osastohoito

lost-89

Mä lähden osastolle ensi viikolla dignoosina eri asteinen masennus ja epövakaa persoonallisuus. Pyysin apua ja sain sitä. Mulle tehtiin lähete. On ollut pitkään viiltelyä ja syömisongelmia, masennusta ja nyt mulle riitti. Mä uhkasin tehdä itselle jotain.

Takana ero kihlatusta, miesystävän meno vankilaan, kanin kuolema, exän istemurhayritys, luottotietojen menetyw, epäonnistumiset, koulukiusaus, iskän alkoholin käyttö, velat, siskojen laitostausta ja yksinäisyys ja menetetyt ihmisuhteet ainakin noi masentaa. Kirjoitin vaan muuten vaan.

Asun yksin 26v nainen ja pari pupua löytyy. Nyt sitten sinnittelen muutaman päivän, Kun ei kiinnosta mikään syöminen, kotiaskareet tai muu. Mulla on myös ADHD piirteitä ja kakssuuntaisen. Onko kokemuksia osastohoidosta, millaista ja auttoiko?

14

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • depression89

      Eipä näköjään ketää kiinnosta......

    • Pahjapyh

      Tuo on jo niin iso sotku, ettei taida vertaistukea löytyä edes täältä.

    • Pelastu

      Ota Raamattu käteen ja usko pelstumiseen

      • luykdu

        Älä välitä trolleista jotka kauppaavat omaa tapaansa uskoa!


    • Älä_tee_sitä

      Ainoa mitä jaksan tähän todeta on, että älä mene sinne, älä mene sinne.

    • köfghsöhf7865836

      Vastaan nyt, vaikka mulla ei ole kokemusta laitoshoidosta. Halusit kuitenkin vertaistukea jos oikein ymmärsin.

      Epävakaa persoonallisuushäiriö on kyllä yksi helvetti sinänsä, joten ottaisin sinuna vastaan kaiken avun mitä on tarjolla. Itse joskus tyhmänä kieltäydyin lyhytterapiasta ja olen katkerasti katunut sitä jälkikäteen. Ajattelin silloin, että on tärkeämpiä projekteja menossa elämässä töiden ja opiskelujen suhteen. Väärin! Terveys menee aina edelle, varsinkin mielenterveys. Ilman mielenterveyttä ihminen on henkisesti rampa.

      Nyt olen kuitenkin päässyt hyvään avohoitopaikkaan ja tulevaisuus näyttää valoisammalta. Tässä on kyllä oltu sitä ennen todella pohjalla.

      Kannattaa muistaa, että sulla on vakava sairaus. Sen kanssa ei ole leikkimistä. Älä yritä liikaa, se kostautuu. Mulle hoitotaho on selvittänyt asian niin, että henkiset voimavarat vain loppuvat jossain vaiheessa. Itse kestin vuosia diagnoosin jälkeen kunnes paloin totaalisen loppuun. Olisin varmaan tarvinnut melkein osastohoitoa, niin huonossa kunnossa olin.

      Toivotan hyvää jatkoa. Onhan pupuille muuten hoitopaikkaa hoidon ajaksi? Tai no, tyhmä kysymys, tuskin jätät rakkaita pörröpäitä heitteille :) - tsemppiä!

      • geolgkhw

        "Hoitoaho" ei tiedä paskakaan mistä puhuu.


    • kwoho

      Psykiatria on uskonto.

      • Kulteista_vaarallisin

        Psykiatria on nimen omaan uskonto ja paljon vaarallisempi kuin kuin mikään muu uskonto, satanismi mukaan lukien. Samanlaista yhteiskunnallista valtaa kuin mitä psykiatrian kultilla on, ei muilla ole.


    • oobiioonee

      varo ettet tuu hulluks siellä. käy kävelillä , kuuntele musiikkia. juokse henkesi edestä jotta pääset järjissäs ulos sieltä. älä riehu. älä ole eri mieltä. sano että hyvältä tuntuu vaikkei tuntuskaan. huijaa niitä uskomaan että olet kunnossa, niin voit päästä joskus pois. olkoon voima sun kanssasi.....

    • Pokke

      En suosittele. apua et tule saamaan, lääkkeitä vaan ja makoilet sängyssä. Diagnoosit tulevat pilaamaan lopun elämääsi joten pyri hakemaan tukea vaikka ystäviltä. Itselleni kävi niin ja kadun lopun elämääni että mtt.n oven aukaisin

    • Sinne vaan sitten.

    • Sisiliskonen

      Olipa heikkoa tukea monissa viesteissä. Itse sanoisin paljon kaikkea apua saaneena ja hoitoa tarvinneena, ettei voinnistaan valehdella kannata.
      Kannattaa ottaa vastaan terapiat mitä tarjolla, jos ei synkkaa terapeutin kanssa niin senkin voi vaihtaa jotta puhumine ja luottaminen on helpompaa. Jos tunnet, että vastapuoli arvostaa ja kunnioittaa ihmisenä sinua, olet oikealla terapeutilla. vaikeat kysymykset kuuluvat asiaan. Puhut ja kerrot siitä mistä olet valmis puhumaan.
      Ryhmissä ei ole pakko kertoa koko elämäänsä vaan voi kertoa itsestään jotakin ihan pientä, mihin kokee olevansa valmis.
      Onnea matkaan, olet rohkea kun olet jo noin pitkällä ja olet apua vastaanottamassa!
      Hienoa, ole ylpeä itsestäsi ihminen!
      Muista että olet arvokas.

      • hewhhs

        Joo, psykiatriassa kaikki on vapaaehtoista niin kauan kuin tottelee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      189
      3638
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2892
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2732
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2209
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2017
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1657
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1615
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1321
    Aihe