Tullaksesi uskoon sinun on lähdettävä seuraamaan Jeesusta maksoi mitä maksoi-periaatteella ja jatkettava sitten sillä periaatteella lopun ikääsi: "Ja hänen mukanaan kulki paljon kansaa; ja hän kääntyi ja sanoi heille:"J…
Mitäs siitä viime kesän Adventtikirkon kesäjuhlilla järjestetystä vuosikokouksesta poikineesta haasteesta on seurannut? "Adventtikirkko on haastettu oikeuteen Kolme piikkiöläistä adventtikirkon jäsentä, Eila Barck, Ante…
Eilen sunnuntaina juhlittiin syntiä piispa Eero Huovisen johdolla Helsingin tuomiokirkossa. Synnille on oikein annettu vuosipäivä ja nyt tuli 20 vuotta täyteen tuosta Raamatun vastaisesta naispappeuden ottamisesta luter…
Adventtikirkon Aitolahden koulu haalii pikkulapsia esiopetukseensa, jotta saataisiin heidät jo pienestä pitäen iskostettua Ellen Whiten oppeihin: ”Kouluillamme on edelleen tärkeä tehtävä sen näyn vaalijana, jonka Jumala…
Adventtikirkon Pääkonferenssin yhteydessä toimiva Ellen G. White Estate julkaisee lapsille lehteä, joka ylistää Ellen Whiteä ja hänen näkyjään. Lehden nimi on Ellen White Virsionary For Kids. Ja mitäs sieltä löytyykään;…
Selaan ja selaan Adventist Review-lehtiä, eli adventtikirkon päälehteä ja löydän sieltä rehvakkaan uutisoinnin katolisen kirkon pedofiilitouhuista, mutta en löydä sanaakaan adventtikirkon viimeisimmästä Amerikan maallis…
Matteuksen evankeliumi Markuksen evankeliumi Luukaksen evankeliumi Johanneksen evankeliumi Ellen G. Whiten evankeliumi
Jatkuvasti niin täällä palstalla kuin elävässä elämässä adventistit käskevät lukemaan Ellen Whiten kirjoja käärmeen silmien läpi. On luettava kuulemma "avoimin mielin" Suurta Taistelua ja muita Ellenin eksyttäviä kirjoj…
Kirjoitin joskus kymmenyksistä tälle palstalle, mutta pistänpä tuon kirjoituksen tähän uudestaan, kun näyttää, että asiassa on epäselvyyttä: Uskova ihminen on kokonaan Jumalan, niin rahat, omaisuus, ruumis, sielu, henki…
Stork tuolla pyyteli käännöksiä uskoon tulleista ja adventtikirkosta eronneista. Tässä muutamia kääntelemiäni, joita löysin, ja lisääkin voin kääntää, kun aikaa liikenee: Kristy Jones http://keskustelu.suomi24.fi/show.f…
Adventistit juhlivat tänä vuonna Ellen Whiten Suuri Taistelu näyn 150-vuotisjuhlaa. Kaikki suurimmat pomot esiintyvät Ohion juhlassa 10.5.2008. Lovett’s Grove, Ohion osavaltiossa, 14.3.1858 Ellen White sai tuon demoninä…
Olen nyt vuosikaudet kuullut teidän adventistien natinaa siitä, ettei teitä saa nuhdella ja kehottaa parannukseen. Minä olen Pyhän Hengen välikappale: minä saarnaan ja nuhtelen (Matt 28:19-20, 2 Tim 4:2-3, Ef 5:11) ja s…
Adventistien päälehti Adventist Review kirjoittaa jehovien suurimmasta kasvusta sivuillaan. Ja niinpä onkin. Tässä listassa Amerikan ja Kanadan suurimmat 25 kirkkokuntaa tutkimuksen tehneiden sivuilta: US MEMBERSHIP CHU…
Jos teet syntiä (seuraat väärää profeettaa Ellen Whiteä ja hänen harhaoppejaan, asut avoliitossa tai harrastat seksiä muun kuin aviopuolison kanssa, valehtelet, pidät työtäsi, läheisiäsi, kotieläimiäsi, harrastuksiasi, …
"Jokainen sielu voi sanoa: ’Täydellisellä kuuliaisuudellaan Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, ja minun ainoa toivoni on siinä, että katson häneen sijaisenani ja takaajani, joka minun puolestani oli täydellisesti ku…
Adventtikirkossa tapellaan opeista ja siitä, mitä ulkopuolisille saisi kertoa. Täälläkin toinen adventisti kertoo avoimesti adventtikirkon opeista ja toinen mitätöi ja vähättelee niitä. Mutta tuohan ei ole uutta. Ellen …
Sain nyt Adventtikirkon Ilmestyskirja-seminaarin kurssikansion. Kiitos jpp3 lähetyksestä! Avasin sen ja ensimmäinen paperi kansiossa oli ”Opintovihko 1 / Liite 1” Tuo liite on tarkoitettu perussanastoksi luettaessa opin…
Oikea nöyryys johtaa käytännön tekoihin eikä esityksiin tai tunnekuohuihin. Kaukana nöyryydestä on se esitys, että toitottaa netissä tai tosi elämässä ihmisille, kuinka nöyrä, syntinen, katuva ja vaivainen mato matkamie…
Joka viikonloppu adventistit yrittävät pyhittää ellensapattiaan, mutta eihän se mihinkään pyhity. Tuon väärän profeetan näyn mukainen ellensinettisapatti ei kuulu Raamattuun lainkaan, paitsi tietysti adventistien Clear …
Johan adventistit ovat myöntäneet jäävänsä maan päälle, kun tempaus tulee, koska he väittävät, ettei Jeesus edes tule pilviin tempaamaan kuin varas salaa uskovia pois tästä maailmasta (1 Tes 5:2, 4:17). Tänne he jäävät …