Totuus VL avainten vallasta.

Kenelle Jeesus todellisuudessa luovutti ”avainten vallan”, se selviää vain tuntemalla Hänen sanoman, sekä Raamatun.

Niin Markus, kun Luukaskin kertovat selvästi, miten Herramme Messias VALITSI vain 12 opetuslastaan, pitkän prosessin jälkeen, noin seitsemästä kymmenennestä opetuslastaan.

Tilanteen alku; Luukas 6

12 Samoihin aikoihin Jeesus meni vuorelle rukoilemaan ja vietti siellä koko yön rukoillen Jumalaa.

( Juutalainen rukoilee lähes poikkeuksetta Synagogassa, eli Hän oli käynyt läpi yön aikana ISÄNSÄ KANSSA NE, JOLLE TULEE VALTUUDET ANTAMAAN, päätös ei ollut yksin Hänen, eikä spontaani )

13, 14, 15, 16 Päivän koittaessa hän KUTSUI LUOKSEEN opetuslapsensa ja VALITSI HEISTÄ KAKSITOISTA, jotka NIMESI APOSTOLEIKSI. NÄMÄ OLIVAT Simon, jolle hän antoi myös nimen Pietari*, tämän veli Andreas, Jaakob ja Johannes, Filippus, Bartolomeus, Matteus, Tuomas ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon, jota kutsuttiin Kiivailijaksi, Juudas Jaakobin poika ja Juudas Iskariot, josta tuli kavaltaja.

( Jeesus NIMESI HEIDÄT. Valta pidättää ja anteeksi antaa ei ollut YLEINEN, vaan TARKASTI NIMETTY HENIKÖILLE. ) Mukana ei ollut yhtään pakanaa.

Markus kirjoittaa samoin. Hän tunsi henkilökohtaisesti tilanteen

Mark 3: 13, 14, 15 Sitten Jeesus nousi vuorelle. Hän käski luokseen ne, JOTKA HÄN OLI VALINNUT, ja he lähtivät hänen mukaansa. Nämä kaksitoista Jeesus kutsui olemaan kanssaan* lähettääkseen heidät saarnaamaan ja VALTUUTAMAAN HEIDÄN KARKOITTAMAAN PAHOJA HENKIÄ.

Tehtäväkin tuli selväksi, sen lisäksi, mitä lähetyskäskyssä sanotaan kaikille kristityille, ILMAN AVAINTEN VALTAA.

Luukas jatkaa 6 luvussa.

17,18,19 Jeesus laskeutui vuorelta yhdessä heidän kanssaan ja pysähtyi tasaiselle paikalle. SEILLÄ OLI SUURI JOUKKO HÄNEN OPETUSLAPSIAAN ( Mukaan lähti myös heitä, jotka eivät saaneet avainten valtaa ) ja paljon kansaa kaikkialta Juudeasta, Jerusalemista ja rannikolta Tyroksen ja Sidonin seudulta. Kaikki he olivat tulleet KUULEMAAN JEESUSTA JA HAKEMAAN PARANNUSTA TAUTEIHINSA. Myös saastaisten henkien vaivaamat TULIVAT TERVEEKSI.
Jokainen yritti väentungoksessa päästä koskettamaan häntä, SILLÄ HÄNESTÄ LÄHTI VOIMA, JOKA PARANSI KAIKEN.

On todella Raamatun vastaista, lahkolista ajattelua väittää, että SRK lahkolla on jokin erikoinen valta, sitä ei Raamattu puolla, vaan tuomitsee Jumalan pilkkana ja lahkolaisuutena.

Samoin Kiristilillisissä piireissä Pyhä Henki parantaa ja usein tullaan hakemaan seurakuntiin parannusta tauteihin, ja Jumala vastaa pyyntöön Pojassaan ja rammat parantuvat. Näkyykö tätä VL seurakunnissa? Ei näy.

Muuten, seurakunnassa kastettiin taas Jeesukseen kuusi Jumalan lasta, oli ilo katsella Pyhän Hengen satoa.

Shalom

42

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tas? Mitä

      tuo kaikki sinua liikuttaa? Eihän asia kuulu sinulle pätkääkään.

      • 17+4

        Elätkö itse valheessa??

        Kesitas vaan tietää Hengen johdatuksesta totuuden.


      • Minä nikkaroin
        17+4 kirjoitti:

        Elätkö itse valheessa??

        Kesitas vaan tietää Hengen johdatuksesta totuuden.

        henkienhaistelijan lukuisilla erilaisilla henkisuodattimilla ja kohdistin haistelijan suulakkeen suoraan tietokoneen ruudulle. Aina kun ruudulle ilmestyy Kesitaksen avaus taikka kommentti, koko kämppä täyttyy helevetinmoisella löyhkällä niin että minun on kiireesti suljettava aparaatti, avattava ikkunat ja paettava ulkoilmaan tuulettumaan.

        Kesitas saattaa järjellä ajatellen olla monissa asioissa aivan oikeassa, mutta Jumalan Hengestä ja ARMOSTA tällä nimimerkkirievulla ei ole hajuakaan.

        Olen suunnitellut patentoivani henkienhaistelijan. Loppuisi tämä alinomainen vänkääminen.


      • Minä nikkaroin kirjoitti:

        henkienhaistelijan lukuisilla erilaisilla henkisuodattimilla ja kohdistin haistelijan suulakkeen suoraan tietokoneen ruudulle. Aina kun ruudulle ilmestyy Kesitaksen avaus taikka kommentti, koko kämppä täyttyy helevetinmoisella löyhkällä niin että minun on kiireesti suljettava aparaatti, avattava ikkunat ja paettava ulkoilmaan tuulettumaan.

        Kesitas saattaa järjellä ajatellen olla monissa asioissa aivan oikeassa, mutta Jumalan Hengestä ja ARMOSTA tällä nimimerkkirievulla ei ole hajuakaan.

        Olen suunnitellut patentoivani henkienhaistelijan. Loppuisi tämä alinomainen vänkääminen.

        josta nykyisin käytetään nimitystä suojaaminen. Tämä sinulle teidoksi.

        On muuten mielenkiitoista tuo kannaottosi.

        Tulee mieleen entinesen naapurini rakki, pystykorva, se haukkui aamusta iltaan, mutta asiaa yhtä vähän kun sinulla.

        Ihmisellä yleensä on asiaan asiavastaus, ei kirjoittaja persoonan arviointi, johon sinä kyllä olet liian kevyt, joka tapauksessa.

        Kokeile pysä asiassa, ette liikaa palajsta itseäsi.

        Kes.


      • jaamista en
        Kesitas kirjoitti:

        josta nykyisin käytetään nimitystä suojaaminen. Tämä sinulle teidoksi.

        On muuten mielenkiitoista tuo kannaottosi.

        Tulee mieleen entinesen naapurini rakki, pystykorva, se haukkui aamusta iltaan, mutta asiaa yhtä vähän kun sinulla.

        Ihmisellä yleensä on asiaan asiavastaus, ei kirjoittaja persoonan arviointi, johon sinä kyllä olet liian kevyt, joka tapauksessa.

        Kokeile pysä asiassa, ette liikaa palajsta itseäsi.

        Kes.

        tiennyt. Esimerkiksi lautakasa pihalla suojataan sateelta pressulla. Mutta keksintö on aina patentoitu. OLisiko homman nimi muuttunut. Suojataan koko roska pressulla?

        Juu, tässä tulee räksytetyksi kun ei jaksa lukea noita kaikkia juttuja. Ei mulla mitään oo sua vastaan, Jussi.


      • jaamista en kirjoitti:

        tiennyt. Esimerkiksi lautakasa pihalla suojataan sateelta pressulla. Mutta keksintö on aina patentoitu. OLisiko homman nimi muuttunut. Suojataan koko roska pressulla?

        Juu, tässä tulee räksytetyksi kun ei jaksa lukea noita kaikkia juttuja. Ei mulla mitään oo sua vastaan, Jussi.

        hymyillään, kun tavataan.

        Sorry kun kiivastuin.

        Shalom


      • pyydän Sinulta
        Kesitas kirjoitti:

        hymyillään, kun tavataan.

        Sorry kun kiivastuin.

        Shalom

        anteeksi pahoja sanojani.

        Palstan luonnehan on vuosien mittaan muuttunut. Monet meistä vanhalta muistilta piipahtavat täällä silloin kun sattuu olemaan vapaata aikaa. Tulee sitten heitetyksi jokin asiaton kommentti.

        Olethan Sinä, Kesitas, toki asillisempi keskustelija kuin esimerkiksi joku naurunappulatyyppi, josta on mukavaa päivittäin heittää palstalle sama laatikkopäinen heppu. Yhden kerran se saattaa olla hauskaa, mutta toistuvana ei.

        Melperillä myös on oma missionsa.

        Sitten meitä on ns. perusvanhoillislestadiolaisia, jotka uskomme tavallamme. On monia asioita, joita emme järjellä emmekä muutenkaan ymmärrä, mutta siltikin haluamme uskoa.

        Esimerkiksi minä en juurikaan ole syvällisesti perehtynyt oppirakennelmiin. Mitään kotiseurakuntaa ei oikeastaan ole. Silti miellän oikeaksi vanhoillislestadiolaisuudessa saarnatun armon ja ehdottoman syntien anteeksiantamuksen.

        Tunnen elämän väsymystä joka päivä ja tajuan, että elämä lopultakin on rajallinen. KJun meidän aikamme tulee täältä lähteä, toiset jatkavat elämää ja palstailua.

        Kaikkea hyvää Sinulle!


    • antanut
      • balck sheep

        vallan apostoleilleen.

        Kesitas on tässä oikeassa. Muu höpötys saireiden paranmisita noissa vapaissa hysteerisissä piireissä on enimmiltään höpötystä. Mutta Jumala voi parantaa. Siitä ei tehdä silloin numeroa, kuten ko. piireissä.


    • valdeskos

      Valitut ovat aina valittuja! Kussakin aikakaudessa ovat harvat valittuja. Mutta kuikin vuorollaan tulee eläväksi Kristuksessa Jeesuksen ja Paavalin tavoin. Sitä ennen on toisella kuolemalla valtaa. Valituilla on avainten valta, jos kellä.

      • Toisella kuomalla valta?? Ei ainakaan Pyhiin, uudestisyntyneisiin Kristittyihin.

        Valitut on nimeltä mainittu, Simon, jolle hän antoi myös nimen Pietari*, tämän veli Andreas, Jaakob ja Johannes, Filippus, Bartolomeus, Matteus, Tuomas ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon, jota kutsuttiin Kiivailijaksi, Juudas Jaakobin poika ja Juudas Iskariot, josta tuli kavaltaja.

        Mukana ei ole yhtään VL;ää.

        Valitan.


      • Jaakob ja Jo-
        Kesitas kirjoitti:

        Toisella kuomalla valta?? Ei ainakaan Pyhiin, uudestisyntyneisiin Kristittyihin.

        Valitut on nimeltä mainittu, Simon, jolle hän antoi myös nimen Pietari*, tämän veli Andreas, Jaakob ja Johannes, Filippus, Bartolomeus, Matteus, Tuomas ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon, jota kutsuttiin Kiivailijaksi, Juudas Jaakobin poika ja Juudas Iskariot, josta tuli kavaltaja.

        Mukana ei ole yhtään VL;ää.

        Valitan.

        hannes mainitaan tuossa raamatunpaikassa vanhoillislestadiolaisina... odotas kunhan löydän sen jakeen...


      • mainita .
        Kesitas kirjoitti:

        Toisella kuomalla valta?? Ei ainakaan Pyhiin, uudestisyntyneisiin Kristittyihin.

        Valitut on nimeltä mainittu, Simon, jolle hän antoi myös nimen Pietari*, tämän veli Andreas, Jaakob ja Johannes, Filippus, Bartolomeus, Matteus, Tuomas ja Jaakob Alfeuksen poika, Simon, jota kutsuttiin Kiivailijaksi, Juudas Jaakobin poika ja Juudas Iskariot, josta tuli kavaltaja.

        Mukana ei ole yhtään VL;ää.

        Valitan.

        slalom siunusta


      • Miten on?
        mainita . kirjoitti:

        slalom siunusta

        vl-pyhäkoulussa "epäuskoisille" vidduilu?


    • Trim Cat

      Päästöavain annettiin kaikille Pyhän Hengen vastaanottaneille.
      Sideavainten valta annettiin seurakunnalle, Pietarille, joka tunnusti ja uskolla omisti Jeesuksen.

      • jokin Raamatun paikka tukena ASIOILLE?


      • Trim Cat
        Kesitas kirjoitti:

        jokin Raamatun paikka tukena ASIOILLE?

        Matt. 16:16-19
        Pietarin tunnustus, 16. jae, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        Jeesuksen lupaus, 18. jae, "sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita"

        Sideavaimet, 19-jae, "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä.."
        (Jeesus puhuu pietarille, eli seurakunnalle)
        Huom. 23.-jae kertoo seurakunnassa olevan myös saatanan, vrt.seurakunnan erehtymättömyys.

        Päästön avaimet: Joh.20:22-23, "..hän puhalsi heidän päällensä .." Nyt siis Jeesus puhuu omille opetuslapsilleen antaessaan päästönavaimet.


      • Trim Cat kirjoitti:

        Matt. 16:16-19
        Pietarin tunnustus, 16. jae, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        Jeesuksen lupaus, 18. jae, "sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita"

        Sideavaimet, 19-jae, "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä.."
        (Jeesus puhuu pietarille, eli seurakunnalle)
        Huom. 23.-jae kertoo seurakunnassa olevan myös saatanan, vrt.seurakunnan erehtymättömyys.

        Päästön avaimet: Joh.20:22-23, "..hän puhalsi heidän päällensä .." Nyt siis Jeesus puhuu omille opetuslapsilleen antaessaan päästönavaimet.

        Matt. 16:16-19
        Pietarin tunnustus, 16. jae, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        Jeesuksen lupaus, 18. jae, "sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita"
        ** Juuri näin. Maitisin Pietarin, koska Hän myös mainitsi Hänet VALITESSAAN tähän tehtävään.
        Herra sanookin, - sinä olet Pietari! Ei Hän siihen liitä muita ihmisiä.

        Sideavaimet, 19-jae, "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä.."
        ** Oikeassa olet - olen antava SINULLE TAIVASTEN VALTAKUNNAN AVAIMET
        Ei mainitse muita.
        Kun elämme nyt seurakunnan aikaa, joka aloin jakeessa 18, Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita!
        Tällä Herra kertoi, ettei Pyhiin seurakunnan jäseniin ole toisella kuolemalla valtaa.

        (Jeesus puhuu pietarille, eli seurakunnalle)
        Huom. 23.-jae kertoo seurakunnassa olevan myös saatanan, vrt.seurakunnan erehtymättömyys.
        ** Tässä jakeessa tulee ilmi Jeesuksen ihmisen piirre. Hän oli aika ajoin hyvin oiukukas, ensin siunasi, vartin päästä saattoi kiivastua ja kirota. Vaikka ei ollut mitään näyttöä, muuta kun Pietari vakuutti uskollisuuttaan Hänelle, Jeesuksella ”keitti”.

        Päästön avaimet: Joh.20:22-23, "..hän puhalsi heidän päällensä .." Nyt siis Jeesus puhuu omille opetuslapsilleen antaessaan päästönavaimet.
        ** Juuri näin Hän teki 12 opetuslapselleen. 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.

        Ei mille, ei edes lestadiolaisille, eikä niille lähes kahdelle sadalle muulle opetuslapselle.
        Avaimet olivat vain ”Pietarin porukalla”.
        Kes


      • Trim Cat
        Kesitas kirjoitti:

        Matt. 16:16-19
        Pietarin tunnustus, 16. jae, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        Jeesuksen lupaus, 18. jae, "sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita"
        ** Juuri näin. Maitisin Pietarin, koska Hän myös mainitsi Hänet VALITESSAAN tähän tehtävään.
        Herra sanookin, - sinä olet Pietari! Ei Hän siihen liitä muita ihmisiä.

        Sideavaimet, 19-jae, "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä.."
        ** Oikeassa olet - olen antava SINULLE TAIVASTEN VALTAKUNNAN AVAIMET
        Ei mainitse muita.
        Kun elämme nyt seurakunnan aikaa, joka aloin jakeessa 18, Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita!
        Tällä Herra kertoi, ettei Pyhiin seurakunnan jäseniin ole toisella kuolemalla valtaa.

        (Jeesus puhuu pietarille, eli seurakunnalle)
        Huom. 23.-jae kertoo seurakunnassa olevan myös saatanan, vrt.seurakunnan erehtymättömyys.
        ** Tässä jakeessa tulee ilmi Jeesuksen ihmisen piirre. Hän oli aika ajoin hyvin oiukukas, ensin siunasi, vartin päästä saattoi kiivastua ja kirota. Vaikka ei ollut mitään näyttöä, muuta kun Pietari vakuutti uskollisuuttaan Hänelle, Jeesuksella ”keitti”.

        Päästön avaimet: Joh.20:22-23, "..hän puhalsi heidän päällensä .." Nyt siis Jeesus puhuu omille opetuslapsilleen antaessaan päästönavaimet.
        ** Juuri näin Hän teki 12 opetuslapselleen. 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.

        Ei mille, ei edes lestadiolaisille, eikä niille lähes kahdelle sadalle muulle opetuslapselle.
        Avaimet olivat vain ”Pietarin porukalla”.
        Kes

        "Herra sanookin, - sinä olet Pietari! Ei Hän siihen liitä muita ihmisiä"

        Kyllä, mutta nyt on syytä muistaa, että Jeesus rakensi seurakuntansa juuri (Pietarin) tunnustuksen päälle. Siinä siis mainitaan SEURAKUNTA!

        Avaimet ovat, kuten sanot, "Pietarin porukalla".


      • Kes.
        Trim Cat kirjoitti:

        "Herra sanookin, - sinä olet Pietari! Ei Hän siihen liitä muita ihmisiä"

        Kyllä, mutta nyt on syytä muistaa, että Jeesus rakensi seurakuntansa juuri (Pietarin) tunnustuksen päälle. Siinä siis mainitaan SEURAKUNTA!

        Avaimet ovat, kuten sanot, "Pietarin porukalla".

        Ehkä saivartelemme nyansseista, mutta Pietarin varaan rakennettiin Kristus seurakunta, joka on löydettävissä nyt kaikista paikoista maailmassa, missä on uudestisyntyneitä.
        Mutta se, että Hänen seurakunnan jäsenet, joita ei maita siinä joukossa, minkä JEESUS VALITSI, ei ole mitään sitomisen ja päästämisen avaimia, vain Evankeliumin avain, parantaa, sekä saarnata Kristusta ja kastaa.
        Tuntuuko mielekkäältä, että Maailman kuningas heitti henkensä ihmisten syntien vuoksi 2000v. sitten, jopa sinun ja minun, ja joku tupakoiva VL luulee voivansa pidättää ne.
        Täyttä soopaa.
        Meidän tehtävä on vain kirkastaa Isää Pojassaan Pyhässä Hengessä, ei arvioida minkä synnin me lähimmäisiltä pidätämme tai anteeksi annamme, jätetään se saatanan ja Hänen juoksujalkaisten tehtäväksi.
        Kes.


      • Trim Cat kirjoitti:

        Matt. 16:16-19
        Pietarin tunnustus, 16. jae, "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
        Jeesuksen lupaus, 18. jae, "sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita"

        Sideavaimet, 19-jae, "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä.."
        (Jeesus puhuu pietarille, eli seurakunnalle)
        Huom. 23.-jae kertoo seurakunnassa olevan myös saatanan, vrt.seurakunnan erehtymättömyys.

        Päästön avaimet: Joh.20:22-23, "..hän puhalsi heidän päällensä .." Nyt siis Jeesus puhuu omille opetuslapsilleen antaessaan päästönavaimet.

        KUn puhutaa päästön tai sitomisen avaimista niin väitän ja olen väitänyt ennekin että avain joka päästää tai sitoo ihisen on Jumalan sana. Tämä on kovin lähellä sitä mitä vl opettavat silti piätydyn tässä kanssa.

        Ihmistä ei sido toinein ihmine eikä päästä toinen ihminen vaan sana.

        Joh. 8:37
        Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.

        Joh. 14:20
        Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        Näitä kyllä riitää mutta yksi vielä
        Luuk. 17:21
        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

        Tuo lainattu kohta pietarista jatkuu muistini mukaan Jeesuksen sanoilla - tuota ei ole sinulle ilmoitanut liha eikä veri vaan minun tavaallinen Isäni. Tai jotain. tuo raamatun paikka jatkuu Jeesuksen omilla sanoilla siitä mistä Pietarin usko ja tunnustus ovat - usko on Jumalan teko.

        Joh. 8:51
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

        Olen samaa mietä etä seurakunta on rakennettu sen Pietarin tunustuksen päälle - sinäolet Kritsus elävän Jumalan poik. Mutta siitä olen erimieltä että Pietarille olisi annettu jotain sellaista mitä muille ei. Jumalalla on aikansa ja Jumala voi avata tai sulkea ihmisen ymmärryksen ja kyvyn käsittää.

        Siinä kanssa kuitenkin pysyn että Jumalan sana on se joka tekee eläväksi ja se sitoo tai päästää ihmien synneitä. Ja siinä että että Pyhän Hengen pappeus tarkoitaa sanan palveljina virkaa. Sanalla Sanassa ja Sanasta. Jumalan voima on eläväkisi tekevässä sanassa.

        Jos Jumalan sana asuu meissä siinä sanassa on sekä armon että tuomion sanat. Enkä tarkoita tällä sitä mitä vl tarkoitavat. tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle ja meille kuuluu yksitään ja vain ja ainoastaan saarnavirka eli aina pitää esilleä Jumalan sanaa.


      • hyshys kirjoitti:

        KUn puhutaa päästön tai sitomisen avaimista niin väitän ja olen väitänyt ennekin että avain joka päästää tai sitoo ihisen on Jumalan sana. Tämä on kovin lähellä sitä mitä vl opettavat silti piätydyn tässä kanssa.

        Ihmistä ei sido toinein ihmine eikä päästä toinen ihminen vaan sana.

        Joh. 8:37
        Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.

        Joh. 14:20
        Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        Näitä kyllä riitää mutta yksi vielä
        Luuk. 17:21
        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

        Tuo lainattu kohta pietarista jatkuu muistini mukaan Jeesuksen sanoilla - tuota ei ole sinulle ilmoitanut liha eikä veri vaan minun tavaallinen Isäni. Tai jotain. tuo raamatun paikka jatkuu Jeesuksen omilla sanoilla siitä mistä Pietarin usko ja tunnustus ovat - usko on Jumalan teko.

        Joh. 8:51
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

        Olen samaa mietä etä seurakunta on rakennettu sen Pietarin tunustuksen päälle - sinäolet Kritsus elävän Jumalan poik. Mutta siitä olen erimieltä että Pietarille olisi annettu jotain sellaista mitä muille ei. Jumalalla on aikansa ja Jumala voi avata tai sulkea ihmisen ymmärryksen ja kyvyn käsittää.

        Siinä kanssa kuitenkin pysyn että Jumalan sana on se joka tekee eläväksi ja se sitoo tai päästää ihmien synneitä. Ja siinä että että Pyhän Hengen pappeus tarkoitaa sanan palveljina virkaa. Sanalla Sanassa ja Sanasta. Jumalan voima on eläväkisi tekevässä sanassa.

        Jos Jumalan sana asuu meissä siinä sanassa on sekä armon että tuomion sanat. Enkä tarkoita tällä sitä mitä vl tarkoitavat. tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle ja meille kuuluu yksitään ja vain ja ainoastaan saarnavirka eli aina pitää esilleä Jumalan sanaa.

        Näin ollen sitomiset ja sovitukset olivat ristillä ja niillä, jotka Hän nimeltä mainitsi.

        Ihmistä ei sido toinein ihmine eikä päästä toinen ihminen vaan sana. ** Ei todellakaan, pois luettuna nämä nimeltä mainitut, mutta He ovat jo kuolleet.


        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. ** Amen, nämä on kaunista evankeliumia Herrassa.

        Näitä kyllä riitää mutta yksi vielä
        Luuk. 17:21
        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". ** On, on.

        Tuo lainattu kohta pietarista jatkuu muistini mukaan Jeesuksen sanoilla - tuota ei ole sinulle ilmoitanut liha eikä veri vaan minun tavaallinen Isäni. Tai jotain. tuo raamatun paikka jatkuu Jeesuksen omilla sanoilla siitä mistä Pietarin usko ja tunnustus ovat - usko on Jumalan teko. ** Teko ja teko. Jeesus sanoo sen teon olevan veto. 44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivän.
        Näin Isä saa omansa, kun ihminen ensin ottaa Kristuksen sydämeensä.

        Joh. 8:51
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

        Olen samaa mietä etä seurakunta on rakennettu sen Pietarin tunustuksen päälle - sinäolet Kritsus elävän Jumalan poik. Mutta siitä olen erimieltä että Pietarille olisi annettu jotain sellaista mitä muille ei. Jumalalla on aikansa ja Jumala voi avata tai sulkea ihmisen ymmärryksen ja kyvyn käsittää. ** Kyllä sille on. Hän valitsi Pierin, josta kertoo niin Markus, kun Luukaskin. Hänelle annettiin sidosvalta.
        Yksinkertaistan sen. Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja otat vastaksesi minun tulevaan perheen niillä valtuuksilla mitä minä annan, ja mitä perheen äidillä on. Kosinta koskee vain sinua, sekä lupa menetellä valtuuksin, ei muita, vaikka He kuinka seuraisivat minua.
        Muille minä voin sanoa, menkää ja julistakaa.
        Siinä kanssa kuitenkin pysyn että Jumalan sana on se joka tekee eläväksi ja se sitoo tai päästää ihmien synneitä. ** Sinun on vaikea sanoa sanaa Jeesus. Hän se vapauttaa eikä pelkkä sana, pienellä kirjoitettuna. Jeesuksen nimi oli Sana ennen ihmiseksi tuloa.
        Ja siinä että että Pyhän Hengen pappeus tarkoitaa sanan palveljina virkaa. Sanalla Sanassa ja Sanasta. Jumalan voima on eläväkisi tekevässä sanassa. ** Juuri näin, ilman opintoja, heitä kutsutaan evankelistoiksi.

        Jos Jumalan sana asuu meissä siinä sanassa on sekä armon että tuomion sanat. Enkä tarkoita tällä sitä mitä vl tarkoitavat. tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle ja meille kuuluu yksitään ja vain ja ainoastaan saarnavirka eli aina pitää esilleä Jumalan sanaa.** Eli Kristusta Jeesusta.

        Shalom Hys.
        Kes.


      • Kesitas kirjoitti:

        Näin ollen sitomiset ja sovitukset olivat ristillä ja niillä, jotka Hän nimeltä mainitsi.

        Ihmistä ei sido toinein ihmine eikä päästä toinen ihminen vaan sana. ** Ei todellakaan, pois luettuna nämä nimeltä mainitut, mutta He ovat jo kuolleet.


        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. ** Amen, nämä on kaunista evankeliumia Herrassa.

        Näitä kyllä riitää mutta yksi vielä
        Luuk. 17:21
        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". ** On, on.

        Tuo lainattu kohta pietarista jatkuu muistini mukaan Jeesuksen sanoilla - tuota ei ole sinulle ilmoitanut liha eikä veri vaan minun tavaallinen Isäni. Tai jotain. tuo raamatun paikka jatkuu Jeesuksen omilla sanoilla siitä mistä Pietarin usko ja tunnustus ovat - usko on Jumalan teko. ** Teko ja teko. Jeesus sanoo sen teon olevan veto. 44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivän.
        Näin Isä saa omansa, kun ihminen ensin ottaa Kristuksen sydämeensä.

        Joh. 8:51
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

        Olen samaa mietä etä seurakunta on rakennettu sen Pietarin tunustuksen päälle - sinäolet Kritsus elävän Jumalan poik. Mutta siitä olen erimieltä että Pietarille olisi annettu jotain sellaista mitä muille ei. Jumalalla on aikansa ja Jumala voi avata tai sulkea ihmisen ymmärryksen ja kyvyn käsittää. ** Kyllä sille on. Hän valitsi Pierin, josta kertoo niin Markus, kun Luukaskin. Hänelle annettiin sidosvalta.
        Yksinkertaistan sen. Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja otat vastaksesi minun tulevaan perheen niillä valtuuksilla mitä minä annan, ja mitä perheen äidillä on. Kosinta koskee vain sinua, sekä lupa menetellä valtuuksin, ei muita, vaikka He kuinka seuraisivat minua.
        Muille minä voin sanoa, menkää ja julistakaa.
        Siinä kanssa kuitenkin pysyn että Jumalan sana on se joka tekee eläväksi ja se sitoo tai päästää ihmien synneitä. ** Sinun on vaikea sanoa sanaa Jeesus. Hän se vapauttaa eikä pelkkä sana, pienellä kirjoitettuna. Jeesuksen nimi oli Sana ennen ihmiseksi tuloa.
        Ja siinä että että Pyhän Hengen pappeus tarkoitaa sanan palveljina virkaa. Sanalla Sanassa ja Sanasta. Jumalan voima on eläväkisi tekevässä sanassa. ** Juuri näin, ilman opintoja, heitä kutsutaan evankelistoiksi.

        Jos Jumalan sana asuu meissä siinä sanassa on sekä armon että tuomion sanat. Enkä tarkoita tällä sitä mitä vl tarkoitavat. tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle ja meille kuuluu yksitään ja vain ja ainoastaan saarnavirka eli aina pitää esilleä Jumalan sanaa.** Eli Kristusta Jeesusta.

        Shalom Hys.
        Kes.

        raamatun paikkassa kerrotaan siitä kun Pietari käytää sideavaimia? Ja haluan myös selityksen sille mikä olennainen merkitys sillä on kononsisuuden kannalta?

        Toisaalta jos lähdemme siitä että Piertari saa sideavaimet silloin se tarkoitaa myös valtaa tuomita eläviä ja kuolleita. Enkä minä usko siihen. Uskon kaiksesta huolimatta siihen että Pietari oli inhimillinen erehtyvä ja syntinen ihminen. Ja se tekee hänestä kykenemättäämän absoluutiseen oikeudenmukaisuuteen. Ja minusta tämä on se proplematiikka.

        Jos sideavaimet olisivat ihmisen hallussa se vaatisi absoluutista kykyä tuomita oikein aina ja joka tilanteessa mutta koska ihminen on niin rajallinen se on mahdotonta. Pitäisi olla kaikki näkevä ja kaikki tietävä.

        Kun sanoin että usko on Jumalan teko mielessäni oli aivan tyystin toiset raamatun paikat
        Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Joh. 15:7 os te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

        Kun sanot että Jeesus valitsi Pietarin niin oletko sitä mieltä ettei Jeesus valinnut sinua tai minua. Ymmärrän Pietarin merkityseksen mutta en sitä miten muutoin Pietari olisi voinut tehdä tuota työtä kuin Jumalan sanlalla.

        Minä opin rippikoulussa että sanalla SANA tarkoitetaan monissakin raamatun yhteysissä Kristusta.
        Joh. 8:37
        Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        Joh. 14:20
        Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        MInusta ja minule on itsetään selvää se että Jumalan sana ja Kirstus ovat yhtä. Kristus on Jumalan sanan totutuu. Sana tuli lihaksi ja eili meidän keskellämme.

        "Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja.." niin minä sanon että en tule. MInusta tässä on kyse muusta ... otatko sinä vastaan seurakunnan näillä avainten valtuuksilla??

        Kun puhutaan sideavaimista käyttikö Jeesus niitä itsekään?

        Mitä tulee tuohon sanan kirjoitamiseen pienellä kirjoitin vissiin pietarinkin pienellä ja ainakin kymenkunta kirjoitusvihettä näen tässä vaiheessa itsekkin. :)


      • hyshys kirjoitti:

        raamatun paikkassa kerrotaan siitä kun Pietari käytää sideavaimia? Ja haluan myös selityksen sille mikä olennainen merkitys sillä on kononsisuuden kannalta?

        Toisaalta jos lähdemme siitä että Piertari saa sideavaimet silloin se tarkoitaa myös valtaa tuomita eläviä ja kuolleita. Enkä minä usko siihen. Uskon kaiksesta huolimatta siihen että Pietari oli inhimillinen erehtyvä ja syntinen ihminen. Ja se tekee hänestä kykenemättäämän absoluutiseen oikeudenmukaisuuteen. Ja minusta tämä on se proplematiikka.

        Jos sideavaimet olisivat ihmisen hallussa se vaatisi absoluutista kykyä tuomita oikein aina ja joka tilanteessa mutta koska ihminen on niin rajallinen se on mahdotonta. Pitäisi olla kaikki näkevä ja kaikki tietävä.

        Kun sanoin että usko on Jumalan teko mielessäni oli aivan tyystin toiset raamatun paikat
        Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Joh. 15:7 os te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

        Kun sanot että Jeesus valitsi Pietarin niin oletko sitä mieltä ettei Jeesus valinnut sinua tai minua. Ymmärrän Pietarin merkityseksen mutta en sitä miten muutoin Pietari olisi voinut tehdä tuota työtä kuin Jumalan sanlalla.

        Minä opin rippikoulussa että sanalla SANA tarkoitetaan monissakin raamatun yhteysissä Kristusta.
        Joh. 8:37
        Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        Joh. 14:20
        Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        MInusta ja minule on itsetään selvää se että Jumalan sana ja Kirstus ovat yhtä. Kristus on Jumalan sanan totutuu. Sana tuli lihaksi ja eili meidän keskellämme.

        "Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja.." niin minä sanon että en tule. MInusta tässä on kyse muusta ... otatko sinä vastaan seurakunnan näillä avainten valtuuksilla??

        Kun puhutaan sideavaimista käyttikö Jeesus niitä itsekään?

        Mitä tulee tuohon sanan kirjoitamiseen pienellä kirjoitin vissiin pietarinkin pienellä ja ainakin kymenkunta kirjoitusvihettä näen tässä vaiheessa itsekkin. :)

        raamatun paikkassa kerrotaan siitä kun Pietari käytää sideavaimia? Ja haluan myös selityksen sille mikä olennainen merkitys sillä on kononsisuuden kannalta? **
        Se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

        Toisaalta jos lähdemme siitä että Piertari saa sideavaimet silloin se tarkoitaa myös valtaa tuomita eläviä ja kuolleita. Enkä minä usko siihen. Uskon kaiksesta huolimatta siihen että Pietari oli inhimillinen erehtyvä ja syntinen ihminen. Ja se tekee hänestä kykenemättäämän absoluutiseen oikeudenmukaisuuteen. Ja minusta tämä on se proplematiikka. ** Juuri näin. Siksi sitä ei laajemmin jaettukaan. Ei se tulisi toimimaankaan yleisesti, kuten olet iskekin lähetä nähnyt, siinä kirkastuu vain se lahko., joka luulee olevansa avainten haltia, ja ihmisiä kaatuu.

        Jos sideavaimet olisivat ihmisen hallussa se vaatisi absoluutista kykyä tuomita oikein aina ja joka tilanteessa mutta koska ihminen on niin rajallinen se on mahdotonta. Pitäisi olla kaikki näkevä ja kaikki tietävä. ** Sitä ei ole annettu ihmiselle, vain näille kutsutuille apostoleille. Eikä tulla antamaan.
        Ole rauhassa Hys, viimeinen apostoli, jolla valta oli, kuoli 1950 vuotta sitten.

        Kun sanoin että usko on Jumalan teko mielessäni oli aivan tyystin toiset raamatun paikat
        Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Joh. 15:7 os te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. ** On se. Oikeassa olet, ja Poikahan kirkastaa Isää. Amen.

        Kun sanot että Jeesus valitsi Pietarin niin oletko sitä mieltä ettei Jeesus valinnut sinua tai minua. Ymmärrän Pietarin merkityseksen mutta en sitä miten muutoin Pietari olisi voinut tehdä tuota työtä kuin Jumalan sanlalla. ** On valinnut, mutta viemään ilosanomaa ja parantamaan. Mutta nyt on jo niin turvaisaa, ettei ”sauvaa” tarvitse kantaa. Sinä olet antanut palstalle paljon, kirkastanut Kristusta, ja lohduttanut satoja, mm. minua. Tämä on Jeesuksen teko. Meille riittää Pyhän Hengen Voitelu, jonka kanssa Sinunkin oli ”valopilkkuna” vaikea elää Vl yhteisössä. Kirkastit liikaa Sanaa.

        Minä opin rippikoulussa että sanalla SANA tarkoitetaan monissakin raamatun yhteysissä Kristusta. ** Näin on.
        Joh. 8:37
        Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        Joh. 14:20
        Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        MInusta ja minule on itsetään selvää se että Jumalan sana ja Kirstus ovat yhtä. Kristus on Jumalan sanan totutuu. Sana tuli lihaksi ja eili meidän keskellämme.

        "Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja.." niin minä sanon että en tule. MInusta tässä on kyse muusta ... otatko sinä vastaan seurakunnan näillä avainten valtuuksilla??

        Kun puhutaan sideavaimista käyttikö Jeesus niitä itsekään? ** Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen.

        Mitä tulee tuohon sanan kirjoitamiseen pienellä kirjoitin vissiin pietarinkin pienellä ja ainakin kymenkunta kirjoitusvihettä näen tässä vaiheessa itsekkin. :) ** Hyvä, ettet suuttunut esimerkistä.

        Rauhaa siskoseni.


      • Kesitas kirjoitti:

        raamatun paikkassa kerrotaan siitä kun Pietari käytää sideavaimia? Ja haluan myös selityksen sille mikä olennainen merkitys sillä on kononsisuuden kannalta? **
        Se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

        Toisaalta jos lähdemme siitä että Piertari saa sideavaimet silloin se tarkoitaa myös valtaa tuomita eläviä ja kuolleita. Enkä minä usko siihen. Uskon kaiksesta huolimatta siihen että Pietari oli inhimillinen erehtyvä ja syntinen ihminen. Ja se tekee hänestä kykenemättäämän absoluutiseen oikeudenmukaisuuteen. Ja minusta tämä on se proplematiikka. ** Juuri näin. Siksi sitä ei laajemmin jaettukaan. Ei se tulisi toimimaankaan yleisesti, kuten olet iskekin lähetä nähnyt, siinä kirkastuu vain se lahko., joka luulee olevansa avainten haltia, ja ihmisiä kaatuu.

        Jos sideavaimet olisivat ihmisen hallussa se vaatisi absoluutista kykyä tuomita oikein aina ja joka tilanteessa mutta koska ihminen on niin rajallinen se on mahdotonta. Pitäisi olla kaikki näkevä ja kaikki tietävä. ** Sitä ei ole annettu ihmiselle, vain näille kutsutuille apostoleille. Eikä tulla antamaan.
        Ole rauhassa Hys, viimeinen apostoli, jolla valta oli, kuoli 1950 vuotta sitten.

        Kun sanoin että usko on Jumalan teko mielessäni oli aivan tyystin toiset raamatun paikat
        Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Joh. 15:7 os te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. ** On se. Oikeassa olet, ja Poikahan kirkastaa Isää. Amen.

        Kun sanot että Jeesus valitsi Pietarin niin oletko sitä mieltä ettei Jeesus valinnut sinua tai minua. Ymmärrän Pietarin merkityseksen mutta en sitä miten muutoin Pietari olisi voinut tehdä tuota työtä kuin Jumalan sanlalla. ** On valinnut, mutta viemään ilosanomaa ja parantamaan. Mutta nyt on jo niin turvaisaa, ettei ”sauvaa” tarvitse kantaa. Sinä olet antanut palstalle paljon, kirkastanut Kristusta, ja lohduttanut satoja, mm. minua. Tämä on Jeesuksen teko. Meille riittää Pyhän Hengen Voitelu, jonka kanssa Sinunkin oli ”valopilkkuna” vaikea elää Vl yhteisössä. Kirkastit liikaa Sanaa.

        Minä opin rippikoulussa että sanalla SANA tarkoitetaan monissakin raamatun yhteysissä Kristusta. ** Näin on.
        Joh. 8:37
        Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        Joh. 14:20
        Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        MInusta ja minule on itsetään selvää se että Jumalan sana ja Kirstus ovat yhtä. Kristus on Jumalan sanan totutuu. Sana tuli lihaksi ja eili meidän keskellämme.

        "Jos minä kysyn sinulta Hys, - tuletko puolisokseni, ja.." niin minä sanon että en tule. MInusta tässä on kyse muusta ... otatko sinä vastaan seurakunnan näillä avainten valtuuksilla??

        Kun puhutaan sideavaimista käyttikö Jeesus niitä itsekään? ** Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen.

        Mitä tulee tuohon sanan kirjoitamiseen pienellä kirjoitin vissiin pietarinkin pienellä ja ainakin kymenkunta kirjoitusvihettä näen tässä vaiheessa itsekkin. :) ** Hyvä, ettet suuttunut esimerkistä.

        Rauhaa siskoseni.

        Se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

        Haluan tiettää mistä tämä pitäisi tulla mieleen? Ei voida sanoa se annetiin heille-> tämä on monikko ja viitaa enepään kuin vain Pietariin. Olen lukenut raamattuni ehkä huonosti mutten oikeasti ymmärrä missä ja miksi avainten valta ja ennen kaikkea sideavaimet olisi sideavaimien muodossa annettu.

        Miten side avaimet olisi voineet toimia ja taata turvallisuuden? Minä ihmettelen sangen suuresti siksi että ei hegellinen valta ole koskaan estänyt epäuskoisia teloitamasta uskovaisia? Usein ei edes hidastanut.

        Palataan kuitenkin alkuun vl käyttävät sideavaimia mielivallan välineenä ja ne ovat inhimillisen vallankäytön ilmenytmä ja muoto. Pitää oikeasti vakavasti kysyä onko tuolle avainten vallalle todella olemassa esikuva raamatussa ja jos on... tiedän tuon paikan jolle te synnit anteeksi annatte jne.

        Minun on vain hyvin vaikea nähdä siinä muuta esikuvaa kuin kuvaa Jumalan Sanan kaksiteräisestä miekasta.

        Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen. --- hmm näytä minulle se raamatun paikka. Oikeastaan vain yhdessä kohdassa voin myöntää Jeesuksen käytäneeni sideavaimia tai lausuneen ääneen sen minkä tuleman pitää. Jeesus sanoo kavaltajastaan että olisi parempi jos hän ei olisi syntynytkään.

        Vaikka Jeesus osoitaa fariseuksia - helpompi kamelin on mennä neulansilmästä kuin... ja monta muuta vertausta silti on mahdotonta nähdä niissä lopullista ja peruutamatonta tuomiota. Jeesus kohdisti sanansa yhtä lailla fariseuksille. Ottivatko he sanan vastaan onkin sitten kokonaan toinen juttu.

        Toinen mitä jään miettimään että miksi sauvva jolla Jumalan sanaa on myös verrattu tai kuvattu ei ollut Pietarille riittävä tuki johon nojata. JOs se oli sitä ennen uskoneille ja tänä päivänä matkaa tekeville. Tai Jumalan sanan kaksiteräinen miekka.

        Mitä enemmän kukaan ovi tarvita mihinkään? Edes Piertari?


      • Trim Cat
        hyshys kirjoitti:

        KUn puhutaa päästön tai sitomisen avaimista niin väitän ja olen väitänyt ennekin että avain joka päästää tai sitoo ihisen on Jumalan sana. Tämä on kovin lähellä sitä mitä vl opettavat silti piätydyn tässä kanssa.

        Ihmistä ei sido toinein ihmine eikä päästä toinen ihminen vaan sana.

        Joh. 8:37
        Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.

        Joh. 14:20
        Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.

        Joh. 15:4
        Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        Näitä kyllä riitää mutta yksi vielä
        Luuk. 17:21
        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

        Tuo lainattu kohta pietarista jatkuu muistini mukaan Jeesuksen sanoilla - tuota ei ole sinulle ilmoitanut liha eikä veri vaan minun tavaallinen Isäni. Tai jotain. tuo raamatun paikka jatkuu Jeesuksen omilla sanoilla siitä mistä Pietarin usko ja tunnustus ovat - usko on Jumalan teko.

        Joh. 8:51
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."

        Olen samaa mietä etä seurakunta on rakennettu sen Pietarin tunustuksen päälle - sinäolet Kritsus elävän Jumalan poik. Mutta siitä olen erimieltä että Pietarille olisi annettu jotain sellaista mitä muille ei. Jumalalla on aikansa ja Jumala voi avata tai sulkea ihmisen ymmärryksen ja kyvyn käsittää.

        Siinä kanssa kuitenkin pysyn että Jumalan sana on se joka tekee eläväksi ja se sitoo tai päästää ihmien synneitä. Ja siinä että että Pyhän Hengen pappeus tarkoitaa sanan palveljina virkaa. Sanalla Sanassa ja Sanasta. Jumalan voima on eläväkisi tekevässä sanassa.

        Jos Jumalan sana asuu meissä siinä sanassa on sekä armon että tuomion sanat. Enkä tarkoita tällä sitä mitä vl tarkoitavat. tuomiovalta kuuluu yksin Jumalalle ja meille kuuluu yksitään ja vain ja ainoastaan saarnavirka eli aina pitää esilleä Jumalan sanaa.

        En sitä kritiikkiäsi havainnut? Jos tarkoitat, että "ihmistä ei sido toinein ihminen, eikä päästä toinen ihminen vaan Sana, niin näinhän se on! Ei siinä minun mielestäni kritikkiä ole.

        Tähän samaan asiaan perustuu myös, "älkää tuomitko". Ihmisen ei pidä tuomita toista, sillä Sana tuomitsee uskottoman.


      • Trim Cat kirjoitti:

        En sitä kritiikkiäsi havainnut? Jos tarkoitat, että "ihmistä ei sido toinein ihminen, eikä päästä toinen ihminen vaan Sana, niin näinhän se on! Ei siinä minun mielestäni kritikkiä ole.

        Tähän samaan asiaan perustuu myös, "älkää tuomitko". Ihmisen ei pidä tuomita toista, sillä Sana tuomitsee uskottoman.

        ennenkaikkea siihen että voidaanko noita raamatun paikkoja tulkita niin että Pietarille anetiin eirvaltuuksia kuin muille. Ja jos annetiin millä perusteella ja mikä raamtun kohta tukee selllaista näkemystä.

        Lestadiolaisia kritisoidaan aiheeesta siitä että he nostavat itsensä muiden yläpuolelle avianten haltijoiksi - Pietareiksi Pietarin paikalle?

        tukeeko mikään ajatusta siitä että avainten valta vain vaikka Pietarille annettuna olis raamatun kokonaisilmoituksen mukainen. Tässä on osin kyse samasta kuin siinä - totuuden patsas ja peurstus kohdassa.

        Tai opetuksessa saaraäidin helmoissa. Minun on erittäin vaikea nähdä syytä miksi Jumala olisi antantu Pietarille valtuudet joita muille ei annettu? Se olisi asettanut Pietarin asemaan jossa inhimillinen kunnioitus ja kuuliaisuus olisi perustuntu ei Sanaan vaan pelkoon.


      • hyshys kirjoitti:

        Se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

        Haluan tiettää mistä tämä pitäisi tulla mieleen? Ei voida sanoa se annetiin heille-> tämä on monikko ja viitaa enepään kuin vain Pietariin. Olen lukenut raamattuni ehkä huonosti mutten oikeasti ymmärrä missä ja miksi avainten valta ja ennen kaikkea sideavaimet olisi sideavaimien muodossa annettu.

        Miten side avaimet olisi voineet toimia ja taata turvallisuuden? Minä ihmettelen sangen suuresti siksi että ei hegellinen valta ole koskaan estänyt epäuskoisia teloitamasta uskovaisia? Usein ei edes hidastanut.

        Palataan kuitenkin alkuun vl käyttävät sideavaimia mielivallan välineenä ja ne ovat inhimillisen vallankäytön ilmenytmä ja muoto. Pitää oikeasti vakavasti kysyä onko tuolle avainten vallalle todella olemassa esikuva raamatussa ja jos on... tiedän tuon paikan jolle te synnit anteeksi annatte jne.

        Minun on vain hyvin vaikea nähdä siinä muuta esikuvaa kuin kuvaa Jumalan Sanan kaksiteräisestä miekasta.

        Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen. --- hmm näytä minulle se raamatun paikka. Oikeastaan vain yhdessä kohdassa voin myöntää Jeesuksen käytäneeni sideavaimia tai lausuneen ääneen sen minkä tuleman pitää. Jeesus sanoo kavaltajastaan että olisi parempi jos hän ei olisi syntynytkään.

        Vaikka Jeesus osoitaa fariseuksia - helpompi kamelin on mennä neulansilmästä kuin... ja monta muuta vertausta silti on mahdotonta nähdä niissä lopullista ja peruutamatonta tuomiota. Jeesus kohdisti sanansa yhtä lailla fariseuksille. Ottivatko he sanan vastaan onkin sitten kokonaan toinen juttu.

        Toinen mitä jään miettimään että miksi sauvva jolla Jumalan sanaa on myös verrattu tai kuvattu ei ollut Pietarille riittävä tuki johon nojata. JOs se oli sitä ennen uskoneille ja tänä päivänä matkaa tekeville. Tai Jumalan sanan kaksiteräinen miekka.

        Mitä enemmän kukaan ovi tarvita mihinkään? Edes Piertari?

        se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

        Haluan tiettää mistä tämä pitäisi tulla mieleen? ** Raamatusta se minulle tuli mieleeni. Näin sanoo Matteus ja Luukas,
        Matt. 10:10
        älkääkä ottako mukaanne laukkua, älkää ylimääräistä paitaa, älkää jalkineita tai sauvaa. Työmies on ruokansa ansainnut
        Luuk. 9:3
        ja sanoi heille: "Älkää ottako matkalle mukaanne mitään -- ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää eikä rahaa. Älkää ottako toista paitaakaan

        Ja näin hieman erilailla,
        Markus Mark. 6:8
        Hän kielsi heitä ottamasta mukaan muuta KUN SAUVAN: ei leipää, ei laukkua eikä rahaa vyöhön

        Ei voida sanoa se annetiin heille-> tämä on monikko ja viitaa enepään kuin vain Pietariin. Olen lukenut raamattuni ehkä huonosti mutten oikeasti ymmärrä missä ja miksi avainten valta ja ennen kaikkea sideavaimet olisi sideavaimien muodossa annettu. *** No, se on pitkä juttu, mutta Herra antoi sen vain Kuninkaana vain VALITUILLE kahdelletoista opetuslapselle.
        Jeesus oli ja on kuningas, joten kuningas antaa aina jollekin rahaholvin avaimenkin, ei kaikille. Se oli Heidän juttu.
        Miten side avaimet olisi voineet toimia ja taata turvallisuuden? Minä ihmettelen sangen suuresti siksi että ei hegellinen valta ole koskaan estänyt epäuskoisia teloitamasta uskovaisia? Usein ei edes hidastanut. ** Vaikea vastata.

        Palataan kuitenkin alkuun vl käyttävät sideavaimia mielivallan välineenä ja ne ovat inhimillisen vallankäytön ilmenytmä ja muoto. Pitää oikeasti vakavasti kysyä onko tuolle avainten vallalle todella olemassa esikuva raamatussa ja jos on... tiedän tuon paikan jolle te synnit anteeksi annatte jne. ** Juuri sama saatana se työtä näin tekee.

        Minun on vain hyvin vaikea nähdä siinä muuta esikuvaa kuin kuvaa Jumalan Sanan kaksiteräisestä miekasta. ** Hys, olet oikeassa, vaan me ehkä puhumme eri kielellä. Olemme samassa veneessä.

        Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen. --- hmm näytä minulle se raamatun paikka. Oikeastaan vain yhdessä kohdassa voin myöntää Jeesuksen käytäneeni sideavaimia tai lausuneen ääneen sen minkä tuleman pitää. Jeesus sanoo kavaltajastaan että olisi parempi jos hän ei olisi syntynytkään. ** Paikka on Jeesuksen elämäntyö. Ennen kastetta Hän kirkasti VAIN ISÄÄ. Mutta kasteen jälkeen Hän sanoi – enää en sano teille, että rukoilkaa Isää, VAAN TEHKÄÄ SE MINUN NIMESSÄNI. Samoin kaikki tunnusteot tulivat kasteen jälkeen.
        Mm Isämeidän rukousta puhutaan EvLut kirkossa Jeesuksen mallirukouksena. Sitä se ei ole, vaan se on Johanneksen opetus. Kirkko ja SRK väärentelee. Se kuuluu näin Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI opetuslapsiaan.
        Se oli ennekuin Jeesuksella oli kaikki valta.

        Vaikka Jeesus osoitaa fariseuksia - helpompi kamelin on mennä neulansilmästä kuin... ja monta muuta vertausta silti on mahdotonta nähdä niissä lopullista ja peruutamatonta tuomiota. Jeesus kohdisti sanansa yhtä lailla fariseuksille. Ottivatko he sanan vastaan onkin sitten kokonaan toinen juttu. ** Kai minäkin jonkin sorin fariseus olen tietomäärältäni, mutta Jeesus on minun ainut Herrani, että se peittää kaiken elvitelyni alleen.

        Toinen mitä jään miettimään että miksi sauvva jolla Jumalan sanaa on myös verrattu tai kuvattu ei ollut Pietarille riittävä tuki johon nojata. JOs se oli sitä ennen uskoneille ja tänä päivänä matkaa tekeville. Tai Jumalan sanan kaksiteräinen miekka. *’Kyllä me siihen Hys nojaamme.


      • Trim Cat
        hyshys kirjoitti:

        ennenkaikkea siihen että voidaanko noita raamatun paikkoja tulkita niin että Pietarille anetiin eirvaltuuksia kuin muille. Ja jos annetiin millä perusteella ja mikä raamtun kohta tukee selllaista näkemystä.

        Lestadiolaisia kritisoidaan aiheeesta siitä että he nostavat itsensä muiden yläpuolelle avianten haltijoiksi - Pietareiksi Pietarin paikalle?

        tukeeko mikään ajatusta siitä että avainten valta vain vaikka Pietarille annettuna olis raamatun kokonaisilmoituksen mukainen. Tässä on osin kyse samasta kuin siinä - totuuden patsas ja peurstus kohdassa.

        Tai opetuksessa saaraäidin helmoissa. Minun on erittäin vaikea nähdä syytä miksi Jumala olisi antantu Pietarille valtuudet joita muille ei annettu? Se olisi asettanut Pietarin asemaan jossa inhimillinen kunnioitus ja kuuliaisuus olisi perustuntu ei Sanaan vaan pelkoon.

        En tiedä, ymmärränkö oikein, mutta ajattelen, että Pietari on aivan erityisasemassa Jeesuksen opetuslapsista mm:ssa juuri valtakunnan alustana ja myös samalla edustaa yksityistä vakaumustaan.
        Näin Pietari oli sekä opetuslapsi, että opetuslapsista muodostuvan seurakunnan kulmakivi.

        Tämä ei tietenkään tehnyt Pietarista erehtymätöntä (seurakuntaa).

        Avaimista päästön avaimet on kaikilla opetuslapsilla ja sideavaimet vain Pietarilla, eli seurakunnalla. Sen todistaa myös kertomus "jos veljesi rikkoo.." , eli viimeisenä oli Pietari ts. seurakunta. Vasta Pietarin päätöksen jälkeen oli lupa pitää pakanana ja publikaanina.

        "Minun on erittäin vaikea nähdä syytä miksi Jumala olisi antantu Pietarille valtuudet joita muille ei annettu?"
        Ajattelen, että Pietari oli valittu tähän tehtävään tunnustamaan Jeesus Jumalan pojaksi ja se oli tarkoitettu jälkipolville kirjattavaksi Raamattuun. Vaikka seurakunta oli laitettu juuri Pietarin "nimiin", niin seurakuntahan on koolla vaikka kahden uskovaisen kokoontuessa. TS. Pietari oli myös yksi ja samalla vertauskuva seurakunnasta.


      • Kesitas kirjoitti:

        se missä, ei tule heti mieleen, mutta se annettiin heille ”sauvaksi ja varusteeksi”, sillä muuta ei mukaan saanut ottaa. Tämä oikeus takasi heidän turvallisuutensa.

        Haluan tiettää mistä tämä pitäisi tulla mieleen? ** Raamatusta se minulle tuli mieleeni. Näin sanoo Matteus ja Luukas,
        Matt. 10:10
        älkääkä ottako mukaanne laukkua, älkää ylimääräistä paitaa, älkää jalkineita tai sauvaa. Työmies on ruokansa ansainnut
        Luuk. 9:3
        ja sanoi heille: "Älkää ottako matkalle mukaanne mitään -- ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää eikä rahaa. Älkää ottako toista paitaakaan

        Ja näin hieman erilailla,
        Markus Mark. 6:8
        Hän kielsi heitä ottamasta mukaan muuta KUN SAUVAN: ei leipää, ei laukkua eikä rahaa vyöhön

        Ei voida sanoa se annetiin heille-> tämä on monikko ja viitaa enepään kuin vain Pietariin. Olen lukenut raamattuni ehkä huonosti mutten oikeasti ymmärrä missä ja miksi avainten valta ja ennen kaikkea sideavaimet olisi sideavaimien muodossa annettu. *** No, se on pitkä juttu, mutta Herra antoi sen vain Kuninkaana vain VALITUILLE kahdelletoista opetuslapselle.
        Jeesus oli ja on kuningas, joten kuningas antaa aina jollekin rahaholvin avaimenkin, ei kaikille. Se oli Heidän juttu.
        Miten side avaimet olisi voineet toimia ja taata turvallisuuden? Minä ihmettelen sangen suuresti siksi että ei hegellinen valta ole koskaan estänyt epäuskoisia teloitamasta uskovaisia? Usein ei edes hidastanut. ** Vaikea vastata.

        Palataan kuitenkin alkuun vl käyttävät sideavaimia mielivallan välineenä ja ne ovat inhimillisen vallankäytön ilmenytmä ja muoto. Pitää oikeasti vakavasti kysyä onko tuolle avainten vallalle todella olemassa esikuva raamatussa ja jos on... tiedän tuon paikan jolle te synnit anteeksi annatte jne. ** Juuri sama saatana se työtä näin tekee.

        Minun on vain hyvin vaikea nähdä siinä muuta esikuvaa kuin kuvaa Jumalan Sanan kaksiteräisestä miekasta. ** Hys, olet oikeassa, vaan me ehkä puhumme eri kielellä. Olemme samassa veneessä.

        Hänelle on kaikki mahdollista ja käyttikin KASTEEN jälkeen. --- hmm näytä minulle se raamatun paikka. Oikeastaan vain yhdessä kohdassa voin myöntää Jeesuksen käytäneeni sideavaimia tai lausuneen ääneen sen minkä tuleman pitää. Jeesus sanoo kavaltajastaan että olisi parempi jos hän ei olisi syntynytkään. ** Paikka on Jeesuksen elämäntyö. Ennen kastetta Hän kirkasti VAIN ISÄÄ. Mutta kasteen jälkeen Hän sanoi – enää en sano teille, että rukoilkaa Isää, VAAN TEHKÄÄ SE MINUN NIMESSÄNI. Samoin kaikki tunnusteot tulivat kasteen jälkeen.
        Mm Isämeidän rukousta puhutaan EvLut kirkossa Jeesuksen mallirukouksena. Sitä se ei ole, vaan se on Johanneksen opetus. Kirkko ja SRK väärentelee. Se kuuluu näin Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI opetuslapsiaan.
        Se oli ennekuin Jeesuksella oli kaikki valta.

        Vaikka Jeesus osoitaa fariseuksia - helpompi kamelin on mennä neulansilmästä kuin... ja monta muuta vertausta silti on mahdotonta nähdä niissä lopullista ja peruutamatonta tuomiota. Jeesus kohdisti sanansa yhtä lailla fariseuksille. Ottivatko he sanan vastaan onkin sitten kokonaan toinen juttu. ** Kai minäkin jonkin sorin fariseus olen tietomäärältäni, mutta Jeesus on minun ainut Herrani, että se peittää kaiken elvitelyni alleen.

        Toinen mitä jään miettimään että miksi sauvva jolla Jumalan sanaa on myös verrattu tai kuvattu ei ollut Pietarille riittävä tuki johon nojata. JOs se oli sitä ennen uskoneille ja tänä päivänä matkaa tekeville. Tai Jumalan sanan kaksiteräinen miekka. *’Kyllä me siihen Hys nojaamme.

        Perusteluiksi kaivamiesi raamatun paikkojen ja avainten vallan ja väiteesi siitä että avainten valta anetiin opetuslapiselle niin näiden yheyttä on mahdoton nähdä. Sitten nuhtelen sina siitä että pysy asiassa. Vastaa siihen mitä kysyn.

        Nuo kolme raamatun paikaa jotka lainaat niin eivät kirkasta lainkaan sitä ymmärrystä siitä avainten vallasta. voi olla että minulla on vähemmän tietoa ja ymmärrystäkin mutta silti minä luotan siihen mitä minulle näytetään. Jos Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä mitä muuta me tarvitsemme?

        Koska olen käynyt oman tuhlaajapojan reissuni lestadiolaisuuteen haluan ehdottomasti nähdä ne asiayhteydet ja sen että ne asiat todellakin liityvät toisiinsa. Ymmärrän sen että nuo evankeilumitekstien paikat puhuvat siitä että kaikki mitä tarvitaan on sisäisesti meissä. Ettenmme tarvitse ulkoisia asioita.

        Palataan kuitenkin alkuun vl käyttävät sideavaimia mielivallan välineenä ja ne ovat inhimillisen vallankäytön ilmenytmä ja muoto. Pitää oikeasti vakavasti kysyä onko tuolle avainten vallalle todella olemassa esikuva raamatussa ja jos on... tiedän tuon paikan jolle te synnit anteeksi annatte jne. ** Juuri sama saatana se työtä näin tekee.

        Ja kuitenkin väitätä että Pietarile anetiin nuo valtuudet? Jollain tavalla se ajatus sotii sitä asjatusta vastaan että olemme Jumalan edessä tasa-arvoisia. EIkä kukaan ole toisen yläpuolella. Jos Jeesus tuli meitä palvelemaan ei Pietarinkaan osa olisi voinut olla toisenlainen.

        Eli edelleen kyssyn sitä asiayhteyttä näiden asioitten välillä vaikka joudun toteamaan että asia on jokseenki merkityksetön jossain mielessä. onpa asia niin tai näin sillä ei voida oikeutaa inhimillistä vallan käyttöä missään tilanteessa.


      • Trim Cat kirjoitti:

        En tiedä, ymmärränkö oikein, mutta ajattelen, että Pietari on aivan erityisasemassa Jeesuksen opetuslapsista mm:ssa juuri valtakunnan alustana ja myös samalla edustaa yksityistä vakaumustaan.
        Näin Pietari oli sekä opetuslapsi, että opetuslapsista muodostuvan seurakunnan kulmakivi.

        Tämä ei tietenkään tehnyt Pietarista erehtymätöntä (seurakuntaa).

        Avaimista päästön avaimet on kaikilla opetuslapsilla ja sideavaimet vain Pietarilla, eli seurakunnalla. Sen todistaa myös kertomus "jos veljesi rikkoo.." , eli viimeisenä oli Pietari ts. seurakunta. Vasta Pietarin päätöksen jälkeen oli lupa pitää pakanana ja publikaanina.

        "Minun on erittäin vaikea nähdä syytä miksi Jumala olisi antantu Pietarille valtuudet joita muille ei annettu?"
        Ajattelen, että Pietari oli valittu tähän tehtävään tunnustamaan Jeesus Jumalan pojaksi ja se oli tarkoitettu jälkipolville kirjattavaksi Raamattuun. Vaikka seurakunta oli laitettu juuri Pietarin "nimiin", niin seurakuntahan on koolla vaikka kahden uskovaisen kokoontuessa. TS. Pietari oli myös yksi ja samalla vertauskuva seurakunnasta.

        ymmärettävätä. Asia on näin koska minä sanon? Ei vaan koska ramattu sanoo niiin.

        Se missä minusta vl menevät harhaan on se kun ramatussa sanotaan - tälle perustalle minä rakennan seurakuntani ja sitte se nähdään niin että kyse on jokaiselle vl anetuista sideavaimista.

        Sen mitä sanot voin alekirjoitaakin koska se mitä sanot on raamatu kokonaisilmoituksen mukainen.


    • Niin sanottuun avainten valtaan kuuluu myös sitominen. Tuotakin asiaa on tullut mietityksi omaa hengellistä tietään kulkiessaan. Mitä Jeesus sillä oikein tarkoitti? Sitomistahan käytettiin ahkerasti hoitokokouksissa, kun kiellettiin anteeksiantamus seurakunnan mielestä väärässä mielentilassa/"hengessä" olleilta.

      Sitominen esiintyy myös Matteuksen evankeliumissa. Lukekaapa tarkkaan seuraava teksti:
      "Sitten Jeesuksen luo tuotiin sokea ja mykkä mies, jota vaivasi paha henki. Jeesus paransi hänet, niin että mies puhui ja näki. 23 Kaikki olivat ihmeissään ja kyselivät: "Entäpä jos tämä on Daavidin Poika?" 24 Mutta kun fariseukset kuulivat sen, he sanoivat: "Itsensä Belsebulin, pääpaholaisen, avulla hän pahoja henkiä karkottaa."
      25 Jeesus tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille:

      "Jokainen valtakunta, joka jakautuu ja taistelee itseään vastaan, tuhoutuu, eikä myöskään kaupunki tai perhe kestä, jos sitä repivät riidat. 26 Jos Saatana ajaa ulos Saatanan, silloin se on noussut itseään vastaan. Kuinka sen valtakunta silloin voi pysyä koossa? 27 Jos minä karkotan pahoja henkiä Belsebulin avulla, kenen avulla sitten teikäläiset niitä karkottavat? Heistä te saatte itsellenne tuomarit. 28 Mutta jos minä karkotan pahoja henkiä Jumalan Hengen voimalla, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne.

      29 "Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä? Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

      31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. 32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. "

      Siinä sanotaan: "...ellei ensin SIDO häntä".

      Sitominen on siis toimi, jolla sidotaan vihollinen, ns. paha henki, joka pitää ihmistä vallassaan, jotta saadaan ihminen pelastettua sen vallasta. Se on tarkoitettu siis ihmisen pelastamiseksi, eli täysin päinvastoin kuin hoitokokouksissa tehtiin - ihmisen saamiseksi Jeesuksen seuraajien joukkoon ja pois synnin vallasta.

      Sitomista on käsittääkseni ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa sekin, kun estää toista ihmistä tekemästä jotakin pahaa tai väärää "vetäisemällä oikeasta narusta" .

      Sitominen on siis tarkoitettu ihmisen parhaaksi ja pelastamiseksi, ei missään nimessä ihmisen hylkäämiseksi tai hengellisen väkivallan välineeksi. Jeesus tuli pelastamaan, ei kadottamaan.

      • Ei Jeesuskaan jaellut anteeksiantoa miten sattuu. Jälleen Matteuksen evankeliumista:
        Rukoilkaa te siis näin:


        -- Isä meidän, joka olet taivaissa!
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        10 Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä
        niin kuin taivaassa.
        11 Anna meille tänä päivänä
        jokapäiväinen leipämme.
        12 Ja anna meille velkamme anteeksi,
        niin kuin mekin annamme anteeksi
        niille, jotka ovat meille velassa.
        13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.*

        14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. 15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

        Samasta asiasta puhutaan muuallakin evankeliumeissa, sisältö on sama: Anna ensin anteeksi toisille heidän rikkomuksensa, niin saat omat syntisi anteeksi. Ja tässähän ei vaikuttaisi olevan minkäänlaisia välirituaaleja, rippejä tai muita koukeroita.

        Näistä asioista on tällä palstalla ollut varmaan monesti muulloinkin, mutta kertaus on opintojen äiti.


      • Niin sanottuun avainten valtaan kuuluu myös sitominen. Tuotakin asiaa on tullut mietityksi omaa hengellistä tietään kulkiessaan. Mitä Jeesus sillä oikein tarkoitti? Sitomistahan käytettiin ahkerasti hoitokokouksissa, kun kiellettiin anteeksiantamus seurakunnan mielestä väärässä mielentilassa/"hengessä" olleilta. ** Näin menetteli lahko, joka oli suoraan saatanan hallinnassa. Ihmisiä kuoli paljon.

        Sitominen esiintyy myös Matteuksen evankeliumissa. Lukekaapa tarkkaan seuraava teksti:

        29 "Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä? ** Niin, kysymyksessä on VARKAAN RAUTOIHIN LAITTAMINEN. Oikeuslaitos vatsaa syyttämisestä.

        Kaukaa haet sitomisiasi.


        Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. ** Niin Isännän puolella, tai isäntää vastaan.

        31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. 32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. " ** Juuri näin Pyhän Hengen pilkalle ei ole armoa, eikä sovitus uhria.

        Siinä sanotaan: "...ellei ensin SIDO häntä". ** Tuossa PH;n synnissä ei sitomisesta puhuta mitään.

        Sitominen on siis toimi, jolla sidotaan vihollinen, ns. paha henki, joka pitää ihmistä vallassaan, jotta saadaan ihminen pelastettua sen vallasta. Se on tarkoitettu siis ihmisen pelastamiseksi,** Älä viitti, OMISUUDEN PELASTMISESTA - ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä!!

        Mitä sinä harhailet.


        eli täysin päinvastoin kuin hoitokokouksissa tehtiin - ihmisen saamiseksi Jeesuksen seuraajien joukkoon ja pois synnin vallasta. ** Niin, ellei Hän kerinnyt hirttäytyä. Tuntuuko hyvältä?

        Sitomista on käsittääkseni ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa sekin, kun estää toista ihmistä tekemästä jotakin pahaa tai väärää "vetäisemällä oikeasta narusta" .

        Sitominen on siis tarkoitettu ihmisen parhaaksi ja pelastamiseksi, ei missään nimessä ihmisen hylkäämiseksi tai hengellisen väkivallan välineeksi. Jeesus tuli pelastamaan, ei kadottamaan. ** Olet todella naivi.

        Sidonnan nimet saaneet olivat niitä INOITA RAAMATUSSA, MISSÄ NE NIMETTII, EI PUHUTTU VAIN RYHMÄNÄ.

        Siihen ei kuulu SRK, eikä tule kuulumaan koskaan. Raamattu on jo kirjoitettu.


      • onko?
        Kesitas kirjoitti:

        Niin sanottuun avainten valtaan kuuluu myös sitominen. Tuotakin asiaa on tullut mietityksi omaa hengellistä tietään kulkiessaan. Mitä Jeesus sillä oikein tarkoitti? Sitomistahan käytettiin ahkerasti hoitokokouksissa, kun kiellettiin anteeksiantamus seurakunnan mielestä väärässä mielentilassa/"hengessä" olleilta. ** Näin menetteli lahko, joka oli suoraan saatanan hallinnassa. Ihmisiä kuoli paljon.

        Sitominen esiintyy myös Matteuksen evankeliumissa. Lukekaapa tarkkaan seuraava teksti:

        29 "Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä? ** Niin, kysymyksessä on VARKAAN RAUTOIHIN LAITTAMINEN. Oikeuslaitos vatsaa syyttämisestä.

        Kaukaa haet sitomisiasi.


        Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. ** Niin Isännän puolella, tai isäntää vastaan.

        31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. 32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. " ** Juuri näin Pyhän Hengen pilkalle ei ole armoa, eikä sovitus uhria.

        Siinä sanotaan: "...ellei ensin SIDO häntä". ** Tuossa PH;n synnissä ei sitomisesta puhuta mitään.

        Sitominen on siis toimi, jolla sidotaan vihollinen, ns. paha henki, joka pitää ihmistä vallassaan, jotta saadaan ihminen pelastettua sen vallasta. Se on tarkoitettu siis ihmisen pelastamiseksi,** Älä viitti, OMISUUDEN PELASTMISESTA - ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä!!

        Mitä sinä harhailet.


        eli täysin päinvastoin kuin hoitokokouksissa tehtiin - ihmisen saamiseksi Jeesuksen seuraajien joukkoon ja pois synnin vallasta. ** Niin, ellei Hän kerinnyt hirttäytyä. Tuntuuko hyvältä?

        Sitomista on käsittääkseni ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa sekin, kun estää toista ihmistä tekemästä jotakin pahaa tai väärää "vetäisemällä oikeasta narusta" .

        Sitominen on siis tarkoitettu ihmisen parhaaksi ja pelastamiseksi, ei missään nimessä ihmisen hylkäämiseksi tai hengellisen väkivallan välineeksi. Jeesus tuli pelastamaan, ei kadottamaan. ** Olet todella naivi.

        Sidonnan nimet saaneet olivat niitä INOITA RAAMATUSSA, MISSÄ NE NIMETTII, EI PUHUTTU VAIN RYHMÄNÄ.

        Siihen ei kuulu SRK, eikä tule kuulumaan koskaan. Raamattu on jo kirjoitettu.

        vakaumusta


      • onko? kirjoitti:

        vakaumusta

        olen PS.
        Kes.


      • ajan vivahde
        Kesitas kirjoitti:

        olen PS.
        Kes.

        perusuomalainen keskusta?

        jo on ajat


      • perushobitti
        ajan vivahde kirjoitti:

        perusuomalainen keskusta?

        jo on ajat

        Juu! On kätevää olla keskustalainen ps.


    • Keski- ikä VL.

      Luettuani avauksen, huomaisin että olen ollut täysin väärässä.

      Olen uskonut väärin.

      Aloittaja tuo esille niin Markuksen, kun Luukkaankin sanoman VALITUISTA.

      En ole muualla Raamatussa törmännyt monestikaan ryhmään, joka on nimillä mainittu ja annettu selkeä tehtävä.

      Nyt se on otettu käytetään Siionissa, niin kuin se olisi juuri meille annettu. Tulen ottamaan asian esille seuroissa ja pyytämään parannusta asiaan. Samalla ihmettelen miksi meillä ei ole lähetystyötä ollenkaan missään maissa?

      • Ihmettelenain

        kun Jeesuksen aikaan oli normaalia rukoilla sairaiden puolesta, käskeä pahojen henkien lähteä ja oli normaalia myös nähdä näitä ihmeitä, myös kielillä puhumista, ja nyt tämä osa totuudesta ei sitten joidenkin mielestä enää pidäkään paikkansa. Miten osa Raamatusta voi olla humpuukia ja osa ei?


    • Jussi aamen

      hän on Herrasta seuraava








      Slalom siunusta

    • vain rauhaa

      Kiitos "tiedosta".

      Pyhä Henki ei tee Jumalalle lapsia kasteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      7151
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4946
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2791
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2298
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1288
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      184
      1214
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1053
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      265
      917
    9. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      876
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      833
    Aihe