Kovin ristiriitaista on tuon puolueen logiikka. Onhan se upeaa kosiskella kannattajia perustulolla, mutta kyllä terveen nuoren ihmisen pitää työtä tehdä. Jos haluaa loisivaksi hihhuliksi, niin olkoon sitä osaaikaisesti.
Lokkeja suojellaan ja meuhataan susien puolesta. Sitten kuitenkin halutaan omalle isoäidille nopeutettu poismeno, jotta päästään hänen perintörahoillaan hihhuloimaan. Puoluejohto varmaankin on ensimmäisenä omia omaisiaan eliminoimassa henkilökohtaisesti? Vain olisiko hautala esimerkkinä itse, jos liikenneonnettomuus, tai vakava sairaus iskisi?
MYRKYNVIHREÄ PUOLUE?
332
2119
Vastaukset
- ....................
Vihreiden tavoitteena on ensiksi kaivoselinkeinon lopettaminen, ja sen jälkeen pikkuhiljaa koko hyvinvointivaltion alasajaminen.
Taktiikkana on kuolleiden lintujen rahtaaminen kaivosaltaisiin, sekä liito-oravien papanoiden rahtaaminen jokaisen suunnitellun rakennushankkeen alueelle, jolloin kaikki kehitys saadaan kiellettyä.- Tuskien lehdet
Hyvä,hyvä!Hmm.Sittehän jokainen kansalainenkin saa taas oman käsiaseen.Hmm.Oman turvallisuutensa ja henkensä pitimeksi.
- kjffkl
Tuskien lehdet kirjoitti:
Hyvä,hyvä!Hmm.Sittehän jokainen kansalainenkin saa taas oman käsiaseen.Hmm.Oman turvallisuutensa ja henkensä pitimeksi.
Käsiaseen? Mikä se on?
- Vallanhimoisia
kjffkl kirjoitti:
Käsiaseen? Mikä se on?
ne ovat.Niiden ollessa hallituksessa on lisätty ydinvoimaa ja annettu luvat Talvivaaralle.Julkisuuteen esittävät vastahakoisuutta,mutta ministeriauton takapenkillä pysytään,eikä lähdetä.Kaksinaamaisinta sakkia mitä koskaan on ollut.
- EI murhapuolueelle
Vallanhimoisia kirjoitti:
ne ovat.Niiden ollessa hallituksessa on lisätty ydinvoimaa ja annettu luvat Talvivaaralle.Julkisuuteen esittävät vastahakoisuutta,mutta ministeriauton takapenkillä pysytään,eikä lähdetä.Kaksinaamaisinta sakkia mitä koskaan on ollut.
Vihreät saivat juuri uuden nimityksen: myrkynvihreä murhapuolue. Alankin käyttämään tätä ilmaisua tästä lähtien. Tai miten olisi vanhustentappajapuolue? Tai lastentappajapuolue.
- Käsiase on
kjffkl kirjoitti:
Käsiaseen? Mikä se on?
semmoinen jota jaksaa yhdellä kädellä kannatella.
- Ei kärsimystä
Mikä siinä on kun aina pitää kaikki asiat käsittää väärin ja sitten niin pirun väärin. Onko se ilkeyttä vai ymmärryksen puutetta vaiko molempia?
Kaivostoiminta Suomessa on ulkomaalaisten yritysten hallussa ja he saavat rikastuttaa omaa yritystään ilmaiseksi, ei tarvi maksaa Suomelle mitään. Muissa maissa ei näin typeriä olla, joten kaivostoiminnan verottaminen olisi vain suomalaisten parhaaksi.
Toinen asia eutanasia, no kuika moni teistä suunpieksiöistä on ollut oman rakkaan läheisen kuolinvuoteella katsomassa sitä järjetöntä kuolinkappailua vuorokaudesta toiseen, mitää ei ole tehtävissä että tilanne paranisi ja kärsimys vain jatkuu ja jatkuu jopa viikkoja. Siinä vaiheessa ihminen ei enään pysty juomaa, syömään, asioimaan vessassa eikä ylipäätään pysty tekemään mitään ihmisen perustoimintoja, elämä jos sitä nyt siinä vaiheessa voi elämäksi kutsua on nöyryytystä ja kidutusta, viimeisetkin ihmisarvon rippeet revitään irti. Jos teistä hyvistä uskovaisista ihmisistä joku on valmis tämän kohtalon itselleen ja läheisilleen valmis vaatimaan, niin siitä vaan, itse en tosin tuollaista tekoa pidä kovin rakastavana tekona. Itse olen tuota kärsimysnäytelmää joutunut seuraamaan parikin kertaa ja voin vannoa se ei ole kaunista katsottavaa ja olenkin silloin rukoillut niin hoitajia kuin jumalaa päästämään läheiseni kärsimyksistään. - Aivollinen
Ei kärsimystä kirjoitti:
Mikä siinä on kun aina pitää kaikki asiat käsittää väärin ja sitten niin pirun väärin. Onko se ilkeyttä vai ymmärryksen puutetta vaiko molempia?
Kaivostoiminta Suomessa on ulkomaalaisten yritysten hallussa ja he saavat rikastuttaa omaa yritystään ilmaiseksi, ei tarvi maksaa Suomelle mitään. Muissa maissa ei näin typeriä olla, joten kaivostoiminnan verottaminen olisi vain suomalaisten parhaaksi.
Toinen asia eutanasia, no kuika moni teistä suunpieksiöistä on ollut oman rakkaan läheisen kuolinvuoteella katsomassa sitä järjetöntä kuolinkappailua vuorokaudesta toiseen, mitää ei ole tehtävissä että tilanne paranisi ja kärsimys vain jatkuu ja jatkuu jopa viikkoja. Siinä vaiheessa ihminen ei enään pysty juomaa, syömään, asioimaan vessassa eikä ylipäätään pysty tekemään mitään ihmisen perustoimintoja, elämä jos sitä nyt siinä vaiheessa voi elämäksi kutsua on nöyryytystä ja kidutusta, viimeisetkin ihmisarvon rippeet revitään irti. Jos teistä hyvistä uskovaisista ihmisistä joku on valmis tämän kohtalon itselleen ja läheisilleen valmis vaatimaan, niin siitä vaan, itse en tosin tuollaista tekoa pidä kovin rakastavana tekona. Itse olen tuota kärsimysnäytelmää joutunut seuraamaan parikin kertaa ja voin vannoa se ei ole kaunista katsottavaa ja olenkin silloin rukoillut niin hoitajia kuin jumalaa päästämään läheiseni kärsimyksistään.Puhut asiaa. Tahallisia väärinymmärtäjiä ja hurskastelevia ja aidosti ilkeitä paskan jauhajia kyllä riittää tässä maassa.
Äitini sanoi moneen kertaan, maatessaan liikuntakyvyttömänä vuosia, että haluaa kuolla. No sehän on tietenkin laitonta ja vielä vitun syntikin!
Vaimoni ja minun keskinäinen sopimus kuolinavusta, kun kumppani sitä toivottomassa tilassa sietämättömissä kärsimyksissä pyytää pitää.
Menen tarvittaessa linnaan, kuten vaimonikin samassa tilanteessa.
Jotenkin olen Soinia (varauksella) arvostanut, mutta nyt hän paljasti typeryytensä ja mädän luonteensa.
Eiköhän Talvivaaran saasteista kärsivissäkin ole muutama Perussuomalaistenkin äänestäjä. Ja vain muutaman työpaikan vuoksi.
En ole Vihreiden äänestäjä, mutta nyt he ottivat oikeita asioita pöydälle. Aivollinen kirjoitti:
Puhut asiaa. Tahallisia väärinymmärtäjiä ja hurskastelevia ja aidosti ilkeitä paskan jauhajia kyllä riittää tässä maassa.
Äitini sanoi moneen kertaan, maatessaan liikuntakyvyttömänä vuosia, että haluaa kuolla. No sehän on tietenkin laitonta ja vielä vitun syntikin!
Vaimoni ja minun keskinäinen sopimus kuolinavusta, kun kumppani sitä toivottomassa tilassa sietämättömissä kärsimyksissä pyytää pitää.
Menen tarvittaessa linnaan, kuten vaimonikin samassa tilanteessa.
Jotenkin olen Soinia (varauksella) arvostanut, mutta nyt hän paljasti typeryytensä ja mädän luonteensa.
Eiköhän Talvivaaran saasteista kärsivissäkin ole muutama Perussuomalaistenkin äänestäjä. Ja vain muutaman työpaikan vuoksi.
En ole Vihreiden äänestäjä, mutta nyt he ottivat oikeita asioita pöydälle.en myöskään ole vihreiden edustaja poliittiselta kannaltani, mutta arvostan sitä että asiasta uskalletaan puhua julkisesti ja että siihen otetaan selkää kantaa.
itsellä joitakin omakohtaisia kokemuksia aivan lähipiiristä (isä, mummu, vaari), joiden taistelua ja nääntymistä seurannut. kyseiset läheiset olivat itse toivoneet moneen kertaan että saisivat lähteä pois tästä kivusta ja kärsimyksestä. oli ollut myös meille kaikille omaisille valtava helpotus tuolloin. kyseessä kun ei ole kuolemantuottamus tai tappaminen kuten jotkut täällä haluaa asian "vääntää" ja vääristää.
en myöskään itse halua mihinkään letkuihin ja koneeseen kytkettynä viettää lopuaikaani. sen verran olen omakohtaisesti työssäni (10v) kuolevia ja hiipuvia potilaita joutunut hoitamaan oten tiedän mistä puhun .
toivottavasti tämä avaa nyt julkisen ja asiallisen keskustelun tästä aiheesta.- laphilainen
EI murhapuolueelle kirjoitti:
Vihreät saivat juuri uuden nimityksen: myrkynvihreä murhapuolue. Alankin käyttämään tätä ilmaisua tästä lähtien. Tai miten olisi vanhustentappajapuolue? Tai lastentappajapuolue.
Tai VLTP, eli Vanhusten- ja LastenTappajaPuolue. Tosin lasten tappamiseen menee vielä jokunen vuosi, että sudet ehtivät kadottaa ihmispelkonsa ja ryhtyä saalistamaan lapsia.
- Miss Mossad.
Ei kärsimystä kirjoitti:
Toinen asia eutanasia, no kuika moni teistä suunpieksiöistä on ollut oman rakkaan läheisen kuolinvuoteella katsomassa sitä järjetöntä kuolinkappailua vuorokaudesta toiseen, mitää ei ole tehtävissä että tilanne paranisi ja kärsimys vain jatkuu ja jatkuu jopa viikkoja. Siinä vaiheessa ihminen ei enään pysty juomaa, syömään, asioimaan vessassa eikä ylipäätään pysty tekemään mitään ihmisen perustoimintoja, elämä jos sitä nyt siinä vaiheessa voi elämäksi kutsua on nöyryytystä ja kidutusta, viimeisetkin ihmisarvon rippeet revitään irti. Jos teistä hyvistä uskovaisista ihmisistä joku on valmis tämän kohtalon itselleen ja läheisilleen valmis vaatimaan, niin siitä vaan, itse en tosin tuollaista tekoa pidä kovin rakastavana tekona. Itse olen tuota kärsimysnäytelmää joutunut seuraamaan parikin kertaa ja voin vannoa se ei ole kaunista katsottavaa ja olenkin silloin rukoillut niin hoitajia kuin jumalaa päästämään läheiseni kärsimyksistään."Jos teistä hyvistä uskovaisista ihmisistä joku on valmis..."
Tyyppivihreä. Kukaan ei ole puhunut uskosta sanaakaan, niin heti alkoi syyttämään uskovaisia... *huoh*. - SUURIN OSA KITUU
Ei kärsimystä kirjoitti:
Toinen asia eutanasia, no kuika moni teistä suunpieksiöistä on ollut oman rakkaan läheisen kuolinvuoteella katsomassa sitä järjetöntä kuolinkappailua vuorokaudesta toiseen, mitää ei ole tehtävissä että tilanne paranisi ja kärsimys vain jatkuu ja jatkuu jopa viikkoja. Siinä vaiheessa ihminen ei enään pysty juomaa, syömään, asioimaan vessassa eikä ylipäätään pysty tekemään mitään ihmisen perustoimintoja, elämä jos sitä nyt siinä vaiheessa voi elämäksi kutsua on nöyryytystä ja kidutusta, viimeisetkin ihmisarvon rippeet revitään irti. Jos teistä hyvistä uskovaisista ihmisistä joku on valmis tämän kohtalon itselleen ja läheisilleen valmis vaatimaan, niin siitä vaan, itse en tosin tuollaista tekoa pidä kovin rakastavana tekona. Itse olen tuota kärsimysnäytelmää joutunut seuraamaan parikin kertaa ja voin vannoa se ei ole kaunista katsottavaa ja olenkin silloin rukoillut niin hoitajia kuin jumalaa päästämään läheiseni kärsimyksistään.Valtava määrä vanhuksia KITUU sen tähden, ja pyytää poispääsyä, kun lapset ja sukulaiset ei käy ees katsomassa, ja vanhuksella on kuitenkin kaikki muistot tallessa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lähimäisestä vain on pidettävä huoli, vaikka sillä olisi paskat jatkuvasti housuissa, ja oksennus sinun sylissäs- joten jatka vaan "kärsimyksiäsi" !
ELÄMÄ ON !!!! - keinonsa kullakin
hoitsukundi kirjoitti:
en myöskään ole vihreiden edustaja poliittiselta kannaltani, mutta arvostan sitä että asiasta uskalletaan puhua julkisesti ja että siihen otetaan selkää kantaa.
itsellä joitakin omakohtaisia kokemuksia aivan lähipiiristä (isä, mummu, vaari), joiden taistelua ja nääntymistä seurannut. kyseiset läheiset olivat itse toivoneet moneen kertaan että saisivat lähteä pois tästä kivusta ja kärsimyksestä. oli ollut myös meille kaikille omaisille valtava helpotus tuolloin. kyseessä kun ei ole kuolemantuottamus tai tappaminen kuten jotkut täällä haluaa asian "vääntää" ja vääristää.
en myöskään itse halua mihinkään letkuihin ja koneeseen kytkettynä viettää lopuaikaani. sen verran olen omakohtaisesti työssäni (10v) kuolevia ja hiipuvia potilaita joutunut hoitamaan oten tiedän mistä puhun .
toivottavasti tämä avaa nyt julkisen ja asiallisen keskustelun tästä aiheesta.Tunsin aikuisen ihmisen joka lähti uimaan suoraan ulapalle ja varmaan lähtiessään tiesi, että ei elävänä palaa, mitään hän ei sanonut lähtiessään, vain hymyili.
- Olisit hoitanut
hoitsukundi kirjoitti:
en myöskään ole vihreiden edustaja poliittiselta kannaltani, mutta arvostan sitä että asiasta uskalletaan puhua julkisesti ja että siihen otetaan selkää kantaa.
toivottavasti tämä avaa nyt julkisen ja asiallisen keskustelun tästä aiheesta.niin ei olilisi nääntynyt,.
T:pullakuski - Mitä jos kans
keinonsa kullakin kirjoitti:
Tunsin aikuisen ihmisen joka lähti uimaan suoraan ulapalle ja varmaan lähtiessään tiesi, että ei elävänä palaa, mitään hän ei sanonut lähtiessään, vain hymyili.
lähtisit uimaan ?? sopisiko??
- Miksi sitten on
SUURIN OSA KITUU kirjoitti:
Valtava määrä vanhuksia KITUU sen tähden, ja pyytää poispääsyä, kun lapset ja sukulaiset ei käy ees katsomassa, ja vanhuksella on kuitenkin kaikki muistot tallessa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lähimäisestä vain on pidettävä huoli, vaikka sillä olisi paskat jatkuvasti housuissa, ja oksennus sinun sylissäs- joten jatka vaan "kärsimyksiäsi" !
ELÄMÄ ON !!!!valtion puolesta vanhainkoti?? herrää jo pahvi!! mitä ne sairaanhoitajat sit tekkee?? roikkuu netissä munkki suussa?
- Mummon hoivaaja
Olisit hoitanut kirjoitti:
niin ei olilisi nääntynyt,.
T:pullakuskiSaahan sitä hoitaa, jos toinen ei pysty nielemään, kun on niin väsynyt.
- jotakin tolkkua!
laphilainen kirjoitti:
Tai VLTP, eli Vanhusten- ja LastenTappajaPuolue. Tosin lasten tappamiseen menee vielä jokunen vuosi, että sudet ehtivät kadottaa ihmispelkonsa ja ryhtyä saalistamaan lapsia.
Sisäminiseri puuttuu vihreiden murhaahimoon - kansa: " ulos ne hallituksesta".
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5217 - kauhea Suomi!
Käsiase on kirjoitti:
semmoinen jota jaksaa yhdellä kädellä kannatella.
Lääkärit eivät voi olla tappajia.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502 - asian ydin on
Mitä jos kans kirjoitti:
Olisiko järki puheenvuoro?
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502 - pehmopappa ,
Valtava määrä vanhuksia KITUU sen tähden, ja pyytää poispääsyä, kun lapset ja sukulaiset ei käy ees katsomassa, ja vanhuksella on kuitenkin kaikki muistot tallessa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ELÄMÄ ON !!!!Suomi on maa, missä ei ole näköjään moraalin häivettäkään, sairaita pilkataan ja kohta taidetaan tappaakin, syyksi riittää kipu, vaikka Suomessa on parhaat lääkkeet kipuun.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502
ootko miettinyt, miten sun kun käy ikusuudessa, ei enää mahdolliuutta tapattaa itseään, eikä edes kipu lääkettä. Murhaajilla on omat osastot helvetissä, onko siellä meidän isät ja äidit murha vielä lisäämässä ikuista tuskaa?
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6409 - Kiireinen Nauttija.
ELÄMÄ ON !!!!En mä ehi mitään isoäitiä katsomaan mennä kun mulla on ostoskanavat, ja mä menetän rahaa jos mä en katso! Mummi on elämänsä elänyt, ja nyt sairausteollisuus nyhtää perintöäni pitämällä mummini elossa!
En pidä siitä että perinnöstäni menee 2000 euroa kuukaudessa sairauden huoltofimrloille., mutta minkä sille voi! - Korjaan..
Kiireinen Nauttija. kirjoitti:
En mä ehi mitään isoäitiä katsomaan mennä kun mulla on ostoskanavat, ja mä menetän rahaa jos mä en katso! Mummi on elämänsä elänyt, ja nyt sairausteollisuus nyhtää perintöäni pitämällä mummini elossa!
En pidä siitä että perinnöstäni menee 2000 euroa kuukaudessa sairauden huoltofimrloille., mutta minkä sille voi!"Sairauden Pitkittämis-yhtiöille" piti sanoman.
- minä itse
kauhea Suomi! kirjoitti:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502Täällä "terveet" niin iloisesti jauhavat paskaa, asiasta josta ymmärrys puuttuu!
Pitäkääpä kättänne oven saranapuolella ensiksi vaikkapa kymmenen vuotta, tai kaksikymmentä ja tulkaa sitten kommentoimaan "murhapuolueesta"! - yötpäivät
pehmopappa , kirjoitti:
Suomi on maa, missä ei ole näköjään moraalin häivettäkään, sairaita pilkataan ja kohta taidetaan tappaakin, syyksi riittää kipu, vaikka Suomessa on parhaat lääkkeet kipuun.
ootko miettinyt, miten sun kun käy ikusuudessa, ei enää mahdolliuutta tapattaa itseään, eikä edes kipu lääkettä. Murhaajilla on omat osastot helvetissä, onko siellä meidän isät ja äidit murha vielä lisäämässä ikuista tuskaa?
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6409Kerro ihmeessä minullekin, mikä lääke auttaa kipuun! Olen sitä tietoa kaivannut lähes kolmekymmentä vuottaÄlä kommentoi, että mene lääkäriin, käyty on!
- rakasta lähimmäistä
pehmopappa , kirjoitti:
Suomi on maa, missä ei ole näköjään moraalin häivettäkään, sairaita pilkataan ja kohta taidetaan tappaakin, syyksi riittää kipu, vaikka Suomessa on parhaat lääkkeet kipuun.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6409KOHTELE LÄHIMMÄISTÄ KUIN HALUAISIT ITSEÄSI KOHDELTAVAN.
Minä soisin itselleni arvokkaan kuoleman, en kidutuskuolemaa. Samoin jokaiselle läheiselleni. Kyse on ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUDESTA, joka kuuluu joka-ikiselle täysissä hengen voimissa olevalle ihmiselle.
Hollannissa laillinen avustettu kuolema toimii jo. Sveitsiin asti on joutunut suomalaiset matkustamaan saadakseen inhimillisen armokuoleman, kuten seuraavasta linkistä käy ilmi:
"Miksi Suomen hallitus ja lainsäädäntö sivuuttavat ihmisten oikeuden päättää elämänsä turvallisesti ja arvokkaasti omissa kodeissaan ja pakottavat heidät sen sijaan matkustamaan ulkomaille?"
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1512894/suomalaisetkin-ovat-tehneet-viimeisia-matkoja-sveitsin-eutanasiaklinikalle
"Mikko Järven on pakko lähteä Sveitsiin kuolemaan": http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/96673-mikko-jarven-on-pakko-lahtea-sveitsiin-kuolemaan - Elämää tää vaan on
Onko tuo kehitys koskaan pysähtynyt liito-oravan kakkaan ?
- Kello käy........
EI murhapuolueelle kirjoitti:
Tuntuu hurjalta lukea, mutta mistä tuo "murha" siihen tullatupsahti ?
- Elämän puolustaja
jotakin tolkkua! kirjoitti:
Sisäminiseri puuttuu vihreiden murhaahimoon - kansa: " ulos ne hallituksesta".
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5217Jos vihreiltä kysytään, niin kaikki vanhukset, vammaiset, sairaat ja muut toimintakyvyttömät eliminoitaisiin välittömästi 2000-luvun holokaustilla, myrkynvihreällä "armomurhalla". Vain sairaat natsihipit äänestävät moista murhapuoluetta.
- Valitsen päivittäin.
kauhea Suomi! kirjoitti:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502Tuskin auton tai junankuljettajakaan, lääkärin valvonnassa ei tule niinpaljon sitä sohjoa, olen parikertaa livenä nähnyt ja ikinä en tilanteita unohda.
- Uimaministeri
Mitä jos kans kirjoitti:
Toki, jos tietäisin, ja päättäisin, että en palaa.
- Kaarlo Liimanäppi
Olisit hoitanut kirjoitti:
niin ei olilisi nääntynyt,.
T:pullakuskiJärjenkäytöllä ja ihmisen elämällä ei juurikaan ole yhtäläisyyksiä, on ihmisiä jotka uskovat .... On taas saman ihmiskunnan kasvatteja, jotka uskovat itseensä niinpaljon että se näkyy ystävyyden arvostamisena, kun luottaa ystävään elämä saattaa olla helpompaa.
Tuolle pullakuskille, kohtusyöpä hoidot, siltä tieltä harvemmat palaavat. - Omituista.........
Kello käy........ kirjoitti:
Tuntuu hurjalta lukea, mutta mistä tuo "murha" siihen tullatupsahti ?
Tuntuu hurjalta lukea, mutta mistä tuo "armo" siihen tullatupsahti ?
- armollinen ratkaisu
kauhea Suomi! kirjoitti:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502Tappaminen ulkoistettaisiinkin sairaaloissa öisin liikkuville "armopartioille".
- Kiitos Päivi!
Elämän puolustaja kirjoitti:
Jos vihreiltä kysytään, niin kaikki vanhukset, vammaiset, sairaat ja muut toimintakyvyttömät eliminoitaisiin välittömästi 2000-luvun holokaustilla, myrkynvihreällä "armomurhalla". Vain sairaat natsihipit äänestävät moista murhapuoluetta.
Lääkäritkö tappajaiksi?
Hävettää, miten pimeäksi tämän kansan johtajat ovat menneet, tosin on vielä pieniä valonpilkkuja:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10503
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35 - pehmopappa ,
Kiitos Päivi! kirjoitti:
Lääkäritkö tappajaiksi?
Hävettää, miten pimeäksi tämän kansan johtajat ovat menneet, tosin on vielä pieniä valonpilkkuja:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10503
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35"Café Raamattu : Ei eutanasialle, kyllä huolenpidolle.
Vieraana kansanedustaja, KD puolueen puheenjohtaja ja lääkäri Päivi Räsänen. Lähimmäisestä välittäminen ja ihmishengen arvostus tuo helpotusta kuoleman sijaan."
- eä kuin puhut.
Vihreiden ideologian ydin lienee se, että maa ja elukat on Jumala ja ihminen niitä ala-arvoisempi. Puiden halaamisia äitimaa ja laakamadon ylivertaisuus ihmiseen nähden. Eläisivät niinkuin puhuvat. Pois sosiaaliluukuilta ja opintotukijonoista ja valtion kustantamasta opiskelusta luonnon kekelle kaskea raivaamaan ja nauttimaan susista ja käärmeistä ja puiden halauksista 30- asteen pakkasiin.
- Vihreä utopialiike
Olemme niin itsetärkeitä nykypäivänä. Jokainen aikoo pelastaa jotain.
Pelastakaa puut. Pelastakaa lehdet. Pelastakaa risut - ja männynkävyt! Ja se suurin tekopyhyys: pelastakaa koko maailma.
Mitä?! Koko maailmako? Onko nämä tekosivistyneet pikku trendikkäät cityliberaalipellet ihan tosissaan.
Vihreiden sanoma on hyvin saman kaltainen kuin uskonnollisten liikkeiden: pelastakaa maailma ja tehkää parannus. Onko Vihreät sittenkin uskonnollinen liike - politiikassa?
Emme edes kykene pitämään huolta vanhuksistamme, saatikaan lapsistamme, kuinka voisimme pelastaa edes pienet omat itsemme suurelta akokalyptiselta luonnonkatastrofilta, jota ei ole edes olemassa muualla kuin korkeintaan Hollywoodin valkokankaalla ja heidän rahakirstuissaan - niin ja parin Helsingin kerrostalon peräkammarissa varttuneen trendikkään päässä?
Planeettamme voi hyvin, sillä ei ole mitään - the people are fucked! Loppu. - Hyödylliset idiootit
Toki saadaan tälleen rahaa maahanmuuttajille, jotta voivat
lähettää Afrikkaan, jossa tarve on kova, ja saadan sitten lisää uutta työvoimaa sieltä
Suomalaisille pidennetyt työ-urat, ja senjälkeen Viherfasistit armokuolemineen
odottamassa? - Mun ajatuksii
Ajatteleppa, kuinka paljon yhteiskunta säästäisi sillä, että kaikki sairaat vanhukset, vakavasti mielenterveysongelmaiset ja muut jonninjoutavat vammaiset armomurhattaisiin pois.
Saatan kuulostaa ehkä joidenkin ennakkoluuloisten ja minun ajatuksia suvaitsemattomien mielestä natsilta, mutta tämähän kuulostaisi ainakin minun korviini järkevältä rakenteelliselta ratkaisulta ja "uudistukselta". Ennakkoluuloja voisi hieman karsia vaikkapa käyttämällä periaatteesta nimitystä suunniteltu yhteiskunta tai yhteiskuntasuunnittelu.
Vihreä nuori - Todellinen Vihreä
Mun ajatuksii kirjoitti:
Ajatteleppa, kuinka paljon yhteiskunta säästäisi sillä, että kaikki sairaat vanhukset, vakavasti mielenterveysongelmaiset ja muut jonninjoutavat vammaiset armomurhattaisiin pois.
Saatan kuulostaa ehkä joidenkin ennakkoluuloisten ja minun ajatuksia suvaitsemattomien mielestä natsilta, mutta tämähän kuulostaisi ainakin minun korviini järkevältä rakenteelliselta ratkaisulta ja "uudistukselta". Ennakkoluuloja voisi hieman karsia vaikkapa käyttämällä periaatteesta nimitystä suunniteltu yhteiskunta tai yhteiskuntasuunnittelu.
Vihreä nuoriVanhoillisen Vihreän poliitikon ja uusnatsi Pentti Linkolan mukaan "ihmisten määrää tulee vähentää nykyisestä enintään puoleen miljardiin": http://www.infowars.com/the-face-of-genocidal-eco-fascism/
Ekofasisti Linkola ihannoi natseja ja stalinismia. Hänen mukaansa parlamentaarinen demokratia, talouskasvu, invidualismi ja ihmisten vapaus ja riippumattomuus ovat läpeensä mätiä järjestelmiä.
Vanhoillinen vihreä poliitikko omin sanoin puolestapuhuu ja ihannoi diktatuureja. Hän vastustaa demokratiaa ja puolestapuhuu sortavan ja brutaalin hallinnon puolesta:
"Any dictatorship would be better than modern democracy. There cannot be so incompetent a dictator that he would show more stupidity than a majority of the people. The best dictatorship would be one where lots of heads would roll and where government would prevent any economical growth", kuuluu Linkolan sitaatti.
Lunkola puolestapuhuu ihmishistorian verisimpien ja sortavampien hallintojen puolesta:
"We will have to learn from the history of revolutionary movements — the national socialists, the Finnish Stalinists, from the many stages of the Russian revolution, from the methods of the Red Brigades — and forget our narcissistic selves", toteaa Linkola biografiassaan.
Voit löytää lisää hänen sivuiltaan.
Ette te Kiesman edustalla hyppivät hipit ole mitään vihreitä, olette pelkkiä hyödyllisiä idiootteja. - Vihreä natsihippi
Mun ajatuksii kirjoitti:
Vihreä nuoriYhtä sairaita natseja on jokainen, joka tuota natsipuoluetta äänestää. Viesti kirjoittajalle "Mun ajatuksii, Vihreä nuori"
- Viheruskovainen
Vihreä utopialiike kirjoitti:
Pelastakaa puut. Pelastakaa lehdet. Pelastakaa risut - ja männynkävyt! Ja se suurin tekopyhyys: pelastakaa koko maailma.
Mitä?! Koko maailmako? Onko nämä tekosivistyneet pikku trendikkäät cityliberaalipellet ihan tosissaan.
Vihreiden sanoma on hyvin saman kaltainen kuin uskonnollisten liikkeiden: pelastakaa maailma ja tehkää parannus. Onko Vihreät sittenkin uskonnollinen liike - politiikassa?
Emme edes kykene pitämään huolta vanhuksistamme, saatikaan lapsistamme, kuinka voisimme pelastaa edes pienet omat itsemme suurelta akokalyptiselta luonnonkatastrofilta, jota ei ole edes olemassa muualla kuin korkeintaan Hollywoodin valkokankaalla ja heidän rahakirstuissaan - niin ja parin Helsingin kerrostalon peräkammarissa varttuneen trendikkään päässä?
Planeettamme voi hyvin, sillä ei ole mitään - the people are fucked! Loppu.Viheruskovaisiahan ne ovatkin.Omaa viherliturgiaa tulee aina kun toimittajat jotain kysyy.Mairea kestohymy kasvoilla, niinkuin uskonlahkolaisillakin.Maalla heitä kutsutaan hihhuleiksi.
- Hyvin menee..
Hyödylliset idiootit kirjoitti:
Toki saadaan tälleen rahaa maahanmuuttajille, jotta voivat
lähettää Afrikkaan, jossa tarve on kova, ja saadan sitten lisää uutta työvoimaa sieltä
Suomalaisille pidennetyt työ-urat, ja senjälkeen Viherfasistit armokuolemineen
odottamassa?Suomi on hyvä maa jeesimään lainoilla ja ja muilla avustuksilla. Esimerkki kansaa olemma. Sehän on merkki että hyvin menee
- Abhi
Jumala?
Mikäs niistä?
Tuhansia "jumalia" ilmoitetaan olevan.
Ei ole!
Lantapapit pakottivat ja alistivat saamenkin.
Ei Soinille ja sen H-linjalle! - SINÄ-KIN
Abhi kirjoitti:
Jumala?
Mikäs niistä?
Tuhansia "jumalia" ilmoitetaan olevan.
Ei ole!
Lantapapit pakottivat ja alistivat saamenkin.
Ei Soinille ja sen H-linjalle!OO HILJAA, et tajua kuitenkaan mitä Soini on sanonu., Ja ne pakanauskomukset joutaakin mennä, koska oikea Jumala ei tartte ihmisille tuhansia jumalia.-Siinä puhuit oikein,-ON VAIN YKSI Jumala, ja se riittää kaikille, kun sen kerran on tajunnut !
ja mitäs meinaat, kun Hoot on pers-suolesta !!! - Kesä tulee
Hyvin menee.. kirjoitti:
Suomi on hyvä maa jeesimään lainoilla ja ja muilla avustuksilla. Esimerkki kansaa olemma. Sehän on merkki että hyvin menee
Vihreät haluaa Suomen kansan lakoavan, että pääsee mustuus leviämään.
Järkyttävää. Olkaa ensinmmäisinä jonossa Niinistö ja muut!! - Eräs lukija
Mun ajatuksii kirjoitti:
Vihreä nuoriSinun kutsuminen natsiksi on ennakkotietoa, ei ennakkoluuloa. :-)
Vihreät tosin Suomen puolueista muistuttavatkin natseja eniten, joten mikään ihme tuo ei toki olisi, vaikka epäilenkin tämän kirjoituksen olevan trolli... - Karavaani kulkee
Mun ajatuksii kirjoitti:
Vihreä nuori"Mun ajatuksii`lle"
Yhteiskuntamme on suunniteltu ja ihmisten kasvatus harkittu jo 40 v sitten.
Myös silloin "Vihreät nuoret" sanoivat vastalauseensa, kun Suomen aborttilaki -70-luvun alkupuolella uudistettiin. Lisättiin litania syitä, joiden perusteella abortin voi saada. Kommentti olikin, että jos ei lain varjolla löytynyt selviä syitä aborttiin, kuului abortti antaa jo pelkästään huonon ymmärryksen vuoksi.
Mieleenjäävimpien kommenttien sisällöt suunnattiin lainlaatijoille:" Pitääköhän sitten tulevaisuudessakin muistaa ihmisen "hyödyttömyys" ja antaa se viimeinen piikki hyödyttömiksi tuleville".
Karmealta tuntui silloin, mutta nyt......... lapsiviha oli ja on, entä muut...? - ON
Planeettamme voi hyvin, sillä ei ole mitään - the people are fucked! Loppu.ON ON
- Provokatore
Mun ajatuksii kirjoitti:
Vihreä nuoriProvo. Vihreitten ajatus on varmasti kärsimyksen vähentäminen. Kokoomuslaisille sopisi rahan ajattelu tässäkin yhteydessä.
- julmaa porukaa
Provokatore kirjoitti:
Provo. Vihreitten ajatus on varmasti kärsimyksen vähentäminen. Kokoomuslaisille sopisi rahan ajattelu tässäkin yhteydessä.
Vihreät ovat suursijottajien asialla, saadaan uusjakaa eläkerahat, kun tapetaan vanhukset ja sairaat.
Tulee väkisinkin mieleen Hitlerin aika, kun kuuntelee myrkyvihreiden tekosia, sairailla, eikä vammaisilla ei ole lupa elää.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502 - elämä on pyhää
Viheruskovainen kirjoitti:
Viheruskovaisiahan ne ovatkin.Omaa viherliturgiaa tulee aina kun toimittajat jotain kysyy.Mairea kestohymy kasvoilla, niinkuin uskonlahkolaisillakin.Maalla heitä kutsutaan hihhuleiksi.
"älä tapa" rippikoulu opinnot ovat menneet hukkaan,mutta, jos menee myös ikuisuus... toisten tappaminen on vakava synti.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=2317 - Eikä ole edes vaikea
Planeettamme voi hyvin, sillä ei ole mitään - the people are fucked! Loppu.Miksi kommunikoit monikossa ? Mie osaan ja pystyn.
- Kaarlo Kakinvarras
Saisi sateenkaariporukkakin uutta väriä elämäänsä.
- sun ajatuksiis vasta
Mun ajatuksii kirjoitti:
Vihreä nuori... eikö myös voitisi aloittaa niistä jotka eivät tule toimeen ilman yhteiskunnan tukia eli ns perustoimeentulorahaa. Ne kun eivät tuota mitään muuta kuin jalanjälkiä!
- vthreät terroristeja
http://www.hs.fi/politiikka/Soini nimittää vihreitä kuoleman kulttuurin edustajiksi/a1305564762457
- luonnonlapsi.
Vihreät vetoavat ihmisarvoiseen elämään ja kuolemaan.
Mielestäni ihmisarvoinen elämä ja kuolema ovat luonnollista elämää ja luonnollinen kuolema. Ihmislajille luonnollista elämää on luonnollinen lisääntyminen ja luonnollinen kuolema. Kaikilla lajeilla elämän tarkoitus on lisääntyä eikä tunkeutua karvaisiin persereikiin.
Vihreät ovat luonnosta erkaantuneet täysin.- Tarkista faktat
Kuules nyt luonnonlapsi. Kyse on juuri siitä, että kuolemalla ja luonnollisuudella ei tässä maailmassa ole enää mitään tekemistä keskenään. Ihmisiä voidaan pitää väkisin hengissä ties minkä koneiden avulla. Jos haluat olla "luonnollinen" niin siinä tapauksessa on turha mennä lääkäriltä itkemään sitä ensimmäistäkään antibioottikuuria vaan kuolet vain luonnollisesti johonkin pienen tulehdukseen. Helppoa, eikö totta?
- pie8778
Jep, etkä sitten ota lääkkeitä edes kipuihin, sillä eläimet, mitkä kokevat tämän oikean luonnollisen kuoleman, kuolevat miten kuolevat. Jos (harvoin) vanhuuteen, niin nälkään, koska eivät voi enää hankkia ravintoa. Yleensä jonkun toisen tappamana.
Luonnollisuuteen kuuluu suuri lapsikuolleisuuskin, että heihoo vaan ja luonnollinen syntymä mallilleen. Alkaa väkilukukin huveta, kun saadaan taas alle 3 vuoden ikäisistä puolet pois ja äitejä kuolee 30% synnytykseen.
Tosin, koska meille edelleen on pillerit, veikkaan että saadaan syntyvyyskin lähelle nollaa.
Sen verran veikkaan että epäluonnollisuutta alkaa monikin kannattaa.
Luonnolliseen lisääntymiseen ei kuulu lapsettomuushoidot, ne voi siis myös lailla kieltää samoin rokotteet; tervetuloa tubi ja tuhkarokko! Jee! Olen aina halunnut kuolla 40 asteen kuumeeseen verta yskien ja räkien.
Se on niin luonnollista!
Letkuihin minua ei saakaan laittaa, mutta ei sitten sinuakaan. Jos onnettomuus käy, niin luonnossa esim. apinoiden lapsista osa oikeasti tippuu ja halvaantuu. Niiden äidit yrittävät raahata niitä kyllä mukanaan, mutta koska apua ei ole, ne kuolevat. Nälkään. Tai sitten emo hylkää ne jo ennen, ja ne kuolevat yksin, maahan, nälkään tai jonkun pedon tappamana, kenelle ne kelpaavat ruoaksi. Siinä sinulle hieman luonnollisuutta, kun annetaan onnettomuuksien uhrien kitua vaan, pa*kaakos sitä luonnollista kuolemaa pilaamaan!
Luonnosta me tosiaan olemme erkaantuneet liiaksikin.
Kuolema on osa elämää pallolla, kaikki mikä on syntynyt, on syntynyt kuoleman tuomion kanssa.
Mutta ihan joka asiassa en vetoaisi siihen, että pieni "epäluonnollisuus" olisi pahasta. Itselleni se ainakin sopii.
Vaikka minulla on jo hoitotestamentti mikä kieltää letkut. - 17
vihreät ovat persesilimättömiä hurskastelijoita.hevonv......n koko puolue.
- kuolet 100% varmasti
Luonnollisesti meistä jokainen tietää kuolevansa joskus. Jokainen meistä haluaisi, että se aikanaan tapahtuisi luonnollisesti äkkiä saappaat jalassa. Niin ei aina vaan käy. Jos lapsesi on teho-osatolla, kuvittelen, että haluat viimeiseen oljenkorteen asti toivoa hänene paraneva. Usein niin käykin, mutta aina ei. Kivutonta loppuelämää kannatan, mutta kuinkamoni itsemurhakandidaatti saisi tuosta kuolemisvelvoitteen itselleen aivan heikon itsetuntonsa tähden.
- tyhmiä riittää
Ei eutanasiaa minkään itsemurha-aikeen perusteella saa haloo?
- vihreätpoisedustamas
Olen 100% kanssa samaa mieltä .Meiltäkin susi söi hyvän metsä koiran jota meillä on ikävä kovasti.Oli ahkera tuomaan paisteja isännän apuna pöytään kun on iso perhe niin kyllä sinne metsään niitä lintuja jää ja jäniksiä.Itikkaa ei saisi tappaa vihreiden mielestä,en ole kansanedustaja enkä uskonnollisesta perheestä mutta en ole 12v humalassa hillunut harvoin nytkin.Että kyllä Räsänen on väärä ihminen puhumaan känni illassa, ei kaikki juo kapakassa tanssitaan kovasti , harmittaa jos menevät kahdelta yöllä jo kiinni.Susit pois ja ihmiset saa kuolla niinkuin jumala on jokaiselle säätänyt elin kaaren.Olen hoitoalalla en voisi ajatella että nyt tänään sille ja sille kuoleman piikki, lähden heti pois jos tämä tulee voimaan, lähden itikoita suojelemaan.
- N
vihreätpoisedustamas kirjoitti:
Olen 100% kanssa samaa mieltä .Meiltäkin susi söi hyvän metsä koiran jota meillä on ikävä kovasti.Oli ahkera tuomaan paisteja isännän apuna pöytään kun on iso perhe niin kyllä sinne metsään niitä lintuja jää ja jäniksiä.Itikkaa ei saisi tappaa vihreiden mielestä,en ole kansanedustaja enkä uskonnollisesta perheestä mutta en ole 12v humalassa hillunut harvoin nytkin.Että kyllä Räsänen on väärä ihminen puhumaan känni illassa, ei kaikki juo kapakassa tanssitaan kovasti , harmittaa jos menevät kahdelta yöllä jo kiinni.Susit pois ja ihmiset saa kuolla niinkuin jumala on jokaiselle säätänyt elin kaaren.Olen hoitoalalla en voisi ajatella että nyt tänään sille ja sille kuoleman piikki, lähden heti pois jos tämä tulee voimaan, lähden itikoita suojelemaan.
Kumpaahan tuokin tarkoitti...
- Aivollinen
Olet hoitoalalla? Voi meitä :D!
- tyhmä kysymys
sanon selvemmin että ymmärrät jokainen saa elää niin kauan kuin luoja on antanut kaaren joko ymmärrät.Ei piikkejä siinä mielessä jaeta jos ihminen tekee elimen luovutus todistuksen se on eri asia.Väänetään sinulle edellinen rautalangasta.Et varmaan ole hoitoalalla, meillä hoitajilla on myös tuntee kun hoidamme esim. saattohoidossa olevaa potilasta, meneppä siinä omaiselle ehdottamaan (lääkäri) että jospa annetaan pistos hänelle, omainen itkee ja ei halua luopua rakkaasta omaisestaan.Ymmärtäs jo jokainen että se ei ole helppoa.
- t. kollega
Toivottavasti tosiaan lähdet, kun asenne tuollainen.
- ei lupaa tappaa
Aivollinen kirjoitti:
Olet hoitoalalla? Voi meitä :D!
Lääkäri elämän asialla.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=10502 - myötätuntoa, pliis.
Ei siinä itsemurhakandidaatteja auteta kuolemaan.
Kyse on siitä kun mieleltään terveelle ihmiselle kuolema on parantumattomasta sairaudesta johtuen tulossa, halusi tai ei, ja se tulee sietämättömien kipujen ja valtavan tuskan säestämänä, johon ei mikään kipulääke tehoa ja tuska vain jatkuu ja jatkuu. Lähimmäiset ja hoitohenkilökunta ei voi muuta tehdä kuin katsoa vierestä sitä epäinhimillistä kärsimystä kun sairas rukoilee lähimmäisiltään, että tehkää jotain, tahdon pois tästä tuskasta nyt heti! Jokainen minuutti, jokainen sekunti on sietämätöntä kärsimystä ja sitä voi kestää päiviä, viikkoja.
Olen nähnyt vierestä keuhkoahtaumataudista johtuneen tukehtumiskuoleman ja se näyttää kuin kala joutuisi kuivalle maalle haukkomaan happea vähitellen tukehtuen. En halua itse kokea tätä ja tällaisissa tapauksissa soisin jokaiselle oikeuden ja mahdollisuuden avustettuun kuolemaan. - Kurikankalmo
Itse aion lähteä uimaan, ehkä piankin, mutta vesi vielä niin saa..nan kylmää.
- elämää suojeltava
Kyllä, juuri näin. Kuolevankin ihmisen elämää on pidettävä yllä kaikin keinoin. Niin vaikeaa sairautta ei ole, etteikö aina muutaman tunnin saisi lisäaikaa muuttamalla lääkitystä ja nesteytystä. Elämää pystyy loppuvaiheessa pitkittämään montakin kuukautta, kun vain käyttää kaikkia keinoja. Jos potilas ei syö, laitetaan nenämahaletku. Syömättömyyteen ei kukaan saa kuolla.
Kipulääkkeen liika antaminen on paha, koska siihen voi kuolla. Yliannos aiheuttaa hengityslaman. Siksi erityisesti kipulääkkeitä on annosteltava hyvinkin säästeliäästi.- eikivuille
no haist home, vai että väkisin pitkitettävä helevitillisiä kärsimyksiä ja vielä kiellät kipulääkkeenkin. Ihme mieli>sul
- asdfasdfasdfasd
eikivuille kirjoitti:
no haist home, vai että väkisin pitkitettävä helevitillisiä kärsimyksiä ja vielä kiellät kipulääkkeenkin. Ihme mieli>sul
Ennen oli pyöveleitä, nyt on vihreitä...
- elämää suojeltava
eikivuille kirjoitti:
Elämää täytyy ylläpitää kaikin keinoin. Vaikka sitten rajoittamalla kipulääke koska hengityslamaan voi kuolla. Ei ole oikein tappaa ihmisiä kipulääkitsemällä heitä kuoliaaksi. Puolikas annos riittää ja loppuu auttaa esim. rentoutuminen, meditaatio, hengitysharjoitukset, joskus hypnoosikin. Laulaminen (hyräilykin) ja positiiviset ajatukset auttavat myös hallitsemaan kipua. Kylmät kääreet kipupaikkaan ovat hyviä.
Muutamasta kuukaudestakin on osattava olla kiitollinen, koska ihmisen tie elämässä on niin lyhyt. Leukemiaan saa lisäpäiviä muiden muassa verensiirroilla. - mummelin kommentti
Olen samaa mieltä että elämää on suojeltava. Ja toisen ihmisen tahallinen surmaaminenhan on kirjattu rikoslakiin, sehän on murha ja siitä joutuu tekijä aikanaan vastuuseen.
- joo lauletaan
elämää suojeltava kirjoitti:
Elämää täytyy ylläpitää kaikin keinoin. Vaikka sitten rajoittamalla kipulääke koska hengityslamaan voi kuolla. Ei ole oikein tappaa ihmisiä kipulääkitsemällä heitä kuoliaaksi. Puolikas annos riittää ja loppuu auttaa esim. rentoutuminen, meditaatio, hengitysharjoitukset, joskus hypnoosikin. Laulaminen (hyräilykin) ja positiiviset ajatukset auttavat myös hallitsemaan kipua. Kylmät kääreet kipupaikkaan ovat hyviä.
Muutamasta kuukaudestakin on osattava olla kiitollinen, koska ihmisen tie elämässä on niin lyhyt. Leukemiaan saa lisäpäiviä muiden muassa verensiirroilla.Joo kerro meditoinnista aivosyöpää sairastavalle lapselle ja yritä mennä hypnotisoimaan tämä kun hän huutaa kuin kiljuen tuskasta.
Hiton kultistihipit. Menkää nyt itseenne. - elämän laadulle
Muutamasta kuukaudestakin on osattava olla kiitollinen, koska ihmisen tie elämässä on niin lyhyt. Leukemiaan saa lisäpäiviä muiden muassa verensiirroilla.Melkosta aivokuraa. Hanki itsellesi empatiakyky ja tule sitten jauhamaan juttujasi.
Mikä ihmeen new age -hihhuli oikein olet? Meditaatiota ja hypnoosia ihmiselle, joka kärsii äärettömissä tuskissa päivästä ja vuodesta toiseen? Kaikenlaista sitä kuuleekin.
Lapsenkaltaista ajattelua. Ajattele mukavia ajatuksia niin maailma tuntuu taas hyvältä? - pakko varmistaa
Muutamasta kuukaudestakin on osattava olla kiitollinen, koska ihmisen tie elämässä on niin lyhyt. Leukemiaan saa lisäpäiviä muiden muassa verensiirroilla.Onhan tämä sarkasmia?
- mummelin kommentti
Muutamasta kuukaudestakin on osattava olla kiitollinen, koska ihmisen tie elämässä on niin lyhyt. Leukemiaan saa lisäpäiviä muiden muassa verensiirroilla.Ja sanoisinpa vielä että myös niitä ihmisiä jotka tuosta päätöksestä ovat äänestäneet aikanaan asiat koskee.. Hekin ovat ihmisiä ja varmaan ajan saatossa joutuvat kokemaan yhtä sun toista.. ja myös itse joutuvat siihen tilanteeseen jossa joutuvat miettimään sitä että mitä tulikaan äänestettyä, olisko sitten pitänyt äänestää jotenkin toisella tavalla..
- Kevorkian
Just näin. Kuoleman pitkittäminen on lääkärin tärkein tehtävä.
- just just
mummelin kommentti kirjoitti:
Olen samaa mieltä että elämää on suojeltava. Ja toisen ihmisen tahallinen surmaaminenhan on kirjattu rikoslakiin, sehän on murha ja siitä joutuu tekijä aikanaan vastuuseen.
Ketään ei eutanasiassa tahalleen surmata, se tulee potilaan omasta pyynnöstä. Ei sitä noin vain lääkäri päätä omaisten kanssa. Miettikää omalle kohdannelle, vai oletteko eläneet niin pumpulissa, ettette ole koskaan nähneet terminaalivaiheessa olevaa syöpäsairasta ?
- Armon murhaaja
Muutamasta kuukaudestakin on osattava olla kiitollinen, koska ihmisen tie elämässä on niin lyhyt. Leukemiaan saa lisäpäiviä muiden muassa verensiirroilla."Ei ole oikein tappaa kipulääkitsemällä kuoliaaksi, oikein on armo-murhata ihmisiä kuoliaaksi" - Viherhippi
- nomitäsitten
pakko varmistaa kirjoitti:
Onhan tämä sarkasmia?
Veikkaisin että nimenomaan sitä se oli. Taas otti ihmiset ihan kiihkolla tosissaan.
- Hah !
eikivuille kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut sellaisesta itsensä ilmaisutavasta kuin IRONIA ?
- Apu on lähellä
joo lauletaan kirjoitti:
Joo kerro meditoinnista aivosyöpää sairastavalle lapselle ja yritä mennä hypnotisoimaan tämä kun hän huutaa kuin kiljuen tuskasta.
Hiton kultistihipit. Menkää nyt itseenne.Joo, mene ja rukoile lapsen puolesta niin Jumala voi hänet parantaa tai ottaa hänet luokseen, mutta älä tapa lasta ei hän sitä kuitenkaan toivoisi ja lopeta paskan jauhaminen näin yleisellä foorumilla.
- egologinen.
Jokainen voi tehdä itsarin, kun on siihen kykenevä. Ei siihen lakia tarvita. Eutanasia-ajatusta voi ymmärtää vain siinä tilanteessa, että kivunlievitys ja muu hyvä hoito ei toimi. Yhteiskuntamme velvollisuus on pitää huolta kivunlievityshoidoista, jopa nukutukseen asti. Tässä maassa ei saa monet syntyä, mutta tuo elävien tappaminen on jo aika hurjaa.
- wheelmasta
Eikä voi tehdä. Millä joku pappa tekee itsarin köytettynä ollessaan niin heikkona sängyssä että ei jaksa edes liikkua. Siinä sitten syöpä kalvaa luita ja tuska on sanoin kuvailematon.
Niin ja miksi itse tarvisi aiheuttaa muille traumoja vaikka ampumalla aivon pellolle vaikka kotona? Mitä sitten joku sukulainen tulee katsomaan. Tai keinua lenkkeilijän löydettävänä puistossa narun jatkona naama irvistyneenä?
Kyllähän jokainen eutanasia käytäisiin läpi ennenkuin lupa anneittaisiin. Eli vain mielisairaat karsittaisiin joukosta ja angtiset teinit. - TYRMISTYNYT MUMMO
TYRMISTYNYT KANSALAINEN "MUMMU" Kyllä olen samaa mieltä kanssasi.Lisäisin vielä että kun mennään tämän MYRKYNVIHREÄN PUOLUEEN!!! ajatuksissa mukana niin silloin meillä on tehtävä laki että Suomessä on kuoleman tuomio laillista, piiru siitä vaan kun sitä käytetään jo kaikessa tuomiossa "jos annat pirulle pikku-sormen niin se vie koko käden" eikö sitä näin sanota.Kun mummot ja vaarit on tapettu niin sitten on HUUMEhörhöjen ja juoppojen vuoro seuraavaksi. Ei ole kovin vaikea seurata tätä janaa, ollaan taas yksi maa jossa sovelletaan kuoleman-tuomiota ( EUTANAASIA KAUNIIIMPI SANA KUOLEMAN TUOMIOLLE)
- En tiä
TYRMISTYNYT MUMMO kirjoitti:
TYRMISTYNYT KANSALAINEN "MUMMU" Kyllä olen samaa mieltä kanssasi.Lisäisin vielä että kun mennään tämän MYRKYNVIHREÄN PUOLUEEN!!! ajatuksissa mukana niin silloin meillä on tehtävä laki että Suomessä on kuoleman tuomio laillista, piiru siitä vaan kun sitä käytetään jo kaikessa tuomiossa "jos annat pirulle pikku-sormen niin se vie koko käden" eikö sitä näin sanota.Kun mummot ja vaarit on tapettu niin sitten on HUUMEhörhöjen ja juoppojen vuoro seuraavaksi. Ei ole kovin vaikea seurata tätä janaa, ollaan taas yksi maa jossa sovelletaan kuoleman-tuomiota ( EUTANAASIA KAUNIIIMPI SANA KUOLEMAN TUOMIOLLE)
Mummot ja vaarit pannaan hengiltä, viimeisen pisaraan. (Kari Tapio )
- en maksa.
Eikös tuo puolue kasautunut kommunismin hajonneista aatteista. Se yrittää olla trendikäs, mutta käytännön tavoitteet ja toiminta ovat pelkkää kannattajien kalastamista kyseenalaisin keinoin. Abortit, Homous, Eutanasia ja roskalintujen ja susien suojelu.
Eihän tuossa ole mitään järkeä? Mistä ne repisivät sen kansalaispalkan?
Ei mistään. Tuolla haetaan vain kannattajia älyttömyydelle.
Kertokaa vihreät, mistä tuo mani puita halailemalla tulee tuohon kansalaispalkkaan? Millä te puidenhalaajat koulutatte ne superpalkkaiset tulevat lapsenne. Luomusynnytys nyt on päivänselvää ja halpaa.- asdasdfasdf
Älä sotke luonnosuojelua vihreisiin.
Luontoa on suojeltava, mutta vihreät eivät sitä tee. - paljon nähnyt
asdasdfasdf kirjoitti:
Älä sotke luonnosuojelua vihreisiin.
Luontoa on suojeltava, mutta vihreät eivät sitä tee.Vihreillä hyvä aloite hoitaa eläkekysymys pois päiväjärjestyksestä.
Kenestä pääpyöveli? Hautala,
Haavisto ......? - Yöäk !
paljon nähnyt kirjoitti:
Vihreillä hyvä aloite hoitaa eläkekysymys pois päiväjärjestyksestä.
Kenestä pääpyöveli? Hautala,
Haavisto ......?Tämä kysymys kertoo hyvin kysyjän ymmärryksen tason.
- JJ
VAI IIIN
- kasvakaa henkisesti
Kyllä se on varmaa että ihminen ei selviä vaikka peruuttamattomista kudosvaurioista ja kuolee tuskaisesti vaikka vuosia joissakin tapauksissa. Onko se sitten elämää maata letkuissa neliraajahalvaantuneena ja hengityskoneessa vuosia? Ei minun mielestäni.
Siinä ei rukoukset auta paranemaan tai muutkaan meediot/henkiparantajat.- joopa joo
Olen samaa mieltä, paljon sairaita ihmisiä kärsii vuodesta toiseen laitoksissa, pää toimii, mutta muu ei liiku kun silmät, täysin muiden armoilla.
- EI EUTANASIALLE!
joopa joo kirjoitti:
Olen samaa mieltä, paljon sairaita ihmisiä kärsii vuodesta toiseen laitoksissa, pää toimii, mutta muu ei liiku kun silmät, täysin muiden armoilla.
Näin telkkarista muutama vuosi sitten nuoren miehen, joka oli neliraajahalvaantunut. Hän oli kiitollinen, että sai elää ja seurata maailmaa ja osallistua läheisten ja kavereiden kanssa positivisin mielin kaikkeen mihin pystyi hyvien apuvälineiden avulla. Kammottavaa, jos joku vihreä olisi tullut tarjoamaan kuolinapua!
Toinen koskettava tapaus oli parikymppisenä sairastunut sukulaiseni, jolle lääkärit eivät enää antaneet toivoa. Pojan äiti vaati lääkäreitä jatkamaan hoitoja. Poika on nyt täysin terve työkykyinen isä. Kuvitelkaa, jos eutanasiavihreät olisivat olleet paikalla sairaalassa silloin, kun usko oli lääkäreiltä mennyt. Poika itse ei olisi voinut itseään puolustaa, koska makasi koomassa. - Missä maalaisjärki?
EI EUTANASIALLE! kirjoitti:
Näin telkkarista muutama vuosi sitten nuoren miehen, joka oli neliraajahalvaantunut. Hän oli kiitollinen, että sai elää ja seurata maailmaa ja osallistua läheisten ja kavereiden kanssa positivisin mielin kaikkeen mihin pystyi hyvien apuvälineiden avulla. Kammottavaa, jos joku vihreä olisi tullut tarjoamaan kuolinapua!
Toinen koskettava tapaus oli parikymppisenä sairastunut sukulaiseni, jolle lääkärit eivät enää antaneet toivoa. Pojan äiti vaati lääkäreitä jatkamaan hoitoja. Poika on nyt täysin terve työkykyinen isä. Kuvitelkaa, jos eutanasiavihreät olisivat olleet paikalla sairaalassa silloin, kun usko oli lääkäreiltä mennyt. Poika itse ei olisi voinut itseään puolustaa, koska makasi koomassa.Hohhoijaa taas. Luuletko oikeasti, että neliraajahalvaantuneelle nuorelle elämäniloiselle miehelle edes ehdotettaisiin eutanasian mahdollisuutta?
- Aivollinen
Toinen koskettava tapaus oli parikymppisenä sairastunut sukulaiseni, jolle lääkärit eivät enää antaneet toivoa. Pojan äiti vaati lääkäreitä jatkamaan hoitoja. Poika on nyt täysin terve työkykyinen isä. Kuvitelkaa, jos eutanasiavihreät olisivat olleet paikalla sairaalassa silloin, kun usko oli lääkäreiltä mennyt. Poika itse ei olisi voinut itseään puolustaa, koska makasi koomassa.Ai että Vihreät olisivat samanlaisia taivasosuutta tyrkyttäviä nuijia, kuin te uskovaishihhulit! Voi elämä!
Kerro nyt nuija, kuka on sanonut, että lääkärit tai joku Vihreä käy valintansa mukaan lopettamassa sairaita? - nähty juttu
Aivollinen kirjoitti:
Ai että Vihreät olisivat samanlaisia taivasosuutta tyrkyttäviä nuijia, kuin te uskovaishihhulit! Voi elämä!
Kerro nyt nuija, kuka on sanonut, että lääkärit tai joku Vihreä käy valintansa mukaan lopettamassa sairaita?Taivasosuudellakin on hintansa noissa piireissä. Ainakin testamentti pitää tehdä seurakunnalle.
- puurot ja vellit
Toinen koskettava tapaus oli parikymppisenä sairastunut sukulaiseni, jolle lääkärit eivät enää antaneet toivoa. Pojan äiti vaati lääkäreitä jatkamaan hoitoja. Poika on nyt täysin terve työkykyinen isä. Kuvitelkaa, jos eutanasiavihreät olisivat olleet paikalla sairaalassa silloin, kun usko oli lääkäreiltä mennyt. Poika itse ei olisi voinut itseään puolustaa, koska makasi koomassa.Mainitsemasi tapaukset eivät liity mitenkään eutanasiaan, jossa kunnioitetaan potilaan itsemääräämisoikeutta.
- kuuakka123
Sairas lokki ja sairas susi saa armokuoleman, ei tarvii kärsiä, miksi ihmisiä kidutetaan sairaaloissa ja vanhainkodeissa? Hyvä päätös vihreiltä.
- Millamagilla
Samaa mieltä. Itse en ainakaan toivoisi että joutuisin kitumaan helvetillisissä tuskissa vain sen takia että muut ihmiset saavat hykerrellä moraalinsa varjossa. Se moraali pätee tasan niin kauan kuin ne tuskat on omalla kohdalla.
- 456
Jeesus sanoi ihmisistä,että te olette enemmän kuin varpuset tai lokit tai vaikkapa siipioravat.
- näin
Hyvin kirjoitettu. Kuka uskaltaa antaa nykypolitiikoille päätäntävallan ihmis elämästä.Näille viherpeipoille on tärkeä poistaa heille epämiellyttävät henkilöt pois. Kuka antaa oikeuden murhaan, politisoitunut lääkäri, kaupungin virkamies. Lähesttytään natsi Saksan mallia. Tarpeettomat ihmiset poistetaan,, jotka ovat työllään pitäneet pystyssä , nämäkin veijarit ja elättäneet nämä.
Näille viherpeipoille ja kokkareille , tunnus linnuksi sopii Käki, perehtykää niiden eläm muotoon- ei paremmin voisi sopia näille.Mitä lääkäri vala velvoittaa, eipä ministeri valakaan enää velvoita mihinkään.- Ihan oikeesti
Ihan oikeesti, natsikortti?!
- enter.
Ihan oikeesti kirjoitti:
Ihan oikeesti, natsikortti?!
Se tuon natsikortin vetäjä on joku helluntalainen. Niitä tuli eilen riekkumaan tänne aiheen pariin.
- MIE
Politiikasta piittaamatta olen ollut eutanasian puolella jo pitemmän aikaa. Ongelma on vain se ettei sitä saa tehdä liian heppoisin perustein. Esimerkiksi syöpää sairastava ihminen jolla ei ole toivoa paranemisesta ja joka on sinut kuoleman kanssa ansaitsee mielestäni arvoisensa kuoleman. Mutta jos joku huutaa kipunsa keskellä haluavansa kuolla tähän ei pitäisi uskoa, vaan tarvitaan aikaa ja asiasta puhumista ennen kuin päätös hyväksytään.
Nykyään on olemassa myös armokuolemaan liittyvää matkailua jossa matkustetaan pois Suomesta saadakseen armahduksen. Kaikki eivät halua/kykene tekemään itsemurhaa varsinkaan jos ei ole varma tuleeko kuolema vai vihanneksena olo, - puolesta
Haluaisitko itse elää niin, ettet voi liikuttaa yhtäkään lihast? Et pystyisi puhumaan, etkä kommunikoimaan. Hengityskone hengittää puolestasi. Yhteiskunnan varoja menee kalliiseen hoitoon monta sataatuhatta euroa vuodessa, mutta hengityskonetta ei saa sulkea, kun hoito on aikanaan aloitettu. Itse toivoisin, että joku minulta sen hengityskoneen sulkisi joutumatta vankilaan.
- piouiuyfhgv
HOITOTESTAMENTTI
sen saa netistä. Sinun pitää olla täysi-ikäinen ja sinulla pitää olla kaksi todistajaa, jotka todistavat että olet järjissäsi.
Siihen (stakesilta) kaavakkeeseen sitten kirjoitat toiveesi, haluatko olla letkuissa vai et, siinä tapauksessa, että joudut kuntoon, missä et voi enää ilmaista toivettasi.
Kyllä, semmoisen voi kirjoittaa.
"Elämääni ei saa millään tavoin keinotekoisesti ylläpitää" on ollut minun toiveeni jo 25-vuotiaasta lähtien. Minulla on siitä 3 kopiota, yksi lompakossa, aina mukana, yksi kotona, että se löytyy ja yksi äidilläni.
Kenelläkään ei ole enää päätösvaltaa siihen, mikäli minä en pysty itse ylläpitämään omia elintoimintojani, minun pitää antaa kuolla.
Tuohon siis voi itse vaikuttaa.
- awrgt
No ei sitä eutanasian vastustajillekkaan voi toivoa tietenkään 20 vuoden fyysistä kipua sängyn pohjalla maaten.
mutta miksi se pitää matkustaa sveitsiin asti kuolemaan sitten.sinnehän on menny semmoset jotka ei kipua siedä.- .
Kaikilla ei ole rahaa mennä Sveitsiin ja eutanasiakin maksaa.
Dignitas charges its patients €4,000 (£3,182/$5,263.16) for preparation and suicide assistance, or €7,000 (£5,568/$9,210.53) in case of taking over family duties, including funerals, medical costs and official fees.
Ylitsepääsemätön summa monelle. - dr kevorkian
. kirjoitti:
Kaikilla ei ole rahaa mennä Sveitsiin ja eutanasiakin maksaa.
Dignitas charges its patients €4,000 (£3,182/$5,263.16) for preparation and suicide assistance, or €7,000 (£5,568/$9,210.53) in case of taking over family duties, including funerals, medical costs and official fees.
Ylitsepääsemätön summa monelle.Ahaa! Sveitsissä eutanasiasta on tullut jo hyvä bisnes. Myydäänkö siellä eutanasiaa myös tiskin alta?
Mikä on eutanasia-sektorin harmaa talous? Kunka pitkeälle venytetään lakia kattamaan myös niiden osalta, jotka eivät halua tulla likvidoiduksi?
Asia muuttuu Suomessa heti kun pankit äkkävät, että eutanasiaa varten voi myöntää luottoa ja tappamisesta tulee heillekin bisness. Silloin kun raha puhuu ja hallituspuoluiden kansanedustajat hyppäävät mukaan vaaliavustusten perässä.
Jyrkkä ei myrkyn vihreille ja muille hallituspuolueille.
- Eutanasian puolesta
Minusta eutanasia pitäisi olla täysin hyväksyttävä asia jos esim joutuu vakavan sairauksen kohteeksi tai liikenneonnettomuus iskee JA että potilas itse haluaa lopettaa kärsimyksensä.
Alkaa oikein pahoinvoimaan kun näkee sairaaloissa erittäin sairaita potilaita jotka nimenomaan haluavat päästä pois tästä maailmasta mutta sitten pakotetaan kestämään, kunnes elimistö itse pettää tämän pitkittyneen "kidutuksen" toimesta.
Jos kerran sinulla on valta päättää omasta elämästäsi ja kehostasi, niin onhan se nyt kumma ettei saa sitten ennenaikaisesti myöskin sitä elämäänsä pistää poikki.- Ihan oma nimi
Kuinka moni eutanasian vastustaja on nähnyt kuolemansairaan ihmisen ? Kuinka moni on elänyt tai hoitanut ihmistä joka haluaa pois tästä maailmasta kipujensa takia ?
Itse olen nähnyt ja hoitanut ja voin sanoa että siinä tilanteessa tulee ajatelleeksi ettei tämä elämä olekkaan niin ihanaa. Olen lähihoitaja ja koulutus on vanhustyön puolelle. Olkaa huoleti , en tule tappamaan äitejänne tai isiänne vaikka he rukoilisivat helpotusta ja pääsyä pois kivuista. Hoidan ja huolehdin heistä hyvin loppuun asti. Kannatan ehdottomasti eutanasiaa ja ainoa asia mitä suostun ateistina rukoilemaan on se että kun itse itken kivuista vanhana on eutanasia laillinen toimenpide.
Tässä ei ole kyse siitä että jokainen joka sanoo että haluaa kuolla saa piikin. Ei ole kyse siitä että mummo lopetetaan jotta perintö saadaan jakoon. Kuolemansairas on kuolemassa ja silloin pitää hyväksyä että suurinta rakkautta on päästää irti. Eutanasia antaisi sen viimeisen inhimillisen avun.
Ja lopuksi: Miksi huutelette täällä nimimerkkien takana tappajiksi ? Ettekö pysty edes omalla nimellänne seisomaan sanojenne takana ?
Minä pystyn ja olen siitä ylpeä. Tehkää perässä jos uskallatte.
Sari Olin , Helsinki - kielteinen kanta
Ihan oma nimi kirjoitti:
Kuinka moni eutanasian vastustaja on nähnyt kuolemansairaan ihmisen ? Kuinka moni on elänyt tai hoitanut ihmistä joka haluaa pois tästä maailmasta kipujensa takia ?
Itse olen nähnyt ja hoitanut ja voin sanoa että siinä tilanteessa tulee ajatelleeksi ettei tämä elämä olekkaan niin ihanaa. Olen lähihoitaja ja koulutus on vanhustyön puolelle. Olkaa huoleti , en tule tappamaan äitejänne tai isiänne vaikka he rukoilisivat helpotusta ja pääsyä pois kivuista. Hoidan ja huolehdin heistä hyvin loppuun asti. Kannatan ehdottomasti eutanasiaa ja ainoa asia mitä suostun ateistina rukoilemaan on se että kun itse itken kivuista vanhana on eutanasia laillinen toimenpide.
Tässä ei ole kyse siitä että jokainen joka sanoo että haluaa kuolla saa piikin. Ei ole kyse siitä että mummo lopetetaan jotta perintö saadaan jakoon. Kuolemansairas on kuolemassa ja silloin pitää hyväksyä että suurinta rakkautta on päästää irti. Eutanasia antaisi sen viimeisen inhimillisen avun.
Ja lopuksi: Miksi huutelette täällä nimimerkkien takana tappajiksi ? Ettekö pysty edes omalla nimellänne seisomaan sanojenne takana ?
Minä pystyn ja olen siitä ylpeä. Tehkää perässä jos uskallatte.
Sari Olin , HelsinkiMinä olen nähnyt kuolevia. Olen nähnyt myös isoäitini kuolevan ja odottavan kuolemaa. Mutta se on ihmisen osa, myös minun oma osani tulevaisuudessa, kuolema. Mutta kuolemalla on syy ja kärsimyksellä on syy. Jos me katkaisemme elämän ennenaikaisesti, niin me saatamme aiheuttaa esim sen, että se ihminen pahimmassa tapauksessa päätyy helvettiin. Voi olla, että hän ei vielä ole valmis. Hänen sielunsa ei ole sama kuin ruumis. Meidän tulee antaa aikaa sielulle, se aika, jonka Jumala on hänelle suunnitellut hänen sielunsa pelastumiseksi. Jos me katkaisemme tuon ajan, me saatamme tehdä hänelle todella suuren karhunpalveluksen. Me näemme vain rakkaidemme kärsimyksen, mutta emme hänen sielunsa tilaa. Me näemme vain sen, mikä on näkyväisessä maailmassa, mutta emme tiedä, mitä hänen sielussaan tapahtuu, mitä hän näkee, mitä hän käy läpi...me emme saa katkaista sitä prosessia. Toisessa huonossa vaihtoehdossa hän on niin valmistautumaton, että jää kiinni tähän elämään ja maailmallisiin ulottuvuuksiin...ja maailmassa on kiinni yksi uusi onneton sielu (kummitus).
Rukoukset osoitetaan Jumalalle, ei ihmisille, ei lääkäreille (kuka on se lääkäri, joka alkaa leikkiä Jumalaa?)...luuletko, ettei Hän kuule niitä? Ei, Hän rakastaa ihmistä niin paljon, että antaa sieluille aikaa valmistautua. Mutta kuten sanoit, olet uskonnoltasi ateisti. Tietenkin silloin, jos ei usko sielun kuolemattomuuteen, niin eutanasia tuntuu helpolta ja tavoittelemisen arvoiselta vaihtoehdolta. - itsemääräämisoikeus
kielteinen kanta kirjoitti:
Minä olen nähnyt kuolevia. Olen nähnyt myös isoäitini kuolevan ja odottavan kuolemaa. Mutta se on ihmisen osa, myös minun oma osani tulevaisuudessa, kuolema. Mutta kuolemalla on syy ja kärsimyksellä on syy. Jos me katkaisemme elämän ennenaikaisesti, niin me saatamme aiheuttaa esim sen, että se ihminen pahimmassa tapauksessa päätyy helvettiin. Voi olla, että hän ei vielä ole valmis. Hänen sielunsa ei ole sama kuin ruumis. Meidän tulee antaa aikaa sielulle, se aika, jonka Jumala on hänelle suunnitellut hänen sielunsa pelastumiseksi. Jos me katkaisemme tuon ajan, me saatamme tehdä hänelle todella suuren karhunpalveluksen. Me näemme vain rakkaidemme kärsimyksen, mutta emme hänen sielunsa tilaa. Me näemme vain sen, mikä on näkyväisessä maailmassa, mutta emme tiedä, mitä hänen sielussaan tapahtuu, mitä hän näkee, mitä hän käy läpi...me emme saa katkaista sitä prosessia. Toisessa huonossa vaihtoehdossa hän on niin valmistautumaton, että jää kiinni tähän elämään ja maailmallisiin ulottuvuuksiin...ja maailmassa on kiinni yksi uusi onneton sielu (kummitus).
Rukoukset osoitetaan Jumalalle, ei ihmisille, ei lääkäreille (kuka on se lääkäri, joka alkaa leikkiä Jumalaa?)...luuletko, ettei Hän kuule niitä? Ei, Hän rakastaa ihmistä niin paljon, että antaa sieluille aikaa valmistautua. Mutta kuten sanoit, olet uskonnoltasi ateisti. Tietenkin silloin, jos ei usko sielun kuolemattomuuteen, niin eutanasia tuntuu helpolta ja tavoittelemisen arvoiselta vaihtoehdolta.Tiedoksesi, että lääkärit leikkivät nyt jo Jumalaa puuttumalla ja kajoamalla ihmisiin. Vaikka kuolema luonnollisesti jo tulisi, niin lääkäri puuttuu asiaan ja pitkittää sitä. Eikö sekin sitten ole muka "väärin"? Se tapahtuu myötätunnosta, kuten tapahtuu myötätunnosta myös avustettu kuolema.
Eikö se sama Jumala annakin lääkärille voiman puuttua ihmisen hyvinvointiin? Sama Jumala, joka antaa elämän ja ottaa sen pois? Jos kehitetään uusia keinoja auttaa tuskissaan olevaa lähimmäistä, sen on oltava Jumalasta. Sama Jumala, joka rakastaa jokaista lastaan eikä soisi kellekään turhaa kärsimystä. Sama Jumala, joka auttaa meitä nyt ymmärtämään, että avustettu kuolema on rakkauden teko ja palvelus sille lähimmäiselle, joka täysissä järjissään on tehnyt tällaisen inhimillisen päätöksen koskien omaa tapaansa kuolla.
Hän joka lähetti ainoan poikansa kertomaan meille, että meidän on rakastettava lähimmäistämme kuin itseämme. Emme soisi itsellemme pitkitettyä kärsimystä, miksi sitten lähimmäisellemme? Emmekö toivo, että jokainen saa itse päättää elämästään ja siitä miten se päättyy? Johtuuko se vain itsekkäistä syistä, että emme halua vielä luopua lähimmäisestämme, vaikka hänen oma järjellinen tahtonsa olisikin välttää pitkitettyä kitumista?
Olen edellisestä kirjoituksesta huolimatta silti sitä mieltä, ettei uskontoa pitäisi sotkea tähän ihmisoikeuskysymykseen.
- qtyt
siisti eutanasia on paljon siistimpi lopputulos ku haulikolla aivot seinille muitten siivottavksi,vai mitä sanoo jeesushihhulit?
- HuomatKAA
NO, esimerkiksi kokoomuksen Niinistö kannattaa myös eutanasiaa. Ettei myrkyn kannalla ole ainoastaan vihreät. Suurin osa noista hallituspuolueista kannattaa myrkyttömistä kuoliaaksi sairaalle ihmiselle, luulenpa. Pressaehdokkaista vastustajia olivat ainoastaan Väyrynen, Soini ja Essayah.
Se on nykytrendi olla tapon kannalla!!! Ja ihmiset äänestää näitä!- veljenpoika.
Taitaa olla Niinistöillä sukuvika tuo ihmisten tappamishalu.
- nähty
veljenpoika. kirjoitti:
Taitaa olla Niinistöillä sukuvika tuo ihmisten tappamishalu.
"Tappamisen" vaihtoehtona voi olla vuosien kidutus. Kidutettu itse voi haluta sen toisen vaihtoehdon.
- määmiäs
kyllähän soini kuolemanrangaistusta rikollisille kannattaa,mutta aborttia ja eutanasiaa vastustaa.
Mikä on logiikka jeesus pösilöillä? - MLLL
En seuraa juurikaan politiikkaa, siihen en ota kantaa, mitä vihreät haluavat tai ajavat... mutta tämä eutanasia-kysymys, kyllä minäkin alan sille pikkuhiljaa näyttää vihreää valoa. Työssäni tapaan monia hyvin sairaita ihmisiä ja yksinäisiä vanhuksia, jotka haluaisivat jo lähteä pois. Eilenkin eräs vanhus sanoi, että voi kun täältä pääsisi pois, en jaksa enää olla täällä yksin, kun kaikki muutkin ovat jo lähteneet. Hän kertoi kuulleensa maasta, jossa eutanasia sallitaan ja sanoi, että sellainen mahdollisuus pitäisi tänne Suomeenkin saada. Jokainen tietenkin toivoo kuolevansa luonnollisesti ennen kuin kivut yltyvät tuskallisiksi ja sairaus ei ota valtaa, mutta niin ei van aina käy. Tiedän, että eutanasia on vaikea asia. Se täytyisi tehdä lain puitteissa ja harkinnan kera, ei tuosta noin vain. Mutta niin moni ihan järkeviin päätöksiin kykenevä haluaisi jo lähteä, miksei siihen anneta mahdollisuutta.....
- Elämä on kaunis
Vai pitäisi edellisen kirjoittajan mielestä yksinäisten vanhusten päästä myrkyn avulla pois. Eikö tule mieleen, että miettisimme keinoja millä saisimme yksinäisille ystäviä. Se järjestyisi jos olisi tahtoa.
- Aivollinen
Elämä on kaunis kirjoitti:
Vai pitäisi edellisen kirjoittajan mielestä yksinäisten vanhusten päästä myrkyn avulla pois. Eikö tule mieleen, että miettisimme keinoja millä saisimme yksinäisille ystäviä. Se järjestyisi jos olisi tahtoa.
Voi teitä hihhuleita. Vai on elämä kaunis Sinulle. Tajuatteko, että määräävin ominaisuutenne on vallan halu. Halu päättää, mitä toinen ihminen tekee elämällään.
- Perkeleet
Puolue vaihtakoon nimensä MYRKYN VIHREÄ KUOLEMAN PUOLUE. On muitakin tapoja kuolla kuin myrkyttämällä ja kivut pois vaikka koomalla.
- Tiedä ensin
Toivottavasti maksat veroja paaaljon enemmän kuin kukaan muu. Ota selvää, mitä hoidot ja hoitovuorokaudet laitoksissa maksavat yhteensä kaikilla niillä, jotka siellä 'koomassa' nytkin makaavat.
- vouhotusta
Vihreät vastustaa energialaitoksia,jotka tuottavat sähköä ja lämpöä.Ei tarvita voimaloita saastuttamaan ja Eu:n on ajettava alas teollisuutensa,kun ilmasto lämpiää.
Pääasia on töpselistä tulee sähköä ja patterit lämpiävät kaukokämmöllä.
On ilmasto-,luomuruoka-,e-lisäaine ja eutanasiavouhotusta. Siksi äänestän persuja. - qrey
kyllä se myrkyttäminen silti siistimpää on ku kaapia jonku itsarin tehneen sisälmyksiä seiniltä ja lattialta.
- tilanne päällä
Toivoisimpa, että teistä jokainen, ihan kaikki eutanasian vastustajat "pääsisitte" seuraamaan ihan siitä vierestä rakkaan ihmisen kipuja, tuskaa, kuoleman odotusta/ pyytämistä ja vuosikausien, tai vuosikymmenien kulkemista sairaalasta sairaalaan.
Mitenhän suu sitten pannaan ja kuinka vastaan vielä olisit?
"Vihanneksena" makaava lapsesi, sisaresi, äitisi, isäsi, puolisosi; aivokuollut, koneellistettu kokonaan, letkuja menee ja tulee hänestä, ei mitään toiveita paranemisesta, vain odotusta ja kalliita lisähoitoja, kipuja, pistoksia, letkuja neuloja, tippoja, kuljetusta sairaalasta toiseen. Hän ei tule toimeen luonnon antamin voimin, vaan on koneiden varassa koko loppuelämänsä, eikä toivoa muutoksesta ole. Onko se luonnollista toimintaa, onko se edes inhimillista enää?
Mitä jos miettisit uudestaan?- ei sekoiteta
Vihanneksia pidetään hengissä omaisten pyynnöstä, valitettavasti. Vihanneksilta voidaan ottaa koneet pois, jos omaiset antaa suostumuksen, muuten ei jos ei ole hoitotahtoa tehty.
- ei eutonaasiaa
Tilanne päällä:
Ei eutonasiasta ole kyse siitä, että ihminen olisi hengityskoneessa, vaan siitä, että häne lopetaan ennen aikojaan, jonkun sairauden takia, kun ajatellaan, että edessä on tuskaa.
Monia ihmisiä on pidetty onnettumuuden jälkeen hengityskoneessa, kunnes ovat itse pystyneet henkittämään. Myös monia vauvoja on pidetty hengityskoneessa, kunnes itse ovat pystyneet hegittämään.
Tiedoksi, saattohoidossa olevia vanhuksia ei laiteta hegityskoneeseen. Vaan ihimillistä kohtelua ja mahdollisesti kivun lievitystä.
Eutonaasiassa suunnitellaan kuolema edeltäkäsin. Ehkä sinä olet se, joka sanelee kelle kuolema ja kelle elämä? Sanot: tuo vauva ei hengityskoneeseen, ettei hänestä tule vihannesta. Annetaan kuolla. Kerrotaan vaan äidille, että vauvasi kuoli. Samoin sanelet onnetomuudessa olleille. Teimme kaikkemme, mutta poikasi kuoli. - tilanne päällä
ei eutonaasiaa kirjoitti:
Tilanne päällä:
Ei eutonasiasta ole kyse siitä, että ihminen olisi hengityskoneessa, vaan siitä, että häne lopetaan ennen aikojaan, jonkun sairauden takia, kun ajatellaan, että edessä on tuskaa.
Monia ihmisiä on pidetty onnettumuuden jälkeen hengityskoneessa, kunnes ovat itse pystyneet henkittämään. Myös monia vauvoja on pidetty hengityskoneessa, kunnes itse ovat pystyneet hegittämään.
Tiedoksi, saattohoidossa olevia vanhuksia ei laiteta hegityskoneeseen. Vaan ihimillistä kohtelua ja mahdollisesti kivun lievitystä.
Eutonaasiassa suunnitellaan kuolema edeltäkäsin. Ehkä sinä olet se, joka sanelee kelle kuolema ja kelle elämä? Sanot: tuo vauva ei hengityskoneeseen, ettei hänestä tule vihannesta. Annetaan kuolla. Kerrotaan vaan äidille, että vauvasi kuoli. Samoin sanelet onnetomuudessa olleille. Teimme kaikkemme, mutta poikasi kuoli.Tekstissäni puhuin AIVOKUOLLEESTA vihanneksesta. Anteeksi, jos se loukkasi sinun tietämystäsi.
Aivokuolleen aivot ovat peruuttamattomasti kuolleet, ne eivät tule enää palautumaan minkäänlaiseen toimintaan, vaikka ruumista pidetään elossa kyseisten letkujen ym. koneiden avulla. Ja kun kyse on nuorehkosta kehosta, se koneellistaminen voi kestää vuosikymmenen ajan. Kestäisitkö sinä seurata sitä vierestä? Ruumis pysyy koneiden avulla terveen näköisenä, mutta ihminen sen sisällä ei ole enää se sinun rakkaasi.
Tietojesi vastaisesti myös saattohoidossa olevia ihmisiä laitetaan hengityskoneeseen, jos omaiset niin vaativat. Esim. jos sairas ei voi itse ilmaista haluaan, kun on liian huonossa kunnossa, ja jos ei ole sitä aiemmin kirjallisena ilmaissut (hoitotestamentti).
- Kaulakiikku
Vihreiden , jos aikovat saada kannattajia muistakin kuin homppeleistä ja huumejengiläisistä, kannattaisi vaatia parantumattomille rikoksentekijöille kuolemantuomioa !
On sangen luultavaa että puolueen kannatus tuonmyötä suorastaan räjähtää, tosi isolla Jytkyllä ! - armoa parantumattomi
Eihän eutanasia tarkoita sitä, että hetken mielijohteesta teinit kävisivät elämäntuskassaan hakemassa itsemurhapiikin, vaan sitä, että täysissä järjissään oleva ihminen voi halutessaan tehdä hoitotestamentin.
Hoitotestamentissa voi määrätä, että missä tilanteessa eutanasia otettaisi käyttöön. Huomatkaa, että jo tällä hetkellä jokainen meistä voi tehdä sellaisen hoitotestamentin, jossa esimerkiksi kielletään elvyttäminen!!! Tällä hetkellä ei vaan ole sallittua eutanasia.
Sairas kituva eläinkin saa piikin, jos mitään ei ole tehtävissä. Miksi ei siis ihminen voisi halutessaan päättää, että nyt riittää kituminen ja sietämättömien kipujen armoilla eläminen? Minusta olisi hyvä, että jokainen voisi halutessaan päättää, että on mahdollisuus armokuolemaan esimerkiksi sellaisessa tilanteessa, että on parantumattomasti neliraajahalvaantunut, vaikeasti dementoitunut tai syöpä on pitkälle levinnyt eikä hoitoa ole.
Eutanasia on sallittu vain parissa maassa. Niissäkään kaikki eutanasian hoitotestamentissaan mainitsevat ihmiset eivät ole turvautuneet eutanasiaan joko siksi, että ovat jo ehtineet kuolla tai siksi, että kivut ovat olleet loppuvaiheessa siedettävissä. Kuulemma montaa ihmistä helpottaa se tietoisuus, että jos ei selviä kipujen kanssa, niin eutanasian mahdollisuus on käytössä.
Eutanasialuvan saaminen edellyttää aina myös parin eri lääkärin puoltamista sekä viranomaisen vahvistamista. Ihan kuin tavallinen testamenttikin, niin myös eutanasia ("armokuolematestamentti") pitää noudattaa tarkasti muotomääräyksiä, jotta se on laillisesti pätevä.
Tälläkin hetkellä lääkäreistä on huutava pula. Miksi siis käytetään verorahoja turhaan sellaisten ihmisten kuukausien ja vuosien hoitamiseen, jotka haluavat kuolla, mutta lääkärit eivät saa avustaa näitä parantumattomasti sairaita potilaita siinä asiassa? Ne sairaalapaikat voitaisi antaa sellaisille potilaille, joiden esim. syöpä on vielä hoidettavissa. Kuinkakohan moni omainenkin haluaisi mieluummin rakkaalleen arvokkaan lopun eikä sellaisia muistoja, joissa sairas kivuissaan vaan haluaa kuolla ja anelee sitä joka kerta tavatessaan. - Soy lentil
Soylent Green - hiipivä kuolema
http://www.imdb.com/title/tt0070723/
Tässä 70-luvun elokuvassa on hienosti kuvattu "vihreää" yhteiskuntaa. - peruuttomasti tuomit
Mitä se keinotekoinen elämän pidentäminen sitten on, siis muuta kuin "jumalan" töihin puuttumista?
Oletko koskaan nähnyt läheisen tuskaa, kun "myrkky joka elämän lahjaan on piilotettu" nakertaa ihmistä sisältä ja aiheuttaa hirvittävää tuskaa, monesti siksi, että ihmistä pidetään keinotekoisesti hengissä?
Autanasia on hyvä, armollinen ja inhimillinen tapa lopettaa ihmisen jo kurjistunut elämä. - g00glaa
Vittu ottakaa selvää mitä eutanasia tarkoittaa, ennen kuin nolaatte itsenne yhtä totaalisesti kuin valtakunnan virallinen mummo Räsänen sekä maalaisjuntti Soini. Että ärsyttää tuollaiset aloittajan kaltaiset juntit, jotka eivät koskaan tiedä mistä puhuvat. Luuletko oikeasti, että omaiset päättävät eutanasiasta? Uskot varmaan myös joulupukkiin.
- luultavimmin
Soini lähti kalastelemaan uskovaisten ääniä.
- äärivihreät
Vihreistä on tullut varsinainen ääri-arvojen populistinen puolue. Varsinaiset tärkeät vihreät arvot ovat jääneet sivuseikoiksi.
Äärivasemmistoa ja oikeistoa samassa kattilassa hihhuloimassa sinne sun tänne vailla selkeää linjaa. - eletäänvaanvaikkapir
Eutanasia...iloinen asia!
- ...
Iloisempi kuin kitua pikkuhiljaa usean vuoden ajan. Lopputulos joka tapauksessa sama.
- Joop
Eikun hirteen kaikki rosvot ja murhamiehet !
Näi saa Vihervasemmistokin jytkysti kannattajia . - nirri pois
Hyvä Vihreät! Parempi sovittu eutanasia kuin jättäytyminen esim . junan alle.
- mies1973
hyväksyn armokuoleman täysin,mut miksi vihreät suojelee esim. vahinkolintuja.on tainnu niillä mennä vellit sekaisin jo tekovaiheessa.se seliittäis sen,et mistä kettutytöt,homot ja yms.tulevat.
- !!!sääski!!!
Olikohan Kemijärvi vai mikä paikkakunta takavuosina missä pidettiin sääskentappokisoja. No, vihreät kielsivät moiset kisat - mutta ainahan heille on sääsken henki arvokkaampi kuin naapurin.
- Eutanasiankannattaja
Ei ole moraalisesti oikein jättää vakavasti sairasta ihmistä kitumaan jos etenkin itse sairastava haluaa itse eutanasian.
Vihreät on muutenkin niin ihmellinen, outoakin oudompi puolue joka on kaksinaismoralismia täynnä kuten suomen laki.
FAKTAA..
Laki ei ole sama kuin oikeus. Laki ei tunne moraalia. Laki ei takaa veronmaksajan ihmisoikeuksia on enemmän kuin oikeusmurha. Oikeusmurhia suomen oikeuslaitokseen mahtuu ja paljon ja lisää tulee satamalla.
Veronmaksaja halutaan ajaa täysin loppuun ilman että sille annetaan mitään mahdollisuuksia ja perusihmisoikeuksia. En yhtään ihmettele että joka päivä keskimäärin 2-3 tekee itsemurhan Suomessa. Vuonna 2009 noin 900 teki itsemurhan.
Ikävää luettavaa mutta Itsemurhien vauhti sen kuin vain kiihtyy koska hallitus tekee ihmisen elämän sietämättömäksi. Pitääkö hallituksen vielä kittuuttaa kuolemansairaita. Missä hallituksen moraali. Kuka sitä kitumista kestää ja jaksaa loputtomiin etenkin jos on kyseessä erittäin vakava sairaus. Hallituksella ei ole mitään perusteltua syytä olla estämättä eutanasiaa.
Eutanasian on ihmisen perusoikeus. - .....
On sairasta pitkittää kärsivän kuolemaa. Oletko ollu kuolevan vierellä elämässä viimeisiä hetkiä? Minä olen. Ja silloin olisin toivonut, että hänen ei olisi tarvinnut kärsiä enää sekuntiakaan.
Kun keuhkösyöpään kuoleva oksentaa mustaa verivaahtoa ja kuolema korjaa kun ihminen hukkuu siihen, että omat keuhkot pettävät ja täyttyvät nesteestä... Siitä on inhimillisyys kaukana.- Kova elämä
Kyllä. Olet oikeassa.
Minä olen nähnyt kun ihminen kuolee silmien edessä. The End. Se otti minulle koville kun näin minulle tärkeän ihmisen kituvan, kärsivän ja riutuvan. Syöpä oli pahanlaatuinen. Muistan poismenon kuin eilisen . Tulee tunteet pintaan kun ajatteleekin asiaa. ;( , , , , , . - kuka tappaa?
Turha selittää. Tappaminen on rikos. Kipu saadaan lääkeillä pois ja ihminen voidaan jopa nukuttaa tarpeen tulleen.
Kenkään ei tarvitse ottaa vastaan hoitoa, mutta heikon sairaan tappaminen on brutaalia.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5217 - 20+20
kuka tappaa? kirjoitti:
Turha selittää. Tappaminen on rikos. Kipu saadaan lääkeillä pois ja ihminen voidaan jopa nukuttaa tarpeen tulleen.
Kenkään ei tarvitse ottaa vastaan hoitoa, mutta heikon sairaan tappaminen on brutaalia.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5217Kipua EI edelleenkään saada siinä vaiheessa pois millään lääkityksellä!! Paina se nyt pieneen päähäsi. Sitä paitsi on jokaisen oma asia, kuinka paljon kipua haluaa tai pystyy kestämään. Ja typerys, jos kuolemansairas ihminen nukutetaan, niin silloinhan hän ainakin kuolee?! Tämän ymmärtänet, mikäli tiedät mitään lääketieteestä. Kuinka hullua olisikaan viedä kuolemaisillaan oleva ihminen leikkuriin nukutettavaksi samaan aikaan kun auto-onnettomuuteen joutunut pieni lapsi tarvitsisi akuuttia leikkaushoitoa? Hullua myös edes yrittää keskustella tällaisten hihhuleiden kanssa.
Valtaosa ketjun kirjoittajista vaikuttaa olevan täyttä ymmärrystä vailla. Jokaisella ihmisellä tulisi olla oikeus hyvään kuolemaan, sitähän eutanasia tarkoittaa. Lasten ja Soinin ei tulisi ottaa osaa tällaiseen keskusteluun, asialliset kannanotot hukkuvat silloin vajaaälyisen hysterian massaan.
- Sori vaan
Parantumattomilla rikollisilla on oltava oikeus saada armokuolema huolimatta heidän omasta tuntemuksestaan kyseiseen asiaan !
- YKSIMIES VAAN
EIMITÄN ARMOKUOLEMAASAA TEHÄ IHMINEN KUOLE LUNONKUOLEMALLAVAAN
- ??????
Mikä on luonnonkuolema? Sekö kun sotilas ampuu äidin ja lapsen jossain?
Kaikki kun olisikin niin yksinkertaista että elollinen olento saisi kuolla luonnollisesti aina. ILMAN KÄRSIMYSTÄ.
- ++++++++
Viherpiipertäjä tekniikantohtoreille ihminen on kävelevä kasa lannoitustarvikkeita.
Itse uudestisyntyneeksi kristityksi tunnustautuvana asennoitumiseni vihreisiin
on varsin "dipoli-potentiaalista" koska pidän kuitenkin heidän ajatuksiaan monesti
ihan järkeenkäyvinä.
En tiedä tarkkaan mitä tuohon sanaan eutanasia sisältyy - onko niin, että vaikealle
asialle pitää olla vaikea nimikin? Eikö olisi parempi puhua tahtotestamenteista?- Kuolema ei rangaistu
Eutanasia = armokuolema. Kaikki ihmiset, juuri siitä asian "vaikeudesta" johtuen, eivät ajattele eivätkä tee itse elämänsä aikana "tahtotestamenttia". Eivät ehkä senkään takia, että terveen eläväisen on niin hirveän vaikea ajatella, että kuolema voikin kolkutella ovella huomena.
Siksi myös läheisten omaisten yhdessä hoitavan lääkärin kanssa täytyisi saada tietyissä lopullisissa tapauksissa päättää, antaa armo ja vapautus.
- juuuuuuuuuuuuuu
jotain hyvääkin vihreissä,kyllä minä ainakin haluaisin jos jään vuoteen omaksi eikä mikään toimi eikä tajua mistään,eikä tunne ketään eikä pääse liikkumaan omin avuin,niin mitä järkee semmoisessa elämässä on,tai on pahassa kolarissa että jää vihannekseksi niin siitä saa joku sisä-elimiä joka tarvii ja elämä jatkuu hänellä,minä ainakin kannatan,nytten joutus kymppitonnin maksamaan,siitä ettei tarviis kitua,
- 28
vihreistä etpääse irtimuutako hengelläs,sitäkö tämä kansanmurhaava puolue ajaa takaa,tapoin äitini oli kuoleman sairasrapula,erehdyin
- Tiedote kaikille.
Vihreät hyväksyy myös sananvapauden luokkaamisen ja kannattaa sensuuria
- kysymyksiäkö
Esimerkkinä olkoot vaikka se, että sinä sairastut vakavasti eikä ole enää mitään tehtävissä, tulet kuolemaan hirveissä kivuissa etkä tiedosta tätä maailmaa lääkityksen ansiosta. Haluatko odotella kivuliasta kuolemaa vai kuolla ennen sitä ? Siis siinä vaiheessa kun vielä itse pystyt päättämään, vai odotteletko mieluummin sitä kuolemaa kaikessa rauhassa, tuskaisena ?
- qyqy
Noin niinku muita ajatellen siisti myrkkypiikki on kyllä parempi ku siivota halulikolla ittensä lopettaneen jäännöksiä ,mutta tietenkään joku hihhuli soini tai päivi räsänen ei semmoseen työnsä puolesta koskaan joudu.
- BB(
Vihreät ovat kerrassaan totaalisen vastenmielistä sakkia. Liito-oravan papanaa kumarretaan ja Linkolan kansanmurha-ajatuksia kannatetaan, homojen vastustajat leimataan idiooteiksi ja kaikki kannattava teollinen toiminta ajetaan alas. Vihreät ajavat eduskunnasta käsin kaikkea vääräää ja keksivät lisää järjettömiä veroja, mm. energiavero on heidän aikaansaannos. Vihreät vihaavat Jumalan Sanaa, perhettä, avioliittoa ym. ja haluavat tilalle mieluummin moniavioisen Islamistisen kulttuurin. Vihreät mukamas suojelevat luontoa, mutta siinä sivussa he vihaavat ihmistä
- WTT
Vihreiden arvomaailmassa maahanmuuttajien hyvinvointi on tärkeämpi kuin suomalaisten hyvinvointi. Tämä koskee myös rikollisten, loisivien ja sopeutumishaluttomien maahanmuuttajien hyvinvointia. Osa hankalista maahanmuuttajista on muslimeja, jotka vaatii suomalaisia sopeutumaan heidän tapoihin. Muslimit myös lisääntyvät kuin kanit. Vihreät, monet vasemmistolaiset ja Ruotsalainen kansanpuolue ovat tekemässä Suomesta monikulttuurisekasotkua, jossa islam on mukana. Monet muutkaan puolueet ei yritä pysäyttää tätä huonoa kehitystä, vain maahanmuuttokriittiset puolueet yrittävät. Vihreiden äänestäminen on sama kuin jos sahaisi sitä oksaa, jolla itse istuu.
- armosta kyse
Minä mieluusti voisin jättää kokematta dementoitumisen ja vaipoissa makuuhaavaisena sängyssä kuukausitolkulla olemisen. Omaisenakaan ei ole ilo nähdä toisen kuihtuneen vartalon jossa elää joku joka ei enää tunnista sinua.
Toisaalta ymmärrän niitäkin jotka pelkäävät kuolemaa. - mummo 35v päästä
No, vihreäthän on tunnetusti näitä porvarien viherpiiperöpentuja, joilla ei ole mitään käsitystä siitä miten maailma toimii.
Tähän eutanasiajuttuun sanoisin sen verran, että TIETYSTI vihreät ajavat eutanasiaa, kun sillä saadaan mummot, papat ja pitkäaikaissairaat pois verovaroja kuluttamasta. Sudet ja lokit eivät syö verorahoja.
Sitä päivää odotellessa, kun 65 v tulee lasiin ja lopetuspäätös samalla.- Ymmärrys ei yllä
Ennen sitä päivää kannattaa tarkistaa / tarkistuttaa, millaisella aivokapasiteetilla on elämänsä läpi taapertanut.
- ISOÄITI
MUISTAKAA NUORET, ETTÄ, TE, ETTE PÄÄTÄ MILLOIN ME ISOÄIDIT HALUAMME
TÄÄLTÄ POIS. ON VÄÄRÄ KÄSITYS, ETTÄ JOKU TOINEN PÄÄTTÄÄ MILLOIN TÄÄLTÄ LÄHDETÄÄN.
ASIA ON NIIN, ETTÄ ME ISOÄIDIT JOTKA SAIRASTAMME PAHAA, KIPUA TUOTTAVAA SAIRAUTTA, HALUAMME LÄÄKÄRIN KANSSA IHAN ITSE PÄÄTTÄÄ, MILLOIN HALUAMME TÄÄLTÄ LÄHTEÄ
LUONTOA, LOKKEJA JA SUSIA PITÄÄ SUOJELLA.- Ihmisarvoistako
Laitoksissa makaa loputon määrä isoäitejä, jotka eivät päätä enää koskaan mistään mitään. He eivät sano, puhu eivätkä pukise, tuijottavat vain samaa kattoa vuodesta toiseen muitten käänneltävinä ja säänneltävinä; ruuan lappaa suuhun ja tuloksen ottaa ulos joku muu.
- Jeesus sentään!
Voi mitä jeesustelijoita.. Jos ihminen EI HALUA kitua niin miksi sen pitäisi?? Siksi kun pitää vaalia ihmiselämää?? Ei se mitään elämää enää siinä vaiheessa ole kun maataan loputtomissa tuskissaan. Miettikää nyt hiukan ennen kuin alatte kiduttaan ihmisiä!!
- ei eutanasialle
Kun eutanasia otettaisiin voimaan,säästetään sosiaali.-ja terveysmenoissa.Yhden sairaan ja kuolettavasti sairaan potilaan hoito päivässä maksaa tuhansia euroja,yksi antibiotti saattaa maksaaa 500e.Tätähän vihreät ajaa.Kun eutanasia otetaan voimaan säästetään maksuista ja kuluista.Sama asia kuin sotilasmenoissa.Kaikki koko Suomen hyvinvointivaltio ajetaan alas,hyvää hoitoa saavat vain ne joilla on sairasvakuutus ja voivat käyttää yksityisiä.Ja eutnaisia on mielestäni todella väärin,monella kuolevalla ihmisellä on halu elää,harva sairas-ihminen edes haluaa eutanasiaa.Se on lääkärin päätös.
- oma päätös
Kyse onkin niistä ketkä sitä haluaa, niin heillä pitää olla myös oikeus se saada. Itsemääräämisoikeus tarkoittaa oikeutta määrätä itse omista asioistaan eikä kenenkään oma kuolema pitäisi olla muiden päätettävissä, kuten se nykyään on kun loppua pitkitetään turhalla kärsimyksellä. Pitää olla oikeus päättää siitä ihan itse.
- Kokoomuslainen-äiti
Höpö höpö :/ Eutanasiassa eivät suinkaan omaiset ensisijaisesti pääse päättämään! Itsemääräämisoikeus on oltava kaikella kansalla- tässä mainitaan vain mummot ja papat- entäs esim. nuoret aikuiset? Eikä eutanasia katso puoluekantaa!!!!
- ...
Kyllä se eutanasia katsoo puoluekantaa. Esim. Soini haluaa että esim. keuhkosyöpään kuoleva tukehtuu omiin nesteisiinsä siniharmaana. Kuolema ei tule kuten naps-tuosta vaan, se tulee viikkojen kuluessa hitaasti. Jokainen minuutti on kitumista. Imulaite imee mustaa verta, kaikkea se ei saa pois. Happiviikset eivät auta, koska keuhkokudos ei kykene enää vaihtamaan kaasuja. Jatkuva tukehtumisen tunne viikkokaudet.
Vihreät ovatkin mielipuolisia olentoja. Ei ne ole koskaan ajatelleet ihmisen puolesta. Pääasia on että sudet ja muut petoeläimet saavat lisääntyä ihmisten asuinsijoilla.
- Sokea uskovainen
Kipulääkitys on kiellettävä luonnon vastaisena.
Tasa-arvo toteutuisi tällöin kaikille samana kohteluna.
Leikkaukset on lopetettava, elämään puuttuvina toimenpiteinä.
Huumaavien aineiden, kuten kahvin käyttö on estettävä.
Veripalvelu on lopetettava, Raamatun vastaisena.
Elvytys on kiellettävä kaikissa tilanteissa.
Lyötyä ei saa puolustaa, kiusaamiseen ei pidä puuttua.
Elämää on kunnioitettava kajoamatta siihen.
Tällaisessa ARMOmaailmassa kuolema on vapauttava. - junttilan väki
Täällä meuhkaavat pääasiassa juntit. Sekoitetaan eutanasia ja susien suojelu. Ei minkäänlaista logiikkaa eikä kykyä argumentoida vakavasta aiheesta.
Kukaan eutanasiaa täällä vastustava ei ole nähnyt (kituen) kuolevaa ihmistä. Kun itse makaa kuolinvuoteella kitumassa ja tuskasta huutaen, niin saattaa käydä mielessä, että olisi sittenkin pitänyt kannattaa eutanasiaa, tai edes rajaamatonta kivunlievitystä.
Ihminen on ylipäänsä vieraantunut kuolemasta. Siitä puhutaan kuin se ei omalle kohdalle sattuisi koskaan. Muiden puolesta ollaan kyllä valmiita sanomaan, mikä on oikea määrä kivunlievitystä. Tämä on puhdasta tyhmyyttä, ei mitään muuta. - ei-vihreä 50 wee
Ihan naurettavaa katolis-evankelista persu-krisulätinää. Ei edes raiskatulle saisi antaa aborttia tai kondomia ei saisi käyttä, kun se ei kuulemma edes suojaa AIDS:ltä. Paavi ja evankeliset tappaa porukkaa Afrikassa, mutta ehkä se onkin tarkoitus...
Eutanasia ei tarkoita mitään mummojen lahtaamista.
Oletko edes käynyt katsomassa miten mummoja "hoidetaan" kroonikko-osastolla tai vanhaikodeissa?
Kyllä minä ainakin haluan kuolla, jos olen terminaalisesti sairas ja kivuissa tai joutumassa nykyiseen "hyvään" vanhustenhoitoon. Onneksi on jo valmiiksi itsemurhakitti, ettei tarvitse ryhtyä anomaan joltain persu- tai krisulekurilta kuolemanapua. - Veccio
Vihreiden arvot on muutenkin täysin kierossa - pohjalla materialistinen evolutionismi, jonka perusteet on jo aikoja sitten osoitettu sekä tieteenfilosofisesti että eksaktisti pätemättömiksi. Perinteisten kestävien kristillisten elämänarvojen tilalla vihreillä on vain jonkinlainen kulttuurinen humanismi, jossa ihmisellä ei ole todellista arvoa, tai sitä on vain suhteessa luontoon ja ekosysteemiin ja taloudellisiin arvoihin. Niinhän tetty monilla muillakin - mutta vihreiden avoin hippi- huu-haa- kasvisyöjä-puunhalaaja lookki jo osittaa, miten harhaan yhteiskunta voi ajautua.
- pää-pää...
Vain täydellinen pässi voi kirjoittaa jotain tällaista (- ei tajua edes sitä, että eutanasia ei ole pakko, vaan valinta.)
- Sairaspotilas
Minä olen jo pitkään toivonut,että eutanasia sallittaisiin suomessa ja nyt siitä sentään keskustellaan! Mielestäni on väärin,että ihminen joka on todella sairas ja jäisi lopulta vain kitumaan vasten tahtoaan,ei saa päättää omasta elämästään.
Eiköhän se ole kaikin puolin turhaa pitää ihmisiä koneissa tarpeettomasti. - Arvokas kuolema
Täällä meuhkataan - nähtävästi kristillisdemokraatit ja persut käyttävät suomi24:ää erityisen paljon - mutta gallupit osoittaa, että reilusti suurin osa suomalaisista kannattaa eutanasiaa.
Itsekin kannatan. Teillä vastustajilla ei ole ollut koskaan sellaisia tilanteita elämässänne, jolloin olisitte joutuneet tilanteeseen, jossa miettiä tuollaisia asioita. Joten teillä ei ole minkään arvoisia mielipiteitä asiasta. Ne mielipiteet eivät perustu mihinkään.- edistysaskelia
Aamulehti: 77% suomalaisista hyväksyisi armokuoleman - "Eutanasia Suomeen seitsemässä vuodessa":
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_newssite%2FAMLayout&cid=1194728636644&p=1194626958999&pagename=KALWrapper
- kohtavanhus
Ilman muuta haluaisin pois tästä maailmasta jos ei ole enää toivoa
ihmisarvoiseen elämään en haluaisi olla "vihanneksena "letkut":-(
se laki tosiaan pitäisi saada aikaan että eutanasia sallittaisiin ja varsinkin silloin
kun olen vanhus miksi pitäisi kärsiä? - Runsupaali
Tämähän on sitä suvaitsevaisuutta ja tasa-arvoa, jota nykyajan maailman ihmiset haluavat.
Kaikessahan nykyään pitää olla suvaitsevainen, muuten on ahdasmielinen, rasistinen ja suvaitsematon.
Jos vastustaa naispappeutta, homoliittoja, niin on suvaitsematon ja rasisti.
Raamattu ei hyväksy naispappeutta, homoliittoja, itsemurhaa, eikä myöskään tätä eutanasiaa, jota nyt ollaan ajamassa läpi.
Toisaalta vakavasti sairaan ja kivuista kärsivän ihminen tilanne ja olo on aivan eri, kuin terveen ihmisen, jolla ei ole mitään kipuja.
Eli terve ihminen vastustaa eutanasiaa, koska ei tarvi elää hirvittävien kipujen ja toivottomuuden keskellä, jos on kyseessä lääketieteelle parantumattomasta sairaudesta, jota ihminen ei pysty parantamaan. - äippä 4
mielestäni kuoleemaan johtavaan sirauteen johon ei auta mikään annetaan lupa tehdä eutanasia valvovan tahon kanssa sukulaiset eivät saa asiaan vaikuttaa vaan lääkäri yhdessä asianomaisenkanssa tekevät suunnitelman vielä henkilön ollessaan itse kykenevä päättämään omasta elämästään.
itse en haluaisi että minua pidettäisiin väkisin hengissä ja vankina omassa ruumiissani sairaalan vuoteessa. Tällähetkelläkin on ihmisiä jotka tekevät elämästään lopun oman käden kautta kosaka tietävät elämän olevan ohi
eikä parannusta ole. - Kaktus hyyppä
Tietääkö kukaan, kuinka paljon Usassa joutuu ihmisiä syyttömänä kuolematuomion eteen ja tuomitulle annetaan tämä myrkkypiikki, joka vie ensin tajunnan ja sen jälkeen toinen myrkky surmaa tuomitun, jolloin kuolema on kivuton.
Se on varmaa, että syyttömiä on tuomittu kuolemaan Yhdysvalloissa.
Täysin terveitä ja nuoria ihmisiäkin.
Suomessa ei ole kuolematuomiota, vaan ankarin rangaistus taitaa olla elinkautinen, mutta eipä taida elinkautinen käytännössä koskaan olla toteutunut, aina ne lyhentää sitä tuomiota. - eateth
persepuolueen soinilla on mukavaa huudella kaikenalisia aivopieruja kun ei tarvi ottaa vastuuta mistään.
iso jytky sillä tuli housuun varmaan,en epäile yhtään mutta ei siitä hallitusvastuueen ole. - olisko ajatusta?
Soinille tekisi hyvää keskustella sellaisen kanssa, joka on itse sairas ja haluaisi itselleen tehtävän eutanasian, kun tauti etenee liian pitkälle.
- jospasekehitystoisi
Voi että. On se vaan niin mahdottomuus joillekin yrittää edes ymmärtää eutanasiaa. Ei se mikään teloitus/murhaamispata ole ollenkaan, ei sitä suunnitella niin että piikitänpä tänään tuon ja huomenna tuon hengiltä koska tuosta ihmisestä on liikaa vaivaa. Kun joku vähän vanha kirja sanoo jotain niin sen mukaan pitäisi sitten ankarasti vastustella ja puolustella kaikkia kirjan sanoja. Tuskin raamatuissa on mitään siitäkään onko ok keinotekoisesti pitkittää toisen elämää kaikenmaailman letkuilla ja mömmöillä, ei kirjan kirjoitusaikoihin ole kenellekään tullut mieleen että tulevaisuudessa ihmiset eivät kuolekaan enää luonnollisesti vaan jatkavat eloa letkuissa.
Eutanasiassa on kyse ihan siitä, että se ihminen itse, hän jota eutanasia koskettaa, saisi vapauden päättää, kun kaikki konstit on jo käyty ja kuolema on väistämätön, mutta ennen kuolemaa sairaus vaan pahenee ja aiheuttaa järkyttäviä tuskia. Varmasti ei eutanasiaa myönnetä kevyin perustein vaan on oltava erittäin kovat perusteet sille että sellaiseen ryhdytään, kun se kärsivä potilas ei enää jaksa elää kipujensa kanssa. Tottakai joku uskovainen kärsivä saisi ihan itse päättää, jos tuntee että jumala rankaisee jos ei sinnittele väkisin loppuun asti. Mutta ne, joille kuolema on ainoa helpotus, niin eikö heille voisi suoda rauhan? Ketä nämä eutanasian vastustajat ovat määräämään, että kenellä on oikeus elää ja kuolla. Miksi ihminen saisi kuolla vain jonkun asiaa tietämättömän mielipiteen mukaan kun "ei saa kuolla kun minulle tulee siitä paha mieli, parempi kun kärsii loppuun asti että minulle jää hyvä mieli". Eikö jokaisella tulisi olla perusoikeutena päättää omasta itsestään, ei tietenkään niin että joku ulkopuolinen päättäisi että sinä kuolet nyt kun sinua ei tarvita. Oletteko vain niin itsekkäitä, empatiakyvyttömiä vai vaan asiaa ymmärtämättömiä, kun itsellenne ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa joku erittäin läheinen olisi kokenut erittäin kivuliaan keinotekoisesti pitkitetyn lopun.
Ja naurettavaa verrata eläinten ja luonnon suojeluun. Kyllähän laki määrää ja luonnonsuojelijatkin kannattavat sitä että parantumattomasti loukkaantunut eläin on päästettävä tuskistaan, ei saa tarpeettomasti pitkittää kärsimyksiä, joita loukkaantuneella tai muuten pahasti sairaalla eläimellä on ennen kuolemaa. Siinä vaan eläin ei saa päättää itse mitään, ihminen vaan ajaa päälle, moukaroi lapiolla pään pois tai vie myrkkypiikille. Mutta onhan se kuitenkin armollisempaa kuin jättää ojanpenkkaan sätkimään kunnes luonto korjaa.
Toivottavasti sielä päättäjissä on niitä, jotka ottaa asioista selvää eikä päätä asioita sen mukaan että itselle voisi tulla paha mieli. Vaan mietittäisiin sitä kuolemaa tekevän kärsivän ihmisen kannalta. Moni joutuu viimeisillä voimillaan lähtemään ulkomaille, sinne missä eutanasia on sallittua. - HannuStadista
Olen samaa mieltä! Vihreät on ihmisvihaajien puolue! Heidän perustajajäsenensä Pentti Linkola on meuhkannut jo kauan miten maapallolta pitäisi hävittää suurin osa ihmisistä! Nyt Linkola itse sairastelee, mutta yllättäen syökin lääkkeitä että pysyisi hengissä! Aloitetaan Linkolasta ja lääkkeet pois!
Täysin parannettavasta vanhuksesta on helppo tehdä sairaalassa lyhyessä ajassa eutanasia-potilas. Laiminlyödään lääkitys, ei auteta hädän hetkellä ruokailussa ja nesteytyksessä ja parissa viikossa vanhus tai vaikka nuorempikin pitkäaikaissairas on valmis tappolinjalle! Syötetään vielä vähän päätä sekoittavia mömmöjä ja pari johdattelevaa kysymysty ja lupa tappamiseen on saatu!
Toivon sydämestäni että tämä tappaminen aloitetaan vihreistä! Könkkölä, Linkola, Hassi, Gunberg! Nämä kaikki ainakin ovat tai ovat olleet vakavasti kuolemansairaita ja ilman hoitoa ei olisi selvinneet!
Olen varma että jos eutanasia saadaan lainsäädäntöön, niin siitä tulee käytäntö ja hoitomuoto johon potilas johdatetaan laiminlyömällä hoito ja viimetipassa painostamalla tai pakottamalla ja harhaan johdattamalla! - sadklfjadsä
Minä en uskaltaisi toimeenpanna eutanasiaa. Jumalan silmissä se on murha ja siinä on aika hyvät chanssit päästä helvettiin :). Mutta niinhän moni lääkäri valitsee sen helvettinsä nostamalla kätensä syntymättömiä sikiöitä vastaan suostumalla toimeenpanemaan abortteja ilman mitään omantunnontuskia.
- abvcfd
Joulupukki on pakanapukki eli aborttipukki. Jos on Kristuksen syntymäjuhlaa loukannut kutsumalla joulupukin kotiinsa Jumalaa häpäisemään, koko perhe joutuu Helvettiin.
Helvetistä ei pääse ikinä pois! Jumala ei ole siellä läsnä. - normaali tyyppi
Mikä sinä olet sanomaan, että eutanasia on Jumalan silmissä murha, oletko kysynyt? Itse joudat ahdasmielisenä sinne helvettiin.
- ei-vihreä 50 wee
abvcfd kirjoitti:
Joulupukki on pakanapukki eli aborttipukki. Jos on Kristuksen syntymäjuhlaa loukannut kutsumalla joulupukin kotiinsa Jumalaa häpäisemään, koko perhe joutuu Helvettiin.
Helvetistä ei pääse ikinä pois! Jumala ei ole siellä läsnä.Onneksi olen kirkosta eronnut, niin eri tarvitse joutua kuoleman jälkeen persujen ja krisuhihhuleiden kanssa ns. taivaaseen, mikä olisi ihan hirveä helvetti.
Huh, huh on onneksi on jos tuosta helvetistä selvitty.
Ihanko se raamattu käskee Afrikassa tappaamaan ihmiset AIDSiin kun ei saa käyttää kondomia? Ja katoliset papit panee siellä nykyisin mustia nunnia, kun eivät HIV:in pelossa uskalla käydä enää huorissa... - edellinen kirjoittaj
normaali tyyppi kirjoitti:
Mikä sinä olet sanomaan, että eutanasia on Jumalan silmissä murha, oletko kysynyt? Itse joudat ahdasmielisenä sinne helvettiin.
No se on sinun toiveesi...Minä en toivo yhdellekään ihmiselle helvetin tuskia.
Minä en määrittele noita asioita, vaan kirjoitin vain kirkon kannan: "The Orthodox Church teaches that euthanasia is the deliberate cessation of human life, and, as such, must be condemned as murder." ... "It follows from this patristic presentation about life and death that a Christian is forbidden to participate in the deliberate cessation of the life of others, including also the hopelessly ill."
Koko artikkeli on tässä: http://www.orthodoxchristian.info/pages/Euthanasia.htm
- Missä ihmisarvo
Itse näen töissä jatkuvasti sitä, että omaiset tekevät kaikkensa, että monisairas vanhus eläisi mahdollisimman pitkään elämänlaadusta huolimatta. Useiden kohdalla tilanne on myös se, että vanhus saa kyllä olla yksin ja yksinäinen aivan rauhassa, kunnes viimehetket alkavat olla käsillä. Tällöin tullaan syyttelemään ja vaatimaan kaikenmaailman tehohoitoja, vaikka voisi ajatella vanhuksen omaa etua, ei omaa luopumumisen tuskaa. Pitkäaikaisosasto on täynnä hyvin sairaita yksinäisiä vanhuksia, joiden pitäisi jo saada päästä pois kivusta ja kärsimyksestä. Usein lähetetään nesteytykseen, mikä vain lisää vanhuksen tuskaa ja kipuja. Ruokaa syötetään "puoliväkisin", vaikkei vanhus itse sitä haluaisi. Itsemääräämisoikeudella ei tuossa vaiheessa ole mitään merkitystä ja mielestäni se on omalle kohdalle ajateltuna aika järkyttävä ajatus.
Kenen parasta siinä ajatellaan? Ei ainakaan itse vanhuksen. Ja me hoidamme näitä ihmisiä päivästä toiseen, seuraamme heidän tuskaista lopputaivaltaan ja teemme parhaamme, että kipua ja kärsimystä olisi mahdollisimman vähän.
Monet vanhuksista itsekin jo sanovat, että kunpa pääsisi pois ja kipu helpottaisi. Suuri määrä on vanhuksia, jotka ovat olleet jo kuukausia tai jopa vuosia vuodepotilaana. Makaavat vuoteessa, vaippa vaihdetaan, syötetään. Itse en ikinä haluaisi ketään omaistani tai itseäni siihen tilanteeseen, se ei ole lähelläkään ihmisarvoista elämää hyvästäkään hoidosta huolimatta. - Eutanasia-hyvä asia
Aloittajan ja monen muun olisi ollut syytä ensin ottaa selvää, mistä eutanasiassa on kyse. Tämmöistä jälkeä tulee kun tyhmät ja lukutaidottomat ja sivistymättömät pääsee kirjoittamaan näille palstoille. Sveitsissä eutanasia on sallittu ja säästäisi monen ihmisen vaivoja jos eutanasian saisi täällä kotomaassa ja ihminen saisi tahdostaan lopettaa oman elämänsä kotomaan kamaralla eikä tarvisi matkustaa sitä varten ulkomaille.
Ihan samaahan tämä on kuin aborttimatkailu Irlannista Britteihin tai Puolasta Hollantiin. Lakaistaan omat ongelmat vaan pois ja käsketään muiden hoitaa asiat. - pyövelit kunniaan
Kuolemanrangaistus ennemmin rikollisille, jos nyt aletaan ihmishenkiä karsimaan! Sieltä roskasakista on aloitettava eikä viattomista vanhuksista!
Vihreät vain mieluummin haluavat jättää rikolliset henkiin, koska juuri he ovat potentiaalinen vihreiden äänestäjäjoukko.- Kyllä eutanasialle.
Mitä toivoisitkaan sinä itse silloin, kun koko kehosi on täynnä pahanlaatuista kasvainta ja mikään kipulääkitys ei enää auta ?
Mitä toivoisivat omaisesi, silloin, kun huutosi kuuluu osaston ulko-ovelle ja sitä on kestänyt kauan.. - rakastan lähimmäisiä
Kyllä eutanasialle. kirjoitti:
Mitä toivoisitkaan sinä itse silloin, kun koko kehosi on täynnä pahanlaatuista kasvainta ja mikään kipulääkitys ei enää auta ?
Mitä toivoisivat omaisesi, silloin, kun huutosi kuuluu osaston ulko-ovelle ja sitä on kestänyt kauan..Hyvässä kunnossa on, jos jaksaa kauan huutaa. Minä en ainakaan lastani tappaisi mistään hinnasta. Enkä myöskään isääni ja äitiäni. En myöskään koiraani.
Kivunlievitys on keksitty jo aikaa sitten. - Peace
rakastan lähimmäisiä kirjoitti:
Hyvässä kunnossa on, jos jaksaa kauan huutaa. Minä en ainakaan lastani tappaisi mistään hinnasta. Enkä myöskään isääni ja äitiäni. En myöskään koiraani.
Kivunlievitys on keksitty jo aikaa sitten.Joskus kipu on liian kovaa ettei lääkkeetkään enään auta... Haluatko käydä sitten katsomassa kivuista itkevää lähiomaistasi ja kieltää tältä vapauden kivuttomaan pois menoon?
Ihmisissä roikkuminen ei ole rakkautta vaan toisen tahdon kunnioittaminen. Täytyy myös ymmärtää milloin päästää irti. - 14+6
Hyvässä kunnossa on, jos jaksaa kauan huutaa. Minä en ainakaan lastani tappaisi mistään hinnasta. Enkä myöskään isääni ja äitiäni. En myöskään koiraani.
Kivunlievitys on keksitty jo aikaa sitten.Ei sun tarviikaan ketään tappaa, oletkos kenties hieman yksinkertainen?
Kivunlievityksestä puheenollen, jos ei vahvat opiaatit auta kunnolla edes pahaan migreeniin, niin miten sitten esimerkiksi syöpäkipuihin? Kokeile vaikka, ja tule sitten lässyttämään kivunlievityksestä.
Satunpa myös kokemuksesta tietämään, etteivät edes suuret annokset morfiinia lievitä syöpäpotilaan kipua riittävästi. Silloin toivoo, että helpotus tulisi, ja äkkiä. - Vain omaa napaasi
Kivunlievitys on keksitty jo aikaa sitten.Sinä et ainakaan "rakasta" ketään. Suurinta sellaista on päästää pois kärsimästä, jos paluuta elämään ei enää ole.
- Via Dolorosa
Miksi ihmiselämää pitää keinotekoisesti pitkittää, jos se on vain kärsimystä. Vuoteessa makaamista, toisten armoilla olemista, kipujen kestämistä. Itse en haluaisi hidasta kuolemaa jossa joudun kärsimään montavuotta kivusta ja särystä vuoteenomana, ja vielä ilman riittävää kipulääkitystä kas kun se riipuvaisuus joidenkin mielestä voi olla paha-asia vaikka elinpäiviä ei olisikaan kovasti jäljellä.
- cdfsas
Elämä on lahja ja jokainen päivä on lahja. Elämää on varjeltava eikä kuolemaa.
- vihreänatsi
ei pidä keinotekoisesti pitkittää toivotonta tapausta, mutta ei pidä kuolemaa edesauttaakaan.
- Juhani A.
vihreänatsi kirjoitti:
ei pidä keinotekoisesti pitkittää toivotonta tapausta, mutta ei pidä kuolemaa edesauttaakaan.
Eli annetaan nääntyä nälkään parin viikon ajan. Onpa inhimillistä.
- Ei h-i !
cdfsas kirjoitti:
Elämä on lahja ja jokainen päivä on lahja. Elämää on varjeltava eikä kuolemaa.
No toivottavasti elämän lahja antaa sulle helvetilliset kivut tai viimeiset vuodet vihanneksena. Alkaiskohan 'lyyti kirjoittaa' sittenkään.
- tulkaa järkiinne!
Ei h-i ! kirjoitti:
No toivottavasti elämän lahja antaa sulle helvetilliset kivut tai viimeiset vuodet vihanneksena. Alkaiskohan 'lyyti kirjoittaa' sittenkään.
Tappainen sinulle ok? !!!!
lääkäri puhuu saattohoidosta:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=5217 - niinpä!
Juhani A. kirjoitti:
Eli annetaan nääntyä nälkään parin viikon ajan. Onpa inhimillistä.
Nälkäkuolemahan on se nykyisin vallassa oleva laillinen käytäntö. Onko tuskaisa nälkäkuolema parempi vaihtoehto kuin omasta tahdosta tapahtuva nopea ja kivuton vapautus?
VIHREÄT=FASISTIT.
SUOMALAINEN ÄÄNESTÄJÄ ÄLÄ KUNNALLISVAALEISSA MENE ENÄÄ SAMAAN
HALPAAN KUN MENIT PRESIDENTIN VAALEISSA.
SAATANAN LAHTARIT SATANS SLAKTARNA- ökdjfslkjf
Taidankin äänestää vihreitä ihan Henkan kiusaksi.
- äänestäjä51
PRESITENTIN VAALIT OLI HENKILÖVAALIT...EI PUOLUE...TÄLLÄ KERTAA PITI MIETTIÄ TARKKAAN....TOISTA VASTAAN TOISEN PUOLESTA..ym....jokainen teki valintansa....ja SUOMESSA SAA ÄÄNESTÄÄ IHAN ITE....ei olla neukkulassa...huh meillä toimii demokratia...voi äänestää mieleistään ja sit vaalien jälkeen valittaa ..KANNATTAA TIETENKIN KATSOA ENNEKO KATUA!
- JASOODEJOO
Passiivinen eutanasia on Suomessa jo sallittu.Jos kieltää hoidon,annetaan vain nesteytys eli tippa ja sillä ei kauvan kukaan elä,korkeintaa pitkittää 1-2 vkoa.Jokaisella vakavasti sairaalla on tämä oikeus.
http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvonta/terveydenhuolto/elaman_loppuvaiheen_hoito/paatos_elvyttamatta_jattamisesta- ......
Kyllä siinä ehtii nääntyä kolmekin kuukautta.
- BÖÖÖÖÖ
Näinpä. Mikäs siinä, kuolemaa odotellessa. Aikahan kuluu varsin rattoisasti. Onneksi ei tarvitse liian nopeasti kupsahtaa, niin ehtii käyttämään kaikki morfiinit jotka on omista kullan arvoisista verorahoistaan maksanut. Eikä tule iso paha vihreä setä tai täti tappamaan.
- niin tyhmiä
BÖÖÖÖÖ kirjoitti:
Näinpä. Mikäs siinä, kuolemaa odotellessa. Aikahan kuluu varsin rattoisasti. Onneksi ei tarvitse liian nopeasti kupsahtaa, niin ehtii käyttämään kaikki morfiinit jotka on omista kullan arvoisista verorahoistaan maksanut. Eikä tule iso paha vihreä setä tai täti tappamaan.
ihmiset eivät ymmärrä sarkasmia
- ihmettlen kauhiast
Enpä ole aikoihin seurannut näitä keskustelupalstoja, mutta nyt taas erehdiyn tätä ketjua lukemaan.
Ihmettelen missä on ne kaikki suomalaiset, jotka ovat saaneet kaikissa PISA-tutkimuksessa kehuttua koulutusta ja pysyneet siinä mukana. Ei ainakaan näissä keskusteluissa.
Idioottisempaa väkeä ei kait ole missään. Pitää olla todella huolissaan siitä, kuinka kotimaisesta porukasta löytyy tarpeeksi järkeviä ja asiosta jotakin ymmärtäviä ihmisiä, jotta jatkossa koko Suomi selviää. Täysille pöllöille ei nykymaailmassa ole mitään tekimistä.
Tässsäkinketjussa sekoitetaan aivan käsittämättömästi kaikkes pelkäksi mössöksi.
onneksi sielläö on muutama järkeväkin kommentti mukan, joten pientä voi olla.- Looginen selitys
Persujen äänestäjät ja muut nupintuulettajat täällä keskellä päivää vain keskenään mesoavat - muut kun ovat tähän aikaan töissä tai koulussa.
- vihersimpukka
Looginen selitys kirjoitti:
Persujen äänestäjät ja muut nupintuulettajat täällä keskellä päivää vain keskenään mesoavat - muut kun ovat tähän aikaan töissä tai koulussa.
Viherhihhuleita me ollaan eikä mitään helvetin persuja!
- JonesHenry
Vihreät ovat idiootteja!
Eutnasia eli avustettu itsemurha jo nykyiselläänkin on laillista;
"Itsemurhaan avustamisesta ei rikoslaissa ole erityisiä säännöksiä. Rikosoikeuden yleisten oppien perusteella avustajan rankaiseminen avunannosta tai yllytyksestä edellyttäisi rangaistavaa päätekoa. Itsemurha ei ole rangaistava teko. Oikeuskirjallisuudessa on kuitenkin katsottu mahdolliseksi, että itsemurhassa avustanut tai siihen yllyttänyt voitaisiin saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen välillisenä tekijänä tilanteissa, joissa itsemurhan tehnyt ei esimerkiksi psyykkisistä syistä olisi ymmärtänyt tekonsa merkitystä. Myös jos avustajalla olisi asemansa perusteella erityinen velvollisuus estää seuraus, vastuun on joskus katsottu voivan seurata laiminlyöntisäännösten perusteella.
Itsemurhassa avustamisen nimenomainen kriminalisointi saattaisi johtaa vaikeisiin tulkintaongelmiin mahdollisen avunantajan tai yllyttäjän toimien ja myötävaikutuksen arvioimisessa. Se myös muuttaisi itsemurhan tutkinnan kuolinsyyntutkinnasta rikostutkinnaksi. Kriminalisointi edellyttäisi itsemurhatapauksissa lähiomaisten tai muun lähipiirin kuulustelua mahdollisten osallisten selvittämiseksi. Uhrin lähipiiri saattaisi kokea tutkinnan syyllistävänä, ja se olisi heille henkisesti raskasta muutoinkin vaikeassa elämäntilanteessa. Erityissäännöksen aiheuttamat haitat saattaisivat siten valtaosassa itsemurhatapauksia olla suuremmat kuin mahdollisesti saavutettavat hyödyt."
Helsingissä 8 päivänä maaliskuuta 2005
Oikeusministeri Johannes Koskinen- JonesHenry
Se, että lääkärit eivät halua tehdä sitä onkin ihan toinen juttu. Sanoisin, että se hyviv pitkälle on järjestelykysymys;
http://www.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet/_jcr_content/body/image_0.img.503.jpg/1304880037961.jpg
http://www.ilmapallokeskus.fi/mainosilmapallot/helium
http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/gasschool_n_prop
https://www.youtube.com/watch?v=vlRFul216LM
http://www.savonsanomat.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/eutanasian-aika-on-nyt/1179327
http://www.hs.fi/kotimaa/Aamulehti Suurin osa suomalaisista kannattaa armokuolemaa/a1305557993320
Me emme välttämättä todellakaan tarvitse lääkäreitä yhtään mihinkään.
- Tosissanne...
Eikö porukka tosiaan tiedä mikä on Eutanasia. Ei se ole sellasta että: No mummomme sai syövän eikä sitä muutenkaan jaksa kattoa. Käympäs ampumssa!
Eutanasia tehdään vain henkilön OMASTA pyynnöstä, ja vain mikäli sairaalla on HIRVEÄT tuskat, ja 0% selviämis mahdollisuudet. Mistään vanhusten massamurhasta ei ole kyse.
Miettikää... Olette hengityskoneessa. Kuolette varmasti kahden kuukauden sisällä. Sattuu helvetisti kaikkialle jatkuvasti... Miksi välttämättä haluatte kärsiä 1-2kk huvin vuoksi ennen kuolemaa...- sivistynyt ihminen
Eutanasiasta sivistyneet ihmiset tietää ainakin sen, että eutanasia kirjoitetaan pienellä.
- nyt on pelastuksen
sivistynyt ihminen kirjoitti:
Eutanasiasta sivistyneet ihmiset tietää ainakin sen, että eutanasia kirjoitetaan pienellä.
ja kipu miljoonakertaistuu kuoleman jälkeen, jos eivät asiat ole kunnossa Jumalan kanssa ennen lähtöä.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=2317
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3
- Propropro
Et ole sitten ilmeisesti koskaan joutunut katsomaan vierestä, kun joku läheisesi tekee vuositolkulla kärsien kuolemaa. Moni vanhus on jo elämää sen verran nähnyt, että haluavat mieluummin pois kuin kituuttaa onnettomina viimeiset vuotensa. Kannatan täysin eutanasian laillistamista, kunhan asianosainen on selvästi ilmaissut parhaassa tapauksessa jo ennen mitään sairastumista, onnettomuutta tms., että pelkkien piuhojen varassa tai hirveissä tuskissa ei saa elossa pitää.
- tokkura parempi
Mieluummin huumeet laillisiksi kuin armomurha. Selvästi vihreiden oikea siipi on ottanut vallan puolueessa.
- järkivihreät ry
Vihreiden "armomurha" on kuin natsien "eutanasia" ohjelma ja samoin kuin sosialistisen itä-saksan eutanasia ohjelma, jossa jos keskonen ei täyttänyt sosialistisia arvokriteerja se tapettiin hukuttamalla ämpäriin.
natsit (kansallissosialistist)
http://www.historyplace.com/worldwar2/timeline/euthanasia.htm
ja ddr (muuten vaan sosialistit)
http://www.accessmylibrary.com/article-1G1-12029800/premature-babies-drowned-east.html
EI SELLAISTA SUOMEEN- oletko hullu?
Olet jotenkin häiriintynyt.
Kukaan ei ole lapsia laittamassa vesiastioihin. Nyt puhutaan aikuisista sairaista, jotka itse haluavat nopean kuoleman.
Miksi te hihhulit/perussuomalaisten uskovainen siipi valehtelette ja vääristelette asioita?
Jos minä olisin vaikeasti sairas ja nostaisin keskusteluun sen että haluaisin eutanasian, kun vielä pystyn siitä päättämään, sinä toisit salamana III valtakunnan hommat mukaan juttuun?
Kerro minulle miksi, miksi, miksi teillä on niin kamala pakko vääristellä ja valehdella? - Ei voi tietää
oletko hullu? kirjoitti:
Olet jotenkin häiriintynyt.
Kukaan ei ole lapsia laittamassa vesiastioihin. Nyt puhutaan aikuisista sairaista, jotka itse haluavat nopean kuoleman.
Miksi te hihhulit/perussuomalaisten uskovainen siipi valehtelette ja vääristelette asioita?
Jos minä olisin vaikeasti sairas ja nostaisin keskusteluun sen että haluaisin eutanasian, kun vielä pystyn siitä päättämään, sinä toisit salamana III valtakunnan hommat mukaan juttuun?
Kerro minulle miksi, miksi, miksi teillä on niin kamala pakko vääristellä ja valehdella?Persujen ja hihhulien logiikasta ei ota kukaan normaali ihminen selvää.
- Hoitsukka
Mielelläni toteuttaisin eutanasiaa hukuttamalla ämpäriin!
Ehkä nyt kuitenkin hieman kauniimpi tapa, rauhallinen pois nukkuminen kivuttomasti. Sen olisin valmis suomaan monelle ihmiselle, heidän tuskansa takia. :)
"Kovin ristiriitaista on tuon puolueen logiikka."
Ei ole. Et vain ymmärrä logiikkaa.
"Onhan se upeaa kosiskella kannattajia perustulolla, mutta kyllä terveen nuoren ihmisen pitää työtä tehdä. Jos haluaa loisivaksi hihhuliksi, niin olkoon sitä osaaikaisesti."
Eli mielestäsi tarvitsemme loisivia hihhuleita? Miksi? En vain ymmärrä tätä lähestymistä millään tavalla. Ja miksi PITÄÄ tehdä työtä? Kun kerta ruokaa tuotetaan yli tarpeen ja muutenkin sähköt pelaa niin ei ole varsinaista pakottavaa tarvetta tehdä työtä.
"Lokkeja suojellaan ja meuhataan susien puolesta. Sitten kuitenkin halutaan omalle isoäidille nopeutettu poismeno, jotta päästään hänen perintörahoillaan hihhuloimaan."
Kukaan ei tässä välitä perintörahoista rahtuakaan. Itselläni lähimmät perinnöt on tulossa varmaan jossain vuosikymmenten päästä ja silti kannatan eutanasiaa. Kysymys ei ole mistään perinnöistä vaan asioiden arvokkuudesta,
Lokit koetaan arvokkaiksi, samoin sudet. Se että niistä on haittaa on tosiasia mutta on silti parempi että meillä on susia ja lokkeja haittoineen kuin että niitä ei olisi ollenkaan. Myös ihmiselämä koetaan arvokkaaksi. Joillekin voi olla vain vaikeaa käsittää miksi pitää pakolla elossa ihmistä jonka aistit eivät enää toimi, jolla on vakavia kipuja ja joka kuolee joka tapauksessa?
Syövät yms. taudit ovat karmeita tapoja kuolla. Tauti syö ihmisen niin että jäljellä on enää vain kuori ja tajuaa itse kun tämä tapahtuu. Onko se niin väärin ihmisen, joka on elänyt arvokkaan elämän, myös haluta kuolla arvokkaasti? Ilman kuukausia ellei vuosiakin jatkuvaa tuskaa ja kärsimystä?
Lääketiede menee eteenpäin koko ajan. Jossain vaiheessa eutanasia on vain pakko ottaa pöydälle. Ihmisten elinikä lisääntyy koko ajan. Täytyy alkaa miettimään onko tuo elämä esim. sadan ikävuoden jälkeen hirvittävän mielekästä jos mikään kehossa ei toimi. Sellainen tilanne missä ihmisiä roikotetaan letkuissa vuosikymmentolkulla on ihan kulman takana. Silloin pitää olla vaihtoehtoja.- joo-o..
Nämä ovat asioita, joilla kristillisdemokraattien ja perussuomalaisten on näppärä ratsastaa ja saada äänet yksinkertaisilta ihmisiltä.
Terhokodin (=saattohoitokoti) johtaja oli aikaisemmin eutanasiaa vastaan. Hän on nähnyt ainakin 5,000 kuolemaa joissa loppuvaiheessa joillekin potilaille mikään helpotus ei tehonnut. Lääkkeisiin kehittyi sietokyky ja korkeatkaan lääkeannokset eivät vieneet tuskaa pois. Kuolema on ollut hirveä. Sittemmin hänkin on alkanut kannattaa eutanasian mahdollisuutta.
Ei se luonnollinen kuolema ole ihan niin nätti, mitä kirjoissa ja elokuvissa näkee. Kuolema on kätketty sairaaloihin ja laitoksiin. Ne tietävät asiat paremmin, jotka siellä töitä tekevät, kuin jotkut herätyskokouksien saarnaajat.
- klDFDG
Kyseessä ei ole että mummo voitaisiin tappaa omaisten käskystä VAAN mummon kivuliaita viime hetkiä helpotettaisiin mummon OMASTA PYYNNÖSTÄ!
KUKAAN EI OLE PUHUNUT MITÄÄN MURHAN OIKEUTTAMISESTA VAAN KYSEESSÄ ON ARMOLLINEN TAPA PÄÄSTÄÄ MONIA VUOSIA SAIRASTANEET IHMISET KIVUISTAAN HEIDÄN OMASTA PYYNNÖSTÄÄN! KETÄÄN EI AMMUTA PÄÄHÄN TAI LAITETA HIRTEEN. TAPA ON HYVIN INHIMILLINEN JA KIVUTON. ON HYVIN ITSEKÄSTÄ PITÄÄ KÄRSIVÄÄ IHMISTÄ VASTENTAHTOISESTI ELÄMÄSSÄ KIINNI. IHMISELLÄ ON OIKEUS PÄÄTTÄÄ OMASTA ELÄMÄSTÄÄN JA RUUMIISTAAN. Jos et halua omalle kohdallesi tätä: Pidä pääsi kiinni ja kärsi. Kyllä mieli sitten muuttuu kun on muutaman vuoden kärsinyt järkyttävistä kivuista.- ...
Juuri näin!
Henkilön pitää itse pyytää sitä kun on vielä järjissään. Kukaan ei ole eutanasiaa tekemässä väkipakolla, omaisista puhumattakaan. Se ei saa olla omaisten päätettävissä, vaan henkilön itsensä.
- No juu, sano...
Vihreät on suomen kallein ja kaksinaamaisin puolue ikinä!
Itse äänestän mitä muuta puoluetta tahansa ennemmin kuin vihreitä vaikka oma puolue kanta tiedossa onkin mutta vihoviimeisenä tulevat vihreät.- Eihän sitä tiedä
Itse saattaisin jopa muuttaa poliittista kantaani ja äänestää vihreitä. Kerrankin järkevä ja inhimillinen ehdotus puolueelta. Harmi, ettei näitä järkeviä ehdotuksia tule useammin.
- ..
Eihän sitä tiedä kirjoitti:
Itse saattaisin jopa muuttaa poliittista kantaani ja äänestää vihreitä. Kerrankin järkevä ja inhimillinen ehdotus puolueelta. Harmi, ettei näitä järkeviä ehdotuksia tule useammin.
No vihreiden uusimpiin juttuihin kuuluu mm. uskonnollisen ympärileikkaamisen vastustaminen. Ei huono juttu sekään.
- minä päätän itse
Kyllähän se on niin, että ihmisen täytyisi saada päättää omista asioistaan kuten
terveydestään. Jos on parantumattomasti sairas ja kovat kivut niin silloin pitäisi
jokaisen saada päättää itse haluaako kitua mahdollisimman pitkään, vaiko nukkua
pois rauhallisesti ja kivuitta. - Samaa porukkaa
Täälläkin on yhtä tyhmiä ja ignorantteja ihmisiä kuin iltalehden keskustelupalstalla.
Eivät tiedä eutanasiasta yhtään mitään ja keskusteluun vedetään mukaan asioita, jotka eivät liity pääaiheeseen mitenkään. Varmaan taas uskovaiset täälläkin ruikuttamassa.- hegemonia
ja samat henkiset kääpiöt jeesustelevat kannabiksesta, se on kuitenkin ihan oikeasti huolestuttavaa, että osa niistä idiooteista on ihan oikeasti päättämässä kollektiivisista asioista.
- Ei huumeille
hegemonia kirjoitti:
ja samat henkiset kääpiöt jeesustelevat kannabiksesta, se on kuitenkin ihan oikeasti huolestuttavaa, että osa niistä idiooteista on ihan oikeasti päättämässä kollektiivisista asioista.
Kannabis on huume ja sitä ei tarvitse laillistaa. Kannabis on myöskin myrkky.
- Hui!!!!!
Ei huumeille kirjoitti:
Kannabis on huume ja sitä ei tarvitse laillistaa. Kannabis on myöskin myrkky.
Kannabis on jo laillista lääkekäytössä Suomessakin v*tun urpo. Taas yksi juntti lisää, joka ei tiedä mistä puhuu.
- ekologista eiks juu
Mummun perintö tulee nopsemmin hyödynnettäväksi!
- Kidutettujen uhrit
Eiköhän me kaikki kuolla jonain päivänä kuitenkin. Se koskee myös puolesta äänestäneitä. Harmillista olisi kitua vuosia ja sitten vain jatkaa kitumista.
- Vihreet o persiistä
Jos jotain posia vihreet on aikaiseksi tähän maahan saanut, niin onnistuneet tuolla ekovouhotuksellaan nostaan energian hinnan siihen pisteeseen, että kaiken teollisuuden on kohta syytä nostaa koneet irti lattiasta ja viedä ne lahden taa. Tuo eutanasia-asia on ensimmäinen heiltä irronnut kannanotto mihin saattaa yhtyä. Ihan sillä perusteella, ettei eläintäkään kiduteta jos siltä henki riistetään. Muuten viherterroristit ovat täysin fantasiamaailmassa eläviä. Kunhan puhuvat ekoasioista kun ne muodissa ovat. Totuushan on se, ettei suomalainen pelasta koko maailmaa.
Vihreiden aatosmaailma ja teot arvojensa saavuttamiseksi eivät edusta minun maailmaani. Enää ei eletä missään hippimaailmassa missä juostaan ilkosillaan pitkin metsiä ruohosätkät suussa, viherpunikkien aika on ohi. - Maarukka
Höpö höpö! Että taas jotakin lapsettaa. Oma sisareni sairastui syöpään 1989. Kitui tuskissaan ja nälässä loppuajan. Näin hänen monta kertaa itkevän. Toivovan, että saisi kuolla pois. Samoin tahtoivat kaksi sisarenmiestäni. Ja samoin tahdon minäkin, jos sairastun vakavasti ja hoitokeinoja ei ole enää. En tahdo elää kasviksena. Ihmiselle on annettava valinnanvapaus. Sen te Räsäsen kannattajat, uskikset riistätte meiltä. Parantumattomasti sairaalle eläimelle annetaan myrkkypiikki. Ihminenkin ON VAIN ELÄIN. Me haluamme ihmisarvoisen kuoleman myös homo sapiensille. En ymmärrä uskiksia, jotka nauttivat sairaitten ihmisten kitumisesta.
Menkää vanhainkotiin katsomaan. Onko se minkään arvoista maata kasviksena suu auki tollottaen. Jos Te haluatte sen omalle kohdallenne, niin maatkaa vaan paskat ja kuset housuissa, mitään ymmärtämättä vieraitten käänneltävänä ja kaiveltavana ja kiroamina. Itse olen ollut siivoamassa vanhainkodeissa ja kyllä kuullut mitä hoitajat päästävät suustaan tulemaan ulos, kun tiedottomalta vanhukselta pitää paskat kaivaa ulos ja pestä takapuoli.
Mutta meille muille on annettava oikeus valita Arvokas Kuolema. - Simo Toini
PS: Mamujen eutanasia sallittakoon.
- Kammottava ääni vihr
On tainut kottikärryt karata lapasesta. Oikeaa asennetta ja rohkeutta osoittaa, että uskaltaa olla asian edelläkävijä puolue, olkoonkin, että se on moraalisesti arveluttavaa, raamatun vastaista toimintaa ja ihmisyyden aliarvostamista.
Hirvittävää vaan ajatella, että mitä sitten kun tämä kohu laskeutuu, niin minkä asian edelläkävijänä myrkynvihreät seuraavaksi toimii. Tässähän alkaa pelottamaan oman hengen puolesta.
Nykyisen linjauksen suuntaisia ehdotuksia voisivat olla: kuolemantuomion hyväksyminen, elinkautinen on tasan elinkautinen, puunhakkaajilta kirveet valtiolle, akat saa hakata muttei mattoja, näpistelijältä ekakertalaiselta vain yksi sormi poikki, p*****n puhujilta kieli pois ja että perustuslaki pois ihmisiltä- Ei h-i !
Jos ymmärrys on tuollaista tasoa, pitäisi olla hiljaa ja miettiä, mikä omasta päästä on karannut.
- kyllä eutanasialle
On oikeastaan suuri ihme ettei eutanasiaa sallittu jo menneinä aikoina kun lääketiede ja kivunpoisto olivat kehittymättömiä. Ihmisen piti kärsiä kuukausia tai vuosia jotain syöpää tuskissaan eikä kukaan voinut auttaa. Sairasta.
Vihreiden logiikassa ei ole mitään ristiriitaista. Eutanasia on humaani asia.
Tässä videossa tulee hyvin esille eutanasian humaanius monin esimerkein:
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1514630/filosofi-lahetyksessa-nama-ovat-jokaisen-ihmisen-oikeudet-elamassa-ja-kuolemassa- historiaa.
"On oikeastaan suuri ihme ettei eutanasiaa sallittu jo menneinä aikoina kun lääketiede ja kivunpoisto olivat kehittymättömiä."
Sanopa muuta.
Vanha nukutusaine, dietyylieetteri, löydettiin jo 1500-luvulla. Siihen aikaan sen käyttäminen ei tullut kysymykseenkään, koska ajateltiin että leikkauskipu esim. amputaatiossa on Jumalan tahto. Kivunlievitys olisi ollut syntiä, sitä käsitystä levittivät papit. Senpä takia senaikaiset leikkaukset ja amputaatiot tehtiin täysin valveilla.
- noniin asiaa
KERRANKIN jotain järkevää vihreiltä, muuten aivan paska puolue että ei juuri mitään yhteistä sen kanssa löydy. Liian vasemmistolainen, liikaa vihreää paskaa. Mutta nyt on ehkä ensimmäinen asia josta voi tätä puoluetta kehua, joten turpa kiinni valittajat.
- kokolihatosimies
Tämä oli turvallinen kannanotto vihreiltä, sillä eiväthän vanhukset, jotka eutanasian kohteiksi joutuvat, äänestäisi muutenkaan vihreitä. Eutanasia ei juuri hetkauta parikymppisiä ituhippejä, jotka ovat vihreiden äänestäjiä (jos pössyttelyltään jaksavat lähteä äänestämään).
En kyllä ymmärrä, miksi nykyään pitää ruveta raivoamaan keskustelupalstoilla heti, jos joku poliittinen taho on jotain mieltä jostain asiasta. Vaalit ovat sitä varten, että siellä ilmoitetaan oma mielipide. Jos ei tykkää vihreiden ajatuksista, niin sitten pitää äänestää jotain muuta. Itselleni vihreiden eutanasiakanta ei ole ongelma, sillä saatan itsekin tulevaisuudessa haluta eutanasiaa, jos sairastun parantumattomasti ja minua odottaa tuskallinen loppu. Vihreitä en kuitenkaan voi äänestää sen takia, että he ovat nykyään enemmänkin mamu- ja homopuolue, eivät ympäristöpuolue. Voin kyllä ruveta harkitsemaan vihreiden äänestämistä uudelleen, jos vihreät rupeavat taas ajamaan ympäristön asiaa kuten ennen. - twrtrtet
Ajatellaan että on vakavasti sairas ihminen tai vaikka kokoraajahalvaantunut ihminen. Hän kärsii henkisesti ja fyysisesti ja pyytää vaikka läheistään auttamaan hänet pois. Tämä läheinen suostuu koska haluaa tämän parasta. Tässä vaiheeessa joku Räsänen tai Soini haluaisi alkaa antaa rankaisuja lain rikkomisestä tällä läheiselle joka auttoi kärsivän omaisensa pois. He haluaisivat rangaista läheisen auttamisesta.
Räsänen ja Soini eivät kunnioita ihmisen oikeutta haluta pois kärsimästä. Ilmeisesti heille ei ole olemassa mitään sellaista tuskan määrää jolloin he hyväksyisivät eutanasian. Vaikka ylivoimainen enemmistö murskaavin luvuin sallisi eutanasian, he haluaisivat päättää muiden puolesta. Mikä oikeus heillä on päättää muiden elämästä?
Eikö Soini nyt sanokaan että KYLLÄ KANSA TIETÄÄ kun kansasta vain 12% ei sallisi eutanasiaa ja enemmistö sallisi? Missä on demokratian kunnioitus?
Pitäisikö enemmistön taipua muutaman kristityn tahtoon? - kristinusko on murha
No mietippä jos olisit itse suurissa kivuissa, ja lääkärin kanta on se, että "sinun tulee kärsiä arvottomast koska lääkärivala"??
Jokainen saa päättää omasta lähdöstään. Jos joku haluaa lähteä vielä selkeästi ajattelevena eikä lääkkeiden sekoittamana vihanneksena, niin kuka sinä ja Räsäset olette sanomaan, ettei muka saisi?Eiköhän ne vihervät sallisi kuolemansairaalle lokille tai sudellekin pikaisen ja arvokkaamman poispääsymahdollisuuden. Ei kyseessä oo mikään rääkkäyspuolue.
- eismann
Abortti aikanaan ajettiin parusteena mm. eettiset syyt ja äidi ikä sekä sairaus. Tänään näitä abortteja tehdään muuta kymmenen. Ylu 10 000 taas perusteena sosiaaliset syyt. Taloudelliset.
Kiinassa miljoonia tyttölapsia teutastetaan joka vuosi. Siitä vaietaan. Abortti on siellä tapa estää tyttölapsen syntyminen.
Eutanasuaa perustellaan niin ikään eettisillä syillä. Lopulta vain käy niin, että eettiset ja moraaliset syytä jäävät marginaaliin ja oikeat syyt ovat sosiaalisia ja taloudellisia.
Kuinka monta eutnanasiaa toisen maailmansodan aikana tehtiin? Sosialidarwinismi ja eugeniikka, rodun jalostaminen, on ikivanha oppi.
Lain tehtävä on suojella ihmistä myös häneltä itseltään. Ihmisen ja häen kultuuriensa tuotteet ovat yleensä lopulta julmia ja nyt ajan henki on pelottava.
Ihmisen elämää on pidettävä pyhänä vaikka käsite "pyhä" onkin monelle
vailla mitään sisältöä. Se on surillista. Ihminen nyt on perimmältää paha, itsekäs ja ahne eläin. Heikkoja ihmisiä on suojeltava näitä pedoilta.- pyhyys?
Mitä pyhää on siinä, että sallii läheisensä kärsiä vuosia, tämän läheisen oman tahdon vastaisesti, hänen vain maatessa liikuntakyvyttömänä, sietämättömissä kivuissa joihin ei mikään kipulääke enää auta, hänen elämänsä ollessa yhtä tuskaa ja kitumista joka ikinen hetki ilman minkäänlaista toivoa parantumisesta? Ja silloin sanoa tälle läheiselle, joka anoo nopeaa kuolemaa: "koita kestää, elämä on pyhää"? "Ei, en aio lainata sinulle rahaa tai auttaa sinua, jotta pääsisit toiveidesi mukaan Sveitsiin kuolemaan. Tahdon mielummin katsoa vierestä kun kärsit mielettömiä kipuja. Koska elämä on pyhää."
Pyhyys on jotain ihan muuta, kuten eläytymistä kärsivän asemaan.
- kunnioitusss
Minä kunnioitan Räsäsen ja Soinin oikeutta kärsiä miten pitkään haluavat.
Miksi he eivät kunnioita minun oikeutta saada eutanasia aikanaan halutessani?- ä
Olkoon Räsänen ja Soini itse nenämahaletkuissa ja imuissa viimeisinä päivinään, kun se aika tulee, mutta minä en halua olla.
ä kirjoitti:
Olkoon Räsänen ja Soini itse nenämahaletkuissa ja imuissa viimeisinä päivinään, kun se aika tulee, mutta minä en halua olla.
toivon räsäselle ja soinille kaikkea pahaa ja pitkää sairautta,joutusivat olemaan vähintään 10 vuotta erittäin sairaita,siis fyysisesti,henkisesti ne ovat koko ikänsä olleetkin.
- miettikää nyt oikeas
iroquis kirjoitti:
toivon räsäselle ja soinille kaikkea pahaa ja pitkää sairautta,joutusivat olemaan vähintään 10 vuotta erittäin sairaita,siis fyysisesti,henkisesti ne ovat koko ikänsä olleetkin.
Enemmistölle ihmisistä kuoleman jälkeen alkaa vielä hirvittävämpi ja ikuinen kärsimys. Maanpäälliset kivut ovat kuin ei mitään niiden rinnalla:
klikkaa tekstitys punaisesta neliöstä:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6409
- vihreä äänestäjä
Ihmisiä on liikaa tällä maapallolla. Parempi päästä hyödyttömistä makaavista ihmisistä nopeasti eroon, niin niidenkin paikka vapautuu jollekin tuottavammalle yksilölle.
- Ydiniskut?
Intiassa ja Kiinassa on molemmissa yhteensä miljardeja kehitysmaaeläjiä, jotka ovat raiskaamassa maapallon.
- Eläimillekin armoa
Miksi etusivun kuvaan ei ole pantu sikiöasennossa makaavaa luurankoa, suu ammollaan, mielellään äänen kanssa ja muutaman perushoitotoimenpiteen? Etusivun hymyilevällä ja hyvin voivalla herralla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Joka iikka, joka meuhkaa ja vastustaa eutanasiaa, edes hetkeksi pitkäaikaisosastolle katsomaan ja kokemaan, minkälainen on ihmisen kitumisloppu, kun elintoiminnoista ei ole jäljellä muuta kuin pumpun käynti. Sitä ennen asiaan ei tule puuttua, kun ei ole mitään tietoa eikä mitään käsitystä - mistään. - tyypillisiä
Aivan tyypillistä Kommunisteille. Ei mitään erikoista.
- kaikille
Säädtään sellainen laki että kun Vihreän liikkeen ideologian omaava henkilö sairastuu
ja jos on vähänkään ahdasta osastolla niin siihen Virhreän ideologisen
henkilön käsivarteen lykätään hetimiten armopiikki joka vapauttaa Vihreän
ideologian aatteen pmaavan henkilön pilvien teille. Näin saadaan osastolle tilaa muille. Vihreät saisi olla esimerkkinä muille . Pitäisi olla osastoilla informaatiotaulut jossa kerrotaan että jos on ahdasta niin tehdään tilaa muille siten että vapautetaan vihreät luontoon. - freedom forever
kaikille kirjoitti:
Säädtään sellainen laki että kun Vihreän liikkeen ideologian omaava henkilö sairastuu
ja jos on vähänkään ahdasta osastolla niin siihen Virhreän ideologisen
henkilön käsivarteen lykätään hetimiten armopiikki joka vapauttaa Vihreän
ideologian aatteen pmaavan henkilön pilvien teille. Näin saadaan osastolle tilaa muille. Vihreät saisi olla esimerkkinä muille . Pitäisi olla osastoilla informaatiotaulut jossa kerrotaan että jos on ahdasta niin tehdään tilaa muille siten että vapautetaan vihreät luontoon.Erinomainen idea .Vihreistä eutanasia tarkoittaa vapautta. Näin Vihreät voivat noudattaa itse keksimäänsä vapautta.
- hieno pelastus
freedom forever kirjoitti:
Erinomainen idea .Vihreistä eutanasia tarkoittaa vapautta. Näin Vihreät voivat noudattaa itse keksimäänsä vapautta.
Itsemurha on myös murha, eikä tekosyyt kelpaa.
Jumala on olemassa ja hänellä on ollut oikeus antaa elämälle säännöt. Olemme syntiinlangennut sukukunta, siksi pitää kuolla.
Jumalalla on myös sinulle pelastussunnitelma, mutta sinä päätät itse kepaako se.
Ikuinen kipu on hirvittävä.... siksi kannattaa tehdä parannus ja antaa Jeesuksen veren puhdistaa kaikesta synnistä ja antaa uuden elämän ja toivon.
http://www.saarnatuoli.net/saarnat/Rahnasto, Raimo/Rahnasto Raimo - Iankaikkisuus.mp3
- 14+15
"Kovin ristiriitaista on tuon puolueen logiikka."
Minä en näe siinä mitään ristiriitaa, paitsi korkeintaan siinä, että ydinvoimaa vastustetaan tiukasti tilanteessa kuin tilanteessa.
"Onhan se upeaa kosiskella kannattajia perustulolla, mutta kyllä terveen nuoren ihmisen pitää työtä tehdä."
Niin? Miten perustulo estäisi terveitä nuoria tekemästä töitä? Päinvastoin se helpottaisi töihinmenoa, koska lyhytkestoisten ja satunnaistenkin töiden tekeminen olisi automaattisesti taloudellisesti kannattavaa (koska perustulon saisi aina verottomana, ja työtulot tulisivat sen päälle) toisin kuin nykyään, eikä töihinmenon edellytyksenä olisi paperirumba Kelan kanssa (koska pienikin tulojen muutos aiheuttaa muutoksia siihen, mihin tukiin ja missä määrin on oikeutettu).
Ei nykyäänkään Suomessa kukaan joudu elämään ilman, että saisi yhtään rahaa mistään, enkä usko, että se työttömän työmotivaatiota heikentäisi, että saisi saman rahan kuin nykyäänkin, mutta ilman sossussa tai Kelassa käyntiä (mitä varten täytyy sitten olla erikseen palkattuna sinne sossuun sosiaalityöntekijä ja Kelaan virkailija sitä rahaa antamaan). Perustulon kokohan voisi ihan hyvin olla sen verran pieni, että sillä tulisi juuri ja juuri toimeen ja se motivoisi hankkimaan lisätienestejä käymällä töissä, mutta sen kokoinen kuitenkin, ettei sossuissa tarvitsisi olla nykyisessä laajuudessa sosiaalityöntekijöitä toimeentulotukia jakelemassa (Kelan ja työkkärien työntekijät joka tapauksessa vähenisivät).
"Sitten kuitenkin halutaan omalle isoäidille nopeutettu poismeno, jotta päästään hänen perintörahoillaan hihhuloimaan."
Ei, vaan halutaan varautua tilanteeseen, jossa itse kaivattaisiin nopeutettua poismenoa, eikä kyetä sairauden tms. takia itse viemään henkeä itseltä vaikka kuinka mieli tekisi. Tai välitetään isoäidistä, joka on jo tuollaisessa tilanteessa, sen verran, että halutaan täyttää hänen esittämänsä toiveet eutanasiasta eikä turhaan pitkittää hänen tuskiaan, jotka joka tapauksessa päättyvät kuolemaan.
Eutanasian kriteerit voisivat olla kuten Alankomaissa, joka on jo sallinut eutanasian. Tässä lainaus Wikipediasta:
"Eutanasia on Hollannin lain mukaan sallittu jos se täyttää seuraavat ehdot:
- Potilas on pyytänyt eutanasiaa toistuvasti. Pysyvästi koomassa olevan potilaan tapauksessa otetaan huomioon potilaan etukäteen tekemä kirjallinen todistettu tahdonilmaus.
- Potilas kokee sietämätöntä kärsimystä eikä tilanteen paranemisesta ole toivoa.
- Lääkäri on ennen kuolinavun antamista neuvotellut potilaan tilanteesta kollegan kanssa.
Lääkärin on jälkikäteen raportoitava jokainen tapaus yleiselle syyttäjälle. Alueellinen toimikunta arvioi, onko tapaus täyttänyt lain määrittelemät ehdot. Sen jälkeen tapaus joko katsotaan loppuun käsitellyksi tai viedään syyteharkintaan.
Alle 12-vuotiaiden eutanasia on kokonaan kielletty, ja 12–17-vuotiaiden eutanasiaa koskevat aikuisia tiukemmat ehdot.
Hollannin laki määrittelee eutanasian rikokseksi kaikissa muissa kuin määritellyissä tapauksissa. Eutanasiaksi ei lueta normaaliin hoitokäytäntöön kuuluvia tapauksia, kuten:
- Hyödyttömän hoidon lopettaminen tai aloittamatta jättäminen.
- Hoidon lopettaminen tai aloittamatta jättäminen potilaan pyynnöstä.
- Kuoleman nopeutuminen vakavan kärsimyksen lievittämiseksi käytetyn hoidon sivuvaikutuksena."- ...
Perustulo estäisi sitä epätervettä toimintatapaa, millä yrityksiin otetaan ketjussa porukkaa työmarkkinatulla, eli toisinsanoen maksatetaan työntekijän palkka valtiolla.
Kun henkilö on ollut maksimiajan työmarkkinatuella siinä työpaikassa, se laitetaan pois ja otetaan uusi tilalle. Tuohonkaan ei ole vielä kukaan puuttunut.
Perustulo saisi tulla jo, mutta se on eri ketjun asia.
- pitäs ajatella enste
Testataan kansanedustajiin, mitä työtä ne homot edes tekevät ?!
- saakeli.
Minkä takia te helluntaihihhulit vedätte homot mukaan joka helvetin keskusteluun? Nyt oli puhe eutanasiasta eikä homoista.
- Persun kannattaja
mitä pahaa on eutanasiasissa? Jos on kovat kivut ja ei ole toivoa paranemisesta niin ilman muuta pitää olla potilaalla mahdollisuus päättää päivistään. Eihän lemmikkiäkään pidetä väkisin hengissä, sehän olisi eläinrääkkäystä.
Vihreiltä löytyy hyviäkin ajatuksia, näemmä.- Pahaa mitä...
Mitä pahaa mitä pahaa, mitä pahaa on missään? Mitä pahaa on ampua toinen kuoliaaksi keskellä katua, ei mitään? Mitä pahaa, mitä pahaa...
- ,juups,
Pahaa mitä... kirjoitti:
Mitä pahaa mitä pahaa, mitä pahaa on missään? Mitä pahaa on ampua toinen kuoliaaksi keskellä katua, ei mitään? Mitä pahaa, mitä pahaa...
Kyllä noiden uskovaishihhuleiden kanssa puhuminen on kuin koittaisi puhua variksenpelätille...
Tuon vastauksen perusteella... Talvella tuo sama tyyppi meuhkasi täällä monta iltaa perätysten abortista ja ihan samoilla argumenteilla.
Sairas. - Persun kannattaja
Pahaa mitä... kirjoitti:
ei olekkaan mitään pahaa, jos ammuttu pyytää ampujaa ampumaan itsensä.
- saatanan saastaa
Koko ihmiskunta olisi välittömän pakkoeutanasian tarpeessa. Ihmislaji on maapallon syöpä.
- ajan kuluessa
Eläinlääkäri on armeliaampi kun valelääkäri hän lopettaa kärsivän yksilön yleensä
välittömästi ja lähettää laskun sureville omaisille postissa jos niin sovitaan..
saas nähdä lopettaako luonto kaikki tarpeettomat ihmiset tältä planeetalta myös
ittensä terveiksi ja rikkaiksi velallisiksi kokevat? - ---..--..-.
Natseilla oli eutanasiaohjelma. Siinä homot, vammaiset, toisinajattelijat sekä ali-ihmiset eli juutalaiset ja mustalaiset, jotka edustivat ns. arvotonta elämää likvidoitiin ja todettiin, että kuolema oli heille itselleenkin parempi vaihtoehto.
- vapaa tahto?
Natsit myös itse aiheuttvat kärsimyksen jotta uhrit toivoisivat nopeaa eutanasiaa.
- Huoh..
Eikö teillä viherpiiperöillä ole muuta sanottavaa kuin solvata niitä keskustelijoita, jotka eivät ole kanssanne samaa mieltä?
Ihan sama mikä aihe, niin tämä porukka työntää sormet korviin ja alkaa pitää äbläwäblää, ettei edes tarvitsisi kuunnella muiden sanomisia. Aihe kun aihe, niin tämä sama jengi toistaa vain samaa joltain toiselta kuulemaansa mantraa ainoana faktana ja sitten, kun eivät muut taivukaan mielipiteessään, niin aletaan haukkumaan vähä-älyiseksi.
Onneksi itse sain lahjaksi ajattelukyvyn. Sellaisen, etten joidenkin kovaäänisten idioottien mukana määi lammaslaumassa. Sääli vaan, ettei minun eikä kaltaisteni mielipiteellä ole koskaan merkitystä maassa, jossa pieni eliitti pelaa asioita omaan pussiinsa - ja niiden kympintyttöpennut leikkivät vihreää. - Lester...
Kannatan aktiivista eutanasiaa, jokaisella tulee olla oikeus päättää elämästään ja kuolemastaan. Jos lääkäreille itselleen se on niin kova pala. Niin laitetaan useasta kuoleman aiheuttamisesta tuomitut ja erotetut lääkärit takaisin töihin, mutta he hoitaisivat vain tuon eutanasia puolen eikä kukaan muu lääkäri. Toinen vaihtoehto olisi sairaaloiden lähelle perustettavat pienet yritykset jotka pientä maksua vastaan suorittaisivat eutanasiat ihmisille. Kolmas vaihtoehto olisi että potilas tai omainen suorittaisi eutanasian potilaalle.
Kerrankin vihreät ovat oikealla asialla.
Jos itse saan esim. neliraajahalvauksen tai muu vastaavan kaltainen vihannes tila niin kyllä haluan itselleni eutanasian. Vit*t mitään saattohoitoa kaipaan silloin. Melkoista ihmisoikeuksien loukkaamista tällainen.
Ihmiset jotka vetoavat tässä asiassa jumalaan eutanasiaa vastaan pitäisi mielestäni ampua kadulle. Toki teille suotakoon oikeus kärsiä pidempään ,mutta se ei ole oikein että minä en saa avustettua kuolemaa sitä halutessani silloin kun en pysty itse toteuttamaan.- Tiedä ensin
Voisko sössöttää vähemmän asioista, joista ei tiedä mitään. Neliraajahalvaantuneella voi toimia pää, säteillä polla, olla aivokapasiteettia ... paaaljon enemmän suin sulla. Neliraajahalvaus ei ole "vihanneksen kaltainen tila" kuin siinä tapauksessa, että aivotkin ovat saaneet sellaisen tällin, että ovat lakanneet toimimasta. Silloin saatetaan olla tilanteessa, jossa eutanasiaa voisi / tulisi / pitäisi saada harkita.
- Lester...
Tiedä ensin kirjoitti:
Voisko sössöttää vähemmän asioista, joista ei tiedä mitään. Neliraajahalvaantuneella voi toimia pää, säteillä polla, olla aivokapasiteettia ... paaaljon enemmän suin sulla. Neliraajahalvaus ei ole "vihanneksen kaltainen tila" kuin siinä tapauksessa, että aivotkin ovat saaneet sellaisen tällin, että ovat lakanneet toimimasta. Silloin saatetaan olla tilanteessa, jossa eutanasiaa voisi / tulisi / pitäisi saada harkita.
Joka tapauksessa elämä ei ole elämisen arvoista neliraajahalvauksessa. Siinä mielessä vertasin neliraajahalvausta vihanneksena oloon koska silloin ei voida itse juuri yhtään mitään, vaan ihminen on silloin täysin muiden armoilla.
- Lester...
Lester... kirjoitti:
Joka tapauksessa elämä ei ole elämisen arvoista neliraajahalvauksessa. Siinä mielessä vertasin neliraajahalvausta vihanneksena oloon koska silloin ei voida itse juuri yhtään mitään, vaan ihminen on silloin täysin muiden armoilla.
"Siinä mielessä vertasin neliraajahalvausta vihanneksena oloon koska silloin ei henkilö voi itse tehdä juuri yhtään mitään, vaan ihminen on silloin täysin muiden armoilla. "
- Sanan merkitys
Eutanasia on ARMOmurha.
- 032+3
Murha on murha ja armoton sellainen.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=2317
- voi voi voi ja taas
Minusta vihreiden puolua on nyt sallivan murhan kannalla. Siellä nämä omasta sukupuolestaan tietämättömät keekoilevat. Eivät ole kaivolakiakaan Suomen eduksi olleet rustaamassa paremmaksi,vaikka ollaan niin vihreää että luulisi tuon luonon olevan myös heille tärkeän. Atomia suositaan,onko herrat saaneet lahjuksia herää kysymys.
Että muuta ei taida olla jäljellä kuin sana vihreä MIKSI. - Voiko "armomurhan"
Tehdä myös giljotiinillä tai vaikka vasaralla kopauttamalla,vai onko myrkyttäminen jotenkin coolimpaa.
- fantsua!
Demarit ovat jo myrkynvihreisiin liittyneet tässä murha-asiassa, seuraavaksi Alexander Stubb tulee julkisuuteen julistamaan kuinka fantastista on eutanasia.
- murha kerho
Käsky tappaa vanhukset ja sairaat on tullut bilerberg ryhmän salaisessa seurassa, mitkä ovat salatut kansalta.
http://bilderberg.infosota.fi/2009/07/06/suomen-presidentti-julistaa-bilderberg-paperit-salaisiksi/
http://www.youtube.com/watch?v=praiJkqohzQ
- perkuleet
Puolue vaihtakoon nimensä MYRKYN VIHREÄ KUOLEMAN PUOLUE. On muitakin tapoja kuolla kuin myrkyttämällä ja kivut pois vaikka koomalla.
Sitä voi itsekukin (toivottavasti kuitenkaan ei) miettiä saatanallisissa kivuissa kuolinpedillään syövän tms kourissa.
Ja mitä tulee perintörahoihin, niin toivottavasti isoäiti on tuhlannut ne jo thaimaassa..- Säälittävää...
Jopas on taas surkuhupaisaa luettavaa tuokin aloitusteksti sekä monet kommentit täällä. Onko esim. aloittajan mielessä käynyt, miksi armomurha-sanassa sattuu olemaan tuo sana "armo"? Mustavalkoisen ajatusmaailman omaavat ovat heti tuomitsemassa eutanasiaa, koska pitävät sitä armottomana tappamisena. Kuitenkin eutanasiaan päädyttäessä mitä luultavimmin on kyse tilanteesta, jossa ihminen päästetään hengestään nimenomaan kärsimyksen välttämiseksi. Jokainen ihmisyyteen hitusenkin uskova käsittänee, että se voi olla se inhimillisin vaihtoehto.
Ja aloittaja myös ihmetteli, miksi eläimiä suojellaan ja ihmisiä ei. Armomurha eli eutanasia juurikin suojelee ihmistä kärsimykseltä. Samoin eläimiä on syytä suojella turhalta kärsimykseltä, koska kaikenlainen kärsimys – oli kyseessä ihminen tai mikä tahansa muu eläin – on turhaa. Eiköhän ihminen ole tarpeeksi laiminlyönyt muuta luontoa, emmekö siis voisi ehkäistä tätä jatkossa?
Ja tuo isoäidin perintörahat -vertaus, mihin silläkin mahdat pyrkiä? En jaksa uskoa, että eutanasiaa tehtäisiin rahan takia – tai sitten kyseessä oli mauton vitsi, jolla yrität herättää ihmisen tunteet puolellesi.- pikkusormesta
Täällä jo kerran huomautettiin, mitä on pikkusormesta aloitettu uusi tapa ; vie luvallisesti sitten koko käden. Vihreät ym. käyttävät Raamatusta sanaa moniselitteinen, tulkittava. Mitä sitten onkaan ihmisen keksimät lait lain päälle?
Kuten täällä aiemmin annetussa linkissä Caffe Raamatussa sanotaan: "Jos joku ei pidä HUOLTA omaisistaan, varsinkaan omista perhekuntalaisistaan, on hän uskotonta pahempi ja on hän kieltänyt uskon".
Kun kolhoosiyhteiskuntaa Suomeen alettiin aikoinaan luoda, oli ensimmäinen pikkusormi uudelle laille ällistyttävän nopea ja helposti toteutettava; kaikki lapset otettiin yhteiskunnan kasvatettavaksi heti imetysajan loputtua. Lasten päivittäinen HUOLENPITO annettiin yhteiskunnalle lähes täydellisesti. Nuoret sukupolvet saivat siis kodin laitoksista - mihin muualle he voisivat osata laittaa nyt vanhuksensa? Ja mistä saisivat takaisin menetetyn rakkauden vanhempiinsa?
Ei ateistisuus ilmene yksin eutanasiassa, eikä sitä kannattavassa puolueessa. Ateistinen elämämme suuntaus on ollut vallalla jo vuosikymmenet - sokeus todellisuuteen sumenee aina, kun Raamatun Totuuden Sana hylätään.
- emma33
Jokainen joka haluaa kitua viimeiseen asti, kivuista huolimatta, kertokoon asian läheisilleen ja tehköön vaikka käänteisen hoitotestamentin. Varmasti ei kukaan tule häntä tappamaan, vaikka huutaisi kuinka monta viikkoa tuskissaan. Älkää kuitenkaan vaatiko samaa kaikilta, on ihmisiä jotka eivät rakasta kipuja, eivätkä halua pitkittää elämäänsä toivottomassa tilanteessa kaikin mahdollisin keinoin.
- Hoitsukka
Ehkä tämänkin toiveen voisi jokainen ihminen kirjata itse hoitotestamenttiinsa, missä voi itse vaikuttaa omaan hoitoon jos sattuu sairaalaan tai laitokseen joskus joutumaan.
Päätös eutanasiasta on rankka, mutta sellaiseen päätökseen tarvitaan mielestäni myös "potilaan" oma mielipide, mikä on kirjattu silloin, kun ihminen on ollut todistetusti täysissä sielun ja ruumiin voimissa, näin toimitaan myös Belgiassa. Omainen ei voi päättää, että nyt annetaan piikki.. Jokaisen ihmisen tulisi miettiä mikä on oikein.
Henkilökohtaisesti kannatan itse eutanasiaa, sillä oman alani ammattilaisena seuraan kuolinkamppailuita joka päivä, eikä vihanneksena sängyssä makaaminen ole kenellekään oikein. - oikea värisävy
Kylläpä on Kokoomuslaisilla ja Perussuomalaisilla paljon asiaa kun kirjoittelevat vihreiden nimissä.. muutama tuttu lähdekoodi...
- itsekkö vastaat+
Kuka on oikeutettu vetämään rajan elämälle?
Onko politkoilla tieto siitä, mihin puolueeseen abortoitu sikiö tulisi liittymään? Tuskin. Kuolemansairas ei enää äänestä ketään, eikä mitään.
Inhimillisesti kysymys ei siis ole poliittinen, vaan eettinen.
En minäkään, eikä kukaan varmaan halua kärsiä järkyttävissä tuskissa, kun kuolen kuitenkin. Asialla saattaa olla toinenkin puoli. Tätä en ole itse kokonut, koska en ole vielä yhtään kertaa kuollut. Olisikohan mahdollista, että ihminen voisi viimesekunneillaan elämässään kohdata Jeesuksen? Tuotako pelätään?
Ei tuohon pelkoon eutanasia auta. Kyllä Jumala ennalta tietää ja tuntee jokaisen. Ei ennalta murhaaminen pirua auta. Se on murhaaja alusta asti. Tuuleen huitoo ja vääristelee kaiken, kun ei muutakaan hoksi. Maanpäälle jääneiden tuntoja se vain kaivelee hangollaan ja haluaa saada ihmiset vihaamaan toisiaan, koska se vihaa kaikkia ihmisiä ja haluaa kaikkien ihmisten tappavan toisiaan maksimaalisesti. Ei siinä auta liito-oravan suojelu, aborttien ihannointi, eikä "mikään tappamisen" laillistaminen. - ei uppoa enää.
Olisikohan vihreiden avauksessa, hallituspulue kun on, niin menossa yksi nowodobirskin lavastus?
Tosiasiassahan hallitus on nyt tosi pahassa kusessa. Kreikka eroaa eurosta ja valtiovarainministeri ja pääministeri kehitellee tukipakettia espanjalle. Eihän nämä julkisuudessa mitään puhu, mutta tuo kohu nostettiin tapetille siksi, että myyrät mylläävät täyttähäkää ties mitä tukipaketteja vailla määrää ja laitaa. Katainen ei kommentoi, Urpilainen ei kommentoi. Jokin yle, uutisten mainitsema saksalaislehti mukamas kommentoi, että suomen vakuusehdot olivat loistojuttu.
Petos haisee ja haisee hirvittävälle, kun omat ministerit omassa maassa piiloutuvat puskiin ja ujuttavat saksalaislehden kommetteja ylen uutisiin.- t7g8ihpojåk
Suomen johtajat eivät saa mennä edes vessaan ilman, että Saksan herrat anna lupaa.
- mitä helvettiä??
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10664521
Onko noin että Vihreät kopioivat aatteensa natseilta?! - pro-elämä
Eutanasiaa ei saisi laillistaa tai muuten sitäkin tultaisiin käyttämään väärin. Hollannissa eutanasiaa vinkuvilta narkkareilta ollaan viemässä "vapauksia" pois, en tästä syystä näe näiden hampuusien ideoita järkevinä. Siellä kokeiltiin ja todettiin etteivät tällaiset jutut toimi.
- Ensimmäinen askel
on eutanasian "salliminen". Se edeltää sitä, että elämäntyönsä tehneiltä eläkeläisiltä aletaan sitä vaatia. Ensin pienin vihjauksin, sitten äänenpainot kovenevat.
Vihreiden ideologian takana vaikuttavat kovat junttamessiaat, joiden mukaan "Ihmisarvo on yliarvostettua". Se mihin pyritään, selviää kun tutustuu vihreiden ylimessiaan Pentti Linkolan kirjoituksiin. Niissä ihaillaan saksan kolmatta valtakuntaa ja suunnitellaan ihmiskunnan joukkotuhontaa niin että vain puoli miljardia "oikeinajattelevaa" jätetään henkiin.
Kokoomukselle vihreiden ideologia sopii oikein hyvin. He kun ovat onnistuneet ulkoistamaan puolueelta kaiken vastuun politiikasta jota syyhyttää harjoittaa. SDP:n Urpilainen toteuttaa Kataisen junaileman maailmanlopun finanssisuhmuroinnin, ja kun pää jää vetävän käteen niin Urpilainen saa mennä. Vihreät puolestaan valmistelevat sitä, mitä kokoomuksella himottaa tehdä eläkkeensaajille.- linkolat ja muut
nazien (national zionist) palvojat ollaan kyllä erotettu tuosta pseudovihreästä puolueesta.
- aksdjoajsdfojmadf
Minulle sopii hyvin, että vihreisiin sovelletaan eutanasiaa.
- eivihreä
Surullista on todeta, luettuani nämä kirjoitelmat, Suomen kansan tietämättömyys ja henkinen taso.
- Hermanni 2365432
Nurbergissä toivottiin saatavan tuomittua natsismi niin hyvin että se muistettaisiin maailman tappiin. Mutta niin on lyhyt ihmisen muisti että nyt jo vihreät kehtaavat palata historiassa 80v taaksepäin. Samanlaillahan alkoi 30luvulla "armomurhien" jakelu Saksassa,ensin heikkokuntoisista päättyen sitten kaikkien juutalaisten lopulliseen ratkaisuun. Suomessakin sitä kannatti silloinen lääketieteen johtomies,Suolahti sekä vielä sodan jälkeenkin yliopiston rehtorina toiminut Nevalinna.
Jos tuollaisten ajatusten levittäjiä ei seuraavaksi äänestetä ulos eduskunnasta niin olen kovin pahoillani siitä ettei ihmiskunta koskaan kehity. - Vihernatsien vihaaja
Minulla on 16-vuotias koira. Usein kuulen ihmisten sanovan, että se pitäisi lopettaa, kun se kärsii siitä, että se on vanha. Koira on kuitenkin hyvä kuntoinen, iloinen ja elämänhaluinen. Ei mitään vaivoja ja kipuja.
Tähänkö menee ihmistenkin eutanasia? Vanhat pitää tappaa, koska ovat vanhoja ja pelkkä vanhuus on kärsimys. Minusta nämä eutanasiaa ihailevat ovat natsien kaltaisia julmureita! - gthfdghyhjyj
Kuolemansairaat ja kärsivät elukatkin lopetetaan eli niille annetaan eutanasia. Miksei ihmisille voida suoda samaa oikeutta? miksi ihmisen vain pitäisi kärsiä toivottomista kivuista? MIksi ihmistä saisi rääkätä, kun ei eläimiäkään saa?
No niin rakkaat drama queenit, tässä muutama fakta:
1.) Kukaan ei ole tappamassa eläkeläisiä.
2.)Eutanasialla on vain hyvin vähän tekemistä politiikan ja puolueiden suosion haun kanssa, jollei sen laillistamista lasketa. Tuskinpa eutanasia päätös saa ketään persua vihreiden puolelle tai toisin päin. Yksittäinen tapaus, yksittäinen päätös.
3.) Suurin osa suomalaisista kannattaa eutanasiaa pitkään sairaana ja parantumattomana olleiden läheistensä - tai ERITYISESTI itsensä - vuoksi.
ja vielä kerran ihan isoilla kirjaimilla, että lukutaidottomat, likinäköiset ja muuten vaan vähän hitaammatkin ymmärtävät sen:
EUTANASIA EI TARKOITA VANHUSTEN EIKÄ ELÄKELÄISTEN TAPPAMISTA.
Jos ei vieläkään oikein mene jakeluun, niin ottakaas kirja kauniiseen käteen, ja lukekaa asiasta. Ja jos ei kirjat kiinnosta, niin menkää wikipediaan. Jos sekään ei houkuta, niin menkääs tutustumaan vakavasti ja parantumattomasti sairastuneisiin ihmisiin. Se on paras tapa hankkia oikeaa tietoa.
Ei kaikkien isovanhemmat ole dementoituneita, ympäristöstään tiedottomiksi vihanneksiksi muuttuneita, eikä kaikkien lähipiirissä ole parantumattomaan syöpään sairastuneita, mutta jos sinulta kysytään, että haluatko kuolla nopeasti ja kivuttomasti vai pitkään, ja mahdollisesti epämukavasti ellei jopa kivuissasi, niin eikö olisi reilua, että sinun annettaisiin valita miten kuolet? Ja nyt on siis SINUN valinnastasi kyse, eikä jonkun toisen, jonkun poliitikon valinnasta SINUA VARTEN. Vissi ero.- Hermanni 87678765
Eihän se tietenkään kaikkien eläkeläisten tappamista tarkoita,on fasisteissakin eläkeläisiä.
Minustakin jokainen saa valita kuolintapansa mutta vain silloin kun sen pystyy itse tekemään. Kukaan toinen ei ole oikeutettu tappamaan toista.Siitähän tässä kaiketi kinastellaan. Kun tuollainen "armomurhien" buumi lähtee käyntiin niin sitä käytetään aivan varmasti myös natsien tavoin. Onko muutoin tietoa onko se sairaanhoitaja vihreä joka insuliinilla suoritti niitä "etanasioitaan?"
Kaikkia niitä jotka ovat innostuneita tuohon läheistensä tappamiseen kehoittaisin lukemaan Dalton Trambon kirjan sotilaspoika. Se kertoo pahasti haavoittuneesta nuoresta sotilaasta jonka "eutanasialahtarit" olisivat lopettaneet mutta hänen isänsä oppi kommunikoimaan pojan kanssa ja sieltä löytyikin elämän haluinen yksilö. Kirja perustuu tositapahtumiin.
Ei siis murhia millään tekosyillä. - itsemääräämisoikeus
Hermanni 87678765 kirjoitti:
Eihän se tietenkään kaikkien eläkeläisten tappamista tarkoita,on fasisteissakin eläkeläisiä.
Minustakin jokainen saa valita kuolintapansa mutta vain silloin kun sen pystyy itse tekemään. Kukaan toinen ei ole oikeutettu tappamaan toista.Siitähän tässä kaiketi kinastellaan. Kun tuollainen "armomurhien" buumi lähtee käyntiin niin sitä käytetään aivan varmasti myös natsien tavoin. Onko muutoin tietoa onko se sairaanhoitaja vihreä joka insuliinilla suoritti niitä "etanasioitaan?"
Kaikkia niitä jotka ovat innostuneita tuohon läheistensä tappamiseen kehoittaisin lukemaan Dalton Trambon kirjan sotilaspoika. Se kertoo pahasti haavoittuneesta nuoresta sotilaasta jonka "eutanasialahtarit" olisivat lopettaneet mutta hänen isänsä oppi kommunikoimaan pojan kanssa ja sieltä löytyikin elämän haluinen yksilö. Kirja perustuu tositapahtumiin.
Ei siis murhia millään tekosyillä.Ideahan onkin siinä, että asianomainen ITSE HALUAA eutanasiaa, ei kukaan läheinen eikä lääkäri eikä poliitikko vaan sairastava itse tekee päätöksen ollessaan täysissä järjissään ja päätöskykyinen. Eli perusteet, joita käytät ovat virheelliset eivätkä liity armoon mitenkään. Kysehän on siitä, että kunnioitetaanko me läheisen omaa päätöstä vai emme. Eutanasiassa kunnioitetaan parantumattomasti sairaan kuolemaa haluavan omaa päätöstä päästä pois ja siinä lääkäreillä on velvollisuus auttaa. Jos asianomainen ei pysty ilmaisemaan omaa tahtoaan niin ei silloin tietenkään kenelläkään ole oikeus tehdä päätöstä hänen puolestaan.
- kenu 123
voisiko joku vihreä demostroida vaikka jollakin torilla miten se henki lähtee tällä armon kuolemalla vai miksi te sitä kutsutte tulisin mielelläni katsomaan kannattaako semmonen tilat a etu käteen ilmoittakaa paikka ja aika niin tule katteleen hom iso tori että mahdollisimman moni pääsee seuraamaan tapahtumaa
Ensimmäinen hyvä asia vihreältä puolueelta!
Suomessa on aivan liikaa terkkareiden pitkäaikaisosastoilla mummoja ja pappoja, jotka kituu koska väkisin pidetään hengissä sen takia, että joku sukulainen on yhtäkkiä mukamas ruvennut välittämään omaisestaan kun ei koskaan elämässään ennen ole välittänyt paskaakaan. Sitten on se toinen ryhmä, josta ei vaan välitetä eikä kukaan käy katsomassa ja kituvat kurjuuttaan, haluaisivat pois, mutta eivät pääse! Onhan näitä nähty.
Surullista, mutta totta. Ihmiset pitäisi päästää luonnollisesti nukkumaan pois eikä keinotekoisesti kalliilla rahalla ja uhrauksilla pidetä hengissä. Pistetään säästyvät rahat ennakkotoimiin vaikkapa lasten ja nuorten terveydenhoitoon!- esimerkkejä
Jospa Vihreiden puoluejohtajat julkisesti allekirjoittaisivat huoltotestamentin, että heidän aloitteensa mukaisen tilanteen tullessa allekirjoittaneet henkilön kohdalle niin heidän kanssaan voisi toimia tahtonsa mukaisesti.
Ettei aina olisi niin, että "Älkää tehkö niinkuin minä teen vaan tehkään niinkuin minä sanon".
Taannoin esimerkiksi Espoon Vihreät ehdotti jonkinlaista Espoolaisten pakkosiirtoa maaseudulle ja joku sitten ehdotti, että vihreät voisi aloittaa itsestään! - cityvihreä jousimies
Pidätkö sitä rakkiasi irtonaisena luontopoluilla ? Jos pidät niin kannattaisi miettiä uudelleen...
- fkjg
Eutanasiaa voi vastustaa niin kauan ku on itse terve.
sitte ku elää on pelkkää kipua ja syöpää,niin ei sitä enää vastusta. - totuuskomissio!!
Ottamatta kantaa eutanasia keskusteluun sinällään, kehoittaisin kiinnostuneita käymään kunnallisilla vuodeosastoilla, siellä kituu ihmisiä oikeasti huolenpidon puutteessa, osa kuolee ja dementoituu jopa aliravitsemuksen/ nestevajeen seurauksena.
Tämä on se keinotekoisen elämän pitkittämisen synkempi puoli, kouhottavat kasvaneista eliniän odotteista, mutta onko tuo enää elämää?? Minusta on usein vaikuttanut siltä, että enempi laillistettua kidutusta joidenkin yksilöiden kohdalla?
Mitä vihreiden toilailuihin tulee, eivät ainakaan ympäristöasioissa ole mitenkään valistuneita enää. Nykyinen ympäristöministeri Niinistö taitaa olla vihreisiin "soluttautunut" myyrä??
Eilen uutisoitiin, että tasavallan presidentin suojatyöpaikkaa hallinnoiva Sauli Niinistö omistaa Talvivaaran osakkeita ja lausuntonsa ovat siten hyvin kaivostoiminta myönteisiä!
Sukulaispoika ,ympäristöministeri Ville Niinistö ei ole siten ymmärrettävästi saattanut kuin päästellä "hampaatonta nurinaa" Talvivaaran suhteen, molemmat ovat kovin kokoomuslaisen oloisia ajatuksiltaan.
Kokoomukselle saattaisi sopia hyvin, jotta elämäänsä ja puutteeseen kyllästyneitä, sairaita vähävaraisia alettaisiin vähennellä eutanasian turvinkin?? - miksi tämä
piti juuri nyt ottaa julkisuudessa käsittelyyn !?
Ihmeajoitus, juuri kun Kreikassakin on alkanut tapahtumaan.- totuuskomissio!!
Tyhjälle perustuvan, rikkaiden johtaman maailman tärkein ase on manipulaation ja "mukatiedon" levittäminen siihen tahtiin, että ihmisten päät saadaan pyöritettyä sekaisin, paitsi meidän, jotka emme moiseen suostu!!!
- pöljät.
Eiköhän jokainen ihminen kuolla kupsahda. Nopeutettua järjestystä on aikoinaan toteuttanut stalin Hitleriä tehokkaammin. Vetäkää idean isät nappeja kupunne täyteen ja nukkukaa pois vapaaehtoisesti ja jättäkää toiset ihmiset rauhaan.
- oi aikoja oi tapoja
Olisiko meidän 60v täyttäneiden nyt viisainta alkaa pistää säästöjämme ns sileäksi, myydään maat ja metsät joilla niitä on ja eletään kerrankin elinikäisen kituuttamnisen sijaan. Tehdään se pian ennen kuin lapsemme ja lastenlapsemme lähettävät meidät hoitokotiin "piikille".
Tosinhan tämä vihreiden systeemi olisi vain nykykäytännön laillistamista, sillä nykyäänhän jo vanhuksia lähtee oikosääristen armeijaan ylilääkinnän vuoksi.
Nyt puhutaan vanhuksen omasta tahdosta - ja pöh! se oma tahto kyllä saadaan mieleiseksi pakottanalla , uhkailulla ja sitten näillä mömmöillä joilla nykyisetkin vanhainkotilaiset ovat tokkurassa ja ihan pihalla vuorokaudet läpeensä.
Niin, ja kaikki nuoret jotka haluatte saada vanhempanne nopeasti "piikille" äänestäkää nyt niitä vihreitä. heti kun seuraavat vaalit tulee.
Mutta älkää yllättykö jos vanhustenne varat onkin testamentattu vaikkapa jollekin vihreitä vastustavalle yhdistykselle. Tai aivotutkimuksiin jolla kartoitertaan aivoista esiin tieto siitä miten ahneus syntyy aivoissa. - perusköyhä
Meillä rahattomilla vanhuksilla saattaa olla vielä hiukan toivoa, koska kukapa jälkeläisistämme haluaisi kiirehtiä meitä piikille kun ei mitään perittävää ole ja hautajaisetkin joutuisivat itse kustantamaan. Sitä "omaa tahtoakaan" ei tarvitse kirves kädessä pakottaa päähämme....
Mistähän rahoista se perustulo maksettaisiin kun kenenkään ei olisi tärkeää tehdä työtä vaan suojella jotain kastematoja. taas jauhetaan suu vaahdossa asioista joista ei mitään ymmärretä. Ei se eutanasia ole sitä että lääkäri hiihtää pistooli kourassa lasauttamassa kaikki mummot ja papat ja vähänkin heikommat potilaat hengiltä. Se vain antaisi esim, parantumattomasta syövästä kärsivän päättää elämänsä sen sijaan että hän kärsisi valtavista tuskista turhaan. Tuskin eutanasia järjestettäisiin niin että potilaan omaiset saisivat päättää siitä, vaan aina taustalla pitäisi olla potilaan oma päätös. Jos potilas on tilassa, jossa suostumusta ei voida antaa, voidaan käyttöön ottaa esimerkiksi "testamentti", jonka voi tehdä etukäteen. Mutta ei, eihän se ole mahdollista kun eräät (KD&PS) tykkäävät niin päättää siitä, miten ihmiset elävät elämänsä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811