Hammassuoja vai purentakisko?

lukkiutunut

Puren yöllä hampaitani lujasti yhteen, en narskuttele hamaani eivät ole kuluneet. Hammaslääkärini suositteli minulle purentakiskoa kipeytyneiten lihasten takia. Mutta kun se kisko maksaa maltaita. Ajaisiko hammassuoja saman asian?

10

783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdd

Enpä usko. Jos ajaisi saman asian, hammaslääkärisi varmasti olisi kertonut siitä.

• 64861

hammaslääkäriltä vähenisi työt

• Dysfunktio

Ei, purentakisko on tarkoitettu purentatoiminnan häiriöiden hoitoon ja hammassuoja suojaamaan hampaita esim. iskuilta kontaktilajeissa. Aivan eri asiat! Aivan eri muotoiset myös!

• levoton123

itselläni tehtii kaupungilla ne purentakiskot..hintaa tuli joku reilu 100e mut se tuli osissa.
      ennen kiskoja mulla oli leukalihakset kipeenä,päänsärkyä ja hammassärkyä.
      ja nyt olo paljon parempi.
      minusta hyvä juttu.
      mutta sitä kans pitää käyttää joka yö-muuten ei auta

• amo**

Ne purentakiskot on sikahalvat. Ehkä noin 400 euroa. Jos puret hampaat paskaksi voit joutua maksamaan 10 000 - 20 000 euroa implanteista. Mieti nyt vähän!

• lukkiutunut

Eli puren leuat paskaksi. Hampaissa minulla ei ole mitään vikaa. Täytynee hommata kalliit kiskot???

• jos hommaa tekohampaat? essunkaa nenii kalliit oo? Ja ainaha sitä ikenilä saa pemoosta ruokaa syötyä....

• vastaus sulle

jos ongelmasi on se minkä sanot, sulle ois hyväksi rauhottava lääkitys yöksi-on halpa ja hyvä. lihasrelaksantti on myös hyvä, mutta ehkä rauhottavampi kuulostaisi paremmalta sinulle.

• kontaktit

Hampaiden kontaktit ja purennan tasapaino onko, ne oikeat ja kunnossa?
        Jos esim. jossain hampaassa on jokin kohottava nystermä, niin nukkuessa, "korjausvaiheessa" alitajuisesti sitä yritetään hieroa, hioa tasapainoon, jolloin tulee tämä purenta- ja narskutusrefleksi esiin.

• hoitsulainan

Vähän sama kun kysyisin, että voinko käyttää nappiksia korista pelatessa... kengät kuin kengät... eli ei siis mene ihan niin että hammassuojalla voisit korvata purentakiskon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2869
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      22
      2375
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2238
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2213
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1901
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      29
      1595
    7. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      26
      1496
    8. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      29
      1361
    9. Tiedät että haluan

Sinut vaikka elämäni on nyt tätä. Olen niin pitkään kärsinyt tästä.
      Ikävä
      16
      1314
    10. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1286
    Aihe