tykkään paljon juoksemisesta, mutta polvi ja tai alaselkä tulee yleensä kipeeks noun kuukauden treenin jälkeen. Oon päätelly sen johtuvan huonoista lihaksista koska en oo koskaan viihtyny salilla. Mitkä ois hyviä kotona tehtäviä selkää, lonkkaa ja reisiä vahvistavia liikkeitä? Ja kuinka usein ja millasilla sarjoilla kannattais tehdä. Noi pitäis kai auttaa?
selkä ja polvet
3
461
Vastaukset
Kai se kipu sitten on ihan lihasperäistä?
Vatsa- ja selkälihasliikkeet toimii aina.
Polvikivut voivat johtua vääränlaisesta juoksutavasta. Astuminen väärin mikä rasittaa polvea.- Rullaus
Polven kiputiloihin pitää suhtautua vakavasti. Kuten tuo edellä oleva huomauttaa, väärä askellus on yllättävän usein polvikivun taustalla. Siis tarkista, tai tarkistuta, ihan ensin kaksi asiaa: pronatoitko liikaa, ts. painuuko nilkka kohtuuttomasti sisään? Jos näin, muu kroppa yrittää korjata virheliikettä ja siinä polvi on kovilla. Vähän samaan asiaan liittyy kysymys jalan kaarista. Jos koko jalkapohja varatessa viistää maata, ts. holvi ovat poissa (=lättäjalka), tämä tuottaa hyvin suurella todennäköisyydellä ongelmia koko liikkumissysteemissä. Jos näitä vikoja löytyy, asiaa ruvetaan korjaamaan jalan mukaan tehdyillä jalkatuilla.
- Nukkupallo
Mulla kipeytyy polvi tosi pahasti aina kylmillä keleillä. Palellutin sen kai joskus kersana tyhmyyksissäni, ja nyt se alkaa vihoitella aina kun lähestytään pakkasia, tai jos kesällä yritän aloittaa juoksun. Ikävimmillään ongelma on sitä laatua, että jos pienistä varoituskivuista huolimatta jatkan, en lopulta pääse enää kyykkyyn tai suoraan ilman että silmissä lyö salamoita.
Onkohan tämmöselle vikapolvelle mitään toivoa joskus juosta enemmänkin kuin pyrähdellä kerran kuukaudessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662129
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142042- 1021469
- 1201423
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4581267- 751053
- 49891
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä226794Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa355776