Saako somalia kutsua somaliksi?

Deka

Onko se jotenkin rasistista?

ruotsalaista ruotsalaiseksi
jenkkiä jenkiksi
jne.

15

2601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lastaaja

      Jostain kumman syystä tunnette läpikotaisin ulkoa evoluutioteorian ja koko hitlerin elämänkerran ja sitten ette tiedä mitä on raisimi... Yleensä lapset ja kehittymättömät hakevat rajojaan tuolla tavalla...

      • Deka

        Miksi et vastannut kysymykseen?


      • Anonyymi

        Mene vaikka Alabaman osavaltiossa sanomaan jotain miestä jenkiksi, saat todennäköisesti turpaan ? Meidän Suomen tiedotus välineet niputtaa kaikki Usan ihmiset samaan nippuun, mitä ne eivät ole .


    • J.W.

      Ei somalia saa sanoa somaliksi.

      Se on ihmisten lokeroimista etnisen alkuperän mukaan, joka on rasismia.

      HUOM! TÄMÄ SÄÄNTÖ PÄTEE VAIN SIINÄ TAPAUKSESSA, JOS KYSE ON MUSTASTA IHMISESTÄ!!!!!

      Syy:
      -Rasimia voi olla vain mustia kohtaan
      -valkoisia kohtaan ei voi olla rasismia
      -vain valkoiset ovat rasisteja
      -mustat eivät voi olla rasisteja
      -kaikki rasismi on rasismia mustia kohtaan
      -kaikki rasistit ovat valkoisia
      -suvaitsevaisuus tarkoittaa mustien suvaitsemista

      • kah

        Se, että mustat miehet Afrikassa ampuvat toisiaan mielipiteiden takia, ei siis ole rasismia.

        Niinpä niin.


      • Jammer
        kah kirjoitti:

        Se, että mustat miehet Afrikassa ampuvat toisiaan mielipiteiden takia, ei siis ole rasismia.

        Niinpä niin.

        Ei!


      • Anonyymi

        Kukaan ei suvaitse mustia käytös on näillä tosi alaarvoista. Kela työnantaja loisivat päiväkaudet ym ym. Sata syytä olla rasisti


    • sissi-77

      Ei kai siinä voi mitään väärää olla, jos ihmistä kutsuu siksi mikä hän on (jos se ei siis ole sinun oma subjektiivinen näkemyksesi hänestä, vaan faktaa). Kaikki somalialaiset eivät kuitenkaan ole somaleita eivätkä kaikki somalit ole somalialaisia. Somalialaisuus on kansalaisuus, somali taas on somali-heimoon kuuluva ja heitä on muuallakin kuin Somaliassa.

      • Anonyymi

        Ja musta on musta ei väri muutu vaikka kuinka kumartelee. Somali on somali kaikista roduista inhottavin. Lukekaa somalinaisen tarina niminen kirja niin tiedätte minkälainen on somali järkky kirja


    • Sam

      kutsua raiskaajaksi jos on raiskannut ja varkaaksi jos on varastanut.

    • carma.

      Jos somalialainen on somali
      Niin suomalainen olisi sumali, mitä pahaa siinä voisi olla?

    • Et näköjään käsitä lainkaan, mistä rasismista on kysymys.

    • Anonyymi

      mun mielestä suurin osa somaleista on mustia

    • Anonyymi

      Miksei voi kutsua jos on somali. Ja jos on niin ei sitä vanhaa rasistista ilmaisua musta ihoisesta afrikalaisesta jota idiootit käyttää.

    • Anonyymi

      Mutta beck ohjelma on ihanan rasistinen miten näitä ohjelmia saa esittää. Eikö mamut uskalla kieltää. Pirun hyvä ohjelma ihanaa rasismia

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe