kari.tolonen

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
73
Kommenttia
1182
Kysymys adventisteille
Miten adventistinen kirkko suhtautuu ns. 'filioque-kysymykseen'? Yhtyykö se läntiseen, Room.katoliseen näkemykseen vai p4472Missä sijaitsee taivaallinen Pyhäkkö?
Jeesus sanoi jossakin siihen tapaan, ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa että täällä se o6462Laki ja evankeliumi
Asia on varsin yksinkertainen. Laki sanoo: Sinun täytyy! Evankeliumi sanoo: Sinä saat! Siinä koko juttu!8439Yksi uskovien kaste...ko?
Adventistit, Baptistit, Helluntailaiset, Jehovan todistajat, Mormonit ja Vapaakirkolliset...,kaikki kastavat uskovien up12438Miten saan XP:n muistamaan...
Miten saan XP:n muistamaan henkilötietoni - siis nimeni ja osoitteeni (esim. katu, postinumero, paikkakunta, puhelin) -7431Eikös siellä taivaan autuudessakin...?
Eikös siellä ikuisessa taivaan autuudessakin "aika" käy pitkäksi? Aikaa ei enää ole, on vain ikuinen loputtomuus. Kaik17429Pulsaattorikoneen teho?
Osaakohan joku sanoa millaisia ovat vanhojen pulsaattoripesukoneiden tehot (wattia) eli pyörisikö sellainen kahden kilow3391Kretionistit ja dinosauruksen muna
USA:ssa kreationistit tai älykkään suunnittelun kannattajat opettavat dinosaurusten eläneen jo ihmisen kanssa paratiisis10371Ei kai Jeesus käskenyt...
Ei kai Jeesus käskenyt kastamaan itsensä eli Jeesuksen nimeen vaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tosin myöhemmin ap7370Mikä uudestisyntyminen tämä on?
>> Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä udestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkau5365Usko Jeesukseen ja Jeesuksen usko
Kristitty uskova uskoo Jeesukseen Jumalan poikana ja maailman vapahtajana, joka ristinkuolemallaan on lunastanut hänet v9359Kysymys maailmankaikkeuden synnystä
Mikäli olen oikein ymmärtänyt: 1. Maailmankaikkeus laajenee koko ajan siten, että kuta kauempana etäiset galaksit ovat10354Ketä kastettiin...?
Missään ei kerrota Jeesuksen opetuslapsia kastetun, paitsi Pietari nyt kastui epäuskonsa tähden kainaloita myöten aalloi11352Hypoteettinen kysymys kasteesta
Raamatussa kai sanotaan, että "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan", ja myös, "joka6341Mitä ajattelette niistä ihmisistä...
Mitä ajattelette niistä ihmisistä, ja miten heihin suhtautua, jotka aivan ilmeisesti mieleltään herkkinä ja ehkä hieman5339Taivas ja iankaikkinen elämä
Uskovalle on luvassa: 1) pelastus, 2)taivas ja 3) iankaikkinen elämä. Mitä nämä ovat? Siis, mitä nämä sanat ja käsitte6338Tarvitseeko Jumala ihmistä
Tarvitseeko Jumala (uskovaa) ihmistä ollakseen Jumala? Ts. olisiko Jumala Jumala ellei olisi ketään, joka uskoo Häneen?15329Hei Tietokoneviisaat
Kuinka saa kirjoitettua @-merkin kun tavanomainen AltGr 2 ei sitä anna?2312Jalovaaran kultahiput...?
Olen ollut ymmärtävinäni (näiden palstojen kirjoituksista), että tilaisuuksissa, joissa Pirkko Jalovaara esiintyy, ilmes3307Todistaminen "uskon kieliopissa"
Todistaminen ei uskonnollisessa kielessä ilmeisestikään tarkoita rationaalista päättelyä joistain perusaksioomista vaan7275