Ketipinor ahdistukseen???

Ketiskö

Määrättiin tänään lääkärin toimesta ketipinoria ahdistukseen. 25mg iltaisin aloituksella. Kysyin syytä alkaa syömään tätä kyseistä lääkettä ja sain vastauksen :tarpeettomien lääkitysten purku. Eli yli vuoden kestänyt opamoxin päivittäinen käyttö (1-1,5 15mg) ja imovanen 3kk kestänyt käyttö. Samaan syssyyn lopetetaan citalopraami, jota pari kk vedellyt 10-15mg.
Kysyin miten ketipinori voi auttaa päiväahdistuksessa, jos sen yöksi ottaa, kun puoliintumisaika on vain 7h? Ja vastaus oli:no siinä tapauksessa voit varmaan ottaa päivälläkin. Ei nyt jäänyt kovin vakuuttava kuva. Näinköhän edes toimii ahdistukseen, kun opamoxit ovat menettäneet tehoaan ja ainoa joka oikeasti ahdistukseeni auttaa on imovane (katkaisee ajatukset itsemurhasta sekoamisen pelosta yms.)
(Yhden Vuoden aikana kokeillut lääkkeet:klotriptyl, citalopram, voxra, cymbalta, escitalopraami, citalopram, optipar, brintellix,escitalopraam ja citalopraam. Joo, siis sitalopraami aloitettu kolme kertaa.) Kunto on sen verta heikkoa ja ajatukset itsetuhoisia, että vähän pelottaa aloittaa taas uutta lääkettä. Mieliala heittelee ja noi somaattiset vaivat vaan pahenee, uusia tullut tilalle. Siis selittämättömät somaattiset vaivat alun alkaen ajaneet psykiatrian piiriin, jo melkein vuoden ollut saikulla ja olo vaan huononee. Ketipinorko tästä suosta nostaa?

Dg masennus ja somaattinen oireyhtymä, määrittelemätön ahdistuneisuushäiriö

42

28987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shitholesta

Just joo melkonen koktaili. Jätä noi mömmöt ja ota pelkkää brenaa

• kendfkjnfjbnj

olet siis lääkenarkkari kun suostut vapaaehtosesti noita syömään-.....

suomessa kukaan ei pakota ketään syömään.

hölmö olet

• Z-lääkekoukussa

Hei, olen saanut ketipinoria unettomuuteen nukahtamislääkkeen lisäksi. En huomaa mitään apua ahdistukseen, se väsyttää jonkin verran ja ehkä pitää kauemmin unessa. Ahdistut varmasti, jos rupeat purkamaan pitkäaikaista opamoxin ja imovanen käyttöä. Kysypä lääkäriltäsi vielä uudestaan, onko tarkoitus purkaa ne annosta vähentämällä vai miten? Pelkkä ketipinorin lisääminen ei auta yhtään mitään.

• VoiElämänKevätt

Hei minua ekaksi kiinnostaa, mitä ikäluokkaa suunnilleen olet? Ja, sorry nuo kevyesti heitetyt mömmö-vastaukset, mutta kas kun elämä ei ole noin yksioikoista!
      Koska olet paljon lyhyen ajan sisällä kokeillut apua lääkkeistä, niin tuli mieleen, oletkohan riittävän kauan kutakin sitten kokeillut, niistä kun ei tiedä, minkä ajan päästä aloitusoireet ja -vaikeudet helpottavat. Ja sit vielä, kun lääkkeetkin tekevät samaa oiretta kuin mitä yritetään poistaa!
      Kyllä minä oman mt-potilashistoriani pohjalta jotakin järkeä näen lääkärin suunnitelmissa, mutta ehdottomasti kanssasi pitää pidempään pohtia sekä sinua kunnolla seurata, olla yhteydessä, tämä on pitkähkö projekti. On siinä järkeä, että olisi vain muutama lääke, joista nukkumisapu tärkein. Mutta tosiaan, millä aikataululla voinet irrottautua niistä, mitkä pitäisi jättää pois? Lääkärit aina pistävät lopettamisiin /lääkitysten purkamisiin aivan liian nopeat aikataulut! On sinulla hankalaa. Huokaus. Toivon parempaa suunnittelua kera lekurin.
      Ole sinnikäs ja hakeudu puhumaan tilanteestasi aina vain, äläkä jää yksinäsi pohtimaan ja kokeilemaan, ollet aika huonovointinen alkuunsa. Mitenhän olisi mahdollista ns. toinen lekurinäkökulma saada tähän. .

• Ketiskö

Tulee varsinainen romaani, jos alan selittämään mitä kautta tähän tilaan olen ajautunut. (No, lukeminenhan on vapaaehtoista) 82 syntynyt naisihminen siis olen. Ei aiemmin taustalla mitään mielenterveys/päihdeongelmia. Kaikki alkoi noin puolitoista vuotta sitten fyysisestä (paha flunssa) sairastumisesta, jonka jälkeen kunto ei parantunut (epäiltiin lymfoomaa esim.) Ja tämä huono fyysinen olo (puutumiset, kivut,väsymys) alkoivat ahdistaa/pelottaa ja lopulta masentaa. Tk:sta sain tuolloin opamoxia (en edes tiennyt mitä bentsot ovat) ja niiden voimilla koitin jaksaa töissä. No seinä tuli vastaan, ei fysiikka eikä pää kestänyt ja citalopramia sain yksityiseltä (epäili paniikkihäiriötä, vaikka en saanut kohtauksia tms) Lääke veti viikossa täysin sekaisin, pakko ajatuksia itseni tappamisesta ja oma naama näytti peilissä oudolta yms. Tunsin tulevani hulluksi. Tästä ajauduin siis akuutin kautta psykiatrian piiriin. Citalopramin lopetin siis silloin. Psykalla aloiteltiin noita lääkkeitä ja voxraa kokeilin, kamala ahdistus ja kieltäydyin lääkekokeiluista. En siis uskaltanut enää aloittaa mitään kotioloissa. Sain sitten lähetteen osastolle cymbaltan aloitukseen (nostettiin melkein heti 90mg annostus ja kahden viikon jälkeen ihottuma, lääke lopetettiin). Aloitettiin escitalopram, kotona oli kuitenkin vielä vanhoja citaloprameja, joihin vaihto. Kotiutus.
        Kerkesin kk olla kotona citistä syöden 10mg, kun aloin saamaan sydämen kanssa jotain ongelmia, hakkasi hulluna ja yksi ilta menetin tajuntani keittiössä käydessä. Suositeltiin annoksen nostoa,en uskaltanut, koska pelkäsin tuota tajunnan menetystä/pumppu oireita. Lääkäri suostutteli osastolle annoksen nostoon, viikon/parin homma. Osastolla eri lääkäri vaihtoikin saman tien optipariin. Kahdessa viikossa sain järkyttävät ahdistuskohtaukset ja akatisian ja lääke lopetettiin. Siellä aloitetiin imovane, johon "ihastuin", jostain syystä se rauhoitti paremmin kuin opamox. En siis kärsinyt uniongelmista, pikemminkin liikaunisuudesta. Samalla opamoxin annostusta kasvatettiin (olisin saanut 52,5 mg/vrk,itse kärvistelin 22,5 vrk). Opamox alkoi menettäämään tehoaan (aiemmin söin 7,5-15mg vrk).
        Kaksi viikkoa kärvistelin osastolla pelkillä rauhoittavila (ja koin erinäisiä lopetus tms. Oireita, suhinoita päässä, korvien paukkumista, derealisaatuota.) Sitten kokeiltiin brintellixiä. Jo toisena päivänä koin kuin asuisin tumman pilven sisällä, kadotin itseni synkkyyteen, en tuntenut muuta kuin mustaa. Se lopetettiin viiden päivän päästä (sanoin etten moista syö). Palattiin takaisin citalopramiin 10mg ja kotiutettiin. Kuntoni oli tuossa kohti täysin romuna,En jaksanut kuin nukkua ja tarvitsin 22,5mg opamoxia, että uskalsin edes lähteä osastolta ulos. Osastolta myönnettiin, että kuntoni on huonontunut ja toivottiin avohoidon auttavan paremmin (se onkin sitten täysin eri tarina, sain lähetteen päiväpolille, jossa kuitenkin käännytettiin pois, vedoten siihen, että en tee itse tarpeeksi paranemiseni eteen, pitää kuulemma ottaa itse enemmän vastuuta). Halusin siis keskusteluapua sieltä, en saanut.

Noin kk makasin koomassa kotona 10-15mg citalopramia syöden ja nukkuen 14-16 h vrk. Aloin todella kyllästyä tähän koomailuun kun mitään en jaksanut tehdä (pelkkä suihkussa käynti nosti hien pintaan ja sai pulssin hakkaamaan 150). Aloin vähentämään annosta ja pikuhiljaa unirytmi alkoi normaalisoitua. Kroppa tosin ei tullut perässä. Aloin miettimään bentsojen mahdollista vaikutusta olotilaani ja ajattelin pitää taukoa (80h ilman, en päässyt sängystä ylös, oksetti, en tehnyt muuta kuin maannut ja pelännyt tulevani hulluksi, en saanut nukuttua) Taas alkoi pumppu oireilla ja oli pakko ottaa opamoxia. Tällä kertaa se ei tepsinytkään kuin vasta tupla-annoksella sen verran, että pääsin lähikauppaan. Pakko oli käydä akuutissa tarkistamassa sydän, hengen ahdistus oli jatkuvaa.
        Jatkoin citalopramin vähennystä 7,5-5 ja lääkäri ehdotti ketipinoria. Kieltäydyin ja sain tilalle escitalopramia. Tätä kokeilin muutaman päivän ja tuli taas niin outoja oloja, että makasin vaan sängyssä peloissani.
        Nyt sitten olen syönyt citalopramia 2,5-5mg noin viikon ja sain kehoituksen lopettaa sen ja aloittaa ketipinor. Olo on kamala, päivittäisiä itsemurha ajatuksia, korvat tinnittää,silmät tuntuvat oudoilta, omituista painetta päässä, päänsärkyä, puutumisia,herkistymistä äänille. Kaikista kamalinta on tämä olo päässä, ihan kuin ei olisi ihan oma itsensä, ei varsinaista depersonalisaatiota, mutta pää ei vaan tunnu omalta. Itse ajattelin, että kyseessä olisi vähennys yms. oireet. Lääkäri ei usko tuohon, vaan hänen mielestään minun"mielisairauteni" on pahentunut. Esim. Mainitessani ääniherkkyydestä ja omituisesta olosta päässä alkoi puhumaan jostain alkavasta psykoosista. Alkoi vaan ahdistamaan lisää. Todellisuusen tajuni ei ole horjunut, mutta tämä olo ahdistaa ja pelko "sekoamisesta". 2h sitten otin puolikkaan 25mg ketipinoria. Ei väsytä, mutta päätä kiristää, tosin näissä oloissa en enää tiedä mikä johtuu mistäkin.

• Ketiskö

Niin ja siis lääkärilläni ei ole mitään aikatauluja rauhoittavien pudotukselle. Sanoi vaan, että kun olo parin kk sisäään paranee.Olisi kirjoittanut diapamejakin kun valitin, että opamox ei enää pelitä kunnolla. En itse vaan oikein tiedä olisiko se diapami sen parempi vaihtoehto. En vain itse oikein usko ketipinorin oloani parantavan. Harvemmin kuulee ketupinorin olevan ainoa lääkitys (paitsi unettomuuteen).

• pandasilmä

Luin sinun tarinasi. Voi luoja ! Sinulla on ollut ihan kamalaa ! Ja vieläkin ? Kuinka paljon ihminen voi kestää ? (Olen itse toisenlaisessa sairaus-satimessa ja olen tulla hulluksi oireitteni kanssa)
        Kaikki sympatiani sinulle koko sydämestäni !
        Pärjäämisiin, mielenrauhaa ja kaikkea mahdollista hyvää ja onnea sinulle !

• Ketiskö

Kiitos erittäin paljon sympatioista<3 ja tsemppiä itsellesikin!

• kartsu311

No huhhuh,luin ketiskön maanpäällisen helvetin ja heikko usko suomen lääkäreihin vahvistui entisestään !
        Siis uskomatonta mihin nuo "valkotakit pystyy !
        Tämä lukemani jälkeen käytän vain alkon tuotteita lopun aikaa !
        Voimia ja kestämistä,niitä todella tarvitset !ssri paskat on täyttä myrkkyä !
        Bentsot ehdottomasti parhaita lääkkeitä OIKEIN käytettynä !
        Niitä on myös pitkävaikutteisia !
        Psykiatrit niitä vielä määräävät,nämä terkkarin nuorille ns lääkäreille bentsot kirosana koska ovat lääketeollisuuden jojossa ja bentsot käytännössä ilmaisia eivät tuota voittoa lääketeollisuudelle !

• Anonyymi
        Ketiskö kirjoitti:

Niin ja siis lääkärilläni ei ole mitään aikatauluja rauhoittavien pudotukselle. Sanoi vaan, että kun olo parin kk sisäään paranee.Olisi kirjoittanut diapamejakin kun valitin, että opamox ei enää pelitä kunnolla. En itse vaan oikein tiedä olisiko se diapami sen parempi vaihtoehto. En vain itse oikein usko ketipinorin oloani parantavan. Harvemmin kuulee ketupinorin olevan ainoa lääkitys (paitsi unettomuuteen).

Hyvin vaarallista lopettaa bentsot seinään pitkäaikaisen käytön jälkeen. Tässä maassa olisi todella paljon korjattavaa, mt-asiakkaiden, päihdeasiakkaiden ja muiden kohtelussa, lääkityksessä, terapia-avun saannissa etc. Ja tuo usein kuultu riippuvuuspelko on aivan naurettavaa, kun tietää kuinka paljon "kokeillaan" ties millä. Usein ne lääkkeet, joista alkaa todella olla apua useille, on niitä "huumaavia" joista voi tulla "riippuvaiseksi". So? Jos jokin oikeasti auttaa ihmistä ja palauttaa elämään, eikö se ole suurin tavoite.

Vanhan liiton neuroleptien ja muiden "ei-riippuvuutta" aiheuttavien (hah) lääkkeiden syytäminen, sekä ssri- että snri- mieliala- ja masennuslääkkeiden randomtyylinen testailu on hengenvaarallista, jos ahdistus- ja/tai masennuspiikkiä ei saada poikki. Jotenkin on joskus tuntunut siltä, että kun potilaalla alkaa olemaan "liian hyvä" olo jonkun mielestä täytyy heti ko. homma lopettaa, ettei vain tule riippuvaiseksi(hah).

Meillä vallitsee vahvemman oikeudella toimiva rangaistuskulttuuri, jossa syystä tai toisesta halutaan ikäänkuin kieltää mielialan kohottaminen. Viinaa saa kyllä vetää joka kulmassa okulaarit vinossa, hinta pidetään alhaalla, ja suurin osa ko. sairaudesta kärsivistä hakeet uudet "lääkkeet" ahdistukseensa, riippuvuuteensa etc. suoraan handelista.
        Tehokkaampien ahdistusta lievittävien/poistavien lääkkeiden saaminen kiven alla. Osa porukasta joka tapauksessa hakee ne elämänsä jatkamiseen tarvittavat lääkkeet kadulta. Hurkastelee virallinen terveyden- ja päihdehoitomme mitä tahansa.

Voimia kaikille ko. aihepiirin kanssa kamppaileville sekä heidän läheisilleen!

• Anonyymi
        Ketiskö kirjoitti:

Tulee varsinainen romaani, jos alan selittämään mitä kautta tähän tilaan olen ajautunut. (No, lukeminenhan on vapaaehtoista) 82 syntynyt naisihminen siis olen. Ei aiemmin taustalla mitään mielenterveys/päihdeongelmia. Kaikki alkoi noin puolitoista vuotta sitten fyysisestä (paha flunssa) sairastumisesta, jonka jälkeen kunto ei parantunut (epäiltiin lymfoomaa esim.) Ja tämä huono fyysinen olo (puutumiset, kivut,väsymys) alkoivat ahdistaa/pelottaa ja lopulta masentaa. Tk:sta sain tuolloin opamoxia (en edes tiennyt mitä bentsot ovat) ja niiden voimilla koitin jaksaa töissä. No seinä tuli vastaan, ei fysiikka eikä pää kestänyt ja citalopramia sain yksityiseltä (epäili paniikkihäiriötä, vaikka en saanut kohtauksia tms) Lääke veti viikossa täysin sekaisin, pakko ajatuksia itseni tappamisesta ja oma naama näytti peilissä oudolta yms. Tunsin tulevani hulluksi. Tästä ajauduin siis akuutin kautta psykiatrian piiriin. Citalopramin lopetin siis silloin. Psykalla aloiteltiin noita lääkkeitä ja voxraa kokeilin, kamala ahdistus ja kieltäydyin lääkekokeiluista. En siis uskaltanut enää aloittaa mitään kotioloissa. Sain sitten lähetteen osastolle cymbaltan aloitukseen (nostettiin melkein heti 90mg annostus ja kahden viikon jälkeen ihottuma, lääke lopetettiin). Aloitettiin escitalopram, kotona oli kuitenkin vielä vanhoja citaloprameja, joihin vaihto. Kotiutus.
        Kerkesin kk olla kotona citistä syöden 10mg, kun aloin saamaan sydämen kanssa jotain ongelmia, hakkasi hulluna ja yksi ilta menetin tajuntani keittiössä käydessä. Suositeltiin annoksen nostoa,en uskaltanut, koska pelkäsin tuota tajunnan menetystä/pumppu oireita. Lääkäri suostutteli osastolle annoksen nostoon, viikon/parin homma. Osastolla eri lääkäri vaihtoikin saman tien optipariin. Kahdessa viikossa sain järkyttävät ahdistuskohtaukset ja akatisian ja lääke lopetettiin. Siellä aloitetiin imovane, johon "ihastuin", jostain syystä se rauhoitti paremmin kuin opamox. En siis kärsinyt uniongelmista, pikemminkin liikaunisuudesta. Samalla opamoxin annostusta kasvatettiin (olisin saanut 52,5 mg/vrk,itse kärvistelin 22,5 vrk). Opamox alkoi menettäämään tehoaan (aiemmin söin 7,5-15mg vrk).
        Kaksi viikkoa kärvistelin osastolla pelkillä rauhoittavila (ja koin erinäisiä lopetus tms. Oireita, suhinoita päässä, korvien paukkumista, derealisaatuota.) Sitten kokeiltiin brintellixiä. Jo toisena päivänä koin kuin asuisin tumman pilven sisällä, kadotin itseni synkkyyteen, en tuntenut muuta kuin mustaa. Se lopetettiin viiden päivän päästä (sanoin etten moista syö). Palattiin takaisin citalopramiin 10mg ja kotiutettiin. Kuntoni oli tuossa kohti täysin romuna,En jaksanut kuin nukkua ja tarvitsin 22,5mg opamoxia, että uskalsin edes lähteä osastolta ulos. Osastolta myönnettiin, että kuntoni on huonontunut ja toivottiin avohoidon auttavan paremmin (se onkin sitten täysin eri tarina, sain lähetteen päiväpolille, jossa kuitenkin käännytettiin pois, vedoten siihen, että en tee itse tarpeeksi paranemiseni eteen, pitää kuulemma ottaa itse enemmän vastuuta). Halusin siis keskusteluapua sieltä, en saanut.

Noin kk makasin koomassa kotona 10-15mg citalopramia syöden ja nukkuen 14-16 h vrk. Aloin todella kyllästyä tähän koomailuun kun mitään en jaksanut tehdä (pelkkä suihkussa käynti nosti hien pintaan ja sai pulssin hakkaamaan 150). Aloin vähentämään annosta ja pikuhiljaa unirytmi alkoi normaalisoitua. Kroppa tosin ei tullut perässä. Aloin miettimään bentsojen mahdollista vaikutusta olotilaani ja ajattelin pitää taukoa (80h ilman, en päässyt sängystä ylös, oksetti, en tehnyt muuta kuin maannut ja pelännyt tulevani hulluksi, en saanut nukuttua) Taas alkoi pumppu oireilla ja oli pakko ottaa opamoxia. Tällä kertaa se ei tepsinytkään kuin vasta tupla-annoksella sen verran, että pääsin lähikauppaan. Pakko oli käydä akuutissa tarkistamassa sydän, hengen ahdistus oli jatkuvaa.
        Jatkoin citalopramin vähennystä 7,5-5 ja lääkäri ehdotti ketipinoria. Kieltäydyin ja sain tilalle escitalopramia. Tätä kokeilin muutaman päivän ja tuli taas niin outoja oloja, että makasin vaan sängyssä peloissani.
        Nyt sitten olen syönyt citalopramia 2,5-5mg noin viikon ja sain kehoituksen lopettaa sen ja aloittaa ketipinor. Olo on kamala, päivittäisiä itsemurha ajatuksia, korvat tinnittää,silmät tuntuvat oudoilta, omituista painetta päässä, päänsärkyä, puutumisia,herkistymistä äänille. Kaikista kamalinta on tämä olo päässä, ihan kuin ei olisi ihan oma itsensä, ei varsinaista depersonalisaatiota, mutta pää ei vaan tunnu omalta. Itse ajattelin, että kyseessä olisi vähennys yms. oireet. Lääkäri ei usko tuohon, vaan hänen mielestään minun"mielisairauteni" on pahentunut. Esim. Mainitessani ääniherkkyydestä ja omituisesta olosta päässä alkoi puhumaan jostain alkavasta psykoosista. Alkoi vaan ahdistamaan lisää. Todellisuusen tajuni ei ole horjunut, mutta tämä olo ahdistaa ja pelko "sekoamisesta". 2h sitten otin puolikkaan 25mg ketipinoria. Ei väsytä, mutta päätä kiristää, tosin näissä oloissa en enää tiedä mikä johtuu mistäkin.

Mulla on nyt ollut tuo ketipinor pari kuukautta kauheaan ahdistukseen ja unettomuuteen. Otan illalla aina sen kaks tablettii 25mg ja pyörryn lääkkeen vaikutuksen aikana, parempi on toi ku et oon koko yön hereillä itsemurhaisena sängyssä. Ketipinor aiheuttanu mulle ihan kauheeta väsymystä ja en tiedä johtuuko lääkkeestä vai mielestä mutta on ollu lähiakoina tosi vaikee tunnistaa itteäni ja minä kuva on menny ihan täysin. Tulee totaalisia romahduksia ja tuntuu että sekoan ja huudan ja paiskin tavaroita. Oon ollu jonossa puol vuotta psykiatriselle ja tuntuu että äänet vain pahenee kun ei oo ketään kelle jutella ahdistuksesta ja masennuksesta. Pelottaa

• iiib4efbjubju

ei se ketiapiini auta mihinkään...sekin on keskushermostoa lamaava lääke!!

hommaat klorromaania ja työnnät sen peräaukon kautta...ihan olisit kuin taivasten valtakunnassa...

• Oxfordstreet

Imovane 7,5 Mg x 2
        Lyrica 150 Mgx 2
        Ketipinor 100 Mg X 3
        Brintellix 1 x 10 Mg

Siinä mun lääkkeet. Olen aika pahasti sairas
        Käyn kuitenkin töissä

• olmu

Hei te kaikki nyt on lääkärit tehneet teidät sairaaksi, ottakaa pikaisesti haltuun etenkin KETISKÖ jolla on kipuja ja väsymystä. Eka neuvo vaadi B12 , Dvitamiini, Hb ja ferritiini on siis rauta mittaukset. TSH ja T4V on kilpirauhanen.Älä usko lääkäriä sanontaan viitteissä on. Googla näistä tietoa. Ystäväni 10 vuoden kierteestä kun korjattiin puutokset noissa. Ketipinor heikentää myös kilpirauhasen toimintaa.

• Ketiskö
        olmu kirjoitti:

Hei te kaikki nyt on lääkärit tehneet teidät sairaaksi, ottakaa pikaisesti haltuun etenkin KETISKÖ jolla on kipuja ja väsymystä. Eka neuvo vaadi B12 , Dvitamiini, Hb ja ferritiini on siis rauta mittaukset. TSH ja T4V on kilpirauhanen.Älä usko lääkäriä sanontaan viitteissä on. Googla näistä tietoa. Ystäväni 10 vuoden kierteestä kun korjattiin puutokset noissa. Ketipinor heikentää myös kilpirauhasen toimintaa.

On otettu verikokeita aika runsaasti. Osastolle mennessä mitattiin nuo kilpirauhas t4 15,5 tsh1,74, hb (142), d vit ja b12 vit. Kaikki olivat kunnossa. Ferritiini mitattiin muistaakseni viime kesänä ja oli 16. Erityisen ongelmallista tässä tilanteessani on, etten enää oikein tiedä mikä oireeni johtuu mistäkin (lääkkeet). Sen tiedän, että yhdestäkään lääkekokeilusta en ole tähän mennessä mitään hyötyä saanut (haittoja kyllä). Ja epätoivoinen ihminen nyt on valmis kokeilemaan melkein mitä vaan.

• Ahdistunut_ja_masentunut

Ite 14v ja sain kyseistä lääkettä unettomuuteen ja erittäin kovaan iltaiseen ahdistukseen. Ensin 25mg ja tehos 2pv että nukahdin siinä 20.30 aikoihin, sitten lakkasi taas tehot siitä. Nostettiin 50mg, samalla tavalla kävi. Nostettiin 125mg asti (olen nyt ottanut sen verran varmaan 1kk) eikä tehoa yhtään koska keho on tottunut lääkkeeseen) nyt alotetaan ihtellä Seronil siihen viereen ja Ketipinoria ruvetaan vähentämään. Itellä ei muita haittavaikutuksia kuin erittäin kova väsymys 50mg ylöspäin koska ne ovat jotenkin pitkävaikutteisia tai jtn :D mut 25mg heräsin virkeänä kuin peipponen ja nyt en jaksa sängystä nousta. Tsemii sulle <3

• ollikai

Ketiskö sinulla on ferritiini alhallaa , ota rautakuuri ja yritä saada lähemmä sata, uskon olo paranee. Mulla 22 väsymys ja muut oireet tosi pahat. 3 kk ferritiini nousi 82. Retafer 200 siis tabua otin illalla yhtäaikaa (ei maitotuotteita samaan aikaan, C vitaminii vaikuttaa raudan imeytymiseen. Mene labraan ja tarkista joskus rauta ei imeydy ja silloin rautaa suonensisäisesti . Ja mömmöistä eroon lopeta itse pikkuhiljaa niiden sivuvaikutukset ovat pahat.

• Ketiskö

Pakko palata asiaan. Olen nyt reilun viikon syönyt ketipinoria (25-50 mg vrk). Ei tästä lääkkeestä kyllä ahdistukseen ole apua, tai siis bentsoja korvaamaan,kokeillut päiväkäytössä. (tosin väsyttää ja hidastaa ruumiin toimintoja). Paino noussut 5kg (pakko olla nestettä.. hope!) Joka kerran, kun otan lääkettä saan parin tunnin sisään vasemmalle puolelle päätä (otsaa) oudon paineen tunteen. Äsken kävin huvikseen lukemassa lopotomiasta ja kas kummaa, sehän suoritettiin juuri tuolle alueelle aivoja. Sattumaako. Kyllä tämä turruttaa kummasti, en vain vielä oikein tiedä tykkäänkö tuosta tunteesta.

• Z-lääkekoukussa

Niin, kai ketipinor on kuitenkin psykoosilääke? Itselle ainakin tulee sellainen olo, että ei tämän kanssa psykoosiin pääse, tai jos pääsee niin lääkettä lisää, minulla menossa nyt 100-150 mg vrk. Lääkkeen oton jälkeen iskee makeanhimo, mutta koska teen töissä pitkää päivää ja illaksi menen yleensä kuntosalille, niin ruokailuun ei jää juuri aikaa, eli en ole lihonut välipalapatukoiden mussuttamisesta huolimatta.
        Ahdistukseen joudun edelleen ottamaan bentsonapin, kuten myös nukahtamiseen, esiintymisjännitykseen, lentopelkoon ym.
        En voi suositella ketipinoria kenellekään, jolla ei ole psykiatrista sairautta, tuntuu suorastaan törkeältä, että sitä kuulemma määrätään unettomuuteen muuten terveille ihmisille.

• Ketiskö

Niin ja siis tarkoitin lobotomiaa.. näköjään tekee lääke jo tehtävänsä..hah. Itse epäilen lääkkeen jotenkin hidastavan aineenvaihduntaa, ummetusta ilmennyt yms. Tein jopa testin, söin yhtenä päivänä vain lautasellisen kaurapuuroa, kolme appelsiinia ja neljäpalaa leipää (ilman päällyksiä) ja silti paino oli seuraavana aamuna noussut 600g. Tämä on kai niin yksilöllistä. En ole huomannnut ruokahalun juuri kasvaneen. Nestettä kerää ainakin.
        Nyt lääkärini ja muutkin tahot ovat alkanut miettiä mahdollista kroonista väsymysoireyhtymää kohdallani, jonka hoitosuosituksiin bentsot eivät kuulemma kuulu. Pitäisi alkaa purku, jaiks. Annos tällä hetkellä 15mg opamoxia ja 3,75-7,5mg imovanea/vrk. En oikeasti tiedä miten tuota laskea,kun tuokin annostus on aika kituuttamista (en siis saa mitään erityisiä ahdistuskohtauksia, vaan paska olo päällä 24/7). Helkutin vaikea vielä erottaa mitkä ovat annosten välisiä viekkareita ja mikä sitten johtuu jostain muusta. Noita neuroleptejä en kyllä ikinä olisi suosittelemassa kenellekään terveelle, ja kieltäydyin itsekin niistä puolen vuoden ajan, mutta ssri, snri ja muut moskat kokeiltu (osastolla ystävystyin muuutaman ihmisen kanssa (vieläkin tekemisissä) ja mitä tujumpaa tavaraa saivat, sitä huonompaan kuntoon tuntuivat menevän). Ketipinorin vaikutusta uneen olen muutenkin miettinyt; aina aamuyöstä heräilen siihen, että puhun ääneen ja teen kaikkea ihmeellistä unissani. Ennen en ole tuollaista huomannut.

• Z-lääkekoukussa

Hei, sinulla on kivasti aika pieni annostus opamoxia ja imovanea, luulisi että tuosta on hyvä purkaa, vaikka 1/4 tabu kerrallaan. Jos siis olet itse yhtään motivoitunut.
        Kuuluuko ketipinor sitten kroonisen väsymysoireyhtymän lääkitykseen, jos bentsot eivät kuulu?
        Minustakin ketipinor hidastuttaa ja tylsistyttää. Lihottava vaikutus voi varmaan perustua siihenkin, että kaikki toiminta h i d a s t u u, niin energiaa kuluu vähemmän.

• Ketiskö

Yhden asian olen huomannut ketipinorin aloittamisen jälkeen, se todellakin tylsistyttää. Itkeminen muuttunut vaikeaksi, tai siis purskahdan itkuun, mutta se loppuu kuin seinään melkein heti (ja siis olen kauhea itkupilli). Tänään en ottanut päivällä sitä ja sain käsittämättömän itkukohtauksen.
        Olisi kyllä halua ja motivaatiotakin vähentää opamoxia, tällä hetkellä ei vaan rahkeet riitä, tuolla annoksella pääsen kaupassa käymään ja pystyn tekemään jotain peruskotihommia. (Ilman sitä en kykene oikein mihinkään, huimaa ja päässä heittää ja muutenki kamala olo). Lisäksi citalopramin vähennys käynnissä, enää menee 2,5 mg päivässä ja pelottaa rasittaa liikaa aivoja kerralla. Lääkärini käski lopettaa citalopramin jo kun pääsin 5mg, mutta pidin pääni ja etenen hitaammin. En tullut kysyneeksi miten ketipinor kroonisen väsymysoireyhtymän hoitoon sopii..Sen verran lääkäri sanoi, että jos paino vielä nousee niin pitää lopettaa. Varmaan tykkää nuppi siitäkin hyvää. Itselläni tällä hetkellä tunne, että tilanne pitäisi saada jotenkin tasapainoitettua, liikaa lääkemuutoksia liian lyhyen aikavälin sisällä. Mutta kiitos, kun olet jaksanut vastailla, ja jaksamisia sinnekin päin!

• krea-arvo

Aika nopean painonousun takia kannattaisi ottaa munuiaiskoe, toimiiko munuaiset kunnolla.
      Jos ei neste poistu normaalisti, sitä kerääntyy kroppaan, paino nousee.
      Jotkut lääkkeet tai paljon lääkettä voi haitata munuaisten toimintaa.

• Ketiskö

Krea arvot olleet aika matalalla, alle 50. Viimeksi varmaan kk sitten mitattu, kun akuuttin jouduin. Ei kait ketipinor niitä noin äkkiä saa sekaisin.. Enää kehtaa edes vaatia mitään tutkimuksia, hävettää nuo kaikki kokeet kun mitään vikaa ei ole löytynyt.

• jarkikateen
    • Anonyymi

Omakohtaisista kokemuksista ja monen ystäväni mt-ongelmien kautta olen havainnut joitakin samoja asioita joita mainitsit, mutta ykkösselviö on jo kauan ollut että tehoavat lääkkeet saa noin 100% : sti vain yksityisiltä lekureilta jossa potilasta kuunnellaan ja potilaan tila ehdasti kiinnostaa, päinvastoin kuin myrkkyjen määrääminen julkiselta puolelta henkillökunnan vältellessä kaikin keinoin "pahaa kolmiota"potilaan terveyden kustannuksella. Käyn yksityisellä lekurilla erityisen voimakkaan ahdistuksen johdosta, koska saan täyden sekoamisen tunteita useita kymmeniä kertoja päivässä ilman lääkitystä, sekä vaikeasti määriteltävä sisäinen ahdistus on toinen joka on lääkkeillä korjattu. Olen syönyt jo toistakymmentä vuotta vahvinta(2mg)Rivatrilia, eli klonatsepaamia 6mg/vrk sekä Lyrica(pregabaliini) 600mg/vrk. Jälkimmäinen poistaa turhia ajatuksia ja itsetuhoisuutta ja tuo Rivatril on bentsodiatsepiini joka ei väsytä useitakaan sen käyttäjiä ja sopii siksi juuri päivittäisen ahdistuksen estoon. Lyrica/Pregabalin kahdesti päivässä otettuna antaa hyvän unen ja tuo hyvän mielenkin jos kun on allapäin tai lievähköä depressiota eikä kumpikaan noista ole SSRI-lääke, eli että vaikutusta saisi odottaa viikkoja -tai kk-tolkulla huomatakseen että lääke täytyy vaihtaa, taas. Puolesta tunnista tuntiin on useimmiten ko lääkkeiden ajat ennen kuin vaikuttavat. Laitoshoidossa sain tietämättäni Ketipinoria 25mg, määrättynä unilääkkeekksi ja Ketipinor kiristi pinnaa huomattavasti ja muutkin huomasivat asian, vaikka muuten olen rauhallinen. Ahdistushäiriöni ovat pysyviä joten lääkityskin on hamaan loppuun asti joten sillä ei ole mitään merkitystä "koukuttaako" nämä vai eivät, mutta koukuttavat kyllä, esim.jos Pregabalin loppuu -siitä tulee erittäin kipeäksi, samoin on Rivatrilienkin kanssa, mutta haen säännöllisesti apteekista nuo ja pidän pientä hätävarapurkkia jossa on noin viikon lääkkeet jos tulee jokin tiukka tilanne ettei lääkkeitä saa silloin kun pitäisi. Pidän myös välipäiviä ja otan hieman vähemmän kuin tarvitsisi jos on hyvä päivä niin siten saan hätävarapurkkiini hieman lisää lääkitystä tiukkaa tilannetta varten, eli olen jo aikaa sitten rinnastanut tämän astmaan/sydänongelmin, eli täytyy pitää lääkkeitä aina mukana ja kaikki on loppuun asti -se on selviö jota en edes ajattele paitsi nyt kun päätin vastata kysymykseen täällä, mutta toivon että jotakin apua tästä olisi.

• Anonyymi

Kertokaa voiko ketin kanssa juoda alkoholia, jos siis jättää sinä juomispäivänä lääkkeen väliin? Mulla annostus 75 mg ketiä / ilta. Otan lääkkeet, mutta joskus tahdon myös vetää naulan päähän, anteex vaan jos tuli sanottua suoraan. Ja ketin KANSSA ei saa juoda!

• Anonyymi

Tää ketju jo paljastaa sen että haetaan pillereitä kunnalliselta ja välillä yksityiseltä. Lääkäriltä ei kysytä vaan aina luotettavalta suoli24 palstalta annostusta ja vaikutuksia.
      1.Joka lääkelaatikossa on selosteet siitä aineesta
      2. Kannatta kysyä ennemmin lekurilta kuin täältä
      3. Eri lääkkeet vaikuttaa eri ihmisiin eri lailla.
      4. Lääkkeitä pitää syödä tietty aika että vaikutus tasaantuu. Joillakin mt-lääkkeillä jopa 6-8 kk.
      5. Jos itse säätelet mitä otat ja milloin , omapa on vastuusi.

Itse en ronki lääkkeitä enkä annostuksia. Olen pyrkinyt noudattamaan ohjeita mutta muutaman lääkkeen olen joutunut jättämään kesken kun haittavaikutukset ovat olleet liian hankalat. Sama kävi aikoinaan vp-lääkkeiden kanssa joita etsittiin kokeilemalla useita merkkejä ennekuin oikeat löytyi. Tällä hetkellä Ketipinor 50 mg auttaa minua nukkumaan tosi hyvin.

• Anonyymi

6-8 viikkoa oli kyllä ajatus.

• Anonyymi

Tervetuloa tulevaisuuteen. Itse kerran tuossa listasin lääkkeiden nimiä, joita aikoinaan käytin reilun 12:n vuoden aikana. Listaan tuli 41 nimeä. Pitää sisällään rauhoittavia, masennuslääkkeitä, neuroleptejä, epilepsialääkkeitä, ym. Hyvät oli cocktailit. Nyt onkin sitten vanhemmalla iällä hermosto pilalla. Luulen että ainakin osittain siihen on vaikuttanut juuri lääkkeet. Pelkästään jo siitä sen juontaa kun moni lääke teki kramppeja ja kaiken maailman vääntöjä lihaksiin, ja hermostohan on se joka ohjaa lihasten toimintaa. Mulla oli tosin samaan aikaan ongelmia myös alkoholin kanssa, eli 12 vuotta oli sekakäyttöä jota en halunnut tiedostaa sekakäytöksi. Ja kaikki ne vuodet olin tavalla tai toisella psykoosin kaltaisessa olotilassa. Onneksi loppujen lopuksi pääsin kaikesta krääsästä eroon ja elämä alkoi sujua paremmin, etenkin psyykkisellä puolella, fysiikasta en nyt ala avautua.

• Anonyymi

En ole koskaan käyttänyt mitään lääkkeitä. Jos vaikka ahdistaisi. Tunteita ei pidä lääkitä. Lääketeollisuus on viemäri.

• Anonyymi

Mukava kuulla 😊 Huomionhakuisuutesi vuoksi veikkaan, että teini-iän loppumisen jälkeen tarvitset välillä jotakin selviytyäksesi yksin.

• Anonyymi

Ei se auta ahdistukseen. Mutta kokeile pois jos siltä tuntuu. Ahdistuslääkkeet ovat ne jotka auttavat aitoon ahdistukseen. Paykoosilääkkeillä saadaan sitten kuriin harhoja.

• Anonyymi

Ei mitään hyötyä. Jätä ottamatta ja vaadi bentsoja.

• Anonyymi

Bentsot täysin ylivertaisia OIKEIN KÄYTETTYNÄ ahdistukseen,paniikkihäiriöön,sosiaalisten tilanteiden pelkoon ym.ym.ym.!
        Jostain perkeleelisestä syystä paras lääke on demonisoitu !
        Varsinkin nuoremmat itseään täynnä olevat kouhot kandit eivät halua kuullakkaan bentso-sanaa,sama sairaus näkyy vaivaavan tätä tolloa lande Kiminkistä !
        Ilmeisesti bentsojen valmistus ei tuota lääketeollisuudelle voittoja koska myyntihinnatkin pienet !
        Paras lääke joka tapauksessa ,itsellä vain täytyy olla munaa ettei päästä tolea nousuun,se on omasta itsekurista kiinni !

• Anonyymi

Kun ei enää edes vanhoja bentso reseptejä uusita, ei niitä niin vaan tule kun apteekin hyllyltä.
        Kokemusta on.

• Anonyymi

Ketipinor on hyvä unta edistävä lääke,olen käyttänyt 4 vuotta,valilla yksi kpl 25 mg ja välillä 2kpl 25mg.Ei sivuvaikutuksia ja hyvin pystyn kovien kipujen kanssa nukkumaan ajottain.

• Anonyymi

Mitä somaattisia vaivoja sulla on?

• Anonyymi

Mitenköhän tuo puoliintumisaika liittyy vaikutusaikaan. Jos puoliintumisaika on 7.5tuntia niin lääke on poissa elimistöstä 5x7.5= 37.5tunnin kuluttua. Jos esim otat 50mg niin 7.5tunnin päästä on aineesta luonnollisesti vielä 25mg elimistössä jäljellä.

• Anonyymi

bentsot on ahdistukseen. muulta osin valeriaana ilman reseptiä.

• Anonyymi

Kauhea olo tulee ketipinorista ja muista neurolepteistä. Ei kannata syödä.

• Anonyymi

Niin tulee vuorokauden valvomisestakin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      2215
    2. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      219
      2116
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      51
      1337
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      87
      1251
    5. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      101
      1203
    6. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      82
      1201
    7. Millainen ihminen linda brandt-ahde on

Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta
      Lappeenranta
      43
      1185
    8. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1137
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      1060
    10. Tykkäätkö kuinka

Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      972
    Aihe