"Nyt jos koskaan liittoutumattomuus ja kahdenväliset suhteet ovat tärkeitä"
https://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/Sipila_uudenvuoden_tervehdys-59668
Soinin ja Kokoomuksen aisanylipotkiselle piste.
Sipilä sulkee pois Suomen Nato-jäsenyyden
48
302
Vastaukset 48
- ryssäonperseestä
Minä vihaan venäläisiä, venäjänkieltä, venäläistä kulttuuria, venäläistä ajattelutapaa, kaikkea mitä he edustavat. Minä vihaan sitä sydämeni pohjasta.
Minä vihaan venäläisiä! Ne ovat roskasakkaa mikä pitää TUHOTA! Venäjä on HÄVITETTÄVÄ maan päältä!- Jarpeks
Lähe meneen. Suomessa ei tarvita tuollaisia vieraan vallan mesenaatteja, eikä muitakaan häiriköitä
- rgzswgrz
No se on sinun ongelmasi!
Jos vihaat heitä.
Sinähä voit lähtä täältä muualle, jos se yhtään helepottaa sinua..
Eikä varmasti kaivata sinua takasin sen jälkeen.. - mietiskelevä.sukututkija
Rasvaa köysi. Me pikkiriikkiset ollaa rajoil joil ei enää sukurutsautta vailla selvii. Mitä serkumpi...
- TiltujenTyhmyysKukkii
Sipilä ei sulje pois YHTÄÄN MITÄÄN!
Hallitusohjelmassa on Nato-optio erikseen mainittuna, JOS TILANNE MUUTTUU JA ASIAT NII VAATIVAT!
Sipilän lausunto ei muuta tätä asiaa yhtään miksikään!
Tiltulauma on ikään kuin mies, joka iloitta kategorisesti etukäteen, ettei MISSÄÄN TAPAUKSESSA pyydä paikalle PALOKUNTAA, jos tulipalo syttyy!- sretse
Niin mikä?
Kerro tarkemmin..
Jos tarkotat että jos joku hyökkää Suomeen.
Niin tulenko puolustamaan Suomea?
En!
Koska minä olen antanu valani Suomelle.
En Eu:lle.. - JokaisellaParasSijoitus
SINUN kannattaa muistaa, että PARAS, mitä voit tilanteessa tehdä Suoen puolustuksen eteen, on piileskely sängyn alla!
KUN KOVAA AJETAAN NIIN TIPPUU PASKAT RATTAILTA! - miksi_vapiset
JokaisellaParasSijoitus kirjoitti:
SINUN kannattaa muistaa, että PARAS, mitä voit tilanteessa tehdä Suoen puolustuksen eteen, on piileskely sängyn alla!
KUN KOVAA AJETAAN NIIN TIPPUU PASKAT RATTAILTA!Onko se tynnyrisi missä asustelet luodinkestävä?
- TipuitJoRattailta
En tarvitse tynnyriä ja minulle Suomi on puolustamisen arvoinen isänmaa!
- Hjignkk
TipuitJoRattailta kirjoitti:
Miten niin?
Sinähän vingut Natoon. Ja olet ensimmäisten joukossa lähössä pakoon.
Että siinä sinun puolustautuminen suomea. TipuitJoRattailta kirjoitti:
Juurikin noin ... lyhykäisyydessään.
IMHO.- sulle_nauretaan
44.Div kirjoitti:
Juurikin noin ... lyhykäisyydessään.
IMHO.Mitäs sinne kuoriämpäriin kuuluu näin uuden vuoden aluksi? :- hhihihihihiihiii
- G.Piste
Venäjä on hyökkääjä valtio. On hyökännyt useasti naapurimaan kimppuun. On jo kerran aikaisemminkin hyökännyt suomeen. Jne
Venäjä ei myöskään ole rehellinen toisia valtioita kohtaan, huijaa ja valehtelee jne.
Pienen maan ainoa turva löytyy puolustusliitosta, eli NATOSTA.
Venäjä ei halua että Suomi liittyisi puolustusliittoon. Eli, Suomi ei saisi puolustaa itseään. Eli, Venäjän suunnitelmissa on, että Suomi on helppo valloittaa.
Pienen maan ainoa turva löytyy puolustusliitosta, eli NATOSTA.
Olen ehdottomasti Naton kannalla.- sergein
Olokoot!
Ja olokoot ihan mikä vaan.
En tule puolustamaan sinullaisia paskahousuja.
Jotka on ensimmäisinä lähtemässä pakoon. - SergeiKaput
Turha luulo. Lähden kyllä vitjaan, jos tarvitaan, eikä kukaan kaipaa sinne miestä, joka latelee ehtoja oman maansa puolustamiselle!
- GGman
Ole vaan Naton kannalla, sillä niin ovat muutkin typerykset ja suuri vähemmistö Suomessa.
- Ghuio
SergeiKaput kirjoitti:
Turha luulo. Lähden kyllä vitjaan, jos tarvitaan, eikä kukaan kaipaa sinne miestä, joka latelee ehtoja oman maansa puolustamiselle!
Siitä vaan!
Ihan vapaasti voit lähteä.
Se on eri asia sitten pääsetkö lähtemään, kun pistetään kaikki rajat kiinni.
Sekä ammutaan heti, jos jää kiinni rajan pinnalla kaikki pakoon yrittäjät.
- WTiltutvisertää
Suomi on hyökännyt niin ikään Venäjälle. Suur-Suomen aikaansaanti epäonnistui.
Titityy, titityy...- sergg
Ja sinä olet kokeilemaan uudestaan?
Idioottihan sinä olet!
- realismiaväliin
Suomen kansahan sen jäsenyyden on vankkumattomasti tyrmännyt.
Lierot yhtyivät kansan mielipiteeseen, jäsenyyttä ei haeta.
Aloittivat sen jälkeen petturimaisen vehkeilyn tehden toisensa jälkeen täysin päättömiä sopimuksia mielistelläkseen ja saadakseen olla mukana heidän ytimissään ja teepöydissään, rukoilemassa.
Vähät he välittävät kansasta, vaikka tiedoksi on tullut:" Amerikalle ja sen liittolaisille kostetaan" - TiltujenTyhmyysKukkii
NYT puhutaan kahdesta eri asiasta: 1. Natoon liittymisestä yleensä 2. Nato-optiosta eli liittymisestä hädän hetkellä!
Hallitusohjelmassa on Nato-optio erikseen mainittuna, JOS TILANNE MUUTTUU JA ASIAT NIIN VAATIVAT!
Tiltulauma HALUAA OLLA ikään kuin mies, joka ilmoittaa kategorisesti etukäteen, ettei MISSÄÄN TAPAUKSESSA pyydä paikalle PALOKUNTAA, jos tulipalo syttyy!- drgrg
Antaa palaa vaan!
Jos on palaakseen..
Natokiimakot poraavat täällä kuorossa, sillä kaikki heidän huvittavat höpinänsä Natosta ja sen turvasta ovat nyt haudattuna. Sipilä tietää mistä puhuu. Itkuista ja nolattua kuoroa johtaa kommaritallukkamme, eli44.div, joka pelkää tällä hetkellä läävässään kun raketteja paukahtelee ja lentää taivaalle.
Fiksu muksu ... selvitit sitten pelkurina jo etukäteen, että Viikin piekkarilta et saa lopetuspiikkiä luihuun perseesees, koska on juhlapäivä.
Noh ... kokeile nilkuttaa huomenissa jo aamusta paikalle, ettei tarvi jonottaa pitkään ja pitkittää sisällötöntä olotilaasi, kaikkien halveksimana paskakasana. ;-)
ja FAIL ... juhlittiin vuodevaihdetta ystävien kanssa todella railakkaasti, Ruuti paloi (lapset tykkäsivät) ja laadukkaita juomia kului (aikuiset tykkäsivät). ;-)- ftyjdrjy
44.Div kirjoitti:
Fiksu muksu ... selvitit sitten pelkurina jo etukäteen, että Viikin piekkarilta et saa lopetuspiikkiä luihuun perseesees, koska on juhlapäivä.
Noh ... kokeile nilkuttaa huomenissa jo aamusta paikalle, ettei tarvi jonottaa pitkään ja pitkittää sisällötöntä olotilaasi, kaikkien halveksimana paskakasana. ;-)
ja FAIL ... juhlittiin vuodevaihdetta ystävien kanssa todella railakkaasti, Ruuti paloi (lapset tykkäsivät) ja laadukkaita juomia kului (aikuiset tykkäsivät). ;-)Kato!
Kommari 44.Div kaivautunu kaapistaan ulos.
Oletko koskaa aatellu että sinä olet Kommunistien kätyri?
Kun olet tuon Stalinin kuvan takana.. - Jipk
Jos kannattaa natoa ei voi olla kuin kommari, koska NATO on kommuuni. It's simple as that.
ftyjdrjy kirjoitti:
Kato!
Kommari 44.Div kaivautunu kaapistaan ulos.
Oletko koskaa aatellu että sinä olet Kommunistien kätyri?
Kun olet tuon Stalinin kuvan takana..-Kun väittelen IDIOOTIN kanssa ... pidän huolen, että se ei tee samoin.- ;-)
- NarsistinPöhötys
DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:
1. suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;
2. keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
3. uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
4. vaatii korostunutta ihailua;
5. mielestään oikeus erityiskohteluun;
6. muiden hyväksikäyttö;
7. empatian puute;
8. kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja
9. ylimielisyys ja röyhkeys.- nonnnninpäonkin
kuulostaa ihan tällä palstalla yli kymmenen vuotta öyhöttäneelle everstille, eläkeläiselle, kaikki nuo 9 kohtaa osuu hänen kohdallaan nappiin.
1. suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan.
--- Käsitykset ja käytäntö ovat täysin sopusoinnussa.
2. keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta,
kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
---Menestys voima, komeus ja suuri rakkaus ovat faktoja minusta.
3. uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää
vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
---- En usko vaan TIEDÄN olevani ainutlaatuinen menestyjä.
--- Totta kai vaadin, koska olen ihailuni itse saanut aikaan.
... Tottakai, sillä voittajia kohdellaan aina hyvin ja kunnoitetaan.
6. muiden hyväksikäyttö;
.... Tyhmiä natokiimakkoja pitääkin käyttää pässeinä narussani.
7. empatian puute;
....Sympatisoin muita yhtä viisaita ja älykkäitä kuin itsekin olen.
--- Tiedän, että minua ja voittamatonta profiiliani kadehtiaan yli kaiken täällä ja muuallakin.
9. ylimielisyys ja röyhkeys.
....Se on meille väittelyitten voittajille aivan normaalia.
Koita siis kestää, minulla ei ole koskaan vaikeuksia pärjätä.- LuuserinKatastrofi
---- Eivät ole! Olet surkea hinttariluuseiri!
---- kaukana siitä. Olet suureuudenhullu finninaama rautakaupan myyjä!
---- todellisuudessa SINÄ ET TIEDÄ MITÄÄN JA PEITÄT EPÄVARMUUTTASI OMAKEHUUN!
---- sinua ei vaan kukaan ihaile! Ei edes oma äiti? olet syvästi hävettävä yksilö!
--- pulmasi on se, että ET OLE VOITTAJA vaan häviät ja muutat kaiken paskaksi mihin kosket!
6. muiden hyväksikäyttö;
---- mutta kun sekään ei sinulta luuserilta luonnista!
7. empatian puute;
---- ja aibvan turhaan, koska kaikki näkee, että olet umpityhmä rautakaupan myyjä
--- Tiedän, että minua ja voittamatonta profiiliani kadehtiaan yli kaiken täällä ja muuallakin.
---- kaikkia muita epävarma olemuksesi säälittää! Itket iltaisin itsesi uneen!
---- sinähän HÄVIÄT jokaisen väittelyn, johon ryhdyt!
Koita siis kestää, minulla ei ole koskaan vaikeuksia pärjätä.
---- ain lahjaton ja itsestään syvästi epävarma luuseri tarvitsee tuollaista omakehua! LuuserinKatastrofi kirjoitti:
---- Eivät ole! Olet surkea hinttariluuseiri!
---- kaukana siitä. Olet suureuudenhullu finninaama rautakaupan myyjä!
---- todellisuudessa SINÄ ET TIEDÄ MITÄÄN JA PEITÄT EPÄVARMUUTTASI OMAKEHUUN!
---- sinua ei vaan kukaan ihaile! Ei edes oma äiti? olet syvästi hävettävä yksilö!
--- pulmasi on se, että ET OLE VOITTAJA vaan häviät ja muutat kaiken paskaksi mihin kosket!
6. muiden hyväksikäyttö;
---- mutta kun sekään ei sinulta luuserilta luonnista!
7. empatian puute;
---- ja aibvan turhaan, koska kaikki näkee, että olet umpityhmä rautakaupan myyjä
---- kaikkia muita epävarma olemuksesi säälittää! Itket iltaisin itsesi uneen!
---- sinähän HÄVIÄT jokaisen väittelyn, johon ryhdyt!
Koita siis kestää, minulla ei ole koskaan vaikeuksia pärjätä.
---- ain lahjaton ja itsestään syvästi epävarma luuseri tarvitsee tuollaista omakehua!Vituttaako kateellista pikku mulkeroa, kun ikinä tule voittamaan minua täällä, etkä muuallakaan? Luuvitoseni hoitelee sinut unosille muualla ja verbaliikkani nolaa sinut täällä.
Sinun nikkisi hyväksyn ilman muuta ja muutkin täällä, sillä se kuvaa sinua 100% varmuudella. Muistahan rääpäle pitää siitä kiinni. Hahah!- NarsistinTuskaKasvaa
Sinuahan on täällä roikotetti kuin mätää kukkoa ja luuvitosi näkyy vain vapisevana ja armoa anellen sängyn alla!
Edustat täällä alstalla vain surkuhupaisaa huumoripläjäystä kun häviät aina ja yrität säilyttää horjuvaa egoasi tukiviesteillä tekaistuilla nikeillä! - psykolooginen
NarsistinTuskaKasvaa kirjoitti:
Sinuahan on täällä roikotetti kuin mätää kukkoa ja luuvitosi näkyy vain vapisevana ja armoa anellen sängyn alla!
Edustat täällä alstalla vain surkuhupaisaa huumoripläjäystä kun häviät aina ja yrität säilyttää horjuvaa egoasi tukiviesteillä tekaistuilla nikeillä!Kirjoitusvirheistä huomaa että menetit malttisi ja hävisit, voi voi, ottaako nyt luuseria pattiin?
Olen seurannut sinua pitkään, hermostut ja alat huutamaan, se on merkki psyyken järkkymisestä. Mitäpä jos pitäisit muutaman viikon tauon natohöpinöistäsi, ettei verisuoni päästä katkea. - NarsistinAlterEgolle
Narsisti yrittää vaihteeksi tukea itseään eri nickillä!
Terveyteni on loistava, joten turhaan kannat huolta siitä!Ja ilmeisesti mielipiteeni eivät sinua miellytä ja siitä asiasta voit olla huolissasi! psykolooginen kirjoitti:
Kirjoitusvirheistä huomaa että menetit malttisi ja hävisit, voi voi, ottaako nyt luuseria pattiin?
Olen seurannut sinua pitkään, hermostut ja alat huutamaan, se on merkki psyyken järkkymisestä. Mitäpä jos pitäisit muutaman viikon tauon natohöpinöistäsi, ettei verisuoni päästä katkea.Vaihdappa nikkariksesi "patologinen" ... voisi olla karvan verran "uskottavampi". ;-)
IMHO.
- voevoevoevoe
Sipilä yrittää nyt vain korjata natokiihkossa annettujen Venäjä -vastaisten ja Trumppia vaalikampanjan aikana mollanneiden lausuntojen aiheuttamaa vahinkoa.
Syytä onkin, koska haukkumalla avoimesti Trumpia vaalikampanjan aikana, Suomen poliitikot varmistivat asemamme Trumpin ja Putinin tulevissa diileissä, jos ja kun sellaisia tulee. Trump on bisnesmies ja reaalipoliitikko, ei hän lähde tuhlaamaan Yhdysvaltain resursseja ilman palkkiota, hyötyä.
Koska Trump on bisnesmies, ei hän lähde sotaan ilman konkreettista hyötyä tai uhkaa. Koska Trump on reaalipoliitikko, hän näkee ettei USA voi enää hallita maailmaa yksin, Kiina ja Venäjä ovat vahvistuneet sen verran, että on järkevämpi tehdä diili ja antaa niille omat siivunsa joissa voivat harjoittaa suurvaltapolitiikkaa etujensa turvaamiseksi, tämähän ei tarkoita yleensä sotilaallisia toimia, kuten olemme aiemmassa USA:n toiminnassa tottuneet.
Kun suurvalloilla on etupiirinsä, maailman rauha paranee ja aseelliset konfliktit vähenevät, koska etupiirialueen pienet valtiot eivät voi enää käyttää riitaisia suurvaltoja apunaan konflikteissa, vaan omaavat kokoluokkansa mukaiset neuvotteluasetelmat suuriin naapureihinsa nähden ja toisaalta suurvaltojen ei tarvitse kohdistaa aseellista toimintaa tai miehittää etupiirivaltioitaan, koska nämä joutuvat myös tekemään reaalipolitiikkaa.
Ilman etupiirijakoa pienet valtiot käyttävät suurvaltojen jatkuvaa valtataistelua hyväkseen ja aiheuttavat niin poliittisia, taloudellisia kuin sotilaallisiakin konflikteja.- TiltuValeestaKiinni
Tiltun ongelma on se, ettei Suomesta ole haukuttu ketään Suomen johdon toimesta ja silti pitää tekaista väitteitä täysin tyhjästä!
Ei tuo skeida Tiltujen uskottavuutta lisää tipan vertaa! - yrittäätulee
Miten lienee oman uskottavuutesi laita, todistathan että ei ole tullut seurattua länsimaisia puolueettomia uutisia.
Kunhan kirjoittelet tietäen ettei se johda mihinkään.
- TiltuEiPysyKärryillä
Johtaa se ja saman voit todeta uutisista!
- TiltunTyhmyysKukkii
jOS PALATAAN OTSAKKEESEEN?
NYT puhutaan kahdesta eri asiasta: 1. Natoon liittymisestä yleensä 2. Nato-optiosta eli liittymisestä hädän hetkellä!
Hallitusohjelmassa on Nato-optio erikseen mainittuna, JOS TILANNE MUUTTUU JA ASIAT NIIN VAATIVAT!
Tiltulauma HALUAA OLLA ikään kuin mies, joka ilmoittaa kategorisesti etukäteen, ettei MISSÄÄN TAPAUKSESSA pyydä paikalle PALOKUNTAA, jos tulipalo syttyy!- SipilältäHyväOptio
Ei puhuta.
Nato-optio ei ole mikään hädän keskellä optio.
Sipilä sanoo selvästi, että Ei Natoon eli Nato-optiota ei käytetä.
Sipilä tietää, että Nato sytyttää tulipaloja eikä pysty sammuttamaan niitä.
- bbvrrt5
Tein uudenvuoden lupauksen!Poista Natottajia niin paljon kun kerkeet!
- KaksiEriSuomea
Mene ihmeessä kadulle ja "poista" arviolta joka neljäs ihminen! Onnea yritykseesi:-)
Tai vaihtoehtoisesti muuta minun Suomeeni! Minun Suomeni kun on vapaa länsimaa, jossa on täydellinen sanan ja mielipiteenvapaus eikä kukaan ole vaarassa vapauden tai terveyden puolesta vain pelkän mielipiteen vuoksi!
- v....v....v....v....v
Nato-jäsenyydelle ei enää ole Suomen eduskunnassa ja Mäntyniemessä mitään uskottavuutta. Suomi on ja pysyy Venäjälle puskurivaltiona mikä onkin ihan hyvä asia ja sitä kuuluisaa ns. ulkopolitiikan ruisleipää.
- RohkeaSipilä
Sipilä on pelkuri politiikassa ja onneton ulkopolitiikassa, mutta on nyt sekin tajunnut, että Venäjän asevoimat on ylivoima, jolle jo USA:kin kumartaa.
Sipilältä joka tapauksssa rohkea lausunto kun Sanoma-säätiö, lestaadio-Hesari, Sauli Natoasiamies Niinistö, Ilkka Natoasiamies Kanerva ja Timo suuri takinkääntäjä-rukoilja Soini juonivat Natoa ja Venäjä-vihaa Suomelle kuin ei mitään. - SauliNatoNiinistöKusessa
Sipilä uskalsi, koska joutuu tukemaan keskustan presidenttiehdokas Vanhasta, joka ei kannata Natoa.
Sauli Niinistö tekee taas saman kuin viime vaaleissa, ei kerro omaa Nato-kantaansa ettei sido itseään vahingossa Nato-vastaisuuteen eikä Naton kannattajiin kun niitä ei ole kuin 20 % Suomen kansasta. - SipiläPelastaaSuomea
Sipilä yrittää pelastaa Suomen ja Sauli Niinistön, joka on Nato- ja sotauhollaan sekä haukkumisillaan ja halveksimisillaan pilannut Suomen ja omat suhteet Putiniin ja Trumpiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.301189- 66819
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,41720Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss275608- 91599
P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓139596- 52516
Et siis halua
enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani47510- 35489
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?34487