Vapaa kuvaus

Purjeveneilijä.

Aloituksia

51

Kommenttia

2593

  1. Mikä DNA-testi?

    Teetin MyHeritagen DNA-testin, mutta pettymyksekseni vastaus oli vain "olet 100% suomalainen". Olisin kuitenkin halunnu
    Sukututkimus
    50
    5019
  2. Takalasin pyyhkijä sökö?

    Perustilanne: ei tapahdu mitään, kun katkaisinta painaa. Sulake on ehjä, joten veikkaus kuuluu, että moottori on simaht
    V70
    6
    2870
  3. Slangin muuttumisesta

    Täällä on keskusteltu aiemmin joidenkin Stadin slangissa esiintyvien sanojen merkityksen muuntumisesta. Yksi esimerkki
    Kielet ja käännökset
    9
    1954
  4. Lock and load?

    Pistin tämän kysymyksen tuonne ase-palstallekin. Eli: Osaisiko joku selittää, miksi englanniksi sanotaan "lock and loa
    Kielet ja käännökset
    7
    1634
  5. Pätevyysvaatimukset

    Luin ihan muihin asioihin liittyen Lakia liikenteen palveluista ja siellä pisti silmään tällainen: 1) huviveneelle ja hu
    Yleistä veneilystä
    34
    1513
  6. Bosch PSR 1200

    Otsikon mukainen akkuporakone/-ruuvinväännin. Tuntuu, että akku valuu itsestään tyhjäksi laitteen ollessa käyttämättömä
    Työkalut ja tarvikkeet
    2
    1403
  7. Takasumuvalon viestintäkäyttö?

    Olen parina päivänä mietiskellyt motarilla, että menisiköhän takapuskurissa roikkuvalle viesti perille, jos hetkeksi pis
    Yleistä liikenteestä
    86
    1208
  8. Eteenpuskijat

    Mikähän perkele siinä on, että motarilla tai muulla monikaistaisella tiellä pitää tulla aivan lähelle eteen? Eikö autok
    Yleistä liikenteestä
    69
    943
  9. Levon ja treenin tasapaino?

    Polar Flow-sovellus tarjoaa sellaisen "recovery balance" -näkymän. Olen miettinyt, miten sitä pitäisi noudattaa. Onko
    Kuntoilu ja kuntosalit
    0
    786
  10. Tähystys...

    Tän voisi tietysti panna tuonne "yleistä veneilystä" puolellekin, mutta kun kyse oli purjeveneistä, niin tulkoon tänne.
    Purjehdus
    21
    513
  11. Ns. "perheruudut"

    Muutamien kauppojen ja kauppakeskusten pysäköintialueilla on nykyään "perheruutuja", joille on varattu leveämpi tila kui
    Parkkisakot
    37
    459
  12. Miksi jotkut haluavat pilata Loton?

    Tällä palstalla on aina välillä kirjoituksia, joissa vaaditaan Loton voittopotin jakamista enemmän pikkuvoittoihin ja pä
    Lotto
    38
    445
  13. Jalkineet ja paita ajaessa?

    Törmään aina silloin tällöin kommenttiin (itseäni huomattavasti ikääntynempien taholta), että autoa ei saisi ajaa paljai
    Liikenne
    19
    422
  14. Väistämisestä...

    Väiteltiin joku aika sitten hiukan Joakimin kanssa ohittajan määritelmästä luovivan veneen tapauksessa. Sitä esimerkkiä
    Purjehdus
    10
    408
  15. Cruise rattiraivon syynä?

    Otsikko oli tahallisen provosoiva. Olen vain itse huomannut, että kun nykyisessä autossani on vakionopeudensäädin, jot
    Liikenne
    62
    373
  16. Lemmikkieläin vs. kotieläin

    Näin sattumalta Iltiksessä kiistanpoikasen siitä, ovat kissat ja koirat kotieläimiä. Tarkemmin sanoen kyse oli siitä, e
    Kielet ja käännökset
    14
    360
  17. Liikennesäännöt hukassa?

    Ihmettelin taas kerran tänä aamuna, miten huonosti ihmiset noudattavat liikennemerkkejä. Tuusulantiellä oli heti motari
    Yleistä liikenteestä
    15
    352
  18. Radioliikennekysymys

    Silloin tällöin tulee seurattua NG:n Lentoturmatutkinta-sarjaa. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että radioliikenteen
    Ilmailu
    9
    348
  19. Ankkuriliinan väri?

    Olisiko kellään kokemusperäistä mielipidettä tähän? Harkinnassa on peräankkurin liinan (25 mm levyistä) uusiminen ja ai
    Yleistä veneilystä
    10
    345
  20. Venetyyppispekulaatiota

    Harrastetaanpa huvin vuoksi (taas kerran) haaveilua. Aina välillä tulee mietittyä, millaisen veneen hankkisi, jos raha
    Purjehdus
    47
    317