Uusi ketju alexille ja pyhpyhille !

Otakoppi: " Mikael YKSI suurimmista"
.
Johdantona: Dan 10:13 " mutta Mikael, YKSI SUURIMMISTA enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua."

(1938 käännös ) " mutta katso, Miikael, YKSI ENSIMMÄISISTÄ enkeliruhtinaista"

"mî-ḵā-’êl, ’a-ḥaḏ haś-śā-rîm hā-ri-šō-nîm" = "Michael one princes of the chief"

http://biblehub.com/text/daniel/10-13.htm

Dan 10:21 "Mutta minä ("Herra" = "adonai") ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.11:1 jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena."

Eli mitä näistä kahdesta kohdasta voimme päätellä ?

Noh ainakin sen että tämä Mikael ei ole AINOA suuri enkeliruhtinas vaan heitä on muitakin ja sen että tässä Dan 10 luvussa Herra = "Adonai" kertoo hänestä Danielille !

.

Jos siis Jeesus = Ylienkeli Mikael ...niin kuin Adventistit/Jehovan todistajat/Urantia-kirjan tekijät siis väittävät... niin sitten täytyisi olla muitakin Jeesuksen kaltaisia "Jumalan enkelipoikia"... ja jos näin alamme ajatella niin harhaudumme täysin pois kristinuskon peruskäsitteistä ! :O

.

Vrt http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/

ja erityisesti huomaa Ilmestyskirjan kohta 1:13-16 ja Danielin kirjan 10 luku, että kuka ilmestyy ja kelle ja kuka kukin on kyseisessä 10 luvussa !

Vrt. Raamattu kannesta kanteen/ Mykistävä vieras

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/vanha-testamentti/danielin-kirja/1306 /

http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/vanha-testamentti/danielin-kirja/1307

86

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No niin kommentoikaa täällä ihan rauhassa !

    • Pitäisiköhän nämä Alexin ja Pyhpyhin hienot teologiset pohdinnat Mikael-aiheesta kerätä täältä topiikista http://keskustelu.suomi24.fi/t/13660220 yhdeksi hyväksi kokonaisuudeksi tähän avaukseen niin sitten kaikki voisivat rikastua sen annista... :)

      • lueJaYmmärrä

      • Juu niin näyttää... siellä loppupäässä on jo asiaakin... :)))


      • oksasiHedelmät

        Ei siellä ole asiaa, vaan kiistelyä. Sinäpä et hoksaa, että voit oman öljypuusi oksan alla nautiskella hedelmiäsi. Tuskin siihen ruuhkaa syntyy.
        Elä yltäkylläistä elämääsi siinä.


      • oksasiHedelmät kirjoitti:

        Ei siellä ole asiaa, vaan kiistelyä. Sinäpä et hoksaa, että voit oman öljypuusi oksan alla nautiskella hedelmiäsi. Tuskin siihen ruuhkaa syntyy.
        Elä yltäkylläistä elämääsi siinä.

        Niin jotain tällaista minun kohdallani varmasti moni toivoo mutta minä en ikävä kyllä pidä uskoani vakan alla... :)))

        Lahjaksi olen saanut niin lahjaksi myös annan... :)))


      • aivannäin
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin jotain tällaista minun kohdallani varmasti moni toivoo mutta minä en ikävä kyllä pidä uskoani vakan alla... :)))

        Lahjaksi olen saanut niin lahjaksi myös annan... :)))

        Sitähän se iloinen naurajakin todistelee. Ei pidä uskoaan vakan alla ja lahjojaan jakelee. Sitä voi niin monella tapaa tuoda esiin, meinaan sitä asiaansa.


      • aivannäin kirjoitti:

        Sitähän se iloinen naurajakin todistelee. Ei pidä uskoaan vakan alla ja lahjojaan jakelee. Sitä voi niin monella tapaa tuoda esiin, meinaan sitä asiaansa.

        No niinpä sinä näytät hyvin tuovan... siitä sinun asiastasi en kyllä tiedä mitään...


      • aivannäin kirjoitti:

        Sitähän se iloinen naurajakin todistelee. Ei pidä uskoaan vakan alla ja lahjojaan jakelee. Sitä voi niin monella tapaa tuoda esiin, meinaan sitä asiaansa.

        Ja sanottakoon nyt että sinun verbaalisessa ironiassasi ei kyllä ole paljoa kehumisen varaa... aika latteaa...
        Neuvoisin sinua opettelemaan runojen tekemistä niin ehkä vähän kehittyisit tässä asiassa... :)


    • Alatästä

      alex.kasi
      23.6.2015 14:59

      Kopittelija007/otakoppi/ja mikä muu?

      On olemassa vain YKSI Jumala ja Jumaluus joka lähtee tästä YHDESTÄ Jumalasta ... Sen ilmenemismuotoja ihmisille voi kuitenkin olla monia.

      Niin kauan kuin tämä on sinulle näkymättömissä on sinun aivan turha selitellä noita teorioitasi. Jos ihminen ei tunnusta Jumalaa ja Jumalan täydellisyyttä on sellaisen ihmisen usko kuin hiekalle rakennettu maja .. josta Jeesus puhui .. oikea todellinen usko lepää Jumalan oikeudenmukaisessa rakkaudessa luotujaan kohtaan.

      Paavali: 1. Kor. 12: 4 >>>
      Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on SAMA ja
      seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on SAMA ja
      voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on SAMA.

      1. Kor. 15:28
      Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.

      alex

      • anneelina8

        Aivan oikein Alex kirjoitit Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama ja joka kaikissa vaikuttaa on sama Jumala. Ja niin kauan kun todellin Jumala on näkymättömissä on aivan turha selitellä monia teorioita se on vain hiekalle rakentamista ja se rakennus sortuu ajan myötä ja sen sortuminen on suuri. Olen niin monasti nähnyt sen tämän lyhyen elämäni aikana, kuinka moni on kiiheästi aloittanut mutta sitten tulee väsymys ja kaikki raukeaa tyhjiin.


      • Exadventistiparka
        anneelina8 kirjoitti:

        Aivan oikein Alex kirjoitit Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama ja joka kaikissa vaikuttaa on sama Jumala. Ja niin kauan kun todellin Jumala on näkymättömissä on aivan turha selitellä monia teorioita se on vain hiekalle rakentamista ja se rakennus sortuu ajan myötä ja sen sortuminen on suuri. Olen niin monasti nähnyt sen tämän lyhyen elämäni aikana, kuinka moni on kiiheästi aloittanut mutta sitten tulee väsymys ja kaikki raukeaa tyhjiin.

        " Ja niin kauan kun todellin Jumala on näkymättömissä on aivan turha selitellä monia teorioita se on vain hiekalle rakentamista ja se rakennus sortuu ajan myötä ja sen sortuminen on suuri."
        Anneelina8, olet aivan oikeassa. Meillä on Raamatun mukaan Isä, Poika ja Pyhä Henki. Mitään Mikaelia, Gabrielia tai muitakaan enkeliruhtinaista ei tuohon neljänneksi tarvita eikä haluta - se on Jeesuksen halventamista nostaa enkeli Jeesuksen toiseksi persoonaksi tai ilmenemismuodoksi.


      • Alex kirjoittaa: "On olemassa vain YKSI Jumala ja Jumaluus joka lähtee tästä YHDESTÄ Jumalasta ... "
        ________________________________

        Tämän mukaan Jeesus ei ole Alexin mukaan olisikaan Jumala vaan yksi Jumaluuden ilmenemismuoto eli Alex ei usko kolminaisuusoppiin siitä että Isä ja Poika Ja pyhä Henki ovat itsenäisiä persoonia !

        Eli Alex on lähempänä Jehovan todistajien oppia kuin adventismia !
        Sama pätee hänen käsityksestään annihilaatio-oppiin !
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi
        .
        Alex ei siis tämän perusteella usko että Jeesus olisi ollut Jumalapersoona eli Herra taivaassa jo ennen ihmiseksi tulemistaan !
        .
        Alex on siis tässäkin suhteessa siis harhaopettaja ! :O


      • anneelina8 kirjoitti:

        Aivan oikein Alex kirjoitit Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama ja joka kaikissa vaikuttaa on sama Jumala. Ja niin kauan kun todellin Jumala on näkymättömissä on aivan turha selitellä monia teorioita se on vain hiekalle rakentamista ja se rakennus sortuu ajan myötä ja sen sortuminen on suuri. Olen niin monasti nähnyt sen tämän lyhyen elämäni aikana, kuinka moni on kiiheästi aloittanut mutta sitten tulee väsymys ja kaikki raukeaa tyhjiin.

        Kumpikohan meistä esim. on tätä "lyhyttä elämää" niin paljon enemmän nähnyt sillä minä ainakin olen jo 54- vuotias enkä enää ihan poikanen ja uskoon tulin 27-vuotiaana eli aika pitkä taival jo takana hyvässä huolenpidossa ! :)))
        .
        Vrt "älköön seurakuntapalvelija olko äsken kääntynyt" joten anneliina8, sinun kiero piikkisi ei oikein osu minuun joihinkin muihin ehkä ! :))))
        .
        Ihmettelen kyllä suuresti tuota sinun katkeraa asennettasi siellä Australiassa vai missä nyt vaikutatkaan ulkomailla...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Alex kirjoittaa: "On olemassa vain YKSI Jumala ja Jumaluus joka lähtee tästä YHDESTÄ Jumalasta ... "
        ________________________________

        Tämän mukaan Jeesus ei ole Alexin mukaan olisikaan Jumala vaan yksi Jumaluuden ilmenemismuoto eli Alex ei usko kolminaisuusoppiin siitä että Isä ja Poika Ja pyhä Henki ovat itsenäisiä persoonia !

        Eli Alex on lähempänä Jehovan todistajien oppia kuin adventismia !
        Sama pätee hänen käsityksestään annihilaatio-oppiin !
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi
        .
        Alex ei siis tämän perusteella usko että Jeesus olisi ollut Jumalapersoona eli Herra taivaassa jo ennen ihmiseksi tulemistaan !
        .
        Alex on siis tässäkin suhteessa siis harhaopettaja ! :O

        Tässä toinen esimerkki Alexilta johtuen edelliseen viestiini ja tässä Alex lainaa osin minun tekstiäni ketjussa lisäillen siihen vähän lisää kuten (kuin Jumalan kaltainen) ja näin mutta tässä:
        ______________
        Lainaus Alex kirjoittaa:
        " Dan 10:21 "Mutta minä ("Herra" = "adonai") ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael .... (Hän joka on Jumalan kaltainen" tai "Hän joka on kuin Jumala") .... .11:1 jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena."

        Jaa, että mitä näistä kahdesta kohdasta voimme päätellä ?

        Juu, niistä voi päätellä esimerkiksi että : Dan 10:21 "Mutta minä ("Herra" = "adonai") ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael .... (Hän joka on Jumalan kaltainen" tai "Hän joka on kuin Jumala") .... .11:1 jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena."

        Mitä epäselvää tässä nyt sitten olisi?
        _______________________________

        Kuten nyt näemme eli mitä epäselvää tässä on ? Tässä on Alexilla epäselvää se kuka puhuu ja kenestä !
        Nimittäin Alex luulee tässä Dan 10 luvussa että Isä Jahve Jumala puhuu Mikaelista eli ehkä hänen mielestään siis Jeesuksesta eli huomaa " joka on KUIN Jumala"...

        Mutta mikä ongelma?

        Tässä Dan 10 luvussa puhuja ei ole siis Jahve Jumala vaan se onkin nimittäin juuri Jeesus Kristus itse taivaallisessa olomuodossaan, joka kertoo Mikaelista Danielille ! Eli Jeesus Kristus on eri persoona kuin Mikael ja HUOM ! ei Jeesus ole suinkaan "kuin jumala" vaan JUMALA !
        .
        Siis lukekaa rakkaat lukijani avaukseni ja sen linkit tarkasti uudelleen niin asia käy päivän selväksi ja ihan RAAMATULLISESTI tällä kertaa ! :)


      • ...Ja lisään vielä tähän jatkoksi, että vaikka näiden kahden arkkienkelin Mikaelin ja Gabrielin nimissä esiintyy tämä sana "El" eli "Jumala", niin ei se suinkaan tarkoita että "Jumalan sanansaattaja/lähettiläs" olisi itse Jumala niin kuin Jeesus on !
        Vrt: Hebr 1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; 1:8 mutta Pojasta: "Jumala..." !!!!!

        .
        "MikaEL"= "Kuka on KUIN Jumala"
        Ja Vrt. "GabriEL" eli " man of El" "an archangel" eli "Mies Jumala"

        Tämä Mikaelin "kaveri" arkkienkeli Gabriel esiintyy VT:ssa 2 kertaa Dan 8:16 ja Dan 9:21 kohdissa
        ja sitten UT:ssa Luuk 1:19 ja 1:26 kohdissa !



      • Kopittelija007 kirjoitti:

        ...Ja lisään vielä tähän jatkoksi, että vaikka näiden kahden arkkienkelin Mikaelin ja Gabrielin nimissä esiintyy tämä sana "El" eli "Jumala", niin ei se suinkaan tarkoita että "Jumalan sanansaattaja/lähettiläs" olisi itse Jumala niin kuin Jeesus on !
        Vrt: Hebr 1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; 1:8 mutta Pojasta: "Jumala..." !!!!!

        .
        "MikaEL"= "Kuka on KUIN Jumala"
        Ja Vrt. "GabriEL" eli " man of El" "an archangel" eli "Mies Jumala"

        Tämä Mikaelin "kaveri" arkkienkeli Gabriel esiintyy VT:ssa 2 kertaa Dan 8:16 ja Dan 9:21 kohdissa
        ja sitten UT:ssa Luuk 1:19 ja 1:26 kohdissa !

        Englannin prepositio "of" osoittaa omistusta tai johonkin kuulumista, ilmaisee jonkin koostumusta tai muodostumista jostain esim "glass of water" – lasi vettä
        .
        Eli myös Gabrielin nimi osoittaa kuulumista "Jumaluuteen" mutta ei ole itse Jumala !

        Jeesuksen liittäminen Miikaelina "kuin Jumaluuteen" halventaa Jeesuksen JUMALUUDEN ja myös Mikaelin oman enkelipersoonallisuutensa enkelijoukkojen johtajana ! :O
        .
        HUOM 1. KÄSKY: 2 Moos 20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        20:3 Älä pidä muita jumalia minun RINNALLANI."
        .

        Eli toistan jo aiemmin täällä sanomaani:
        ...Sinulla ei saa olla muita jumalia....
        (Adventistit: "Mikael" /Katolilaiset: "Neitsyt Maria")
        ... minun rinnallani." !
        .

        (Ps. Vrt. Suomessa Puolustusvoimien Ylipäällikkö on Presidentti Sauli Niinistö ja Puolustusvoimien Komentaja Kenraali Jarmo Lindberg 2014 alkaen.)
        Joh Ilm12:7,8 " Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa."


      • Tässä on kyllä paljon asiaa tässä Markku Veilon puheessa eksytyksistä ja vääristä hengen ilmiöistä jotka liittyvät myös tähän Mikael = Jeesus aiheeseen ja myös usein Alexin siteeraamiin Benny Hinni videoihin tms. ilmiöihin !
        (Joku tätä linkkasi näille sivuille jo aiemmin mutta en kerinnyt kuunnella silloin)
        .
        https://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo


      • anneelina8
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Kumpikohan meistä esim. on tätä "lyhyttä elämää" niin paljon enemmän nähnyt sillä minä ainakin olen jo 54- vuotias enkä enää ihan poikanen ja uskoon tulin 27-vuotiaana eli aika pitkä taival jo takana hyvässä huolenpidossa ! :)))
        .
        Vrt "älköön seurakuntapalvelija olko äsken kääntynyt" joten anneliina8, sinun kiero piikkisi ei oikein osu minuun joihinkin muihin ehkä ! :))))
        .
        Ihmettelen kyllä suuresti tuota sinun katkeraa asennettasi siellä Australiassa vai missä nyt vaikutatkaan ulkomailla...

        Kopittaja kyllä sinä toiseksi jäät viellä minun iässäni ja uskossa olosta sanot että olet 54 vuotias, minä olen ollut uskossa 55 vuotta, joten et ole viellä silloin ollut edes syntynyt. mutta lyhythän tämä meidän elämä on vaikka eläisimme 100 vuotiaaksi, paljon jää silti ja näkemättä ja tietämättä asioita.


      • Niin Jeesus kuoli noin 33v ja melkein kaikki apostolit marttyyreina ennen 50 vuotta paitsi Johannes... Eli ikä ei ole mikään kriteeri Jumalan Valtakunnan työssä !

        Nuori ja "untuvikko" minä en kuitenkaan Raamatuissa enää ole ! :)))

        Sinusta en tiedä... mutta palautteesi ei vielä Raamatullisesti ole minua kovin vielä vakuuttanut.. enemmänkin Ellenistisiä epäraamatullisia tulkintoja tyrkytät täällä...ja myös enemmänkin pyrit henkilökohtaisuuksiin... :(


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        " Ja niin kauan kun todellin Jumala on näkymättömissä on aivan turha selitellä monia teorioita se on vain hiekalle rakentamista ja se rakennus sortuu ajan myötä ja sen sortuminen on suuri."
        Anneelina8, olet aivan oikeassa. Meillä on Raamatun mukaan Isä, Poika ja Pyhä Henki. Mitään Mikaelia, Gabrielia tai muitakaan enkeliruhtinaista ei tuohon neljänneksi tarvita eikä haluta - se on Jeesuksen halventamista nostaa enkeli Jeesuksen toiseksi persoonaksi tai ilmenemismuodoksi.

        Tarkoitatko että se Jumaluus joka on arkkienkeli Miikaelissa ei olisi sama kuin esimerkiksi Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä?
        Kuule Eap - älä usko tuon Kopittelijan juttuihin - usko mieluimmin Raamattuun.

        Se juuri on "kolminaisuuden" sisältö että kyseessä on SAMA Jumaluus eri persoonissa. Jos tajuat tämän niin ehkä alat tajuamaan paljon muutakin ..

        Mietihän asiaa.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Tarkoitatko että se Jumaluus joka on arkkienkeli Miikaelissa ei olisi sama kuin esimerkiksi Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä?
        Kuule Eap - älä usko tuon Kopittelijan juttuihin - usko mieluimmin Raamattuun.

        Se juuri on "kolminaisuuden" sisältö että kyseessä on SAMA Jumaluus eri persoonissa. Jos tajuat tämän niin ehkä alat tajuamaan paljon muutakin ..

        Mietihän asiaa.

        alex

        Taas Alex puhuu tässä läpiä päähänsä ja vääristää "exadventistiparan" selkeää kirjoitusta omaan "korvasyyhyynsä" vääntäen koko asiaa toiseksi mitä EAP kirjoitti... Tyypillistä Alexin spämmäämistä...Ja tietysti Kopittelijaakin piti siinä samassa haukkua...
        Kova tarve on Alexilla olla näkyvillä äänessä, sotkea keskustelut aivan "jonninjoutavuuksilla" !
        .
        Lapsikin ymmärtää että Enkelit toimivat Jumalan sanansaattajina ja hänen asiamiehinään !
        .
        Voi voi puskaressua...


      • Mutta Alex.... Jeesus on Jumala ! ... ei enkeli Jumalan sanansaattaja !
        .
        Kyllä sinun pitää jo kohta se vartiotorni lehti tilata varmaankin... :O


      • Ps. Onko Alexin mielestä langenneella enkelillä eli Saatanalla myös Jumaluus itsessään ?
        .
        Sepä vasta olisikin pelottavaa...


      • Rauhaa.palstalle
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin Jeesus kuoli noin 33v ja melkein kaikki apostolit marttyyreina ennen 50 vuotta paitsi Johannes... Eli ikä ei ole mikään kriteeri Jumalan Valtakunnan työssä !

        Nuori ja "untuvikko" minä en kuitenkaan Raamatuissa enää ole ! :)))

        Sinusta en tiedä... mutta palautteesi ei vielä Raamatullisesti ole minua kovin vielä vakuuttanut.. enemmänkin Ellenistisiä epäraamatullisia tulkintoja tyrkytät täällä...ja myös enemmänkin pyrit henkilökohtaisuuksiin... :(

        Kun Kopittelija puhuu leukavasti omasta viisaudestaan ja kuinka "vakuuttunut" hän on muiden uskon hyvyydestä .. saan minä sellaisen epämiellyttävän tunteen - että oi oi oi - sinnekö se maailman "viisaus" muka on piilotettu?

        Nyt sattuu anneelina olemaan palstalla tunnettu juuri kyvystään nähdä asiat raamatullisesti ja ihmisenä joka ei halua turhia kiistoja - (siis täydellinen Kopittelja007 :n vastakohta).


      • Rauhaa.palstalle kirjoitti:

        Kun Kopittelija puhuu leukavasti omasta viisaudestaan ja kuinka "vakuuttunut" hän on muiden uskon hyvyydestä .. saan minä sellaisen epämiellyttävän tunteen - että oi oi oi - sinnekö se maailman "viisaus" muka on piilotettu?

        Nyt sattuu anneelina olemaan palstalla tunnettu juuri kyvystään nähdä asiat raamatullisesti ja ihmisenä joka ei halua turhia kiistoja - (siis täydellinen Kopittelja007 :n vastakohta).

        Nyt sattuu anneelina olemaan palstalla tunnettu juuri kyvystään nähdä asiat raamatullisesti
        ___________________________

        Ai niinkö... mistä näitä raamatullisia kirjoituksia saa lukea ?


    • On surullisen hupaisaa lukea näitä Kopittelija007:n kirjoituksia.

      Esimerkiksi : Kun minä suoraan kopioin Kopitelijan omia kirjoituksia - kritisoi hän nyt omia kirjoituksiaan - kovin sanoin -- koska ei muista mitä itse kirjoitti -- se on aika hölmöä .. mielestäni.. :))

      Toiseksi voisi kysyä että kuinka monta jumalaa Kopittelijällä on ? koska kun minä kirjoitin että on vain YKSI Jumaluus joka ilmenee monessa muodossa, sain kuulla että olen Jehovan todistaja ... :))

      Kyllä täytyy todeta että sinä Kopittelija olet vielä kauempana Jumalan tuntemisesta kuin koskaan edes osasin kuvitella. Ei ihme että jututkin ovat sitten sen mukaisia.

      Se että joku vääristelee tahallaan muiden kirjoituksia kertoo paljon sen ihmisen motiiveista. Eikö vain kerrokin.. ja ei yhtään mitään sen motiiveista jonka kirjoituksia väännetään ...

      Totuus on (jos se nyt ketään kiinnostaa) että Kopittelija on tällä palstalla vain ja yksinomaan vastustamassa adventisteja ja kaikkia niitä jotka eivät vastusta adventisteja ja heidän uskoaan. Kopittelija on "syyttäjä" joka hakemalla hakee jotain josta saisi (tai voisi) syyttää niitä jotka hän katsoo vastustajikseen. Samaan kategoriaan on nykyään liittynyt myös nimimerkki Exadventitiparka - ja siellä oli jo ennestään muutama ateisti .. :)) ..

      Minua ei häiritse nämä kopittelut ollenkaan - minä olen palstalla yksilönä ja ihan tavallisena ihmisenä ja puhun sen mukaan mikä on minun uskoni. Jos näillä kopittelijoilla olisi jotain antaa - niin olisin siitä vain iloinen - mutta valitettavasti heillä ei ole --- Vain ihmisten kirjoituksien vääristelyä ja anti-adventismia .. ja nyt jopa kopittelija kritisoi omia kirjoituksiaan :)) -- Siis .. voihan nenä ...

      alex

      • Alex kirjoittaa: " Toiseksi voisi kysyä että kuinka monta jumalaa Kopittelijällä on ? koska kun minä kirjoitin että on vain YKSI Jumaluus joka ilmenee monessa muodossa, sain kuulla että olen Jehovan todistaja ... :)) "
        _________________________

        Kiitos "teologisesta" palautteestasi taas kerran.... :)


    • 21miinus14tekee7

      Ketjuun on juuri nyt vastattu 21 kertaa josta Kopittelija007 on vastannut 14 ..
      Todellista yksinpuhelua :( .. (penettelua) .

      • todellistayksinpuhelua

        Tein juuri saman huomion !


      • No minä jo teitä "pikkupiruja" jo odottelinkin tänne vai alkoiko Alex jutella taas monin anonyymein nimimerkein pönkittääkseen itseään...


    • Näin Wikipedia sanoo siitä mitä nimi Michael tarkoittaa.

      Michael "who is like God?", (joka on Jumalan kaltainen tai joka on kuin Jumala)
      Hebrew: מִיכָאֵל‎ (pronounced [mixaˈʔel]), Micha'el or Mîkhā'ēl ....

      https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_(archangel)


      • Minulle on olemassa vain yksi Jumaluus ja se on sama niin Isässä kuin Pojassa ja Pyhässä Hengessä .. ja kun sanotaan Jumala on KAIKKI KAIKISSA .. silloinkin on kysymys SAMASTA Jumaluudesta ... Ei kroppa ole mitään .. vaan se mikä on kropassa - mikä hallitsee sitä .. Onko se totuudellista ja rakkaudellista vai ei ..

        1. Kun. 8:27
        Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!

        Paavali kirjoitti: 1. Korinttolaiskirje 13 :
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

        Ja Paavali kertoi myös mitä hän rakkaudella tarkoitti:
        Rakkaus on pitkämielinen,
        rakkaus on lempeä;
        rakkaus ei kadehdi,
        ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        ei käyttäydy sopimattomasti,
        ei etsi omaansa, ei katkeroidu,
        ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

        Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

        Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

        Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

        Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

        Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
        -----
        Siinä on Jumalaan uskoville ihmisille hyvä Jumalan tahdon mukainen kirjoitus Paavalilta ... joka saa varmaan jokaisen ajattelemaan ..

        Jeesus sanoi: Luuk. 10:27 "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

        ja

        Joh. 8:19
        .... jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"...

        alex


      • Sanoisin taas että paljon sanoja tyhjästä taas... jaetta jakeen perään vailla mieltä ja johtoajatusta...irrotettu sIeltä täältä pois asiayhteyksistään ja niin että sillä yritetään pelkästään LYÖDÄ RAAMATULLA KOPITTELIJAA ja ehkä myös exadventistiparkaa... pelkkää sotkua nämä Alexin sekoilut ! :O
        ja sitten vielä suureelliseksi lopuksi " jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"...
        .
        Säälittävää Alex !
        .
        Noh mutta onneksi ymmärtäväiset ymmärtää... :)))


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Juu... ja tuosta vielä tarkemmin !
        http://biblehub.com/hebrew/4317.htm

        Ei kuitenkaan JEESUS ! :)

        Nyt minä en sanonut että Miikael olisi Jeesus - jos olisit anti-adventismissasi ja sokeudessasi pannut merkille .. Vaan minä sanoin että kyseessä on SAMA Jumala ja Jumalan tahto - mitä kautta se sitten ilmeneekin .. usko tai älä tuo sinun anti-adventismisi sokaisee sinut pahan kerran ..
        Myös Jeesus teki elämässään Jumalan tahdon - se on eli rakkaudessa ja oikeudenmukaisuudessa - ja opetti ihmisiä tuntemaan Jumalaa .. ei itseään ..

        Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Nyt minä en sanonut että Miikael olisi Jeesus - jos olisit anti-adventismissasi ja sokeudessasi pannut merkille .. Vaan minä sanoin että kyseessä on SAMA Jumala ja Jumalan tahto - mitä kautta se sitten ilmeneekin .. usko tai älä tuo sinun anti-adventismisi sokaisee sinut pahan kerran ..
        Myös Jeesus teki elämässään Jumalan tahdon - se on eli rakkaudessa ja oikeudenmukaisuudessa - ja opetti ihmisiä tuntemaan Jumalaa .. ei itseään ..

        Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

        alex

        Hyvä jos edes yhden asian olet täällä oppinut/omaksunut. :)

        Mutta vielä on paljon lisää opittavaa adventismin epäraamatullisuudesta ja harhaopetuksesta mutta sinun ensin pitää parantua omista epäraamatullisista harhoistasi että näet asiat selkeämmin ! :)


      • Ja pikkuvinkkinä vielä Alexille:

        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemME, kaltaiseksemME" !

        1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan
        .
        Ketkä ovat ME JUMALAT !? MIETI ALEX SITÄ !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sanoisin taas että paljon sanoja tyhjästä taas... jaetta jakeen perään vailla mieltä ja johtoajatusta...irrotettu sIeltä täältä pois asiayhteyksistään ja niin että sillä yritetään pelkästään LYÖDÄ RAAMATULLA KOPITTELIJAA ja ehkä myös exadventistiparkaa... pelkkää sotkua nämä Alexin sekoilut ! :O
        ja sitten vielä suureelliseksi lopuksi " jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"...
        .
        Säälittävää Alex !
        .
        Noh mutta onneksi ymmärtäväiset ymmärtää... :)))

        Viestini ei ole ollenkaan ole erotettu "ASIAYHTEYDESTÄÄN" sinä et vain tajua.
        Kuinka on mahdollista että muutamat tajuavat mutta esimerkiksi sinä et - tai onko niin että sinä kyllä tajuat mutta olet vain olevinasi kuin et tajuaisi?

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Viestini ei ole ollenkaan ole erotettu "ASIAYHTEYDESTÄÄN" sinä et vain tajua.
        Kuinka on mahdollista että muutamat tajuavat mutta esimerkiksi sinä et - tai onko niin että sinä kyllä tajuat mutta olet vain olevinasi kuin et tajuaisi?

        alex

        Mamma mia? Ai että sinulla tosiaan on monta jumalaa?


      • alex.kasi kirjoitti:

        Mamma mia? Ai että sinulla tosiaan on monta jumalaa?

        Aivan Isä, Poika ja Pyhä Henki ! :)))
        Jo Paratiisista lähtien !
        Ei se Isä siellä yksinään puhellut ! Ei Taivaan Isä mikään vanhuuden höperö ole vaikka aika vanha varmaan kuitenkin... ;)

        http://otakoppi.webnode.fi/news/pyha-kolminaisuus/


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja pikkuvinkkinä vielä Alexille:

        1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemME, kaltaiseksemME" !

        1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan
        .
        Ketkä ovat ME JUMALAT !? MIETI ALEX SITÄ !

        1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan..

        Tuli mieleeni tästä:
        Näin juuri asia on - ihminen TIETÄÄ tai hänen ainakin tulisi tietää) hyvän ja pahan ero. MUTTA (ja tästä olen kirjoittanut aikaisemminkin) ei SE ETTÄ TIETÄÄ anna kenellekään iankaikkista elämää vaan se että elää oikein ..

        Kuvaavaa näille Kopittelijan tarkoitushakuisille selityksille on että hän otti vain sen osan tuostakin jakeesta joka näennäisesti tukee hänen teorioitaan ..

        Loppu jae kuuluu näin

        22 Ja Herra Jumala sanoi:
        ...... Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" ..

        Tuo ei oikein sovi Kopittelijan uskomuksiin ja siksi hän jätti sen pois ;)) .. Kopittelija nimittäin uskoo oma-kuolemattomuuteensa .. että hän on kuin Jumala ..

        Sen kaavan mukaan joka Raamatussa sanotaan näin:
        1. Moos. 3:4 ... "Ette suinkaan kuole ... - nyt minä en usko että tuo on totta .. Minä olen varma että "synnin palkka on kuolema" - synti on vajavaisuutta ja siksi se tuhoaa syntisen ...

        Raamatussa on yksi kohta jossa sanotaan että ihmiset etsivät kuolemaa - mutta se pakenee heitä .. tosin vain määrätyn ajan .. ( 5 kuukautta ) ..

        Johanneksen ilmestys 9 :
        3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta; 4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan. 5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää. 6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Aivan Isä, Poika ja Pyhä Henki ! :)))
        Jo Paratiisista lähtien !
        Ei se Isä siellä yksinään puhellut ! Ei Taivaan Isä mikään vanhuuden höperö ole vaikka aika vanha varmaan kuitenkin... ;)

        http://otakoppi.webnode.fi/news/pyha-kolminaisuus/

        Ja tarkastellaan tätä vielä hiukan: 1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan."
        .
        HUOMATKAAMME: Ja mitä tästä näemme, Jumalat tiesivät hyvän mutta myös PAHAN eli Paha ja pahuus oli jo olemassa "taivaitten avaruuksissa" jo ennen Maan luomista !
        ...Vaikkakin se mitä Jumala loi maahan "oli sangen hyvää" !
        .
        Ja tähän "pahaan" ihminen kuitenkin sitten lankesi ja hänestä tuli "hengellisesti kuollut" eli joutui eroon Luojastaan, Jumalastaan !


      • alex.kasi kirjoitti:

        1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan..

        Tuli mieleeni tästä:
        Näin juuri asia on - ihminen TIETÄÄ tai hänen ainakin tulisi tietää) hyvän ja pahan ero. MUTTA (ja tästä olen kirjoittanut aikaisemminkin) ei SE ETTÄ TIETÄÄ anna kenellekään iankaikkista elämää vaan se että elää oikein ..

        Kuvaavaa näille Kopittelijan tarkoitushakuisille selityksille on että hän otti vain sen osan tuostakin jakeesta joka näennäisesti tukee hänen teorioitaan ..

        Loppu jae kuuluu näin

        22 Ja Herra Jumala sanoi:
        ...... Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" ..

        Tuo ei oikein sovi Kopittelijan uskomuksiin ja siksi hän jätti sen pois ;)) .. Kopittelija nimittäin uskoo oma-kuolemattomuuteensa .. että hän on kuin Jumala ..

        Sen kaavan mukaan joka Raamatussa sanotaan näin:
        1. Moos. 3:4 ... "Ette suinkaan kuole ... - nyt minä en usko että tuo on totta .. Minä olen varma että "synnin palkka on kuolema" - synti on vajavaisuutta ja siksi se tuhoaa syntisen ...

        Raamatussa on yksi kohta jossa sanotaan että ihmiset etsivät kuolemaa - mutta se pakenee heitä .. tosin vain määrätyn ajan .. ( 5 kuukautta ) ..

        Johanneksen ilmestys 9 :
        3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta; 4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan. 5 Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää. 6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        alex

        Nyt sinä taas tarkoituksenhakuisesti muutat puheenaihetta... Tarkoitukseni oli näyttää ettei Isä jumala ollut paratiisissa yksin ! Siksi vain osa lauseesta !
        Keskustele siitä nyt ja puhu "iankaikkisesta sielusta" muualla !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Aivan Isä, Poika ja Pyhä Henki ! :)))
        Jo Paratiisista lähtien !
        Ei se Isä siellä yksinään puhellut ! Ei Taivaan Isä mikään vanhuuden höperö ole vaikka aika vanha varmaan kuitenkin... ;)

        http://otakoppi.webnode.fi/news/pyha-kolminaisuus/

        Mutta hyvä "immeinen" sentään : ))

        Kuinka monta Jumaluutta sinä oikein uskot olevan ..? 3 ?

        Jotkut ovat sanoneet minulle aikaisemmin (joku vuosi sitten) että kristityillä on (3) kolme Jumalaa - ja minä olen aina vastannut, että sellaisia kristittyjä ei ole olemassakaan .. Nyt on sitten ainakin YKSI ... :)) ..

        Minulle on olemassa vain YKSI Jumaluus ... ja se SAMA Jumaluus on niin Isässä kuin Pojassa ja Pyhässä hengessä.

        Katsos Kopittelija007 - Jumala on TÄYDELLINEN KAIKESSA - ja Jumaluus on Jumalan TÄYDELLISYYTTÄ - kuinka monta erilaista täydellisyyttä sinä ajattelet olevan ? Kolme (3) .. ?

        Minä tiedän että se mikä on täydellistä .. ON - ja siksi se on Jumalan täydellisyyttä. Ja se täydellisyys kaikessa (eli Jumaluus) on SAMA missä se sitten onkin. Jumalan täydellisyys ei sisällä pahuutta - se on rakkauden ja oikeudenmukaisuuden - pahuus ei ole täydellisyyttä ... vaan vajavaisuutta ja vajavaisuudessa ei koskaan ole iankaikkista elämää.

        Siis oikeastaan erittäin yksinkertainen asia - no tuskin tajuat tästä paljoakaan .. mutta monet ovat tämän ymmärtäneet ja se johtaa myös siihen että Jumalaan voi uskoa ihan tosissaan eikä vain teoriassa.

        Kun Raamattua luetaan tämän ajatuksen kanssa - niinkuin sitä tulisi lukea - se ei ole ristiriitainen itsensä kanssa. Mutta jos ihminen ei tunne Jumalaa silloin siitä tulee jos jonkinlaista oppia .. jota sitten täytyy selitellä ... ja selitellä ja selitellä .. aina luotujaan kiduttavasta jumalasta lähtien.. Mitä enemmän selityksiä sen mahdottomammaksi se menee .. ja ateistit nyökyttelevät .. että juu ..

        Ei se että ihmiset uskovat kaikenlaista muuta täydellistä Jumalaa toiseksi .

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Nyt sinä taas tarkoituksenhakuisesti muutat puheenaihetta... Tarkoitukseni oli näyttää ettei Isä jumala ollut paratiisissa yksin ! Siksi vain osa lauseesta !
        Keskustele siitä nyt ja puhu "iankaikkisesta sielusta" muualla !

        Juu, minä kyllä tiedän "TARKOITUKSESI" .. se on ihan rehellisesti sanottuna anti-adventismin sekoittamaa väärin ymmärtämistä ja toisista vian hakemista.
        --
        Katsos Kopittelija007 - minun puolestani sinä saat uskoa mihin uskot ja olla ihan niin kuolematon ja suuri profeetta kuin mielestäsi olet - mutta minä pidän oman uskoni Jumalaan ja kirjoittelen sen mukaan -- ja olen jopa valmis kuuntelemaan vaikkapa sinuakin - mutta en minä niele noita selityksiäsi koska niissä ei ole mitään itua.

        Kokeilehan lukea Raamattua sellaisena kuin se on kirjoitettu ja pitäen mielessäsi kaiken aikaa että Jumala On oikeudenmukainen ja rakkaudellinen ja että on olemassa vain YKSI ikuinen Jumaluus (eli Jumalan täydellisyys) ja että vain siinä on kuolemattomuus ja se on myös niin Jeesuksen kuin Pyhän Hengen Jumaluus .. kaikki on samaa Jumalan TÄYDELLISYYTTÄ ...

        Jaa-a, kuinka tämän sinulle kertoisi niin että se menisi perille....

        alex


      • Mitähän sinä nyt yritit sanoa... vartiotorni-opilta tämä minusta kuulostaa... :O


      • alex.kasi kirjoitti:

        Juu, minä kyllä tiedän "TARKOITUKSESI" .. se on ihan rehellisesti sanottuna anti-adventismin sekoittamaa väärin ymmärtämistä ja toisista vian hakemista.
        --
        Katsos Kopittelija007 - minun puolestani sinä saat uskoa mihin uskot ja olla ihan niin kuolematon ja suuri profeetta kuin mielestäsi olet - mutta minä pidän oman uskoni Jumalaan ja kirjoittelen sen mukaan -- ja olen jopa valmis kuuntelemaan vaikkapa sinuakin - mutta en minä niele noita selityksiäsi koska niissä ei ole mitään itua.

        Kokeilehan lukea Raamattua sellaisena kuin se on kirjoitettu ja pitäen mielessäsi kaiken aikaa että Jumala On oikeudenmukainen ja rakkaudellinen ja että on olemassa vain YKSI ikuinen Jumaluus (eli Jumalan täydellisyys) ja että vain siinä on kuolemattomuus ja se on myös niin Jeesuksen kuin Pyhän Hengen Jumaluus .. kaikki on samaa Jumalan TÄYDELLISYYTTÄ ...

        Jaa-a, kuinka tämän sinulle kertoisi niin että se menisi perille....

        alex

        Ja tässäkin samaa tyhjää "hengetöntä" löpinää missä ei mitään sanomaa mistään....

        Alex kirjoittaa: "Kokeilehan lukea Raamattua sellaisena kuin se on kirjoitettu"...

        Minä kyllä aina siteeraan raamatullani kaiken mitä opetan/kirjoitan toisin kuin sinä ja sen voi jokainen täältä lukea ja blogistani myös ! :)
        http://otakoppi.webnode.fi/blogi/


      • Ja toisekseen minä en esiinnyt täällä "tuntemattomana" niin kuin sinä Alex ja tämäkin juuri osoittaa sinun EPÄREHELLISYYTTÄSI ! :O


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitähän sinä nyt yritit sanoa... vartiotorni-opilta tämä minusta kuulostaa... :O

        Lainaus: Kolminaisuus

        Jehovan todistajat eivät usko ns. "kolminaisuusoppiin". Jehovan todistajien mukaan Jehova Jumala on aina ollut olemassa, Jeesus on hänen ainosyntyinen poikansa, jolla on alku. Pyhä henki taas on Jumalan toimiva voima, ei persoona.

        http://johanneksenpoika.fi/oppikysymykset.html




      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Hyvä jos edes yhden asian olet täällä oppinut/omaksunut. :)

        Mutta vielä on paljon lisää opittavaa adventismin epäraamatullisuudesta ja harhaopetuksesta mutta sinun ensin pitää parantua omista epäraamatullisista harhoistasi että näet asiat selkeämmin ! :)

        :)) minä en ole koskaan sanonut että Miikael olisi Jeesus - sen enempää kin olisin sanonut että Pooika olisi Isä - mutta sen olen sanonut ja sanon että se Jumaluus joka On - on YKSI - ja että nimi Miikael on (kuin Jumala - tai Jumalan kaltainen) tarkoittaa samaa Jumaluutta mikä on Jumalan Isän Pojan ja Pyhä Hengen .. että ei ole montaa Jumalaa tai montaa Jumaluutta - niinkuin sinä selität - on vain YKSI SAMA Jumaluus - joka ilmenee eritavalla.. mutta ei koskaan pahuudessa tai valheessa ..

        Salomon toi tämän mielestäni hyvin esiin rakennettuaan temppelin Herralle noissa sanomissaan sanoissa - "Taivasten taivaisiin sinä et mahdu" .. Jumalan iankaikkinen Jumaluus - Jumalan täydellinen rakkaus, oikeudenmukaisuus ja vapaus - on läsnä kaikkialla. Sitä myös Jumalan laki (Jumalan antamat käskyt kuvaavat) ...

        Valitan jos tykkäät että meni taas asian viereen - mutta Raamattu on yksi kokonaisuus ja ei sitä ymmärrä jos vain nyppii lauseen sieltä toisen täältä.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        :)) minä en ole koskaan sanonut että Miikael olisi Jeesus - sen enempää kin olisin sanonut että Pooika olisi Isä - mutta sen olen sanonut ja sanon että se Jumaluus joka On - on YKSI - ja että nimi Miikael on (kuin Jumala - tai Jumalan kaltainen) tarkoittaa samaa Jumaluutta mikä on Jumalan Isän Pojan ja Pyhä Hengen .. että ei ole montaa Jumalaa tai montaa Jumaluutta - niinkuin sinä selität - on vain YKSI SAMA Jumaluus - joka ilmenee eritavalla.. mutta ei koskaan pahuudessa tai valheessa ..

        Salomon toi tämän mielestäni hyvin esiin rakennettuaan temppelin Herralle noissa sanomissaan sanoissa - "Taivasten taivaisiin sinä et mahdu" .. Jumalan iankaikkinen Jumaluus - Jumalan täydellinen rakkaus, oikeudenmukaisuus ja vapaus - on läsnä kaikkialla. Sitä myös Jumalan laki (Jumalan antamat käskyt kuvaavat) ...

        Valitan jos tykkäät että meni taas asian viereen - mutta Raamattu on yksi kokonaisuus ja ei sitä ymmärrä jos vain nyppii lauseen sieltä toisen täältä.

        alex

        Oliko Jeesus sinusta Jumala Taivaassa ennen ihmiseksi tuloaan ?
        Vai oliko Isä vain hänessä silloin kun eli ihmisenä ihmisen elämän ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Oliko Jeesus sinusta Jumala Taivaassa ennen ihmiseksi tuloaan ?
        Vai oliko Isä vain hänessä silloin kun eli ihmisenä ihmisen elämän ?

        Raamatun mukaan on juuri niin kuin sanoin - yrittäisit lukea mitä muut kirjoittavat - niin ehkä ymmärtäisit .. Taivaassa oli varmasti paljon elämää oli myös Poika .. se mikä on pointti - jos ymmärrät - on oliko Pojassa se ikuinen Jumaluus joka on "hamasta ikuisuudesta" - ja jos minulta kysyt niin tietenkin oli. Eheänä ja ikuisena .. sen sanoo jo sekin että mitään muuta Jumaluutta ei ole ...

        Kerrohan sinä mitä Paavali mielestäsi tarkoitti kirjoittaessaan 1. Kor. 15:25 - 28 että :

        Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki TEHDÄÄN eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:
        esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän ANTAA VALTAKUNNAN > Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken HALLITUKSEN ja kaiken VALLAN ja VOIMAN . Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle".
        Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.
        ----
        Noin siis Paavali kirjoitti - tai ehkä sinäkin kuulut niihin jotka eivät usko mitä Paavali kirjoitti ..

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus: Kolminaisuus

        Jehovan todistajat eivät usko ns. "kolminaisuusoppiin". Jehovan todistajien mukaan Jehova Jumala on aina ollut olemassa, Jeesus on hänen ainosyntyinen poikansa, jolla on alku. Pyhä henki taas on Jumalan toimiva voima, ei persoona.

        http://johanneksenpoika.fi/oppikysymykset.html

        Jaaha. Ja mitä tuolla on tämän asian kanssa tekemistä .. ?

        Nyt minä kerron siitä miten minä näen asian ja miksi .. sinulla ON selvästi suuria vaikeuksia elämässäsi ja siksi ihan oman itsesi tähden sinun kannattaisi lopettaa tuo oman minäsi puolustelu ja sen kohentaminen hakemalla muista virheitä ...

        Kysy papiltasi olenko hänen mielestään oikeassa.
        Onko Isällä Pojalla ja Pyhällä Hengellä SAMA Jumaluus ja onko se iankaikkisuudesta ja onko sen tunnusmerkkejä esimerkiksi juuri rakkaus ja oikeudenmukaisuus ..

        Olen aika varma että pappisi sanoo että "juu, näin se on - Pojassa on SAMA Jumaluus kuin Isässä ja Pyhässä hengessä - että sitä juuri kolminaisuus tarkoittaa - kolme persoonaa .. mutta YKSI Jumaluus.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Raamatun mukaan on juuri niin kuin sanoin - yrittäisit lukea mitä muut kirjoittavat - niin ehkä ymmärtäisit .. Taivaassa oli varmasti paljon elämää oli myös Poika .. se mikä on pointti - jos ymmärrät - on oliko Pojassa se ikuinen Jumaluus joka on "hamasta ikuisuudesta" - ja jos minulta kysyt niin tietenkin oli. Eheänä ja ikuisena .. sen sanoo jo sekin että mitään muuta Jumaluutta ei ole ...

        Kerrohan sinä mitä Paavali mielestäsi tarkoitti kirjoittaessaan 1. Kor. 15:25 - 28 että :

        Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki TEHDÄÄN eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:
        esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, kun hän ANTAA VALTAKUNNAN > Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken HALLITUKSEN ja kaiken VALLAN ja VOIMAN . Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle".
        Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.
        ----
        Noin siis Paavali kirjoitti - tai ehkä sinäkin kuulut niihin jotka eivät usko mitä Paavali kirjoitti ..

        alex

        Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki TEHDÄÄN eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:

        esikoisena Kristus
        ___________________________
        Ensinnäkin jätit jakeen 21 huomioitta...ja kohta jakeet 25-28 lainauksessasi on väärät nimittäin ne ovat jakeet 22-25... vähän tarkkuutta Alex taas...
        .
        1 Kor 15:21 Sillä koska kuolema ("hengellinen kuolema = ero) on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

        Niin... kaikki kuolevat "Aadamissa" eli syntiinlankeemuksessa "kuolimme hengellisesti" ihan kaikki... eli jo syntymästämme asti olemme perisynnin tähden erossa Jumalastamme mutta uskosta uudestisyntymisen kautta tämä "hengellinen kuolema" loppuu ja kun sitten kuolemme ruumiillisesti tässä ajassa eli sielu ja ruumis eroavat toisistaan niin silloin sielu siirtyy tuonelaan (Luuk16:19-31) http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/ ...ja sitten kun Jeesus palaa takaisiin tulemuksessaan niin me saamme ylösnousemusruumiin ("15:23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee"). joka on erilainen kuin tämä maan päällinen ruumis ja näin lopullisesti kuolema eli vihonviimeinen ero voitetaan (15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.) ja näin saamme aina olla yhdessä Jeesuksen kanssa Uudessa maassa ja Taivaassa ! (Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.)

        Huom. Tuonelassa kuitenkin ihmisen sielu on täysin tietoisessa tilassa ns."välitilassa" ja odottaa siellä lopullista ylösnousemuksen aamua !
        .

        Ongelma Alex ei ole Paavalin teksteissä vaan sinun raamatun ymmärtämisessäsi !
        Pitää ottaa huomioon kaikki raamatun kohdat ja osata liittää ne yhdeksi perheeksi niin silloin kokonaiskuvakin hahmottuu paremmin ! :)


      • alex.kasi kirjoitti:

        Jaaha. Ja mitä tuolla on tämän asian kanssa tekemistä .. ?

        Nyt minä kerron siitä miten minä näen asian ja miksi .. sinulla ON selvästi suuria vaikeuksia elämässäsi ja siksi ihan oman itsesi tähden sinun kannattaisi lopettaa tuo oman minäsi puolustelu ja sen kohentaminen hakemalla muista virheitä ...

        Kysy papiltasi olenko hänen mielestään oikeassa.
        Onko Isällä Pojalla ja Pyhällä Hengellä SAMA Jumaluus ja onko se iankaikkisuudesta ja onko sen tunnusmerkkejä esimerkiksi juuri rakkaus ja oikeudenmukaisuus ..

        Olen aika varma että pappisi sanoo että "juu, näin se on - Pojassa on SAMA Jumaluus kuin Isässä ja Pyhässä hengessä - että sitä juuri kolminaisuus tarkoittaa - kolme persoonaa .. mutta YKSI Jumaluus.

        alex

        Mitä nämä luterilaiset papit nyt tähän kuuluu... sinä taas vain kiertelet ja kaartelet tätä kolminaisuusoppia YHDESTÄ Jumalasta joka sinusta jakautuu moneksi...
        Sinä jotenkin et yhdistä näitä täysin eri persooniksi ja jotenkin halvennat JEESUKSEN JUMALUUTTA JA HERRUUTTA ! LOGOSTA ELI KAIKEN ALKUPERÄÄ !
        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
        .
        PsJa tuon toisten halveksunnan ja epäkunnioittavan sävyn voisit kyllä jo Alex jättää sinne puskaasi tai jos haluat tapella niin tule tänne sieltä huutelee...
        Tai sitten vedä hame päälle.... ;D



      • Ei.ymmärrä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Sanoisin taas että paljon sanoja tyhjästä taas... jaetta jakeen perään vailla mieltä ja johtoajatusta...irrotettu sIeltä täältä pois asiayhteyksistään ja niin että sillä yritetään pelkästään LYÖDÄ RAAMATULLA KOPITTELIJAA ja ehkä myös exadventistiparkaa... pelkkää sotkua nämä Alexin sekoilut ! :O
        ja sitten vielä suureelliseksi lopuksi " jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"...
        .
        Säälittävää Alex !
        .
        Noh mutta onneksi ymmärtäväiset ymmärtää... :)))

        Kuka sinun selityksiäsi ymmärtää? Näytä yksi joka niitä ymmärtää.


      • Ei.ymmärrä kirjoitti:

        Kuka sinun selityksiäsi ymmärtää? Näytä yksi joka niitä ymmärtää.

        Yleisesti ottaen suurin osa kristityistä ymmärtää varmasti minun kirjoituksiani paitsi tietysti epäraamatulliset adventistit/jehovan todistajat joiden opit on rakennettu osin täysin raamatun ulkopuolisista lähteistä !
        Minun opetukseni ovat hyvin yleiskristillisiä myös "välitilaopin" kannalta katsoen ! :)


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Yleisesti ottaen suurin osa kristityistä ymmärtää varmasti minun kirjoituksiani paitsi tietysti epäraamatulliset adventistit/jehovan todistajat joiden opit on rakennettu osin täysin raamatun ulkopuolisista lähteistä !
        Minun opetukseni ovat hyvin yleiskristillisiä myös "välitilaopin" kannalta katsoen ! :)

        Vrt. Vaikka Rovasti Olavi Peltolan http://www.opko.fi/uutiset/olavi-peltolalle-opetusneuvoksen-arvonimi.html opetus "välitilasta" ; Tästä: http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/usko/usko1k.html


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Yleisesti ottaen suurin osa kristityistä ymmärtää varmasti minun kirjoituksiani paitsi tietysti epäraamatulliset adventistit/jehovan todistajat joiden opit on rakennettu osin täysin raamatun ulkopuolisista lähteistä !
        Minun opetukseni ovat hyvin yleiskristillisiä myös "välitilaopin" kannalta katsoen ! :)

        Tai tuolta esim Risto Santala / Jumalan Valtakunta ON ja kohta " Oppi tuonelasta"
        (suunnilleen keskellä kun selaat)

        http://www.kirjasilta.net/santala/jumalan/jumalan.html#vertaukset_9


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitä nämä luterilaiset papit nyt tähän kuuluu... sinä taas vain kiertelet ja kaartelet tätä kolminaisuusoppia YHDESTÄ Jumalasta joka sinusta jakautuu moneksi...
        Sinä jotenkin et yhdistä näitä täysin eri persooniksi ja jotenkin halvennat JEESUKSEN JUMALUUTTA JA HERRUUTTA ! LOGOSTA ELI KAIKEN ALKUPERÄÄ !
        Vrt. http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
        .
        PsJa tuon toisten halveksunnan ja epäkunnioittavan sävyn voisit kyllä jo Alex jättää sinne puskaasi tai jos haluat tapella niin tule tänne sieltä huutelee...
        Tai sitten vedä hame päälle.... ;D

        Oletpa ymmärtämätön - Kun sinulle sanoo kerta kerran jälkeen että Jumaluus on SAMA missä se sitten onkin - niin mitä sanot sinä ?? Juu että minä sanon että Jumaluus JAKAUTUU .. : ))) VOI MUN PÄIVIÄNI .. HAH HAH .. Siis ei voi kun nauraa .. sorry vaan ..

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös kaikki TEHDÄÄN eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:

        esikoisena Kristus
        ___________________________
        Ensinnäkin jätit jakeen 21 huomioitta...ja kohta jakeet 25-28 lainauksessasi on väärät nimittäin ne ovat jakeet 22-25... vähän tarkkuutta Alex taas...
        .
        1 Kor 15:21 Sillä koska kuolema ("hengellinen kuolema = ero) on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

        Niin... kaikki kuolevat "Aadamissa" eli syntiinlankeemuksessa "kuolimme hengellisesti" ihan kaikki... eli jo syntymästämme asti olemme perisynnin tähden erossa Jumalastamme mutta uskosta uudestisyntymisen kautta tämä "hengellinen kuolema" loppuu ja kun sitten kuolemme ruumiillisesti tässä ajassa eli sielu ja ruumis eroavat toisistaan niin silloin sielu siirtyy tuonelaan (Luuk16:19-31) http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/ ...ja sitten kun Jeesus palaa takaisiin tulemuksessaan niin me saamme ylösnousemusruumiin ("15:23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee"). joka on erilainen kuin tämä maan päällinen ruumis ja näin lopullisesti kuolema eli vihonviimeinen ero voitetaan (15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.) ja näin saamme aina olla yhdessä Jeesuksen kanssa Uudessa maassa ja Taivaassa ! (Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.)

        Huom. Tuonelassa kuitenkin ihmisen sielu on täysin tietoisessa tilassa ns."välitilassa" ja odottaa siellä lopullista ylösnousemuksen aamua !
        .

        Ongelma Alex ei ole Paavalin teksteissä vaan sinun raamatun ymmärtämisessäsi !
        Pitää ottaa huomioon kaikki raamatun kohdat ja osata liittää ne yhdeksi perheeksi niin silloin kokonaiskuvakin hahmottuu paremmin ! :)

        Jaa-a - olipa taas kopittelemista ja seli seliä .. tosin olet oikeassa että taisin panna jakeiden numerot väärään päin .. mutta asiaan (seli seliin :):

        Ensiksi: Paavalin kirjoituksiin EI kannata tai TARVITSE panna omiaan - niitä ei nimittäin ymmärrä sillä tavalla. Se on itse asiassa kirjoituksien muuttamista.. ja sinä joka olet niin tarkka alkutekstien sanoista kuitenkin muuttelet niitä itse aina tarpeen vaatiessa ja sillä tavalla se Raamattu sitten muuttuu.. haudasta tulee helvetti ja niin edelleen.. :))

        Paavali kirjoitti kuolemasta - myös Jeesuksen kuolemasta (eikä Jeesuksen hengellisestä erosta Jumalaan - siis .. ? voi että näitä sinun juttujasi).

        Kuolemasta Raamattu sanoo :
        Saarn. 12:7 " Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja HENKI PALAJAA JUMALAN TYKÖ, joka sen on antanutkin".

        Siis PALAJAA .. se on mitä kuolemassa tapahtuu ja siitä Paavali kirjoitti.

        Paavali kirjoitti :
        Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVIKSI Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: "Esikoisena Kristus,.. " siis Kristus oli kuollut ja TEHTIIN ELÄVÄKSI ESIKOISENA (siis ensimmäisenä) .

        Onko Kristus mielestäsi ollut "hengellisesti kuollut" ? ?? Haloo ??

        Paavali jatkaa: " sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; " (siis tehdään eläväksi - siis mitä tapahtuu Jeesuksen tulemuksen yhteydessä ? Juu, Jeesuksen omat herätetään kuolleista) ..

        Paavali jatkaa:
        sitten tulee loppu, kun hän (Kristus) ANTAA VALTAKUNNAN > Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken HALLITUKSEN ja kaiken VALLAN ja VOIMAN .

        Siis ? mitä Paavali kirjoitti?
        Juu että "Jeesus kukistaa kaiken HALLITUKSEN ja kaiken VALLAN ja VOIMAN ja sen jälkeen luovuttaa valtakunnan Isälle. Toisin sanoen Jeesus kukistaa kaiken Jumalan vastaisen - esimerkiksi synnin - ja sen jälkeen luovuttaa valtakunnan Isälle.)

        Kuinka kauan Jeesuksen pitää hallitseman?
        Juu - "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle" .. Jeesus hallitsee SIIHEN ASTI .. ja sen jälkeen .. hän luovuttaa valtakunnan >>Isälle

        Mikä on vihollisista viimeinen ? Juu kuolema ..
        Paavali jatkaa: >> Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.<<

        Mitä tarkoittaa "kuoleman kukistaminen"?
        Juu - että syntiä ei enää ole - eikä kuolemaa ..

        Paavali jatkaa:
        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".
        Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se (siis Jumala /Isä) , joka on alistanut kaiken hänen (Jeesuksen) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
        silloin itse Poikakin ALISTETAAN SEN VALTAAN (siis Isän valtaan) , joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (Jumaluus) olisi KAIKKI KAIKISSA.

        Huomaa : Kaikki KAIKISSA ..
        --------

        Tiedätkö mitä : Tuota Paavalin kirjoitusta ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää - jos lukee mitä Paavali siinä kirjoittaa eikä sekoita siihen omia luulojaan.

        Yritähän kerran vielä:
        Aloita tällä kertaa paremmaksi vakuudeksi jakeesta 20.

        20 Mutta nytpä Kristus on NOUSSUT KUOLLEISTA, esikoisena KUOLOON NUKKUNEISTA .

        21 Sillä koska KUOLEMA on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin KUOLLEIDEN YLÖSNOUSEMUS tullut ihmisen kautta.

        22 Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin myös KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVIKSI Kristuksessa,

        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan >Jumalan ja Isän haltuun<, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        25 Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        26 Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan KUOLEMA.

        27 Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".
        Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se (Isä itse) , joka on alistanut kaiken hänen (Jeesuksen) allensa.

        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan (Isän valtaan) , joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (Jumaluus) olisi KAIKKI KAIKISSA.

        -------
        Totuus on että Paavali ei kirjoittanut arvoituksia .. vaan siten että sen jokainen voi ymmärtää - jos ei ensin ole päättänyt "tulkita ja vääntää Paavalin kirjoitusta omaan uskoonsa sopivaksi.

        Totean vain että et ymmärtänyt tätäkään - minkä jo aavistinkin ..

        alex


      • Ei-ymmärrä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Yleisesti ottaen suurin osa kristityistä ymmärtää varmasti minun kirjoituksiani paitsi tietysti epäraamatulliset adventistit/jehovan todistajat joiden opit on rakennettu osin täysin raamatun ulkopuolisista lähteistä !
        Minun opetukseni ovat hyvin yleiskristillisiä myös "välitilaopin" kannalta katsoen ! :)

        Ei ymmärrä - ihmiset uskovat kaikenlaista mitä he eivät he ymmärrä ja sinä olet tosi hyvä esimerkki, kaikki olettamukset ja selitykset - todellinen soppa :(


      • alex.kasi kirjoitti:

        Jaa-a - olipa taas kopittelemista ja seli seliä .. tosin olet oikeassa että taisin panna jakeiden numerot väärään päin .. mutta asiaan (seli seliin :):

        Ensiksi: Paavalin kirjoituksiin EI kannata tai TARVITSE panna omiaan - niitä ei nimittäin ymmärrä sillä tavalla. Se on itse asiassa kirjoituksien muuttamista.. ja sinä joka olet niin tarkka alkutekstien sanoista kuitenkin muuttelet niitä itse aina tarpeen vaatiessa ja sillä tavalla se Raamattu sitten muuttuu.. haudasta tulee helvetti ja niin edelleen.. :))

        Paavali kirjoitti kuolemasta - myös Jeesuksen kuolemasta (eikä Jeesuksen hengellisestä erosta Jumalaan - siis .. ? voi että näitä sinun juttujasi).

        Kuolemasta Raamattu sanoo :
        Saarn. 12:7 " Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja HENKI PALAJAA JUMALAN TYKÖ, joka sen on antanutkin".

        Siis PALAJAA .. se on mitä kuolemassa tapahtuu ja siitä Paavali kirjoitti.

        Paavali kirjoitti :
        Sillä niinkuin kaikki KUOLEVAT Aadamissa, niin myös KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVIKSI Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan: "Esikoisena Kristus,.. " siis Kristus oli kuollut ja TEHTIIN ELÄVÄKSI ESIKOISENA (siis ensimmäisenä) .

        Onko Kristus mielestäsi ollut "hengellisesti kuollut" ? ?? Haloo ??

        Paavali jatkaa: " sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; " (siis tehdään eläväksi - siis mitä tapahtuu Jeesuksen tulemuksen yhteydessä ? Juu, Jeesuksen omat herätetään kuolleista) ..

        Paavali jatkaa:
        sitten tulee loppu, kun hän (Kristus) ANTAA VALTAKUNNAN > Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken HALLITUKSEN ja kaiken VALLAN ja VOIMAN .

        Siis ? mitä Paavali kirjoitti?
        Juu että "Jeesus kukistaa kaiken HALLITUKSEN ja kaiken VALLAN ja VOIMAN ja sen jälkeen luovuttaa valtakunnan Isälle. Toisin sanoen Jeesus kukistaa kaiken Jumalan vastaisen - esimerkiksi synnin - ja sen jälkeen luovuttaa valtakunnan Isälle.)

        Kuinka kauan Jeesuksen pitää hallitseman?
        Juu - "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle" .. Jeesus hallitsee SIIHEN ASTI .. ja sen jälkeen .. hän luovuttaa valtakunnan >>Isälle

        Mikä on vihollisista viimeinen ? Juu kuolema ..
        Paavali jatkaa: >> Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.<<

        Mitä tarkoittaa "kuoleman kukistaminen"?
        Juu - että syntiä ei enää ole - eikä kuolemaa ..

        Paavali jatkaa:
        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".
        Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se (siis Jumala /Isä) , joka on alistanut kaiken hänen (Jeesuksen) allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
        silloin itse Poikakin ALISTETAAN SEN VALTAAN (siis Isän valtaan) , joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (Jumaluus) olisi KAIKKI KAIKISSA.

        Huomaa : Kaikki KAIKISSA ..
        --------

        Tiedätkö mitä : Tuota Paavalin kirjoitusta ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää - jos lukee mitä Paavali siinä kirjoittaa eikä sekoita siihen omia luulojaan.

        Yritähän kerran vielä:
        Aloita tällä kertaa paremmaksi vakuudeksi jakeesta 20.

        20 Mutta nytpä Kristus on NOUSSUT KUOLLEISTA, esikoisena KUOLOON NUKKUNEISTA .

        21 Sillä koska KUOLEMA on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin KUOLLEIDEN YLÖSNOUSEMUS tullut ihmisen kautta.

        22 Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin myös KAIKKI TEHDÄÄN ELÄVIKSI Kristuksessa,

        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan >Jumalan ja Isän haltuun<, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        25 Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        26 Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan KUOLEMA.

        27 Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen (Pojan) jalkojensa alle".
        Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se (Isä itse) , joka on alistanut kaiken hänen (Jeesuksen) allensa.

        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan (Isän valtaan) , joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (Jumaluus) olisi KAIKKI KAIKISSA.

        -------
        Totuus on että Paavali ei kirjoittanut arvoituksia .. vaan siten että sen jokainen voi ymmärtää - jos ei ensin ole päättänyt "tulkita ja vääntää Paavalin kirjoitusta omaan uskoonsa sopivaksi.

        Totean vain että et ymmärtänyt tätäkään - minkä jo aavistinkin ..

        alex

        Ensinnäkin : "Onko Kristus mielestäsi ollut "hengellisesti kuollut" ? ?? Haloo ?? "
        ___________________

        Ei ...Jeesus ei ollut henkisesti kuollut vaikka sanoikin "anna kuolleitten haudata kuolleensa" ja "joka uskoo minuun ei ikinä kuole" jne...
        Jeesus syntyi kuitenkin perisyntisen ihmisen lihaan ollen yhtä aikaa tosi Jumala ja tosi ihminen täyttäen lain meidän puolestamme voittaen näin kuoleman eli eron Jumalasta, ja tähän ei kukaan muu ole koskaan pystynyt, siis täyttämään lakia !

        Mutta tämä Kor 15:23 (mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;) kohta puhuukin Jeesuksesta "esikoisena" kuolosta nousseista eli sieltä tuonelasta ylösnousseista ! Muut nousevat sieltä vasta Jeesuksen tullessa takaisin !
        Tässä kohtaa ei ole kysymys enää "hengellisestä kuolemasta"

        Luepa Alex tarkemmin äläkä vääntele Raamattua ja varsinkin esim se mitä Jeesus puhuu Luuk 16:19-31 Tuonelasta !
        Kai sinä sentäs Jeesusta uskot ?
        .
        Eli Kertaan:
        1 Kor 15:21 Sillä koska kuolema ("hengellinen kuolema = ero) on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

        Niin... kaikki kuolevat "Aadamissa" eli syntiinlankeemuksessa "kuolimme hengellisesti" ihan kaikki... eli jo syntymästämme asti olemme perisynnin tähden erossa Jumalastamme mutta uskosta uudestisyntymisen kautta tämä "hengellinen kuolema" loppuu ja kun sitten kuolemme ruumiillisesti tässä ajassa eli sielu ja ruumis eroavat toisistaan niin silloin sielu siirtyy tuonelaan (Luuk16:19-31) http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/ ...ja sitten kun Jeesus palaa takaisiin tulemuksessaan niin me saamme ylösnousemusruumiin ("15:23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee"). joka on erilainen kuin tämä maan päällinen ruumis ja näin lopullisesti kuolema eli vihonviimeinen ero voitetaan (15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.) ja näin saamme aina olla yhdessä Jeesuksen kanssa Uudessa maassa ja Taivaassa ! (Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.)

        Huom. Tuonelassa kuitenkin ihmisen sielu on täysin tietoisessa tilassa ns."välitilassa" ja odottaa siellä lopullista ylösnousemuksen aamua !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ensinnäkin : "Onko Kristus mielestäsi ollut "hengellisesti kuollut" ? ?? Haloo ?? "
        ___________________

        Ei ...Jeesus ei ollut henkisesti kuollut vaikka sanoikin "anna kuolleitten haudata kuolleensa" ja "joka uskoo minuun ei ikinä kuole" jne...
        Jeesus syntyi kuitenkin perisyntisen ihmisen lihaan ollen yhtä aikaa tosi Jumala ja tosi ihminen täyttäen lain meidän puolestamme voittaen näin kuoleman eli eron Jumalasta, ja tähän ei kukaan muu ole koskaan pystynyt, siis täyttämään lakia !

        Mutta tämä Kor 15:23 (mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;) kohta puhuukin Jeesuksesta "esikoisena" kuolosta nousseista eli sieltä tuonelasta ylösnousseista ! Muut nousevat sieltä vasta Jeesuksen tullessa takaisin !
        Tässä kohtaa ei ole kysymys enää "hengellisestä kuolemasta"

        Luepa Alex tarkemmin äläkä vääntele Raamattua ja varsinkin esim se mitä Jeesus puhuu Luuk 16:19-31 Tuonelasta !
        Kai sinä sentäs Jeesusta uskot ?
        .
        Eli Kertaan:
        1 Kor 15:21 Sillä koska kuolema ("hengellinen kuolema = ero) on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

        Niin... kaikki kuolevat "Aadamissa" eli syntiinlankeemuksessa "kuolimme hengellisesti" ihan kaikki... eli jo syntymästämme asti olemme perisynnin tähden erossa Jumalastamme mutta uskosta uudestisyntymisen kautta tämä "hengellinen kuolema" loppuu ja kun sitten kuolemme ruumiillisesti tässä ajassa eli sielu ja ruumis eroavat toisistaan niin silloin sielu siirtyy tuonelaan (Luuk16:19-31) http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/ ...ja sitten kun Jeesus palaa takaisiin tulemuksessaan niin me saamme ylösnousemusruumiin ("15:23 jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee"). joka on erilainen kuin tämä maan päällinen ruumis ja näin lopullisesti kuolema eli vihonviimeinen ero voitetaan (15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.) ja näin saamme aina olla yhdessä Jeesuksen kanssa Uudessa maassa ja Taivaassa ! (Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.)

        Huom. Tuonelassa kuitenkin ihmisen sielu on täysin tietoisessa tilassa ns."välitilassa" ja odottaa siellä lopullista ylösnousemuksen aamua !

        Ja laitan tähän vielä selvennökseksi tämän Paavalin Tessalonikalaiskirjeen kohdan joka puhuu siitä mitä poisnukkuneille uskoville sieluille tuonelassa lopulta käy ! Siis tilassa jossa sielu ei ole tiedottomassa tilassa ! ja myös se että Herra ja ylienkeli ei ole sama persoona !
        .
        1 Tess 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.


      • eli SUMMA SUMMARUM kaikki sama Tuonelasta lyhyesti:

        Tuonela on henkimaailmallinen ihmisen minuuden ja tietoisuuden säilyttävä kuolleitten sielujen ns. "Välitila", "Aabrahamin helma" (Luuk 16:19-31) "Alttarin alla" (Ilm:6:9-11) "Paratiisi",(Luuk 23:43) "Kolmas taivas /Paratiisi" ( 2Kor 12:3-4)
        Tuonelaa, tuonpuoleista maailmaa eli hebreaksi "Sheol" ja Kreikaksi "Hades" ei voi suoranaisesti konkretisoida ja sijoittaa mihinkään vaikkapa "maan alle" kuin vertauskuvallisesti eli tiettyyn paikkaan, koska henkimaailmassa emme ole enää samalla tavalla sidottuna aikaan ja paikkaan !
        Tämä Tuonelan "välitila" ei kuitenkaan ole se lopullinen tila mihin ihmiset menevät maailman lopulla kun "kirjat" avataan...
        Silloin ihmiset erotetaan lopullisesti ja uskovat saavat ns. "Kirkastetun ylösnousemusruumiin" joka on erilainen kuin tämä nykyinen lihallinen ruumiimme ja Kristukseen uskovat sielut saavat myös "uudet taivaat ja uuden maan" sillä kaikki entinen on mennyt ! (Ilm:21:1)
        Kuolema ("ero jostakin) ja Tuonela ("kuolleitten valtakunta) poistetaan "roskiin"= "gehennaan", kun näitä ei tulevassa maailmassa enää tarvita ! (Ilm 20:14)


      • Ja vielä mitä se Paavali puhui Alex !

        ( 2Kor 5:1,4,6,8)
        "Me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen telttamajamme puretaankin, Jumalalla on taivaassa meitä varten ikuinen asunto, joka ei ole ihmiskätten työtä.
        Me, jotka vielä asumme tässä majassamme, huokailemme ahdistuneina. Emme haluaisi riisuutua vaan pukeutua uuteen asuun, niin että elämä kätkisi sisäänsä sen, mikä on kuolevaista.
        Olemme siis aina turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota.
        Mutta mielemme on turvallinen, vaikka haluaisimmekin muuttaa pois ruumiistamme, kotiin Herran luo."
        .
        Eli Alex mitä Paavali sanoi... kertaan...
        " niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota.
        Mutta mielemme on turvallinen, vaikka haluaisimmekin muuttaa pois ruumiistamme,"
        .
        Alex mikä muuttaa pois ruumiista ?
        Vastaus: Sielu muuttaa ruumiista täysin tietoisessa tilassa !
        .
        Saman tiesi myös Job !
        ( Job 19:25-27)
        " Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
        Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan,
        saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa."


      • Ja lisätään vielä tämäkin selvennökseksi siitä miksi ruumiin "maallisen majan" täytyy kuolla eli se ettei "liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa" !
        .
        1 Kor 15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
        15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
        15:54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
        15:55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
        15:56 Mutta kuoleman ("Hengellisen eron") ota* (pistin) on synti, ja synnin voima on LAKI.
        * "kentron" = "terävä kärki"
        15:57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
        .
        Vrt. 1 Moos "2:17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".


      • Ja vielä Alexille Pietarin varoitus !

        2 Piet 3:15 "ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.3:17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,"


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sanoisin taas että paljon sanoja tyhjästä taas... jaetta jakeen perään vailla mieltä ja johtoajatusta...irrotettu sIeltä täältä pois asiayhteyksistään ja niin että sillä yritetään pelkästään LYÖDÄ RAAMATULLA KOPITTELIJAA ja ehkä myös exadventistiparkaa... pelkkää sotkua nämä Alexin sekoilut ! :O
        ja sitten vielä suureelliseksi lopuksi " jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni"...
        .
        Säälittävää Alex !
        .
        Noh mutta onneksi ymmärtäväiset ymmärtää... :)))

        Nyt sinä Kopittelija007 sekosit lopullisesti noihin pasmoihisi - säälittelet jo Paavalinkin kirjoituksia? ja sanot niitä mitään sanomattomaksi ..
        On tuli täysin selväksi että sinulla ei edes tarkoituksena tutkia Raamattua, sokellat vain sitä omaa harhaasi - tarkoituksesi palstalla on kehua omaa viisauttasi ja haukkua adventisteja ja jokaista joka ei ole kanssasi haukkumassa.

        Minulle sinä olet itse säälittävä massapostittava palstalaisten syyttäjä ja heistä jopa valhetta levittävä.. ja ihmettelen miksi teet näin ?? Oletko jonkinlaisen pakkomielteen vallassa - mitään muuta selitystä en löydä - valitettavasti kanssasi on erittäin vaikea keskustella rehellisesti ja avoimesti mistään - koska kaiken aikaa väännät muiden kirjoituksia toiseksi.

        alex


    • pyhpyh

      Ala-arvoinen lässytyksesi ei hetkauta.

      • Hyvä PyhPyh... näitä lisää vaan niin jokaiselle Totuus valkenee tässä Mikael asiassakin ! :)


    • Miksis

      KiitosOtakoppi/ kopittelija kaikista viesteistä. Olet toden totta oikeassa. Ja tiedä, että kanssasi keskustelee entisiä Jehovan todistajia, jotka myös tällä palstalla käyvät.

      Tämä:
      1. Kor. 15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.

      Tämä askarruttaa erityisesti Jehovan todistajia. Ja totta puhuen myös entisiä Jehovan todistajia. Haluaisin kuulla erityisesti sinun kannanoton siihen Otakoppi/kopittelija. Ps. olen samaa mieltä kanssasi lähes kaikesta. Jeesus on Jumala, ollut jo ennen kuin aika luotiin.

      • Niin... Jeesus on Herra ja Kuningasten Kuningas , Kaiken alkuperä ja jo läsnä kaikkea luotaessa ja jonka valtaan on annettu kaikki ! :)

        San 30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?
        .
        Joh 5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        .
        Ja lopulta kaikki ovat yhtä ja Jumalan Rakkaus kaikki kaikissa täyttää kaiken !

        Ilm 22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.


      • Voi.sinua.ihmisparka

        Ole hyvä Kopittelija007 ja lopeta kehumasta itseäsi ja valehtelemasta muista ja varsinkin LOPETA etsimästä väärää todistusta lähimmäisistäsi. Sellainen ei kuulu kristitylle ihmiselle. Tiedä se että Jumala ei sellaista hyväksy. Etkö pelkää Jumalaasi sen vertaa että pidättyisit valheista?


      • Voi.sinua.ihmisparka kirjoitti:

        Ole hyvä Kopittelija007 ja lopeta kehumasta itseäsi ja valehtelemasta muista ja varsinkin LOPETA etsimästä väärää todistusta lähimmäisistäsi. Sellainen ei kuulu kristitylle ihmiselle. Tiedä se että Jumala ei sellaista hyväksy. Etkö pelkää Jumalaasi sen vertaa että pidättyisit valheista?

        Kuin esim mitä ja mistä ja milloin ? Ei oikein auennut tämä...


    • pyhpyh

      Kopittelija yrittää päteä olemattomilla tiedoilla ja olla kukkona tunkiolla palstalla, jonne se ei edes kuulu.

      Herra, Herran (kasvojen) enkeli, Herran Henki = Isä, Poika, Pyhä Henki

      • Kukosta en tiedä mutta tunkiolla kuitenkin... varsinkin kun sinun kommenttejasi täällä palstalla lukee...

        Ja toisekseen ei minulla mitään tietoa ole alunperinkään ollut...kaiken sen vähäisen tiedon mitä minulle on annettu on Uskon tie ja Pyhä Henki minulle matkan varrella opettanut...
        .
        Vrt. 1 Kor 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;
        8:3 mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.


      • PyhPyhin teologia: " Herra, Herran (kasvojen) enkeli, Herran Henki = Isä, Poika, Pyhä Henki"
        _________________________________

        Siis PyhPyhin teologia on ...

        Jahve (Isä Jumala), Enkeli (sanansaattaja jeesus) ja Pyhä Henki = Pyhin "kolminaisuusoppi"... :O


    • pyhpyh

      Lässytä mitä lässytät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      132
      2846
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      463
      2001
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      126
      1883
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      35
      1705
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1559
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      102
      1512
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      363
      1458
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1249
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1179
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      226
      1107
    Aihe