Olen 40 vuotias tapakristitty perheellinen mies ja ajatuksissani tilanteessa, jossa pohdiskelen uskoani. Haluaisin olla vahvempi uskossani, mutta en tiedä mitä tekisin, jotta uskollani olisi taas merkitys vai onko parempi vain luopua uskosta.
Elän niitä paljon puhuttuja kiirevuosia työn, urheilevien lasten harrastusten, omien harrastusten ja perheen yhteisen ajan välillä ja parisuhteellekaan ei juuri ole aikaa, ja osin uskonnon tukemana ja haluaisin olla rohkeampi myös parisuhteeseen panostamaan.
En kaipaa kommentteja: Eroa kirkosta ja linkkejä eroamispalveluun vaan aitoa tukea painiskeluun, jossa uskon syventäminen on enemmän tahtotilassa, kun uskosta luopuminen.
Koetko samaa tai onko sinulla pohdiskeltuja ajatuksia asiasta. En usku, että olen ainoa samassa tilanteessa.
Uskoon tukea
73
114
Vastaukset
- trollille
Olet aikaisemminkin kokeillut tätä sammaa trollausta. Kaivapa ne vastaukset esiin.
- ?mitä?
Mikä tuossa ylläolevassa oli trollausta? Trollaus on juuri tuota mitä nimimerkki trollille kirjoittaa eli asiaton kommentti tai asian muuttaminen toisekti mitä se on, eli mitä esim. Venäjän trolli armeija tekee.
- ylen valheellisuus
?mitä? kirjoitti:
Mikä tuossa ylläolevassa oli trollausta? Trollaus on juuri tuota mitä nimimerkki trollille kirjoittaa eli asiaton kommentti tai asian muuttaminen toisekti mitä se on, eli mitä esim. Venäjän trolli armeija tekee.
Muslimien trolliarmeija valehtelee kanssa. Filistealaiset valehtelevat medialle tosi usein.Suomen media ei tutki tai halua tutkia totuutta, siis julkinne media. Esim. seuska kanava on kiinnostunut ottmaan tosiasioista puolueettomasti selvää.
- Pakkstori
Joo, koska Yle on valtiovallan hallussa, se on Luciferi, joka ei lankeemuksestaan huolimatta, tee sellaisia virheitä, joita kuolevaiset ymmärtäisivät. "Poliisit ja Armeija on Jumalan Mikael, Jumalan Palvelija, toisinaan ehkä Saatanakin, vaikka ei ihminen ole demoni, ei ihmisen kehoja tehty kestämään, demonien hyökkäyksiä ja sotia".
- tekemään...
www.thelastreformation.com
- ononpa
sapereaude kirjoitti:
Pelkkien linkkien julkaiseminen kommenttina on S24 sääntöjen vastaista.
just joo eli tää sun täyty tulla sanomaan tähän ketjuun 4,5 kk sen alotuksen jälkeen
ja täällä mä luulin et mä oon vähän tyhmä ononpa kirjoitti:
just joo eli tää sun täyty tulla sanomaan tähän ketjuun 4,5 kk sen alotuksen jälkeen
ja täällä mä luulin et mä oon vähän tyhmäNo ethän sinä vain luullut olevasi tyhmä kun kerran kuvittelit, että pitämällä asiaa vähäpäitöisenä kommentoitavaksi (piti oikein mainita tuo 4,5 kk laskelma) tulet itsekin huomauttamaan asiasta. Ikään kuin se menisi niin, että ensimmäinen joka kommentoi "vanhaa juttua" on ihan fail, mutta seuraava voikin lätkiä mitään vaan ja "voittaa tyhmyyssyyttelyn" automaattisesti. Vittu olet varmaan kytännyt kuukaustolkulla vastaako joku paskalinkkiisi - olisit tyytyväinen, luuseri.
- Höhh
sapereaude kirjoitti:
Pelkkien linkkien julkaiseminen kommenttina on S24 sääntöjen vastaista.
Höh, linkit on tarpeen. Jos ne vastaa suoraan johonkin kysymykseen, älä äijä lätkytä turhia.
Höhh kirjoitti:
Höh, linkit on tarpeen. Jos ne vastaa suoraan johonkin kysymykseen, älä äijä lätkytä turhia.
Älähän jauha paskaa siellä.
- Höhh
Kävin jo kusella ja paskalla, aiemmin päivällä, ei ole nyt se hätä.
Jauha paskaa, on varmaan joku maanviljelijän tai kompostintekijän termi ennemmin?
Olet oikeassa siinä, että et ole ainoa samassa tilanteessa oleva, kaukana siitä. Paljonkin tästä olisi sanottavaa, mutta tuntuisi paremmalta, jos itse kertoisit vähän enemmän sisälläsi meneillään olevasta prosessista.
Ensiksikin epäillys on eri asia kuin epäusko. Johannes Kastaja kastoi Jeesuksen, hän näki Pyhän Hengen laskeutuvan Jeesuksen päälle ja kuuli Jumalan äänen - elämänsä laaksossa, vankilassa epäilys nousi Johannes Kastajan mieleen. Luuk. 7:20 "Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'" On yleistä, että uskovat kokevat ajoittaisia epäilyksen aikoja.
Johannes halusi selvittää epäilyksensä ja päästä turvalliseen uskoon ja lähetti tiedustelemaan asiaa Jeesukselta. Siinä on ainoa oikea osoite, jonne meidän on epäilyksinemme mentävä. Meidän on oltava yhteydessä uskon antajaan ja vahvistajaan. Helluntain tapahtumien jälkeen alkuseurakunnasta sanotaan Raamatussa: "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."
Meidän olisi siis saatava Raamatun oikeaa opetusta, joka on apostolista. On olemassa paljon hyviä Sanan opettajia joiden kuunteleminen tai heidän kirjojensa lukeminen voi syventää uskoamme. Toinen tekijä oli "keskinäinen yhteys" - jokin seurakunayhteys tulisi olla. Jos ei muuta, niin jokin Raamattupiiri, miesten piiri tai uskovien ryhmä, jossa voimme jakaa kokemuksiamme ja viedä asioitamme Taivaalliselle Isällemme. "Leivän murtamisessa" - ehtoollisen merkitys on monella tavalla salainen, mutta ehtoollisessa uskomme vahvistuu, kun saamme viinissä ja leivässä luoksemme Jeesuksen veren sovituksen ja hänen ruumiinsa (uskovien) yhteyden. Elintärkeää on myös tuo "rukouksessa". Rukouselämämme saattaa usein lopahtaa, mutta on hyvä muistaa, että huokauskin riittää. Tärkeää on myös olla yhteydessä muihin uskoviin, joista voi tulla meille esirukoilijoita.
Siinäpä ne keinot uskomme vahvistamiseen ovat, joita alkuseurakunta harjoitti: Raamatun opetus, uskovien yhteys, ehtoollinen ja rukous. Ehkä sinun olisi hyvä miettiä noita asioita, kuinka voisit päästä käyttämään noita uskoa vahvistavia kanavia. Jos uskon vahvistaminen on aidosti tahtotilassa, niin voit varmasti myös lähteä liikkeelle. Ymmärrän "oravanpyörön" ja arkisen kiireen perhellisen elämässä. Aviopuolisot voivat sopia keskeneään ajoissa, jos toisella on jokin seurakunnallinen meno. Voit ostaa jonkin hyvän hengellisen kirjan, jota voit vaikkapa pieninä paloina itseksesi lukea. Älä taakoita itseäsi ajatellen, että uskossa kasvaminen olisi kuin urakka ja vaatisi paljon. Niin ei ole. Me kuljemme askel askeleelta, päivästä toiseen. Taakan sijasta saamme ennen pitkää kokea mielemme kevenevän ja ponnistelun sijaan tulee lepo.
On mahdotonta, että ilman Sanaa ja rukousta voisi tapahtua aitoa hengellistä kasvua. Kerroit olevasi tapakristitty, millaisia kristillisiä tapoja sinulle sitten on? Miltä tuntuisi alkaa harjoittaa alkuseurakunnan tapoja, joista kirjoitin?- aloita siitä
"Olen 40 vuotias tapakristitty perheellinen mies ja ajatuksissani tilanteessa, jossa pohdiskelen uskoani. "
Apostolien teot 16
Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei ... Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". ...
Mikään nimi tai tapakristillisyys ei kanna hedelmää iankaikkiseen elämään, se on vain uskonnollisuutta. Ota Jeesus vastaan elämääsi.
Evankeliumi Luukkaan mukaan 18 luku
Tule ja seuraa minua." - samankokenut
Olen ollut samassa tilanteessa ja tiedän että ensi alkuun se uskonvahvistuksen hakeminen tuntuu tutulta ja turvalliselta vaihtoehdolta mutta loppuviimeksi se on itsensä pettämistä.
Epäily ja epävarmuus johtuu siitä että aivosi kertovat että jokin tässä uskossa ei nyt ihan täsmää. Silloin ainoa oikea ratkaisu on miettiä ihan vakavasti ja avoimesti ensin itse että onko tässä nyt oikeasti järkeä ja mihin ja kehen nyt ihan oikeasti uskon ja miksi.
Aloita vaikka siitä että kun maailmassa on n uskontoa omine jumalineen ja uskomuksineen ja ne kaikki väittävät olevansa ainoita oikeita, niin miksi juuri se sattuisi olemaan "se oikea" jonka vaikutuspiiriin olet sattunut syntymään? Ja kun sen yhdenkin uskonnon sisällä on vaikka mitä eri linjauksia, niin miksi juuri se yksi sattuisi olemaan "se oikea"?
Mieti myös mitä ihan oikeasti tiedät siitä mistä ne opit ovat peräisin. Papit perustavat puheensa yhteen kirjoitusten kokoelmaan, jonka ihan oikea alkuperä jossain vuosituhansien takana on melkoinen kysymysmerkki. Loppuviimeksi kyse on siis uskosta täysin tuntemattomiin muinaisiin ihmisiin. Ja se kirjoitusten kokoelma on nykymuodossaan 300-luvulla suoritetun äänestyksen tuloksena ja pitää sisällään sen seitsemän virhettä ja sisäistä ristiriitaa.
Olin aikoinani rehellinen itselleni ja pohdin noihin vastauksia vakavasti ja mahdollisia johtopäätöksiä oli lopulta vain yksi. Se muutti elämäni ja kun nuo asiat on kertaalleen käsitellyt ei voi enää ymmärtää miten sellaiseen on joskus voinut uskoa.
Ole rehellinen. Itsellesi.- äläyritä
"Aloita vaikka siitä että kun maailmassa on n uskontoa omine jumalineen ja uskomuksineen ja ne kaikki väittävät olevansa ainoita oikeita, niin miksi juuri se sattuisi olemaan "se oikea" jonka vaikutuspiiriin olet sattunut syntymään?"
Sinä, samankokenut, olet nyt tässä ketjussa ainoa, joka väittää, että joku tietty uskonto olisi se ainoa oikea. Vaikutat todella kitkerältä, koska olet uskostasi luopunut. Et sallisi uskoa enää muillekaan. Ole itse vain uskomatta, mutta älä yritä vetää kurjuuteesi muita. - samankokenut
äläyritä kirjoitti:
"Aloita vaikka siitä että kun maailmassa on n uskontoa omine jumalineen ja uskomuksineen ja ne kaikki väittävät olevansa ainoita oikeita, niin miksi juuri se sattuisi olemaan "se oikea" jonka vaikutuspiiriin olet sattunut syntymään?"
Sinä, samankokenut, olet nyt tässä ketjussa ainoa, joka väittää, että joku tietty uskonto olisi se ainoa oikea. Vaikutat todella kitkerältä, koska olet uskostasi luopunut. Et sallisi uskoa enää muillekaan. Ole itse vain uskomatta, mutta älä yritä vetää kurjuuteesi muita.Eli mielestäsi aloittajan kannattaisi ilmeisesti kokeilla vaikka islamia tai hindulaisuutta koska mielestäsi kristinusko ei ole mikään ainoa oikea?
Siitäpä sitten shoppailemaan uskontomarkkinoille. Niitä kyllä riittää. - ex-etsijä
samankokenut kirjoitti:
Eli mielestäsi aloittajan kannattaisi ilmeisesti kokeilla vaikka islamia tai hindulaisuutta koska mielestäsi kristinusko ei ole mikään ainoa oikea?
Siitäpä sitten shoppailemaan uskontomarkkinoille. Niitä kyllä riittää.Kyllä näin on. Jos on vaikea uskoa kristinuskon jumalaan, niin ehkä sitten Allah on se oikea. Kannattaa kokeilla. Joku jumala jossakin vaiheessa kolahtaa. Minä olen itse löytänyt Moolokin. Hän minun jumala.
- mietivaik
samankokenut kirjoitti:
Eli mielestäsi aloittajan kannattaisi ilmeisesti kokeilla vaikka islamia tai hindulaisuutta koska mielestäsi kristinusko ei ole mikään ainoa oikea?
Siitäpä sitten shoppailemaan uskontomarkkinoille. Niitä kyllä riittää.Aloittajahan sanoo olevansa kristitty, ja sitä uskoa hän haluaisi vahvistaa. Turha siitä on uskontomarkkinoille lähteä.
Minustakin on typerää väittää, että yksi ainoa uskonto olisi se oikea. Vaikka kaikki voivat olla oikeita omalla tavallaan, niin se ei todellakaan edellytä, että olisi kokeiltava kaikkia. - Heehhhuli
äläyritä kirjoitti:
Sinä, samankokenut, olet nyt tässä ketjussa ainoa, joka väittää, että joku tietty uskonto olisi se ainoa oikea. Vaikutat todella kitkerältä, koska olet uskostasi luopunut. Et sallisi uskoa enää muillekaan. Ole itse vain uskomatta, mutta älä yritä vetää kurjuuteesi muita.No, eipä sinullakaan ole ainoa etsikkoaika tuo. Ymmärrä vain, että ei Usko-käsitteessä ole mitään vikaa, se on kyky, se on voima, joka antaa ihmisille elämäntarkoituksen, kun he uskovat hyvään tai pahaankin, jos sellaiseen elämäntarkoituksen mieluummin haluaa. Mutta, se on siis tiedemiehille kielletty hedelmä usein, olla Varma, ja uskoa, jotakin, kun taas uskoville on usein kiellettyä tietää tieteen tavoin, koska Paavali sanoi sen olevan vailla Jumalaa, vielä maailmantieteenä, mutta HULLUKSI tulemisen jälkeen, ihmiselle avautuu viisaus ja monet tieteellisetkin teoriat, koska ei ihminen ole oletusarvoisesti viisas, vaan kaikki opinnot alkaa Jumalan kanssa, hulluksitulemisen oppitunnista, siihen saakka olette auktoriteettienne armoilla, heidän "pelinappuloitaan" ja kaikki ajatuksenne virtaa vain heiltä..
Hei nimimerkki uskoon tukea!
Kuvaat tilannetta, joka on monelle tuttu. Kun perheen aikuiset puurtavat arjessa oman palansa tehden, usein kovin erilaisissa tehtävissä, on välillä todella vaikea löytää tiensä vanhemman roolista parisuhderooliin. Upeaa, että haluat panostaa parisuhteeseesi ja uskoosi. Uskon, että molempien hyvinvointi kulkee käsi kädessä!
Minkälaisia kysymyksiä tai epäilyjä sinulla on uskon suhteen? Liittyvätkö ne enemmän uskon asiasisältöön vai seurakuntaan yhteisönä, vai johonkin ihan muuhun? Varsinkin uskoon liittyvät tietopuolen kysymykset kannattaa kaivella pohjalle asti, muuten ne jäävät loputtomasti vaivaamaan. Tietoa on kyllä tarjolla, mutta sinun tilanteessasi ajan löytäminen voi olla vaikeampaa. Toisaalta joskus taas on hyvä vain rukoilla ja lukea Raamattua ja jättää pohdinnat sikseen. Itse varmasti tiedät, mikä on sinulle hyvä. Yksi pieni vinkki voi myös olla ladata älypuhelimeen tai tablettiin jokin sovellus, joka näyttää joka päivä Raamatunkohdan ja/tai rukouksen. Jo se on uskon vahvistamista.
Onko myös vaimosi uskossa? Voisitteko rukoilla yhdessä tai lukea yhdessä Raamattua? Seurakunnan yhteyteen kehottaisin myös etsiytymään. Oletteko pieneltä tai isolta paikkakunnalta? Kirkkoon voi sunnuntaina lähteä ihan koko perheen voimin. Isommilla paikkakunnilla on usein lapsille järjestetty erikseen ohjelmaa ja muutenkin huomioitu perheet kovasti. Monissa seurakunnissa on myös ikäisillesi miehille ryhmiä, esimerkiksi tiedän "tunnin sauna ja tunnin Raamattu"-kokoontumisista. Jos omassa seurakunnassasi ei ole tällaista, voit myös ehdottaa sellaisten aloittamista. Monilla järjestöillä on perhe- ja avioliittoleirejä, joilla saa myös kahdenkeskistä aikaa oman suhteen hoitamiseen.
Kaikkea hyvää sinulle toivottaen,
Sinikka-pappi- mieti sitä pappi
"Onko myös vaimosi uskossa? "
Ap; " Olen 40 vuotias tapakristitty " Missä kohtaa hän tuli uskoon ? Jotkut ovat tapa rikollisia tai juoppoja...
Usko ei ole tapa, vaan uskoontullaan.
Toinen kirje korinttilaisille 5
hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. - Usko tai älä
Kiitos Sinikka-pappi vastauksestasi. Olen alkuperäinen kirjoittaja, ja vähän tarkennusta tilanteeseen.
Meidän kunnassa on noita pienryhmiä ja ehkäpä se kynnys mennä mukaan on vaan suuri, kun ei tiedä uskaltaako heittäytyä mukaan, kun on tullut seurakunta elämästä erkaannua, häät, kasteet ja hautajaiset ovat sitä tapakristillisyyttä mikä elämässäni näkyy ja satunnainen rukoileminen.
Epävarmuutta aiheuttaa ehkäpä juuri oma perhe, lapset ovat pääosin omastakin kasvatuksesta itsenäisesti ajattelevia ja olen heitä opettanut terveesti kyseenalaistamaan opettavia totuuksia tai lähteitä. Molemmat alakouluikäiset lapseni ovat ehkä termilogisesti agnostikkoja, eli eivät kiistä jumalaa tai kristinuskoa, mutta kaipaavat todisttua totuutta. Minulle ei ole tyrkytetty lapsuudessa uskontoa, ja en sitä ole omille lapsillenikaan tyrkyttänyt vaan suhtautunut uskonasioihin neutraalisti.
Muille kirjoittajille myös kiitos kommenteista, osa asiallisia ja osa ei niinkään. Minä olen hyvin menestyvä yrittäjä ja tieteellisesti ajatteleva, mutta en näe ristiriitaa tieteen ja uskonnon välillä. Uskonto on uskomista, ja tiede tutkittua ja todistettua asiaa. - samankokenut
Usko tai älä kirjoitti:
Kiitos Sinikka-pappi vastauksestasi. Olen alkuperäinen kirjoittaja, ja vähän tarkennusta tilanteeseen.
Meidän kunnassa on noita pienryhmiä ja ehkäpä se kynnys mennä mukaan on vaan suuri, kun ei tiedä uskaltaako heittäytyä mukaan, kun on tullut seurakunta elämästä erkaannua, häät, kasteet ja hautajaiset ovat sitä tapakristillisyyttä mikä elämässäni näkyy ja satunnainen rukoileminen.
Epävarmuutta aiheuttaa ehkäpä juuri oma perhe, lapset ovat pääosin omastakin kasvatuksesta itsenäisesti ajattelevia ja olen heitä opettanut terveesti kyseenalaistamaan opettavia totuuksia tai lähteitä. Molemmat alakouluikäiset lapseni ovat ehkä termilogisesti agnostikkoja, eli eivät kiistä jumalaa tai kristinuskoa, mutta kaipaavat todisttua totuutta. Minulle ei ole tyrkytetty lapsuudessa uskontoa, ja en sitä ole omille lapsillenikaan tyrkyttänyt vaan suhtautunut uskonasioihin neutraalisti.
Muille kirjoittajille myös kiitos kommenteista, osa asiallisia ja osa ei niinkään. Minä olen hyvin menestyvä yrittäjä ja tieteellisesti ajatteleva, mutta en näe ristiriitaa tieteen ja uskonnon välillä. Uskonto on uskomista, ja tiede tutkittua ja todistettua asiaa.Ensinnäkin onnittelut hyvästä kasvatusperiaatteesta ettet tuputa lapsillesi muinaisten paimentolaisten taikauskoja 2000 luvulla. Ja vielä suurempi onnittelu lapsillesi jos ovat oppineet kyseenalaistamaan ja vaatimaan todisteita sokean uskon sijaan. Se on hyvä lähtökohta tulevaisuuteen.
Mitä tieteen ja uskonnon suhteeseen tulee, niin väitän että ne kaksi ovat kylläkin aina olleet ristiriidassa ja niiden yhteensovittaminen tarkoittaa silmien ummistamista ristiriidoille ja tieteellisen ajattelun valikoivaa hylkäämistä.
Kautta historian jumala on käytännössä ollut aukkojen jumala ja selitys sille jota ei ole ymmärretty. Vuosien saatossa kirkko on kiihkeästi vastustanut yhtä jos toista tieteen löydöstä ja lopulta sitten myöntynyt tunnustumaan monet niistä oikeiksi (esim. evoluutio). Noin tehdessään se on samalla tunnustanut raamatun "totuudet" (vastustuksen perusteet) vääriksi. Historia kyllä todistaa nuo ristiriidat hyvin todellisiksi.
Vähänkään tieteellisesti ajattelevalle pitäisi olla perin ilmeistä että erinäiset ihmetarinat ovat vain tarinoita vailla totuuspohjaa ja moniin löytyy jopa tieteelliset kumoavat todisteetkin (esim. geologit tietävät ettei maailmanlaajuista tulvaa ollut).
Mikä siis mielestäsi on vielä sellaista johon "jumala teki sen" on loogisin vastaus? Etenkin huomioiden että se vastaus on tähän mennessä toistuvasti osoittautunut vääräksi, ei koskaan oikeaksi.
Tieteellisesti ajattelevana varmaan tiedostat ettei ole olemassa mitään todisteita jumalan olemassaolosta. Mikä on siis peruste sille että tekisit tuollaisen mielivaltaisen poikkeuksen normaalissa ajattelussasi tuon yhden asian suhteen? Ja mihin ja kehen silloin todella uskot? Tuntemattomiin kirjoittajiin joiden maailmankuvassa esim. maa oli vielä litteä? Entä miten valitset uskomuksesi? Kirkotkaan kun eivät osaa päättää oppejaan tai mikä osa raamatusta olisi faktaa ja mikä fiktiota/vertauskuvaa. Nehän eivät moneen vuosisataan osanneet päättää edes raamatun koostumusta.
Teetkö siis tieteelliseen ajatteluusi uskonnollisen aukon tietämättä miksi ja mihin edes uskot niin suuresti että hylkäät normaalin ajattelutapasi? Jos noin, niin haluaisin todellakin kuulla miksi. Ja erityisesti olet sen vastauksen velkaa itsellesi.
- kaikkea hyvää
Tässä on hyvä video uskon vahvistukseen. Kannattaa katsoa!
http://www.youtube.com/watch?v=9FiHRVb_uE0 - niin että
Mitenkä sellaista uskoa vahvistetaan jota ei ole olemassakaan?
Ja jos on, mikä on heikon ja vahvan uskon ero?
onko olemassa heikkoa bensiiniä autoon?
olisko oikea kysymys kuinka löydän Raamatullisen Uskon!- Pakkstori
Sinulla on oltava yhteys, uskontosi perustajaan, näinhän se on kaikissa maailmanuskonnoissa, Muslimit Muhammediin, juutalaiset Moosekseen, Buddhalaiset Budhaan, ja Kristityt Jeesukseen. Jeesus on näistä kuninkaiden kuningas.... Hän ei ollut lopulta juutalainen, vaikka tulee esiintymään lopulta, juutalaistenkin Kuninkaana.
Raamatun sanoja voi lukea, mutta sinun on saatava oma henkesi siihen uskoon, että saat vastaukset itsellesi, vaikka joskus Jumala haluaa nöyryyttää meitä, ja kysyä neuvoa ja apua, tavallisilta "rakkailta veljiltämme ja sisarimmaltanne"...Vanhemmiltamme emme kai muuta apua saa, kuin että tulimme tänne....
- samankokenut
Muista että:
"Toisaalta joskus taas on hyvä vain rukoilla ja lukea Raamattua ja jättää pohdinnat sikseen"
on miljardibisnestä pyörittävän jatkuvasti markkinaosuuttaan menettävän organisaation työntekijän ohje. Käytettyjen autojen myyjä voisi sanoa vastaavasti: "Luota minuun, tämä on hyvä, ei kannata mennä katselemaan muualle".
Kristinuskossa on loppuviimeksi kyse sokeasta uskosta siihen että muinainen alkuperiltään hämärän peitossa oleva ja nykymuotoonsa äänestetty sekalaisten kirjoitusten kokoelma olisi jostain syystä täyttä faktaa. Tai itse asiassa fundamentalistisimpia suuntia lukuunottamatta asiahan ei ole edes noin vaan kirkkokunnasta riippuen osaa pidetään paikkaansapitävänä ja osaa korkeintaan vertauskuvallisena. Ja kukaan ei oikein osaa määrittää millä perusteella.
Hyvänä esimerkkinä luomisoppi, jonka vuoksi kirkko vastusti kiihkeästi evoluutioteoriaa, mutta jonka useat kirkkokunnat lopulta joutuivat myöntämään faktaksi. Tuon jälkeen on sitten yritetty selitellä (mm. ev. lut. kirkon puolelta) miten "jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen" on yhteensopiva sen kanssa että ihminen on vuosimiljoonien aikana kehittynyt mikroskooppisista lähtökohdista sattumanvaraisen muuntelun ja luonnonvalinnan tuloksena nykymuotoonsa. Selitelmää ei voi pitää minään muuna kuin absurdina itsepetoksena.
Käytännössä raamattuun uskominen vastaa sitä että joku löytäisi vuonna 4000 Star Wars, Star Trek yms. leffojen käsikirjoitukset ilman kansilehtiä ja muuta infoa jotka selittäisivät kuka ne on kirjoittanut ja miksi, ja onko kyseessä fakta vai fiktio. Ja jostain kumman syystä alkaisi vain pitämään niitä historiallisina tai tieteellisinä faktoina. Vieläpä siitä huolimatta että niissä selvästi on osuuksia joissa ei ole oikein tolkkua ja jotka eivät selvästikään vastaa todellisuutta, tai edes oikein sovi yhteen keskenään. Niissä voisi kyllä olla viittauksia todellisiksi tiedettyihin historiallisiin alueisiin ja julkisuuden henkilöihin, kuten elokuvissa usein on tapana, mutta ne ovat vain osa tarinaan luotua viitekehystä. Toimisiko noihin uskova ihminen mielestäsi järkevästi? Ja korjaisiko se asian jos hän vain keskittyisi lukemaan samaa uudelleen ja uudelleen, mutisten samalla itsekseen uskonvahvistuksia?- harhaanjohtajalle
Kuuntele vaikka 1 Mooseksen kirjan alku tästä.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjat - samankokenut
harhaanjohtajalle kirjoitti:
Kuuntele vaikka 1 Mooseksen kirjan alku tästä.
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/kirjatToisinkuin useimmat tapakristityt, olen lukenut koko raamatun. Se onkin pääsyy siihen etten siihen enää usko. Eli sinänsä neuvosi on aloittajalle ihan hyvä.
Kannattaa tosiaan lukea ne pari ihan ensimmäistä lukua ja miettiä vakavasti että onko tuo jotain sellaista johon ihan oikeasti uskot? Ihan aikuisten oikeasti, koska sellaisiahan tässä ollaan.
Huomioi samalla erinäiset epäloogisuudet ja ristiriitaisuudet. Samalla kannattaa verrata tarinaa siihen mitä tiede on meille samasta aiheesta opettanut. Vertailun vuoksi voit lukaista myös parit muiden uskontojen ja mytologioiden luomistarinat, vaikka sen kalevalalaisen sotkan munan. Ehkä mekin sepittäisimme tuollaisia jos emme jo tietäisi että maapallo on pyöreä, miten geenit toimivat jne. - harhaanjohtajalle
samankokenut kirjoitti:
Toisinkuin useimmat tapakristityt, olen lukenut koko raamatun. Se onkin pääsyy siihen etten siihen enää usko. Eli sinänsä neuvosi on aloittajalle ihan hyvä.
Kannattaa tosiaan lukea ne pari ihan ensimmäistä lukua ja miettiä vakavasti että onko tuo jotain sellaista johon ihan oikeasti uskot? Ihan aikuisten oikeasti, koska sellaisiahan tässä ollaan.
Huomioi samalla erinäiset epäloogisuudet ja ristiriitaisuudet. Samalla kannattaa verrata tarinaa siihen mitä tiede on meille samasta aiheesta opettanut. Vertailun vuoksi voit lukaista myös parit muiden uskontojen ja mytologioiden luomistarinat, vaikka sen kalevalalaisen sotkan munan. Ehkä mekin sepittäisimme tuollaisia jos emme jo tietäisi että maapallo on pyöreä, miten geenit toimivat jne.Tässä opetetaan Raamattua ei lueta. Kuuntele edes kokeeksi niin saat paljon tietoa.
- samankokenut
Tässä opetetaan Raamattua ei lueta. Kuuntele edes kokeeksi niin saat paljon tietoa.
Aloittajalle huomioksi että kannattaa miettiä miten suhtautua julistajiin joiden webbilinkit ovat parempia lähteitä raamattuun kuin raamattu itse.
Ja jottei asia nyt jäisi epäselväksi niin olin uskovainen pari vuosikymmentä ja olen kuunnellut lukemattomat saarnat, nähnyt erinäiset "ihmeet" ja väitetysti "täyttynyt pyhällä hengelläkin". Sellaisilla ei ole minulle enää mitään merkitystä. Ne eivät ole mitään muuta kuin itsepetosta yksin tai joukossa. Ja muissa uskonnoissa ja ilman uskontoja löydät aivan samat ilmiöt.
Eli ei, en tarvitse raamatunopetuksiasi. Tiedän jo mitä huttua se on. - harhaanjohtajalle
samankokenut kirjoitti:
Aloittajalle huomioksi että kannattaa miettiä miten suhtautua julistajiin joiden webbilinkit ovat parempia lähteitä raamattuun kuin raamattu itse.
Ja jottei asia nyt jäisi epäselväksi niin olin uskovainen pari vuosikymmentä ja olen kuunnellut lukemattomat saarnat, nähnyt erinäiset "ihmeet" ja väitetysti "täyttynyt pyhällä hengelläkin". Sellaisilla ei ole minulle enää mitään merkitystä. Ne eivät ole mitään muuta kuin itsepetosta yksin tai joukossa. Ja muissa uskonnoissa ja ilman uskontoja löydät aivan samat ilmiöt.
Eli ei, en tarvitse raamatunopetuksiasi. Tiedän jo mitä huttua se on.Et siis usko Raamattuun? Mitä sitten teet täällä palstalla?
- lollotilollooo
samankokenut kirjoitti:
Toisinkuin useimmat tapakristityt, olen lukenut koko raamatun. Se onkin pääsyy siihen etten siihen enää usko. Eli sinänsä neuvosi on aloittajalle ihan hyvä.
Huomioi samalla erinäiset epäloogisuudet ja ristiriitaisuudet. Samalla kannattaa verrata tarinaa siihen mitä tiede on meille samasta aiheesta opettanut. Vertailun vuoksi voit lukaista myös parit muiden uskontojen ja mytologioiden luomistarinat, vaikka sen kalevalalaisen sotkan munan. Ehkä mekin sepittäisimme tuollaisia jos emme jo tietäisi että maapallo on pyöreä, miten geenit toimivat jne.Ehdottomasti! koko raamattu kannattaa lukea. Minä luin ja arvatkaapa mitä!? Nauru pääsi, kun oivalsin, että tämä koko kirja on täynnä sitä itteään ja miten kukaan selväjärkinen näihin tarinoihin voi uskoa!
- motiivisi?
lollotilollooo kirjoitti:
Ehdottomasti! koko raamattu kannattaa lukea. Minä luin ja arvatkaapa mitä!? Nauru pääsi, kun oivalsin, että tämä koko kirja on täynnä sitä itteään ja miten kukaan selväjärkinen näihin tarinoihin voi uskoa!
Sen verran kuitenkin uskoit, että roikut täällä luterilaisuus palstalla. Mitä etsit täältä?
- Pasuuna Soikoon
samankokenut kirjoitti:
Huomioi samalla erinäiset epäloogisuudet ja ristiriitaisuudet. Samalla kannattaa verrata tarinaa siihen mitä tiede on meille samasta aiheesta opettanut. Vertailun vuoksi voit lukaista myös parit muiden uskontojen ja mytologioiden luomistarinat, vaikka sen kalevalalaisen sotkan munan. Ehkä mekin sepittäisimme tuollaisia jos emme jo tietäisi että maapallo on pyöreä, miten geenit toimivat jne.Minäkin olen Eaamarun lukenut kokonaan ja se on yksi syy siihen miksi uskon Jumalan.
Jumala on kaikkivltias ja jos et usko sitä ominaisuutta Jumalasta niin sitten on vikea varman uskoa Jumalaan.
Onhan nuo Jumalan touhut vähän toista tasoa ajatuksiltaan ja toimiltaan kuin on ihmisen ajatukset ja touhut.
Jumala on erittäin luova ja ohminne on aika usein aika monotoninen, mitä tulee luovuuteen. Yhtään valhett en Raamatusta ole löytänyt tai ristiriitisuutta, mutta älystä ja tiedostakin lienee kiinni, missä tulee omat ymmärryksen rajat vastaan ymmärtää Jumalaa. - samankokenut
Et siis usko Raamattuun? Mitä sitten teet täällä palstalla?
Jälleen huomioitava asia aloittajalle:
Huomioi mikä reaktio on kun sokeaa uskoa kyseenalaistetaan. Uhkaajan halutaan poistuvan sen sijaan että pyrittäisiin tai kyettäisiin antamaan rehellisiä vasta-argumentteja.
Ja ihan vain tiedoksi että olen palstalla ensimmäistä kertaa ihan sattumalta google-haun tuloksena auttamassa aloittajaa pohdinnoissaan jotka olen itse käynyt läpi ja päätynyt ratkaisuun jota en ole koskaan joutunut katumaan ja joka on siitä lähtien ollut ilmiselvä ja faktojen tukema.
Aloittaja esitti:
"Haluaisin olla vahvempi uskossani, mutta en tiedä mitä tekisin, jotta uskollani olisi taas merkitys vai onko parempi vain luopua uskosta."
Olen täällä tarjoamassa vastauksen juuri tuohon kysymykseen. Ja se on juuri tuo viimeinen sivulause. Kyllä, on paljon parempi vain luopua uskosta. Se että pohdit asiaa on jo merkki siitä että aivosi viestivät sinulle että jokin nykyisessä uskomusmaailmassasi ei ole kohdillaan, koska siihen ei ole helppo uskoa.
Ole rehellinen itsellesi. Se kannattaa, ja on hyvin vapauttavaa. - harhaanjohtajalle
Pasuuna Soikoon kirjoitti:
Minäkin olen Eaamarun lukenut kokonaan ja se on yksi syy siihen miksi uskon Jumalan.
Jumala on kaikkivltias ja jos et usko sitä ominaisuutta Jumalasta niin sitten on vikea varman uskoa Jumalaan.
Onhan nuo Jumalan touhut vähän toista tasoa ajatuksiltaan ja toimiltaan kuin on ihmisen ajatukset ja touhut.
Jumala on erittäin luova ja ohminne on aika usein aika monotoninen, mitä tulee luovuuteen. Yhtään valhett en Raamatusta ole löytänyt tai ristiriitisuutta, mutta älystä ja tiedostakin lienee kiinni, missä tulee omat ymmärryksen rajat vastaan ymmärtää Jumalaa."Onhan nuo Jumalan touhut vähän toista tasoa ajatuksiltaan ja toimiltaan kuin on ihmisen ajatukset ja touhut."
Onhan ne. Tarinoiden mukaanhan heppu mm. hukutti muutamaa lukuunottamatta koko maailman ihmiset, saaden lopulta aikaan vain alkuperäistä vastaavaan tilan uudelleen, jokseenkin sisäsiittoisen uudelleenlisääntymisen jälkeen.
Ja aika luova ratkaisuhan sekin on että itsensä lepyttämiseksi pitää murhauttaa oma poikansa, joka oli samalla itsemurha, koska isä ja poika oli jollain logiikalla sama asia.
Onneksi kaikki ihmiset eivät tosiaan ole samanlaisia massamurhaajia tai noudata vastaavaa logiikkaa.
Siinä samalla taas aloittajalle pari asiaa mitä miettiä. Mieti mihin ihan oikeasti uskot ja onko siinä mitään tolkkua. - samankokenut
"Onhan nuo Jumalan touhut vähän toista tasoa ajatuksiltaan ja toimiltaan kuin on ihmisen ajatukset ja touhut."
Onhan ne. Tarinoiden mukaanhan heppu mm. hukutti muutamaa lukuunottamatta koko maailman ihmiset, saaden lopulta aikaan vain alkuperäistä vastaavaan tilan uudelleen, jokseenkin sisäsiittoisen uudelleenlisääntymisen jälkeen.
Ja aika luova ratkaisuhan sekin on että itsensä lepyttämiseksi pitää murhauttaa oma poikansa, joka oli samalla itsemurha, koska isä ja poika oli jollain logiikalla sama asia.
Onneksi kaikki ihmiset eivät tosiaan ole samanlaisia massamurhaajia tai noudata vastaavaa logiikkaa.
Siinä samalla taas aloittajalle pari asiaa mitä miettiä. Mieti mihin ihan oikeasti uskot ja onko siinä mitään tolkkua.Edellisessä vahingossa väärä nimimerkki, pahoittelut siitä, tämä foorumi kun on vähän sotkuinen.
- hukkaan meni
"Onhan nuo Jumalan touhut vähän toista tasoa ajatuksiltaan ja toimiltaan kuin on ihmisen ajatukset ja touhut."
Siinä samalla taas aloittajalle pari asiaa mitä miettiä. Mieti mihin ihan oikeasti uskot ja onko siinä mitään tolkkua.Etpä ole mitään lukemastasi ymmärtänyt, sääli.
- vesi ja tuli
Siinä samalla taas aloittajalle pari asiaa mitä miettiä. Mieti mihin ihan oikeasti uskot ja onko siinä mitään tolkkua.Kannattaa muistaa miksi Jumala hukutti Nooan aikana eläneet ihmiset paitsi niitä muutamia.
Millaisia Nooan ajan ihmiset olivat?
Niin kuin oli Nooan aikana on lopun aikanakin. Ihmiset ovat pahuudeltaan samaa tasoa.
Seuraavaksi Jumala tuhoa maan tulella.
" Nooa oli aikalaistensa joukossa ainoa oikeamielinen ja nuhteeton, ja hän vaelsi Jumalalle kuuliaisena."
- Raamattu.
Vaellatko sinä Jumalalle kuuliaisena Henfessä vai seuraatko omia himojasi lihassa vaeltaen? - samankokenut
hukkaan meni kirjoitti:
Etpä ole mitään lukemastasi ymmärtänyt, sääli.
Tilanne taitaa nyt olla kylläkin toisinpäin. Jotta siitä vain antamaan kunnon vastine tulkintaan yhden rivin merkityksettömän heiton sijaan.
Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, niin sen jälkeen voinkin antaa aloittajalle jälleen uuden huomion miten raamatun sisältö on pääsyy uskosta luopumiseen ja uskovaisten tulkinnat siitä tarjoavat kaikki loput syyt samaan ratkaisuun. - samankokenut
vesi ja tuli kirjoitti:
Kannattaa muistaa miksi Jumala hukutti Nooan aikana eläneet ihmiset paitsi niitä muutamia.
Millaisia Nooan ajan ihmiset olivat?
Niin kuin oli Nooan aikana on lopun aikanakin. Ihmiset ovat pahuudeltaan samaa tasoa.
Seuraavaksi Jumala tuhoa maan tulella.
" Nooa oli aikalaistensa joukossa ainoa oikeamielinen ja nuhteeton, ja hän vaelsi Jumalalle kuuliaisena."
- Raamattu.
Vaellatko sinä Jumalalle kuuliaisena Henfessä vai seuraatko omia himojasi lihassa vaeltaen?"Seuraavaksi Jumala tuhoa maan tulella."
Niin tämä oli se kaikkia rakastava taivaanisä, jota lapsille opetetaan ja jota puolta papit tykkäävät yleensä korostaa? Ehkä piru olisi kuitenkin pienempi paha? - jos kiinnnostaa
samankokenut kirjoitti:
"Seuraavaksi Jumala tuhoa maan tulella."
Niin tämä oli se kaikkia rakastava taivaanisä, jota lapsille opetetaan ja jota puolta papit tykkäävät yleensä korostaa? Ehkä piru olisi kuitenkin pienempi paha?Otapa selvää miksi ja mitä sen jälkeen tapahtuu.
- harhaanjohtajalle
samankokenut kirjoitti:
Jälleen huomioitava asia aloittajalle:
Huomioi mikä reaktio on kun sokeaa uskoa kyseenalaistetaan. Uhkaajan halutaan poistuvan sen sijaan että pyrittäisiin tai kyettäisiin antamaan rehellisiä vasta-argumentteja.
Ja ihan vain tiedoksi että olen palstalla ensimmäistä kertaa ihan sattumalta google-haun tuloksena auttamassa aloittajaa pohdinnoissaan jotka olen itse käynyt läpi ja päätynyt ratkaisuun jota en ole koskaan joutunut katumaan ja joka on siitä lähtien ollut ilmiselvä ja faktojen tukema.
Aloittaja esitti:
"Haluaisin olla vahvempi uskossani, mutta en tiedä mitä tekisin, jotta uskollani olisi taas merkitys vai onko parempi vain luopua uskosta."
Olen täällä tarjoamassa vastauksen juuri tuohon kysymykseen. Ja se on juuri tuo viimeinen sivulause. Kyllä, on paljon parempi vain luopua uskosta. Se että pohdit asiaa on jo merkki siitä että aivosi viestivät sinulle että jokin nykyisessä uskomusmaailmassasi ei ole kohdillaan, koska siihen ei ole helppo uskoa.
Ole rehellinen itsellesi. Se kannattaa, ja on hyvin vapauttavaa.Tutustupa siis uskon asioihin kunnolla äläkä moiti Raamattuun ja Jumalaan uskovia sokeikis uskossaan.
- tiede tuhoaa
samankokenut kirjoitti:
Niin tämä oli se kaikkia rakastava taivaanisä, jota lapsille opetetaan ja jota puolta papit tykkäävät yleensä korostaa? Ehkä piru olisi kuitenkin pienempi paha?""Seuraavaksi Jumala tuhoaa maan tulella."
Niin tämä oli se kaikkia rakastava taivaanisä, "
Koska ihminen on pilannut maan, se pitää tuhota polttamalla, jotta kaikki ihmisen jättämät pahuuden jäljet häviää. Sen jälkeen tuleekin olot, joita jokainen uskosta luopunut tulee taatusti kaipaamaan ja katumaan uskosta luopumista. - Pakkstori
samankokenut kirjoitti:
Edellisessä vahingossa väärä nimimerkki, pahoittelut siitä, tämä foorumi kun on vähän sotkuinen.
ÖÖ, jos lukisit Raamattusi niin Jeesus sanoi:"Minä annan henkeni, saadakseni sen Isältä takaisin", sitten ajallaan, mutta sitä ennen, hänen KUOLEMANSA hallitsee meitä, se on kuolema, koska eihän ihmiset ole silti eriarvoisia. Sielunikiä on eritasoja, vaikka ihmisiä on helppoa hämätä, vanhojen juoruilla, joita voi lukea ties mistä kirjoista....Vaikka olisi vasta ilkeä räkänokka vauva, tai rakkautta kaipaava lapsi vasta.
- Pakkkstori
samankokenut kirjoitti:
Niin tämä oli se kaikkia rakastava taivaanisä, jota lapsille opetetaan ja jota puolta papit tykkäävät yleensä korostaa? Ehkä piru olisi kuitenkin pienempi paha?Joo, pahat haluavat taistella hyvää hyökkääjää vastaan ikuisesti, siksi tulee se tuho, koska ei Paha luovuta, vaikka Korkein luovuttaa toisinaan, tiettyjen ihmissielujen suhteen taistelunsa, kun havaitsee, ettei kannata.
- Pakkstori
tiede tuhoaa kirjoitti:
""Seuraavaksi Jumala tuhoaa maan tulella."
Niin tämä oli se kaikkia rakastava taivaanisä, "
Koska ihminen on pilannut maan, se pitää tuhota polttamalla, jotta kaikki ihmisen jättämät pahuuden jäljet häviää. Sen jälkeen tuleekin olot, joita jokainen uskosta luopunut tulee taatusti kaipaamaan ja katumaan uskosta luopumista.Teidän tulee tunnistaa niitä henkiä, joita teissä on, niille voisi tehdä vaikka minkälaisia selkeyttäviä kategorioita, ja niitä onkin monet tehneet, teologitkin. Kuitenkin Juudas Taddeus, 26. kirjassaan UT:ssa, sanoo, että tulee ihmisiä, jotka luokittelevat ihmisiä HIMOJENSA mukaan. Ne eivät ole viisautta, mutta moni tulee niistäkin kategorioista itsensä löytämään. Mutta Jeesus sanoi, että älkää jakako henkiä jatkuvasti hyviin ja pahoihi, koska Jumala on vain YKSI henki, vaikka kuulisikin ylimääräisiä telepatiaviestejä, joka tulee jokaiseen ihmiseen, kuten olette täällä kuulleet, mutta maailmamme kuninkaidenmme ilostuttamisten takia, on löydettävä eri puolia, ja muita kinasteluja. Ei kannata huolestua kuolemasta, jokainen saa sen ruumiin ja kehon, mihin hän tulee sopimaan, vaikka tänne tullessa on saattanut tapahtua joitakin vääryksiäkin. Jokainen palautetaan ajatellaan, johonkin ruumiiseen, ja Koraani sanoi, että monet ihmiset kokee olleensa ennen ylösnousemuksen päivää, olleensa vain hetken Kuolleena, olemattomuuden unessa... Minä en tiedä, miksi Äiti Maan syliin joutumista pidetään Vaikeampna kohtalona, kuin Jumalan Taivaan Isän luokse päätymistä, niin, sitä en tiedä. Se on luultavasti vain rauhallinen tasapeli kerran, mikä tulee silti lopulta, kaiken välille, vaikka vääryys voi siitäkin valehdella mitä tahansa. Siksihän ristimme on sininenkin, että siihen uskomme.
- Pakkstori
lollotilollooo kirjoitti:
Ehdottomasti! koko raamattu kannattaa lukea. Minä luin ja arvatkaapa mitä!? Nauru pääsi, kun oivalsin, että tämä koko kirja on täynnä sitä itteään ja miten kukaan selväjärkinen näihin tarinoihin voi uskoa!
Öö, ootpa ittekin tainnut maistaa vähän naista tai miestä väkempää....Mitä vaikeaa on Raamattuun uskomisessa? Vihaisia äijiä, vanhatestamentti täynnä, ja Uudess, hieman enemmän jo lapsen tavoin, Isän Rakkauteen uskovia.... Itse kirjoitus on aika historiikintapaan kirjoitettu, tai melkein kuin lukisi "Aamulehteä", uutisineen....
- samankokenut
Lukaisepa mitä olen jo sanonut ja pitäisi olla aika selvää että nuo ovat tuttuja huttuja joita en ota enää millään lailla vakavissani.
Mutta tässähän nyt olisi Sinikka-papille hyvä tilaisuus kertoa ihan viran puolesta kenet se rakastava taivaan isä heittää helvettiin ja miksi.- avaa silmäsi
Mikähän piru sinuakin on vienyt, kun olet Raamattua lukenut? Jotenkin tuntuu, että väännät asiat itsellesi sopivaan muottiin, koska olet uskosta luopunut.
Joka tapauksessa saarnaamisesi on typerää, yhtä typerää kuin joillakin ääriuskovilla. Ymmärrät sen itsekin, kun vain avaat silmäsi näkemään. - samankokenut
avaa silmäsi kirjoitti:
Mikähän piru sinuakin on vienyt, kun olet Raamattua lukenut? Jotenkin tuntuu, että väännät asiat itsellesi sopivaan muottiin, koska olet uskosta luopunut.
Joka tapauksessa saarnaamisesi on typerää, yhtä typerää kuin joillakin ääriuskovilla. Ymmärrät sen itsekin, kun vain avaat silmäsi näkemään.Sanoo sokeasti uskova, joka ei itsekään tiedä mihin sokeasti uskoo, kunhan uskoo.
En aio tämmöisiin vastaamisiin kuluttaa aikaani sen enempiä että palataan asiaan siinä kohtaa jos joku kykenee oikeisiin vasta-argumentteihin tai perustelemaan miksi uskoa muinaisiin kirjoituksiin joiden kirjoittajat ja motiivit ovat tuntemattomat.
Aloittaja vetäköön omat johtopäätöksensä siitäkin miten kykenemättömiä ja haluttomia uskovaiset ovat vastaamaan tai edes ajattelemaan uskonsa sisältöä tai todellisia perusteita.
Uskovaisten kanssa keskustelulla on tapana olla hyvin vastaavaa kuin kiukuttelevien pikkulasten. Sillä erotuksella että lapsilla on tapana lopulta aikuistua. Usko ei sitä mahdollista mutta onneksi siitä on mahdollista päästä irti. - Älyn köyhyys
samankokenut kirjoitti:
Sanoo sokeasti uskova, joka ei itsekään tiedä mihin sokeasti uskoo, kunhan uskoo.
En aio tämmöisiin vastaamisiin kuluttaa aikaani sen enempiä että palataan asiaan siinä kohtaa jos joku kykenee oikeisiin vasta-argumentteihin tai perustelemaan miksi uskoa muinaisiin kirjoituksiin joiden kirjoittajat ja motiivit ovat tuntemattomat.
Aloittaja vetäköön omat johtopäätöksensä siitäkin miten kykenemättömiä ja haluttomia uskovaiset ovat vastaamaan tai edes ajattelemaan uskonsa sisältöä tai todellisia perusteita.
Uskovaisten kanssa keskustelulla on tapana olla hyvin vastaavaa kuin kiukuttelevien pikkulasten. Sillä erotuksella että lapsilla on tapana lopulta aikuistua. Usko ei sitä mahdollista mutta onneksi siitä on mahdollista päästä irti.kiukuttleu ja ymmärtämättömyys leimaa omia kirjoituksiasi.Tuumit kuinka jotkut voivat uskoa kun itse et voi ymmätyää syvällisesti lukemaasi. Sillä voi olla kytkös älylliseen ominaisuuteesi. Se on.....niin, toiset mistä ymmärtävät lukemaans ja toiset meistä eivät sitä täysin ymmärrä ottaa opiksen.
Vastaus on sama kuin siihenkin että miksi et osaa vaativia matemaattisia tehtävi ratkaista: asiantuntemattomuus, perehtynättömyys tosiasioihin.
Taas huomasin kuinka tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.Kaikenlaisiin yksinkertaisuuksiin, joita esitetään ateistisen epäkunnioittavasti en ainakaan itse koe mielenkiintoa vastailla. Raamatusta kysymäsi asiat selviävät ja paljon lisääkin. - samankokenut
Älyn köyhyys kirjoitti:
kiukuttleu ja ymmärtämättömyys leimaa omia kirjoituksiasi.Tuumit kuinka jotkut voivat uskoa kun itse et voi ymmätyää syvällisesti lukemaasi. Sillä voi olla kytkös älylliseen ominaisuuteesi. Se on.....niin, toiset mistä ymmärtävät lukemaans ja toiset meistä eivät sitä täysin ymmärrä ottaa opiksen.
Vastaus on sama kuin siihenkin että miksi et osaa vaativia matemaattisia tehtävi ratkaista: asiantuntemattomuus, perehtynättömyys tosiasioihin.
Taas huomasin kuinka tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.Kaikenlaisiin yksinkertaisuuksiin, joita esitetään ateistisen epäkunnioittavasti en ainakaan itse koe mielenkiintoa vastailla. Raamatusta kysymäsi asiat selviävät ja paljon lisääkin.Puhu ihmeessä lisää. Tuonkaltainen tyhjä sananhelinä kun toimii hyvänä esimerkkinä juuri yllä mainitsemastani uskovaisten kykenemättömyydestä todellisiin argumentteihin.
Jos uskot kovasti johonkin ei pitäisi olla niin vaikea kertoa mihin. Yritäpä vaikka kertoa mitä osia raamatusta pidät kirjaimellisena faktana ja millä perusteella valintasi teet. Turha sellaisesta kirjasta on vastauksia etsiä josta siihen uskovatkaan eivät osaa päättää mikä siitä pitäisi paikkaansa.
Puhutaan vasta sen jälkeen järjestä ja ymmärryksestä. - Pakkkstori
Niin sydämellä ymmärtäminen kun ei ole pahoja sanoja, ei nälvimistä, ei pilkkaamista, ei puolustautumista.
- Pakkkstori
samankokenut kirjoitti:
Sanoo sokeasti uskova, joka ei itsekään tiedä mihin sokeasti uskoo, kunhan uskoo.
Uskovaisten kanssa keskustelulla on tapana olla hyvin vastaavaa kuin kiukuttelevien pikkulasten. Sillä erotuksella että lapsilla on tapana lopulta aikuistua. Usko ei sitä mahdollista mutta onneksi siitä on mahdollista päästä irti.EI usko ole sokeutta, epäusko on. Ei epäusko vie tulevaan elämään, usko vie.
- Hehhulli
Ottakaa yhteys "Usko Kattoon", jos ette muuten usko.
- jbhgfd
Jumala ja Jeesus ei ole määrännyt ketään, lapsiakaan, kastettavaksi, koulutettavaksi lahkonsa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskovaisiksi tai edes lapsiuhreiksi.
Jos joku olisi asiasta erimieltä niin vastustaa Jeesuksen antamia oppeja.- hömpötipöm
Rauhoitu ja sano sanottavasi selvemmin. Tuosta ei ota erkkikään selvää.
- Pakkkstori
Mormoonien kirja kertoi, että maailmaan syntyi PORTTOUSKONTO, joka sekoitti Saatanan, demonit, enkelit, Pyhimykset ja Apostolit ja Jeesukset, vain harjoittaakseen haureutta heidän kaikkien kanssaan, jopa Israelin kuningatar Isebel, rupesi toimimaan heidän tavoin, mutta jo Tuolloin Ahabin kaudella, Jumala tuomitsi tuon kuningattaren, koska hän alisti profeetta Eliaa ja koirat latkivat verensä.... Seuraavalla kerralla, hän oli Ilmestyskirjan 2 luvun mukaan, harjoittamassa haureutta, Kristuksen pappien kanssa, ja Jeesus määräsi pappinsa lopettaa, mokomat masturboinnit, että saisi edes joku heistä tavallisen vaimonkin....
- eroakirkosta.fi!
eroakirkosta.fi
- evita- (ei kirj.)
Uskoon tukea saa kun katsoo Kristukseen, Voittajaan, eikä tähän maailmaan, joka on synnin turmelema.
Lue Raamatusta Evankeliumia, ja rukouksessa pyydä Jumalan avaamaan sisimpäsi vastaan ottamaan sen sanan.- Hihhuuuli
Ei älä lue yhtään mitään, ota vain yhteys uskoviin veljiin ja sisariisi, vaikka niinkuin totesin, vanhatpoijat eivät ole samassa kategoriassa tietenkään....
- olkijtd
Hihhuuuli kirjoitti:
Ei älä lue yhtään mitään, ota vain yhteys uskoviin veljiin ja sisariisi, vaikka niinkuin totesin, vanhatpoijat eivät ole samassa kategoriassa tietenkään....
nii-in, ohjeittesi mukaan pääsee "uskon velien ja sisarten" kanssa samaan saatanallisuuden perkeleen perisyntiin osalliseksi.
Mahtavaa oppia opetat!
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
13:21 Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko"
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." - lmkjuht
evita- (ei kirj.):
Jopa pilkkaa YLÖSNOUSSUTTA Jeesusta kristukseksi, ON eksyttäjä ja eksytetty:
24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."
- Hihhhuuli
Sinun on saatava Pyhän Hengen täyteys, kaltaistesi isien välillä, se "henki" ei lähde ihmisestä koskaan, jos ruumiin himot, tai pahat olennot, ei viettele ihmistä tekemään syntisiä ihmisten vertailuja. EN tarkoita, että tavalliset kilpailut on väärin, koska kaikki kilpailijatkin ovat niissä riippuvaisia vain toistensa saamista sijotuksista. Sinulla on se kunnia, että olet saanut biologisia lapsia aikaiseksi, ja se määrittelee elämäsi loppuun asti, sinun on seurattava lastesi toimia, tai olla vähintään "Isoveli" heille... Älä jätä lapsiasi heitteille, jos heille tulee ongelmia, älä syytä heitä, elämänsä valinnoista, koska et sinä tiedä syytä niihin.
- Hiihhhuli
Joo, mutta minä en siis ole samassa kategoriassa teidän "isien välillä", mutta se mihin kategoriaan kuulun, ei vain kuulu teille, siinä kaikki. Tulevat ajat ei ehkä ole niin hyviä, että aikoisin koskaan kuuluakaan, biologisten isien joukkoon. Olisi pitänyt olla suurempi kuolema, tässä oravanpyörässä rahan saamiseen, ja hieman pahempi kyky taiteilla pilkkaajia vastaan, sitä pahaa ei minulla ollut.
- Pakkstori
Niinkauan kuin ihmisellä on vain Pyhä Enkeli, ei hänellä ole valintoja, tai niinkauan ,kuin hänen henkenään on vain paha enkeli, demoni, ei hänellä silloinkaan ole valintoja. Ette voi vaeltaa kahta tietä, eikä valinnat ole koskaan hyvä asia, ellei joskus ole mahdollista hänelle valita hyvää valintaa, ei ole helppoa löytää, sellaisia valintoja, tässäkään maailmassa....Älkää toivoko itsellenne koskaan valintoja, ne saastuttavat ihmiselämän.
- rjfkemk
He, jotka uskoo eivät tiedä.
Ilmeisesti monille on epäselvää mitä usko todellisuudessa on.
Lyhyesti ilmaistuna se on muuta/muita kuin Jumalaa; jumalaksi uskomista.
Esimerkiksi:
herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
Käskyn seurauksista esimerkkejä:
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'
http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
"Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
***(KP)
Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "
Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLISESTI oikeudettu toimimaan uskovapauden 11§ tuella vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
Seurauksena siitä on rikollisella kristinuskolla maailman ihmiskuntaa hajoittava saatanallisuus josta on selvää näyttöä kristittyjen itse hankkimasta rikollisuuden historiasta.:
12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."
Nykyisin rikollisella kristinuskolla on yli 3500 uskon suuntaa samaa, paavalilais-luterilaisuuden saatanallisuudelle väärettyä raamattua tulkinnoillaan muokkaavina.
Mutta harva uskovainen edes tietää, että Paavali oli liitossa oppeineen saatanan kanssa. Rukoili ennen kuolemaansa eroa saatanasta mutta raamatun mukaan ei sitä saanut. Se herra on edelleen herra jumalien herra.
Mitä opimme näistä, no sen, että usko tulee ihmiseen ULKOA PÄIN ja turmeleen Jumalan Valtakunnan kaltaisina syntyneitä lapsiakin. Kukaan ei synny rikolliseksi kristityksi vaan Jumalan Valtakunnan kaltaisena KRISTILLISENÄ.
kristitty = paavalilais-luterilaisuuden uskovainen. Heillä ei ole Jeesuksen perustamaa seurakuntaa eikä Jeesuksen opetuslapsia. He usein esiintyvät "kristillisinä" eksyttäjinä.
kristillinen = Jeesuksen seuraja, Jeesuksen perustaman seurakuntalainen jonka elämän katsomus ei ole uskoa vaan perustuu Jeesuksen evankelimien Lakiin ja oppeihin.
Pappislupauksen antanut papisto, ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata tai opettaa.:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Näin yksinkertaisesti on todistettu, että usko on muuta kuin Jumalaa; jumalaksi uskomista.
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi." on paavalilais miekka sivistyksen perisyntisyyden jatkajien rikollisuutta. "Sinulla ei saa olla muita jumalia." ja kuitenkin mm suomen perustuslaiksi kutsutun lain mukaan kaikilla on uskonvapaus,
MIKSI SITÄ VAPAUTTA EI LAPSILLEKKAAN ANNETA?!
Se uskoo joka ei tiedä....- kjnhygf
Kuka ei tiedä - siis kenelle ei anneta oikeutta tietää(?)
Jokainen ihminen syntyy Jeesuksen antaman ilmoituksen mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisena ja pysyy siinä kunnes eksytetään siitä ja ihmisyydestä pois mm uskontunnustuksella:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Kun Jumalan Valtakunta on lasten kaltaisten niin lapset ovat silloin Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä ja perisynnittömiä.
Eksyttäjäin oppia:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi "
"kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa" on törkeä, saatanallisuude vale! Ketään, lapsikaan, ei ole käsketty kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi, tai uhreiksi perkeeeln pedofiileille.
"Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi" Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.
" ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta" saatanaa palvelevien VALE!
Jeesuksen "sallikaa" sanan ymmärrystä:
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi JA teettää salakavalasti lasten vanhempien lastiksi rikos lapsikaste päätösestä!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
OLISKO kumminkin niin, että Jeesuksen tahto tarkoittaa sitä, että lapsi saa OIKEUDEN pitää Luojaltaan saamansa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDEN?
Papisto ei ota lasten kastamis rikoksista vastuuta, vaan asettaa lasten vanhemmat perkeleen perisyntisyyteen. pirullisuuden ansa ihmisille / ihmisyydelle!
Alaikäinen rippikoululainen joutuu koulutukseen jossa hänestä aivopestään Jumalan Valtakunnan kaltaisuus pois ja joutuu luopumaan ihmisyydestään. Tällaisiksi ei Jumalan Valtakunnan kaltaiset synny vaan tällaisiksi koulutetaan "uskovapauden" nojalla jota alaikäisille lapsille / nuorille ei anneta:
'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
"hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
TUO ON PAHA KOHTA, siinä ei JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISEN ihmisen tule lutheriakaan oppeineen palvoa jumalana! Järjettömille ilmeisesti ihan ok oppi! Lutherista ei ihmisille tule jumalaa edes uskomalla mutta eksytetyille se kelpaa!
Jatkuu... - o3ecmwm
kjnhygf kirjoitti:
Kuka ei tiedä - siis kenelle ei anneta oikeutta tietää(?)
Jokainen ihminen syntyy Jeesuksen antaman ilmoituksen mukaan Jumalan Valtakunnan kaltaisena ja pysyy siinä kunnes eksytetään siitä ja ihmisyydestä pois mm uskontunnustuksella:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Kun Jumalan Valtakunta on lasten kaltaisten niin lapset ovat silloin Jumalan Valtakunnan kaltaisia, synnittömiä ja perisynnittömiä.
Eksyttäjäin oppia:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
"Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi "
"kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa" on törkeä, saatanallisuude vale! Ketään, lapsikaan, ei ole käsketty kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi, tai uhreiksi perkeeeln pedofiileille.
"Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi" Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.
" ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta" saatanaa palvelevien VALE!
Jeesuksen "sallikaa" sanan ymmärrystä:
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää kastaa lapsia tappaneen rikollisuuden edustajan toimesta joka usein on myös vapaamuurari, lähetystyö rikollisuuden tukija ja kenties vielä pedofiilikin!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin tappavan rikolliSjärjestön jäsenyyteen kastettavaksi JA teettää salakavalasti lasten vanhempien lastiksi rikos lapsikaste päätösestä!
"SALLIKAA" ei tarkoita, että lapset pitää raahata lapsiakin seksuaalisesti hyväksi käyttävän rikollijärjestön edustajajien kastettaviksi!
OLISKO kumminkin niin, että Jeesuksen tahto tarkoittaa sitä, että lapsi saa OIKEUDEN pitää Luojaltaan saamansa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDEN?
Papisto ei ota lasten kastamis rikoksista vastuuta, vaan asettaa lasten vanhemmat perkeleen perisyntisyyteen. pirullisuuden ansa ihmisille / ihmisyydelle!
Alaikäinen rippikoululainen joutuu koulutukseen jossa hänestä aivopestään Jumalan Valtakunnan kaltaisuus pois ja joutuu luopumaan ihmisyydestään. Tällaisiksi ei Jumalan Valtakunnan kaltaiset synny vaan tällaisiksi koulutetaan "uskovapauden" nojalla jota alaikäisille lapsille / nuorille ei anneta:
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
"hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
TUO ON PAHA KOHTA, siinä ei JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISEN ihmisen tule lutheriakaan oppeineen palvoa jumalana! Järjettömille ilmeisesti ihan ok oppi! Lutherista ei ihmisille tule jumalaa edes uskomalla mutta eksytetyille se kelpaa!
Jatkuu...Ja kun Jumalan Valtakunnan kaltainen lapsi / nuori on järjettömäksi aivopesty uskovainen niin sitten on tietysti vuorossa uskontunnustuksen kaltaisuuden kohokohta, se Jeesuksesta ulostuksen teko. Eihän paavalilais-luterilainen uskovainen saa "muita jumalia" palvella kuin luder/lutheria:
Lapsen varttuessa hänet usein koulutetaan "naima ikään" rikollisuuden rippikouluissa. Siellä
useimmat uskovaiset ovat nauttineet ehtoollisensa Jeesuksesta ulostetta, paskaa ja kusta
tekeviksi Jeesusta pilkkaavaksi uskovaisiksi.
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Ja nyt on saatanallisuuden kirkkohäiden vuoro, tietysti jälleen useimmiten Jumala nimeen valehdellen!
"Jumala on avioliiton asettanut" paasaajat, jopa kuninkaallisissa häissä valehtelevat päin naamaa uskontunnustuksen kaltaisilleen rikollisesti väärää todistusta antamalla!
Jeesuksen aikaan häät oli kahden suvun tilaisuus jossa avioituneiden suvut ja kutsutut hää vieraat olivat todistamassa kahden, toisilleen antaman lupauksen yhteisestä liitosta.
Siihen ei tilaisuuteen ei tarvittu oppeja Jeesukselta eikä rikollisen kristinuskon papistolta!
Tuo tieto perustuu mm siihen selvyyteen, että Jeesus oli hääjuhla vieraaksi kutsuttuna Kaanan häissä JA JEESUSKAAN EI AVIOLIITTOA ASETTANUT.
JA
Missään kohtaa väärennetyssäkään raamatussa EI OLE JUMALA AVIOLIITTOA ASETTANUT.
Ja sitä asetusta ei tule Jumalan antama vaikka kuinka uskontunnustuksen kaltaisina niin uskotte!
MUTTA
saatanaa palveleville eksytetyille se kelpaa, uskontunnustuksensa kaltaisten herkkua, etenkin papistolle...
Ensin koulutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin syntyy ammattilainen eksyttäjä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta'
26:59 Mutta ylipapit ja koko neuvosto etsivät väärää todistusta Jeesusta vastaan tappaaksensa hänet,
JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."
- lkjuhgr
Kaikki se, mitä raamatussa on, ei tule Jumalallisuutta omaavien IHMISTEN lukea.
Teille, jotka tutkitte Jeesuksen evankeliumia, niin:
-älkää antako siinä tekstissä olevien viiteiden ohjata teitä pois Jeesuksen ja Mooseksen kirjojen teksteistä.
-ja kun väärennetty Jeesuksen evankeliumi tuottaa ongelmia, niin on muutamia keinoja miten löytää Jeesuksen totuus väärennöksistä huolimatta; Esim.:
Jeesus ei anna samasta asiasta kahta; toisistaan poikkeavia tietoja, ne ovat raamatun väärentäjän sopaskaa. Ja silloin pitää olla tarkkana, pitää muistaa, että Jeesuksen opit pitää olla "yhtä" ja että Jeesuksen tekoihin sopusoinnussa.
Esimerkiksi pesu, peseytyminen "kaste" opin tilalle, Jeesus todisti raamatun väärennetyksi pesemällä opetuslapsiensa jalat. Kreikan kielen "kaste" sana merkitsee myös pesemistä ja se pelastaa tänäänkin maailmassa tuhansia ihmisiä, mm sairaaloissa.
Mitä huolellisemmin luet Jeesuksen evankeliumit, (ellet ole uskontunnustuksen kaltainen) niin vähitellen tulee apua Jumalallisuuden ymmärtämisen muodossa. Sinun ei tarvitse uskoa vaan selvyydet ovat sielusi Jumalan Valtakunnan kaltaisuudessa jos et ole siitä ja ihmisyydestäs luopupunut uskontunnustuksessa.
Minulla ei ole tietoa, kokemusta siitä, että voiko uskontunnustuksen herralle ja sen herra epäjumalille antaneet palautua takaisin Luojan luomaa kaltaisuuteensa. Jos joku on se kokenut niin olis tosi miellyttävää tietää se. Tosin tämä ei ehkä ole paras paikka sellaisen asian tarkaan tutkimiseen mutta mutta....
Rohkenen kuitenkin olla jokseenkin varma, että jokainen joka sisimmässään todella haluaa palata sielullisuudensa Jumalan ja Jeesuksen luo saa mahdollisuuden.
Mutta papistollakaan ei ole oikeutta SINUN JA JUMALAN JA JEESUKSEN VÄLISIIN SUHTEISIIN. Nk. tapauskovaisuus voi olla vähemmän suotavaa jos Jumalan Valtakunnan kaltaisuutta haluaa...
Uskovaiset ja etenkin pappislupauksen antaneet papit eivät saa tätä Jeesuksen antamaa käskyä noudattaa herra jumalaa jumaloivina uskovaisina.....
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
Moni, lapsena tai aikuisena kastettu ja aivopestynä ei uskontunnustuksen kaltaisina ottamaan vastaan Jeesuksen evankeliumien tieto sielullisesti ymmärtäen. Mutta JOKAISEN, uskovaisenkin tulisi kuinnioittaa lastensa JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUTTA. Se on Jeesuksen tahto jonka Hän lapsia siunatessaan toi julki ja toisin lapsia kohteleville samalla antoi myllynkivien käyttöohjeet. Ja Suomen Perustuslain mukaan on asia samoin, mutta joskakin saatanallisesta syystä (ymmärrettävissä) uskonvapautta koskevan Lain rikkomista sallitaan kristittyjen rikollisuudessa. Olisko saman herran tunnustaneet jakomielisiä kahden herran palvelijoita, mene ja tiedä...:
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
Lakien hierarkia:
Yhdenkään 1§ - 10§ rikkominen EI ANNA OIKEUTTA 11§ TOIMINTAAN LAILLISESTI:
Lakien hierarkia:
Jumalan ja Jeesuksen Laki = korkein Laki
Suomen Perustuslaki = ei saa olla ristiriidassa yllä olevan Lain suhteen.
suomen kirkkolaki = ei saa olla ristiriidassa YLLÄ OLEVIEN LAKIEN SUHTEEN
><>Usko ei oikeuta rikkomaan Lakeja!
><>Uskonvapautta koskeva Laki ai anna oikeutta rikkoa muita Lakeja.
><>Laillisen Uskonvapauden saa noudattamalla 1§-10§ ja antaa oikeuden = 11§:n uskonvapauteen.
Rikollisuudeksi todistettu mutta ei tuomittu on rikollisuutta kirjoitetun Lain ja oppia mukaan. Selvää Lakia, ei tule tulkita rikollisuuden puolustamiseksi. - ikjuh
uskoon tukea!!!
Ennen vanahaan sitä sai miekasta!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174736
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2002578Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291605- 211369
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221305Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1461081
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924