Jos kolme uudelleen kastamisoppia julistavaa joutuis (lähtis) palstalta, kuinka tämä siistiytyiskään.
Muutkin tietää tämän, mutta kukaan ei uskalla olla samaa mieltä julkisesti.
Utopistista toive-
13
110
Vastaukset
..mielestäsi heihin?
- sinäkin
sitten uudelleen kastamisoppia
sinäkin kirjoitti:
sitten uudelleen kastamisoppia
Mutta varmaa on ettei kastamattomuus, tai uudelleen kastaminen ketään kadota.
Epäusko, eli se, ettei usko Jeesuksen lunastustyöhön kohdallan, kadottaa.
Raamattu tosin ei tunne kuin uskovien kasteen, eli ensin usko ja sitten kaste.- on kantasi
Devoit kirjoitti:
Mutta varmaa on ettei kastamattomuus, tai uudelleen kastaminen ketään kadota.
Epäusko, eli se, ettei usko Jeesuksen lunastustyöhön kohdallan, kadottaa.
Raamattu tosin ei tunne kuin uskovien kasteen, eli ensin usko ja sitten kaste.vastasyntyneen tai pienen lapsen kohtaloon. Onko ne uskovia, kun eivät vielä ymmärrä itse ajatella?
on kantasi kirjoitti:
vastasyntyneen tai pienen lapsen kohtaloon. Onko ne uskovia, kun eivät vielä ymmärrä itse ajatella?
Miten voi uskoa, jos ei ole ymmärrystä? Uskoa ei tuo vedellä pään valelu.
- ymmärrän kantasi
Devoit kirjoitti:
Miten voi uskoa, jos ei ole ymmärrystä? Uskoa ei tuo vedellä pään valelu.
"Epäusko, eli se, ettei usko Jeesuksen lunastustyöhön kohdallan, kadottaa."
"Miten voi uskoa, jos ei ole ymmärrystä? Uskoa ei tuo vedellä pään valelu."
Voiko tästä nyt vetää sen johtopäätöksen ,että kun lapsi ei osaa uskoa hän on kadotuksen oma.Näinhän se sitten loogisesti ajateltuna menee sinun selityksesi mukaan.
Kuitenkin Jeesus sanoi: jos ette tule lasten kaltaisiksi, ette voi periä taivasten valtakuntaa. Ja myös näin: lapsi on suurin taivasten valtakunnassa. Ja näin: joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka" uskovat minun päälleni", olis parempi kuin myllynkivi ripustettaisiin heidän kaulaansa ja upotettaisiin meren syvyyksiin.
Eikös Jeesuksen sanat pitäs olla aika selviä. - nyt jo
ymmärrän kantasi kirjoitti:
Voiko tästä nyt vetää sen johtopäätöksen ,että kun lapsi ei osaa uskoa hän on kadotuksen oma.Näinhän se sitten loogisesti ajateltuna menee sinun selityksesi mukaan.
Kuitenkin Jeesus sanoi: jos ette tule lasten kaltaisiksi, ette voi periä taivasten valtakuntaa. Ja myös näin: lapsi on suurin taivasten valtakunnassa. Ja näin: joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka" uskovat minun päälleni", olis parempi kuin myllynkivi ripustettaisiin heidän kaulaansa ja upotettaisiin meren syvyyksiin.
Eikös Jeesuksen sanat pitäs olla aika selviä.devout ne uudestikastajien opetukset menemään ja rukoile itsellesi ymmärrystä siitä, missä on oikea Jumalan valtakunta.
- valtakuntahan
nyt jo kirjoitti:
devout ne uudestikastajien opetukset menemään ja rukoile itsellesi ymmärrystä siitä, missä on oikea Jumalan valtakunta.
on kaikkien oikein lunastustyöhön uskovien yhteisö - jumalanvaltakunta vain vl-lahko jumalanhuoneenhallituksineen = srk:n työvaliokunta joka on kaikkien jumalien jumala
- Kempelainen
ymmärrän kantasi kirjoitti:
Eikös Jeesuksen sanat pitäs olla aika selviä.Voiko tästä nyt vetää sen johtopäätöksen ,että kun lapsi ei osaa uskoa hän on kadotuksen oma.** Voit vetää, ja näin kai kaikki VL;t tekeekin.
Mutta asia on aivan toisin. Lapsi on syttyessään, siihen ikään, kun erottaa oikean väärästä Isän Jumalan holhouksessa sekä suojeluksessa. Sitten kun on taju, omaan uskon ratkaisuun, on ihmisen otettava Jeesus vastaan Messiaana , lähteä seuraamaan Häntä ja ottaa kaste, liitoksi Hänen kanssaan.
Jumalan huolenpito loppuu, silloin kun lapsi aikuistuu. Hän ei kanna vastuuta, eikä myöskään puhu ihmiselle, vaan on antanut Hänen osaltaan vallan Jeesukselle, siinä se koko juju.
Kuitenkin Jeesus sanoi: jos ette tule lasten kaltaisiksi, ette voi periä taivasten valtakuntaa. ** Juuri näin Hän sanoi, ja mm Helluntaitaliset tekevät kuten Jeesus - siunaavat lapsen. Mitään muuta ei Jeesus opeta. Huomiotko, antoiko Jeesus siunaamilleen lapsille nimen, ei, ainoastaan siunasi.
Pakanallinen ripottelukaste on Julmalle irvikuva.
Ja myös näin: lapsi on suurin taivasten valtakunnassa. Ja näin: joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka" uskovat minun päälleni", olis parempi kuin myllynkivi ripustettaisiin heidän kaulaansa ja upotettaisiin meren syvyyksiin.** Varo sitä kiveä, se tulee kasteen halventavien kaulaan.
Eikös Jeesuksen sanat pitäs olla aika selviä. * On, miten saisi ne sinulle selväksi. Kastettiinko Jeesus vauvana, kastoiko Jeesus vauvoja, katettiinko Jeesus aikaisena?? Siinä sinulle purtavaa.
Raamatussa ei kastettu yhtään vauvaa josta oli kerrottu.
- olen kyllä
hiljan vihjaillut että pysyis omiensa joukois jammailemassa, mutta en tiedä , ymmärtääköhän se selvää suomea pitäis osata varmaan se kirjoittaa hebreaks.
- Älähän nyt
saatanan lasten (= vanhoillislestadiolaiset) joukkoon tarvitaan puhdasta evankeliumia.
- on täällä
Älähän nyt kirjoitti:
saatanan lasten (= vanhoillislestadiolaiset) joukkoon tarvitaan puhdasta evankeliumia.
muistaakseni kehoitettu jo lopettamaan tuo iänikuinen mantran hokemisesi. Kuule menee hukkaan sun aikas ja vaivannäkösi sen suhteen. Etkö huomaa puheen parrestasi itse, mikä olet itse miehiäs? Sinun kaltaises ei tuo kuin riidan ja toran ei puhdasta evankeliumia, koska tuo sun kirjoittelus lähtee vanhasta Aatamistas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6252389Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,291187- 1091138
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki101026- 93925
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?93795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64741
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229653