Rakkaat vanhoillislestadiolaiset, jotka olette menneet siihen harhaan, että korvakorut olisi nyt ok, niin asia ei ole näin. Emmehän me halua mukautua maailman menoon?
Enenevissä määrin näkee vanhoillislestadiolaisia, jopa perheitä, joilla on jo korvakoruja.
Korvakorunsa ottaneet eivät enää käy seuroissa, vaikka joitakin aikoja sitten moni uskaltautui sellaisenaankin seuroihin. Heille on tehty selväksi, että uskovainen ei ota korvakoruja. Ei auta vetoamiset Venäjän, Togon yms uskovaisiin. Heille ei ole vielä kirkastettu sitä, ettei korvakorut ole Jumalan lapselle mitenkään tarpeellisia. Miksi matkisimme niitä, jotka tulee kaukana perässä?
Korvakorut eivät ole edelleenkään OK!
47
932
Vastaukset 47
>>Rakkaat vanhoillislestadiolaiset, jotka olette menneet siihen harhaan, että korvakorut olisi nyt ok, niin asia ei ole näin. Emmehän me halua mukautua maailman menoon?** Eli, ”emme me”?? Ettekö te?
Miksi Raamattu taas puhuu toista, kopioin oman vastukseni palstalta;
Kesitas
4.11.2012 12:17
Paklaaminen ei ole kaunistamista, siinä olet oikeassa, mutta miksi VL aina kokee kaiken äärimmäisenä. Ehostus on kaunistautumista.
Korut ovat luonnollista kaunistautumista, sillä Jumala sanoo - minun on kaikki kullat ja hopeat.
Joten Jumalan omaisuutta on hyvä näyttää sekä kirkastaa.
Miehen korvakoruja on ymmärrä, sillä miehestä ei ole sanottu samaa kun naisesta, kaunistautua puolison edessä.
Mutta sormukset ja kaulakorut sopivat ja ne korottavat Jumalan materiaalin omistuksen hyväksyntää.
Mutta sanot, että ne sotketaan keskenään?? Miten sotketaan, mihin vertaat?
Etkö hyväksy Jumalan ohjeita, ( Hes 16 )
11 Minä kaunistin sinut koruilla ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut.
12 Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi kimaltavan otsarivan.
13 Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut.
Siis, kuka koristi? Se oli Jumala.
Kes.
Miksi taistella Jumalan sanaa vastaan, ja ihmetyttää se, että VL nuoret naiset laittavat aina hiuksensa nutturalle, jotta kovat näkyvät, joka kuulemma kertoo, ei ole korviksi ja on oikein uskomassa.
Näin minulle sanoi tuttu nuori VL äiti?
Onneksi on netti, siellä on Jumalan sanaa; Nainen kaunistukoot miehensä edessä.
Ihminen on erikoinen, ”tekee selväksi ihmis- sääntöjä” joka on Raamatun vastainen.
Ei ole kumma kun Kerho hajoaa. Enää ei ihmistä pysty ”kusettamaan puhujien toimesta” Raamattu löytyy netistä.
Korujen pois käskeminen, on vankien olemus, ei Jeesuksessa Vapaan ihmisen.
Jos ei korut ole tarpeen, ei ole Wessa paperikaan, valtaosa maailman ihmisistä hoitaa anuksen putsaamisen aivan muulla tavalla.- Xsrkvl
Alottajalle jotta trollolloo.
- yksipuuttuu
Otappas kyllästysaine pois sähkötolpasta.
Yhtä vaikeaa on veeällän ojentua Raamatun mukaan.
Eikä sitä helpota ollenkaan kun ympärillä on aina vakoojat kyttäämässä onko "syntiä" nyt pantu pois vaiko ei.
Turhaan te yritätte sääntöjä noudattamalla olal Jeesuksen seuraajia, ei se onnistu, siihen atrvitaan ensiksi Jumalan Hengestä syntyminen, ja se on kokonan toinen asia kuin käden heiluttelu seuroissa. - Perisynninpölökky
Synti on pantava pois. Syntiä ei ole laitettava pois eikä pistettävä pois, vaan synti on nimenomaan PANTAVA pois.
Ei syntiä voi panna pois? Silloin syntiä ei enään ole, kun alkaa millenium.
Kun Jumala tulee ja peustaa Valtakuntansa Jerusalmiin, ei enään ole edes saatanaa.
Perisyntiä ei ole koskaan edes ollut, se ei esinnyt Raamatussa.- kaikki.turhuutta.nyt
Onhan sinullakin perisynti, vai miksi sairastut, vanhenet ja jossain vaiheessa (jos aikaa on) kellot soittaa harvakseen mutta lujin kumauksin. Niin kuin itsekullekin.
kaikki.turhuutta.nyt kirjoitti:
Onhan sinullakin perisynti, vai miksi sairastut, vanhenet ja jossain vaiheessa (jos aikaa on) kellot soittaa harvakseen mutta lujin kumauksin. Niin kuin itsekullekin.
Mikä perisynti Hänessä on?
Voitko pistää paikan Raamatusta?
- Luomun_ystävä
Tuo korvakorukielteisyys (erityisesti lihaan työnnettävien osalta) on ainut järkevä vl-oppi.
Ihmettelenpä, kuka kaunistuu sillä, että korviin ripustetaan roinaa.Yleensä nainen, miehestä tulee mieleen hintti, jos on napit korvissa.
Raamattuhan kehottaa laittamaan näitä "roinaa".
- Muita
koruja uskovaisellakin saa olla mielin määrin: kaulakoruja, rannekoruja, nilkkarenkaita, nokkarenkaita, klitoriskoruja, napakoruja, lävistyksiä poskissa ja kulmissa. Myös tatuoinnit ovat sallittuja. KUnkan vain ei laita korvakoruja.
Ketjussa on viitattu Venäjään ja Togoon. Suomalaisten on turhaa yrittääkään siirtää sinne täkäläistä kulttuuria. Heillähän on siellä oma kulttuurinsa. No, puhujat kyllä eivätole yrittäneetkään.- joonasfani
Joonas Kortesniemi
22/03/2018 18:07
Kiitos, Muita!
- saarnasetä
Me vanhoilliset emme ikinä tule hyväksymään noita helvetillisiä korvakilluttimia. Muistakaa miehet myös pitää se paitanne ylänappi visusti kiinni, kuin myös sepaluksenne ylänappi. Jumalan rauhaa teille kaikille.
- Rytmiä.ry.lle.kiitos
Milloin saamme kotisiioniimme niitä vetäviä togolaisrytmejä siioninlauluja ryydittämään ja kyydittämään?
- raamatustakin
Jaakobin suku ei halunnut palvella kehoaan epäjumalana:
Koska siitä on seurauksena kuolema.
Ensimmäinen käsky
Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani
4 He luovuttivat Jaakobille kaikki hallussaan olevat jumalankuvat sekä renkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja Jaakob kätki ne maahan Sikemin luona kasvavan suuren puun alle.
Fil
3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on …Mitä käskyt tähän kuuluu. ja vainenkin enismmäinen.
Käskyjä on kok 2 Moos läpi, 618 kappaletta. Älä mene yhden käskyn taakse, Jeesuksen mielestä olet vastuussa kaikista, joten se vaatii kyykysen tai karitsan uhraamista, alttarin edessä.
Tee se.
Mutta etkö usko Jumalan kehoitukseen; Etkö hyväksy Jumalan ohjeita, ( Hes 16 )
11 Minä kaunistin sinut koruilla ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut.
12 Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi kimaltavan otsarivan.
13 Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut.- teenkö
Ei tuo ole mikään Jumalan kehotus tai ohje käyttää korvakoruja, miksi otat kirjaimellisesti, vai tuliko Jumala taivaasta ja laittoi Israelin naisille korut korviin.
- mitämieltä
Kesitas kirjoitti:
Mitä käskyt tähän kuuluu. ja vainenkin enismmäinen.
Käskyjä on kok 2 Moos läpi, 618 kappaletta. Älä mene yhden käskyn taakse, Jeesuksen mielestä olet vastuussa kaikista, joten se vaatii kyykysen tai karitsan uhraamista, alttarin edessä.
Tee se.
Mutta etkö usko Jumalan kehoitukseen; Etkö hyväksy Jumalan ohjeita, ( Hes 16 )
13 Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut.... ja lopputulos Kesin mieleen.
Hes.16:
17 Sinä otit korukalujasi, minun kultaani ja hopeatani, jota minä olin sinulle antanut, ja teit itsellesi miehenkuvia ja harjoitit haureutta niiden kanssa. mitämieltä kirjoitti:
... ja lopputulos Kesin mieleen.
Hes.16:
17 Sinä otit korukalujasi, minun kultaani ja hopeatani, jota minä olin sinulle antanut, ja teit itsellesi miehenkuvia ja harjoitit haureutta niiden kanssa.Tajuatko kuka tuossa on se "Sinä"?
- etsivä-xxx
Kuitenkin uskon isä Abraham lähetti poikansa Iisakin tulevalle vaimolle kasoittain koruja.
1. Mooseksen kirja 24
7 Herra, taivaan Jumala, joka vei minut sukuni parista ja syntymämaastani ja vannoi antavansa minun jälkeläisilleni tämän maan, lähettää enkelinsä sinun edelläsi, niin että onnistut noutamaan sieltä vaimon pojalleni. [1. Moos. 50:24; 5. Moos. 1:8; Joos. 1:6; Tuom. 2:1]
8 Ellei tyttö halua lähteä mukaasi, olet vapaa valastasi, mutta poikaani älä sinne vie."
10 Palvelija otti isäntänsä laumasta kymmenen kame- lia sekä kaikenlaisia kalleuksia hänen tavaroistaan ja lähti Mesopotamiaan, Nahorin kaupunkiin. [1. Moos. 11:31]
11 Siellä hän pysähtyi kameleineen kaupungin ulkopuolelle kaivon luo. Oli ilta, se aika, jolloin kaupungin naiset tulevat kaivolle vettä noutamaan.
12 Palvelija rukoili: "Herra, minun isäntäni Abrahamin Jumala! Osoita hyvyytesi isännälleni Abrahamille ja anna tapahtua näin:
13 Kun minä seison kaivon luona ja kaupunkilaisten tyttäret tulevat hakemaan vettä,
14 niin minä sanon yhdelle tytöistä: 'Kallistaisitko ruukkua, että saan juoda.' Jos hän silloin sanoo: 'Juo! Minä juotan kamelisikin', niin hän on juuri se, jonka olet tarkoittanut palvelijallesi Iisakille. Siitä minä tiedän, että olet osoittanut hyvyytesi isännälleni."
15 Tuskin hän oli ehtinyt tämän lausua, kun kaivolle tuli Rebekka, Betuelin tytär, ruukku olkapäällään. Betuel oli Abrahamin veljen Nahorin ja tämän vaimon Milkan poika. [1. Moos. 22:23]
16 Tyttö oli hyvin kaunis, neitsyt, johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.
21 Mies tarkkaili häntä mitään puhumatta nähdäkseen, oliko Herra antanut hänen matkansa onnistua.
22 Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
29 Rebekalla oli veli nimeltä Laban, ja tämä riensi kaupungista lähteelle miehen luo,
30 kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
31 ja sanoi hänelle: "Ole tervetullut, sinä Herran siunaama! Miksi jäisit tänne ulos, kun minä olen jo tehnyt tilaa taloon ja varannut paikan kameleille?"
Miksi Abraham lähetti mm kulaisen nenärenkaan (varmaankin lävistyksin käytettäväksi)
Miksi korut olivat merkki ja vielä niin että Raamatussa aika selvästi sanotaan asia niin että kyseessä on Jumalan hyväksymä toimi.
Raamatusta voi siis poimia jakeen sieltä toisen täältä ja käännellä ja väännellä asioita mielin määrin lestadiolaisenkin tulkinnan mukaiseksi.
Oikea kristity ei lue Raamattua niin vaan lukee että sillä ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä. Sensijaan Raamatussa on selvästi kertomus siitä että on luotettu Jumalan johdatukseen, siis siihen Isä meidän rukouksen "tapahtukoon sinun tahtosi myös maan pällä niin kuin taivaassa" etsivä-xxx kirjoitti:
Kuitenkin uskon isä Abraham lähetti poikansa Iisakin tulevalle vaimolle kasoittain koruja.
1. Mooseksen kirja 24
7 Herra, taivaan Jumala, joka vei minut sukuni parista ja syntymämaastani ja vannoi antavansa minun jälkeläisilleni tämän maan, lähettää enkelinsä sinun edelläsi, niin että onnistut noutamaan sieltä vaimon pojalleni. [1. Moos. 50:24; 5. Moos. 1:8; Joos. 1:6; Tuom. 2:1]
8 Ellei tyttö halua lähteä mukaasi, olet vapaa valastasi, mutta poikaani älä sinne vie."
10 Palvelija otti isäntänsä laumasta kymmenen kame- lia sekä kaikenlaisia kalleuksia hänen tavaroistaan ja lähti Mesopotamiaan, Nahorin kaupunkiin. [1. Moos. 11:31]
11 Siellä hän pysähtyi kameleineen kaupungin ulkopuolelle kaivon luo. Oli ilta, se aika, jolloin kaupungin naiset tulevat kaivolle vettä noutamaan.
12 Palvelija rukoili: "Herra, minun isäntäni Abrahamin Jumala! Osoita hyvyytesi isännälleni Abrahamille ja anna tapahtua näin:
13 Kun minä seison kaivon luona ja kaupunkilaisten tyttäret tulevat hakemaan vettä,
14 niin minä sanon yhdelle tytöistä: 'Kallistaisitko ruukkua, että saan juoda.' Jos hän silloin sanoo: 'Juo! Minä juotan kamelisikin', niin hän on juuri se, jonka olet tarkoittanut palvelijallesi Iisakille. Siitä minä tiedän, että olet osoittanut hyvyytesi isännälleni."
15 Tuskin hän oli ehtinyt tämän lausua, kun kaivolle tuli Rebekka, Betuelin tytär, ruukku olkapäällään. Betuel oli Abrahamin veljen Nahorin ja tämän vaimon Milkan poika. [1. Moos. 22:23]
16 Tyttö oli hyvin kaunis, neitsyt, johon mies ei ollut koskenut. Hän laskeutui portaita lähteelle, täytti ruukkunsa ja nousi sieltä ylös.
21 Mies tarkkaili häntä mitään puhumatta nähdäkseen, oliko Herra antanut hänen matkansa onnistua.
22 Kun kamelit olivat saaneet juodakseen, mies otti esiin puoli sekeliä painavan kultaisen nenärenkaan, antoi sen tytölle ja pujotti hänen käsiinsä kaksi kultaista rannerengasta, jotka painoivat kymmenen sekeliä.
29 Rebekalla oli veli nimeltä Laban, ja tämä riensi kaupungista lähteelle miehen luo,
30 kun oli nähnyt sisarellaan nenärenkaan sekä rannerenkaat ja kuullut, mitä Rebekka kertoi miehen hänelle sanoneen. Laban tavoitti miehen, joka vielä seisoi lähteellä kameleineen,
31 ja sanoi hänelle: "Ole tervetullut, sinä Herran siunaama! Miksi jäisit tänne ulos, kun minä olen jo tehnyt tilaa taloon ja varannut paikan kameleille?"
Miksi Abraham lähetti mm kulaisen nenärenkaan (varmaankin lävistyksin käytettäväksi)
Miksi korut olivat merkki ja vielä niin että Raamatussa aika selvästi sanotaan asia niin että kyseessä on Jumalan hyväksymä toimi.
Raamatusta voi siis poimia jakeen sieltä toisen täältä ja käännellä ja väännellä asioita mielin määrin lestadiolaisenkin tulkinnan mukaiseksi.
Oikea kristity ei lue Raamattua niin vaan lukee että sillä ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä. Sensijaan Raamatussa on selvästi kertomus siitä että on luotettu Jumalan johdatukseen, siis siihen Isä meidän rukouksen "tapahtukoon sinun tahtosi myös maan pällä niin kuin taivaassa"Valaisit selvästi. Amen.
- qquuq
Kesitas kirjoitti:
Tajuatko kuka tuossa on se "Sinä"?
Uskottomat naiset, jotka leikkivät haureellisesti penis vibraattorien kanssa.
- nivalainen-vl
qquuq kirjoitti:
Uskottomat naiset, jotka leikkivät haureellisesti penis vibraattorien kanssa.
Tiedän meissäkin vibra naisia, kun ukko on tupakoinut keppinsä veltoksi.
- naulankanta
Eudokimos
22/03/2018 16:51
Kirjoitat painavaa tekstiä –ja osut naulan kantaan!- lisäkiitoksia
Joonas Kortesniemi
22/03/2018 17:07
Kiitos, Eudoskimos!
- taivassalonvl
""Fil
3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on … """
Niin todella. Monella vanhoillisella on vatsa heidän jumalansa ja kuitenkin ensimmäinen käsky sanoo:
Ensimmäinen käsky:
Minä olen Herra, sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia minun rinnallani
Tehkää parannus!Tuo Fil 3;19 on alkutekstillä koilia, eli vatsa, KOHTU mm. koilos onteo.
Eli sopii Kerholle, kaikkihan tähtää kohdun täyttämiseen.- kesivani
Kesitas kirjoitti:
Tuo Fil 3;19 on alkutekstillä koilia, eli vatsa, KOHTU mm. koilos onteo.
Eli sopii Kerholle, kaikkihan tähtää kohdun täyttämiseen.Joonas Kortesniemi
22/03/2018 18:07
Kiitos, Kesitas! - Oletko_sinä
Kesitas kirjoitti:
OK.
Kesitas esiintynyt hullujenhuoneessa?
- Kesihän
Oletko_sinä kirjoitti:
Kesitas esiintynyt hullujenhuoneessa?
soveltuisi sinne hyvin, koska hänen mielestään Jumalan valtakunnassa mikään ei ole oikein kohdallaan. Joonahan on samaa mieltä.
Onkohan palstoilla taannoin esiintynyt Räkättäjä-Vuokko pesiytynyt hullujenhuoneeseen muiden eriseuraisten joukkoon? Räkättäjähän sittemmin esiintyi TV-ohjelmissa ja toimi Kotimaa-lehden blogistina, mutta ei sitä kuuluisuutta tainnut kauan kestää. Mitähän sitten jäi jäljelle? Kesihän kirjoitti:
soveltuisi sinne hyvin, koska hänen mielestään Jumalan valtakunnassa mikään ei ole oikein kohdallaan. Joonahan on samaa mieltä.
Onkohan palstoilla taannoin esiintynyt Räkättäjä-Vuokko pesiytynyt hullujenhuoneeseen muiden eriseuraisten joukkoon? Räkättäjähän sittemmin esiintyi TV-ohjelmissa ja toimi Kotimaa-lehden blogistina, mutta ei sitä kuuluisuutta tainnut kauan kestää. Mitähän sitten jäi jäljelle?Minä en koskaan ole epäillyt, että Jumalan Valtakunnassa mikään, OLISI PIELESSÄ, sitähän johtaa YKSIN Jumala, kun se aikoinaan tulee alas, Jerusalemiin.
Nämä ihmisten keksimät ”jumalien Valtakunnat” (SRK, Raha) ovat aivan eri juttuja. Lestadiolaiset pelkäävät sitä, enemmän kun Jumalaa?- Mikä_tulla
Kesitas kirjoitti:
Minä en koskaan ole epäillyt, että Jumalan Valtakunnassa mikään, OLISI PIELESSÄ, sitähän johtaa YKSIN Jumala, kun se aikoinaan tulee alas, Jerusalemiin.
Nämä ihmisten keksimät ”jumalien Valtakunnat” (SRK, Raha) ovat aivan eri juttuja. Lestadiolaiset pelkäävät sitä, enemmän kun Jumalaa?tupsahtaa alas Jerusalemiin? Oletko lopullisesti seonnut? Donald Trump sinne tupsahtaa.
- Joonafani
Mikä_tulla kirjoitti:
tupsahtaa alas Jerusalemiin? Oletko lopullisesti seonnut? Donald Trump sinne tupsahtaa.
Joona Korteniemi
22/03/2018 15:18
Kiitos saarnalinkeistä. Monet 1960- ja 1970-luvun saarnat ovat sillä tavoin hyviä, että puhujilla on raamatuntemusta ja aitoja hengellisiä kokemuksia, ja he kirkastavat seurakunnan ohella myös kärsivää ja ylösnoussutta Kristusta. Niitä kuunnellessaan jokainen voi pohtia, missä määrin rauhanyhdistyksillä nykyisin kuulee tällaisia saarnoja.
Blogin sääntöjen mukaan täällä ei saa kommentoida anonyymisti. Vähintään nimimerkki täytyy olla. Tästä eteenpäin poistan nimettömät kommentit. Mikä_tulla kirjoitti:
tupsahtaa alas Jerusalemiin? Oletko lopullisesti seonnut? Donald Trump sinne tupsahtaa.
En ole, mutta tuon Jumalan Sanaa, josta piruilet.
Ilm 21
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Oletko sinä seko edes ennen kuullut tästä.
Tämä on se Jumalan Valtakunta, josta Kerhosi puhuu omanaan, eikö ole naurettavaa?????- kerhomestarille
Kesitas kirjoitti:
En ole, mutta tuon Jumalan Sanaa, josta piruilet.
Ilm 21
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Oletko sinä seko edes ennen kuullut tästä.
Tämä on se Jumalan Valtakunta, josta Kerhosi puhuu omanaan, eikö ole naurettavaa?????No, miten käy vanhalle maalle ja taivaalle?
kerhomestarille kirjoitti:
No, miten käy vanhalle maalle ja taivaalle?
jes 63;17 Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä EI ENÄÄN MUISTELLA, ne EIVÄT NOUSE MIELEEN.
Jes 66; 22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
2 Piet 3; 13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.
Siinä ennustukset, sekä odotus UT;sta.
Sitten se tuhoutuminen; Ilm. 8:7
Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi kaikki vihanta ruoho.
8;8Ilm. 8:8
Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi
8:12
Neljäs enkeli puhalsi torveensa. Silloin kolmannes auringosta, kolmannes kuusta ja kolmannes tähdistä sammui, niin että ne pimenivät kolmanneksen. Päivä menetti kolmanneksen valostaan, ja samoin synkkeni
Siinä ne on, ja Uuden Jerusalemin koko ja muoto on pyramidi, mitat 2308 Km kanttiinsa. Löytyy Hes 48;16,17.- kerhomestarille
Kesitas kirjoitti:
jes 63;17 Katso, minä luon uuden taivaan ja uuden maan. Menneitä EI ENÄÄN MUISTELLA, ne EIVÄT NOUSE MIELEEN.
Jes 66; 22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
2 Piet 3; 13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.
Siinä ennustukset, sekä odotus UT;sta.
Sitten se tuhoutuminen; Ilm. 8:7
Ensimmäinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi kaikki vihanta ruoho.
8;8Ilm. 8:8
Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi
8:12
Neljäs enkeli puhalsi torveensa. Silloin kolmannes auringosta, kolmannes kuusta ja kolmannes tähdistä sammui, niin että ne pimenivät kolmanneksen. Päivä menetti kolmanneksen valostaan, ja samoin synkkeni
Siinä ne on, ja Uuden Jerusalemin koko ja muoto on pyramidi, mitat 2308 Km kanttiinsa. Löytyy Hes 48;16,17.Oli kyse vanhasta maasta, et vastannut.
2. Piet. 3:10
Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. kerhomestarille kirjoitti:
Oli kyse vanhasta maasta, et vastannut.
2. Piet. 3:10
Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.Oletin ne Sinulle riittävät, mutta hyvä, että löysit lisää.
Kyseiseen tektiin on jatkona Ilm 20;11 Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
Tapahtumasta on myös kuvaus alkutekstissä; Jopa kivetkin itkevät.
- Xsrkvl
SRK-kerho rikkoo ensimmäistä käskyä pitäessään Kerhoa jumalanaan. Hävetkää, katukaa, kääntykää -tehkää oikeasti se PARANNUS!
- ReikiäkäänEiTarvita
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2
9. niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla- pukeutumisesta
Mitenkähän naiset pukeutuvatkaan seuroissa?
Onko näkynyt harmaata jakkupukua? - Seurapukeutumista
pukeutumisesta kirjoitti:
Mitenkähän naiset pukeutuvatkaan seuroissa?
Onko näkynyt harmaata jakkupukua?voimme katsella suviseuravideoilta:
https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIw - Miksikähän
Seurapukeutumista kirjoitti:
voimme katsella suviseuravideoilta:
https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIwJoona ja Roosa hylkäsivät kaiken tuon hyvän?
- Jospa_heillä
Miksikähän kirjoitti:
Joona ja Roosa hylkäsivät kaiken tuon hyvän?
on kaiken aikaa yhdessä muuta mielenkiintoista puuhaa? Kuka silloin seuroja ajattelisi.
- Korvakuulkoon
Sukupolvet ylittävä siirtymäaika edelleen menossa. Eikö Paavalikin kirjoita: kärsivällisyys on tarpeellinen, tehdäkseen Jumalan tahtoa.
- ihmisyydensynti
Evankeliumit tuovat esille syntikäsitteen väärinymmärryksen yhä uudelleen. Synti voidaan voittaa vasta jumaluudessa, ykseydessä, jossa mies ja nainen ovat yhtä. Muuten ollaan väistämättä "tässä maailmassa" kaikkine fariselaissääntöineen. (esim.Luuk.20:34-).
Tässä valossa tulee ymmärrettäväksi Jeesuksen Vuorisaarna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651358
- 1131040
Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen37825Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.11779Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki54735- 70708
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää52684- 69646
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,33634Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle23621