Voinko kuolla hengenpidätykseen? Onko siitä haittoja?

crissangel

Kun on tullu sellanen olo et nyt pitää pidättää henkeä monta minuuttia kerrallaan. On vaan sellanen juttu et oon huono tässä. Minuuttikin on paljon mulle! Voinko kuolla siihen kun yritänä? Koska rupeen aina kiemurtelemaan ja lopetan ajoissa, etten tukehdu. Oon siis iha punanen ja kaikkee.... jo yhessä minuutissa... kertokaa hyv iä tekniikoita pidättää henkeä monta minuuttia.... menetänkö aivosoluja? Hahha, tiiän et oon outo!

19

8424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crissangel

      Miksei tää toimi. Muut vetää helposti minuutin ja mä tärisen ja oon punanen kun oon pirättäny minuutin henkee! Onko joku muu näin huono? Ps. EN LUOVUTA VAAN HARJOITTELEN AINAAAAAA! :D:D jooo outoo

      • Anonyymi

        Oon ehkä jäljessä,Mutta hengen pidätykseen ei voi kuolla. Sä voit vaan pyörtyä ja sen jälkeen hengitys alkaa taas. Jos haluat pidättää pidempään 3 kertaa syvään ja ulos sitten aloitat niin huomaat eron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ehkä jäljessä,Mutta hengen pidätykseen ei voi kuolla. Sä voit vaan pyörtyä ja sen jälkeen hengitys alkaa taas. Jos haluat pidättää pidempään 3 kertaa syvään ja ulos sitten aloitat niin huomaat eron.

        Ei henkenpidätys mihkään vaikuta, kerran Olin ilman ilmaa 2,46 sek ja ainut seuraus, oli ruskistuneet Kalsarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ehkä jäljessä,Mutta hengen pidätykseen ei voi kuolla. Sä voit vaan pyörtyä ja sen jälkeen hengitys alkaa taas. Jos haluat pidättää pidempään 3 kertaa syvään ja ulos sitten aloitat niin huomaat eron.

        Hyvä tällee nut vastaa ku kommentista on kulunu yli 10vuotta😅


    • täti moonika

      tai voit saada aivovamman (hapenpuutteesta) mieti hyvä lapsi!!!

      • crissangel

        Ku haluun oppia pidättämään henkeä, ihan sama mitä käy, nyt hallun osata


      • t***a
        crissangel kirjoitti:

        Ku haluun oppia pidättämään henkeä, ihan sama mitä käy, nyt hallun osata

        Voisihan siitä olla hyötyä, jos vaikka putoaa järveen...Kuitenkin, olisi varmaan terveellisempää treenata syvähengitystä kuin hengityksen pidättämistä.

        Joo, kaiken alku: osaatko hengittää sisään, eli vedätkö keuhkot kunnolla täyteen ilmaa?
        Vertaile vaikka tuosta, miten hengität: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hengitys


      • crissangel
        t***a kirjoitti:

        Voisihan siitä olla hyötyä, jos vaikka putoaa järveen...Kuitenkin, olisi varmaan terveellisempää treenata syvähengitystä kuin hengityksen pidättämistä.

        Joo, kaiken alku: osaatko hengittää sisään, eli vedätkö keuhkot kunnolla täyteen ilmaa?
        Vertaile vaikka tuosta, miten hengität: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hengitys

        jos on vetänyt kunnolla ilmaa keuhkoihin....oliskohan silti parempi vetäää paljon ilmaaa, vai tehdä se helpommin..?


      • terveellä

        Omatoimisesti ei pysty pidättämään hengitystä niin pitkään että siitä on vaaraa terveydelle. Hengitysrefleksi pakottaa ihmisen hengittämään kun happi loppuu ja hiilidioksidia alkaa olla liikaa keuhkoissa.

        Vasta sitten menee vaaralliseksi jos hengittäminen estetään väkivalloin. Mutta onhan hukkunutkin, joka on ollut pitkäänkin hengittämättä, selvinnyt vaurioitta.


      • t***a
        crissangel kirjoitti:

        jos on vetänyt kunnolla ilmaa keuhkoihin....oliskohan silti parempi vetäää paljon ilmaaa, vai tehdä se helpommin..?

        Mitä enemmän ilmaa keuhkoissa, sitä pidemmäksi aikaa happi riittää. Onko tarpeen olla myös uloshengittämättä? Sukeltaessakin päästetään ilmaa vähitellen ulos veteen.

        Googlaile juttuja vaikka vapaasukelluksesta, siellä on ohjeita ja harjoituksia hengitystekniikoihin.


      • terveellä kirjoitti:

        Omatoimisesti ei pysty pidättämään hengitystä niin pitkään että siitä on vaaraa terveydelle. Hengitysrefleksi pakottaa ihmisen hengittämään kun happi loppuu ja hiilidioksidia alkaa olla liikaa keuhkoissa.

        Vasta sitten menee vaaralliseksi jos hengittäminen estetään väkivalloin. Mutta onhan hukkunutkin, joka on ollut pitkäänkin hengittämättä, selvinnyt vaurioitta.

        Totta käytännössä lähes mahdotonta. (Jos ei lasketa hukkumista)

        Voit pidättää hengitystä maksimissaan siihen asti että menetät tajunnan, mutta hengitysrefleksi toimii silloinkin vaikka et haluisi. Eli alat hengittämään heti kun olet pyörtynyt.


      • crissangel
        sfinski80 kirjoitti:

        Totta käytännössä lähes mahdotonta. (Jos ei lasketa hukkumista)

        Voit pidättää hengitystä maksimissaan siihen asti että menetät tajunnan, mutta hengitysrefleksi toimii silloinkin vaikka et haluisi. Eli alat hengittämään heti kun olet pyörtynyt.

        kiitos vastauksista!!


    • aaak701

      Minulle aiheutui hengenpidätysharjoituksesta, mieleeni trauma. Onnistuin harjoittelun jälkeen, pidättelemään hengitystäni 1 minuutin ajan. Se oli kuitenkin,
      kivuliasta. Mieleeni jäi pelko, joutua uusimaan kyseinen suoritus, yhä uudestaan ja uudestaan, nyt haluaisin kysyä, että miten kykenisin lopettaan, pakkotoiminnoiksi, muuttuneet hengenpidätykset

    • Anonyymi

      No jos menetät tsjun yhtäkkiä nii alat sitte iha automaattisesti hengittämään

    • Anonyymi

      Voit kuolla. Minä kuolin siihenpikkupoikana noin sata vuotta sitten Hailuodossa meren jäällä. Oli opetettu, että jos joutuu veteen, niin pitää olla hengittämättä. Kevätjäillä putosin reestä jäälle, missä oli ehkä 3 senttiä sohjoista vettä ja pidäti kilppinä poikana hengitystä. Isä sieppasi syliin. Jos olisi sanonut, että hengitä, niin olisin hengittänyt enkä kuollut.
      Ensin oli hirveän vaikeaa kun en hengittänyt. Sitten helpotti, tuli todella suuri helpotus, ilo ja onnellisuus. Tiesin, että kuolen, pääsen pois täältä!
      Sitten seurasi aika, mistä en juuri mitään muista. Ja piti syntyä tänne uudelleen. En olisi halunnut, mutta ei siinä minun halujani kyselty. Vanha lihavahko mies tiskin takana suuresta kirjasta katseli ja kertoi kolme pääpiirrettä tulevasta elämästäni. Sitten näytti, minkä takia näin, ja itse sen totesin, että tuntuu oikealta ja kohtuulliselta. Sitten sen näkemisen muistaminen otettiin minulta pois ja lähdin laskeutumaan pimeään postaikkoon siirtyäkseni vauvaan. Seuraava muistikuvani on, kun alle puolivuotiaan atotesin, että täällä eräs asia olikin erilailla kuin siellä edellisessä paikassa.
      Ja ne kolme asiaa ovat toteutuneet! Kahden vaikutus on jo loppunut, mutta kolmas toimii yhä. Loppuun asti, mikä loppu saattaa tulla vaikka 26.10.2022. Tai sitten sillä päivämäärä llä Venäjä hyökkää Suomeen. Pian näemme, mitä tämä tarkoitti.

      • Anonyymi

        Siis jo ensi viikon alusta eli huussi.


    • Anonyymi

      "Voinko kuolla hengenpidätykseen? Onko siitä haittoja?"

      Kuoleminen aiheuttaa semmoisen haitan ettei siitä olekaan enää haittaa.

    • Anonyymi

      Teikäläisen kuolemisesta on ainoastaan hyötyä.

    • Anonyymi

      Kuinka kauan kukakin henkeä pystyy pidättämään, riippuu yksilöstä.
      Totuushan on se, että pidätettyään henkeään tarpeeksi pitkään, ihminen vetäisee sitä automaattisesti lisää, kun alkaa tuntua, että on pakko.

      Itse en haluaisi alkaa tällaisen kanssa pelleillä, on kerran hengitys pysähtynyt sairauden takia kokonaan.
      Siinä tuli sellainen hetkellinen sokki päälle, kun ykskaks huomasi, etten saa happea nenän enkä suun kautta.
      Aika äkkiä kyllä seurasi tajunnan menetys.
      Pelottava kokemus, sen jälkeen olen aina miettinyt, etten halua kuolla tukehtumalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2363
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      184
      2037
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1215
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe