globalisaatio aka imperialismi

enemynumberone

Koko glibalisaatiosta ei olisi puhuttu mitään, jos se ei palvelisi suuryritysten etuja. Laillistettua orjatyötä, halpatyövoimamaiden kilpailua alemmista palkoista tuotannossa. Takaa sen, etteivät hallitukset aja työntekijöiden etuja. Samalla yritykset voivat kyykyttää työntekijöitä länsimaissa potkuilla pelotellen.

11

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • 9999

      • Globalismi=Sarvipää
        9999 kirjoitti:

        Globalisaatio on tuottojen maksimointia . John Perkins Confessions of an Economic Hit Man
        http://en.wikipedia.org/wiki/Confessions_of_an_Economic_Hit_Man

        Sairausteollisuus tienaa 20% maailman tuloista. Siksi se ei välitä kuoleeko potilaat vai eikö.

        Tuossa malliesimerkki syöpäteollilsuuden tomista estää halvemmat, toimivat hoidot, jopa kriminellein ja potilaita liukuhihnalla murhaavin toimenpitein, Miten tämä globalismi voi toimia, jossa myös tuomarit kieltävät yhä elossa olevia potilaita tulemaan oikeuden eteen kertomaan, jotka tuomittiin kuolemaan sairausteollisuuden toimesta jo vuosikymmeniä sitten???:

        http://www.youtube.com/watch?v=7TqULQFFYs0


      • Kusetus paljastettu!
        Globalismi=Sarvipää kirjoitti:

        Sairausteollisuus tienaa 20% maailman tuloista. Siksi se ei välitä kuoleeko potilaat vai eikö.

        Tuossa malliesimerkki syöpäteollilsuuden tomista estää halvemmat, toimivat hoidot, jopa kriminellein ja potilaita liukuhihnalla murhaavin toimenpitein, Miten tämä globalismi voi toimia, jossa myös tuomarit kieltävät yhä elossa olevia potilaita tulemaan oikeuden eteen kertomaan, jotka tuomittiin kuolemaan sairausteollisuuden toimesta jo vuosikymmeniä sitten???:

        http://www.youtube.com/watch?v=7TqULQFFYs0

        Tuon videon kohdassa 1.32.00 selviää että ns. peer reviewed -valvontajärjestelmä on yhtä tyhjän kanssa, ja huijaa hyödyntäen kansainvälisiä yhtiöitä ja heidän rahastamismallejaan.


    • Ei oo helppoa

      Mitä ovat ne vaihtoehdot??
      Kapitalistisessa markkinataloudessa elämme, sosialistisen vaihtoehdon onnen olemme läheltä nähneet Venäjän suunnassa.
      Kolmas vaihtoehto ainakin 70-luvun oppikirjoissa oli sekatalous, sellaista kai on nyt Kiinassa, vaikka kommareina itseään pitävät. Eli että olisi yhdistelmä yksityistä ja julkista valtion/kuntien taloustoimintaa. Kuullostaa tietenkin hyvältä ja onhan sen avulla meillekin paljon saatu aikaan valtion yritysten kautta. Mutta se vaatii onnistuakseen taitavaa ja herkkää johtoa. Ei se tavallisilta byrokraateilta onnistu, nimittäin sooloilu kansainvälisillä markkinoilla.

      • MasaE

        Kiina kuitenkin näyttää tämän hetken voittajalta. Heidän oma omituisuutensa on muiden rakentaman pelin pelaaminen omilla säännöillä. Sitä voi kutsua täydelliseksi vapaudeksi hieman sovellettuna. Maailmankaupan on oltava täysin vapaata ja Kiina saa säädellä omien rajojensa sisälle suuntautuvaa kauppaa täysin vapaasti.


      • gfhgjhgkjhkl
        MasaE kirjoitti:

        Kiina kuitenkin näyttää tämän hetken voittajalta. Heidän oma omituisuutensa on muiden rakentaman pelin pelaaminen omilla säännöillä. Sitä voi kutsua täydelliseksi vapaudeksi hieman sovellettuna. Maailmankaupan on oltava täysin vapaata ja Kiina saa säädellä omien rajojensa sisälle suuntautuvaa kauppaa täysin vapaasti.

        Kiina on lainannut valtavasti rahaa romahtavalle USA:lle, ja jää nuolemaan näppejään, kun dollarin arvo putoaa ja kun sitten siirrytään yhteen maailmanvaluuttaan.


    • JKBOPP

      NINKÖ

    • ....................

      Demokraattiset Kiina ja Venäjä eivät harjoita kulttuuri-imperialismia eli globalismia, koska vain voi omistaa monopoleja. Porvarien arvovalta on näet todellisen demokratian vastakohta. Lisenssioikeus Kiinalla ja Venäjällä ei muuta tätä asiaa.

      • ....................

        ...koska vain valtio...


    • 145 äo

      pienyrittäjien sun muun ylimielisen duunarin on turha haikailla voittoa kapitalistisessa markkinataloudessa.
      Pelimerkit on jo jaettu suuryritysten ja hallinon virkamiesten kesken.
      Sama luonnonlaki toimii myös idässä, sillä erotuksella etteivät kiina ja venäjä yritä varastaa muidenkin omaisuutta demokratian salanimellä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1579
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1176
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      55
      1042
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 61
      674
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      651
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      578
    Aihe