Törkeää palvelua Martinassa!

Asiakas isolla A:lla

Olimme ystävien kanssa Martinassa syömässä ja palvelu / toiminta oli ala-arvoista. en ole kyseisessä ravintolassa asioinut sitten 90-luvun eikä olisi pitönyt nytkään, koska olen kuullut pelkkää huonoa palautetta tuttavilta.
ensimmäisellä suupalalla suuhun tuli n.15cm pitkä hius, joka oli juuston ja leikkeen välissä. no hiushan oli jo suussa, joten en annosta palauttanut vaikka ilkeää tekikin...
tarjoilijalle asiasta ilmoitettuani, tämä alkoi arpomaan, että "sehän on tumma hius, ei ole hänen"
IHAN SAMA kenen hius on, jos se on asiakkaan annoksessa!!! Mokksata luvattiin "jotakin hyvitystä", jota ei laskussa kuitenkaan ollut. Taas asiasta huomautin, ja tarjoilija lupasi auliisti poistaa alkupalan hinnan (ruhtinaalliset 2,90e). Kun korjattu lasku tuli, ei siinä ollutkaan huomioitu kanyta-asiakasbonuksia, kun "kone varmaan ei huomioinut niitä, kun vähennettiin laskusta"...jne jne selitystä selityksen perään!!!
Lisäksi viiden hengen seurueemme istui ihan omissa oloissaan ruokailun ja jälkiruoan jälkeen yli tunnin, ettei kukaan tullut kysymään juotavia yms. onko kaikki ok! Jäävettäkin jouduimme erikseen pyytämään lisää...ja taas kun lopuksi tarjoilija kysyi, kuinka täällä menee ja totesimme, ettei kovin hyvin kun kukaan ei ole kerennyt käymään pöydässä, niin selitystä selitystä..."Kait olette nähneet, että täällä oli aika kiire yhdessä vaiheessa??"
'IHAN SAMA, taas, koska ravintola on ASIAKASPALVELUPAIKKA eikä henkilökunnan kuulu selitellä koko ajan.
Olen itse työskennellyt toistakymmentä vuotta ravintola-alalla, tosin "vihollisfirman" eli kilpailijan palveluksessa aikoinaan, eikä moinen käytös henkilökunnalta asiakkaalle olisi tullut mieleenkään.
että ihan asiallista se negatiivinen palaute, mitä tuttavilta on kuullut...

17

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellinen

      Kirjoitusvirheitä edellisessä, oudon näppiksen vuoksi, mutta älkääs puuttuko siihen:)

    • miksi istuitte

      Miksi menet työharjoittelijoita käyttävään yli hinnoiteltuun home hamppari paikkaan. Herää.. Jos erehdyt poikkeamaan ja palvelu ei pelaa POISTU

    • oswdegqöowpug

      Turhaa kätinää taas.

      Pysy kotona ja syö HK sinistä niin kaikki on hyvin.

      Mistä näitä valittajia oikein sikiää?

      • Voihanp

        Nimenomaan yhyyy! On sulla kuule kova elämä ollu! Nyt sitte jollekkin ammattiauttajallejuttelemaan ettei jää traumoja! Ainakin jotakin rauhottavaa saa määrätä kyllä!


      • tökstöks

        Perisuomalainen asenne, maksat kiltisti etkä sano juuta tahi jaata vaikka potuttaa penana, sitten avaudutaan netissä ja kymmenelle kaverille. Mielestäni asiakkaalla on velvollisuus tai ainakin oikeus kertoa palveluiden onnistumisesta kerran maksaakin siitä. Yhtälailla kaupasta ostetut tavarat jotka ovat takuukuitilla palautetaan jos menee epäkuntoon ja takuu on voimassa. Miksi kukaan ei kritisoi sitä, valivali? Ihan sama sääntö se pätee ravintola, kampaamo tms. palveluihin, epäkohdan sattuessa, välitön reklamaatio paikan päällä ja siitä hyvitys. Miten yritykset voivat parantaa toimintaansa jos kukaan ei kerro niille missä tökkii, jos tökkii.


      • Mäenlaskija
        tökstöks kirjoitti:

        Perisuomalainen asenne, maksat kiltisti etkä sano juuta tahi jaata vaikka potuttaa penana, sitten avaudutaan netissä ja kymmenelle kaverille. Mielestäni asiakkaalla on velvollisuus tai ainakin oikeus kertoa palveluiden onnistumisesta kerran maksaakin siitä. Yhtälailla kaupasta ostetut tavarat jotka ovat takuukuitilla palautetaan jos menee epäkuntoon ja takuu on voimassa. Miksi kukaan ei kritisoi sitä, valivali? Ihan sama sääntö se pätee ravintola, kampaamo tms. palveluihin, epäkohdan sattuessa, välitön reklamaatio paikan päällä ja siitä hyvitys. Miten yritykset voivat parantaa toimintaansa jos kukaan ei kerro niille missä tökkii, jos tökkii.

        Jos ruoassa on hius, on oikea aika reklamoida silloin, kun sen löytää. Ravintoloissa on varmasti ihan riittämiin asiakkaita, jotka syövät ensin ruokansa ja alkavat sitten valittaa alennusten toivossa. Kuinkahan monella on se hius taskussaan mukana jo tullessa? Jos asiakas pitää hiuksia sisältävää annostaan niin syömäkelpoisena, että vetelee sen huiviinsa, on mielestäni kyseenalaista onko alennuksille perusteita.

        Itse en myöskään istuisi tuntia odottelemassa tarjoilijaa. Jos palvelua ei saa pöydän viereen huitomalla, nousisin paikaltani ja etsisin tarjoilijan käsiini. Varsinkin nuorilta harjoittelijoilta asiakkaat saattavat unohtua. Kukaan ei ole seppä syntyessään ja harjoittelemalla oppii.

        Sitäkin kannattaa miettiä millä tyylillä palautteen antaa. Olen huomannut että joillakin ihmisillä on tapana antaa palautteensa heti mahdollisimman ikävällä tyylillä. Jos tarkoitus on huomauttaa epäkohdasta, voisi yrittää käyttäytyä sivistyneesti ainakin ensimmäisen huomautuksen ajan. Päreet ehtii polttaa myöhemminkin, jos homma ei korjaannu.


      • Aloittaja iso A
        tökstöks kirjoitti:

        Perisuomalainen asenne, maksat kiltisti etkä sano juuta tahi jaata vaikka potuttaa penana, sitten avaudutaan netissä ja kymmenelle kaverille. Mielestäni asiakkaalla on velvollisuus tai ainakin oikeus kertoa palveluiden onnistumisesta kerran maksaakin siitä. Yhtälailla kaupasta ostetut tavarat jotka ovat takuukuitilla palautetaan jos menee epäkuntoon ja takuu on voimassa. Miksi kukaan ei kritisoi sitä, valivali? Ihan sama sääntö se pätee ravintola, kampaamo tms. palveluihin, epäkohdan sattuessa, välitön reklamaatio paikan päällä ja siitä hyvitys. Miten yritykset voivat parantaa toimintaansa jos kukaan ei kerro niille missä tökkii, jos tökkii.

        Sori nyt vaan, "tökstöks", asiasta reklamoitiin asiallisesti, asiallisesti myös annettiin muu palaute, heti paikan päällä. Tänne kirjoittaminen ei siis ollut se valituspaikka, avautuminen. Kyllä täällä kaikenlaisia kommentteja on tullut, asiat sitten osataan kääntää päälaelleen ja loppujen lopuksihan se väärin toiminut olinkin minä, eikä useakaan kiinnittänyt edes huomiota viestin alkuperäiseen aiheeseen: ASIAKASPALVELUun! Mielestäni nimittäin kunnolliseen asiakaspalveluun ei selittelyt joka käänteessä kuulu. Jos on mokattu, niin on mokattu. Piste. JA sinänsä se hiusjuttu oli siinä vaiheessa se ja sama, söikö sen annoksen vai ei, olihan se epämiellyttävä juttu jo suussa ollut, eikä annos kait sen paremmaksi/ pahemmaksi vaihtamalla olisi tullut. Pointti siis se, kuinka asiaan henk.kunnan puolelta suhtauduttiin. Ja tässähän kerrottiin, missä tökki (palvelu) niin siitä vaan asennetta parantelemaan...

        Ja aikaisemmalle kirjoittajalle kommenttiisi "Turhaa kätinää taas." Miten niin turhaa? Eikös täällä mielipiteitä kaikki kirjoittele, sehän nyt oli esimerkki miten tuossa paikassa toimittiin?
        Harmitti vaan niin vietävästi, kun tällä porukalla suht. harvoin tavataan ja silloin olisi kiva että homma toimii eikä tarvitse kuunnella henkilökunnan tilityksiä...


    • Heiihansama

      Hei IHAN SAMA! Tarjoilija varmasti kattonut ettei noita juntteja kannata palvella ettei vaan tule tänne uudestaan! Ääliö olet ja tulet aina olemaan!

      • joosua72

        olen antanut itse asiallista reklammaatiota martinan ruasta tarjoilijalle joka ainakin riihimäessä otti asian vain positiivisena vastaan ja kysyi vielä yhteystietoni että ravintolapäällikkö ottaa kyseisen asian tiimoilta minuun yhteyttä asian selvittämiseksi.
        eiköhän se ole enemmänkin siitä kyse miten asiakas toimii tarjoilijaa kohtaa,työtähän sekin tekee ja varmasti useammin parhaalla mahdollisella tavalla,,,,meissä asiakkaissa on myös täys juntteja mitä olen sivusta seurannut,,,,,,,,,,,,,,,,niin metsä vastaa kun sinne huutaa


      • Kokin kunnia
        joosua72 kirjoitti:

        olen antanut itse asiallista reklammaatiota martinan ruasta tarjoilijalle joka ainakin riihimäessä otti asian vain positiivisena vastaan ja kysyi vielä yhteystietoni että ravintolapäällikkö ottaa kyseisen asian tiimoilta minuun yhteyttä asian selvittämiseksi.
        eiköhän se ole enemmänkin siitä kyse miten asiakas toimii tarjoilijaa kohtaa,työtähän sekin tekee ja varmasti useammin parhaalla mahdollisella tavalla,,,,meissä asiakkaissa on myös täys juntteja mitä olen sivusta seurannut,,,,,,,,,,,,,,,,niin metsä vastaa kun sinne huutaa

        Tee näin jos vastaava tilanne, palauta annos keittiöön ja pyydä kokki paikalle tai ravintola päällikkö. Tämä on kansainvälinen tapa ja pitäisi myös hyvinkäällä toimia. Paras reklamaatio on se kun kokilta menee kasvot salissa.


      • a-siakas-
        joosua72 kirjoitti:

        olen antanut itse asiallista reklammaatiota martinan ruasta tarjoilijalle joka ainakin riihimäessä otti asian vain positiivisena vastaan ja kysyi vielä yhteystietoni että ravintolapäällikkö ottaa kyseisen asian tiimoilta minuun yhteyttä asian selvittämiseksi.
        eiköhän se ole enemmänkin siitä kyse miten asiakas toimii tarjoilijaa kohtaa,työtähän sekin tekee ja varmasti useammin parhaalla mahdollisella tavalla,,,,meissä asiakkaissa on myös täys juntteja mitä olen sivusta seurannut,,,,,,,,,,,,,,,,niin metsä vastaa kun sinne huutaa

        noin juuri pitääkin toimia, kannatan. :)


    • hohhoijjaa.

      Kokeilla on harvemmin aikaa poistua keittiöstä jos nähdään että ravintolassa on muutenkin kiire, kyllä se riittää opiksi että tarjoilija välittää palautteen keittiöön ja hoitaa uuden annoksen tilalle ja antaa mahdollisesti alennusta tai tarjoaa jälkkärit ilmaiseksi. Ihmiset katselevat liikaa näitä television ylidramaattisia ohjattuja kokkiohjelmia, joissa aina lytätään kaikki. Jos itse olisin kokki, tuolla metodilla tekisin todennäköisesti entistäkin huonomman annoksen tilalle, ihan minkä uhalla vain.

      En edes kehtaisi alkaa nöyryyttämään ketään tuolla tavalla, huonoa ja narsistimaista käytöstä. Melkoista diivailua, siinä seuraavatkin asiakkaat kärsivät kun aikaa haaskataan jonkun egon pönkittämiseen. Tällainen tilanne on nähty, ja kyllä hävetti punaniskan ja etenkin seuralaisen puolesta. Näitä onnettomien ihmisten purkauksiahan tosin näkee milloin missä muuallakin.

      • krfill

        Ei marttiinassa ole kokkeja. Mikrolle on aivan turha ruuasta valittaavaikka se tuotaisiin pöydän viereen.


    • Kumma juttu

      Onkohan se yleinen asiakaspalveluketju poistettu kokonaan?
      Olisihan voinut vain poistaa ne liian tunnistettavat henkilöön käyvät negatiiviset palautteet. Olen huomannut, että niitä ketjuja on muidenkin kaupunkien keskusteluissa. Hain sen ketjun googlen kautta, luullen sen olevan vielä täällä. Positiivisen palautteen kirjoitin. Vaan ei sitä koko ketjua näy enää...

    • sammakkoko

      Ptruu takasin! Onhan se vielä tuolla, kun ei vaan silmä näe :)

    • meinaan vaan

      Ookko muute jo vaihtanu talvirenkasiin?

    • Mattisnää

      nyt jo keskellä kesää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe