käytän panacodia päivittäin, minulla on käsi leikattu,onko kukaan käyttänyt pitkiä aikoja ja onko tullut riippuvaiseksi,annostus itselläni on 1-2tbl 2-3krt päivässä,eikä aina sekään riitä
panacod-särkylääke
62
63468
Vastaukset
- keuhkokuumeilija
kyllä minä ainakin olin 2,5kk.sairas ja panacodi toi helpotusta,lumeesti jaksoin sen voimilla käydä kaupassa tms.ja kyllä sitä panacodia jotakuinkin himoiten jo alkoi haluta.kun yksi pakkaus loppui niin jopa paniikki meinasi tulla että ilmanko panacodia olisin.kyllä se aika koukuttavaa lääkärienkin kertoman mukaan on.
Käytin noin puolitoistavuotta ei mitään riippuvuutta,mutta teho tuntui heikentyvän,eli siihen keho varmaan tottui ja vaikutus tuntui heikommalta.
Pidin oikein hyvänä kipulääkkeenä auttoi paremmin kuin mikään saamani toinen kipulääke.- Tipi81
Arvo1 kirjoitti:
Käytin noin puolitoistavuotta ei mitään riippuvuutta,mutta teho tuntui heikentyvän,eli siihen keho varmaan tottui ja vaikutus tuntui heikommalta.
Pidin oikein hyvänä kipulääkkeenä auttoi paremmin kuin mikään saamani toinen kipulääke.Tekee oikein pahaa lukea mitä ihmiset kirjottelee panacodeista. Jäin kyseiseen lääkkeeseen koukkuun joskus yläasteen jälkeen ja vieläkään en oo päässy niistä eroon vaikka kuinka oon yrittäny. vierotus oireet on yhtä helvettiä ja kestää 2-3 viikkoo siitä kun on viimesen ottanu ja yleensä käy niin et sinä aikana sortuu ottaan niitä taas ku ei sitä tuskaa kestä. ja ensimmäinen psyykkiseen riippuvuuteen viittava oire on lääke himo, sitä kun alkaa ilmetä, on paras hakee joko apua tai vierottaa ite itsensä kodeiinista, jos vaan siihen yksin pystyy, mutta älkää pelätkö hakee apua lääkärilt jos alkaa tuntuun et ootte jäämäs koukkuun. itelläni meni monta vuotta ennenkö edes tajusin et olin riippvainen niist, otin niit vaan päänsärkyyn ohjeen mukaan ja pikkuhiljaa sitä särkyä alko oleen joka päivä ja si otin myös panacodia joka päivä ja luulin et kaikki on ihan hyvin. sit yhtenä kertana lääkäri ei enää kirjottanukkaan niit ja jouduin oleen ilman ja vast ekan päivän jälkeen alko tuleen oireita. ensin flunssanen olo ja päänsärky sit tuntu et oli koko ajan kylmä sit alko vaihteleen kylmä ja kuuma vuorotellen, alko tuleen pahoinvointia. maha meni sekasin ja tuli kovat maha kivut. joka paikkaa särki, ei pystyny tekeen okein mitään ja kun kipu alko hellittään ni alko lihakset nytkähteleen niin et ei voinu olla hetkeekään paikoillaan, ei edes nukkua. siinä joutu hakkaamaan itteensä et se inhottava tuntemus lihaksista häviäis ja tätä jatku vajaa viikko säännöllisenä ja sit se pikkuhiljaa alko väheneen kunnes loppu kokonaan. ja taas jäljelle jäi lääkehimo, jota vastaan joutuu taistleen joka päivä ja usein mä häviän sen taistelun ja sit sorrutaan taas ja irti pääseminen on niin helvetin vaikeeta. Mutta te jotka selitätte vetäneenne panacodia paljon ja pitkiä aikoja, älkää kannustako muita tekeen samaa, koska riippuvuuteen sairastuminen on jokaisen ihmisen geeneistä kiinni. Toiset kantaa riippuvuus geeniä tioset ei. Ja ne joilla se geeni on, sairastuvat todennäköisesti tähän kodeiini riippuvuuteen yhtä pahasti kun mä ja tätä kohtaloo en kenlekkään toivois. Ja muistakaa et jos joudutte nostaan kerta annosta jatkuvasti isommaks, ni todennäkösesti ootte jo koukus. Mulla ne nous niin isoiks et oli hengen lähtö jo lähellä. Näissä riippuvuus asioissa voi ottaa yhteyttä oman seudun a-klinikoihin jos tuntuu et apu on tarpeen. Monet lääkärit ei tiedä tän tyyppisten riippuvuuksien hoidost juuri mitään ja siks suosittelenki a-klinee. Niin olen siis itekkin a-klinikan kautta ollu vierotuksessa ja kyllä siit huomattava apu on ollu, mut vielä en vaan oo päässy kokonaan irti niist panacodeist, mutta enköhän mäkin vielä jonain päivänä tästä selviä.
- Tuhansia syönyt
Tipi81 kirjoitti:
Tekee oikein pahaa lukea mitä ihmiset kirjottelee panacodeista. Jäin kyseiseen lääkkeeseen koukkuun joskus yläasteen jälkeen ja vieläkään en oo päässy niistä eroon vaikka kuinka oon yrittäny. vierotus oireet on yhtä helvettiä ja kestää 2-3 viikkoo siitä kun on viimesen ottanu ja yleensä käy niin et sinä aikana sortuu ottaan niitä taas ku ei sitä tuskaa kestä. ja ensimmäinen psyykkiseen riippuvuuteen viittava oire on lääke himo, sitä kun alkaa ilmetä, on paras hakee joko apua tai vierottaa ite itsensä kodeiinista, jos vaan siihen yksin pystyy, mutta älkää pelätkö hakee apua lääkärilt jos alkaa tuntuun et ootte jäämäs koukkuun. itelläni meni monta vuotta ennenkö edes tajusin et olin riippvainen niist, otin niit vaan päänsärkyyn ohjeen mukaan ja pikkuhiljaa sitä särkyä alko oleen joka päivä ja si otin myös panacodia joka päivä ja luulin et kaikki on ihan hyvin. sit yhtenä kertana lääkäri ei enää kirjottanukkaan niit ja jouduin oleen ilman ja vast ekan päivän jälkeen alko tuleen oireita. ensin flunssanen olo ja päänsärky sit tuntu et oli koko ajan kylmä sit alko vaihteleen kylmä ja kuuma vuorotellen, alko tuleen pahoinvointia. maha meni sekasin ja tuli kovat maha kivut. joka paikkaa särki, ei pystyny tekeen okein mitään ja kun kipu alko hellittään ni alko lihakset nytkähteleen niin et ei voinu olla hetkeekään paikoillaan, ei edes nukkua. siinä joutu hakkaamaan itteensä et se inhottava tuntemus lihaksista häviäis ja tätä jatku vajaa viikko säännöllisenä ja sit se pikkuhiljaa alko väheneen kunnes loppu kokonaan. ja taas jäljelle jäi lääkehimo, jota vastaan joutuu taistleen joka päivä ja usein mä häviän sen taistelun ja sit sorrutaan taas ja irti pääseminen on niin helvetin vaikeeta. Mutta te jotka selitätte vetäneenne panacodia paljon ja pitkiä aikoja, älkää kannustako muita tekeen samaa, koska riippuvuuteen sairastuminen on jokaisen ihmisen geeneistä kiinni. Toiset kantaa riippuvuus geeniä tioset ei. Ja ne joilla se geeni on, sairastuvat todennäköisesti tähän kodeiini riippuvuuteen yhtä pahasti kun mä ja tätä kohtaloo en kenlekkään toivois. Ja muistakaa et jos joudutte nostaan kerta annosta jatkuvasti isommaks, ni todennäkösesti ootte jo koukus. Mulla ne nous niin isoiks et oli hengen lähtö jo lähellä. Näissä riippuvuus asioissa voi ottaa yhteyttä oman seudun a-klinikoihin jos tuntuu et apu on tarpeen. Monet lääkärit ei tiedä tän tyyppisten riippuvuuksien hoidost juuri mitään ja siks suosittelenki a-klinee. Niin olen siis itekkin a-klinikan kautta ollu vierotuksessa ja kyllä siit huomattava apu on ollu, mut vielä en vaan oo päässy kokonaan irti niist panacodeist, mutta enköhän mäkin vielä jonain päivänä tästä selviä.
En yllytä ketään syömään Panacodia ilman lääkärin määräystä.
Itse olen syönyt niitä syystä, ja mikään muu lääke ei ole auttanut minun vaivaani. En toki väitä, että muita ei olisi, mutta eihän kaikkia ehdi kokeilemaan, ja miksi pitäisi, kun löytää sen joka auttaa? Panacod auttoi minua, ja sen halusin tuoda ilmi. En yllyttää narkkariksi.
Nykyisin olen taas paremmassa kunnossa, enkä tarvitse niitä juuri lainkaan. Lopettaminen/vähentäminen oli aivan yhtä helppoa, jos ei helpompaakin kuin tupakoinnin lopettaminen.
Sain kipuni vähenemään muulla hoidolla muutamassa päivässä, ja kieltämättä Panacodista oli tullut tapa. Joitain mainitsemiasi oireitakin oli, mutta jos on todella sairastanut ne eivät ole siihen verrattuna mitään.
Riippuvuus mihin tahansa on tahdon puutetta ja heikkouden osoitus. - Tipi81
Tuhansia syönyt kirjoitti:
En yllytä ketään syömään Panacodia ilman lääkärin määräystä.
Itse olen syönyt niitä syystä, ja mikään muu lääke ei ole auttanut minun vaivaani. En toki väitä, että muita ei olisi, mutta eihän kaikkia ehdi kokeilemaan, ja miksi pitäisi, kun löytää sen joka auttaa? Panacod auttoi minua, ja sen halusin tuoda ilmi. En yllyttää narkkariksi.
Nykyisin olen taas paremmassa kunnossa, enkä tarvitse niitä juuri lainkaan. Lopettaminen/vähentäminen oli aivan yhtä helppoa, jos ei helpompaakin kuin tupakoinnin lopettaminen.
Sain kipuni vähenemään muulla hoidolla muutamassa päivässä, ja kieltämättä Panacodista oli tullut tapa. Joitain mainitsemiasi oireitakin oli, mutta jos on todella sairastanut ne eivät ole siihen verrattuna mitään.
Riippuvuus mihin tahansa on tahdon puutetta ja heikkouden osoitus.Riippuvuus on sairaus siinä missä mikä tahansa muukin esim. syöpä. Kysy vaikka lääkäreiltä! Minäkin käytin panacodia lääkärin ohjeen mukaan pään särkyyn kun mikään muu ei tehonnu ja sen seurauksena oon nyt sit riippuvainen kodeiinista loppu elämäni. En silti käytä panacodeja kun tosi harvoin enään, mutta himo niihin säilyy kyllä hyvin. Ei oo päiväkään ettenkö miettis miten hyvältä tuntuis saada kodeiinia vereen ees vähän. En nyt oo mitään riitaa tässä haastamas, mut toi sun kommentti et riippuvuus on heikkoutta suututti mut todella pahasti. Ja se että vähättelet vierotus oireita on mulle jo ihan liikaa. Käytin siis panacodia useita vuosia ja koska toleranssi nousi tasaseen tahtiin ni loppu aikoina kerta-annos oli noin 10-15 tablettia ja päivässä niitä meni 40-50 kappaletta, joskus jopa enemmänkin. Ja parasta tässä on että mun oma lääkäri kirjotti nää kaikki. Että saattaa kyllä olla et niit v.oireita ei tuu niin voimakkaasti vähemmällä käytöllä, mutta haluun varottaa et nää lääkkeet vie mukanaan ja sillon annokset voi nousta tosi korkeiks. En mä täälä huvikseni paasaa. Pyydän anteeksi jos tää teksti nyt sattuu loukkaan jotain, mutta oon hieman vihanen just nyt.
- Tuhansia syönyt
Tipi81 kirjoitti:
Riippuvuus on sairaus siinä missä mikä tahansa muukin esim. syöpä. Kysy vaikka lääkäreiltä! Minäkin käytin panacodia lääkärin ohjeen mukaan pään särkyyn kun mikään muu ei tehonnu ja sen seurauksena oon nyt sit riippuvainen kodeiinista loppu elämäni. En silti käytä panacodeja kun tosi harvoin enään, mutta himo niihin säilyy kyllä hyvin. Ei oo päiväkään ettenkö miettis miten hyvältä tuntuis saada kodeiinia vereen ees vähän. En nyt oo mitään riitaa tässä haastamas, mut toi sun kommentti et riippuvuus on heikkoutta suututti mut todella pahasti. Ja se että vähättelet vierotus oireita on mulle jo ihan liikaa. Käytin siis panacodia useita vuosia ja koska toleranssi nousi tasaseen tahtiin ni loppu aikoina kerta-annos oli noin 10-15 tablettia ja päivässä niitä meni 40-50 kappaletta, joskus jopa enemmänkin. Ja parasta tässä on että mun oma lääkäri kirjotti nää kaikki. Että saattaa kyllä olla et niit v.oireita ei tuu niin voimakkaasti vähemmällä käytöllä, mutta haluun varottaa et nää lääkkeet vie mukanaan ja sillon annokset voi nousta tosi korkeiks. En mä täälä huvikseni paasaa. Pyydän anteeksi jos tää teksti nyt sattuu loukkaan jotain, mutta oon hieman vihanen just nyt.
Älä nyt väitä, että lääkärisi on määrännyt sulle 50 Panacodia päivässä! Tarkista annosteluohjeesi.
- 50...
Älä nyt väitä, että lääkärisi on määrännyt sulle 50 Panacodia päivässä! Tarkista annosteluohjeesi.
Tää Tipi on jo jonkin aikaa ollut vissin aika carried away. Joku pakkomielle kodeiinista kirjoittamiseen. Minäkin tahtoisin nähdä ihmisen joka parhaimillaan syö paracetamolia 25 GRAMMAA!! päivässä. ...mahtaa olla iholtaan jo hieman keltainen? Kyllähän tuossa vaiheessa olis oma pikku lääkäri jo määrännyt oxynormia/-continia, fentanyyliä, tms. Ei rouskuta tämä ihminen panacodia, vaan kakkaa.
- amra
Tipi81 kirjoitti:
Riippuvuus on sairaus siinä missä mikä tahansa muukin esim. syöpä. Kysy vaikka lääkäreiltä! Minäkin käytin panacodia lääkärin ohjeen mukaan pään särkyyn kun mikään muu ei tehonnu ja sen seurauksena oon nyt sit riippuvainen kodeiinista loppu elämäni. En silti käytä panacodeja kun tosi harvoin enään, mutta himo niihin säilyy kyllä hyvin. Ei oo päiväkään ettenkö miettis miten hyvältä tuntuis saada kodeiinia vereen ees vähän. En nyt oo mitään riitaa tässä haastamas, mut toi sun kommentti et riippuvuus on heikkoutta suututti mut todella pahasti. Ja se että vähättelet vierotus oireita on mulle jo ihan liikaa. Käytin siis panacodia useita vuosia ja koska toleranssi nousi tasaseen tahtiin ni loppu aikoina kerta-annos oli noin 10-15 tablettia ja päivässä niitä meni 40-50 kappaletta, joskus jopa enemmänkin. Ja parasta tässä on että mun oma lääkäri kirjotti nää kaikki. Että saattaa kyllä olla et niit v.oireita ei tuu niin voimakkaasti vähemmällä käytöllä, mutta haluun varottaa et nää lääkkeet vie mukanaan ja sillon annokset voi nousta tosi korkeiks. En mä täälä huvikseni paasaa. Pyydän anteeksi jos tää teksti nyt sattuu loukkaan jotain, mutta oon hieman vihanen just nyt.
kuules tipi81. jos sä vetäisit panacodia tai vastaavaa 50 nappulaa päivässä niin olisit jo ajat sitten ollut teholla. hei herää. moni varmaan uskoo tohon sun juttuus. olen syönyt koko elämäni kovia kipu lääkkeitä ja ihan normaalia määriä. itse olen syönyt panacodia jo pidemmän aikaa ja lääkärin ohjeen mukaan joka oli 1-2 kpl 1-3 kertaa päivässä. minuun ei nämä lääkkeet auta, kuten ei mitkään muutkaan. enkä ole tullut riippuvaiseksi. ei millään pahalla mutta aika kumma juttu toi sun annokses. enkä halua vähätellä sun vieroitus oireitas mitenkään.
- jenkki tyttö
Arvo1 kirjoitti:
Pidin oikein hyvänä kipulääkkeenä auttoi paremmin kuin mikään saamani toinen kipulääke.Mikä se panacod oikeen on?
Kun semmosen ottaa niin taju lähtee ja tulee huono olo. Mulla on niitä aika paljon lääkekaapissa jäljellä mut ku niitä ei uskalla käyttää..
Ku luki muiden viestejä niin ymmärsin että muille se on melkein kuin karkki.. - sitten otit....
Arvo1 kirjoitti:
Pidin oikein hyvänä kipulääkkeenä auttoi paremmin kuin mikään saamani toinen kipulääke.vahvempia,kun niit vahvempia todellakin on.
Oisit syöny koko pakkauksen kerralla,niin eiköhä ois alkanu uuestaan toimiin Arvo1!
Kokeile Tramaleita 300mg 1tbl x4,tuleepahan paremmatkin fiilikset ja kivut historiaa,samoin myös sinä,joka roikut joka sivulla.(tais panakoodit jättää jälkensä.Pysy piilossa tai syö niitä enempi).
No halooo panakoodit aiheuttaa RIIPPUVUTTA JA TOSI PAHAT!
Nim.merk.Kokemusta on - mean22
Arvo1 kirjoitti:
Pidin oikein hyvänä kipulääkkeenä auttoi paremmin kuin mikään saamani toinen kipulääke.joo panacod,onhan se särkylääke...eikä aiheuta riippuvuutta,ketä sinä k.setat!söit puoltoista vuotta,säännöllisestikö...eikä riippuvuutta,oot tosi supermies!yritä uusiks äläkä tuu jauhaan tollasta
paskaa vakavasta asiasta,Arvo1,lapsetki lukee näitä,dickhead,vastuuta mies tai etsi se mekkos....
nimimerkk.mean22 - mean22
Tipi81 kirjoitti:
Tekee oikein pahaa lukea mitä ihmiset kirjottelee panacodeista. Jäin kyseiseen lääkkeeseen koukkuun joskus yläasteen jälkeen ja vieläkään en oo päässy niistä eroon vaikka kuinka oon yrittäny. vierotus oireet on yhtä helvettiä ja kestää 2-3 viikkoo siitä kun on viimesen ottanu ja yleensä käy niin et sinä aikana sortuu ottaan niitä taas ku ei sitä tuskaa kestä. ja ensimmäinen psyykkiseen riippuvuuteen viittava oire on lääke himo, sitä kun alkaa ilmetä, on paras hakee joko apua tai vierottaa ite itsensä kodeiinista, jos vaan siihen yksin pystyy, mutta älkää pelätkö hakee apua lääkärilt jos alkaa tuntuun et ootte jäämäs koukkuun. itelläni meni monta vuotta ennenkö edes tajusin et olin riippvainen niist, otin niit vaan päänsärkyyn ohjeen mukaan ja pikkuhiljaa sitä särkyä alko oleen joka päivä ja si otin myös panacodia joka päivä ja luulin et kaikki on ihan hyvin. sit yhtenä kertana lääkäri ei enää kirjottanukkaan niit ja jouduin oleen ilman ja vast ekan päivän jälkeen alko tuleen oireita. ensin flunssanen olo ja päänsärky sit tuntu et oli koko ajan kylmä sit alko vaihteleen kylmä ja kuuma vuorotellen, alko tuleen pahoinvointia. maha meni sekasin ja tuli kovat maha kivut. joka paikkaa särki, ei pystyny tekeen okein mitään ja kun kipu alko hellittään ni alko lihakset nytkähteleen niin et ei voinu olla hetkeekään paikoillaan, ei edes nukkua. siinä joutu hakkaamaan itteensä et se inhottava tuntemus lihaksista häviäis ja tätä jatku vajaa viikko säännöllisenä ja sit se pikkuhiljaa alko väheneen kunnes loppu kokonaan. ja taas jäljelle jäi lääkehimo, jota vastaan joutuu taistleen joka päivä ja usein mä häviän sen taistelun ja sit sorrutaan taas ja irti pääseminen on niin helvetin vaikeeta. Mutta te jotka selitätte vetäneenne panacodia paljon ja pitkiä aikoja, älkää kannustako muita tekeen samaa, koska riippuvuuteen sairastuminen on jokaisen ihmisen geeneistä kiinni. Toiset kantaa riippuvuus geeniä tioset ei. Ja ne joilla se geeni on, sairastuvat todennäköisesti tähän kodeiini riippuvuuteen yhtä pahasti kun mä ja tätä kohtaloo en kenlekkään toivois. Ja muistakaa et jos joudutte nostaan kerta annosta jatkuvasti isommaks, ni todennäkösesti ootte jo koukus. Mulla ne nous niin isoiks et oli hengen lähtö jo lähellä. Näissä riippuvuus asioissa voi ottaa yhteyttä oman seudun a-klinikoihin jos tuntuu et apu on tarpeen. Monet lääkärit ei tiedä tän tyyppisten riippuvuuksien hoidost juuri mitään ja siks suosittelenki a-klinee. Niin olen siis itekkin a-klinikan kautta ollu vierotuksessa ja kyllä siit huomattava apu on ollu, mut vielä en vaan oo päässy kokonaan irti niist panacodeist, mutta enköhän mäkin vielä jonain päivänä tästä selviä.
On se et edes viitsin ottaa kantaa koko asiaan...lapsetki lukee näitä juttuja joten ei tehdä heistä yhtä torvia ku me ollaan!TIPI81 TOIVOTTAVASTI VOIT PAREMMIN!
- ilkka
OLEN SYÖNYT HERMO JA LIHAS KIPIHUIN TEMPECIG NIMISTÄ KOVAA KIPU LÄÄKETTÄ. VIIMEISEN VUODEN OLEN SYÖNYT SITÄ VÄÄRN 6-7 KPL PÄIVÄSSÄ KOSKA MINULLA TULEE SIITÄ HYVÄ OLO. OLEN YRITTÄNYT VÄHENTÄÄ SITÄ MUTTA ONNISTUMATTA. HALUAISIN PÄÄSTÄ SIITÄ LÄÄKEESTÄ KOKONAAN POIS.MUTTA MITEN . LÖYTYYKÖ KOKEMUKSEN VAIHTAJAA
- minä
Tipi81 kirjoitti:
olen joutunut syömään panacodia 8kk, nyt kun vaiva hoidettu ja paranemaan päin, lopetin ko.lääkkeen syönnin. Tästä seurauksena mielettömät alaraaja säryt ja niiden voimattomuus. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?
- lesa2
ilkka kirjoitti:
OLEN SYÖNYT HERMO JA LIHAS KIPIHUIN TEMPECIG NIMISTÄ KOVAA KIPU LÄÄKETTÄ. VIIMEISEN VUODEN OLEN SYÖNYT SITÄ VÄÄRN 6-7 KPL PÄIVÄSSÄ KOSKA MINULLA TULEE SIITÄ HYVÄ OLO. OLEN YRITTÄNYT VÄHENTÄÄ SITÄ MUTTA ONNISTUMATTA. HALUAISIN PÄÄSTÄ SIITÄ LÄÄKEESTÄ KOKONAAN POIS.MUTTA MITEN . LÖYTYYKÖ KOKEMUKSEN VAIHTAJAA
mulla vain burana,siitäkin menee vatsa sekaisin jos ottaa parikin nappia kerralla,särkyjä on parantumattoman sairauteni takia varsinkin illalla
- Jooga
Tipi81 kirjoitti:
Riippuvuus on useimmiten itseaiheutettu sairaus, syöpä useimmiten ei.
- vai burana
Eka kerran sain Burana 800mg, noin kymmenen vuotta sitten. Silloin se auttoi, ei enää.
Muutaman viikon selkä aamuöisin helvetin kipeä, kannattaisikohan yrittää panacodia, onko se hyvä lääke selkä-luusto-kipuihin .
- toope
Minulla on selkä tohjona ja joudun syömään Panacodia (tai Ardinexia) noin 3-4 päivänä viikossa. En tiedä riippuvuudesta, tosin joskus tulee tunne että "tekee mieli" ottaa lääkettä vaikka ei juuri silloin särkisikään. Olen kyllä ollut pisimmillään pari viikoa ilman enkä ainakaan ole huomannut mitään vieroitusoireita. Toleranssi on ollut jo pitkään, kodeiini ei enää mene päähän(=ei väsytä eikä tule pahoinvointia). Tilapäisessä käytössä vaaraa tuskin on, esim. juuri leikkauksen jälkeisissä kiputiloissa. Kroonisiin kipuihin yleensä tarjotaan jotain muuta.
- vaikuttaa
...vaihtelevasti yksilöittäin. Toisille sopii, toisille ei! Itse pidän eritoten sivuvaikutuksista(lämpöinen olo ja raukeus). Panacodia ei toki kannata kuitankaan syödä liikoja parasetamolin maksatoksisuuden takia. Codesan comp. yskänlääke on kuitenkin omiaan kivunlievityksessä ja fiilistelyssä, 50ml ja ai kun on kiva olla:D
- SL
..Ainakin yhden reseptivapaan yskänlääkkeen olen löytänyt joka sisältää kodeiinia.. Orionin Resipect yskänlääke, tarkoitettu vilustumisen aiheuttaman yskäm oloon. Itselläni nyt 3 päivää takana täysin ilman Panacodia ja "vilustumisoireet" (hikoilu,nuha,yskiminen,pahat univaikeudet yms.) jylläävät kyllä melkos pahoina vieläkin.
Itse vasta otin tuota yskänlääkettä 60 ml joten en tiedä miten mahtaa auttaa.. mutta aika kallis oli :O
Suosittelen tietekin lopettamaan lääkärin ohjauksessa tahi yksin jos vaan pärjää niin, mutta vinkki ainakin pk-seudulla asuville... Päiväreissu Talllinnaan ja sieltä Panacodia vastaavia mutta miedompia lääkeitä mukaan.. Apteekissa ei täydy sanoa kuin kodeiini niin tuovat tätä lääkettä,jonka nimeä en nyt juuri satu muistamaan.Mutta itselläni auttoi refloihin,tosin niitä piti ottaa 3 kpl että vastaisi yht panacodia. Toivotan tsemppi kaikille ongelman kanssa painiville!!!.. Pitä vain ajatella päivä kerrallaan, ja PAKKOHAN näiden tuskien on joskus loppua... ?
- killum
Toleranssi kehittyy, mutta riippuvuus lääkkeeseen on erittäin harvinaista.
- särk.potilas
Että ei muka jää riipuvaiseks,opiaattiin varmasti jää riipuvaikseks jos joutuu joka päivä syömään,panacoodia esimerkiksi.Jos niitä ei ole,minulle tuli kaksin jopa kolimkertaset säryt,käveleminen jopa kävi kipiää,siis kun jalkapohja osu maahan,sormia särki.Tämä vieroitus oire kesti
Siitä jo hyvin nopiaa riipuvaiseksi!Varsinki jos joka päivä joutuu syömään.säryt kolminkertaistuut kunlopettaa ja tämä kestää ainaki 2-3vk!!! Tuntuu ettei pysty
pah!Säryt kolminkertastuu lopettamisen jälkeen,hyvä jos pystyy kävelemään ja sormet joka paikka on yhtä tuskaa..huhu huh! Sitten se viel syö hampaita elikkä hampaat menee! EI KIITOS ENÄÄN! eNKÄ TOSIAAN SUOSITTELE MUILLEKKAAN! Ennemmin vaikka burana 800! - Asioista tietävä
särk.potilas kirjoitti:
Että ei muka jää riipuvaiseks,opiaattiin varmasti jää riipuvaikseks jos joutuu joka päivä syömään,panacoodia esimerkiksi.Jos niitä ei ole,minulle tuli kaksin jopa kolimkertaset säryt,käveleminen jopa kävi kipiää,siis kun jalkapohja osu maahan,sormia särki.Tämä vieroitus oire kesti
Siitä jo hyvin nopiaa riipuvaiseksi!Varsinki jos joka päivä joutuu syömään.säryt kolminkertaistuut kunlopettaa ja tämä kestää ainaki 2-3vk!!! Tuntuu ettei pysty
pah!Säryt kolminkertastuu lopettamisen jälkeen,hyvä jos pystyy kävelemään ja sormet joka paikka on yhtä tuskaa..huhu huh! Sitten se viel syö hampaita elikkä hampaat menee! EI KIITOS ENÄÄN! eNKÄ TOSIAAN SUOSITTELE MUILLEKKAAN! Ennemmin vaikka burana 800!Milloinkas Panacodista on opiaatti tullut????
Paracetamolia ja Kodeiinia se sisältää, eikä kumpikaan ole opiaatteja. Niitä ovat ihan muut aineet, sen enempää luettelematta.
Toki Panacodista voi silti hyvinkin tulla riippuvaiseksi ja irti siitä ja muistakin aineista pääsee sinnikkäästi pikkuhiljaa annosta vähentämällä.
Eihän riippuvaiseksi tulemiseen tarvita kuin esim. kahvia. - Tipi81
Asioista tietävä kirjoitti:
Milloinkas Panacodista on opiaatti tullut????
Paracetamolia ja Kodeiinia se sisältää, eikä kumpikaan ole opiaatteja. Niitä ovat ihan muut aineet, sen enempää luettelematta.
Toki Panacodista voi silti hyvinkin tulla riippuvaiseksi ja irti siitä ja muistakin aineista pääsee sinnikkäästi pikkuhiljaa annosta vähentämällä.
Eihän riippuvaiseksi tulemiseen tarvita kuin esim. kahvia.Jaaha, mietitäämpäs nyt mitä sä oikeesti tiedät!!! Tiedätkö ooppium unikon? Siitä lypsettävästä nesteestä saadaan ooppiumia, morffiinia ja kodeiinia. Eli samasta kukasta kaikki. Ihmisen aivot muuttaa osan kodeiinista morffiiniksi ja käsittääkseni opiaatteja ovat juuri heroiini (joka muuttuu myöskin morffiiniks) ja morffiini. Vai? Kukaan ei kai oo väittäny et niinkään panacodi ois opiaatti vaan se kodeiini sielä panacodissa. Että otahan ite selvää ja tuu sit vast viisasteleen ns. asioista tietävä! No joo, tulipahan taas riehuttua... Tää ei oo kyl mun päivä alkuunkaan. Suututtaa kaikki. Pyydän siis taas anteeksi piikittelevää kielen käyttöäni.
- Asioista tietävä
Tipi81 kirjoitti:
Jaaha, mietitäämpäs nyt mitä sä oikeesti tiedät!!! Tiedätkö ooppium unikon? Siitä lypsettävästä nesteestä saadaan ooppiumia, morffiinia ja kodeiinia. Eli samasta kukasta kaikki. Ihmisen aivot muuttaa osan kodeiinista morffiiniksi ja käsittääkseni opiaatteja ovat juuri heroiini (joka muuttuu myöskin morffiiniks) ja morffiini. Vai? Kukaan ei kai oo väittäny et niinkään panacodi ois opiaatti vaan se kodeiini sielä panacodissa. Että otahan ite selvää ja tuu sit vast viisasteleen ns. asioista tietävä! No joo, tulipahan taas riehuttua... Tää ei oo kyl mun päivä alkuunkaan. Suututtaa kaikki. Pyydän siis taas anteeksi piikittelevää kielen käyttöäni.
No juu, tutkihan mitä PF asiaan sanoo.
Ei todellakaan ole opiattien ryhmässä ei. - HÖRHÖR
Ei todellakaan ole opiattien ryhmässä ei.olaan ja kirjoitetaan vain tosiasioita, ei olettamuksia niin: Tuomisto - Paasonen, Farkologia (1. painos, 1978) sanoo:
PUOLISYNTEETTISET MORFIININ JOHDOKSET
Kodeiinia eli metyylimorfiinia sekä vähemmässä määrin etyylimorfiinia käytetään yskänärsytykseen ja särkyyn erikoisesti yhdistelmävalmisteissa. Painoyksikköä kohden kodeiini on heikompi kuin morfiini, mutta se imeytyy paremmin suolistossa. .......
....Osa kodeiinin vaikutuksista perustunee siitä elimistössä muodostuvaan morfiiniin. Vaikutukseltaan kodeiini muistutaa morfiinia ja aiheuttaa mm. ummetusta ja lamaa hengitystä. . . .
. . .Pitkäaikaisessa käytössä kodeiinia kohtaan kehittyy toleranssia ja addiktiokin. Viimeksi mainittu ei eroa morfiiniaddiktiosta kvalitatiivisesti mutta kylläkin kvantitatiivisesti, koska annoksia ei suurenneta niin paljoa. Morfinistin vierotusoireita voidaan osaksi poistaa antamalla viisinkertainen määrä kodeiinia.
sano - HÖRHÖR
Ei todellakaan ole opiattien ryhmässä ei.tiedät ?
Muuta kuin osaat lukea.
Asiayhteydestään irroitetut katkelmat eivät ole totuutta.
Siksipä Pharmaca Fennicaa ei annetakaan yleisölle, koska sen ymmärtäminen vaati pohjakoulutuksen. Se on vain hoidon apuväline, ei hoito-opas.
Koska kansa kuitenkin himoaa tietoa lääkkeistä, on siitä julkaistu "kansanpainos", joka, ikävä kyllä, harhauttaa sekin monesti.
Ihan totta !
Jos ei osaa numeroita, voi matematiikka olla todella vaikeaa.
sano - Tipi81
Ei todellakaan ole opiattien ryhmässä ei.Lääkäreitten mukaan kuuluu ryhmään miedot opiaatit!
- hmmm...
HÖRHÖR kirjoitti:
olaan ja kirjoitetaan vain tosiasioita, ei olettamuksia niin: Tuomisto - Paasonen, Farkologia (1. painos, 1978) sanoo:
PUOLISYNTEETTISET MORFIININ JOHDOKSET
Kodeiinia eli metyylimorfiinia sekä vähemmässä määrin etyylimorfiinia käytetään yskänärsytykseen ja särkyyn erikoisesti yhdistelmävalmisteissa. Painoyksikköä kohden kodeiini on heikompi kuin morfiini, mutta se imeytyy paremmin suolistossa. .......
....Osa kodeiinin vaikutuksista perustunee siitä elimistössä muodostuvaan morfiiniin. Vaikutukseltaan kodeiini muistutaa morfiinia ja aiheuttaa mm. ummetusta ja lamaa hengitystä. . . .
. . .Pitkäaikaisessa käytössä kodeiinia kohtaan kehittyy toleranssia ja addiktiokin. Viimeksi mainittu ei eroa morfiiniaddiktiosta kvalitatiivisesti mutta kylläkin kvantitatiivisesti, koska annoksia ei suurenneta niin paljoa. Morfinistin vierotusoireita voidaan osaksi poistaa antamalla viisinkertainen määrä kodeiinia.
sanojoo-o, farkologia on kiintoisa tieteenala.
- Testaa kotona,niin tiedät.
Milloinkas Panacodista on opiaatti tullut????
Eihän riippuvaiseksi tulemiseen tarvita kuin esim. kahvia.Sen verran tähän asiaan haluan sanoa,että käyttääkö kyseinen henkilö itse tätä lääkettä.Olen ollut monessa kolarissa ja viimesimmässä minulta murtui naamasta silmänpohja, joten käytän selän-ja naaman murtumien takia kyseistä lääkettä.
Panacod kuuluu sellaisiin lääkkeisiin jotka luetaan Opiaatteihin ja ne jaetaan luonnon- ja synteettisiin opiaatteihin ja niitä kutsutaan yhteisnimellä opioidit. Että jos joudut kusitestiin eli suomeksi sanottuna huumeseulaan, ja sinulta löytyy verestä morfiinia,koska panacod jakautuu maksassa, ja siittä muodostuu morfiini tai hienommin sanottuna puoliintumisaikana siittä muodostuu elimistöön moefiinia. ELI jos sinulla on sellainen lääkitys siittä kannattaa kertoa ainakin siinä vaiheessa, jos joudut seulaan. Koska muuten olet ns.kusessa kun seula paukahtaa morfiinin kohdalla positiiviseksi. Ja toiset lääkkeet mitkä näkyy myös seulassa om Bentsot.
...ETTÄ Jos ei usko asiaa niin tilaa netistä itellen seulan, siinä selviää aika paljon mitäs sitä on tullu vedettyä.... - tietävä"...
Ei todellakaan ole opiattien ryhmässä ei.http://fi.wikipedia.org/wiki/Kodeiini
http://soul.fiveam.org/robsku/dihkal/kodeiini.html
Kodeiini on oopiumunikosta saatava aine, opiaatti. Sen väärinkäytöstä saadut olot ovat kaikille muillekin opiaateille tyypilliset.
Jos itse käytät ko. ainetta, et vain halua uskoa että käytät opiaattia, vaikka se onkin lääkkeen muodossa... - KIPU-UKKO
Tipi81 kirjoitti:
Jaaha, mietitäämpäs nyt mitä sä oikeesti tiedät!!! Tiedätkö ooppium unikon? Siitä lypsettävästä nesteestä saadaan ooppiumia, morffiinia ja kodeiinia. Eli samasta kukasta kaikki. Ihmisen aivot muuttaa osan kodeiinista morffiiniksi ja käsittääkseni opiaatteja ovat juuri heroiini (joka muuttuu myöskin morffiiniks) ja morffiini. Vai? Kukaan ei kai oo väittäny et niinkään panacodi ois opiaatti vaan se kodeiini sielä panacodissa. Että otahan ite selvää ja tuu sit vast viisasteleen ns. asioista tietävä! No joo, tulipahan taas riehuttua... Tää ei oo kyl mun päivä alkuunkaan. Suututtaa kaikki. Pyydän siis taas anteeksi piikittelevää kielen käyttöäni.
TABLETTIA PITÄÄ LAITTAA VAIKKA KAHVINKEITTIMEEN, SUODATINPUSSIIN, ETTÄ SAA NS. HYVÄN OLON JA KIVUT POIS. OLEN KÄYTTÄNYT 10 VUOTTA ERILAISIA SÄRKYLÄÄKKEITÄ, JA PARASETAMOLI ON YKSI HEIKOIMMISTA MUTTA TAASEN VAARALLISIMMISTA PALJON KÄYTETTYNÄ. MUTTA KERTOKAA SE TABUJEN MÄÄRÄ, ETTÄ SAA IRROITETTUA SEN KODEIININ. KIITOS.
- Crow
Voipi tulla riippuvuutta ja toinen juttu on se että muistaakseni yli 6 kpl. päivässä alkaa vaikuttamaan maksaan haitallisesti.
itse olen käyttänyt pidempiä aikoja ja käytän sitä parhaillaankin, mutta olen saanut annosta laskettua niin että menee päiviä välissä kun en ota ja sitten 1 - 4 päivässä yleensä tuo avun. Ehkä kannattaisi myös kysyä lääkäriltä jotain muuta kipulääkettä niin voisi vaihtaa välillä. Itselläni on toinen toimiva kipulääke tuossa rinnalla ja vaihtelen niitä. Riippuvuutta aiheuttavat kummatkin, mutta kyllä niistä eroon pääsee.. ei vaan kannata lopettaa yht.äkkisesti vaan pikkuhiljaa määrää vähentämällä.
Panacodi aiheuttaa itselläni ärtyvyyttä jos olen sitä jonkin aikaa käyttänyt (vaikka vain 1 - 2 kpl. päivässä) ja sitten jätän ottamatta.
Olen myös joskus yrittänyt lopettaa "seinään" noiden lääkkeiden syönnin ja helvetti puhkesi irti.. pelästyin kyllä että tulenko pääsemään irti, mutta pikkuhiljainen vähentäminen (sitten kun kivut sallivat sen) ei tuottanut ongelmia ja sitten kun olin vähentänyt minimiin huomasin jättäneeni vahingossa sen päivän lääkkeen ottamatta eikä mitään oireita tullut.
Eli ei kannata pelästyä jos oireita tulee.. pitää vain olla oma motivaatio sitten joskus päästä niistä lääkkeistä eroon. - tellaram
lääke,että ajattelin nyt tuli noutaja. Olimme matkoilla ja minulla alkoi kova migreeni. Kun ei ollut muuta lääkettä kuin panacodia, otin sitä 2 tablettia. Luulin että otti sydämestä ja matkatoverini toimitti minut ensiapuun. Siellä tutkittiin, mutta tulivat siihen tulokseen,että koska minulta oli leikattu sappikivet eikä se siedä codeiinipitoista lääkettä, siitä aiheutui tuo minun kohtaus. Tietysti minun piti varmistua, että oliko se kipu tosiaan sen lääkkeen aiheuttaja, otin vaan yhden tabletin seuraavan päänsäryn aikaan. Siitä tuli samanlaiset oireet kuin edellisellä kerralla mutta lievempänä. Joten panacod ei kuulu enää minun lääkekaappiini.
- n 25
Itse käytin 8kk, 3 poretbl päivässä (välilevyn pullistuma). Fyysistä riippuvuutta ei tullut, mutta jonkinlainen psyykkinen riippuvuus siitä seurasi. Oli todella vaikeaa jättää lääkkeet kokonaan pois kun oli tottunut niiden tuomaan hyvään oloon. Mitkään pikkukolotukset ja normaalielämän kivut eivät panacodin kanssa olleet vaivanneet, ja mieli oli ollut mukavan raukea ja tasainen. Siitä ei ollut kiva luopua. Ja kun tuli joku kipu, esim. kuukautiskivut, niin otin siihen panacodin enkä tavallista buranaa, koska halusin saada kivun varmasti pois ja saada mielialan tasaisen hyväksi. Oli vaikea opetella taas käyttämään tavallisia särkylääkkeitä tavallisiin vaivoihin. Lisäksi pancodia teki mieli silloin kun jokin oli huonosti ja mieli mustana.
Lopulta mieheni heitti loput lääkkeeni roskiin ja käski minun kekustella asiasta lääkärini kanssa. Lääkäri totesi, että nyt ollaan siinä tilanteessa, että hän ei minulle enää uutta reseptiä kirjoita. Kirjasi sen potilastietoihinikin, ja sanoi että tästä lähtien minun tulee välttää lääkkeitä joissa on kodeiinia.
Hyvin on elämä sujunut tämän jälkeen, ilman panacodia, ja ilman mitään suurempia haluja sitä syödäkkään. - syönyt...
Minä olen noita poretabletteja popsinut selkäsärkyyni vuosikausia. 1-12 päivässä, riippuen kivun määrästä. Selkääni särkee jatkuvasti, eritotenkin, jos joudun tekemään vähänkään rasittavaa työtä, tai seisomaan paikallani. Panacod on toistaiseksi ollut ainoa keino selvitä kivuista.
Sanovat näköjään sen tuottavan jonkinlaisen pilven, ja hyvänolon. Minulle ainakin hyvä olo tulee kivun lievenemisestä. Toisinaan sitä sietää vähemmän, joten Panacodiakin menee enemmän.
Olen syönyt niitä kohta kymmenen vuotta, enkä ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia. 15 000 tabletin jälkeen niitä kai pitäisi olla, jos olisi tullakseen? - Mara
Aivan tajuttoman tehokas kipulääke, joka aihettaa "pilven"! Käytän 2 tbl 4 krt päivässä. Pää sekaisin, mutta hengitys alkaa ajoittain kärsiä?! Tuntuu ajoittain vaaralliselta!
- exhaust
Ei mitään järkeä ottaa panacodia noin paljoa päivässä, parasetamoli pistää maksan paskaks ku sitä ottaa noin paljon päivässä... Ja siitä ne hengitysvaikeudetkin johtuvat, jos sitä kodeiiniä haluatte, mikä tekee ton olon, niin erotelkaa se siitä panacodista. Näin paljon turvallisempaa.
- Päänsärkyyn
Olen kokeillut Panacodia päänsärkyyn, polvisärkyyn ym. nivelkipuihin.
En pidä sen vaikutuksesta.
Ensin tabletti alkaa poltella sydänalassa vaikka juon paljon nestettä enkä ota tyhjään mahaan.
Toinen haittavaikutus on ummetus, jo yhden tabletin jälkeen menee vatsa täysin jumiin.
Särkyyn tuntuu auttavan, mutta haittavaikutukset ovat ainakin yhtä pahat kun särky.
Eikö muille tule tällaisia haittavaikutuksia.- Tuhansia syönyt
Minulle se toimii kuin Samarin. Polttelut sydänalassa lakkaavat. Vettä juon myös litratolkulla.
Ummetustahan tuo tekee, mutta siitä selviää luumuilla, tai sitten peräpuikolla.
Jotkut täällä puhuvat "huvikäytöstä", jota ei pidä sekoittaa todelliseen tarpeeseen. Kai se lapsille ja tottumattomille aiheuttaa jonkinlaisen hyvänoloksi kuviteltavan tilan, mutta minä saan suuremmat kicksit pullosta keppanaa.
Ainoa lääke, joka auttaa minun särkyihini. Muista en tiedä, mutta kokeilemisen arvoinen, jos lääkäri määrää. Ja ehdottomasti poreena! Kapselien vaikutus liian hidas. Ei "tapa" kipua.
Riippuvuutta en ole havainnut, kun olen parempina aikoina ollut muutaman päivän ilman. Tosin minulla ei ole taipumusta mihinkään muuhunkaan riippuvuuteen. - ASsikka
Minulle se toimii kuin Samarin. Polttelut sydänalassa lakkaavat. Vettä juon myös litratolkulla.
Ummetustahan tuo tekee, mutta siitä selviää luumuilla, tai sitten peräpuikolla.
Jotkut täällä puhuvat "huvikäytöstä", jota ei pidä sekoittaa todelliseen tarpeeseen. Kai se lapsille ja tottumattomille aiheuttaa jonkinlaisen hyvänoloksi kuviteltavan tilan, mutta minä saan suuremmat kicksit pullosta keppanaa.
Ainoa lääke, joka auttaa minun särkyihini. Muista en tiedä, mutta kokeilemisen arvoinen, jos lääkäri määrää. Ja ehdottomasti poreena! Kapselien vaikutus liian hidas. Ei "tapa" kipua.
Riippuvuutta en ole havainnut, kun olen parempina aikoina ollut muutaman päivän ilman. Tosin minulla ei ole taipumusta mihinkään muuhunkaan riippuvuuteen."Kyllähän yks särky saahaan loppumaan" sanoi lääkäri kun valitin käsisärkyä, jota oli 24 h/ vrk. Panacod todella lopetti säryn, mutta kun työpaikalla istahdin ja hetkeks silmäni suljin, niin olin unessa. Tainnutti myös minut.
Siis ei sopinut työaikana käytettäväksi ainakaan minulle. Onneksi en ole tarvinnut jatkuvasti, mutta kyllä se on heti mielessä, jos joku kolotus iskee ja haluan varmasti kivuttoman olotilan. - hurh hurh
ASsikka kirjoitti:
"Kyllähän yks särky saahaan loppumaan" sanoi lääkäri kun valitin käsisärkyä, jota oli 24 h/ vrk. Panacod todella lopetti säryn, mutta kun työpaikalla istahdin ja hetkeks silmäni suljin, niin olin unessa. Tainnutti myös minut.
Siis ei sopinut työaikana käytettäväksi ainakaan minulle. Onneksi en ole tarvinnut jatkuvasti, mutta kyllä se on heti mielessä, jos joku kolotus iskee ja haluan varmasti kivuttoman olotilan.Eipä tuonut Panacod minulle minkäänlaista helpotusta, kun sain pahan olkaluun murtuman ja Supraspinatusjänne meni kokonaan poikki.
Tramalia siihen tarvittin, että edes hiukan helpottivat ne infernaaliset säryt. - Oma lääke
hurh hurh kirjoitti:
Eipä tuonut Panacod minulle minkäänlaista helpotusta, kun sain pahan olkaluun murtuman ja Supraspinatusjänne meni kokonaan poikki.
Tramalia siihen tarvittin, että edes hiukan helpottivat ne infernaaliset säryt.Ei minullakaan auttanut Tramal hermosärkyyn. Eikä kovemmatkaan aineet. Panacod auttoi.
- Candide
itel annostus nyt 2 poretta min 4x pv
- Panacod
Panacod aiheuttaa sappivaivoja. Itse en uskalla ottaa kuin puolikkaan, silloin ei aiheuta noita sappikipuja. Joskus kovaan särkyyn kun otin kokonaisen... meni "taju" ja aiheutti jonkinasteisia lihaskramppeja sekä kovaa sappivaivaa. Eli puolikkaalla olen yrittänyt tulla toimeen säryn vaivaamana.
- risukasaankin
Panacod kirjoitti:
Panacod aiheuttaa sappivaivoja. Itse en uskalla ottaa kuin puolikkaan, silloin ei aiheuta noita sappikipuja. Joskus kovaan särkyyn kun otin kokonaisen... meni "taju" ja aiheutti jonkinasteisia lihaskramppeja sekä kovaa sappivaivaa. Eli puolikkaalla olen yrittänyt tulla toimeen säryn vaivaamana.
Johonkin aikaan, kun oli kovia kipuja, minulle määrättiin Panacodia. Se ei minulle sopinut enempää kuin mikään muukaan codeiinia sisältävä lääke. Paracetamolia voin kyllä ottaa.
Codeiini vaikuttaa minuun siten, että tulee epätodellinen olo. Jos katson esimerkiksi televisiota, kun olen ottanut codeiinipitoista lääkettä, en aina tajua todellisuuden ja sen telkkuohjelman eroa. Alan luulla eläväni sitä televisioelämää. Lisäksi saan lihaksiini levottoman olon. Ns. levottomat jalat pitävät minut hereillä kaiken yötä.
Tarkistan aina, ettei minulle vain anneta codeiinipitoista lääkettä. Nykyisin se on helppoakin, kun kipuja ei enää ole ja tarvitsen tosi vähän mitään tabletteja.
Riippuvuudesta en tiedä. En ole koskaan ollut mistään lääkkeestä riippuvainen. En myöskään alkoholista tai tupakasta.
Ymmärrän ihmisiä, jotka jostakin syystä joutuvat syömään paljon lääkkeitä. Se on kamalaa, mutta joskus välttämätöntä, että voisi elää edes jotenkin normaalia elämää.
Tsemppiä kaikille sairaille..... Päivä voi vielä joskus paistaa risukasaankin !
Panacod aiheuttaa pitkään käytettynä riippuvuutta, varsinkin jos sitä käytetään myös silloin kun kivut eivät vaadi vaan etsitään "helpotusta oloon".
Panacodia voidaan käyttää lievien tai keskivaikeiden kipujen hoidossa 1-2 tablettia enintään neljästi vuorokaudessa. Koviin kipuihin käytetään muita lääkkeitä.
Panacodiin voi syntyä riippuvuus muutaman viikon käytön jälkeen, mutta lääkärisi voi määrätä Sinulle vaihtoehtolääkkeen (esim Tramalin tai sen johdoksen) joka on panacodia tehokkaampi mutta ei aiheuta niin pikaista riippuvuutta.
Itse käytän Tramadinia kun minulla on autokolarista johtuva invalidisoiva vamma. Minut on leikattu jo 7 kertaa ja kivut ovat toisinaan sietämättömiä. Panacodiakin minulla on, mutta välttelen sen käyttöä (se esim. aiheuttaa ummetusta ja sen riippuvuuden).- nasut
En usko että lääke voi IHAN KAMALAA riippuvuutta aiheuttaa, koska minulle määrättiin sitä ollessani raskaana. Vaikka söinkin sitä noin kuukauden ajan vain 2 tablettia noin 3 kertaa päivässä, mutta en usko että sitä olisi minulle uskallettu raskauden ihan loppvaiheessa määrätä, mikäli lääke olisi jollain tasolla vaaraksi.
Tosin pitkäaikaisesta käytöstä ei minulla ole kokemusta ja lääkärikin sanoi, että lääkettä ei kovinkaan pitkään voi käyttää kerralla koska teho laskee silloin.- toistamieltä
En olis ikinä syönyt raskauden aikana kyseistä lääkettä, vaikka kuinka määräisi.
- toistamieltä
Käytin joskus selkäkipuun, aiheutaahan se pientä "euforiaa" nautittaessa suurempia määriä, sisältää myös parasetamolia mistä saa yliannostuksen helposti, aiheuttaa pahaa oloa ja hyvässä lykyssä vatsa haavan.
Riippuvuushan on sellainen jonka jokaisen pitäisi itse tietää, Mihinkään ei minun mielipiteeni mukaan jää riippuvaiseksi jos on itsekuria.. Toiset on heikompia kun toiset, itselläni on erittäin hyvä itsekuri enkä ole jäänyt koskaan riippuvaiseksi mistään. ns. koukuttavista aineista/asioista.- code
Minä kokeilin tuossa yks päivä iha viihdetarkotuksessa ottaaa 5kpl noita panacodeja ja mukavaa oli. Selkäkivutkin lähti. Nyt jo tekee mieli lisää vaikka en ole yhteensä kuin muutaman pillerin vetänyt. Pupillit muuten muuttui ihan törkeen pieniksi ja ovat vieläkin, vaikka otin lääkettä viimeksi joku 4 päivää sitten :D
- elmo
code kirjoitti:
Minä kokeilin tuossa yks päivä iha viihdetarkotuksessa ottaaa 5kpl noita panacodeja ja mukavaa oli. Selkäkivutkin lähti. Nyt jo tekee mieli lisää vaikka en ole yhteensä kuin muutaman pillerin vetänyt. Pupillit muuten muuttui ihan törkeen pieniksi ja ovat vieläkin, vaikka otin lääkettä viimeksi joku 4 päivää sitten :D
olen käyttänyt panacodia nyt puolisen vuotta joka päivä. aluksi otin 8, mutta aloin huomaamattani lisäillä määriä. aloin myös erotella parasetamolista kodeiinin määrien noustessa, jottei maksa vaurioituisi. ennätys on 24kpl/päivä, nykyään menee n. 18.
voin sanoa, että kodeiiniin jää koukkuun! se kuitenkin vaatii SUURIA kerta-annoksia. olen pari kertaa yrittänyt lopettaa, tuloksetta. nyt vain sitten yritän vähentää määrää vähitellen..
"300-360mg kodeiinia on maksimaalinen määrä minkä maksa pystyy yhden vuorokauden aikana metabolisoimaan morfiiniksi - sen määrän ylittäminen on silkkaa kodeiinin haaskaamista, sillä se itsessään ei tee mitään"
eli jos joku syö yli 20 panacodia päivässä, ei siitä ole hyötyä. - elimistö paskana
code kirjoitti:
Jos sinulla vieläkin vaikuttaa 4 päivää sitten ottamat lääkkeet,en voi muuta sanoa kuin että alkaa "maksa" olemaan aika huonossa kunnossa. Nimittäi jos ne vieläkin vaikuttaa...?!...
Ja mitä tuohon pupillien pienenemiseen tulee, en ole ite henkilökohtaisesti huomannu tuota, vaikka käytän päivittäin lääkettä, joka on 4 kpl 2-3x päivässä.
- 211212
Panacod on keskivahva opiaatti ja paikassaan hyvä lääke. Pitkään käytettynä joka päivä normaaliannoksella aiheuttaa riippuvuutta.
Se, joka muuta väittää, valehtelee tai on tyhmä. Haluan nähdä, kun joku pitkään käyttänyt lopettaa sen. Ei ole hauskaa katseltavaa. Ainakaan, kun lopettaa yhtäkkiä.
Oma käyttöni alkoi ankarista hermokivuista ja lopulta siitä tuli päivittäistä. Käytin 4 vuotta putkeen määrän noustessa (kropan ja pään vaatiessa) yhdestä viiteen tbl. päivässä. Olen kärsinyt kipua aika lailla, joten en ole heppoisimmasta päästä. Kovaa touhua, vaikka lopetin kahden viikon aikana vähitellen. Olis voinu olla tosi kyseessä, jos olisin lopettanut "cold turkey"-menetelmällä eli seinään. Varsinkin, kun minulla on verenpainelääkitys.
Ne teistä, jotka eivät usko, ottakaa yhteyttä esim. A-klinikalle, www.paihdelinkki.fi-palveluun tai muuhun asiantuntijaan ja lukekaa englanninkielisiä sivuja hakusanalla esim. "codeine withdrawal" tai "codeine withdrawal symptoms" tai "codeine abuse" jne.- enmikäännisti
vittu saatana vetäkää vaan niitä panacodeja niin paljo ku sielu sietää ja haluatte, vaikka niitä ottaakin joka päivä tarpeen mukaan paljon jos niillä ihminen tulee toimeen ja miksei viihteilyynkin (niin! miksei? miksei saisi olla pöhnässä kun kumminkin kaikki asiat onnistuu, tietty toinen sukupuoli ei välttämättä tykkää), ja keskivahva! hah! se on vittu miedoin opiaatti mitä apteekista saa, bubrenorfiini (temgesic,subutex) alkaa jo vaikuttamaan niihin että kivut lähtee.
- panAcoD
enmikäännisti kirjoitti:
vittu saatana vetäkää vaan niitä panacodeja niin paljo ku sielu sietää ja haluatte, vaikka niitä ottaakin joka päivä tarpeen mukaan paljon jos niillä ihminen tulee toimeen ja miksei viihteilyynkin (niin! miksei? miksei saisi olla pöhnässä kun kumminkin kaikki asiat onnistuu, tietty toinen sukupuoli ei välttämättä tykkää), ja keskivahva! hah! se on vittu miedoin opiaatti mitä apteekista saa, bubrenorfiini (temgesic,subutex) alkaa jo vaikuttamaan niihin että kivut lähtee.
Panacod on opioidi.
Itse joskus popsin poretabletteja parikymmentä ja kaljaa pirusti perään-alkoi autonomisen hengittämisen kanssa kuulemma olla kiikun kaakun. Mutta että joku vetelee 50 päivässä tabuina...itselläni on maksa paskana, muttei tosta aineesta. 50 kpl ois aiheuttanut pahan, kohtalokkaan maksavaurion hengityslaman.
Hei vaan!
- peräpuikko
voi mälliahot!otin lääkkeitä ja tuli ihan hyvä olo!!?mistäköhän,miksköhän,milloinkohan,pitäisköhän,pystyisköhän,,,eli suu auki,silmät kiinni.T:nistimaani
- älä huijaa itseäsi
Miten joku edes kehtaa myöntää olevansa muka koukussa johonkin panacodiin?:D
No onhan siitä periaatteessa porttiteoria olemassa: Ensin aloitetaan panacodeilla ja huomataan että riittävällä annostuksella kodeiini toimii hauskasti, sitten nousee toleranssi, sitten vaihdetaan tramaliin ja lopulta oksikodoniin tai fentanyyliin. Tai bupreen. Ja valmista tuli! Tadaa, (epä)onnea, olet narkomaani!
Mutta ihan tosi, se "riippuvuus" johonkin niinkin mietoon valmisteeseen kuin panacod on korvien välistä kiinni, kovinkaan pahaa fyysistä riippuvuutta tuohon ei voi syntyä.- MJLLE SAMA......
Kuolenko riippuvaisena vai ei riippuvaisena. Suomessa lääkärit huutaa että, ei voi kirjoittaa kun jää riippuvaiseksi. Kärsin hermokivusta joka on hellvettiä, käytän panacodia kipujen mukaan 2-6 kpl vrk ja kovempaan kipuun tramadol retart100mg tarv.(kipupolilta määrätty) nyt arvauslääkäri on omin päin mennyt vähentämään annosta, kun niihin jää riippuvaiseksi. Mieheni 70v kärsi kovista selkä kivuista, eikä arvauslääkäri antanut buranaa vahvempaa.
Olin tunnin pois kotoa niin mieheni oli vetänyt itsensä hirteen, ei kestänyt enää kipuja, no kai ne lääkärit nyt on tyytyväisiä kun mieheni ei riippuvaisena kuollut.Ei ihminen kovaa särkyä kestä. Jos on lääke joka auttaa, mitä väliä riippuvuudella, varsinkin vanhemmlla iällä. t. 68v mummo. - LL40
No kyllä se codeiiniriippuvuus on ihan todellinen asia, ilman mitään porttiteorioita. Ei sitä codeiinia tarvitse käytää kun ihan lääk.määräämällä annoksella ja silti se riippuvuus voi syntyä.
Ei se ole mistään korvien välistä kiinni. - avun saanut
MJLLE SAMA...... kirjoitti:
Kuolenko riippuvaisena vai ei riippuvaisena. Suomessa lääkärit huutaa että, ei voi kirjoittaa kun jää riippuvaiseksi. Kärsin hermokivusta joka on hellvettiä, käytän panacodia kipujen mukaan 2-6 kpl vrk ja kovempaan kipuun tramadol retart100mg tarv.(kipupolilta määrätty) nyt arvauslääkäri on omin päin mennyt vähentämään annosta, kun niihin jää riippuvaiseksi. Mieheni 70v kärsi kovista selkä kivuista, eikä arvauslääkäri antanut buranaa vahvempaa.
Olin tunnin pois kotoa niin mieheni oli vetänyt itsensä hirteen, ei kestänyt enää kipuja, no kai ne lääkärit nyt on tyytyväisiä kun mieheni ei riippuvaisena kuollut.Ei ihminen kovaa särkyä kestä. Jos on lääke joka auttaa, mitä väliä riippuvuudella, varsinkin vanhemmlla iällä. t. 68v mummo.Mummo68v; mitä muuta sinulla on tuohon hermokipuun kuin pelkkää kipulääkettä?
Tk-lääkäri ei ole ensisijainen lääkäri hoitamaan kipua, siihen on olemassa ihan erikoislääkäreitä, siis kivun hoitoon. - älä huijaa itseäsi
LL40 kirjoitti:
No kyllä se codeiiniriippuvuus on ihan todellinen asia, ilman mitään porttiteorioita. Ei sitä codeiinia tarvitse käytää kun ihan lääk.määräämällä annoksella ja silti se riippuvuus voi syntyä.
Ei se ole mistään korvien välistä kiinni.Jaa, iskee se riippuvuus sitten aika valikoivasti? Tiedän monta ihmistä (itseni mukaanlukien) jotka ovat noita käyttäneet kuukausia, eikä mitään ongelmia lääkkeen lopettamisessa. Mikä ihmeen riippuvuus? Vuosiako niitä pitää vetää? Korvienvälistähän sen on oltava kiinni, jos toiset jäävät koukkuun ja toiset eivät.
Olihan noita silloin kiva napsia kun jotain lieviä euforioita irtosi, muttei siltikään lääkkeen syöminen tai syömisen lopettaminen muodostunut ongelmaksi.
Sensijaan tiedän myös niitä jotka ovat ihan oikeasti kiinni pannareita vahvemmissa pillereissä. Niistä saa jo ihan oikeat reflat jos lopettaa käytön.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921403Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841360Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82951
- 81935
- 36899
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66855Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61825