Vapaa kuvaus

Aloituksia

706

Kommenttia

3584

1. Nikkivarkaita liikkeellä

Joku yrittää matkia nimimerkkiäni RaamattuOnTotuus. Huijarin tuntee siitä, että hän käyttää nimimerkissään alaviivoja: R
    Uskonnot ja uskomukset
    10
    30
  2. Miten evoluutiouskovainen ymmärtää evoluution?

Eräässä FB-ryhmässä minua pyydettiin kertomaan, miten kreationisti ymmärtää evoluutioon uskovan käsityksen evoluutiosta.
    Uskonnot ja uskomukset
    41
    30
  3. Olipa hyvä kysymys

Toisessa ketjussa minulle esitettiin pitkästä aikaa erinomainen kysymys. Kysymyksen esittäjä oli anonyymi ja olisi kiva
    26
    29
  4. Evoluution todisteet wikipediassa - Näin ne on kumottu

Olen monta kertaa varoittanut, että Wikipedia sisältää niin paljon virheitä, ettei siihen voi luottaa. Kuka tahansa yksi
    28
    29
  5. Jokaisen ateistin olisi hyvä katsoa tämä

Entisen ateistin David Woodin todistus löytyy Youtubesta. Reilun puolen tunnin mittaisella videolla hän käy läpi elämään
    15
    29
  6. Geneettisen rappeutumisen mekanismeja

Nykytiede, erityisesti vakavasti otettava tiede, tuntee useita geneettistä rappeutumista aiheuttavia mekanismeja. DNA:ha
    14
    29
  7. Genomissa ei ole yksittäisiä 'geenejä', perinnöllisiä informaatioyksikköjä

Kampelatutkijan koulutusta, osa 4 Genomissa ei ole yksittäisiä 'geenejä'. Solu voi lukea DNA-jaksoja genomin eri paiko
    28
    29
  8. Epigenomi ja ympäristö

Epigenomi toimii signaalinmuuntimena ympäristön ja genomin välissä. DNA on tarkoitettu toiminnallisten RNA-molekyylien t
    16
    28
  9. Darwin devolves - otteita osa 2.

"Erään köynnöskasvin (Midwest clementis flower vine) verson keväistä kasvua mitattiin ja todettiin, että päivän aikana (
    37
    28
  10. Evoluutioteoria on nykyään helppo kumota

Evoluutioteorian voi kumota nykyään helposti vain yhdellä lauseella: Jokainen syntyvä lapsi tuo 100-200 geenivirhettä p
    22
    28
  11. Vaihtuvat epigeneettiset informaatioprofiilit johtavat virheisiin DNA:ssa

Olen jo usean vuoden ajan tiennyt, että evoluutiolle ei ole mekanismia. Rappeutumisen mekanismit ovat sen sijaan varsin
    10
    28
  12. Luonnossa havaittava muutos ei ole evoluutiota

Eliöissä tapahtuu muutosta. Tämähän on havaittu tosiasia. Kukaan tuskin kieltää selkeitä havaintoja; eliöt sopeutuvat ja
    39
    28
  13. Roska-DNA-teorian kaatuminen tulee kumoamaan evoluutioteorian (Tiedeviikko)

Roska-DNA-teoria on ollut evoluutiouskovaisille kantava ajatus, jolla on pidetty pystyssä evoluutioteoriaa. Ketjun linkk
    25
    28
  14. Evoluutioteorialle liian kiusallisia löytöjä

Olen tutkinut ja listannut evoluutioteorialle kaikkein kiusallisimmat esinelöydöt maakerroksista, joiden arvioitu ikä va
    28
    28
  15. Patogeeniset SNP:t ihmisen genomissa

Tiedemiesten kiikarissa on tällä hetkellä n. 32000 geneettistä virhettä eli patogeenista SNP:tä ihmisen genomissa, joit
    59
    28
  16. Geneettisen rappeutumisen mekanismit

Evoluutiolle ei ole mekanismia. Evoluutiouskovaiset perustavat pseudotieteellisen oppinsa ikivanhaan Darwinin keksimään
    25
    28
  17. Epigeneettiset tekijät kontrolloivat DNA:ta

Laitan ketjuun linkin artikkeliin, jota jotkut yliopistot käyttävät yhdysvalloissa, jotta ateistit ymmärtäisivät, että e
    15
    27
  18. Ateistien usko evoluutioon

Vaatii todella paljon uskoa, jotta voisi pitää evoluutioteoriaa millään tapaa järjellisenä teoriana. Ateistit uskovat s
    Uskonnot ja uskomukset
    21
    27
  19. Onko solussa hyödytöntä DNA:ta? (Tiedeviikko)

Tämä artikkeli on jatkoa kiivaalle keskustelulle aiheesta roska-DNA ja tilke-DNA. Kuten jo tiedämme, ihmisen genomissa
    19
    27
  20. Havainnot eivät tue evoluutioteoriaa

Evoluutioteoria on hypoteettinen ajatusrakennelma, eli se on ihmisen kehittämä teoreettinen malli, joka yrittää selittää
    89
    27