Puren yöllä hampaitani lujasti yhteen, en narskuttele hamaani eivät ole kuluneet. Hammaslääkärini suositteli minulle purentakiskoa kipeytyneiten lihasten takia. Mutta kun se kisko maksaa maltaita. Ajaisiko hammassuoja saman asian?
Hammassuoja vai purentakisko?
10
783
Vastaukset
- gdd
Enpä usko. Jos ajaisi saman asian, hammaslääkärisi varmasti olisi kertonut siitä.
- 64861
hammaslääkäriltä vähenisi työt
- Dysfunktio
Ei, purentakisko on tarkoitettu purentatoiminnan häiriöiden hoitoon ja hammassuoja suojaamaan hampaita esim. iskuilta kontaktilajeissa. Aivan eri asiat! Aivan eri muotoiset myös!
- levoton123
itselläni tehtii kaupungilla ne purentakiskot..hintaa tuli joku reilu 100e mut se tuli osissa.
ennen kiskoja mulla oli leukalihakset kipeenä,päänsärkyä ja hammassärkyä.
ja nyt olo paljon parempi.
minusta hyvä juttu.
mutta sitä kans pitää käyttää joka yö-muuten ei auta - amo**
Ne purentakiskot on sikahalvat. Ehkä noin 400 euroa. Jos puret hampaat paskaksi voit joutua maksamaan 10 000 - 20 000 euroa implanteista. Mieti nyt vähän!
- lukkiutunut
Eli puren leuat paskaksi. Hampaissa minulla ei ole mitään vikaa. Täytynee hommata kalliit kiskot???
jos hommaa tekohampaat? essunkaa nenii kalliit oo? Ja ainaha sitä ikenilä saa pemoosta ruokaa syötyä....
- vastaus sulle
jos ongelmasi on se minkä sanot, sulle ois hyväksi rauhottava lääkitys yöksi-on halpa ja hyvä. lihasrelaksantti on myös hyvä, mutta ehkä rauhottavampi kuulostaisi paremmalta sinulle.
- kontaktit
Hampaiden kontaktit ja purennan tasapaino onko, ne oikeat ja kunnossa?
Jos esim. jossain hampaassa on jokin kohottava nystermä, niin nukkuessa, "korjausvaiheessa" alitajuisesti sitä yritetään hieroa, hioa tasapainoon, jolloin tulee tämä purenta- ja narskutusrefleksi esiin.
- hoitsulainan
Vähän sama kun kysyisin, että voinko käyttää nappiksia korista pelatessa... kengät kuin kengät... eli ei siis mene ihan niin että hammassuojalla voisit korvata purentakiskon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 442869
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil222375- 222238
- 342213
- 281901
- 291595
- 261496
- 291361
- 161314
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä161286