Täällä on muutama henkilö pitänyt ikävää tuomiostuinta Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostetuille Jumalan lapsille.
Näille kaikille häiriköille on yhteistä se, ettei heidän sydämensä ole särkynyt Jeesuksen vaivoja katsellessa. Hweillä ei ole mitään käsitystä siitä että juuri he tappoivat Jeesuken. Omatunto ei ole herännyt, siksi synnit eivät ole polttaneet heidän omilla tunnollaan. Tällaisista uskovista Lestadius käyttää sanaa "armonvaras".
Itse käyttäisin sanaoja; ilman herätystä katumista ja parannusta "uskoon tulleet".
Ahdas portti on tullut varsin monille esteeksi taivaan tielle lähtemiseen. Siitä portista kun ei omanvanhurskauden pöyhtäri päällä pääse lävitse, joutuu riisuutumaan alasti ja ottamaan lahjavaatteet ylleen.
Tämä ei ylpeille käy. Sen sijaan että he riisuutuisivat alasti ja ottaisivat lahjaksi armopuvun Jeesukselta, he alkavat jalostamaan sitä mikä heissä on, nimittäin vanhaa Aadamia ja Eevaa.
Hellittämättä he uskovat lihansa jalostuvan ja jalostuneen. Me kaikki ahtaan portin kautta JUmalan valtakuntaan menneet näemme sen, että ei ole miksikään eivät ole jalostuneet, he elävät itsepetoksessa ja valheessa, säilyttääkseen oman kunniansa, välttyäkseen ristin häpeältä. Heitä on tullut jumalattomiakin pahernpia pilkkaajia ja Jeesuksen ristin vihollisia.
- yksin armosta
- yksin uskosta
- yksin kristuksen tähden.
Särkymättömim sydämin
18
70
Vastaukset
- oottaajännittyen
Niin, mikä status tässä sillä vauvan kostuttamisella on ?
Käsitittekö vauvana ollessa että juuri minä MINÄ olen Jeesuksen vaivoja lisännyt j aolin häntä ristill enaulitsemassa !
Mikä linkitys näillä asioilla on ? Katsomme tuota lihajalostetta. Armeijassa tuli tutuksi sikanauta, se oli lihajaloste. Siinä on yksi kumma juttu. Minun mielestäni lihajaloste on tapetusta eläimestä otettuja lihanpalasia, jotka on kypsennetty ja pakattu peltipurkkiin.
Voi olla, että rististä paljon puhutaan, mutta mahtaako kukaan tietää mikä se on? Siis se risti, jonka Jeesus käski ottaa kannettavakseen. Meillä on siis teloitusväline koko ajan mukana ja siihen me hetki hetkeltä naulaamme omaa lihaa ja mikä se on Jumalan täydellisen vanhurskauden tunteminen, joka ei salli antaa takaisin, jos lyödään.- saarelma<3
mikä se on Jumalan täydellisen vanhurskauden tunteminen, joka ei salli antaa takaisin, jos lyödään? -vihne-
Siinäpä kysymys!
Siinä näkyy se, miten paljon lihallisuutta ja vanhaa aatamia meissä on vielä vaikuttamassa. Emme suinkaan ole "jalostuneet" ollenkaan.
Olemme ylpeitä omista kokemuksistamme, omasta uskostamme, omasta oikeaoppisuudestamme ja kirves kulkee mukana. Toisinaan piilotetummin, toisinaan se näkyy ja tuntuu.
Jumalalla on tarkka tieto mielemme laadusta ja motiiveista, vaikka uskomme ne peittävämme.
Parannussaarna on tarpeen.
Vihollinen uskottelee, että kirves kuuluu matkavarustukseen.
mutta ei sano, että se EI ole kristityn tuntomerkki Sanan mukaan. Ei tietenkään, koska sehän tahtoo että kaikki lankeamme pois rakkaudesta.
Siksi on oikeaa ja totuudelista, että otamme oikean matkavarustuksen lihallisuuden sijaan.
Mikä se oikea matkavarustus on, millä soditaan kaikkia vihollisen metkuja vastaan?
Eli per---ttä, maailmaa ja omaa lihaa vastaan?
Niin, se matkavarustus on Jeesuksen kaltaisuus. Aina hyvä kysymys tilanteissa on se, miten Jeesus menetteli tällaisessa tilanteessa?
Kun syytöntä syytettiin, Hän ei puolustautunut. Ja siinä on läksy!- saarelma<3
Niin, Hän oli syytön.
Meistä kukaan ei ole.
Itsessämme olemme syyllisiä.
Se, että Jumalan suuresta armosta saamme uskossa Kristukseen luottaa siihen, että meidän syntejämme ei lueta Jeesuksen lunastuksen tähden ei tee meitä synnittömiksi. Joka päiväisessä katumuksessa ja parannuksessa tahdomme elää.
Armo, kun sen saa käsittää, alentaa.
Kristityn elämä on alennuksessa ja ristin kantamisessa elämistä.
"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
1. Kor. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
1. Kor. 13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
1. Kor. 13:4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
1. Kor. 13:5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
1. Kor. 13:6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
1. Kor. 13:7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
1. Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
1. Kor. 13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
1. Kor. 13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
1. Kor. 13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
1. Kor. 13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
1. Kor. 13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
Paavalin kirjeet ovat eteneviä kokonaisuuksia, joten yksi luku kertoo vain osan kokonaisuudesta. Tuop rakkauslaulu liittyy oikeastaan aiheeseen armolahjat. Edellä puhutaan armolahjoista ja jälkeen palataan niiden käyttöön. Tämä luku kertoo, että Jumalan rakkaus on ainut motiivi käyttää armolahjoja.
- saarelma<3
Etkö löytänyt mitään muuta?
Jumalan sana on tyhjentymätön lähde.
Siihen tulee peilata itsessään piileviä motivaatioita. Se on kaksiteräinen miekka, joka tutkii meitä aurinkoakin tarkemmin. - Seurakunnas tehtävät
vihne, tuo saarelman
Seurakunnas tehtävät kirjoitti:
vihne, tuo saarelman
Minä tulen saarnaamaan ihan nöyrästi heti, kun saan kutsun. Olisiko sinulla oikeus tehdä se kutsu?
- *sisar*
saarelma<3 kirjoitti:
Etkö löytänyt mitään muuta?
Jumalan sana on tyhjentymätön lähde.
Siihen tulee peilata itsessään piileviä motivaatioita. Se on kaksiteräinen miekka, joka tutkii meitä aurinkoakin tarkemmin.Shalom saarelma
- saarelma<3
vihne, tuo saarelman
Itsestään kaivamalla ei todellakaan löydy mitään Jumalalle kelpaavaa. Mikään ihmisestä löytämänsä olkoon sitten nöyryys, hyvät työt tms ei kestä Jumalan kaikkivaltiaan edessä. Jos sillä vähänkään yrittää tulla kelvolliseksi Hänelle.
Jumalalle kelpaa vain Hänen Poikansa pyhyys, puhtaus ja vanhurskaus.
Siksi siinä merkityksessä ei omalla tekemisellä ja olemisella ole mitään arvoa, vaikka miten olisi nöyränä.
Mutta rakkautena vaikuttava usko on Hengen hedelmä. Ja siitä vuotavat ne työt, jotka Jumalalle kelpaavat.
En yritä vähätellä esimerkiksi vihneen työsarkaa. Ja uskonkin, että hänen motiivinsa ovat oikeat.
Silloinhan ihminen ei voi ottaakaan kiitosta itselleen mistään, koska hän vain kulkee niissä tehtävissä sen armolahjan jälkeen, minkä Herra on antanut, muisten, että Herra antaa tahdon ja voiman. Palveleva rakkaus, siinä on elämän merkit.
Miten monta kertaa itsekkyys ja laiskuus vaivaa itseäni. Hävettää tunnustaa. - saarelma<3
saarelma<3 kirjoitti:
Itsestään kaivamalla ei todellakaan löydy mitään Jumalalle kelpaavaa. Mikään ihmisestä löytämänsä olkoon sitten nöyryys, hyvät työt tms ei kestä Jumalan kaikkivaltiaan edessä. Jos sillä vähänkään yrittää tulla kelvolliseksi Hänelle.
Jumalalle kelpaa vain Hänen Poikansa pyhyys, puhtaus ja vanhurskaus.
Siksi siinä merkityksessä ei omalla tekemisellä ja olemisella ole mitään arvoa, vaikka miten olisi nöyränä.
Mutta rakkautena vaikuttava usko on Hengen hedelmä. Ja siitä vuotavat ne työt, jotka Jumalalle kelpaavat.
En yritä vähätellä esimerkiksi vihneen työsarkaa. Ja uskonkin, että hänen motiivinsa ovat oikeat.
Silloinhan ihminen ei voi ottaakaan kiitosta itselleen mistään, koska hän vain kulkee niissä tehtävissä sen armolahjan jälkeen, minkä Herra on antanut, muisten, että Herra antaa tahdon ja voiman. Palveleva rakkaus, siinä on elämän merkit.
Miten monta kertaa itsekkyys ja laiskuus vaivaa itseäni. Hävettää tunnustaa.vihne, tuli mieleeni kysyä, että millaisen saarnan pitäisit esikoisille?
- Sue K
vihne, tuo saarelman
>>>>>Jumala on tarkoittanut niin, että sinä pysyt siinä seurakunnassa johon olet syntynyt, ja alistut käyttämään Jumalan palvelutehtävää varten antamat armolahjat seurakunnan asettaman johdon alaisuudessa.
- n15
Sue K kirjoitti:
>>>>>Jumala on tarkoittanut niin, että sinä pysyt siinä seurakunnassa johon olet syntynyt, ja alistut käyttämään Jumalan palvelutehtävää varten antamat armolahjat seurakunnan asettaman johdon alaisuudessa.
miten synnytään johonkin "seurakuntaan" ?
minä ainakin synnyin vanhemmilleni, perheeseen, en mihinkään muuhun. - saarelma<3
saarelma<3 kirjoitti:
vihne, tuli mieleeni kysyä, että millaisen saarnan pitäisit esikoisille?
vihne, ihan aidosti kysyin mitä saarnaisit. Olen havainnut sinut taitavaksi sanan käyttäjäksi. Jumalan lahjaa sekin.
Olen joskus kuvitellut meneväni pönttöön ja sanovani suoraan ja kovaa, mitä ajattelen, mutta vain kuvitelmissani. Enkä osaisi valita sanojani ollenkaan.
sumeri on jossain viestissään jotakin sanonut, mitä pitäisi tehdä.
Helpompi sanoa kuin tehdä. saarelma<3 kirjoitti:
vihne, ihan aidosti kysyin mitä saarnaisit. Olen havainnut sinut taitavaksi sanan käyttäjäksi. Jumalan lahjaa sekin.
Olen joskus kuvitellut meneväni pönttöön ja sanovani suoraan ja kovaa, mitä ajattelen, mutta vain kuvitelmissani. Enkä osaisi valita sanojani ollenkaan.
sumeri on jossain viestissään jotakin sanonut, mitä pitäisi tehdä.
Helpompi sanoa kuin tehdä.Olin tässä välillä rukoilemassa Turun mediamission jatkon puolesta, joten en heti ehtinyt vastata.
Minä olen kertaalleen tämän kamppailun käynyt. Kun noin kolmetoistavuotta sitten sain kutsun ja siunauksen vankilalähetiksi ja aloin sitä tointa harjoittaa, niin mieti mi9kä on oikea sanoma. Sitten sain ymmärryksen, jonka uskon tulleen Pyhältä Hengeltä, että evankeliumi on kaikille sama. Sanoma kärsineestä, mutta ylösnousseesta Vapahtajasta aina Pyhän Hengen täyteyteen asti.
Minulla on Paavalin kanssa samat ajatukset, mitä hän ilmentää Room 10. alusta lukien.
Sellaista se olisi ja oikeastaan rukoilen, että sen saarnan saisin jossain pitää.
- turhaankooottaa
Oliko Lutterilla kirves mukana kun hän suositti aikalaisiaan uskovia jään alle ilman pipoa ja paluulippua ?
Entäs kun hän kehoitti tappamaan juutalaiset ja polttamaan heidän kotinsa missä ikinä heitä tavataan !!
Jumalako sen vaikuttimena oli, kertokaa nyt jotain tästä aiheesta.
Kuka oli mallina ? Apostolitko vai kuka Jumalanmies oli tämän työn takuumiehenä ?
onko vauvakaste saman hengen tuottamaa xxxxx:n hedelmää kertokaa ?- kerrokerropeilini
Raamattuunko Lutetri peilasi näitä oppejaan ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3151594Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2361551Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281529Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2441112- 73973
- 58944
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60725- 47716
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25669- 118644