Uskovainen jatkaa sukuaan silläkin uhalla, että ..

Usko Jumalaton

.. on erinomaisen suuri todennäköisyys jälkikasvun joutua Helvettiin ja ikuiseen kidutukseen - jo napanuoran katkettua lasta vaivaa "perisynti", jota sitten pestään jumalan verellä ja lihalla?

Miksi?

71

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reykjavik-1972

Hei nimimerkki "Usko Jumalaton"!

Kysyit että miksi uskovaiset jatkavat sukuaan silläkin uhalla että lapset joutuvat helvettiin?

Samalla tavalla voisi kysyä ateisteilta miksi he jatkavat sukua ja hankkivat lapsia maailmaan missä ei ole Jumalaa.

Siunausta!

• "Kysyit että miksi uskovaiset jatkavat sukuaan silläkin uhalla että lapset joutuvat helvettiin?"

Jätit sitten vastaamatta kysymykseen.

"Samalla tavalla voisi kysyä ateisteilta miksi he jatkavat sukua ja hankkivat lapsia maailmaan missä ei ole Jumalaa. "

Koska ei ole uhkaa joutua helvettiin.

• 1213

Minun näkemyksen mukaan rangaistus on lopullinen kuolema, koska elämä on vain vanhurskaille. Ja vaikuttaisi siltä, ettei kuolleet kärsi, koska eivät elä.

Ja minun käsitykseni mukaan Raamattu opettaa, että Jumalan sana on se "liha" joka pelastaa, ja "veri" on henki, mikä tekee eläväksi. Kyse ei ole fyysisestä lihasta ja verestä, koska Jeesus sanoo seuraavasti:

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

• K.R.S.

reykjavik-1972 ja 1213 voisivat nyt väitellä siitä kumpi on oikeampi kristitty. Voitte aloittaa tästä kysymyksestä, ''onko Jeesus Jumala?''. Kun se on selvitetty, voimme miettiä seuraavaa aihetta.

• 1213
        ihan sympaattinen usko Sinulla.

• Skils

Noissa uskomishommissa on tosiaan kovin sympaattista se, että jokaisella voi olla asioista "oma käsitys". Ja raamattu tukee jokaista käsitystä ihan sataprosenttisesti (kunhan sitä tulkitsee oik... eikun siis: kyseinen henkilö lukee suoraan ILMAN TULKITSEMISTA). Jokaisen "oma käsitys" on lisäksi TOTUUS, jota toitotetaan joka ikiselle AINOANA TOTUUTENA.

Yleensä "oman käsityksen" omaava uskovainen vielä tuntee itsensä muita paremmaksi, koska hän on AINOA joka ymmärtää rakkaita ystäviään jeesustakristusta, jumalaapumalaa ja pyhäähenkeäpenkeä OIKEIN. Muut ovat harhaoppisia, ja joutuvat taivaassa takapenkkiin istumaan.

• Skils kirjoitti:

Noissa uskomishommissa on tosiaan kovin sympaattista se, että jokaisella voi olla asioista "oma käsitys". Ja raamattu tukee jokaista käsitystä ihan sataprosenttisesti (kunhan sitä tulkitsee oik... eikun siis: kyseinen henkilö lukee suoraan ILMAN TULKITSEMISTA). Jokaisen "oma käsitys" on lisäksi TOTUUS, jota toitotetaan joka ikiselle AINOANA TOTUUTENA.

Yleensä "oman käsityksen" omaava uskovainen vielä tuntee itsensä muita paremmaksi, koska hän on AINOA joka ymmärtää rakkaita ystäviään jeesustakristusta, jumalaapumalaa ja pyhäähenkeäpenkeä OIKEIN. Muut ovat harhaoppisia, ja joutuvat taivaassa takapenkkiin istumaan.

Näinhän se menee, että jos ihmisen pää ei kestä kavereidensa hel'vettituomiota, niin sitten hel'vettiä ei ole. Kristinusko on kuin se seisova pöytä,josta voi valita mieleisensä herkut ja jättää kitkerämmät palat ottamatta. Muutenhan olisi 1 totuus eikä tuhatta tulkintaa.

• Usko vain jumalaton

Perisynti on synti, joka periytyy. Se tarkoittaa, että jokainen ihminen on jo syntyessään syntinen ja erossa Jumalasta, sillä synti erottaa ihmisen hänestä.

Paholainen, joka vastustaa Jumalaa on saanut tämän vinoutuneen tilanteen aikaan. Alunperinhän Jumala loi ihmisen elämään yhteydessän. Paholainen houkutteli ihmisen tottelemattomuuteen Jumalaa vastaan, ja onnistui siinä.
      Paholainen sai ihmisen omaan valtaansa ja joutui näin eroon Jumalasta.

Jumala valmisti ihmiskunnalle pelastuksen lähettämällä Poikansa lunastamaan ihmiset paholaisen vallasta takaisin Jumalalle.
      Paholainen janosi verta, kun ihminen oli langennut sen houkutuksiin.
      Jumalan Poika suostui vapaaehtoisesti kuolemaan ristillä ihmisen syntien sovittamiseksi ja lunastaakseen tämän Jumalan omaisuudeksi.

Kasteessa (joka siis ei ole jumalan veri eikä liha, kuten virheellisesti totesit),
      Jumala itse lahjoittaa Kristuksen lunastustyön jokaiselle ihmiselle henkilökohtaisesti. Kaste on merkki siitä, että sinutkin on lunastettu eli ostettu ja voitettu Kristuksen omaksi. Et kuulu enää paholaiselle, vaan Kristukselle.
      Samalla Jumala on kasteessa liittänyt sinut muiden lunastettujen joukkoon, jotta voisit yhdessä Jumalan kansan kanssa uskomalla Jeesukseen päästä lopulta ikuiseen elämään.

Helvettiin ei siis tarvitse joutua, koska olemme Kristuksen omia, hänen voittamiaan ja koska uskomme häneen ja turvaudumme hänen ristinkuolemaansa ja kasteen armoon.

Kristus on lunastanut sinutkin paholaisen vallasta ja kuulut hänelle.
      Paholainen on kuitenkin houkutellut monia lunastettuja ja kastettuja uudestaan orjuuteensa. Hän ei nimittäin helposti luovu yhdestäkään, vaan pyrkii saamaan muka hänelle kuuluvan omaisuutensa takaisin.

Siksi monet kulkevat helvettiä kohti. Siksi seurakunta julistaa sanomaa Kristuksesta ja kehottaa ihmisiä parannukseen. Muuta mielesi ja tee täyskäännös ja anna Kristuksen ohjata elämääsi. Ne, jotka kulkevat hänen kanssaan, pääsevät varmasti ikuiseen elämään.

Siksi ei kannata odotella, vaan on syytä suostua Kristuksen pelastettavaksi niin pian kuin mahdollista. Vain hän voi saada ihmisen vapaaksi paholaisen otteesta ja orjuudesta.

Taistelua käydään jokaisesta sielusta. Kysymys on kirjaimellisesti elämästä ja kuolemasta. Raamatussa luvataan kuitenkin, että jokainen joka huutaa avukseen Jeesuksen nimeä saa lopulta ikuisen elämän.

Aikojen lopulla paholainen saa vihdoin palkkansa ja heitetään helvettiin joukkoinensa. Toivon, että sinä et olisi silloin hänen joukoissaan, vaan sanoutuisit jo nyt irti paholaisesta, antaisit Kristuksen lahjoittaa sydämen uskon, ja taistelisit pahaa vastaan Kristuksen puolella, toisten uskovien kanssa.

• "Usko vain jumalaton
        16.12.2012 13:15"

Jätit sitten vastaamatta kysymykseen ja ryhdyit saarnaamaan. Kummasti kaltaisesi aina jaksaa kertoa uskosta, mutta sitten kun siitä kysyy, niin vastausta ei tule vaan pelkän dogman hokemista.

• Usko vain jumalaton
        kirjoitti
        >>>Perisynti on synti, joka periytyy. Se tarkoittaa, että jokainen ihminen on jo syntyessään syntinen ja erossa Jumalasta, sillä synti erottaa ihmisen hänestä.

• Hankala juttu

"Perisynti on synti, joka periytyy. Se tarkoittaa, että jokainen ihminen on jo syntyessään syntinen ja erossa Jumalasta, sillä synti erottaa ihmisen hänestä."

Eipä sitä tuolta pohjalta kyllä uskaltaisi jälkeläisiä matkaan laittaa. Millähän konstin se uskovilta onnistuu. Liekö syynä se maan täyttämiskäsky?

Mahtaa olla ristiriitaista kun toisaalta on käsky lisääntyä ja toisaalta tieto että ikuiseen kidutukseen menijöitä niistä todennäköisimmin tulee!

• Usko Jumalaton

Raamatussa ei ole käsitettä perisynti.
      Ei sikiö, vauva tai pieni lapsi ole syntinen.
      Jeesus nimenomaan sanoi,
      että meidän tulee palautua sellaisiksi kuin lapset ovat,
      jotta pääsisimme taivasten valtakuntaan.

Jeesus sanoi myös, että juuri heidän, siis lasten, on taivasten valtakunta.

• K.R.S.

Eivätkö kaikki ole syntisiä? Minkä ikäisenä synti iskee?
        Asiasta toiseen, onko Jeesus Jumala?

• K.R.S. kirjoitti:

Eivätkö kaikki ole syntisiä? Minkä ikäisenä synti iskee?
        Asiasta toiseen, onko Jeesus Jumala?

Jeesus on Jumala. Hän tuli ihmiseksi,
        ja otti päälleen koko maailman kaikki synnit.
        Hän vei ne ristille, ja kärsi niistä aiheutuvan rangaistuksen.
        Tämän lisäksi Hänet tehtiin synniksi.
        Koko maailman synti iskettiin Häneen.
        Ja sitten Hän kuoli. Ja Raamatttu sanoo,
        että Hän kertakaikkiaan kuoli synnille.

Eli kukaan ei primäärisesti joudu kadotukseen synnin takia.
        Vaan sen tähden, että rakastaa pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.

Joh 3

19. Mutta tämä on tuomio, että Valkeus on tullut maailmaan,
        ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta;
        sillä heidän tekonsa olivat pahat.

• K.R.S.
        kalamos kirjoitti:

Jeesus on Jumala. Hän tuli ihmiseksi,
        ja otti päälleen koko maailman kaikki synnit.
        Hän vei ne ristille, ja kärsi niistä aiheutuvan rangaistuksen.
        Tämän lisäksi Hänet tehtiin synniksi.
        Koko maailman synti iskettiin Häneen.
        Ja sitten Hän kuoli. Ja Raamatttu sanoo,
        että Hän kertakaikkiaan kuoli synnille.

Eli kukaan ei primäärisesti joudu kadotukseen synnin takia.
        Vaan sen tähden, että rakastaa pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.

Joh 3

19. Mutta tämä on tuomio, että Valkeus on tullut maailmaan,
        ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta;
        sillä heidän tekonsa olivat pahat.

''Jeesus on Jumala.''
        Selvä.

Synti-osio ei oikein auennut minulle. Ovatko kaikki syntisiä? Tuleeko ihminen syntiseksi, siinä vaiheessa kun alkaa erottamaan oikean väärästä, vai onko se jokin muu syy/ajankohta?

• K.R.S. kirjoitti:

''Jeesus on Jumala.''
        Selvä.

Synti-osio ei oikein auennut minulle. Ovatko kaikki syntisiä? Tuleeko ihminen syntiseksi, siinä vaiheessa kun alkaa erottamaan oikean väärästä, vai onko se jokin muu syy/ajankohta?

Yritin vastauksellani osoittaa, että
        tuo sinun pohdintasi ei ole mitenkään tarpeellista,
        koska Jeesus otti päälleen kaikki synnit.
        Jos nyt jonkun tulkinnan mukaan on perisynti,
        niin sekin on Golgatan ristillä käsitelty pois.
        Synnistä aiheutuva rangaistus ja itse synti on eliminoitu.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10843147

Valinnan pimeyden ja Valkeuden välillä me kuitenkin teemme.
        Ja sen valinnan mukaan määräytyy ikuisuuskohtalomme.

• 4erfgb
        kalamos kirjoitti:

Oletko itse tuon "valkeuden" puolella? Oletko varma? Mistä tiedät sen?

• 4erfgb kirjoitti:

Oletko itse tuon "valkeuden" puolella? Oletko varma? Mistä tiedät sen?

Minä tunnen Hänet, johon uskon.
        Kysymyksessä on siis suhde,
        jossa Hän tuntee minut, ja minä Hänet.

Jeesus sanoi:
        "Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän." (Matt 10:14)

• 24werfd
        kalamos kirjoitti:

Jeesus sanoi:

Tämä voi olla sinulle yllätys, mutta tuollainen mitääntarkoittamaton vanhakantainen kaanaankielinen kökköliturgia ei toimi.

• A.L.Kuseura
        kalamos kirjoitti:

Jeesus sanoi:

Pitää ihan kysyä Kalamosilta,että pelastuuko hänen uskossaan,ellei symbolisesti nauti uhriksi tapetun ihmisjumalan verta ja lihaa?
        Tällainen uhrihan kirjoitusten mukaan annettiin ja sen mukainen riitti suoritetaan säännöllisesti palvontamenojen yhteydessä.

• 24werfd kirjoitti:

Tämä voi olla sinulle yllätys, mutta tuollainen mitääntarkoittamaton vanhakantainen kaanaankielinen kökköliturgia ei toimi.

No, sitten ei taida auttaa sekään,
        jos kerron, että Hän kutsui minua luokseen,
        ja lopulta minä tulin Hänen tykönsä.
        Siitä alkoi suhde, josta Hän edelleen tuossa luvussa sanoo:
        "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni,
        ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku,
        eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

• reykjavik-1972
        A.L.Kuseura kirjoitti:

Pitää ihan kysyä Kalamosilta,että pelastuuko hänen uskossaan,ellei symbolisesti nauti uhriksi tapetun ihmisjumalan verta ja lihaa?
        Tällainen uhrihan kirjoitusten mukaan annettiin ja sen mukainen riitti suoritetaan säännöllisesti palvontamenojen yhteydessä.

Hei A.L.kuseura!

En ole Kalamos mutta uskovaisena voin vastata tuohon kysymykseen. Ehtoollista syömällä ei pääse taivaaseen. taivaaseen ei pääse syömällä ja juomalla vaan uskomalla Jeesukseen.

Liiallinen ehtoollisen painottaminen voi paremminkin haitata uskovaisuutta aiheuttaen omavanhurskautta.

Vain usko Jeesukseen pelastaa!

• A.L.Kuseura kirjoitti:

Minä olen pelastettu. Yksin armosta. Ei tekojen kautta.

"Sillä armosta te olette pelastetut
        uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

Ei ryöväri ristillä ehtinyt kasteelle eikä ehtoolliselle.
        Mutta oli jo samana iltana Jeesuksen kanssa Jumalan Paratiisissa.

Mutta kyllä minut on uskoontultuani kastettu Jeesukseen Kristukseen
        ja olen monesti osallistunut ehtoollisen viettoon.
        Eli minut on oksastettu Häneen,
        ja Hänessä oleva Elämä virtaa siten myös minussa.

Eedenin Paratiisissa tuo Hänessä oleva Elämä
        oli ihmislapsille tarjolla Elämän puun hedelmän lihassa ja veressä.
        Mutta kun synti tuli väliin, niin tarvittiin myös sovitus.
        Ja siksi meidän pitää syödä Golgatalle pystytetystä Elämän puusta.
        Ja tämä tapahtuu ehtoollisviihin ja -leivän muodossa.

• puhalluslamppu
        kalamos kirjoitti:

Minä olen pelastettu. Yksin armosta. Ei tekojen kautta.

"Sillä armosta te olette pelastetut
        uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

Ei ryöväri ristillä ehtinyt kasteelle eikä ehtoolliselle.
        Mutta oli jo samana iltana Jeesuksen kanssa Jumalan Paratiisissa.

Mutta kyllä minut on uskoontultuani kastettu Jeesukseen Kristukseen
        ja olen monesti osallistunut ehtoollisen viettoon.
        Eli minut on oksastettu Häneen,
        ja Hänessä oleva Elämä virtaa siten myös minussa.

Eedenin Paratiisissa tuo Hänessä oleva Elämä
        oli ihmislapsille tarjolla Elämän puun hedelmän lihassa ja veressä.
        Mutta kun synti tuli väliin, niin tarvittiin myös sovitus.
        Ja siksi meidän pitää syödä Golgatalle pystytetystä Elämän puusta.
        Ja tämä tapahtuu ehtoollisviihin ja -leivän muodossa.

Kalamos: "Ja tämä tapahtuu ehtoollisviihin ja -leivän muodossa"

Kävisikö täällä pohjolassa ylläolevan sijaan jälkiuunileipä ja vähärasvainen piimä ?

Luulen että Pekka Puska kannattaisi alkoholitonta vaihtoehtoa.

• Kalamos
        sama kysymys Sinulle, kuin jo edellä nimimerkille "Usko vain jumalaton"
        Millä hetkellä ihminen siis on syntinen? Kas kun hedelmöittyneistä munasoluista (eli ihmisistä; uskovaisnäkökulma) 2/3 Ei kiinnity kohtuun eli menee kesken. Näin laskien 200 miljardia pääsee taivaaseen, koska eivät ole ehtineet syntiä tekemään. Vain pieni rippunen elää synnittömän elämän ja saattaa heidän lisäkseen päästä taivaaseen.
        Tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Olisin itse ollut mielummin keskenmeno, abortoitu tai vauvana kuollut, kuin aikuinen ateisti ja ikuisessa kärsimyksessä.

• 1000sanaa1totuus

Jos sikiöt ovat synnittömiä ja joutuvat automaattisesti Taivaaseen, niin miksi uskovat ovat niin abortinvastaisia? Eikö abortti vain siirrä omia lapsia Taivaaseen, jossa vanhemmat voivat sitten tavata heidät? Sama koskaa vauvoja ja pieniä lapsia - eikö uskovien kannata tappaa nämä, jotta he eivät vahingossakaan joudu Helvettiin.

• puhalluslamppu kirjoitti:

Kalamos: "Ja tämä tapahtuu ehtoollisviihin ja -leivän muodossa"

Kävisikö täällä pohjolassa ylläolevan sijaan jälkiuunileipä ja vähärasvainen piimä ?

Luulen että Pekka Puska kannattaisi alkoholitonta vaihtoehtoa.

Oleellista on, että ihminen tekee sen "Hänen muistoksensa".

Leivän pitää olla happamaton.
        Tämä tarkoittaa sitä, että Hän oli synnitön.
        Mutta ehtoollisen vietto sinänsä ei ketään pelasta.
        Me saamme lahjaksi iankaikkisen elämän
        tulemalla Jeesuksen tykö. Hän sanoi:
        "Jos jonkun on jano, tulkoon Minun luokseni ja juokoon.
        Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan,
        hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."
        Tämän hän sanoi Hengestä,
        jonka Häneen uskovat tulisivat saamaan.

• ikiateisti kirjoitti:

Kalamos
        sama kysymys Sinulle, kuin jo edellä nimimerkille "Usko vain jumalaton"
        Millä hetkellä ihminen siis on syntinen? Kas kun hedelmöittyneistä munasoluista (eli ihmisistä; uskovaisnäkökulma) 2/3 Ei kiinnity kohtuun eli menee kesken. Näin laskien 200 miljardia pääsee taivaaseen, koska eivät ole ehtineet syntiä tekemään. Vain pieni rippunen elää synnittömän elämän ja saattaa heidän lisäkseen päästä taivaaseen.
        Tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Olisin itse ollut mielummin keskenmeno, abortoitu tai vauvana kuollut, kuin aikuinen ateisti ja ikuisessa kärsimyksessä.

"kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        mutta saavat lahjaksi vanhurskauden
        Hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
        joka on Kristuksessa Jeesuksessa"

Room 3:23-24

• ---
        kalamos kirjoitti:

Oleellista on, että ihminen tekee sen "Hänen muistoksensa".

Leivän pitää olla happamaton.
        Tämä tarkoittaa sitä, että Hän oli synnitön.
        Mutta ehtoollisen vietto sinänsä ei ketään pelasta.
        Me saamme lahjaksi iankaikkisen elämän
        tulemalla Jeesuksen tykö. Hän sanoi:
        "Jos jonkun on jano, tulkoon Minun luokseni ja juokoon.
        Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan,
        hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."
        Tämän hän sanoi Hengestä,
        jonka Häneen uskovat tulisivat saamaan.

Päällimmäinen (ja ainoa) mielikuva sinusta kirjoitustesi perusteella on monotonisesti uskontonsa mantroja toistava kliininen, tunteeton ja mustavalkoinen, vain yhtä tehtävää varten suunniteltu ja sitä robottimaisesti ympäristönsä reaktoista tai niiden puutteesta huolimatta toteuttava epäinhimillinen uskontokone.

• Hmmm?
        1000sanaa1totuus kirjoitti:

Jos sikiöt ovat synnittömiä ja joutuvat automaattisesti Taivaaseen, niin miksi uskovat ovat niin abortinvastaisia? Eikö abortti vain siirrä omia lapsia Taivaaseen, jossa vanhemmat voivat sitten tavata heidät? Sama koskaa vauvoja ja pieniä lapsia - eikö uskovien kannata tappaa nämä, jotta he eivät vahingossakaan joudu Helvettiin.

"Jos sikiöt ovat synnittömiä ja joutuvat automaattisesti Taivaaseen, niin miksi uskovat ovat niin abortinvastaisia?"

Ja jos noin on, niin missä vaiheessa se synti ihmisen alkuun oikein laitetaan? Liekö juuri tuo aiemmin mainittu napanuoran katkeamishetki?

• K.R.S.
        kalamos kirjoitti:

''Yritin vastauksellani osoittaa, että
        tuo sinun pohdintasi ei ole mitenkään tarpeellista,''
        En minä sitä syntiä pohdiskele, enemmänkin kiinnostavat eri lahkojen/uskovien erilaiset tulkinnat asian tiimoilta.

• K.R.S. kirjoitti:

''Yritin vastauksellani osoittaa, että
        tuo sinun pohdintasi ei ole mitenkään tarpeellista,''
        En minä sitä syntiä pohdiskele, enemmänkin kiinnostavat eri lahkojen/uskovien erilaiset tulkinnat asian tiimoilta.

>> Synti-osio ei oikein auennut minulle. Ovatko kaikki syntisiä?
        Tuleeko ihminen syntiseksi,
        siinä vaiheessa kun alkaa erottamaan oikean väärästä,
        vai onko se jokin muu syy/ajankohta?

• K.R.S.
        kalamos kirjoitti:

>> Synti-osio ei oikein auennut minulle. Ovatko kaikki syntisiä?
        Tuleeko ihminen syntiseksi,
        siinä vaiheessa kun alkaa erottamaan oikean väärästä,
        vai onko se jokin muu syy/ajankohta?

''Useimmat uskovat kaivavat Raamatusta tässä yhteydessä
        esiin jakeen Room 5:12.
        Jotkut löytävät siitä perisynnin aineksia. Minä en.''
        Tulkintakysymys, niin kuin kaikki raamatussa.

''Siis miten synti tuli maailmaan.
        Siten että Aadam söi kielletyn hedelmän.
        Eli kuolema tuli minun osakseni, kun tein syntiä. ''
        Kuolema on osa elämää, ei siihen syntiä tarvita.

''Hyvät uutiset olenkin jo kertonut vähän ylempänä.''
        Tuokin on tulkintakysymys.

• K.R.S. kirjoitti:

''Useimmat uskovat kaivavat Raamatusta tässä yhteydessä
        esiin jakeen Room 5:12.
        Jotkut löytävät siitä perisynnin aineksia. Minä en.''
        Tulkintakysymys, niin kuin kaikki raamatussa.

''Siis miten synti tuli maailmaan.
        Siten että Aadam söi kielletyn hedelmän.
        Eli kuolema tuli minun osakseni, kun tein syntiä. ''
        Kuolema on osa elämää, ei siihen syntiä tarvita.

''Hyvät uutiset olenkin jo kertonut vähän ylempänä.''
        Tuokin on tulkintakysymys.

Kun ihminen syö synnin hedelmän, ihmisestä tulee kuollut sielu.
        Hyvä uutinen on se, että me synteihimme kuolleet,
        saamme syntyä uudesti ylhäältä/hengestä.
        Ja silloin meidät siirretään kuolemasta Elämään.

Eli maan päällä tallustelee eläviä ja kuolleita.
        Ja nyt en tietenkään puhu ruumiillisesti kuolleista.
        He eivät tallustele maan päällä.

• ...
        kalamos kirjoitti:

No, sitten ei taida auttaa sekään,
        jos kerron, että Hän kutsui minua luokseen,
        ja lopulta minä tulin Hänen tykönsä.
        Siitä alkoi suhde, josta Hän edelleen tuossa luvussa sanoo:
        "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni,
        ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku,
        eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

Löysit siis Yazılıkayan 12-jumalaa?

onnea vaan.

• ....
        kalamos kirjoitti:

Kun ihminen syö synnin hedelmän, ihmisestä tulee kuollut sielu.
        Hyvä uutinen on se, että me synteihimme kuolleet,
        saamme syntyä uudesti ylhäältä/hengestä.
        Ja silloin meidät siirretään kuolemasta Elämään.

Eli maan päällä tallustelee eläviä ja kuolleita.
        Ja nyt en tietenkään puhu ruumiillisesti kuolleista.
        He eivät tallustele maan päällä.

"Kun ihminen syö synnin hedelmän, ihmisestä tulee kuollut sielu."

Mutta teidän hihhuleiden mukaan ihminen on syntyessään jo perisynnin peittämä.

Eli te kaikki kristityt olette kuolleita sieluja.

• ... kirjoitti:

Löysit siis Yazılıkayan 12-jumalaa?

onnea vaan.

Ei vaan minä löysin Jeesuksen.
        Tai oikeammin Hän löysi minut.

• ...
        kalamos kirjoitti:

Ei vaan minä löysin Jeesuksen.
        Tai oikeammin Hän löysi minut.

Jatka sitten epäjumaliesi palvontaa ja kärsi siitä seuraukset.

Yazılıkayan 12 Jumalaa loivat tämän maailma ja sinä epäkiitollisuudessa palvot väärää jumalaa joka keksittiin vasta 12 000vuotta myöhemmin.

Omapa on mokasi.

• sfsfefssef
        reykjavik-1972 kirjoitti:

Hei A.L.kuseura!

En ole Kalamos mutta uskovaisena voin vastata tuohon kysymykseen. Ehtoollista syömällä ei pääse taivaaseen. taivaaseen ei pääse syömällä ja juomalla vaan uskomalla Jeesukseen.

Liiallinen ehtoollisen painottaminen voi paremminkin haitata uskovaisuutta aiheuttaen omavanhurskautta.

Vain usko Jeesukseen pelastaa!

Vain usko Yazılıkayan 12 Jumalaa pelastaa.

Yazılıkayan 12 Jumalaa on ensimmäiset ja oikeat Jumalat.

Sinä palvot epäjumalaa ja saat siitä rangaistuksen.

• Ristin ritari
        --- kirjoitti:

Päällimmäinen (ja ainoa) mielikuva sinusta kirjoitustesi perusteella on monotonisesti uskontonsa mantroja toistava kliininen, tunteeton ja mustavalkoinen, vain yhtä tehtävää varten suunniteltu ja sitä robottimaisesti ympäristönsä reaktoista tai niiden puutteesta huolimatta toteuttava epäinhimillinen uskontokone.

Kalamoksella ja Reyjkjaviikilla ei ole tunteita eikä sielua.

He ovat syntyneet perisynnin kanssa ja se tappaa sielun joten he ovat sieluttomia epäjumalarobotteja.

Heidän ainoa tehtävänsä on loata aidon Jumalan maineen.

• Ristin ritari.
        .... kirjoitti:

No Kalamos ja Reykjavik ovat kummatkin epäjumalan palvojia ja lahkolaisia.

• Ristin ritari
        Hmmm? kirjoitti:

"Jos sikiöt ovat synnittömiä ja joutuvat automaattisesti Taivaaseen, niin miksi uskovat ovat niin abortinvastaisia?"

Ja jos noin on, niin missä vaiheessa se synti ihmisen alkuun oikein laitetaan? Liekö juuri tuo aiemmin mainittu napanuoran katkeamishetki?

Perisyntihän on perinnöllinen tekijä joten pikkulapset joutuvat helvettii.n!

• .... kirjoitti:

Minä en löydä Raamatusta käsitettä perisynti.
        Vaan ymmärrän niin kuin edellä kirjoitin.

Mutta joka tapauksessa me olimme kuolleita
        ennenkuin synnyimme uudesti.

• Ristin ritari kirjoitti:

Perisyntihän on perinnöllinen tekijä joten pikkulapset joutuvat helvettii.n!

Ei sikiö, vauva tai pieni lapsi ole syntinen.
        Jeesus nimenomaan sanoi,
        että meidän tulee palautua sellaisiksi kuin lapset ovat,
        jotta pääsisimme taivasten valtakuntaan.

Jeesus sanoi myös, että juuri heidän, siis lasten, on taivasten valtakunta.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11124157/#comment-58888173

• Usko jumalaton

Vaikuttaa nyt siltä, että kysmystäni EI ymmärretty - joten toistetaan:

Ajatteleeko uskovainen sitä 'totuutta', että siittämänsä jälkikasvu joutuu helvetin tuleen IKUSESTI kidutettavaksi ja jättää käyttämättä gummia lihaniloissa - olisi palvelus sekin yhteiskunnalle kun on monasti mielenvikaisuuskin perinnöllistä?

Mikis uskovainen siittää lapsia maailmaan - siksikö, että seisoo - järkikin?

• Raamatussa on tällainen lupaus:
      "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut,
      sinä ja sinun perhekuntasi." Ap.t 16:31

• 24retfg

Selvennäpä hiukan... Koko perhe siis pelastuu jos yksikin uskoo? Ketä kuuluu perhekuntaan?

• 24retfg kirjoitti:

Selvennäpä hiukan... Koko perhe siis pelastuu jos yksikin uskoo? Ketä kuuluu perhekuntaan?

Teksti jatkuu näin:
        "Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle
        ja kaikille, jotka olivat hänen kodissaan.
        Hän otti heidät mukaansa samalla yön tunnilla
        ja pesi heidän haavansa,
        ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin heti.
        Sitten hän vei heidät kotiinsa,
        tarjosi heille aterian ja riemuitsi siitä,
        että hän oli koko perheensä kanssa tullut Jumalaan uskovaksi."

Syntyi siis ketjureaktio. Vanginvartija otti Jeesuken vastaan.
        Ja sen seurauksena perheen muutkin jäsenet tekivät niin.

• 234rtg
        kalamos kirjoitti:

Teksti jatkuu näin:
        "Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle
        ja kaikille, jotka olivat hänen kodissaan.
        Hän otti heidät mukaansa samalla yön tunnilla
        ja pesi heidän haavansa,
        ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin heti.
        Sitten hän vei heidät kotiinsa,
        tarjosi heille aterian ja riemuitsi siitä,
        että hän oli koko perheensä kanssa tullut Jumalaan uskovaksi."

Syntyi siis ketjureaktio. Vanginvartija otti Jeesuken vastaan.
        Ja sen seurauksena perheen muutkin jäsenet tekivät niin.

Voisitko vastata yhteenkään kysymykseen ihan selkeäsanaisesti ja ilman raamatunlainauksia? Riittääkö se, että yksi perheenjäsen uskoo vai onko pelastuakseen kaikkien perheenjäsenten uskottava samalla tavalla?

• 234rtg kirjoitti:

Voisitko vastata yhteenkään kysymykseen ihan selkeäsanaisesti ja ilman raamatunlainauksia? Riittääkö se, että yksi perheenjäsen uskoo vai onko pelastuakseen kaikkien perheenjäsenten uskottava samalla tavalla?

Jokainen ottaa henkilökohtaisesti Jeesuksen vastaan.

• w4erdfg
        kalamos kirjoitti:

Jokainen ottaa henkilökohtaisesti Jeesuksen vastaan.

Eli ne perheenjäsenet, jotka eivät ota, joutuvat helevettiin?

• w4erdfg kirjoitti:

Ilmeisesti näin.

• w4erdfg kirjoitti:

Nyt sinä unohdit tuon aiemman Jumalan Sanan lupauksen.

Eli kun tuo vanginvartija otti Jeesuksen vastaan
        ja tuli näin Jeesukseen uskovaksi,
        niin siitä seurasi, että myös kaikki hänen perheestään uskoivat Sanan,
        ja tulivat Jeesukseen uskoviksi.

• 23rwedf
        kalamos kirjoitti:

Nyt sinä unohdit tuon aiemman Jumalan Sanan lupauksen.

Eli kun tuo vanginvartija otti Jeesuksen vastaan
        ja tuli näin Jeesukseen uskovaksi,
        niin siitä seurasi, että myös kaikki hänen perheestään uskoivat Sanan,
        ja tulivat Jeesukseen uskoviksi.

Koetahan nyt päättää. Riittääkö se, että yksi suvusta/perheestä uskoo oikein, pelastamaan koko suvun/perheen, nekin jotka eivät usko, vai ei? Sano ihan selvästi, ihan ilman vanginvartijoita ja raamatunlauseita. Jos sinulla on lapsi, josta tulee ateisti lopuksi elämäänsä, miten hänen mielestäsi käy?

• 23rwedf kirjoitti:

Koetahan nyt päättää. Riittääkö se, että yksi suvusta/perheestä uskoo oikein, pelastamaan koko suvun/perheen, nekin jotka eivät usko, vai ei? Sano ihan selvästi, ihan ilman vanginvartijoita ja raamatunlauseita. Jos sinulla on lapsi, josta tulee ateisti lopuksi elämäänsä, miten hänen mielestäsi käy?

Kun tuo mies tuli uskoon,
        niin siitä seurasi hänelle annetun lupauksen mukaan,
        että myös hänen perheensä jäsenet tulivat uskoon.

• 234re
        kalamos kirjoitti:

Kun tuo mies tuli uskoon,
        niin siitä seurasi hänelle annetun lupauksen mukaan,
        että myös hänen perheensä jäsenet tulivat uskoon.

Eikö siis ole mahdollista, että miehen (miksei muuten naisen?) uskoontultua joku hänen perheenjäsenistään ei tekisikään samoin?

• 234re kirjoitti:

Eikö siis ole mahdollista, että miehen (miksei muuten naisen?) uskoontultua joku hänen perheenjäsenistään ei tekisikään samoin?

On se varmasti mahdollista.
        Mutta ne isät ja äidit,
        jotka tuohon lupaukseen ovat tarttuneet,
        ja ovat kyynelin ja polvillaan rukoilleet
        lastensa ja lastensa lasten jne puolesta,
        ovat saaneet myös vastauksen. Monesti tosin on niin,
        että vasta esimerkiksi isoäidin jo kuoltua,
        häne rukouksensa saavat näkyvän vastauksen.

• 234rtg
        kalamos kirjoitti:

Mutta ne isät ja äidit,

Eikö sinulla todellakaan ole omaa mielipidettä asiasta vai etkö uskalla sitä ajatella? Et taida ymmärtää, että tuo läpinäkyvä kiemurtelusi asian ympärillä kertoo paljon enemmän kuin luulet. Toivottavasti jumalasi tekee sinusta muistottoman ja tunteettoman uskontorobotin, koska ikuisuus tietäen että osa sukulaisistasi ja ystävistäsi paistuvat helevetissä ikuisesti voi olla perin vittumaista taivaassa viihtymisen kannalta.

• Julkijumalaton
        kalamos kirjoitti:

Mutta ne isät ja äidit,

Isoisäni vanhemmat rukoilivat usein ja hartaasti isäni uskoontulon puolesta. Joskus perhejuhlien yhteydessä sukulaiset rukoilivat joukolla Jumalaa, että Jumala lahjoittaisi suvun ainoalle (jostain syystä hänet hyväksyttiin joukkoon, muut uskonnottomat oli ''poistettu'' suvusta) eksyneelle uskon takaisin. Isä ei koskaan saanut uskoa lahjaksi. Isäni sukupolvi olikin suvun viimeinen, jossa enemmistö oli uskossa.

• Mikäli uskovainen pitää totena noita pronssikautisia tarustoja ainoa järkevä liike olisi tietenkin jättää lisääntymättä. Pelkkä japsen syntyminen tuo jälkeläiselle valtavan riskin joutua ikuisesti kidutettavaksi. Jos pitää noita uskonnollisia taruja totena lapsen tekeminen osoittaa suurta piittaamattomuutta lapsen tulevasta hyvinvoinnista.

• Jumalan usko

" Usko Jumalaton
      16.12.2012 12:38
      3
      .. on erinomaisen suuri todennäköisyys jälkikasvun joutua Helvettiin ja ikuiseen kidutukseen - jo napanuoran katkettua lasta vaivaa "perisynti", jota sitten pestään jumalan verellä ja lihalla? "

-eipä olekaan.

Uskovan lapset ovat etuoikeutettuja kuulemaan evankeliumin ja ovat koko ajan rukouksen alla vanhempiensa taholta ja uskonystävien myöskin.

Rukouksen lapset ei joudu hukkaan.

Eka huti kuti sulta

Perisynti on erään tunnetun lahkon keksintö, sitä ei Raamattu tunne, joten toinen huti kuti sulta.

Jumalan verellä ja lihalla ei pestä pois syntiä. Kolmas huti kuti sulta

Synnit saamme anteeksi uskoessamme Jeesukseen. Jeesus antoi itsensä kuolemaan edestämme.

Miten sinä noitten huti kutien kanssa oikein elämästäsi selviät?

• K.R.S.

''Uskovan lapset ovat etuoikeutettuja kuulemaan evankeliumin ja ovat koko ajan rukouksen alla vanhempiensa taholta ja uskonystävien myöskin.

Rukouksen lapset ei joudu hukkaan.''
        Rukoukset eivät toimi.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11124157#comment-58910895-view

''Perisynti on erään tunnetun lahkon keksintö, sitä ei Raamattu tunne, joten toinen huti kuti sulta.''
        Tuostakin kristityt ovat montaa mieltä. Mistä tiedät, että sinun lahkosi tulkinta asiassa on oikeammassa kuin sen ''erään tunnetun'' lahkon tulkinta?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Perisynti

''Jumalan verellä ja lihalla ei pestä pois syntiä.''
        Liha-osiota en löytänyt, mutta veri-pesu on käytössä ainakin joidenkin kristittyjen keskuudessa. Mistä tiedät, että sinun lahkosi tulkinta asiassa on oikeammassa kuin veri-pesu lahkon tulkinta?

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Raamatunopetusvesikasteesta11.html

• "Uskovan lapset ovat etuoikeutettuja kuulemaan evankeliumin ja ovat koko ajan rukouksen alla vanhempiensa taholta ja uskonystävien myöskin.

Eka huti kuti sulta"

Eli kun vangempani ovat rukoilleet poulestani, en joudu hukkaan vaikka olenkin ateisti. Noinko se sinun lahkossasi menee?

• Jumalaan usko
        ertert kirjoitti:

"Uskovan lapset ovat etuoikeutettuja kuulemaan evankeliumin ja ovat koko ajan rukouksen alla vanhempiensa taholta ja uskonystävien myöskin.

Eka huti kuti sulta"

Eli kun vangempani ovat rukoilleet poulestani, en joudu hukkaan vaikka olenkin ateisti. Noinko se sinun lahkossasi menee?

" Eli kun vangempani ovat rukoilleet poulestani, en joudu hukkaan vaikka olenkin ateisti. Noinko se sinun lahkossasi menee?

Jep. Tämä tuntuu olevan aika tyypillinen ongelma Kristittyjen parissa. Siksi olisikin kiva tietää kuka tai ketkä niitä oikeita Kristittyjä nyt sitten ovat. "

Jos he ovat Jeesukseen uskovia ja tunnustavat uskonsa ja elävät Jumalan rakkauden valtaamina, noudattavat siis rakkauden kaksoiskäskyä, he ovat kristittyjä. Minä uskon sinua, kun sanot, että ovat rukoilleet ja se on hieno homma.

Jumalan tahdon mukainen rukous kuullaan aina ja pelastusrukous on Jumalan tahdon mukainen, sinä olet niitten kohteena, tuntuipa nyt sinusta miltä hyvänsä. Ateistikin kääntyy jossain vaiheessa Jumalan puuttuessa elämään. Jos niin ei kävisi, Jumalan Sana sortuisi maahan. Olen nähnyt ateistin kääntyvän, kun hänenn puolestaan vuosia rukoilimme, vaikka inhimillisesti rukous näytti menevän tuulen mukana.

• Jumalaan usko kirjoitti:

" Eli kun vangempani ovat rukoilleet poulestani, en joudu hukkaan vaikka olenkin ateisti. Noinko se sinun lahkossasi menee?

Jep. Tämä tuntuu olevan aika tyypillinen ongelma Kristittyjen parissa. Siksi olisikin kiva tietää kuka tai ketkä niitä oikeita Kristittyjä nyt sitten ovat. "

Jos he ovat Jeesukseen uskovia ja tunnustavat uskonsa ja elävät Jumalan rakkauden valtaamina, noudattavat siis rakkauden kaksoiskäskyä, he ovat kristittyjä. Minä uskon sinua, kun sanot, että ovat rukoilleet ja se on hieno homma.

Jumalan tahdon mukainen rukous kuullaan aina ja pelastusrukous on Jumalan tahdon mukainen, sinä olet niitten kohteena, tuntuipa nyt sinusta miltä hyvänsä. Ateistikin kääntyy jossain vaiheessa Jumalan puuttuessa elämään. Jos niin ei kävisi, Jumalan Sana sortuisi maahan. Olen nähnyt ateistin kääntyvän, kun hänenn puolestaan vuosia rukoilimme, vaikka inhimillisesti rukous näytti menevän tuulen mukana.

"Jos he ovat Jeesukseen uskovia ja tunnustavat uskonsa ja elävät Jumalan rakkauden valtaamina, noudattavat siis rakkauden kaksoiskäskyä, he ovat kristittyjä. Minä uskon sinua, kun sanot, että ovat rukoilleet ja se on hieno homma."

Kyse oli lähinnä hypoteettisesta skenaariosta.

"Jumalan tahdon mukainen rukous kuullaan aina ja pelastusrukous on Jumalan tahdon mukainen, sinä olet niitten kohteena, tuntuipa nyt sinusta miltä hyvänsä. Ateistikin kääntyy jossain vaiheessa Jumalan puuttuessa elämään. Jos niin ei kävisi, Jumalan Sana sortuisi maahan. Olen nähnyt ateistin kääntyvän, kun hänenn puolestaan vuosia rukoilimme, vaikka inhimillisesti rukous näytti menevän tuulen mukana. "

Jätit sitten vastaamatta siihen oleelliseen asiaan. Jos vanhempani ovat olleet oikeita uskovia ja ovat rukoilleet puolestani ja kuolen ateistina, pelastunko?

Vai onko sinun uskosi asiaan niin sokeaa (ilman mitään todisteita), että uskot automaattisesti, että uskovien lapset rukoilun kautta tulevat aina oikeaan uskoon? Vai onko sittenkin niin, että uskova riskeeraa lapsensa saamalla nitä?

• Jumalaan usko
        ertert kirjoitti:

"Jos he ovat Jeesukseen uskovia ja tunnustavat uskonsa ja elävät Jumalan rakkauden valtaamina, noudattavat siis rakkauden kaksoiskäskyä, he ovat kristittyjä. Minä uskon sinua, kun sanot, että ovat rukoilleet ja se on hieno homma."

Kyse oli lähinnä hypoteettisesta skenaariosta.

"Jumalan tahdon mukainen rukous kuullaan aina ja pelastusrukous on Jumalan tahdon mukainen, sinä olet niitten kohteena, tuntuipa nyt sinusta miltä hyvänsä. Ateistikin kääntyy jossain vaiheessa Jumalan puuttuessa elämään. Jos niin ei kävisi, Jumalan Sana sortuisi maahan. Olen nähnyt ateistin kääntyvän, kun hänenn puolestaan vuosia rukoilimme, vaikka inhimillisesti rukous näytti menevän tuulen mukana. "

Jätit sitten vastaamatta siihen oleelliseen asiaan. Jos vanhempani ovat olleet oikeita uskovia ja ovat rukoilleet puolestani ja kuolen ateistina, pelastunko?

Vai onko sinun uskosi asiaan niin sokeaa (ilman mitään todisteita), että uskot automaattisesti, että uskovien lapset rukoilun kautta tulevat aina oikeaan uskoon? Vai onko sittenkin niin, että uskova riskeeraa lapsensa saamalla nitä?

" Jätit sitten vastaamatta siihen oleelliseen asiaan. Jos vanhempani ovat olleet oikeita uskovia ja ovat rukoilleet puolestani ja kuolen ateistina, pelastunko?

Vai onko sinun uskosi asiaan niin sokeaa (ilman mitään todisteita), että uskot automaattisesti, että uskovien lapset rukoilun kautta tulevat aina oikeaan uskoon? Vai onko sittenkin niin, että uskova riskeeraa lapsensa saamalla nitä? "

- en ole sokea.

Jumalan ajatus on, että ihmisten tulee lisääntyä, se on meihin istutettu.

Kun ateistikin kuulee Jumalan evankeliumin, kuten sinä, sen muistat.

Oli eräs mies, joka eli vieraana Jumalalle ja Jeesukselle, vaikka oli kuullut evankeliumin. Lukemani perusteella käisitin, että ei uskossa, ei sinnepäinkään.

Sairaalassa ollessaan huoneensa alkoi äkkiä hämärtymään ja käytävältä tuli tummia hahmoja, jotka houkuttelivat häntä mukaansa.

Lähti seuraamaan niitä, mutta kohta tuli kaamea pahuuden tuntu ja hän tajusi, että nyt on tapahtumassa jotain, joka hänen täytyy välttää hinnalla millä hyvänsä, suuri pelko valtasi hänet ja olennot vain vetivät häntä yhä syvemmälle pimeään.

Kauhuissaan etsi pakenemismahdollisuutta, mutta turhaan. Jostain nousi ajatuksiin kuulemansa asia Jeesuksesta, joka kuulema pelastaa.

Ei tiennyt, mitä pitäisi tehdä, saadakseen apua. Oli kuullut rukoilemisesta, tietysti, kuin sinäkin. Mutta en osaa mitään rukousta, huomasi sen, kauhu lisääntyi ja epätoivon hetkellä puserssi suustaan nimen; Jeesus.

Samassa olennot hellittivät ja katosivat, hän palasi tähän elämään, oli siis ollut poissa petillä olevastaa ruumiistaan.

Missä on lopullinen ruumiin kuoleman raja, jonka jälkeen ei ole mahdollisuutta palata?

On ilmeistä, että henkemme, siis todellinen minämme viipyy jonkin aikaa tilassa, paikassa, joka ei vielä ole lopullinen.

-suma summarum

Vaikka ateistisen ihmisen sielu erkanee ruumiistaan, on mahdollisuus kuulemansa evankeliumin pohjalta huutaa avukseen Herran Jeesuksen nimeä.

Jos ihminen "eläessään " kuule evankeliumin ja tahtoo "seurata" Jeesusta, hän pääsee jo silloin elämään yltäkylläistä elämää, jossa ei ole mitään kadottavaa.

Vielä
        Room. 10:13

Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

- "pelastuu", sana tulee olla alkutekstin mukaan.. "tulee autuaaksi", eli ylionnelliseksi jo täällä maallisen elämänsä aikana ja sen jälkeen.

Sinullakin siis on mahdollisuus, muista se, kun erään kerran heräät todellisuuteen, vaikka nyt pidät näitä asioita huuhaana. :)

Me emme tunne kaikkea Jumalan salaisuutta, edes pelastuksen asiasta.
        Joten on liian aikaista sanoa se, että kun silmät sulkeutuu viimeisen kerran, voisimme jostain ihmisestä sanoa, että meni hel.vettiin.

Meilä ei loppujen lopuksi ole oikeutta siihen, sen Sanakin sanoo.

Toivottavsti et pitkästynyt, koetin vastata kysymykseesi sen mukaan, kuin asiastaa olen päässyt ymmärtämään.

siunausta sinulle "ertert" ja hyvää jatkoa elämääsi. :)

• Apo-Calypso
        Jumalaan usko kirjoitti:

" Jätit sitten vastaamatta siihen oleelliseen asiaan. Jos vanhempani ovat olleet oikeita uskovia ja ovat rukoilleet puolestani ja kuolen ateistina, pelastunko?

Vai onko sinun uskosi asiaan niin sokeaa (ilman mitään todisteita), että uskot automaattisesti, että uskovien lapset rukoilun kautta tulevat aina oikeaan uskoon? Vai onko sittenkin niin, että uskova riskeeraa lapsensa saamalla nitä? "

- en ole sokea.

Oli eräs mies, joka eli vieraana Jumalalle ja Jeesukselle, vaikka oli kuullut evankeliumin. Lukemani perusteella käisitin, että ei uskossa, ei sinnepäinkään.

Sairaalassa ollessaan huoneensa alkoi äkkiä hämärtymään ja käytävältä tuli tummia hahmoja, jotka houkuttelivat häntä mukaansa.

Lähti seuraamaan niitä, mutta kohta tuli kaamea pahuuden tuntu ja hän tajusi, että nyt on tapahtumassa jotain, joka hänen täytyy välttää hinnalla millä hyvänsä, suuri pelko valtasi hänet ja olennot vain vetivät häntä yhä syvemmälle pimeään.

Kauhuissaan etsi pakenemismahdollisuutta, mutta turhaan. Jostain nousi ajatuksiin kuulemansa asia Jeesuksesta, joka kuulema pelastaa.

Ei tiennyt, mitä pitäisi tehdä, saadakseen apua. Oli kuullut rukoilemisesta, tietysti, kuin sinäkin. Mutta en osaa mitään rukousta, huomasi sen, kauhu lisääntyi ja epätoivon hetkellä puserssi suustaan nimen; Jeesus.

Samassa olennot hellittivät ja katosivat, hän palasi tähän elämään, oli siis ollut poissa petillä olevastaa ruumiistaan.

Missä on lopullinen ruumiin kuoleman raja, jonka jälkeen ei ole mahdollisuutta palata?

On ilmeistä, että henkemme, siis todellinen minämme viipyy jonkin aikaa tilassa, paikassa, joka ei vielä ole lopullinen.

-suma summarum

Vaikka ateistisen ihmisen sielu erkanee ruumiistaan, on mahdollisuus kuulemansa evankeliumin pohjalta huutaa avukseen Herran Jeesuksen nimeä.

Jos ihminen "eläessään " kuule evankeliumin ja tahtoo "seurata" Jeesusta, hän pääsee jo silloin elämään yltäkylläistä elämää, jossa ei ole mitään kadottavaa.

Vielä

- "pelastuu", sana tulee olla alkutekstin mukaan.. "tulee autuaaksi", eli ylionnelliseksi jo täällä maallisen elämänsä aikana ja sen jälkeen.

Sinullakin siis on mahdollisuus, muista se, kun erään kerran heräät todellisuuteen, vaikka nyt pidät näitä asioita huuhaana. :)

Joten on liian aikaista sanoa se, että kun silmät sulkeutuu viimeisen kerran, voisimme jostain ihmisestä sanoa, että meni hel.vettiin.

Toivottavsti et pitkästynyt, koetin vastata kysymykseesi sen mukaan, kuin asiastaa olen päässyt ymmärtämään.

Taikausko elää ja voi hyvin kretaleiden keskuudessa.

• Jumalaan usko kirjoitti:

- en ole sokea.

-suma summarum

Vielä

"- en ole sokea."

Uskosi on sokeaa.

"-suma summarum"

Höpisit asian vierestä, kun et osannut kysymykseen vastata. Minä en pyytänyt sinua kirjoittamaan uskovien hölynpölytarinoita vaan kysyin selkeän kysymyksen, johon jätit vastaamatta, koska se ei ilmeisesti olisi uskonnollesi kovin suotuisaa.

"siunausta sinulle "ertert" ja hyvää jatkoa elämääsi. :) "

Et sinä ainakaan kieroilullasi aja minua uskoa kohti vaan ennemminkin siitä poispäin. Miksi9 minä haluaisin olla huuhaata mielettömänä jokelteleva uskova?

• sfesfef
        ertert kirjoitti:

"- en ole sokea."

Uskosi on sokeaa.

"-suma summarum"

Höpisit asian vierestä, kun et osannut kysymykseen vastata. Minä en pyytänyt sinua kirjoittamaan uskovien hölynpölytarinoita vaan kysyin selkeän kysymyksen, johon jätit vastaamatta, koska se ei ilmeisesti olisi uskonnollesi kovin suotuisaa.

Et sinä ainakaan kieroilullasi aja minua uskoa kohti vaan ennemminkin siitä poispäin. Miksi9 minä haluaisin olla huuhaata mielettömänä jokelteleva uskova?

Eihän kristityt kykene vastaamaan mihinkään edes omasta uskostansa koska eivät uskalla edes ajatella asioita.

Tuo hihhulikin vain toistaa lauseitansa edes ymmärtämättä itse niistä mitään.

Ei varmaan ole ikiniä edes raamattua lukenut, toistelee vain lauseita mitä hänelle on tuputettu.

• Jumalaan usko
        ertert kirjoitti:

"- en ole sokea."

Uskosi on sokeaa.

"-suma summarum"

Vastasin, mutta et hyväsy sitä :(

• Jumalaan usko
        sfesfef kirjoitti:

Eihän kristityt kykene vastaamaan mihinkään edes omasta uskostansa koska eivät uskalla edes ajatella asioita.

Tuo hihhulikin vain toistaa lauseitansa edes ymmärtämättä itse niistä mitään.

Ei varmaan ole ikiniä edes raamattua lukenut, toistelee vain lauseita mitä hänelle on tuputettu.

RE:
        sfesfef
        22.12.2012 14:38

vuosikymmeniä olen lukenut, sitä, mitä kirjoitin, ei ole kukaaan mulle tuputtanut.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe