"Danske Bank paniikissa – asiakaskato kiihtyy"

En ymmärrä

Kirjoittaa Kauppalehti. Uutinen löytyy sieltä.

Mikä voi olla niin vaikeaa, että yksi ja sama pankki on aina ongelmien keskiössä???

Käyttelytilien palvelumaksut n. 8€/kk taitavat olla Suomen kalleimpia, se selittänee paljon. Eikö siellä tosiaan tajuta, että jos palvelu maksaa paljon niin asiakkaat lähtevät?

69

901

Vastaukset 69

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,sääli

'Vielä 70-luvulla televisiossa pyöri mainos, jossa poika tuli pankkitiskille, nosti rahansa, laski ne, ja laittoi sitten takaisin tilille. Hän oli vain halunnut tarkistaa, että kaikki oli tallella. Mainos päättyi lupaukseen "palvelupankki on aina palvelupankki".'

Ohi on nuo ajat.

• Yritä samaa

Wahlroosin pankissa.

• Köyhät ketoon!

Nykyinen Danske ei ole kiinnostunut työläisten ja eläkeläisten pikkurahoista. Ilmoittaakin olevansa voittoa hakeva liikepankki.

• S-Pankki 4ever

Vastenmielinen pankki. Eivät todella halua ketään Pentti Perustallaajaa asiakkaakseen.

• taas yks lähtee

kyrsii koko pankki.....

• siakaspalvelu?

Ostarissa oli toisiaan vastapäätä Danske ja S-pankin palvelupiste.
      Arvatkaa kumpi lopetti ja neuvoo asioimaan naapurikaupungin konttorissa.

• ...

...

• A ha ha ha!

Danske Bank menettää keskimäärin 600 asiakasta päivässä, Dagens Industri kertoo.

Danske Bank menetti vuoden ensimmäisellä puolikkaalla 40 000 asiakasta. Dagens Industrin artikkelin "Panik på Danske Bank" mukaan vauhti kiihtyi kolmannella neljänneksellä, ja pankki menetti 54 000 asiakasta lisää.

Tanskan suurimman liikepankin toimitusjohtaja Thomas Borgen kuvaa tilannetta ”kestämättömäksi”.

Borgenin mukaan asiakkaiden täytyy olla pankkitoiminnan keskiössä. Hän ei kommentoinut, tuliko asiakaskato yllätyksenä.

”Määrä on aivan liian suuri. Emme voi elää tällaisen tilanteen kanssa pitkään ja trendin täytyy loppua. Mutta olen myös sen verran realisti, että tiedän menettävämme vielä lisää asiakkaita. Meidän täytyy nopeasti toimittaa ratkaisuja ja palveluja houkutellaksemme uusia asiakkaita ja pitääksemme nykyiset asiakkaamme”, Borgen sanoi.
      http://www.kauppalehti.fi/etusivu/danske bank paniikissa - asiakaskato kiihtyy/201311557705

• aivotonjohtaja

Miksei Borgen sanonut että "meidän pitää nopeasti laittaa palvelumaksumme kilpailukykyiselle tasolle houkutellaksemme..." ???

Onks tuo joku vajakki ääliö joka ei tajua perusasioita?

• Nalle on sanonut

että tavallisten ihmisten säästöistä on pelkkää harmia.

• Dfgghhjj
        aivotonjohtaja kirjoitti:

Miksei Borgen sanonut että "meidän pitää nopeasti laittaa palvelumaksumme kilpailukykyiselle tasolle houkutellaksemme..." ???

Onks tuo joku vajakki ääliö joka ei tajua perusasioita?

Vajakkihan on synonyymi tanskalaiselle!

• Asikas tuo vain hiek

Tässä voisi itse kukin vaihtaa pankkia, siis pois Danskesta, kun vaan keksisi, mikä on se parempi ja palveleva pankki nyky-Suomessa.
        Kertokaa, jos tiedätte. Uusi pankki olisi hakusessa ja valmiutta kokeilla jostain uutta, jossa ei ennen olla oltu asaikkaina, on tietysti olemassa.
        Surkeaksi on mennyt pankkitouhu tavallisen tallaajan osalta. Ainakaan mistään palvelusta ei voida puhua. Enemmänkin vaan riistoa ja korkeita palvelumaksuja, aika törkeää.

• !!!

KYSE ON SIIS KOKO PANKKIKONSERNISTA, JOKA TOIMII MONESSA MAASSA! KYSE EI OLE VAIN SUOMESTA.

• Asiakkaiden palvelu lienee kuitenkin samantapaista noissa muissakin maissa.

Mutta tämähän on sitä tervettä kilpailua, jonka Wahlrooskin varmasti hyväksyy.

Kelvoton kuihtuu.

• ödslffsj
        jjeeves kirjoitti:

Asiakkaiden palvelu lienee kuitenkin samantapaista noissa muissakin maissa.

Mutta tämähän on sitä tervettä kilpailua, jonka Wahlrooskin varmasti hyväksyy.

Kelvoton kuihtuu.

Wahlroosilla ei ole nykyisen Dansken kanssa mitään tekemistä, sen sijaan Wahlroosin Sampo konserni omistaa ison siivun Nordeaa.

• ödslffsj kirjoitti:

Wahlroosilla ei ole nykyisen Dansken kanssa mitään tekemistä, sen sijaan Wahlroosin Sampo konserni omistaa ison siivun Nordeaa.

Ei niin, mutta kaikki pankkiirit hyväksynevät kapitalismin peruspelisäännöt. Wahlroos vain nyt sattuu usein "kirkastumaan" julkisuudessakin.

• ödslffsj kirjoitti:

Ei niin, mutta kaikki pankkiirit hyväksynevät kapitalismin peruspelisäännöt. Wahlroos vain nyt sattuu usein "kirkastumaan" julkisuudessakin.

• ex kultapossu

Ei ne olleet kiinnostuneet myöskään aloittelevan yrittäjän asioista. Lopetin tilin aikaa sitten heti kun opintolainat oli maksettu. "Eivät lähde tällaisiin riskirahoituksiin..." vaikka asia oli jokapäiväistä kauraa OP:ssa.

Oli aikoinaan hienoa olla kultapossukerhon jäsen.

• 323423

Olen Danske asiakas ja olen monta kertaa meinannut vaihtaa pankkia. Jos säästöt ovat yli 10k€, niin käyttötilin maksu on 4,4 € kk, muuten 6,4€.

Kannattaa huomata että Dansken tilipaketteihihn kuuluu mm. Visa/Mastercard, kun moni muu pankki veloittaa niistä erikseen. Myös mobiilipankki kuuluu. Automaatilla saldo tai tapahtumakyselyissä ei mene maksua, kun taas monella muulla pankilla menee 0,5.1€. Myös mobiilipankin käyttö sisältyy.

No, eipä siinä. Vaikuttaisi kuitenkin että esim. S-Pankki asiakasomistajana on halvempi. OP on myös yllättävän halpa jos on vakuutuksia, säästöjö tai sijoitukset kaikki siellä.

• älä valehtele

Multa danske ottaa 7,9 euroo kuukaudessa

• sama se
        älä valehtele kirjoitti:

Multa danske ottaa 7,9 euroo kuukaudessa

6,4 1,5 korttimaksu = 7,9 euroa/kk.

Noitakin muka eritellään mutta jokaisellahan kortti on.

• Terveisiä pankista
    • Outo pankki

>>Olen Danske asiakas ja olen monta kertaa meinannut vaihtaa pankkia. Jos säästöt ovat yli 10k€, niin käyttötilin maksu on 4,4 € kk, muuten 6,4€.>>

Tuo 10.000€ rahasi on kuitenkin 0-korkoisella tilillä Danskessa. Pitäisihän tuollaiselle vaikka 10 vuoden ajaksi pankkiin "sijoitetulle" rahalle edes 2% korkoa saada, eli 200 €/vuosi.
      Tätä kautta laskien Dansken kuukausimaksuusi tulee 16.60 €/kk lisäkulu tuon mainitsemasi 4.4€ kulun lisäksi.

>> Kannattaa huomata että Dansken tilipaketteihihn kuuluu mm. Visa/Mastercard, kun moni muu pankki veloittaa niistä erikseen. >>

Kuluttajapaketeissa S-pankilla ja Tapiolalla on muistaakseni ihan peruskauraa nuo pankkipaketin veloituksettomat kortit.

Yrityksiltä Danske rohmuaa rahaa vähintään yhtä kovilla kulungeilla kuin Nordea ja Pohjola-OP.

• Syyt tiedossa

Pankinjohtajat ovat täysin vieraantuneet maailmasta.

• tätä rataa

Maikkari löi kätensä leppäpuihin siirtyessään hurriomistukseen
      Sampo teki saman virheen kun siirtyi tanskalaiseksi danske pankiksi
      Mitä muuta hupaa vielä tanskan maalta senhän tiesi Hamletkin

• plus pikku kate

Pankkiveron siirsivät suoraan yritysasiakkaiden maksettavaksi.

• Alleri-Palleri

> Sampo teki saman virheen kun siirtyi tanskalaiseksi danske pankiksi

Ja entä kuka omistaa tämän armaan Suomi-24 saitin myös?

Samat mätää Tanskanmaata taas vastassa, Aller-Median muodossa tällä kertaa.

• Katsotaanpa nyt, antaako Tanska entiselle siirtomaalleen, Grönlannille itsenäisyyden.

Tanskahan on aikoinaan ollut jonkinlainen suurvalta, hallinnoinut Norjaa ja eteläistä Ruotsiakin. Mutta nyt Tanska on enempi mannermainen, ei enää alueita Skandinaviassa. Mutta bisnes Fennoskandiassa on tätä päivää.

• Jutta kus-etettu

" Pankkiveron siirsivät suoraan yritysasiakkaiden maksettavaksi. "

Just näin kävi. Vaikak meidä Jutta Urpilainen nimenomaan laskeskeli ja suunnitteli asian niin, että pankkiirit maksavat pankkiveron täsnälleen ja vain omista tilipusseistansa.

Meidän Jutta Urpilaista on nyt petetty, ja hänen blondinuskoisuuttaan on käytetty hyväksi.

• Faktaa,

Asiaskaspako johtuu vain siitä, että yli 40 konttoria lopetettiin ja se oli suuri virhe.
      Jokaisessa yli 20 000 asukkaan kaupungissa pitäis olla jokaisen pankkirymän konttori, että olisi kilpailua.

• törkeää toimintaa

Vanhuksia Danske bank suorastaan välttelee. Yrittävät laittaa vanhuksetkin tietokoneen äärelle asioitaan hoitamaan ja tuohan ei onnistu.

• Rikollisella rahalla

toimiva pankki, ei kai sitä kukaan itseään kunnioittava
      ihminen käytä, samasta syystä ovat alkaneet
      savustaa tavallisia lainkuuliasia poiskin sieltä
      koska harmaaraha ei kysy mitä missä milloin ainoastaan
      kuinka paljon.

• vain hullu maksaa

Aion itsekkin vaihtaa s-pankkiin Danskesta ensi viikolla. 7,90 euroa kk maksua on vitsi.

• Suomalaista pankkia

Voi vain kuvitella millaiset paineet Dansken Bankin työntekijöillä on. Ylin ja alin johto ihan kuutamolla luultavasti.

• Tili tyhjäksi

Siirsin rahani pois Dansken tililtä juuri sen kalleuden takia. Sen jälkeen laitoin mailia, jossa ilmoitin että lopetan tilin. Kävin muutama kuukausi tuon jälkeen katsomassa tiliä kun piti verkkopankkiin tulleet elaskut myös lopettaa. Huomasin että saldo oli mennyt miinukselle. He siis jatkoivat kuukausimaksujen perimistä edelleen. Tein asiasta uuden valituksen/selvityspyynnön, mutta en ole saanut/tarkistanut sen vastausta. Eikö tuosta pankista pääse mitenkään eroon?

• POSTIPANKKI..KULTAPO

Lisäystä edelliseen. Olen ollut kyseisen pankin asiakkaana jo Postipankin ajoilta lähtien yli 30 v. Tuli luettua lapsena Kultapossulehteä ja itse asiassa pidin siitä. Ikävä juttu lopettaa asiakassuhde tällaisen takia.

• Pois Tanska Paskasta nyt
        POSTIPANKKI..KULTAPO kirjoitti:

Lisäystä edelliseen. Olen ollut kyseisen pankin asiakkaana jo Postipankin ajoilta lähtien yli 30 v. Tuli luettua lapsena Kultapossulehteä ja itse asiassa pidin siitä. Ikävä juttu lopettaa asiakassuhde tällaisen takia.

Miten S - pankin jäsenyyttä voi hakea? Pitääkö anomus tehdä paperikaavakkeella vai voiko sen tehdä netin kautta?

• Shakespeare

Jotain mätää Tanskan maalla

• vaiht. virk.

Vaikka silla ei tietenkään ole pankille mitään merkitystä, mutta olen päättänyt siirtää omat ja vaimoni eläkkeet menemään johonkin toiseen pankkiin, Osuuspankkiin tai S-pankkiin. Danske tuntuu nyttemmin jotenkin vieraantuneen tavallisesta pienasiakkaasta.

• kehtaatko asiakkaaks

Danske Bank on noloin pankki Suomessa.

• Sitä mitä tilattu

Tähän on tultu, kun rahaahneet ovat myyneet Suomen.

• Kengänkuluttaja

Samansuuntaista tuli mieleeni. Danske Bank on vain ja ainoastaan omalla toiminnallaan saanut aikaan asiakaskadon.
        Asenteet, jossa mikään ei riitä ja tavalliset asiakkaat halutaan siivota pois jaloista kuleksimasta ovat sieltä heikoimmasta päästä. Jokainen itseään kunnioittava ihminen tietenkin pyrkii siirtymään johonkin muuhun pankkiketjuun asiakkaaksi. Suosittelen.

• Kannattaa säästää

Ahneudella ei näy olevan mitään rajaa nyky-Suomessa. Palkansaajat tosin saavat tyytyä korotuksiin luokkaa 20 eur/kk, mutta muut tahot vetävät väistä minkä ehtivät.
        Kaiken maailman "saalistajat" yrittävät saada voittoa ja etuutta heikomman osapuolen kustannuksella. Kovin tylyksi on mennyt touhu. Pankit ovat pahimmasta päästä.
        Postiluukusta tuppaa päivittäin jos jonkinlaista värikästä ilmoistusplaria, vaikka nimenomaan olen kieltänyt ovessa olevalla tarralla mainosten ja ilmoitusten jakelun.
        Meillä ne menevät suoraan paperinkeräyspussiin.
        Samoin menevät Hesarin välissä "Troijan hevosina" tulevat mainosplarit. Minä olen tietääkseni tulannut Hesarin, en sitä mainosroskaa.
        Olen lopettanut kaikenlaisen ostamisen eli shoppailun. Ruokakaupassa käyn, välttämättömät lääkkeet ja teknokemian tuotteet eli pesuaineet ym hankin.
        Vaatepuolella korjaan vanhasta ja mitään uutta ei nyt osteta, vaikka kuinka olisi
        joulu tulossa.

• olisi laatua

Suomessa saisi olla vain suomalaisia pankkeja.

• finnbank

Taas katosi yksi asiakas heiltä, nimittäin minä.

• Kovin on alkanut

mainostaa tämä DB, mutta pitäisi olla jotakin katetta mainonnalla - eikä pelkkää mielikuvaa. Minkähänlainen johto heillä on, kun siitä ei ole koskaan mitään mediassa? No, ehkäpä johtajat eivät kehtaa näyttäytyä julkisuudessa - syystäkin. Sen verran käsittämätöntä touhua pankin toiminta on.

• imago tahrat

Kyllä tuo pankki voi vielä menestyä Suomessa, jos myäs tavallinen tallaajaa kelpaa asiakkaaksi.

• jonottaja

Paljonko pulittaisitte että ette joutuisi jonottamaan entisaikojen tyyliin pankkijonossa joka saaaatanan laskun ja noston takia ,esim, viikonloppuisin 1-2 h kesähelteellä?
      olette vaan tottuneet saamaan kaiken ilmasiksi ja helpolla

• teve..

Danske Bank on käsittääkseni ainut pankki, josta luottotietonsa menettänyt voi saada nettitunnukset ja visa kortin, jos on säännöllisiö tuloja.

esim. pop-pankkiin, ja osuuspankkiin ei edes oteta asiakkaksi luottohäiriöisiä.

itse maksan danske bankille mielellään 6,8€ kuussa laadukkaasta palvelupaketista.

• Just....

Niitä luottotiedottomiahan se db varmaan haluaakin asiakkaikseen. Heh, heh, hee...

• Iso kolmonen

Jos konsernista katoaa asiakkaita 600 päivävauhdilla niin eiköhän sinne kelpaa kaikki jotka sisään sattuu eksymään.

• Iso kolmonen

Noita 6,8€ kuukausittaisia palvelumaksuja kun keräät 550 asiakkaalta niin sillä maksaa jo yhden toimihenkilön kuukausiliksan.

• S-pankki ja bonusta

miksi pitäisin tiliä erikseen jossain erityisessä pankissa kun kaikki saa yhdellekkin kortille ja vielä ilmaiseksi.

• kaikkea ikävää

2 naista puhui bussissa. Toinen oli Danske bankissa töissä. Laittavat esimiehiksi nuoria, ei ihme että tulokset ovat mitä ovat Näin nainen sanoi. Onko pankissa myös ikärasismia?.

• Arvailua

kaikkea ikävää
        2 naista puhui bussissa. Toinen oli Danske bankissa töissä. Laittavat esimiehiksi nuoria, ei ihme että tulokset ovat mitä ovat Näin nainen sanoi. Onko pankissa myös ikärasismia?.

Yrittävät ilmeisesti saada henkilöstökuluja alas ja voihan olla, etteivät vanhemmat ja pätevämmät halua ko. pankkiin töihin.

• Kylmät kädet

Voin kertoa, ettei sille mun 7.40 euron kk-maksulle saa mitään vastinetta. Jos esim. nostat rahaa itse pankin konttorista, joudut seisomaan jonossa kuin 1920-luvulla konsanaan ja tappelemaan etuilevien kuspäiden kanssa. Vaihtaisin ehdottomasti pankkia, mutta olen liian laiska siihen. Valtava työ ilmoittaa uusi tilinumeroni joka ikiseen instanssiin.

-6.40 euroa kuukaudessa on kuulemma pienin mahdollinen kk-maksu Danske Bankissa. Mulla on todella ikävä vanhaa kunnon Postipankkia 80-luvulta.

•  Kk

Siis näin Oulussa, sen AINOASSA konttorissa.

AP: "palvelu.." -siis mikä ihmeen palvelu?

Olin joutua nyrkkitappeluun etuilevan pienikalloisen kanssa, kun viimeksi kävin nostamassa rahaa Rotuaarin konttorista. Onneksi se ei uskaltanut katsoa mun bluffia, vaan väistyi nöyrästi, pitkän tuijotuskilpailun päätteeksi. Mulla kun on tosi pienet nyrkit, kuin tytöllä.

• Suomalaisen asiakas

Danske Bank, heh heh

•  K 

missä halvin kuukausimaksu, sen pankin minä laitatutatan. pakko olla pankki. Pentti Linkola on poikkeustapaus.

• Jotakin mätää.

Voikin olla että nordea yrittää vallata Danske Bankkia .

Jotakin omituista sumplimista ja Danske Bankin järjestelmän sabotointia silloin kun Sampo Pankki siirtyi Danske Bankille.

Ehkä Danske Bankin arvoa pyritään laskemaan sabotoimalla sitä suomesta käsin , ex. sampo pankin toimijoiden avustamana ?

Eikös se Wahlroosin ketku ole noita nordean pomoja?

• Mikke

Minäkin olen luopumassa danskesta, olen tässä syksyn mittaan hoidellut asioitani niin että siirryn Osuuspankkiin, tili on ollut siellä jo vuosia.

Syy siihen miksi olen dansken asiakkaanan ollut vielä on se heidän kolikoiden talletusautomaatti - mutta kun noita nyt on tullut kaikkien pankkien asiakkaiden käyttöön niin ei ole enää sitten mitään syytä jäädä enää danskeen, joka on aina kunnostautunut palvelumaksuissaan aina ensimmäisenä korottamassa hintojaan ja luomassa uusia maksuja.

Minulta muuten ovat ottaneet kuukaudessa maksua vaan 1,5 e ? Johtuuko siitä että riitelin kohtuullisen railakkaasti heidän asiakaspalvelustaan tai oikeastaan sen puutteesta alkuvuodesta? Mulla on vaan visa electron ja yksi tili jossa on ihan vaan muutama satanen maximissaan ja yrittävär jotenkin lepytellä?

Lopetan tilin sitten kun ehtivät lähettää uuden Visa electron kortin, joulukuussa vanhentuu nykyinen ;)

• Juoksupoika
        Mikke kirjoitti:

Minäkin olen luopumassa danskesta, olen tässä syksyn mittaan hoidellut asioitani niin että siirryn Osuuspankkiin, tili on ollut siellä jo vuosia.

Syy siihen miksi olen dansken asiakkaanan ollut vielä on se heidän kolikoiden talletusautomaatti - mutta kun noita nyt on tullut kaikkien pankkien asiakkaiden käyttöön niin ei ole enää sitten mitään syytä jäädä enää danskeen, joka on aina kunnostautunut palvelumaksuissaan aina ensimmäisenä korottamassa hintojaan ja luomassa uusia maksuja.

Minulta muuten ovat ottaneet kuukaudessa maksua vaan 1,5 e ? Johtuuko siitä että riitelin kohtuullisen railakkaasti heidän asiakaspalvelustaan tai oikeastaan sen puutteesta alkuvuodesta? Mulla on vaan visa electron ja yksi tili jossa on ihan vaan muutama satanen maximissaan ja yrittävär jotenkin lepytellä?

Lopetan tilin sitten kun ehtivät lähettää uuden Visa electron kortin, joulukuussa vanhentuu nykyinen ;)

Niin minäkin teen

• dzxcfhgdhdg

Oikeasti oli kyse siitä että kotimainen ohjelmointi oli toimiva ja selvästi parempi kuin Dansken vastaava. Danske kuitenkin päätti että jatkossa käytetään samaa systeemiä koko pankissa ja se yleisempi ja huonompi otettiin ainoaksi.
        Isoilla firmoilla on näköjään tapana tehdä myös isoja virheitä.

• voi rähmä

voihan nenä

• voihan nenä

voi rähmä

• Danskepankkiasiakas

missä pankissa on pienin kuukausimaksu? Niin vaihdamme miehen kanssa toiseen pankkiin

• ...

Pas.ka pankki,pas.ka kansa!

• pankki pihalla.

yrittävät säälittävällä mainoksella saada asiakkaita: "meillä voi maksaa laskut viivakoodilla ja asioida illallakin".
      Ei mitään uutta siis.

Ja taustalla vinkuu joku ho.mo kappale ...

• Damn bank

silläkö ne yrittää säilyttää entiset asiakkaat että verkkopankkiin joka tapahtuman eteen on tullut pokemon tyyliset symbolit luokittelemaan tilitapahtumia...
      No mulla on tili S-pankissakin ja ehkä jonain päivänä hermot pettävät täydellisesti danskepankkiin ja ryhdyn siihen pankinvaihtoprosessiin.

Tähän saakka olen siirrellyt vain ruokarahoja kuukausittain S-pankkiin mutta sama kait se olisi lopettaa koko dansken käyttö kun ei korkojakaan saa juuri mitään ja kalliit palvelumaksut, S-pankissa ilmaiset.

Danskessa taitaa tätä menoa viimeinkin tulla se pa8kainen loppu ahneudelle, eivät vain itse älyä sitä että mistä johtuu kun asiakkaat kaikkoaa. Kaikkein kalleimmat "palvelu"maksut eivätkä silti pysty olemaan karsimatta konttoriverkostoa, minne ne rahat oikein menevät...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      30
      1337
    2. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      70
      909
    3. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      42
      843
    4. P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys

Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓
      Sinkut
      187
      747
    5. Työttömiä suomalaisia ei saa töihin

Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss
      Maailman menoa
      295
      688
    6. Mikä on hänen nimen viimeinen tavu?

🎣🎣🎣🎣🎣
      Ikävä
      46
      661
    7. Luonnollisuus

Ja luonnonkauneus on kaunista.
      Ikävä
      92
      630
    8. Olet lihonut kuin pullataikina

Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?
      Ikävä
      38
      608
    9. Toivotko jotain tapahtuvan

Että saisit kaivattusi vaimoksesi?
      Ikävä
      52
      546
    10. Et siis halua

enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani
      Ikävä
      47
      530
    Aihe