simosomerma

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---
Aloituksia
95
Kommenttia
1568
Turhuutta
Kaikki on turhuutta ilman pelastavaa Jumalaa. "Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on tur15601Anna meille anteeksi..
Raamattu osoittaa, että jokaisen Jeesukseen turvautuvan ihmisen synnit pyyhitään pois: "Tehkää siis parannus ja kääntyk29600Alamaisuus/tasa-arvo
Raamatun sanan on tarkoitus tulla näkyviin myös uskovan elämässä samoin kuin se tuli Jeesuksen elämässä, sillä “Sana tu23556Turvallinen kiintymyssuhde
Jumalasuhteen ydinsisältö on rakkaus. Rakkaudella kuitenkin on monia eri ulottuvuuksia. Moni seikka, jota nykyään kutsut13543Jeesuksen auktoriteetti
Monesti ajatellaan, että Jeesuksen arvovalta eli auktoriteetti nojaa hänen asemaansa Jumalan poikana. Todellisuudessa Je16499Tänään hyvä päivä kuolla?
Joka haluaa seurata Jeesusta, joutuu jossain vaiheessa miettimään, että onko tänään hyvä päivä kuolla: Vai ettekö tiedä20495Totuus
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh 14:69473Mikä on raato?
Näistä Jeesuksen sanoista en ole löytänyt paljon keskustelua: "Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat." Matt 24:28 S15460Protestikristillisyys
Protestikristillisyys on irvikuva oikeasta kristillisyydestä. Se on ilmiö, jossa kaiken toiminnan perusvaikuttimena on t9450Ihmisen todellisuus on aina subjektiivinen
Moni ihmettelee ja luultavasti myös suree sitä, että keskustelu tälläkin foorumilla menee usein pelkäksi kliseiseksi huu51450Haureuden henki
Monet hyökkäävät nykyään rajusti kristillisyyttä vastaan. Suurella osalla näistä hyökkääjistä taustalla on haureuden hen4448Pelastaako usko?
Usein sanotaan, että usko pelastaa tai että jokainen pelastuu uskollaan. Miten usko voi pelastaa? Raamattuhan sanoo: "44447Etsiville
Etsijän kannattaa arvioida kristityiksi itseään kutsuvia ihmisiä mm seuraavien sanojen valossa, jos haluaa välttyä kuunt15439Älä pelkää!
Raamatussa sanotaan 70 kertaa: Älä pelkää. Nämä ovat uudesta testamentista: Älä pelkää, usko ainoastaan. Mark 5:36 J13435Nykykristillisyyden julkinen profiili
“He ovat heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat11425Pahan vastustaminen
Muistutuksena, että meitä Kristuksen omia ei ole kutsuttu vastustamaan pahaa eikä parantamaan tai puhdistamaan maailmaa:8421Totuus vapauttaa - ei tieto
Totuus on jotakin, joka ilmenee ihmisen käytännön elämässä. Jokaisen ihmisen elämä on joko totuudellista tai valheellist13420Pelko ohjaa ihmistä
Se, mitä ihminen eniten pelkää ja pyrkii välttämään, torjumaan tai pakenemaan, määrää pohjimmiltaan hänen toimintansa.13418Alkupisteen alkusyy
Tieteen valossa maailmankaikkeus syntyi alkuräjähdyksessä ja on sitten kehittynyt yhä laajenevaksi. Kaikki elollinen näy104415sanoja
Sanoja, joita ei esiinny Raamatussa: sakramentti, kolminaisuus, kirkko, sielunhoito, ikoni, liturgia, rippi, eukaristia14407