Kuuluttaja nöyryytti julkisesti urheilukisoissa

Liikunnaniloako

Elämääni on viimeaikoina varjostanut ikävä muisto nuoruudestani. Olin 15-vuotiaana tyttönä yleisurheilun nuorten suomenmestaruuskisoissa toista kertaa elämässäni, enkä pärjännyt kummoisesti. Tätäkin ikävämpi muisto on se, miten kisojen kuuluttaja minua kohteli, kun en ymmärtänyt saapua palkintojenjakopaikalle ajallaan (en ollut edes tajunnut, että palkintojenjaolle oli oma aikatalulunsa - olin vain odottanut kuulutusta palkintojenjaosta niin kuin pienemmissä kisoissa aina oli tehty). Hän kuulutti lopulta hyvin tylysti ja vihaisesti kaiken urheilukansan kuullen jotakin tyyliin, että voin olla varma, että jokainen paikallaolija odottelee ainoastaan minun saapumistani paikalle! Kisat olivat siis lopuillaan ja varmaankin hän tarkoitti, että kaikki halusivat jo kotiin, mutta minua piti vain odotella. Voiko kuuluttaja toimia noin nuorten urheilukilpailuissa, jos nuori urheilija ei jotain heti osaa? Eikö olisi voinut ensin kuuluttaa ihan ystävällisesti, että voisinko tulla paikalle?

Erikoisen tilanteesta teki se, että olimme siis voittaneet mitalin seurakaverini kanssa parikilpailussa. Seurakaverini kuulutettiin ystävälliseen sävyyn jo kauan ennen tätä ilkeää kuulutusta palkintojenjakopaikalle, mutta koska hän oli näihin aikoihin paikallinen urheilutähti, niin oletin että häntä haluttiin jälleen haastatella paikallislehteen, ja siksi häntä kutsuttiin paikalle ja minua ei. Lisäksi kisat olivat ns. kotikisat, eli oma urheiluseurani oli järjestävä seura, ja tämä kuuluttajakin oli paikallinen urheilutoimittaja. Luulisi että oman seuran tyttöä olisi voinut kohdella hieman mukavamminkin...

Olin tuolloin ujo ja epävarma tyttö, ja voitte olla varmoja, että tämä kuuluttaja teki teollaan minusta entistä ujomman ja epävarmemman. Koen tulleeni julkisesti nöyryytetyksi, koska minua on halventavaan tyyliin kuulutettu kaikkien kuullen isossa urheilutapahtumassa. Virhe, jonka tein, kun en ymmärtänyt olla ajallaan palkintojenjakopaikalla, ei mielestäni ollut niin suuri, että kuuluttajan käytös olisi oikeutettavaa ja että ansaitsisin kantaa lopunikääni häpeää mukanani. Olen kokenut elämässäni muutenkin paljon kiusaamista ja kärsin nykyäänkin sosiaalisten tilanteiden pelosta, johon olen tarvinnut vuosien terapiaa ja lääkehoitoa. Tämä kuuluttaja sen sijaan on pärjännyt elämässään hienosti, hän on urheilutoimittajan viran jälkeen ymmärtääkseni toiminut erään maajoukkueen tiedottajana sekä pienen urheilukanavan kommentaattorina. Että näin reilua on elämä.

Harmittaa, kun olin yli 15 vuotta sitten liian epävarma ja alistuva ottaakseni tätä asiaa esille esim. urheiluseurani kanssa, eikä vanhempanikaan tähän mitenkään puuttuneet, vaikka olivat paikalla kuulemassa tapahtuneen. En uskalla myöskään ottaa yhteyttä tähän kyseiseen kuuluttajaankaan, vaikka sitäkin olen miettinyt, että jos saisin hänen kanssaan juteltua ja sovittua asian (hän tosin ei varmasti muista enää koko tapahtumaa, saati sitten minua). Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Pitäisikö vain yrittää unohtaa ja antaa anteeksi?

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Taasko se show alkaa

        Koo osottaa taas mieltään
        Ikävä
        23
        1675
      2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

        Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
        Ikävä
        19
        1545
      3. Minun oma kaivattuni

        Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
        Ikävä
        69
        1444
      4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

        Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
        Perussuomalaiset
        46
        1411
      5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

        Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
        Perussuomalaiset
        50
        1333
      6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

        Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
        Suomi24 Blogi ★
        15
        1278
      7. Sakarjan kirjan 6. luku

        Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
        Profetiat
        10
        1153
      8. Tervehdys!

        Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
        Turku
        65
        1130
      9. Elia tulee vielä

        Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
        Helluntailaisuus
        35
        1114
      10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

        Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
        Isovanhempien jutut
        7
        1105
      Aihe