Kissa ja peili

10

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissahan vain psyykkaa itseään: "Olet kasvinsyöjä, olet kasvinsyöjä..."

• hgzt

Meidän kissa on innokas luonto-ohjelmien katsoja. Kuva ei saa kuitenkaan liikkua liian nopeasti. En tiedä tunnistaako se eläimiä, mutta ainakin linnut ja jotkut muutkin eläimet saavat sen silmät leiskumaan.

Omaa naamaansa ei peilistä tunnista. Ei ole lainkaan kuten tuo videon kissa. Meidän kissa kääntää päänsä pois kun sen peilin eteen laittaa.

• dailo

Kissoilla näyttäisi olevan eroja kaksiulotteisuuden näkemisessä. Toinen näkee peilin ja television, toinen ei huomaa kuvaa. Itse olen havainnut että television näkevä kissa yrittää ottaa kiinni tv:ssä olevia lintuja ja ääntelee samalla tavalla kuin katsoisi ikkunasta näkemiään lintuja. Voisi ajatella että se tunnistaa ainakin linnut linnuiksi.

• hgzt

Meidän kissa käkättää televiossa näkemäänsä isohkoa lintua aivan samalla tavalla kuin silloin kun se näkee ikkunasta pihalla olevia variksia ja lokkeja. Pienemmistä linnuista se ei piittaa.

Olen minä kerran kissan kanssa katsonut karhuistakin luontoelokuvaa ja hyvin tarkkaavaisesti se sitä ainakin vartin tuijotti.

Mutta miksi se ei tunnista itseään peilistä, vai onko syynä ujous? Kaveri jutteli kerran, että hänen kissansa menee katsomaan television taakse, kun joku eläin tai vaikkapa autokin katoaa kuvaruudusta. Vähän niin kuin että mihin se nyt hävisi:)

• hgzt kirjoitti:

Meidän kissa käkättää televiossa näkemäänsä isohkoa lintua aivan samalla tavalla kuin silloin kun se näkee ikkunasta pihalla olevia variksia ja lokkeja. Pienemmistä linnuista se ei piittaa.

Olen minä kerran kissan kanssa katsonut karhuistakin luontoelokuvaa ja hyvin tarkkaavaisesti se sitä ainakin vartin tuijotti.

Mutta miksi se ei tunnista itseään peilistä, vai onko syynä ujous? Kaveri jutteli kerran, että hänen kissansa menee katsomaan television taakse, kun joku eläin tai vaikkapa autokin katoaa kuvaruudusta. Vähän niin kuin että mihin se nyt hävisi:)

Yksi kissa meillä ennen yritti napata jääkiekkopelaajia kiinni ruudulta ja sitten ihmetteli mihin ne hävisivät kun pelaaajat meni ruudun ulkopuolelle.

• Kun meidän viime vuonna 19-vuotiaana kuollut kisu oli nuori, maikkari näytti täytepaloina punatulkkujen hyppelyä, johon liittyi saksofonin ääni. Kun kissa kuuli fonin, se juoksi vaikka talon toiselta laidalta katsomaan punatulkkuja. Aina.

• blindwatchmaker

Katselin eilen tuon samaisen videon pariin kertaan. Nuo poseeraukset olivat kyllä mielenkiintoisia. En oikein usko, että kissa tunnistaisi ja tiedostaisi itsensä peilikuvasta, mutta kieltämättä sekin kävi mielessä kun kissan käyttäytyminen antoi sen vaikutelman että kissa testasi, että tekeekö sen näkemä kissa samat liikkeet.

No, pelkkää spekulointia, mutta omista kissoista sai monesti sellaisen mielikuvan, että ne olivat fiksumpia kuin halusivat antaa ymmärtää :)

• tieteenharrastaja

Tai sitten oma alitajuntasi on fiksumpi kuvittelemaan kissoille ymmärrystä kuin itse ymmärrätkään.

• Luultavasti se vain tasapainoilee että pysyisi pystyssä ja voisi ylipäätään katsella peilistä kiinnostavaa näkyä.

Tuohan on naaraskissa.

• Kukko myös reagoi peilikuvaansa mutta ei kyllä tunnista sitä ko alkaa nokkimaan sitä peiliä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      215
      5216
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      46
      4990
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      204
      2781
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      135
      2368
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      65
      2002
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1804
    7. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1694
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      184
      1333
    9. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      301
      1117
    10. Talokauppoja

Mikä tuo huutokaupassa Ahventiellä olevan talon historia on kun ei näytä tarjouksia tulevan ? Jo toisen kerran tarjollaj
      Suomussalmi
      8
      926
    Aihe