Jos verrataan kristinuskoa ja adventismia puihin: kedolla kasvaa kaksi puuta, jotka kauempaa tarkasteltuna erottuvat selvästi kahdeksi eri puuksi. Niitten juurella oltaessa huomataan, että siinä on kaksi erillistä runko…
Jos kerran adventtikirkosta poislähtevät ovat luopioita, ovatpa tulleet uskoon tai eivät, niin siitä seuraa taaskin se sama johtopäätös, että adventisti ei usko pelastukseen Jeesuksessa. Taas tulee mieleen tuo adventist…
Adventtikirkon uskontunnustukseen kuuluvissa 28 opinkohdassa, kohdassa 17. sanotaan Raamatusta: "Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava." Ja kenet Pääk…
Entiset adventistit ja nyt adventismin vääräksi havainneet myöntäkää reippaasti, että Ellen White oli väärä profeetta ja kirkon opit harhaoppisia. Tunnustakaa synniksi niihin uskominen ja niihin eksyttäminen. Sitten ei …
Oikeat Jeesuksen lampaat ihastuvat kuullessaan Jeesuksen äänen ja seuraavat Häntä uskollisesti. Oikeat lampaat eivät ihastu vieraista paimenista eivätkä seuraa heitä. Väärien paimenien kautta kuuluu perkeleen ääni, mutt…
Jos joku tulee uskoon, hänen on lähdettävä seuraamaan Jeesusta maksoi mitä maksoi. Ellen Whiten ja adventtikirkon opeista ei saa pitää kiinni, vaan "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on …
Täällä on adventisteja, jotka oikein kilvoittelevat, kuka osaa esiintyä ulkokultaisimmin. Mutta kaiken huippu on, että jotkut jopa itseään uskoviksi kutsuvista hurraavat tuolle ulkokultaisuudelle ja menevätpä niinkin pi…
Jumala ei sano "minä olen herra sinun sapattisi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani, vaan "'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinna…
Jos joku tulee uskoon ja tahallisesti pitäytyy syntiin, niin se on Jumalan jättämistä. Jos adventisti tulee uskoon, ja pitäytyy väärään profeettaan Ellen Whiteen ja adventtikirkon harhaoppeihin, niin se on Jumalan jättä…
Jos olet adventisti, niin huuda Herraa avuksesi ja kysy itseltäsi, miksi sodit Häntä vastaan seuraamalla ja puolustelemalla väärää profeettaa Ellen Whiteä ja julistamalla toista evankeliumia. Jumala on väärää profeettaa…
Kun adventistien väärä profeetta Ellen White syyti Raamatun vastaisuuksiaan ja vääriä ennusteluitaan, niin sitten, kun hän sanoi jotain Raamatun kanssa sopusoinnussa olevalta kuulostavaa, niin siitä jotkut hurmaantuvat,…
Ellen White kertoi näystään, miten Jumala nousi pois taivaan valtaistuimelta (22.10.1844) ja meni kärryillä toiseen huoneeseen: "Minä näin valtaistuimen ja sillä istui isä ja Poika... Minä näin Isän nousevan valtaistuim…
Miksi olette ryhtyneet toisten opettajaksi? Luuletteko, että päästämällä suustanne joitain kristillisiä sanoja tai lauseita, Jumala teidät armahtaa? Vai luuletteko, että jotenkin Ellen Whiten siivellä, tai hänen näyille…
Adventtikirkon uskontunnustukseen kuuluvista opinkohdista voi lukea, mikä on tämän adventistien mainostaman adventtitotuuden lähde: "Perusluonteiset opinkohdat 17 PROFETOIMISEN LAHJA Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profe…
Adventtikirkon alku oli ylpeydessä. Osa Millerin seuraajista oli kulkeutunut niin kauas Jumalasta ja niin paatunut, ettei enää selvän asian edessä pystynyt nöyrtymään ja myöntämään, että kaikki nuo väärät päivämäärät, 2…
Taas Pääkonferenssinne Silver Springistä, USA:sta on määrännyt teille huomiseen tutkiskelutilaisuuteenne läksyä painattamistaan vihkosista Ellen Whiten useista kirjoista: "Ellen G. White Comments, The SDA Bible Commenta…
Eilen kirjoitin adventistien kahdenlaisesta taktiikasta eksyttää ihmisiä. Ensin tulee suorasukainen eksyttäjä ja kun häntä kauhistutaan, tulee mielin kielin oleva perässä ja saa kuulijan tyynnyteltyä kuitenkin eksymään,…
Adventtikirkon uskontunnustuksen 12. opinkohta on "Jäännös ja sen lähetystehtävä". Siinä tulee esiin, että adventistit sanovat kristittyjen evankeliumia vääräksi ja heillä on toinen evankeliumi lähetystehtävänään, se on…
Adventisti, jos olet tullut uskoon tai tulet, niin sinun on luovuttava vääryydestä, eli Ellen Whitestä näkyineen, oppeineen ja lähdettävä kristilliseen kirkkoon, seurakuntaan tai raamattupiiriin kristillistä opetusta sa…
Kävipäs äkkiä poistatus varoituksestani tutkivan tuomion saarnaajan Clifford Goldsteinin eksytyksistä. Mutta tutkivan tuomion oppi ei muutu raamatulliseksi yhtään millään ja sen opettajista on varoitettava kristikuntaa.…