Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

  1. Hallituksen tiedettä?

    Tuoreessa Suomen Kuvalehdessä oli Tiina Raevaaran ansiokas tiedepoliittinen kirjoitus, joka kannattaa nostaa esille tääl
    Uskonnot ja uskomukset
    10
    248
  2. Tenneseen laista

    Hieman hitaaseen tapaansa hämäläisetkin lopulta heräsivät ja nyt tämän päivän Aamulehtikin noteeraa Tenneseen osavaltiol
    15
    247
  3. Kriittisen lukemisen välttämättömyydestä

    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2240624 Uutisessa, ainakin aamulla 23.08.2010 klo 09:29 julka
    8
    246
  4. Ihmiskunnan ydinongelma

    Kun täällä nyt on puhuttu kaikenlaista nälänhätiin, humanitääriseen apuun ja tulonjakoon liittyen, niin menköön nyt tämä
    98
    244
  5. Uskontojen asema murenee

    Huvittavaa, että lähetystyöntekijät tulevat usein maista, joissa itsessään uskonnot ovat katoamassa. Sisälähetys ei ota
    Lähetystyö
    28
    244
  6. Valste: Ihmisen evoluution perusteet

    Muistakaahan tulla kuuntelemaan Juha Valstetta Tieteiden talolle. 03.04.2013 Luento: Ihmisen evoluution perusteet Helsi
    68
    244
  7. Tekosyitä taikauskolle riittää

    Tuota sopii pohtia täälläkin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9616950
    6
    242
  8. Tiede huoruuden asialla

    Ettäs sen tiedätte. Näin opettaa oululainen nuori kreationisti Uuden Suomen puheenvuorossaan. http://mikaeltorppa.puhee
    102
    240
  9. Etukäteisjoululahja kreationisteille!

    Olen viimeaikoina kantanut vakavaa huolta kreationistien alentuneesta itsetunnosta. Jb:n, Möttöskän, SamiA:n ja muiden v
    6
    235
  10. (off -topic) Ajattelun- ja ilmaisunvapaudesta

    Uskontojen "pyhät" arvot eivät ole ylittämättömiä, eivätkä usein edes ansaitse kunnioitusta. http://keskustelu.suomi24.
    15
    234
  11. Kuolemanrajakokemuksille biologinen selitys

    Viimeksi tänään joku linkitti tänne tv7:n ohjelman ("ihmeellinen tarina": http://keskustelu.suomi24.fi/node/10127939 ),
    27
    234
  12. Pan sanctorum

    Aina luotettava The Onion paljastaa suurelle yleisölle jahven evolutiivisen alkuperän. ""The recently discovered sacre
    1
    233
  13. Videoita!

    Maailmalla on paljon hauskoja kreationisti- ja kreationismiaiheisia videoita. Enkä nyt tarkoita niinkään täysin asiallis
    7
    231
  14. Kreationismi syö pohjaa uskonnolta

    Tiede on uskontoja tärkeämpää ja tieteellinen status antaa väitteille suuremman arvon kuin uskonnollinen! Näin viestivät
    48
    230
  15. Mr Dickins lukee fanipostiaan

    Jälleen olisi tarjolla sitä ylenpalttista kristillistä rakkautta hehkuvaa fanipostia, jota Richard Dawkinsille sataa kre
    18
    229
  16. Hyvää Joulua

    Iloista ja rauhallista Joulua kaikille, myös kreationisteille. Muistakaa, että todellisuudessa Jeesuksen syntymäpäiväst
    5
    227
  17. "Jos olisin uskovainen, niin häpeäisin"

    http://www.kp24.fi/uutiset/Blog.aspx?blogid=1160 Pohjanmaalla viisaus asuu naisissa.
    47
    227
  18. Tässä se nasevin kuvaus

    http://www.facts4u.com/OffSite_Stored_Pages/wyd_files/wyd01.htm Paljon parempi kuin alkuperäinen Big Daddy :-)
    4
    224
  19. Hihujen kevätkampanja !

    Ensi keväänä on luvassa muutakin hupia kuin koululaisten Kevätpörriäinen! Kotimaiset hörhöt - siis viidesläiset ja vapaa
    22
    222
  20. Onnetonta!

    Palstan nykyisistä kreationisteista ei ole yhtään mihinkään! He eivät osaa mitään, eivät tajua mitään, ja mikä pahinta:
    13
    221