Jumala ei ole kolmiyhteinen!!!!!!!!!!!!!!

EiooEiooEioo

Tämä oppi oli tuntematon heprealaisille profeetoille ja kristityille apostoleille.

Varsinaista kolminaisuus oppia EI OLE Raamatussa.

101

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkaakeittää

      No mikä se raamatun jumala sitten on jos ei kolmiyhteinen yksi?
      Äijä latoo aloitusta aloituksen perään samasta aiheesta, miksi???????????

      • selvää.pässinlihaa

        Yksi, ei kolmiyhteinen yksi. Ja Jeesus on hänen poikansa.


      • EiooEiooEioo

        että tämä oppi SYNTYI vasta noin 350 vuotta Jeesuksen Kristuksen kuoleman jälkeen. Jeesuksen suoranaisesti opettamat varhaiskristityt eivät siis uskoneet siihen, että Jumala olisi " kolmiyhteinen ".
        Maan päällä ollessaan Jeesus ei varmastikaan ollut yhdenvertainen Isänsä kanssa, sillä hän sanoi, että on asioita, joita ei hän eivätkä enkelit tienneet, ainoastaan Jumala tiesi ne


      • EiooEiooEioo
        selvää.pässinlihaa kirjoitti:

        Yksi, ei kolmiyhteinen yksi. Ja Jeesus on hänen poikansa.

        Juuri niin,
        Järjen köyhyyttä ajatella että Jeesus on itse Jumala.


      • Diippadaapa

        Jos Jeesus on Jumalan Poika, niin täytyyhän hänen olla Jumala. Kissan poikakin on kissa. Eri persoonia vain ovat.


      • kissan.poika.on.söpö
        Diippadaapa kirjoitti:

        Jos Jeesus on Jumalan Poika, niin täytyyhän hänen olla Jumala. Kissan poikakin on kissa. Eri persoonia vain ovat.

        Toisaalta hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella: Room. 8:34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme"

        Jos Jeesus on Jumala, kuinka hän voi istua Jumalan oikealla puolella?


      • koiranpennut.on.sulosii

        Jos Jeesus istuu Jumalan ja Karitsan valtaistumen keskellä, istuuko Isä silloin sen reunalla vaiko onko peräti pois vallasta?


      • EiooEiooEioo
        Diippadaapa kirjoitti:

        Jos Jeesus on Jumalan Poika, niin täytyyhän hänen olla Jumala. Kissan poikakin on kissa. Eri persoonia vain ovat.

        Et Ymmärrä mitä eri seurakunnissa kolminaisuudella tarkoitetaan!!!


      • niitäriittääsitten
        Diippadaapa kirjoitti:

        Jos Jeesus on Jumalan Poika, niin täytyyhän hänen olla Jumala. Kissan poikakin on kissa. Eri persoonia vain ovat.

        Aika paljon jumalia sitten on, "Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia" (Ps. 82:6)


      • Yksijumalainen

      • NiinTahiNäin2
        kissan.poika.on.söpö kirjoitti:

        Toisaalta hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella: Room. 8:34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme"

        Jos Jeesus on Jumala, kuinka hän voi istua Jumalan oikealla puolella?

        Jeesus istuu Jumalan oikeallapuolella ja Sebeteuksen pojat Jeesuksen molemmin puolin, mutta mikä tai kuka istauu Jumalan vasemmalla puolella?


      • 3.persoonaa.yksi.Jumala
        kissan.poika.on.söpö kirjoitti:

        Toisaalta hänen sanotaan istuvan Jumalan oikealla puolella: Room. 8:34 "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme"

        Jos Jeesus on Jumala, kuinka hän voi istua Jumalan oikealla puolella?

        Öö, mitäs ongelmaa siinä on, jos 2 eri persoonaa istuu vierekkäin?


      • lue.tarkemmin
        3.persoonaa.yksi.Jumala kirjoitti:

        Öö, mitäs ongelmaa siinä on, jos 2 eri persoonaa istuu vierekkäin?

        Ei siinä olisikaan ongelmaa, jos Isä ja Poika istuisivat vierekkäin, mutta tuossa puhutaan Jumalasta.


    • donquehotte

      Eihän ihminenkään ole kolme vaikka hänessa on ruumis henki ja siellu. Ihmisellä on yleensä kolme nimeä, mutta hän on yksi persoona. Raamatussa ei puhuta missään kolmiyhteisestä Jumalasta. Tuo oppi on Nikean kirkolliskokousesta v.325, se ei ole apostolinen opetus. Se on katollinen harhaoppi. Jeesus on Jumala uskokaa Häneen.

      • EiooEiooEioo

        Miltä kuulostaa:

        "Minä olen itseni isä"


      • "Ihmisellä on yleensä kolme nimeä, mutta hän on yksi persoona."
        Jaa että jumala on multinikki?


    • Aloittaja puhuu vähän mutta asiaa. Varmasti heprealaiset olivat tietoisia ympäröivien kansojen uskonnollisista näkemyksistä, onhan niistä otettu vaikutteita juutalaisuuteenkin ja sen eri osa-alueisiin. Kuitenkin jumala, jonka eri ilmentymiä tai näkökantoja pienemmän jumalat ovat, jäi niistä pois. Juutalaisetkin jossain määrin personoivat kuitenkin jumalan ominaisuuksia, ei kuitenkaan sille asteelle mihin nykyinen kristinusko on edennyt.
      Juutalaisten jumalalla on taivaallinen hovinsa, se koostuu enkeleistä, kerubeista, serafeista jne. Jumala keskustelee näiden kanssa siitä pitäisikö heidän tehdä ihminen. Tässä tietysti on takana Lähi-Idän alueen monijumalainen kulttuuri, joka näkyy myös raamatussa, siellähän vilisee jumalia.
      Kolminaisuus mukailee enemmän mm. näiden juutalaisuuden mukaan pakanakansojen näkemyksiä jumalasta. Esimerkiksi Assyrialaisessa pantheonissa pääjumala Ashur on pääjumala. Alkujaan Ashurilla ei ollut ns. perhettä mutta kun kansa sai vaikutteita muilta alueen kansoilta, Ashur sai vaimon ja poikia.
      Aikanaan valloitusten yhteydessä assyrialaisten jumalat "valloittivat" myös valloitettujen jumalten asemat.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ashur_(god)
      Monoteistisen jumalan sovittaminen ympäristööön, jossa on paljon jumalia ja pikkujumalia erilaisine ihmeineen ja ilmentymineen ei tietenkään ole aukotonta. Juutalaiset ovat tainneet onnistua siinä parhaiten, koska eivät ole lähteneet dualismin tai monijumalaisuuden uppoavalle hetteikölle.
      Assyrialaisista teksteistä käy ilmi miten tavat ovat siirtyneet jopa uuteen testamenttiin asti. Vapaasti käännettynä tesksti, jossa Arbelan Ishtar puhuu:
      Sydämessäsi sanot, että Ishtar on heikko. Sinä menet kaupunkeihisi ja alueillesi, syöt leipää ja unohdat tämän liiton. Mutta kun juot tätä vettä, sinä muistat minut ja pidät tämän liiton, jonka olen tehnyt Esarhaddonin puolesta.
      https://goo.gl/ke9BHw
      Muistaakseni Parpolan mukaan tehdyistä löydyöksistä käy ilmi myös se, että vaikka välillä Ishtar puhuu niin kuitenkin se onkin Ashur joka puhuu. Eli tavallaan tässä on jonkinlainen kolminaisuuden esikuva.
      Kolminaisuus on vain yritys nostaa Jeesus asemaan, jossa hän ei ollut omasta mielstään eikä edes kannattajien mielestä. Tässä sovittamisessa jouduttiin ohittamaan runsaasti raamatun kirjoituksia, mikä kertoo oivasti sen minkä verran uskonnolliset johtajat itse arvostavat näitä tekstejä. He epäilemättä ymmärtävät tekstien olevan uskovaisille ja näiden ohjailuun, ei heille itselleen.
      Vedotessaan siihen, että jumalan poika on tietysti jumala, kolminaisuuden kannattajat osoittavat vain ettei heillä ole hallussaan tietoa titteleistä eikä Jeesuksen aikaisesta kontekstista, saati että heillä olisi tietoa Mesopotamian alueen uskonnollisesta kehityksestä.

    • EiooEiooEioo

      MIKSI Jeesus rukoili Isältään APUA k oetuksessa ollessaan.....jos oli itse jumala???

      Näitä vastaavia esim. on kymmenittäin Raamatussa, sen vuoksi ihmetyttää kolminaisuushöpinät?

      • KooKooPee

        Jeesus on yksi persoona, Isä on toinen persoona ja Pyhä henki kolmas persoona. Kuitenkin on vain yksi kolmiyhteinen Jumala. Jeesus rukoili Isä-Jumalaa eli toista persoonaa kuin hän itse on. Luuletko, etteivät kolminaisuuden eri persoonat muka kommunikoisi keskenään.

        On myös muistettava, että maan päälle synnyttyään Jeesuksesta tuli myös täydellinen ihminen. hän on sekä ihminen että Jumala. Maan päälle ihmiseksi tullessaan Jeesus alensi itsensä eri asemaan kuin taivaassa. Onko ihme, että erityisesti tääsä tilassa Hän tarvitsi ja halusi paljon tukea isältään.


      • EiooEiooEioo
        KooKooPee kirjoitti:

        Jeesus on yksi persoona, Isä on toinen persoona ja Pyhä henki kolmas persoona. Kuitenkin on vain yksi kolmiyhteinen Jumala. Jeesus rukoili Isä-Jumalaa eli toista persoonaa kuin hän itse on. Luuletko, etteivät kolminaisuuden eri persoonat muka kommunikoisi keskenään.

        On myös muistettava, että maan päälle synnyttyään Jeesuksesta tuli myös täydellinen ihminen. hän on sekä ihminen että Jumala. Maan päälle ihmiseksi tullessaan Jeesus alensi itsensä eri asemaan kuin taivaassa. Onko ihme, että erityisesti tääsä tilassa Hän tarvitsi ja halusi paljon tukea isältään.

        Pyhä Henki ei ole persoona!!!!!!!!!!!
        Se tuodaan selvästi esille jo luomiskertomuksessa.


      • TähTäääh
        EiooEiooEioo kirjoitti:

        Pyhä Henki ei ole persoona!!!!!!!!!!!
        Se tuodaan selvästi esille jo luomiskertomuksessa.

        Jaa, miten muka?


    • Kauspe

      "Jeesus ei ole Jumala" linkin alla k.koo ja hyvä kirjoitus jo antoi selkeän vastauksen tähän , ei saa sekoittaa persoonia keskenään, isä on isä , poika on poika, pyhä henki on pyhä henki ja kaikkia sanotaan raamatussa Jumalaksi ja Jumala on yksi, näin se raamattu vaan sanoo ja siihen on uskominen , ei me suinkaan väitetä että poika on isä

      • Visahongantaimi

        "että poika on isä"
        -Jumalan rakkaus, halu pelastaa ihminen selittää ehkä perusteen helpommin.



        EiooEiooEioo 23.4.2016 9:42

        "MIKSI Jeesus rukoili Isältään APUA k oetuksessa ollessaan.....jos oli itse jumala???"
        -Jeesuksen rukoilun syitä on monia, kuten näyttää ihmiselle esimerkkiä, opettaa. Mutta Jeesus oli orjan osassa, sanoo jouluevankeliumi, on ehkä se, jonka haluat kuulla ?

        Lahkolla on, vartiotornissa, Jeesus enkeli Mikaelina. Toisesta vartiotornista katsottuna taas Mikael on Rooman paavi. Mikaeliin sisältyy Jumalalta viattoman enkelin tappaminen ristillä ilman omaa syytään, kolmannen osapuolen, ihmisen vuoksi. Oppi huutaa vastaväitteisiin ja epäuskoon, ehkä vartiotorni tarkoittaa, että kartuta enemmän lahjalaatikkoa ?


      • EiooEiooEioo
        Visahongantaimi kirjoitti:

        "että poika on isä"
        -Jumalan rakkaus, halu pelastaa ihminen selittää ehkä perusteen helpommin.



        EiooEiooEioo 23.4.2016 9:42

        "MIKSI Jeesus rukoili Isältään APUA k oetuksessa ollessaan.....jos oli itse jumala???"
        -Jeesuksen rukoilun syitä on monia, kuten näyttää ihmiselle esimerkkiä, opettaa. Mutta Jeesus oli orjan osassa, sanoo jouluevankeliumi, on ehkä se, jonka haluat kuulla ?

        Lahkolla on, vartiotornissa, Jeesus enkeli Mikaelina. Toisesta vartiotornista katsottuna taas Mikael on Rooman paavi. Mikaeliin sisältyy Jumalalta viattoman enkelin tappaminen ristillä ilman omaa syytään, kolmannen osapuolen, ihmisen vuoksi. Oppi huutaa vastaväitteisiin ja epäuskoon, ehkä vartiotorni tarkoittaa, että kartuta enemmän lahjalaatikkoa ?

        Mitä Jeesus sanoi Isästään:

        28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua.............. suurempi.

        Miten voi olla itseään suurempi????


      • Turnipsinsyöjä

        Mitä tekisit, jos et käyttelisi siihen sopivaa aikaasi lopun odotteluun ?


      • EIooEiooEioo
        Turnipsinsyöjä kirjoitti:

        Mitä tekisit, jos et käyttelisi siihen sopivaa aikaasi lopun odotteluun ?

        Siihen ei tarvitsekaan käyttää aikaa, koska se tulee sitä ajattelemattakin.

        17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Siihen kannattaa käyttää aikaa, jos on hidasälyinen:

        Mitä tarkoittaa sanat tykö / tykönä?
        Mitä tarkoittaa sana helmassa?


      • Kauspe
        EiooEiooEioo kirjoitti:

        Mitä Jeesus sanoi Isästään:

        28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua.............. suurempi.

        Miten voi olla itseään suurempi????

        Edelleen isä ei ole poika eikä poika ole isä


      • hyvinkiintoisaa
        EIooEiooEioo kirjoitti:

        Siihen ei tarvitsekaan käyttää aikaa, koska se tulee sitä ajattelemattakin.

        17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Siihen kannattaa käyttää aikaa, jos on hidasälyinen:

        Mitä tarkoittaa sanat tykö / tykönä?
        Mitä tarkoittaa sana helmassa?

        Erittäin mielenkiintoinen esiintuonti!! Tämänhän voisi ymmärtää, niin että Jesse itse asiassa sanoo: "Älä minuun koske, sillä minä en ole vielä kuollut".
        Tosin en tiedä mikä juju tuossa koskemisessa tällä erää on, mutta kyllähän tuon voi tulkita niinkin, että Jeesus selvisi teloituksestaan hengissä.


      • Turnipsinsyöjä

        Siellä on se Joh 1:1 joka ilmoittaa Jeesuksen luonnon, Jumala. Se on vartiotorniseuralle niin tärkeä, että ovat väärentäneet sen, ja kirjoittavat Jumalan pienellä alkukirjaimella.
        Jouluevankeliumin sanat "otti orjan osan" ovat tabu, ja missä Jeesus esitetään orjan osassa, ovat lahkolaiselle todiste, että Jeesus ei ollut Jumala.

        Tällä pääsee sitten sinne lahkon paratiisiin, jonka lahkopomo Rutherford perusti v. 1935, nähtyään unta että taivas on täynnä. Tuo uni otettiin sitten vartiotorniinkin. Mutta se on sen verran muodollisuus, että kirjauttamalla itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten rekisteröidyksi, pääsee sitten sinne taivaaseen.


      • KutenYleensä
        Turnipsinsyöjä kirjoitti:

        Siellä on se Joh 1:1 joka ilmoittaa Jeesuksen luonnon, Jumala. Se on vartiotorniseuralle niin tärkeä, että ovat väärentäneet sen, ja kirjoittavat Jumalan pienellä alkukirjaimella.
        Jouluevankeliumin sanat "otti orjan osan" ovat tabu, ja missä Jeesus esitetään orjan osassa, ovat lahkolaiselle todiste, että Jeesus ei ollut Jumala.

        Tällä pääsee sitten sinne lahkon paratiisiin, jonka lahkopomo Rutherford perusti v. 1935, nähtyään unta että taivas on täynnä. Tuo uni otettiin sitten vartiotorniinkin. Mutta se on sen verran muodollisuus, että kirjauttamalla itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten rekisteröidyksi, pääsee sitten sinne taivaaseen.

        Olet pihalla.


      • Turnipsinsyöjä

        Ja lausahduksesi pyhittää käsityksesi vartiotornista ?
        Pidä vartiotorniuskonto ja kristinoppi erillään toisistaan ja valitse niiden väliltä.

        Kristinoppi käyttää Raamattua. Vartiotorniuskonto vartiotornia, pyhänä julkaisunaan.
        Koska lahko värvää jäsenkuntaansa kristittyjen väestönosien piiristä, se asioi Raamatulla, joskus kieltää sitä, joskus väärentää sitä, niin oppinut Barclay on kirjoittanut, että vartiotorniseura on syyllistynyt törkeään Raamatun väärennökseen. Tähän reagoi vartiotorniseura väärentämällä tuonkin lausunnon muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turusessa on asiasta selvitys.


      • EiooEiooEioo

        Raamattu sanoo:

        Jumala on KRISTUKSEN PÄÄ.


      • EiooEiooEioo
        Kauspe kirjoitti:

        Edelleen isä ei ole poika eikä poika ole isä

        Se on juuri näin.


      • siinäsulletakasin
        Turnipsinsyöjä kirjoitti:

        Ja lausahduksesi pyhittää käsityksesi vartiotornista ?
        Pidä vartiotorniuskonto ja kristinoppi erillään toisistaan ja valitse niiden väliltä.

        Kristinoppi käyttää Raamattua. Vartiotorniuskonto vartiotornia, pyhänä julkaisunaan.
        Koska lahko värvää jäsenkuntaansa kristittyjen väestönosien piiristä, se asioi Raamatulla, joskus kieltää sitä, joskus väärentää sitä, niin oppinut Barclay on kirjoittanut, että vartiotorniseura on syyllistynyt törkeään Raamatun väärennökseen. Tähän reagoi vartiotorniseura väärentämällä tuonkin lausunnon muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turusessa on asiasta selvitys.

        Valtakristillisyys on syyllistynyt törkeään raamatun väärintulkintaan.


      • EiooEiooEioo
        siinäsulletakasin kirjoitti:

        Valtakristillisyys on syyllistynyt törkeään raamatun väärintulkintaan.

        Tämä on valitettava totuus.


      • Kauspe
        EiooEiooEioo kirjoitti:

        Se on juuri näin.

        Hienoa, erotat jo Jumalan kaksi eri persoonaa isän ja pojan


      • EiooEiooEioo
        Kauspe kirjoitti:

        Hienoa, erotat jo Jumalan kaksi eri persoonaa isän ja pojan

        Olen sen ymmärtänyt jo 21 vuoden ajan.


      • Kauspe
        EiooEiooEioo kirjoitti:

        Olen sen ymmärtänyt jo 21 vuoden ajan.

        Hyvä ja kolmas on Pyhä Henki


      • EiooEiooEioo
        Kauspe kirjoitti:

        Hyvä ja kolmas on Pyhä Henki

        Oikein, se on juuri näin Raamatun sanan mukaan


      • SiinäSyyllinenTeille
        siinäsulletakasin kirjoitti:

        Valtakristillisyys on syyllistynyt törkeään raamatun väärintulkintaan.

        Jt-lahko on syyllistynyt Raamatun väärin kääntämiseen, Raamatun väärin tulkitsemiseen, itsensä Vääräksi profeetaksi tekemiseen ja jäsentensä ja jopa ex-jäsentensäkin sortamiseen.


      • SiinäSyyllinenTeille kirjoitti:

        Jt-lahko on syyllistynyt Raamatun väärin kääntämiseen, Raamatun väärin tulkitsemiseen, itsensä Vääräksi profeetaksi tekemiseen ja jäsentensä ja jopa ex-jäsentensäkin sortamiseen.

        Valtakristillisyys on syyllistynyt valehteluun, väärentämiseen, kidutukseen, tappamiseen, vainoamiseen, tuomitsemiseen, piilotteluun, tehnyt itsensä vääräksi profeetaksi, kieltänyt kastamattomia lapsia hautaamasta hautausmaalle, syyttänyt ihmisiä noidiksi ja kiduttanut ja tappanut heitä, jarruttanut tieteen edistystä, maksattanut ihmisillä oman toimintansa jne. Koko valtakristillisyyden pitkä historia on selittelyä ja kognitiivista dissonanssia kerta toisensa perään ilman että kukaan rohkenee sanoa: "keisarilla ei ole vaatteita".


    • Yksiyhteinen

      Ei todellakaan komiyhteinen vaan yksi yhteinen. Miten voisi olla enempää kuin yksi Jumala, joka on Luoja, ei voi olla monta luojaa. Vai olisiko sitten vielä erikseen joku saarnamiesjumala. Siinä tapauksessa, entä jos se Luoja taräyttää sitä saarnamiesjumalaa ukkosella, sitten ei ole jumalaa ollenkaan.
      Kaiken lisäksi on vielä sitten hindujumalat ja muut, mihin ne sitten sovitetaan?
      http://beforeitsnews.com/spirit/2016/04/god-is-one-names-are-many-whom-to-follow-2501432.html

      • EiooEiooEioo

        Yksi yhteinen........??????


    • Luultavasti juutalaisuuskin on "sovittanut" monikoita yksiköksi, esittäessään että elohim tarkoittaa jumalaa ja kuvaa suuruutta ym.. Se on perintöä polyteistisestä maailmankuvasta, joka on vaatinut selitystä sille, miksi kirjoituksissa puhutaan monikossa. Lähi-Idässähän "eleli" paljon kaikenlaisia jumalia.
      Sinällään se ei ole väärin jos jumalan hoviin kuuluvat olennot toimittavat jumalan antamia töitä, eikä se tee jumalasta monipersoonaista. Mutta oletan, että alkujaan sillä on tarkoitettu nimen omaan jumalia, monikossa.

      • NiinTahiNäin2

        Elämänpuu lienee alunperin Ashera tai Astarte mutta mitä jumaluutta symboloi hyvän- ja pahantiedon Puu? Ainakin he hedelmän maistaminen avasi ihmisen silmät ja antoi ymmärryksen jolloin ihminen alkoi ajatella mustavalkoisesti.


    • OsuuskaupanKake

      EiooEiooEioo 23.4.2016 15:51

      " Raamattu sanoo: Jumala on KRISTUKSEN PÄÄ. "

      -Kuinka sinä sen ymmärrät ? Itse näen sen, erttä kun Kristus, vaikka oli Joh. 1:1 ilmoituksessa Jumala, oli jouluevankeliumin mukaan ottanut orjan osan, niin Sana oli Jumalan sanaa. Erillinen ilmoitus siitä siis, vahvistus.

      • EiooEiooEioo

        Jeesuksen kuoleman jälkeen Jumala herätti hänet jälleen eloon ja antoi hänelle suuremman kirkkauden kuin hänellä oli ollut aikaisemmin. Mutta vieläkään hän ei ollut yhdenvertainen Isänsä kanssa.
        Mistä me sen tiedämme?
        Koska Myöhemmin henkeytetyt Kirjoitukset sanovat, että Jumala on yhä KRISTUKSEN PÄÄ.


      • Kormutson

        Koska "Jumala on KRISTUKSEN PÄÄ." on sopusoinnussa Joh. 1:1:n kanssa ja asia tulee siten ymmärrettäväksi, on sanoja tarkoittanut, että Jeesus julisti Jumalan Sanaa.


      • NiinTahiNäin2

        Oliko messiaaksi kutsuttu Jeshua siis päätön, jos aineeton ja näkymätön Jumala oli hänen päänsä? Vai oliko Jeesukselle henkinen isä ja Ylin valta?


    • nykyaikaan

      Jumalan sana Jeesus . Aina ollut . Tuli ihmiseksi maan päälle voidakseen sovittaa syntimme . Meni takaisin taivaaseen. Sitten lähetti PYHÄN HENKENSÄ APOSTOLEIHINSA MYÖS PAKANOIHIN . 2016 VUOTTA SITTEN JO. Tulkaa jo tähän päivään sieltä historiasta .

      • NiinTahiNäin2

        2016 vuotta sitten Jeesus oli arvioilta 3-6 vuotias riippuen siitä koska hänen katsotaa syntyneen. Hyväksytyin ajoitus on vuonna 3 eaa eli kaksi vuotta ennen kuin Herodes suuri kuoli vuonna 1 eaa uudemman ajoituksen mukaan. siksi nykyyään onkin virheellisen ajoituksen vuoksi vuosi 2016 jaa eikä 2016 jkr.


    • Ex-witt

      Tämä aikana kristityt eivät pysty käsittämään sitä tosiasiaa, ettei Raamatun Jumala ole koskaan ollut osa "salaisuudesta" nimeltä kolmiyhteinen Jumala = kolminaisuus.

      Kristitty jonka ajatusmaailma palvelee lähinnä hänen omia näkökulmia tai visioita ei kykene ymmärtämään sitä hyvin yksinkertaista totuutta, että Jumalamme on yksi. Totuus tästä on ollut juutalaisessa maailmassa kirkas kautta aikakausien. Jos juutalaiselle menisi kertomaan, että mielestäsi Jumala on kolmiyhteinen, sinua voitaisiin syyttää jopa Jumalan pilkasta.

      Käsite kolminaisuudesta on hyvin salakavalasti ja tehokkaasti kudottu seitti, josta suurin osa maailman miljoonista kristityistä ei pääse eroon. He elävät valheen verkossa joka ei voi johtaa ihmistä totuuden kirkkaiden vesien ääreen. Se on mahdotonta. Jumala ei paljasta totuutta itsestään niille ihmisille, joiden sydän ei ole vastaanottavainen totuuksille, jotka koskevat Jumalan pyhyyttä ja asemaa maailman kaikkeudessa.
      Lopultakin uskontojen yritykset perustella kolminaisuusoppia on vain epätoivoinen yritys luoda itselleen haluamansa kuva Jumalasta, joka tuottaa kuitenkin häpeää ja estää näkemästä sen, kuinka suuremmoinen kaikkivaltias Jumalamme on. Ihminen joka uskoo kolminaisuuteen on Saatanan opetuslapsi, koska juuri hän on tämän valheellisen opin takana. Tämä ei ole minun ajatukseni. Vuosisatoja sitten Saatana onnstui sotkemaan pakanallisella väärennetyllä kristillisyydellä sen puhtaan totuuden, jonka Kristus toi maailmaan ja jota varhaiskristityt julistivat hänen kuoleman jälkeen huolimatta vainoista ja kristillisestä eksytyksestä.
      Tutkikaa siis muinaisten kansojen esimerkiksi Egyptiläisten ja Babylonialaisten historiaa ja uskomuksia. Myös monilla muilla kansakunnilla historian saatossa on ollut monien jumalten palvontaa.
      Miksi joku haluaa uskoa valheeseen koko elämänsä ajan, vaikka totuus on hyvin selvä ja yksinkertainen ymärtää.

      Rakas mestarimme Jeesus Kristus ei ole Jumalan inkarnaatio.

      • EiooEiooEioo

        Oikein.
        Ei kolminaisuudelle.
        Raamatussa EI OLE tällaista sanaa enempää kuin tällaista AJATUSTAKAAN.
        Tämä oppi ei ole Jumalasta.


      • Trumppappaa

        EiooEiooEioo 26.4.2016 13:04

        " Ei kolminaisuudelle. "
        -Ei tuo sana ole tarpeen, kuten se ei ole Raamatussakaan, eikä kristitty sellaista väitäkään.

        Olennaista on kristityn muistaa Raamatusta:
        On vain yksi Jumala. 5 Moos 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        Jumala on vailla maallista tomumajaa, Henki, Jumalana Pyhä, siis Pyhä Henki.
        Joh. 1:1 Sana oli Jumala. Jeesus oli Jumala.
        Ja Joh. 1:1 kanssa ristiriitaisilta näyttäville jakeille on selitys "otti orjan osan", jouluevankeliumissa.

        Toki Jeesuksen Jumaluuden kannalta on myös Joh. evank. "Isä ja minä olemme yhtä".
        Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus
        -Vain Jumala voi tuomita, ei enkeli.
        On Tuomaan uskontunnustus. ym.

        Kun ollaan lahkofoorumilla, niin todettakoon että lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustaja Russell matki adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi (adventistit ovat erehdyksen huomanneet ja poistaneet sen). Vartiotorni kertoo sen. Raamatussa ei ole asiasta yhtään mitään. Järjenvastainen se on, siinä Jumala tappaa ristillä viattoman enkeli Mikaelin kolmannnen osapuolen, ihmisen vuoksi.

        UM -pamfletissa on lahkolaisella jakeessa Joh. 1:1 yksi "jumala", tosiaan pienellä alkukirjaimella (kristityn Raamatussa on jakeessa Joh 1:1 Jumala, tosiaan suurella alkukirjaimella.
        Kristityn Jumalalla on monta nimeä, mm. Jehova, se ei ole kielletty, vaikka joskus lahkolaiset antavat niin ymmärtää tietämättömille

        UM-pamfletissa Joh 1:1 "Jumala" kirjoitettu pienelle alkukirjaimelle, ja jae on väärennös, tästä on Turusessa kymmenisen asiantuntijalausuntoa. Vartiotorniseura on vieläpä oppinut Barclayn lausunnon törkeästä väärennöksestä väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turusessa on tästäkin selvitys.


      • EiooEiooEioo
        Trumppappaa kirjoitti:

        EiooEiooEioo 26.4.2016 13:04

        " Ei kolminaisuudelle. "
        -Ei tuo sana ole tarpeen, kuten se ei ole Raamatussakaan, eikä kristitty sellaista väitäkään.

        Olennaista on kristityn muistaa Raamatusta:
        On vain yksi Jumala. 5 Moos 6:4. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        Jumala on vailla maallista tomumajaa, Henki, Jumalana Pyhä, siis Pyhä Henki.
        Joh. 1:1 Sana oli Jumala. Jeesus oli Jumala.
        Ja Joh. 1:1 kanssa ristiriitaisilta näyttäville jakeille on selitys "otti orjan osan", jouluevankeliumissa.

        Toki Jeesuksen Jumaluuden kannalta on myös Joh. evank. "Isä ja minä olemme yhtä".
        Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus
        -Vain Jumala voi tuomita, ei enkeli.
        On Tuomaan uskontunnustus. ym.

        Kun ollaan lahkofoorumilla, niin todettakoon että lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustaja Russell matki adventisteilta tavan sanoa Jeesusta enkeli Mikaeliksi (adventistit ovat erehdyksen huomanneet ja poistaneet sen). Vartiotorni kertoo sen. Raamatussa ei ole asiasta yhtään mitään. Järjenvastainen se on, siinä Jumala tappaa ristillä viattoman enkeli Mikaelin kolmannnen osapuolen, ihmisen vuoksi.

        UM -pamfletissa on lahkolaisella jakeessa Joh. 1:1 yksi "jumala", tosiaan pienellä alkukirjaimella (kristityn Raamatussa on jakeessa Joh 1:1 Jumala, tosiaan suurella alkukirjaimella.
        Kristityn Jumalalla on monta nimeä, mm. Jehova, se ei ole kielletty, vaikka joskus lahkolaiset antavat niin ymmärtää tietämättömille

        UM-pamfletissa Joh 1:1 "Jumala" kirjoitettu pienelle alkukirjaimelle, ja jae on väärennös, tästä on Turusessa kymmenisen asiantuntijalausuntoa. Vartiotorniseura on vieläpä oppinut Barclayn lausunnon törkeästä väärennöksestä väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turusessa on tästäkin selvitys.

        ###### Joh. 1:1 Sana oli Jumala. Jeesus oli Jumala. #####

        Lue:
        Joh. 1:2 ..........tykönä
        Joh. 1:18 .........helmassa


      • Paipai

        "Rakas mestarimme Jeesus Kr.."
        Tämä on sitten Teosofiaa ; Siinä Mestari, Adepti on valo-olento , yksi monista , näissä -helluntai-opeisssa moni muuttuu moneksi ,


    • plextor

      Kirjoitatte tosi hyvin nimimerkit "EiooEiooEioo" ja " Ex-witt" ja Helel. EiooEiooEioo sä kirjotat tosi nasevasti, lyhyesti ja sull on järkeviä kysymyksii. Ex-witt taas osaa kirjoittaa syvällisesti ja sulla tuntuu olevan tietoo historiasta, uskonnoista ja J-todistajista. Haluisin lukee sulta jotain pitempiäki juttuja. Muhun vetoo ennenkaikkee sun tapas kirjottaa niinku pintaa syvemmältä. Oletko koskaan aatelut kirjottaa mitään uskonnollist kirjaa? En tarkota mitää Jehovan todistaja juttuja vaan jotain ton suuntasta? En tiedä miks kysyn täälläst. Jotenkin sun teksteistä tulee kumma tunne että voisit olla henkinen/hengellinen kirjailija tms.

      Nimimierkki Helel osaa myös kirjottaa ja perustelee ihan kivasti sen mitä haluu sanoo.

      • EiooEiooEioo

        Olet vaarassa pudota Saatanan kelkkaan!


    • jwfacts

      Kolminaisuus-ideologia on juutalaisuudesta lahkoutuneeseen alkukristillisyyteen nähden jälkijättöistä Nikea-lahkon hallintoelimen verivelkaista pakko-dogmia ja jota on vuosisatojen ajan aivopesullisesti ja h.elvetin uhalla ylläpidetty.

      ***

      "Ex-witness':Paljoko totuudessa saa olla valhetta?"

      - http://keskustelu.suomi24.fi/t/14235778/039ex-witness039paljoko-totuudessa-saa-olla-valhetta

      ***

      Ps. Kannustan perehtymään Raamattua edeltäneeseen mesopotamialaiseen kulttuuriin ja uskomuksiin joista juutalaisten, islamilaisten ja kristillisten uskomuksien keskeiset piirteet ovat lainaa.

      "Ei ole mitään uutta auringon alla - uskonnossakaan, toteaa assyriologi Simo Parpola. Juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin perussymbolit ovat lainaa Mesopotamian alueen kulttuurivarastosta, jossa ne tunnettiin jo tuhansia vuosia aiemmin." "

      - http://www.helsinki.fi/lehdet/yolehti/yl13art.htm

      ***

      "SIMO PARPOLA’S “THE ASSYRIAN PROPHESIES” "

      - http://www.nineveh.com/THE ASSYRIAN PROPHESIES.html

      ***

      "Hammurabin laki on eräs varhaisimmista lakikokoelmista. Se luotiin Babyloniassa noin 1760 eaa. ja siinä on yhteensä 282 pykälää, jotka oli kaiverrettu julkisella paikalla olevaan kivipaateen. Laki on nimetty Babylonian kuninkaan Hammurabin mukaan."

      - http://fi.wikipedia.org/wiki/Hammurabin_laki#Hammurabin_vai_Mesopotamian_lait

      • EiooEiooEioo

        Kolminaisuus-oppi on ihan älytön oppi!
        Miksi?
        Koska ei ole kolmatta persoonaa, mihin se voitaisiin yhdistää.

        On vain kaksi persoonaa, Jeesus ja Jumala
        Pyhä Henki ei ole persoonaa.

        Otetaan esim.
        Johannes kastaja sanoi, että Jeesus kastaisi pyhällä hengellä samoin kuin Johannes oli kastanut vedellä. VESI ei ole persoona, eikä pyhä henkikään ole persoona

        Johanneksen ennustus täyttyi, kun Jumala pani Poikansa Kristuksen vuodattamaan pyhän hengen apostoleihin ja opetuslapsiin helluntaipäivänä vuonna 33, niin että " he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ",
        " Täyttyivätkö " he persoonalla ?
        EIVÄT, vaan Jumalan toimivalla voimalla,


      • Alcyoniltako

        "Pyhä Henki ei ole persoonaa."
        -Lahkon emolahkon raamatuntutkijoiden perustaja Russell kirjoitti vartiotorniin että Pyhä Henki on Persoona. (ja neuvoi ostamaan kirjoittamiaan kirjoja joululahjaksi, sekä uskomaan maailmanlopun vuodeksi 1914, koska pyrmaidimitat, tuuma muotettuna vuodeksi, päätyvät summattuna 1914:aan) lahko pitää Russellia vielä yhtenä sankareistaan.

        Eikös lahko ole puhunut sähkönkaltaisestakin voimasta ?

        Tuo kastaminen on kuitenkin oma lukunsa. Hyvä, että ymmärrät jo että Jeesus oli Jumala.


      • EiooEiooEioo
        Alcyoniltako kirjoitti:

        "Pyhä Henki ei ole persoonaa."
        -Lahkon emolahkon raamatuntutkijoiden perustaja Russell kirjoitti vartiotorniin että Pyhä Henki on Persoona. (ja neuvoi ostamaan kirjoittamiaan kirjoja joululahjaksi, sekä uskomaan maailmanlopun vuodeksi 1914, koska pyrmaidimitat, tuuma muotettuna vuodeksi, päätyvät summattuna 1914:aan) lahko pitää Russellia vielä yhtenä sankareistaan.

        Eikös lahko ole puhunut sähkönkaltaisestakin voimasta ?

        Tuo kastaminen on kuitenkin oma lukunsa. Hyvä, että ymmärrät jo että Jeesus oli Jumala.

        Jeesus ei ole Jumala!!!!!!!!!!!!


    • EiooEiooEioo

      Kristikunnan salaperäinen Kolmiyhteinen Jumala EI OLE juutalaisten Jumala. Heidän päivittäinen uskontunnuksensa (sema), toteaa: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      Tämä Kolmiyhteinen Jumala ei ole myöskään n. 1600 miljoonan muslimin Jumala, sillä heidän Koraaninsa julistaa: Hän, Allah on yksi.

      • NäinMeneeJuttu

        Höpö höpö. Kristityt uskovat yhteen Jumalaan. Raamatun Jumalaan, joka on edistyvästi tuonut ominaisuuksiaan esiin.Jeesuksen tultua maan päälle opettamaan, Jumalan kolminaisuus alkoi tulla esiin ihmiskunnalle selkeämmin.


      • kalleturust
        NäinMeneeJuttu kirjoitti:

        Höpö höpö. Kristityt uskovat yhteen Jumalaan. Raamatun Jumalaan, joka on edistyvästi tuonut ominaisuuksiaan esiin.Jeesuksen tultua maan päälle opettamaan, Jumalan kolminaisuus alkoi tulla esiin ihmiskunnalle selkeämmin.

        Mitä sekoilet?


      • EiooEiooEioo
        NäinMeneeJuttu kirjoitti:

        Höpö höpö. Kristityt uskovat yhteen Jumalaan. Raamatun Jumalaan, joka on edistyvästi tuonut ominaisuuksiaan esiin.Jeesuksen tultua maan päälle opettamaan, Jumalan kolminaisuus alkoi tulla esiin ihmiskunnalle selkeämmin.

        Juutalaiset eivät aikoinaan uskoneet kolminaisuuteen, eivätkä he usko siihen nykyäänkään.


      • lue.historiaa
        NäinMeneeJuttu kirjoitti:

        Höpö höpö. Kristityt uskovat yhteen Jumalaan. Raamatun Jumalaan, joka on edistyvästi tuonut ominaisuuksiaan esiin.Jeesuksen tultua maan päälle opettamaan, Jumalan kolminaisuus alkoi tulla esiin ihmiskunnalle selkeämmin.

        Ei tullut kolminaisuus esiin vielä Jeesuksen myötä, vaan vasta paljon myöhemmin.


      • selventäjäX
        NäinMeneeJuttu kirjoitti:

        Höpö höpö. Kristityt uskovat yhteen Jumalaan. Raamatun Jumalaan, joka on edistyvästi tuonut ominaisuuksiaan esiin.Jeesuksen tultua maan päälle opettamaan, Jumalan kolminaisuus alkoi tulla esiin ihmiskunnalle selkeämmin.

        Jeesus ei opettanut kolminaisuutta eikä uskonut kolmiyhteiseen jumalaan. Kolminaisuus on kirkkoisien myöhempää keksintöä, jonka selittelyihin tänäkin päivänä uskovaiset käyttävät runsaasti energiaa vaikka on päivänselvää ettei kolminaisuus ole raamatullinen.


    • Kemppius

      EiooEiooEioo 27.4.2016 6:51

      "Kristikunnan salaperäinen Kolmiyhteinen Jumala EI OLE juutalaisten Jumala."
      -Kuka sellaista olisi väittänyt ? Juutalaisuus on eri uskonto. Ero on kuitenkin vain siinä, että juutalaisuus ei usko Jeesukseen. Juutalaiset muuten sallivat verensiirron, he sanovat että elämä on pyhä.

      "Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. "
      -Tämäkin on juutalaisille ja kristityille yhteistä.

      Tuo on erityistä ylpeyttä lahkojohdolla, että sanovat pystyvänsä pilkkomaan Jumaluutta, että tuolla on siitä voima.
      Raamattu ilmoittaa, että Jumala on kaikkialla, kaikkitietävä ja kaikkivoipa.

      Tuo kaikkivoipaisuuden piirre lienee se, jota vartiotorniuskonnossa nimitetään Pyhäksi Hengeksi ? Tosin se on jossain vartiotornissa sanottu sähköksi. Kerro

      Pyhä Henki on kristitylle toiselta nimeltä Herra Sebaot. Mitä muita VT:n nimiä muistat

      • EiooEiooEioo

        Se, että kristillisyydellä on juutalainen alkuperä, on historiallinen TOSIASIA. Jeesus Kristus itse oli juutalainen. Hän täytti Lain, jonka Jumala oli antanut juutalaisille ja hän oli se Messias, jonka tulemisen juutalaiset profeetat ennustivat.


      • Saviruukusta

        Kun kasvat isoksi, niin ota selvää mitä mieltä juutalaiset itse ovat
        näistä asioista: Jeesus Kristus täytti Lain, jonka Jumala oli antanut juutalaisille ja hän oli se Messias, jonka tulemisen juutalaiset profeetat ennustivat.

        Onko sinulle vieras asia että juutalaisuus ja kristinusko ovat eri uskontoja ?

        Jeesus sanoi "Isä ja minä olemme yhtä"
        Juudas Iskariot peri Jumalan hinnan kavalluksestaan.
        Sak. 11:13: Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.


    • donquehotte

      Kastamalla heitä Isän,Pojan ja Pyhänhengen nimeen, siis yhteen nimeen joka on Jeesus Kristus. Tässä on totuus. Ei ole kolmea jumalaa.

      • EiooEiooEioo

        Jeesus tunnustaa että hänellä on sama Isä ja sama Jumala, mikä meilläkin on.


      • JakajanKäsi

        Niinpä, etkä myöskään kiellä enkelin ilmoitusta: "otti orjan osan", jouluevankeliumissa. Se on Joh. 1:1 kanssa ristiriitaisilta näyttäville jakeille on selitys


      • EiooEiooEioo
        JakajanKäsi kirjoitti:

        Niinpä, etkä myöskään kiellä enkelin ilmoitusta: "otti orjan osan", jouluevankeliumissa. Se on Joh. 1:1 kanssa ristiriitaisilta näyttäville jakeille on selitys

        Jumala on yli kaiken ja että Jeesus ei voi siten myöskään olla se sama Jumala joka on hänen Isänsä, joka on jopa yli Kristuksen.


      • IlmoitettuOn

        Jeesus on Jumala yli kaiken, ks Joh. 1:1


      • lue.raamattua
        IlmoitettuOn kirjoitti:

        Jeesus on Jumala yli kaiken, ks Joh. 1:1

        Eihän siinä edes puhuta Jeesuksesta, vaan Sanasta. Lue Heprealaiskirjeen alku.


      • PysyvääMuutosta

        Vartiotornin mukaan siinä puhutaan Jeesuksesta. Mutta on väärentänyt Jumalan pienelle alkukirjaimelle. Lehtitelinekaksikot on neuvottu muuttamaan sanallisessa selityksessään edelleen "jumala" jumalankaltaiseksi, siis laatusanaksi, taikka adjektiiviksi vieraalla kielellä joka varamsti tuntuu lahkolaisesta hienommalta.)


      • EiooEiooEioo
        JakajanKäsi kirjoitti:

        Niinpä, etkä myöskään kiellä enkelin ilmoitusta: "otti orjan osan", jouluevankeliumissa. Se on Joh. 1:1 kanssa ristiriitaisilta näyttäville jakeille on selitys

        Joh. 1:2 ..........tykönä

        Joh. 1:18 .........helmassa


      • EiooEiooEioo
        PysyvääMuutosta kirjoitti:

        Vartiotornin mukaan siinä puhutaan Jeesuksesta. Mutta on väärentänyt Jumalan pienelle alkukirjaimelle. Lehtitelinekaksikot on neuvottu muuttamaan sanallisessa selityksessään edelleen "jumala" jumalankaltaiseksi, siis laatusanaksi, taikka adjektiiviksi vieraalla kielellä joka varamsti tuntuu lahkolaisesta hienommalta.)

        Joh. 1:2........selventää Joh 1:1 jaetta-
        Samoin 1:18

        Jos minä olen toisen luona kylässä, silloin minä ole toisen tykönä.
        Eihän kukaan voi olla itsensä helmassa.


      • Kontsu

        Joh 20: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • isovirnistys
        IlmoitettuOn kirjoitti:

        Jeesus on Jumala yli kaiken, ks Joh. 1:1

        Siinä puhutaan sanasta, ei Jeesuksesta. Sana taas oli jumalan ensimmäiseksi luoma enkeli. Katso vaikka Filon Aleksandrialaisen kertomukset.


      • muakummustuttaa
        Kontsu kirjoitti:

        Joh 20: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        ".... minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"
        Joh. 20:17
        Miksi et usko Jeesusta?


      • enkeliherrajumala
        Kontsu kirjoitti:

        Joh 20: 28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Oliko palavassa pensaassa Moosekselle ilmestynyt enkeli myös Jumala?


      • EiooEiooEioo
        enkeliherrajumala kirjoitti:

        Oliko palavassa pensaassa Moosekselle ilmestynyt enkeli myös Jumala?

        Tärkeätä ei ole se miten IHMISET haluavat palvoa Jumalaa, vaan MITEN Jumala haluaa itseään palvottavan.


      • kerropa.se
        EiooEiooEioo kirjoitti:

        Tärkeätä ei ole se miten IHMISET haluavat palvoa Jumalaa, vaan MITEN Jumala haluaa itseään palvottavan.

        Kun Jumalalta ei voi kysyä ja Raamatun voi näköjään lukea miten haluaa, miten ajattelit ratkaista tuon kysymyksen?


      • Maleenija

        muakummustuttaa 27.4.2016 16:25

        ".... minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"
        ------

        "Otti orjan osan"

        Ja Joh. 20:17, on jo jättämässä


    • NiinTahiNäin2

      Jeesus ei ole itse Jumala eikä Mikael, Gabriel, Uriel tai Rafael vaan historiallinen henkilö ja Josefuksen mukaan viisas mies (Arabian kielinen kopio) joka tuomittiin Pilatuksen aikana. Itse Jumalalla on muuten kolme kähitysastetta tai tahoa tai muotoa jotka on seuraavia:
      1) Alussa on luoja Jumala Elohim joka laittaa kaaoksen järjestykseen.
      2) Israelia opastaa kiivas Jumala YHWH halki sotien ja aavikoiden.
      3) Jeesus opetti että on rakastava Jumala Abba, joka on hänelle henkinen isä.

    • Voi.voi.sentään

      Taas täällä tulee esiin Jehovan todistajien väärinkäsitys kolminaisuusopin sisällöstä. Kolminaisuus tarkoittaa, että on kolme erillistä persoonaa, jotka ovat yksi Jumala. Ei siis niinkuin Vartiotorni väittää, että Isä, Poika ja Pyhä Henki olisivat kolminaisuusopin mukaan yksi ja sama persoona. Vartiotorni esittää kolminaisuusopin tahallaan väärin, jotta se olisi helposti kumottavissa. Tekee siis olkinuken. Todellinen kolminaisuusoppi ei ole Raamatun kanssa ristiriidassa.

      • OtaMalliaJT

        Mitä sekoilet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • rautalankaa.riittää

        Ihan oikeinhan sen monet ymmärtävät. Kolminaisuusopin kannattajilla sen sijaan tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää oma oppinsa, kun eivät ymmärrä esimerkiksi sitä, että Jeesuksen istuminen Jumalan rinnalla on selvästi kolminaisuusopin vastainen kuvaus.

        Jumala on kolminaisuusopissa viittaus kolmiyhteiseen Jumalaan, joka toimii kolmena persoonana, Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Jumala ei siis ole yksi kolmesta persoonasta.

        Jeesuksen tai Pojan istuminen Jumalan rinnalla tarkoittaa sitä, että Poika esitetään kolmiyhteisen Jumalan ulkopuolisena, erillisenä olentona. Poika voisi kyllä istua Isän rinnalla, mutta ei Jumalan.


      • Mutsinsakin

        Jouluevankeliumi ilmoittaa Pojan, jo mutsilleen


    • Tälläviisiinseon

      En ole uskonnon terminologian saati uskonnon tuntija, Raamatunkin olen lukenut vain lapsena viimeeksi lävitse Vanhaan Testamenttiin saakka, ja Uuteen tutustunut lähinnä normaalin maallikkokristityn tavoin (käynyt kirkossa, rippikoulun, lapset kastettu). Koraanin olen lukaissut äkkiä netissä, se on Raamattuun verrattuna erittäin paljon neuvova, eikä siinä ole näitä Raamatun tarinoita joita voidaan selittää monella eri tavalla. Siksi Raamattu kiinnostavampi, mutta toisaalta rajoittavampi ja jollakin tapaa myös pelottavampi koska siinä on selkeitä profetia-osia jotka kuvastavat hyvin selkeästi nukkuvan ihmisen sielunmaisemaa. Toisaalta, mistäpä muualta se rehellisin tieto löytyisikään, vaikka kaikkea ei saisi valaista.

      No kuitenkin, mielestäni asia on hyvin selkeä: Jumala, kuten kirjoissa sanotaan on eräänlainen "ylempi olento, ylempi minä" joka käskee kirjoituksissa maallista ihmistä tekemään asioita ja jota ihminen tottelee. Voisiko Jumala olla siten ihan suoraan ihminen itse, hänen oma "korkeampi minänsä" joka meissä jokaisessa elävässä ihmisessä asuu jossakin muodossa.

      Sen mukaan kuin sitä käsittelee, muuttuu myös Jumaluuden olemus. Joillekin se edustaa useampaa persoonaa, jopa multipersoonaa, joillekin taas "isää ja poikaa" ja eräänlaista "pyhää henkeä" joka herätyksen saaneessa vaikuttaa. "Isän ja pojan" voisi ajatella hyvinkin olevan ihmisen "yliminä" joka käskee "tietoista minää" mutta jossa tuo tietoinen minä on ottanut oman paikkansa ihmisen tajunnassa ja teoissa järkeistäen ne maalliseen elämään sopiviksi. Tavallaan "poika" on jatkuvassa painostuksessa "isän" eli yliminän taholta. "Pyhä Henki" sallii meille sen käsityksen ja oletuksen että kyseessä on jokin ylempi tietoinen meistä erillinen olevaisuus, ei oma itsemme ja oma yliminämme. "Pyhä Henki" tekee siis psykologiasta uskonnon.

      Esimerkkinä voidaan katsoa monia Vanhan Testamentin kertomuksia, joissa Jumala koettelee uskovaa eli käskee tekemään jotakin täysin käsittämätöntä ja uskova tekee niinkin kauan kunnes ilmaantuu yleensä joku "enkeli" = "pyhä henki" ilmoittamaan että on olemassa muukin ratkaisu. Tavallaan tuo yliminämme joka on oma aineeton sielumme vaatii aivojemme kautta meitä tekemään mahdottomia asioita, sellaisia joita vastaan aineellinen kehomme ja minämme eli Poika kapinoi, ja vasta tällaisen olevaisuuden, sielun, aineettoman olemuksemme hyväksyminen ja oman aineellisen ruumiimme avuttomuuden sen edessä ymmärtäminen antaa tämän "Pyhän Hengen" kokemuksen ja sallii aineellisen minämme taipua yliluonnollisen edessä, unohtamatta ruumiillista olemustamme ja sen rajoituksia.

    • Jehova ei ole kolmiyhteinen jumala. Jehova on yksi jumala ja Jeesus on hänen poikansa(luotu) ja pyhä henki jumalan voima. Jos tutkii raamattua puolueettomasti tämä käy ilmi.

      Ne jotka uskovat kolminaisuuteen: Kuka sen jeesuksen sitten herätti kun Jeesus oli kuollut jos Jeesus on kerran sama kuin isänsä? Jumala herätti Jeesuksen. Ja Jos Jeesus oli kuollut,mutta jumala ei, Jehova EI VOI olla sama kuin poikansa.

      Yksi erittäin hyvä esimerkki siitä,että Jeesus ei ole sama kuin isänsä on se kun Jeesus nousi kastevedestä: Jehova jumalan ääni sanoi taivaasta "Tässä on minun rakas poikani jonka olen hyväksynyt". Tarkoittiko Jehova,että hän itse on oma poikansa jonka hän on hyväksynyt? Siinä ei olisi järkeä.

    • Kauspe

      jehovan todistajan on varmasti vaikea myös ymmärtää että kristitty on Jeesuksen kanssa samaa ruumista

    • Taamukki

      erilainenomaperäinen 26.9.2017 0:13

      "Jehova ei ole kolmiyhteinen jumala"
      -Uskon, että vartiotorniuskonnossa on näin. Mutta miksi pitää väittää toisten, kristittyjen Raamatusta vääriä todistuksia ?

      Otetaan toinen esimerkki. Kristitylle Raamattu kertoo, että Jumala on kaikkialla.

      Psalmi 33:13-15
      13 Taivaastaan Herra katsoo meitä,
      hän näkee kaikki ihmislapset.
      14 Korkeudestaan hän valvoo maata,
      kaikkia jotka siinä asuvat,
      15 joiden sydämen hän itse on luonut, joiden teot hän kaikki tuntee

      Koloss. 1: 17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta,
      ja hän pitää kaiken koossa.

      Monet ovat tosin sitä mieltä, että helvetti merkitsee eroa Jumalasta (Matt. 25:41). Jos näin on asianlaita, silloin Jumala ei voi olla paikassa, joka on hänestä erossa

      Vartiotorni kirjoittaa tyylinsä tapaan jotenkin: Eikö sinustakin ole järkevää ajatella, että kukaan ei voi olla samanaikaisesti kahdessakaan eri paikassa, saatikka kaikkialla.
      -kun tämä kysymys luetaan valtakunnansalilla, niin vastausvuoron saanut viittaaja sanoo: joo-o.

      Niin sitten psalmien 33:15 jakeesta huolimatta todistaja täyttää kenttätyöraporttinsa. Tapa jolla vartiotorniuskonto eroaa kristinopista on erikoinen. Kertoisitteko enemmän, todistajat ?

    • nustiu

      Te jotka tarkkaan tiedätte, selittäkää minulle miten Isä Jumala ja Jeesus voivat tulla samaan aikaan miljoonien ihmisten sydämiin asumaan? Ovatko he samalla lailla persoonia kuin mekin, vai onko heillä kykyjä joita emme käsitä? Voivatko he olla yhtä, ja samalla eri persoonia? Ovatko ne joille Jumalan sana tuli, myös osa jumaluutta? Onko silloin Jumala jaettu vai yhä yhtä?
      Miksi Isä ja Poika eivät voi olla yhtä, vaikka ovatkin eri persoonia? Ovathan ihmisetkin osa ihmisyyttä, miksei sitten Jumaluudessa voi olla eri persoonia? Pyhä Henki on ilmoitettu meille vaikuttavana voimana joka antaa eri ilmenemismuotoja armolahjojen muodossa. Voimme kokea Pyhän Hengen läsnäolon mutta emme tiedä tarkemmin millainen tämä Henki on.

      Minä ainakin myönnän etten tiedä Jumalasta enempää kuin mitä minulle on ilmoitettu. Siksi myönnän etten tajua kuin vähän Jumaluudesta, mutta uskon että se riittää.

      • Saitievaar

        Katsoin Raamatusta, ja Taamukki edellä näyttää tajunneen:

        Pyhä Henki
        Jonka pilkkaamisesta saa paljon pahemman rangaistuksen kuin kuolemanrangaistuksen (Hepr 10:29)
        - Jota ilman ihminen ei ole Jumalan oma (Room 8:9)
        - Joka opettaa meille kaikki ja muistuttaa meitä kaikesta, mitä Jeesus on meille sanonut (Joh 14:26)
        - Jonka laki Kristuksessa Jeesuksessa vapauttaa ihmisen synnin ja kuoleman laista (Room 8:2)
        - Jossa ihminen voi tehdä vaatteet papille (2 Moos 28:3)
        - Puolustaja, jonka Isä antaa (Joh. 14:17)
        - Joka johdattaa ihmiset kaikkeen totuuteen (Joh 16:13)
        - Todistaa ja on totuus (1 Joh 5:6)
        - Jonka kiivaudessa ihminen kulkee murheellisena (Hes 3:14)
        - Joka sanoo seurakunnalle, ja jolla on korva, se kuulee (Ilm 2:7, 11, 17, 29, 3:6, 13, 22)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe