illuminatus

![]()
Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
339
Kommenttia
10048
Hallituksen tiedettä?
Tuoreessa Suomen Kuvalehdessä oli Tiina Raevaaran ansiokas tiedepoliittinen kirjoitus, joka kannattaa nostaa esille tääl10248Tenneseen laista
Hieman hitaaseen tapaansa hämäläisetkin lopulta heräsivät ja nyt tämän päivän Aamulehtikin noteeraa Tenneseen osavaltiol15247Kriittisen lukemisen välttämättömyydestä
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2240624 Uutisessa, ainakin aamulla 23.08.2010 klo 09:29 julka8246Ihmiskunnan ydinongelma
Kun täällä nyt on puhuttu kaikenlaista nälänhätiin, humanitääriseen apuun ja tulonjakoon liittyen, niin menköön nyt tämä98244Uskontojen asema murenee
Huvittavaa, että lähetystyöntekijät tulevat usein maista, joissa itsessään uskonnot ovat katoamassa. Sisälähetys ei ota28244Valste: Ihmisen evoluution perusteet
Muistakaahan tulla kuuntelemaan Juha Valstetta Tieteiden talolle. 03.04.2013 Luento: Ihmisen evoluution perusteet Helsi68244Tekosyitä taikauskolle riittää
Tuota sopii pohtia täälläkin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/96169506242Tiede huoruuden asialla
Ettäs sen tiedätte. Näin opettaa oululainen nuori kreationisti Uuden Suomen puheenvuorossaan. http://mikaeltorppa.puhee102240Etukäteisjoululahja kreationisteille!
Olen viimeaikoina kantanut vakavaa huolta kreationistien alentuneesta itsetunnosta. Jb:n, Möttöskän, SamiA:n ja muiden v6235(off -topic) Ajattelun- ja ilmaisunvapaudesta
Uskontojen "pyhät" arvot eivät ole ylittämättömiä, eivätkä usein edes ansaitse kunnioitusta. http://keskustelu.suomi24.15234Kuolemanrajakokemuksille biologinen selitys
Viimeksi tänään joku linkitti tänne tv7:n ohjelman ("ihmeellinen tarina": http://keskustelu.suomi24.fi/node/10127939 ),27234Pan sanctorum
Aina luotettava The Onion paljastaa suurelle yleisölle jahven evolutiivisen alkuperän. ""The recently discovered sacre1233Videoita!
Maailmalla on paljon hauskoja kreationisti- ja kreationismiaiheisia videoita. Enkä nyt tarkoita niinkään täysin asiallis7231Kreationismi syö pohjaa uskonnolta
Tiede on uskontoja tärkeämpää ja tieteellinen status antaa väitteille suuremman arvon kuin uskonnollinen! Näin viestivät48230Mr Dickins lukee fanipostiaan
Jälleen olisi tarjolla sitä ylenpalttista kristillistä rakkautta hehkuvaa fanipostia, jota Richard Dawkinsille sataa kre18229Hyvää Joulua
Iloista ja rauhallista Joulua kaikille, myös kreationisteille. Muistakaa, että todellisuudessa Jeesuksen syntymäpäiväst5227"Jos olisin uskovainen, niin häpeäisin"
http://www.kp24.fi/uutiset/Blog.aspx?blogid=1160 Pohjanmaalla viisaus asuu naisissa.47227Tässä se nasevin kuvaus
http://www.facts4u.com/OffSite_Stored_Pages/wyd_files/wyd01.htm Paljon parempi kuin alkuperäinen Big Daddy :-)4224Hihujen kevätkampanja !
Ensi keväänä on luvassa muutakin hupia kuin koululaisten Kevätpörriäinen! Kotimaiset hörhöt - siis viidesläiset ja vapaa22222Onnetonta!
Palstan nykyisistä kreationisteista ei ole yhtään mihinkään! He eivät osaa mitään, eivät tajua mitään, ja mikä pahinta:13221