Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12427

  1. Lestadiolainen oppi.

    Kuten tiedetään, lestadiolaisuudessa on muut poissulkeva oppi. Tiedän, että tätä voidaan Raamatullakin perustella hyvink
    Lestadiolaisuus
    155
    25050
  2. Säännöistä ja niissä elämisestä

    Minulla on eräs ystävä, joka on saanut parannuksen armon VL:äksi. Hän juuri ilmoitti minulle, ettei hänkään voi olla VL:
    110
    22159
  3. Tulikohan selväksi?

    On sanottu, ettei mitään pitäisi sanoa varmaksi, mutta mitään halua, eikä kaipuuta ole koskaan palata VL:äksi. Aika rank
    98
    21412
  4. Säännöistä!

    Olen paljon tälläkin palstalla kuullut suoranaista pilkkaakin VL-liikkeestä ja todellakin monet asiat on vääristeltykkin
    180
    10735
  5. Poistun tältä palstalta

    Olen käynyt palstalla varmaan reilut 2v, jolloin olen parannuksen armon saanut. Väitteet ovat yhä samoja, eikä ne ole mi
    50
    10060
  6. protestiliike keskellämme?

    Tääällä esiintyy paljonkin kritiikkiä ihmisiltä, jotka sanovat olevansa VL:iä. Ovat omaksuneet muilta hengellisyyksiltä,
    98
    9654
  7. Seurakunta ja samamieli

    Mitenkä ymmärretään se asia, kun kuuluu seurakuntaan, niin onko aina oltava samaa mieltä jokaisessa kysymyksessä? Uskon,
    56
    7136
  8. Esitin

    Solvarille kysymyksen ja esitän sen nyt jälleen teille kaikille eritavalla uskoville. Onko teillä minulle Raamatullista
    184
    6444
  9. Tuhlaajapoika kertomus:

    Tuossa vertauksessa on joitain yhtymäkohtia, niin minulle kuin kaikille niille, jotka ovat saaneet parannuksen armon maa
    Vanhoillislestadiolaisuus
    126
    5507
  10. Jumalan valtakunta on maan päällä

    On täälläkin sellaisia harhaoppisia, jotka eivät tunnusta Jumaaln valtakunnan olemassaoloa täällä maan päällä ja lyhyest
    Lestadiolaisuus
    202
    5384
  11. Partakielto

    En ole saanut sellaista todistusta nyk.seurakunnalta, enkä keltään muultakaan, että partakielto seurakunnan taholta olis
    31
    4245
  12. Kol.2:12

    Vl:illä tästä sama virheellinen tulkinta kuin uudestikastajilla. Näin kuitenkin opettaa Raamattu ja luterilaisuus tästä
    243
    4214
  13. yksi tunnistettava "lauma".

    Ihmettelevänä seurasin tuolla yhtä keskustelua, jossa ikäänkuin väitettiin, ettei Jumalan valtakunta olisikaan nyt maanp
    197
    3888
  14. Kirkossa kuultua

    Olin ehtoollis Jumalan palveluksessa. Siellä oli kolme kirkon pappia ja taisia olla lisäksi kaksi uskovaista pappia, sii
    130
    3873
  15. Uskon silmillä:

    Luuk.17:20. Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jum
    81
    3632
  16. Larssin palstalle,

    minulla onkin nyt porttikielto. En ymmärrä miksi. Viimmeksi ku pakkula/taavetti halusi siellä keskustella, miksi VL-papi
    85
    3479
  17. Muiden sekaoppisten perusvirhe:

    Voidaan opettaa mitä vaan/monella tavalla ja kaikki pääsee taivaaseen. Mutta ei, Raamatussa on vain yksi oikea oppi ja
    Vanhoillislestadiolaisuus
    173
    3333
  18. Maria, ikuinen neitsyt?

    Ikuinen neitsyt? On vedottu siihen vanhaan Raamatun kielenkäyttöön, jossa esim. veli, tarkoittaisi uskon veljeä ja sis
    Kristinusko
    117
    3280
  19. Kansanlähetysläiselle tai

    ainakin sen opetuksista kiinnostuneelle henkilölle, mielelläni vahdan ajatuksia, sen opetuksista. [email protected]
    61
    3115
  20. Eri opetus VL:illä, kuin kirkolla?

    Lutherin opetus kirkkopostilla 3:sesta., Joh.3:5:teen. yksi ote s. 33: ”Meidän täytyy siis vähän tarkemmin kiinnittää
    190
    3073