jossa JT
tulkinta poikkeaa Jumalan sanan ilmoituksesta
"minä vaan" on JT opilla niin vahvasti kyllästetty
että kyllä siinä Raamattu saa melkein uuden kirjoittajan.Olen kyllä onnellisesti Raamatun opilla kyllästetty !
Kerron vain siitä mitä Raamattu opettaa, vaikka se näyttää toisia kovasti vaivaavan. - Oppi ketään
minä vaan kirjoitti:
Olen kyllä onnellisesti Raamatun opilla kyllästetty !
Kerron vain siitä mitä Raamattu opettaa, vaikka se näyttää toisia kovasti vaivaavan.Kummastuta, vaan se, että Jehovan todistajien oppi on niin kaukana Raamatun opista.
minä vaan kirjoitti:
Kerron vain siitä mitä Raamattu opettaa, vaikka se näyttää toisia kovasti vaivaavan.viimeisiin viesteihin Herran ehtoollisesta. Kommenttiasi kaipaisin.
Oletko jo tutustunut Vaticanus graffitiin? Siitä olisi mukava kuulla kommentti?
Tämä oli 'minä vaan' kirjoittajalle.minä vaan kirjoitti:
Kerron vain siitä mitä Raamattu opettaa, vaikka se näyttää toisia kovasti vaivaavan.Jos kerran Raamatun ilmoitus ei vaivaa sinua, kerropa, mitä Jeesus käski tehdä muistokseen.
- puhuu puolestaan
Ei sitä selvää Raamatun tekstiä tarvitse noin monimutkaisesti ruveta selittämään.Tuo kohta
1.Tess 4:17 puhuu selkokieltä eikä ruveta selvää
kohtaa muuttamaan.Tekis varmaan hyvää lukea muutakin kuin UM väännöstä. - minä vaan
puhuu puolestaan kirjoitti:
Ei sitä selvää Raamatun tekstiä tarvitse noin monimutkaisesti ruveta selittämään.Tuo kohta
1.Tess 4:17 puhuu selkokieltä eikä ruveta selvää
kohtaa muuttamaan.Tekis varmaan hyvää lukea muutakin kuin UM väännöstä.No selitä sitten sen tarkoitus !
- Markku_Meilo
>>Kaikilla ei ole samaa käsitystä siitä mitä ylöstempaaminen käsittää.
Tosiaan, joillakin käsitykset vaihtelevat ajan kuluessa mm. Russell ja Barbour olivat pettyneitä kun heidän vuonna 1878 odottamaansa suorilta jaloita-mallista ylöstempaamista ei tapahtunutkaan.
Vartiotorniseuran julkaisema kirja “Kadotetusta paratiisista ennallistettuun paratiisiin” kertoo sivulla 192 hyvin selkeästi Vartiotorniseuran näihin päiviin opettamasta vuoden 1918 taivaaseentempomisesta:
”Yksi monista valistavista totuuksista, joita Jumala antoi nyt todistajilleen, koski Jumalan hengellisen kansan jäseniä, jotka olivat kuolleet ruumiillisesti. Tämä tapahtui vuonna 1927. Todistajat ymmärsivät tuona vuonna, että kuolleet hengelliset israelilaiset oli herätetty 1918 elämään taivaassa Kristuksen Jeesuksen kanssa. Se oli tietysti näkymätön ylösnousemus.”
Vartiotorniseura oli tyytyväinen tähän Jehovan toteuttamaan yhteislentoon aina vuoteen 2007, jolloin Vartiotorni-lehden tammikuun 1. päivän numerossa peruutetaan tuo Jehovan järjestämä lentotempaus, sivu 28 kappale 12:
”Tässä vaiheessa on hyvä tarkastella Raamatussa kerrottuja tapahtumia, joita voidaan rinnastaa toisiinsa. Jeesus Kristus voideltiin Jumalan valtakunnan tulevaksi Kuninkaaksi vuoden 29 syksyllä. Kolme ja puoli vuotta myöhemmin, vuoden 33 keväällä, hänet herätettiin kuolleista mahtavana henkipersoonana. Voitaisiinko tästä päätellä, että koska Jeesus asetettiin valtaistuimelle vuoden 1914 syksyllä, hänen uskollisten voideltujen seuraajiensa ylösnousemus alkoi kolme ja puoli vuotta myöhemmin, vuoden 1918 keväällä? Tämä on kiinnostava mahdollisuus. Vaikka tälle ajatukselle ei löydykään suoranmaista vahvistusta Raamatusta, se ei ole ristiriidassa muiden raamatunkohtien kanssa, jotka osoittavat ensimmäisen ylösnousemuksen käynnistyneen pian sen jälkeen, kun Kristuksen läsnäolo alkoi.”
Ilmeisesti Jehova palautti takaisin nuo vuodesta 1918 taivaassa majailleet odottamaan uutta lähtöilmoitusta. - minä vaan
MarkkuP kirjoitti:
viimeisiin viesteihin Herran ehtoollisesta. Kommenttiasi kaipaisin.
Oletko jo tutustunut Vaticanus graffitiin? Siitä olisi mukava kuulla kommentti?
Tämä oli 'minä vaan' kirjoittajalle.viestisi. Ei vain enää ole huvittanut aihetta käsitellä, kun kantani aiheesta , ja Raamatun kanta, tuli tarpeeksi hyvin esille minun osaltani.
Sinä ja MM voitte pitää mielipitteenne, minä pidän omani.
Nyt olen jo siirtynyt eteenpäin aiheissa, joksikin aikaa. - ei trumpetin
minä vaan kirjoitti:
No selitä sitten sen tarkoitus !
1.Tess.4:13-18 Tuo Raamatun teksti on mielestäni niin selvää ,että ei se siitä selittelemällä parane.
- sama asia
ei trumpetin kirjoitti:
1.Tess.4:13-18 Tuo Raamatun teksti on mielestäni niin selvää ,että ei se siitä selittelemällä parane.
1.kor.15:51-53 Katso,minä sanon teille salaisuuden:emme kaikki kuolemaan nuku,mutta
kaikki me muutumme.
yhtääkkiä,silmänräpäyksessä,viimeisen pasunan soidessa,sillä pasuna soi,ja kuolleet
nousevat katoamattomina,ja me muutumme.
Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuaman
katoamattomuuteen,jatämän kuolevaisen pitää
pukeutuman kuolemattomuuteen. - minä vaan
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Kaikilla ei ole samaa käsitystä siitä mitä ylöstempaaminen käsittää.
Tosiaan, joillakin käsitykset vaihtelevat ajan kuluessa mm. Russell ja Barbour olivat pettyneitä kun heidän vuonna 1878 odottamaansa suorilta jaloita-mallista ylöstempaamista ei tapahtunutkaan.
Vartiotorniseuran julkaisema kirja “Kadotetusta paratiisista ennallistettuun paratiisiin” kertoo sivulla 192 hyvin selkeästi Vartiotorniseuran näihin päiviin opettamasta vuoden 1918 taivaaseentempomisesta:
”Yksi monista valistavista totuuksista, joita Jumala antoi nyt todistajilleen, koski Jumalan hengellisen kansan jäseniä, jotka olivat kuolleet ruumiillisesti. Tämä tapahtui vuonna 1927. Todistajat ymmärsivät tuona vuonna, että kuolleet hengelliset israelilaiset oli herätetty 1918 elämään taivaassa Kristuksen Jeesuksen kanssa. Se oli tietysti näkymätön ylösnousemus.”
Vartiotorniseura oli tyytyväinen tähän Jehovan toteuttamaan yhteislentoon aina vuoteen 2007, jolloin Vartiotorni-lehden tammikuun 1. päivän numerossa peruutetaan tuo Jehovan järjestämä lentotempaus, sivu 28 kappale 12:
”Tässä vaiheessa on hyvä tarkastella Raamatussa kerrottuja tapahtumia, joita voidaan rinnastaa toisiinsa. Jeesus Kristus voideltiin Jumalan valtakunnan tulevaksi Kuninkaaksi vuoden 29 syksyllä. Kolme ja puoli vuotta myöhemmin, vuoden 33 keväällä, hänet herätettiin kuolleista mahtavana henkipersoonana. Voitaisiinko tästä päätellä, että koska Jeesus asetettiin valtaistuimelle vuoden 1914 syksyllä, hänen uskollisten voideltujen seuraajiensa ylösnousemus alkoi kolme ja puoli vuotta myöhemmin, vuoden 1918 keväällä? Tämä on kiinnostava mahdollisuus. Vaikka tälle ajatukselle ei löydykään suoranmaista vahvistusta Raamatusta, se ei ole ristiriidassa muiden raamatunkohtien kanssa, jotka osoittavat ensimmäisen ylösnousemuksen käynnistyneen pian sen jälkeen, kun Kristuksen läsnäolo alkoi.”
Ilmeisesti Jehova palautti takaisin nuo vuodesta 1918 taivaassa majailleet odottamaan uutta lähtöilmoitusta.En yleensä ole välittänyt vastailla tän tyyppisiin juttuihin, mutta nyt teen poikkeuksen.
Sanoit kerran että älä vain sano sitä Sanl.4:18 vastauksesksi, mutta sen kuitenkin sanon.
Totuuden valo menee eteenpäin, kuin muutkin asiat ja Raamatun ymmärrys kasvaa sitä mukaan kun sitä tutkii.
Tuo uudempi lainaus ei kuitenkaan sulje pois "Paratiisi" kirjan lainausta.
Tosin Paratiisi kirja sanoo että se alkoi, mutta VT -07 sanoo että se on "kiinnostava mahdollisuus".
Joka tapauksessa, koska voideltujen ylösnousemus alkoi pian Jeesuksen saaman hallitusvallan jälkeen, olis se sit 1918 tai vähän ennen, tai vähän jälkeen. Onko sillä niin suurta merkitystä ? En minä aineskaan totuutta sen takia aio hylätä.
Suurin merkitys kaikessa on kuitenkin se että se alkoi pian v.1914 jälkeen.
Se olis tietty helpompaa jos Raamatussa olisi mainittu kaikki yksityioskohdittain, vuosilukuineen kaikkineen, mutta siitä tulis liian iso kirja silloin.
Jos nyt kuitenkin pidetään kiinni tuosta vanhasta "valosta", niin oikein ahtaita jos ollaan, niin ehkä silloinkin olis tarvinnut kirjoittaa kuin VT -07 teki, koska Raamattu ei täsmällistä aikaa kerro.
Mutta.. kuten sanoin, totuuden valo menee eteenpäin ko. asiassa, kuten niin monessa muussakin. Ja kuin kaikki muutkin asiat saavat uutta ymmärrystä. Miksei sit Raamatun ymmärrys ?
Raamatunssa on asioita kerrottu, joiden yksityiskohtia ei tiedetä. Yhdistelemällä kuitenkin asioita, jotkut asiat valkenevat ennemmin tai myöhemmin.
Pääasia on kuitenkin minun mielestäni kaikki perusopit ja ne mitkä Raamattu itse selittää että ne täsmäävät. (huom. minun mielipide)
Ja ennenkaikkea se hieno tulevaisuus mikä on luvassa tulla. - neitoni
minä vaan kirjoitti:
En yleensä ole välittänyt vastailla tän tyyppisiin juttuihin, mutta nyt teen poikkeuksen.
Sanoit kerran että älä vain sano sitä Sanl.4:18 vastauksesksi, mutta sen kuitenkin sanon.
Totuuden valo menee eteenpäin, kuin muutkin asiat ja Raamatun ymmärrys kasvaa sitä mukaan kun sitä tutkii.
Tosin Paratiisi kirja sanoo että se alkoi, mutta VT -07 sanoo että se on "kiinnostava mahdollisuus".
Joka tapauksessa, koska voideltujen ylösnousemus alkoi pian Jeesuksen saaman hallitusvallan jälkeen, olis se sit 1918 tai vähän ennen, tai vähän jälkeen. Onko sillä niin suurta merkitystä ? En minä aineskaan totuutta sen takia aio hylätä.
Se olis tietty helpompaa jos Raamatussa olisi mainittu kaikki yksityioskohdittain, vuosilukuineen kaikkineen, mutta siitä tulis liian iso kirja silloin.
Jos nyt kuitenkin pidetään kiinni tuosta vanhasta "valosta", niin oikein ahtaita jos ollaan, niin ehkä silloinkin olis tarvinnut kirjoittaa kuin VT -07 teki, koska Raamattu ei täsmällistä aikaa kerro.
Mutta.. kuten sanoin, totuuden valo menee eteenpäin ko. asiassa, kuten niin monessa muussakin. Ja kuin kaikki muutkin asiat saavat uutta ymmärrystä. Miksei sit Raamatun ymmärrys ?
Raamatunssa on asioita kerrottu, joiden yksityiskohtia ei tiedetä. Yhdistelemällä kuitenkin asioita, jotkut asiat valkenevat ennemmin tai myöhemmin.
Pääasia on kuitenkin minun mielestäni kaikki perusopit ja ne mitkä Raamattu itse selittää että ne täsmäävät. (huom. minun mielipide)
Ja ennenkaikkea se hieno tulevaisuus mikä on luvassa tulla.se on pilkunviilaamista vuosi sinne tai tänne,sehän vain koettelee uskoa.Ei Jehova ja Jeesus halua pelastaa hyväkskäyttäjiä,joitten tunteet on itsekkäät.Uskoa tarvitaan,isosti
- Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
En yleensä ole välittänyt vastailla tän tyyppisiin juttuihin, mutta nyt teen poikkeuksen.
Ja ennenkaikkea se hieno tulevaisuus mikä on luvassa tulla.>>En yleensä ole välittänyt vastailla tän tyyppisiin juttuihin, mutta nyt teen poikkeuksen.
Ymmärrän hyvin, illuusio särkyy kun lainaan Vt-seuran materiaalia, jota vastaan et halua julkisesti kirjoittaa.
>>Sanoit kerran että älä vain sano sitä Sanl.4:18 vastauksesksi, mutta sen kuitenkin sanon.
Lue koko luku kerrankin ajatuksella, niin huomaat siinä verrattavan kahta erilaista elämäntapaa. Siinä ei viitata amerikkalaisen 1800-luvun uususkonnon oppisekoiluista.
>>Totuuden valo menee eteenpäin, kuin muutkin asiat ja Raamatun ymmärrys kasvaa sitä mukaan kun sitä tutkii.
Häh? Jehovalta saatu totuus oli keskeneräinen ja ymmärrys yksiselitteisestä vuosiluvusta kasvaa?
>>Tosin Paratiisi kirja sanoo että se alkoi, mutta VT -07 sanoo että se on "kiinnostava mahdollisuus".
Siis pelkkä mahdollisuus, ei enää Jehovalta saatu ilmoitus?
>>Joka tapauksessa, koska voideltujen ylösnousemus alkoi pian Jeesuksen saaman hallitusvallan jälkeen, olis se sit 1918 tai vähän ennen, tai vähän jälkeen. Onko sillä niin suurta merkitystä ?
Ei yhdellä vuodella ole tosiaan merkitystä jos katsotaan kuinka yhteislennosta on aikojen kuluessa Vt-seurassa opetettu. Vartiotorniseuran opettaman kuolleiden voideltujen, eli pyhien ylöstempaus, opetusvuosi suluissa:
Vuonna 1878 (1891-1927)
Ennen vuotta 1914 (1891-1912)
Vuonna 1914 (1942, 1950, 1953)
Vuoden 1914 jälkeen (1913-1927)
Vuonna 1918 (1917, 1943, 1946, 1952, 1955, 1988)
Vuoden 1919 jälkeen (1965)
Vuonna 1921 (1917)
Vuonna 1924 (1924, 1951)
Vuonna 1925 (1920)
Vuoden 1925 jälkeen (1925)
Vuonna 1941 (1941)
Vuonna 1942 (1942)
Ja sama opetusvuoden mukaisessa järjestyksessä, ylöstempaus suluissa:
Vuosina 1891-1927 (1878)
Vuosina 1891-1912 (ennen vuotta 1914)
Vuonna 1913-1927 (vuoden 1914 jälkeen)
Vuonna 1917 (1918, 1921)
Vuonna 1920 (1925)
Vuonna 1924 (1924)
Vuonna 1925 (1925 jälkeen)
Vuonna 1927 (1878)
Vuonna 1941 (1941)
Vuonna 1942 (1914)
Vuonna 1942 (1942)
Vuonna 1943 (1918)
Vuonna 1946 (1918)
Vuonna 1950 (1914)
Vuonna 1951 (1924)
Vuonna 1952 (1918)
Vuonna 1953 (1914)
Vuonna 1955 (1918)
Vuoden 1965 (1919 jälkeen)
Vuonna 1988 (1918)
>>En minä aineskaan totuutta sen takia aio hylätä.
Olen toki entinen jehovantodistaja, mutta älä pidä minua sen takia tyhmänä. Kirjoitan aivan muusta motiivista kuin lähtökohtaisesti irrottaakseni jehovantodistajia Vartiotorniseurasta. Jehovantodistajuudesta irrotaan samalla mekanismilla kuin alkoholismistakin - omalla päätöksellä, ei muiden suosituksesta. Toivon kirjoitusteni antavan laajempaa kuvaa jehovantodistajuudesta kiinnostuneille tai jehovantodistajuudesta irrottautumispäätöksen tehneille.
>>Suurin merkitys kaikessa on kuitenkin se että se alkoi pian v.1914 jälkeen.
1914 on surkuhupaisa vuosiluku, jonka raamatullisuutta sinä eikä kukaan muukaan jehovantodistaja kykene Raamatulla perustelemaan. Vuosi 1914 on Vt-seuran valhe, jota ylläpidetään historiaa ja Raamattua vääristelemällä.
>>Se olis tietty helpompaa jos Raamatussa olisi mainittu kaikki yksityioskohdittain, vuosilukuineen kaikkineen, mutta siitä tulis liian iso kirja silloin.
Suurin helpotus olisi siinä, ettei Vt-seuran tarvitsisi valehdella ylläpitääkseen harhaisia opetuksiaan.
>>Jos nyt kuitenkin pidetään kiinni tuosta vanhasta "valosta", niin oikein ahtaita jos ollaan, niin ehkä silloinkin olis tarvinnut kirjoittaa kuin VT -07 teki, koska Raamattu ei täsmällistä aikaa kerro.
Häh? Jos Raamattu ei täsmällistä aikaa ole kertonut, niin Vt-seura on sitä useammin viitannut täsmälliseen aikaan sen jälkeen kun tieto saatiin Jehovalta. Tässä muutamia otteita:
”Koska Raamatun profetiassa jonkin mittaaminen tavallisesti osoittaa, että sitä koskevan Jehovan tarkoituksen perusteellinen toteutuminen on varmaa. (2. Kuningasten kirja 21:13; Jeremia 31:39; Valitusvirret 2:8) Näin ollen Johanneksen näyssä tapahtunut temppelipyhäkön mittaaminen takasi sen, että Herran päivänä kaikki Jehovan temppeliä koskevat tarkoitukset täyttyisivät. Sopusoinnussa tämän kanssa ja kaikkien todisteiden mukaan niitä voideltuja, jotka olivat jo kuolleet uskollisina, alettiin herättää heille luvattuun paikkaan taivaalliseen pyhäkköön vuodesta 1918 lähtien.” (Vartiotorni 15. lokakuuta 1988 sivu 12)
”Vuonna 1918 alkoi tuominta kristityiksi tunnustautuvista. Voidellut voittajat, jotka olivat kuolleet ennen tuota aikaa, oli silloin määrä herättää kuolleista ja saattaa Jeesuksen yhteyteen hänen Valtakunnassaan.” (re-FI sivu 73)
”Kaikki todisteet osoittavat tämän taivaallisen ylösnousemuksen alkaneen vuonna 1918, sen jälkeen kun Jeesus oli asetettu valtaistuimelle vuonna 1914 ja hän oli lähtenyt ratsastamaan aloittaakseen kuninkaalliset voittonsa poistamalla taivaista Saatanan ja hänen demoninsa.” (re-FI sivu 103)
”Jehova alkoi vuonna 1918 palkita ’hänen nimeään pelkääviä, pieniä ja suuria’. Näistä ensimmäisiä olivat ne voidellut kristityt, jotka olivat kuolleet uskollisina ja jotka hän herätti kuolleista ja asetti taivaallisten 24 vanhimman joukkoon.” (re-FI sivu 274)
”Raamatun ajanlasku ja nykyaikana sattuneet vastaavat tapahtumat osoittavat, että Sulhas-Kuningas tuli hengelliseen temppeliin keväällä vuonna 1918. Silloin hän alkoi herättää kuolleista hengellisen morsiamensa uskollisia jäseniä ja liittää heitä yhteyteensä taivaallisessa Valtakunnassa.” (Vartiotorni 1. helmikuuta 1986 sivu 17)
”Raamatun ajanlasku ja nykyaikana sattuneet vastaavat tapahtumat osoittavat, että Sulhas-Kuningas tuli hengelliseen temppeliin keväällä vuonna 1918. Silloin hän alkoi herättää kuolleista hengellisen morsiamensa uskollisia jäseniä ja liittää heitä yhteyteensä taivaallisessa Valtakunnassa.” (Vartiotorni 1. helmikuuta 1985 sivu 17)
”Raamattu yhdistää tämän ’ensimmäisen ylösnousemuksen’ Kristuksen ’läsnäoloon [kreikaksi parousia]’. (1. Korinttolaisille 15:23) Apostoli Paavali kirjoittaa: ’Herra itse laskeutuu taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan trumpetin kuuluessa, ja ne, jotka ovat kuolleita Kristuksen yhteydessä [ensimmäiseltä vuosisadalta alkaen siihen saakka, kun Kristus tuli hengelliseen temppeliin vuonna 1918], nousevat ensin.’” (Vartiotorni 1. heinäkuuta 1982 sivu 22)
”’Kristuksessa kuolleiden’ hengellinen ylösnousemus keväällä vuonna 1918, kolme ja puoli vuotta Kristuksen valtaistuimelle noususta pakanain aikojen lopussa syksyllä vuonna 1914, oli rinnakkainen Jeesuksen omalle ylösnousemukselle niisanin 16. päivänä vuonna 33, ’viikon puolivälissä’.” (Vartiotorni 1. lokakuuta 1979 sivu 29)
”Voidellut kristityt, joiden lukumäärä on 144 000, saavat ylösnousemuksen henkielämään taivaassa, ja tämä alkoi tapahtua vuonna 1918 taivaan valtakunnan perustamisen jälkeen vuonna 1914. (Ilm. 12:1–5; 14:1, 4; 20:4–6; 1. Kor. 15:50–55) Nämä kristityt ’pääsevät täydellisyyteen’ taivaissa ennen esikristillisten uskollisten Jehovan todistajien maallista ylösnousemusta.” (Vartiotorni 15. elokuuta 1970 sivu 371)
>>Mutta.. kuten sanoin, totuuden valo menee eteenpäin ko. asiassa, kuten niin monessa muussakin. Ja kuin kaikki muutkin asiat saavat uutta ymmärrystä. Miksei sit Raamatun ymmärrys ?
Toki ymmärryksen lisääntyminen on ymmärrettävää, mutta kun Vt-seura esittäytyy Jehovan viestintäkanavaksi ja erottaa eri tavalla ajattelevat (nekin, jotka menevät järjestön edelle). Vt-seura ylläpitää opetuksiaan härskillä valehtelullakin, sellainenko on lisääntyvää ymmärrystä mielestäsi?
>>Raamatunssa on asioita kerrottu, joiden yksityiskohtia ei tiedetä. Yhdistelemällä kuitenkin asioita, jotkut asiat valkenevat ennemmin tai myöhemmin.
Turha toivo, Raamattu kertoo suorasanaisesti kuinka Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana.
>>Pääasia on kuitenkin minun mielestäni kaikki perusopit ja ne mitkä Raamattu itse selittää että ne täsmäävät.
Toki perusoppien määritys olisi ensin tehtävä, mutta lähtökohtaisesti katson, että Raamatun perusopeista ei ole pienintäkään yksimielisyyttä. - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
se on pilkunviilaamista vuosi sinne tai tänne,sehän vain koettelee uskoa.Ei Jehova ja Jeesus halua pelastaa hyväkskäyttäjiä,joitten tunteet on itsekkäät.Uskoa tarvitaan,isosti
>>...vuosi sinne tai tänne,
Sinne tai tänne Jehovan vuonna 1927 ilmoittamasta, ei kai Jehova niin pikkumainen ole?
>>Uskoa tarvitaan,isosti
Koko homma perustuu uskomuksiin, joissa pahimmillaan on pohjalla valhe.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran77798Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?145770- 57666
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47654Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25653Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46634- 44597
- 31531
Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20513Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27511Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27506- 6476
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee403468Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭77445- 30436
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39404Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.28398- 36392
Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3390