Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Kysymys adventisteille

Miten adventistinen kirkko suhtautuu ns. 'filioque-kysymykseen'? Yhtyykö se läntiseen, Room.katoliseen näkemykseen vai p
    Adventismi
    4
    472
  2. Missä sijaitsee taivaallinen Pyhäkkö?

Jeesus sanoi jossakin siihen tapaan, ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa että täällä se o
    Herätysliikkeet
    6
    462
  3. Laki ja evankeliumi

Asia on varsin yksinkertainen. Laki sanoo: Sinun täytyy! Evankeliumi sanoo: Sinä saat! Siinä koko juttu!
    Herätysliikkeet
    8
    439
  4. Yksi uskovien kaste...ko?

Adventistit, Baptistit, Helluntailaiset, Jehovan todistajat, Mormonit ja Vapaakirkolliset...,kaikki kastavat uskovien up
    Kaste
    12
    438
  5. Miten saan XP:n muistamaan...

Miten saan XP:n muistamaan henkilötietoni - siis nimeni ja osoitteeni (esim. katu, postinumero, paikkakunta, puhelin) -
    Tietotekniikka
    7
    431
  6. Eikös siellä taivaan autuudessakin...?

Eikös siellä ikuisessa taivaan autuudessakin "aika" käy pitkäksi? Aikaa ei enää ole, on vain ikuinen loputtomuus. Kaik
    Helluntailaisuus
    17
    429
  7. Pulsaattorikoneen teho?

Osaakohan joku sanoa millaisia ovat vanhojen pulsaattoripesukoneiden tehot (wattia) eli pyörisikö sellainen kahden kilow
    Kodinkoneet
    3
    391
  8. Kretionistit ja dinosauruksen muna

USA:ssa kreationistit tai älykkään suunnittelun kannattajat opettavat dinosaurusten eläneen jo ihmisen kanssa paratiisis
    Helluntailaisuus
    10
    371
  9. Ei kai Jeesus käskenyt...

Ei kai Jeesus käskenyt kastamaan itsensä eli Jeesuksen nimeen vaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tosin myöhemmin ap
    Kristinusko
    7
    370
  10. Mikä uudestisyntyminen tämä on?

>> Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä udestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkau
    Helluntailaisuus
    5
    365
  11. Usko Jeesukseen ja Jeesuksen usko

Kristitty uskova uskoo Jeesukseen Jumalan poikana ja maailman vapahtajana, joka ristinkuolemallaan on lunastanut hänet v
    Helluntailaisuus
    9
    359
  12. Kysymys maailmankaikkeuden synnystä

Mikäli olen oikein ymmärtänyt: 1. Maailmankaikkeus laajenee koko ajan siten, että kuta kauempana etäiset galaksit ovat
    Helluntailaisuus
    10
    354
  13. Ketä kastettiin...?

Missään ei kerrota Jeesuksen opetuslapsia kastetun, paitsi Pietari nyt kastui epäuskonsa tähden kainaloita myöten aalloi
    Kaste
    11
    352
  14. Hypoteettinen kysymys kasteesta

Raamatussa kai sanotaan, että "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan", ja myös, "joka
    Kristinusko
    6
    341
  15. Mitä ajattelette niistä ihmisistä...

Mitä ajattelette niistä ihmisistä, ja miten heihin suhtautua, jotka aivan ilmeisesti mieleltään herkkinä ja ehkä hieman
    Herätysliikkeet
    5
    339
  16. Taivas ja iankaikkinen elämä

Uskovalle on luvassa: 1) pelastus, 2)taivas ja 3) iankaikkinen elämä. Mitä nämä ovat? Siis, mitä nämä sanat ja käsitte
    Helluntailaisuus
    6
    338
  17. Tarvitseeko Jumala ihmistä

Tarvitseeko Jumala (uskovaa) ihmistä ollakseen Jumala? Ts. olisiko Jumala Jumala ellei olisi ketään, joka uskoo Häneen?
    Kristinusko
    15
    329
  18. Hei Tietokoneviisaat

Kuinka saa kirjoitettua @-merkin kun tavanomainen AltGr 2 ei sitä anna?
    Sähköposti
    2
    312
  19. Jalovaaran kultahiput...?

Olen ollut ymmärtävinäni (näiden palstojen kirjoituksista), että tilaisuuksissa, joissa Pirkko Jalovaara esiintyy, ilmes
    Helluntailaisuus
    3
    307
  20. Todistaminen "uskon kieliopissa"

Todistaminen ei uskonnollisessa kielessä ilmeisestikään tarkoita rationaalista päättelyä joistain perusaksioomista vaan
    Adventismi
    7
    275