Varmasti tästäkin aiheesta on täällä montakin keskustelua mutta teen silti uuden aloituksen. Olisin kiinnostunut tietämään että voiko hypnoositerapiasta saada avun vuosia jatkuneeseen vakavaan ahdistukseen, sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja masennukseen.
Tuntuu että hypnoosihoito on ehkä enää mun ainut oljenkorteni saada pelastettua oma elämä. Tuntuis niin turhauttavalta taas aloittaa joku vuosia kestävä terapia jonka toimivuudesta ei myöskään ole mitään takeita. En myöskään haluaisi lähteä siihen hulluuteen mukaan että joudun kokeilemaan läpi kaikki mahdolliset mielialalääkkeet joista saa pahoja sivuoireita. Olen siis jos reilusti päälle parikymppinen mies ja mun toivoton tilanteeni on jatkunut jo vuosia.
Hypnoositerapia
4
119
Vastaukset
- 11+1
Ilmeisesti kukaan ei edelleenkään tiedä asiasta mitään.
- Viiru3
Googleta...tuollakin on jotain, vaikuttaisi että voisi auttaa joissain lievemmissä jännitystiloissa tms mutta ei ehkä vaikeissa masennuksissa ja muissa. Tässäkin jotainhttps://www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?pager_current=1;grp=183;mid=47635
Jos sinulla on varaa laittaa hypnoterapiahoitoon satoja €uroja ja satut löytämään hyvin työhönsä motivoituneen hypnoterapeutin, voit saadakin apua.
Olen sitä mieltä että tuhat euroa on kättelyraha siihen verrattuna mitä vuosikymmenien masennuskierre on.
Toisaalta olen skeptinen. Ellei hypnoterapiahoidot voisi muuttaa elintapojasi 180 astetta nykyiseen verrattuna, hyöty ei olisi pitkäaikainen.
Tulee mieleen se wanha letkautus; kannettu vesi ei kauaa kaivossa pysy - elämäntapamuutoksella saatu muutos parempaan kestää paremmin aikaa.
Miten päästä sisäisen hyvinvoinnin vahvistuvalle polulle, on vaikea kysymys.
Itse olen tarttunut pelkkään oljenkorteen vahvistuakseni sisäisesti. Kyseessä on ns. itämaisiin itsekasvatusmenetelmiin kuuluvista medoteista.
Olen harrastanut vuosia reikimeditaatiota. Hyvin rankka polku kulkea, mutta on myös palkitseva.- hypnosis*
Moi, mulla on kokemusta kummastakin hoitomuodosta ja kummatkin toimivat.
Hypnoosista on moni saanut apua ahdistus, jännitys ym oireisiin. Masennuksesi voi kuitenkin olla sellaista, että sen taustalla olevat syyt olisi hyvä ottaa esille pyskoterapiassa ja käsitellä ne siellä. Olen maallikko, mutta sen käsityksen olen saanut oman hoitoni kautta, että säännölliset käynnit esim 2 x viikossa tuottavat tuloksia. Ihmismieli korjaantuu asioiden setvimisen ja vatkaamisen kautta. Ja tietenkin turvallisen ja luotettavan ammatti-ihmisen seurassa. Lääkitykseen en osaa ottaa muuta kantaa kuin että toisilla ne auttavat pahimman yli ja toisille ne taas eivät sovi.
En halua tuputtaa psykoterapiaa, mutta se on mielestäni syvävaikutteisempaa kuin hypnoosi. Hypnoosilla pääsee kuitenkin hyvin rentouttavaan olotilaan ja sitä voisi verrata oikein hyvin nukuttuun yöhön. Hyvin nukuttu yö ei kuitenkaan ratkaise niitä syitä, miksi sinusta on tullut ahdistunut ja masentunut. Siksi suosittelen psykoterapiaa hoitomuodoksi.
Luulen, että nopeaa tietä päästä masennuksesta ei ole. Se tulee vähitellen, oman mielen kiviä kääntämällä. Olen myös sitä mieltä, että masentuneisuuteen taipuvaisten ihmisten tulisi hyvin tarkkaan katsoa, mitä syövät. Aivoille on tärkeä saada tiettyjä aineita, mm. hyvälaatuisia rasvoja kuten E-Epaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3758275Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1622616- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 12850
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725