Onko pyhimys = uskovainen?
Millainen ihminen on uskovainen?
Voiko uskovainen tehdä syntiä?
Voiko uskovainen olla syntinen?
Onko uskossa oleminen ja uskovaisuus eri asia?
Kenelle pelastuksen evankeliumi kuuluu?
Kuka voi pelastua?
Tässäpä pähkinää purtavaksi. Voidakseen oppia, on uskallettava tehdä tyhmiä kysymyksiä ja uskallettava kysellä typeriäkin. Ja kun asioista keskustelee maallikon näkökulmasta, loogisesti ajattelevan näkökulmasta sekä Raamatun näkökulmasta niin niistä voi oppia paljon uutta, vaikkei kaikki kommentit olisikaan niin paikkansa pitäviä. Mutta sehän ei ole keskusteluissa pääasia, vaan se että löytää uusia näkökulmia siitä miten asioita voi käsitellä ja millaisia uusia näkökohtia ja puolia löytää.
Siunausta kaikille etsijöille, elämän etsijöille, suunnan etsijöille, tarkoituksen etsijöille, totuuden etsijöille ja kaikille jotka etsivät jotakin, jotakin itseään suurempaa, jotakin arvokasta jota ei rahalla saa eikä millään tämän maan mammonalla.
Pyhyys ja uskossa oleminen
18
155
Vastaukset
- Rea Aalto
Onko pyhimys = uskovainen?Vastaan: Kukaan ihminen ei ole pyhimys.
Millainen ihminen on uskovainen?Jeesusta seuraava uskova on aivan tavallinen syntiä tekevä, toisten syntisten joukossa elävä ja oleva ihminen joka lankeaa siinä missä muutkin.
Ero on se että sydämestään Jeesukseen uskova tietää ja tuntee Herransa ja sen että aina pn tehtävä parannusta ja tunnustettava syntinsä ei luulla olevansa muita parempi. eli tekopyhä käännynnäinen toisten moralisoija.
Voiko uskovainen tehdä syntiä?
Voiko uskovainen olla syntinen?
Onko uskossa oleminen ja uskovaisuus eri asia?Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.Sitä joko on sydämestään Jeesukseen uskova tai sitten tekopyhä käännynäinen lahkolainen.
Kenelle pelastuksen evankeliumi kuuluu?Pelastus kuuluu KAIKILLE IHMISILLE.
Kuka voi pelastua?Kaikki jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen, eli siihen että ihminen on syntinen ja ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen ainoana syntien anteeksiantajana voi pelastaan ikuisesta erosta Jumalan kanssa. - Rea Aalto
laitoin hakuun oman nimeni ja koska olen palstalla todella pitkästä aikaa enkä salasanaakaan enää muista, mutta täältä löytyi hauska lausen, joka kuvastaa tosi helluntailaisen mielenlaatua ja sitä tosi lahkolaisen käyttäytymistä:
Lausen oli vastaus minun kirjoitukseeni,jossa "kauniisti " puhutellaan naista :
Mohikaani_27
8.4.2011 23:20
-2
Sulje
* Jospa nyt lopettaisit jo vihdoin tuon Jumalan miesten parjaamisen. Niilokin on ollut jo vuosia Herransa luona, antaisit vainajein jo levätä rauhassa. Mikä se piru on nimeltään, joka sua juoksuttaa näiden Herran palvelijoiden vanavedessä, jopa haudan taakse? Menee jo sairauden puolelle tuo vainoamisesi.
* Niilo saarnasi Jeesusta Kristusta, eikä sun okulttimiasi. Sinä se okultisminen olet, jos joku on. Siirryit Jumalan seurakunnasta haroppiin, mitenkäs sinä sen selität? Sun ei kansisi källä yhtään ketään, omat seurakunnalliset asiasi on päin mäntyä, niin miten voit tosia tuomita, etkä varsinkaan Niilo Yli-Vainiota ! Sinä olet kuin h......a Niilon rinnalla !- heimolainen
"..joka kuvastaa tosi helluntailaisen mielenlaatua ja sitä tosi lahkolaisen käyttäytymistä..."
Mikä teitä muutamia luterilaisia vaivaa? - ?
heimolainen kirjoitti:
"..joka kuvastaa tosi helluntailaisen mielenlaatua ja sitä tosi lahkolaisen käyttäytymistä..."
Mikä teitä muutamia luterilaisia vaivaa?Haukkuuko Mohikaani tuossa Rea Aaltoa huo.r.ak.si?
- leahimn(ei kirj.)
Mohikaanin tyypillistä
kielenkäyttöä!
Onko se sitten normaalia,siitä päättäköön
lukija.
Vai onko lääkitys pielessä.
Mutta oikean uskovan puheita nuo eivät ole!
- hellari83
Jatkokysymyksiä:
Onko anteeksiantaminen ja armahtaminen sama asia?
Entä armo ja armahtaminen?
Miten voi saada anteeksi pahoja tekoja/syntiä vai voiko niitä saada anteeksi?
Entä armahtaako Jumala syntiä tehnyttä ihmistä?
Onko olemassa armoa syntiselle ihmiselle? - hellari83
Voiko keskustelua tehdä asiallisesti vai vaikuttaako siihen aina toisten suuntautumiset, persoona, yms?
Tässä olisi vastauksia ainakin
pyhyyteemme, vanhurskauteemme ja uskoomme.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10231697- jaikal.se
>>>Onko pyhimys = uskovainen?>Millainen ihminen on uskovainen?>Voiko uskovainen tehdä syntiä?>Voiko uskovainen olla syntinen?>Onko uskossa oleminen ja uskovaisuus eri asia?>>Kenelle pelastuksen evankeliumi kuuluu?>Kuka voi pelastua
- Höpö höpö taas
>Jokainen uudestisyntynyt uskova on vanhurskas ja pyhä<
Ihminen tässä liharuumiissaan ei ole eikä voikkaan olla vanhurskas ja pyhä vaikka olisi kuinka uskova. Mutta tulee aika jolloin taivas ja maa on puhdistettu ja uudeksi luotu. Silloin vasta maanpäällä asuu vanhurskaat. Samoin taivaassa. Sinnekkään ei pääse mitään epäpyhää.
* "< Jatkokysymyksiä:
Onko anteeksiantaminen ja armahtaminen sama asia?
Entä armo ja armahtaminen?
Miten voi saada anteeksi pahoja tekoja/syntiä vai voiko niitä saada anteeksi?
Entä armahtaako Jumala syntiä tehnyttä ihmistä?
Onko olemassa armoa syntiselle ihmiselle? >" ?
* Miksi sinä näitä kysymyksiäsi esität? Olethan sinä jo vanha kokenut uakovainen, niin olen ymmärtänyt, ja hyviä rakentavia kommenttejakin kirjoittanut.
* Jos taas esität nuo kyssärit uskomattomien puolesta, eikö sinun kannattaisi myös antaa niihin vastaus ?- leahimn(ei kirj.)
Tässä nähdäänkin Mohiksen
uskon vauhtisokeus!
- hellari83
On tässä tullu painiskeltua oman omantunnon kanssa sekä omasta tai muiden antamasta käsityksestä millainen on uskovainen ihminen.
Jotenkin on muita uskovaisia ihmisiä (pääsääntöisesti oman paikallisen seurakunnan) seurailtuani saanut sellaisen käsityksen että uskovaiset ovat synnittömiä, lähes pyhimyksiä. Ilmeisesti tällainen käsitys tuli siitä kun minusta heillä ei näkynyt syntiä jota he olisivat tehneet tai johon he olisivat langenneet. Minua vaivasi hirveästi tämä, varsinkin kun koin itseni syntiseksi. Ja vielä enemmän vaivasi se, kun oman näkemykseni mukaan en voinut sanoa itseäni uskovaiseksi -> koska minusta uskovainen ei voi tehdä syntiä.
Ajattelin että uskon toki Jeesukseen niin kuin kuuluukin, mutta en voi pelastua koska en ole puhdas ihminen. Tunsin itseni niin likaiseksi, niin likaiseksi ettei minulla voinut olla pienintäkään mahdollisuutta päästä taivaaseen Jumalan luo.
Mutta nyt olen ymmärtänyt asioita enemmän palstaa lukiessani, mutta vielä kuitenkin takaraivooni on iskeytynyt se etten voi sanoa itseäni uskovaiseksi kun olen syntiin lankeavainen. Siispä olen ihminen joka uskoo Jeesukseen ja joka toivoo armon riittävän minullekin asti. Jos Jumala ei minua hyväksy, niin sitten jään ulkopuolelle, mutten kuitenkaan jätä uskoani vaan pyrin seuraamaan Jeesusta. Ja todennäköisesti vasta kuoltuani selviää lopputulos. Mutta siinä toivossa elän, että pelastuisin.- armoa etsimässä
Rehellinen ja Rohkea ja Reilu kommentti. Kiitos siitä.
Minä olen nähnyt uskovaisia, ja tarkoitan tosiuskovaisia,
niinkuin eräs minulta kerran kauan sitten halusi varmistaa, :
"Oletko oikein helluntailainen?".
Niin, siis olen joutunut näkemään,
kuinka vuosikymmenien uskovaelluksen jälkeen,
kun maaliviiva jo lähestyy,
niin jotenkin vaan on sittenkin jäänyt kadoksiin se totuus,
että pelastumisemme on yksin armosta. yksin uskon kautta.
Minä itse olin ollut uskossa jo ainakin parikymmentä vuotta,
kun kerran tulin kotiin ja sanoin vaimolleni:
"Minä haluaisin löytää armollisen Jumalan."
Yllätyksekseni vaimoni ei ollenkaan ihmetellyt,
miten minä, joka jopa joskus muille saarnaan,
voin tuollaista päästää suustani.
Mutta etsivä löytää. Ja minä löysin tuon puolen Jumalasta.
Ja nyt on kyllä niin, että se ei tapahtunut helluntaiseurakunnassa.
Se tapahtui Nokian kirkon rukousillassa,
jossa ensimmäistä kertaa silloin olin.
Joku täti nousi kertomaan, että täällä on joku ...
ja sitten hän kertoi kaiken juuri minun elämästäni,
kuinka minulle on jo lapsuudesta muodostunut aivan väärä kuva Jumalasta.
Uskon alkutaipaleella sitä niin helposti ajattelee,
että kunhan muutaman rypyn vielä oikaisen,
niin ehköhän ala kelvata. Mutta ei. ei se näin mene.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta,
ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. (Ef 2:8-9)
- -tomumaja-
Meillä näkyy olevan sankaltaista pajonkin, ollaanko me liian tiukkoja itsellemme? Minkäs mahdetaan, suotta me kylläkin kärsimme, se on tää ihmisluonnekin jotenkin jarruna, niin olen ainakin itsestäni miettinyt olevan.
- jaikal.se
Huomaatko tomumaja kuinka Pyhä Henki johdattaa uskovia lepäämään armossa ja luottamaan yksin Kristukseen?
Uskova on pelastettu armosta. Uskovalla ei ole omaa ansiota pelastukseensa. Hän on itsessään täysin kelvoton.
Mutta uskova on armossa ja Kristuksessa. Armo on uskovan olotila ja Kristuksessa on pelastus jokaiselle uskovalle. Uskovaa ympäröi armo. Mihin vain katsot, näet Jumalan armon itseäsi kohtaan. Uskova pääsee perille armosta jota hänelle tarjotaa Jeesuksen ilmestymisessä. Mitä ansioita tässä sitten tarvitaan?
Lepää Kristuksen käsivarsilla ja lopeta jännittämiset.
Isän kädet ovat voimakkaat ja vievät heikon matkamiehen perille koska KAIKKI matkamiehet/naiset ovat heikkoja.
Niin vahvoja uskovia ei ole olemassakaan jotka itse kykenisivät pelastamaan itsensä omalla onnistumisellaan. Olemme kaikki riippuvaisia Jeesuksesta Kristuksesta. Mutta Raamattu todista Jeesuksesta että Hän voi täydellisesti pelastaa ne jotka tulevat Jumalan luokse Hänen kauttaan. Niin, TÄYDELLISESTI PELASTAA.
- Rea Aalto
Mohikaanille kysymys:
haukutko Jeesusta huo......raksi?
Miksi? - body
Ihminen on lihallinen olento, eika siita ajassa muutu ja pyhyys on ihmisten keksimaa taivastelua.
On parempi hyvaksya tosiasiat ja elaa ihmisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834443Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243138Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162645Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432387- 132284
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132265MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142025Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717