Haluatko lapsesi oppivan ruotsia?

Mikäli asut kaksikielisellä paikkakunnalla, niin sieltä löytyy päivähoito ja koulut ruotsiksi. Näihin oppilaitoksiin sinun lapsesi ei kelpaa, jollei sinulla ole sopivaa perhetaustaa. Mikäli olet suomenkielinen tai maahanmuuttaja ei lapsesi ole tervetullut. Hän saa opiskella ruotsia vasta vahvalta takamatkalta.

Älä ajattele, että olisit vähempiarvoinen tai rodullisesti väärä? Kallojasi ei mitata, koska sopimattomuutesi on kirjattu väestörekisteriin. Lycka till!

7

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32514711

      On hyvä, että vaatimukset ruotsin osaamisesta ovat samat käymästäsi koulusta riippumatta. Kielikokeiluun osallistuvat lapset joutuvat tulemaan toimeen pienemmällä kilpailulla. Venäjää lukevat löytävät töitä Venäjän kanssa käytävästä kaupasta. Tosin Venäjä ei koskaan lähde rajan takaa pois. Ei edes laivaa tarvitse, jotta sinne pääsee.

      • revaliteetit

        Mistä ihmeen Venäjän kaupasta?

        "Tosin Venäjä ei koskaan lähde rajan takaa pois."

        Jaa-a. Saas nähdä miten käy ja ellei, itsenäistyykö Karjala.


    • Ihmisen ei kannata opiskella siis ruotsia, koska osa saa opiskella sitä kunnolla.
      Mikäli opiskelet jotain muuta kieltä, niin ei toiset saa etumatkaa.
      Kaikki muut kielet ovat siis järkkevämpiä opiskella, kuin ruotsi!

    • Per-kel

      Ovat oppineet, fennokielestä tuskin osaavat kirosanat :(

    • Suomealainen nuoriso ei opiskele ruotsia edes pakolla.Vanhemmat suhtautuivat samalla tavoin venäjään, mutta se johtui sodasta. Epämielenkiinto ruotsia kohtaan johtuu hölmöilystä.
      Ruotsinkielen opiskelu olisi pitänyt tehdä vapaaehtoiseksi ja mielenkiintoiseksi jo 10 vuotta sitten.
      Enää ei ole mahdollista, että nuoret kiinnostuisivat. Ruotsi jää täysin vähemmistön käyttöön.

    • hullujen_tekele

      En halua, enkä varsinkaan halua että pakolla. Pakkoruotsi on rasismin vakavin muoto.

    • Mikäli kannatat tai et vastusta pakkoruotsia, niin ruotsinkieliset hyötyvät.
      Heidän yhteisö on täystyöllistetty, kun saavat kielen avulla työtä.
      Yhteiskunnan kannalta tästä työstä ei ole hyötyä. Kansantalous ei kasva, ainoastaan verovaroja kuluu. Verorahat kertyy ruotsinkielisten taskuihin.
      Eipä ihme, että keskittävät asumisensa Helsingissä parhaille paikoille!
      Terveyskeskukset heille ovat Eirassa, Munkkiniemessä ja Lauttasaaressa.
      Kodinhoidon hoitaa yksityinen palveluntarjoaja. Suomalaisia on helppo höynäyttää!!!,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe