kapi_

Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.
Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.
Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam)
Aloituksia
436
Kommenttia
6591
Hiljaista on - vai onko?
Kotimaan politiikassa on varsin hiljaista. Merkittävin poliittinen tapahtuma taitaa olla Keskustan Annika Saarikon esity34234Vapputervehdys!
Runsaat 20 vuotta olen täällä viestitellyt, mutta viime aikoina enää varsin vähän, kun korkean ikäni – 89 v 10 kk - muka18233Toivotus ja toivomus
Ensiksi toivotus: Toivotan kaikille tämän lukeville Oikein Hyvää viikonloppua! Sitten toivomus: Älkää Te minuun myöntei13232Koivisto vs. Kekkonen
Tv 1:ltä on tullut ja tulee edelleen Jari Tervon laatima mielenkiintoinen 8-osainen sarja Koivisto. Kaksi osaa siitä on185232Elääkö Suomi metsistään?
Täällä on väitetty metsiemme olevan taloutemme tärkein tukiranka. Niin on joskus ollutkin, mutta ei ole enää. Puuhun per84227Kyllä nyt jännittää!
Lupasin jättää lopullisesti tämän palstan, jos Trump voittaa ensi yönä Suomen aikaa päättyvät USA:n presidentinvaalit. K69226Kepu on suuri paradoksi
Eilisessä avauksessani (Puoluekannatukset normalisoituvat) ihmettelin, ettei kepun kannatus ole vielä pudonnut, vaikka p48222Taas saan kehua kepupoliitikkoa!
Mielenkiintoista on tapahtunut niinä muutamina päivinä, joina en palstalla käynyt. On noita asioita näköjään jo täällä k42221Keskusta ylivoimainen kuntavaaleissa
Keskusta tulee saamaan kuntavaaleissa valtuutettuja paljon enemmän kuin mikään muu puolue. Keskustan suuruuden voima on15221Taas päästään pääsiäiseen
Minäkin vielä tämän kerran. Tuskinpa enää seuraavaan, sillä korkean ikäni mukaisessa kunnossa olen. Nyt kuitenkin pääsiä13219Tästä ei voida syyttää keskustaa
Täällä monet laittavat keskustan syyksi myös paljon sellaista huonoa, joka ei sen syytä ole. Ehkä joskus vuosien aikana11219Miten tähän on tultu - miten tästä pois?
Tämän aamuisessa Hesarissa on viiden sivun juttu otsikolla Tyhjien talojen maa. Otsikon alla todetaan: Suomessa on kahde94211Paavo parka, kovan onnen lapsi..
..runoili Runeberg Saarijärven Paavosta, ja samoin voitaisiin kai runoilla myös nyt Väyrysen Paavosta, joka ei ole mukan19206SOTE:sta on hyötyä
Olen ollut sitä mieltä, että keskustajohtoisen hallituksemme toisesta kärkihankkeesta, Sotesta, ei olisi mitään hyötyä.15205Palveluillako Suoni nousuun?
Eilen illalla A-studiossa (oliko myös iltauutisissa) kerrottiin, että palveluiden vienti on pian merkittävin vientituott21201Oikein hyviä uutisia!
Kiva oli palata reissusta kotimaahan, kun hyvät uutiset täällä odottivat! Tarkoitan uutisia puoluekannatuksia mittaavast69200Viikonlopun antia
Keskustalta tai politiikasta yleisemminkään viikonloppuna ei juuri antia annettu. Urheilusta tuli paljonkin. Puhunpa nyt11198Vaalit olivat Keskustan riemujuhlaa
Edellisessä avauksessani ennustin: ”Keskustahan tulee olemaan kunnallisvaalien ylivoimainen voittaja. Vaikka puolue ei s11198Ymmärrän Paavo Väyrystä
Minua ei pidettäne Väyrysen ihailijana, mutta puhun totta otsikossani. Tämän luettuanne ymmärrätte tarkoittamani. Väyry61195Huojennan minusta saamaanne päänvaivaanne
Kylläpä minä näyn olleen kauhea päänvaiva täällä eräille, vaikka taas olin toista päivää palstaa avaamatta! Vai siksikö9192