herrens_tiggare
Vapaa kuvaus
Bara en sten i havet.
Harrastan runoutta, matematiikkaa ja tupakointia.
Ihmisenä olen viimeisen päälle vittumainen paskiainen.
Aloituksia
67
Kommenttia
1959
- 22453
Miksi kristityn tulee kieltäytyä palkkatyöstä
Olen ymmärtänyt, että Suomessa on nyt niin sanottu oikeistohallitus, joka koostuu pääasiassa kokoomuksesta, joka on tunn22478Jäähyväiset puhuville aaseille
Jäähyväiset puhuville aaseille, joihin uskottiin, jäähyväiset puhuville aaseille, joilla synnit sovitettiin. Jäähyväiset9237Kuinka Jehovan todistajille todistetaan, että Jeesus on Jehova
Kuinka keskustelut Jehovan todistajien kanssa sujuvat? Onko Jehovan todistajan vapauttaminen mahdollista? Jehovan todis4623123Aine, ruumis ja transsukupuolisuuden metafysiikka
Olen ymmärtänyt, että Suomessa astuu piakkoin voimaan jokin uusi laki, joka mahdollistaa sen, että kuka tahansa voi vaih10142Pahuuden tarkoituksesta ja kalvinsmin pahuudesta
Minä inhoan ja kammoan kalvinismia. Mielestäni rajoitettu pelastus on eräs hirvittävimmistä ajatuksista, joka koskaan on3141"Jesus, ich liebe dich."
Suuri eurooppalainen intellektuelli ja teologi paavi Benedictus XVI eli Joseph Ratzinger meni sitten kuolemaan. Tiemmä h35187Joulukirjoitus
Rakkaat ystävät ja vihamiehet, koska joulu tulee taas, on taas aika miettiä joulun sanomaa. On huomionarvoista, että Kr118914Pitäisikö Jumalasta puhua lainkaan kolmannessa persoonassa?
Luin juuri Arto Köykän blogikirjoituksen: http://artokoykka.blogspot.com/2022/08/jumala-on-suuri-sina-meidan-keskellamme7784Parhaat ja huonoimmat joululaulut
Ihmiskunnan tähänastisen historian huonoin joululaulu on Joulumaa. Paras on luultavasti O helga natt (riippuu esittäjäst8224Jouluevankeliumista ja siinä mainitusta verollepanosta
Rakkaat ystävät ja vihamiehet! Koska joulu on taas ovella – joulu, joka on kristillinen juhla, jonka ajankohdalla ei ole2701986Kaikkien pelastumisen mahdollisuudesta
Luin sennimisen kirjan kuin "A Larger Hope? Universal Salvation from Christian Beginnings to Julian of Norwich", jonka o38726Perisynnin luonteesta
Jos tahtoo tietää, mitä on luterilaisuus, pitää lukea luterilaisia tunnustuskirjoja. Niinpä saadakseni selville, mitä on75640Jumalankieltäjäpapin kognitiivinen dissonanssi
Luin palstalta, että John Shelby Spong on kuollut kunnioitettavassa iässä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17114978/suru91791Saako puolisoa pettää, jos ei koskaan jää kiinni?
Jos petän puolisoani eli harrastan seksuaalista kanssakäymistä jonkun muun kuin oman puolisoni kanssa, teenkö väärin, jo1241849Puolihuolimattomia mietteitä Lichtenbergin äärellä
Luin vähän Lichtenbergiä ja löysin tämän aforismin: "On aivan eri asia uskoa YHÄ jotakin ja uskoa se JÄLLEEN. Uskoa YHÄ56362Uskonnon virtuoosit
Beethoven todisti minulle jälleen kerran Jumalan olemassaolon kiistattomasti, kumoamattomasti ja kerta kaikkiaan lopulli11163Parhaat suomalaiset kristilliset kirjoittajat
Huomasin, että Vuoden kristillinen kirja -kilpailua ei tänä vuonna järjestetä, koska koronavirus pilasi maailman, mutta52145Eugeniikka
Suuresti arvostamani Päivi Räsänen on tiemmä sanonut, että myöhäiset abortit ovat käytännössä eugeniikkaa. Mikäpä siinä,66115Spenglerin siivin korkeuksiin: voisiko länsimaisen kulttuurin jälkeinen kulttuuri olla kristillinen?
Nyt, kun länsimainen kulttuuri on tulossa tiensä päähän ja edessämme häämöttää aikakausien murros, jonka vertaista ei ol139121